سرور سایت ارتش عربستان هک شد

گروه مسلمان موسوم به «گروه مقاومت سایبری» در واکنش به ترور «حسان اللقیس» فرمانده حزب الله لبنان، سرورهای ارتش عربستان را هک کرده است.

بر اساس این گزارش، در این اقدام اطلاعات مهمی از جمله تمامی اطلاعات مربوط به هزار مقام عربستانی هک شده است.

این گروه همچنین از هک کردن وب‌سایت شرکت حامی القاعده که در ترور اللقیس نقش مهمی داشته‌اند، خبر داده است.

این گروه در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود قرار داده اعلام کرده است: «بدانید که گروه مقاومت سایبری که از حضرت محمد (ص) پیروی می‌کند، این عملیات را به نام شهید «حسان اللقیس» رهبری کرده است تا انتقام وی را بگیرد.»

«حسان اللقیس» چهارم دسامبر هنگام بازگشت از محل کار در برابر منزلش ترور شد.

[ سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:ارتش عربستان +‌کاوشگر روز, ] [ 12:55 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حمله هکری به ارتش رژیم صهیونیستی

گروهی اسلامی که خودش را «گروه مقاومت سایبری» معرفی می‌کند اعلام کرده است که در حمله هکری تحت عنوان «عملیات حسن القیس» اطلاعات با ارزشی به دست آورده است.

این گروه هکرهای مسلمان می‌گویند که فایلهای پرسنل از جمله عناوین شغلی، پسوردها، آدرسهای پستی، ای میل ها، شماره‌های تماس، کدهای نظامیِ 2014 افسر اسرائیلی، تنها بخش کوچکی از اطلاعاتی است که آنها موفق شده اند از ارتش اسرائیل استخراج و به دست آورند.

آنها می‌گویند که این حملات هکری را در پاسخ به ترور حسن القیس یکی از رهبران حزب الله که اخیرا در حومه لبنان ترور شد انجام داده اند.

گروه مقاومت اسلامی در بیانیه خود آورده است؛ ما سازمان موساد و گروه القاعده وابسته به اسرائیل را مسئول ترور حسن القیس میدانیم.

این گروه سایبری به سازمان موساد درباره عملیاتهای مشابه احتمالی علیه حزب الله هشدار داده و تاکید کرده است که این حملات سایبری تنها یک هشدار است و قادرند صدمات بیشتری به آنها وارد کنند.

[ سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:ارتش اسرائیل + کاوشگر روز, ] [ 12:54 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حدیث روز/ دانشمند واقعی باید چهار نشانه داشته باشد

امیرالمومنین امام على عليه‏‌السلام فرمودند: آيا شما را از فقيه و دانشمند حقيقى آگاه نكنم؟
كسى كه در معاصى خدا به مردم جواز ندهد
از رحمت خدا نوميدشان نكند
از مكر و عذاب خدا آسوده خاطرشان نسازد
و از قرآن، به چيز ديگری رو نكند.

متن حدیث:

امير المؤمنين عليٌّ عليه ‏السلام:
ألا اُخبِرُكُم بالفَقيهِ حَقِّ الفَقيهِ؟ مَن لم‏يُرَخِّصِ الناسَ في مَعاصِي اللّه ، ولم يُقَنِّطْهُم مِن رَحمَةِ اللّه ، ولم يُؤمِنْهُم مِن مَكرِ اللّه ، ولم يَدَعِ القرآنَ رَغبَةً عَنهُ إلى ما سِواهُ.



«تحف العقول، صفحه 204»

[ سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 12:52 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جمشید مشایخی به دیدار مسی می‌رود

ستاد جمشید مشایخی هنرمند بزرگ تئاتر، سینما و تلویزیون به عنوان سفیر صلح و دوستی ایران از سوی باشگاه استقلال به اسپانیا سفر می‌کند. در همین راستا با هماهنگی علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال استاد جمشید مشایخی برای دلجویی از لیونل مسی به اسپانیا می‌رود تا به عنوان سفیر فرهنگی ایران از سوی باشگاه استقلال این مهم را به انجام برساند.

* پیغام مردم ایران را به مسی می‌رسانم

جمشید مشایخی درباره سفرش به اسپانیا به عنوان سفیر فرهنگی ایران از سوی باشگاه استقلال اظهار کرد: اتفاقاتی که طی این چند روز صورت گرفت من را به شدت ناراحت کرد تا اینکه از سوی دکتر فتح‌الله‌زاده به بنده پیشنهاد شد تا به عنوان سفیر فرهنگی ایران به اسپانیا سفر کرده و پیغام مردم ایران را به گوش این بازیکن بزرگ برسانم که بنده هم با آغوش باز از این پیشنهاد استقبال کردم.

مشایخی افزود: اگر من به عنوان سفیر فرهنگی ایران به اسپانیا می‌روم پیغامم تنها حرف جمشید مشایخی نخواهد بود، بلکه حرف دل ملت ایران را به این بازیکن خواهم رساند.

این هنرمند ارزنده در ادامه افزود: آن عده‌ای که به مسی توهین کردند هرگز ایرانی نبودند چرا که ایرانیان فرهنگ، ادب و تمدن بی نظیری را در دنیا دارند.

**

امیر قلعه‌نویی نیز درباره سفر مشایخی به اسپانیا گفت: این حرکت، کار بزرگی است. خوشحالیم که این اتفاق از سوی باشگاه استقلال انجام می شود. باشگاه استقلال یک باشگاه فرهنگی و ورزشی است و با این حرکت باردیگر این نکته مهم را به اثبات رساند.

 

سرمربی استقلال در ادامه با تمجید از ارزش‌های این هنرمند بزرگ گفت: استاد جمشید مشایخی پهلوان هنر است و واقعا واژه هنرمند برایشان کم است. ایران و ایرانی به داشتن چنین فرد بزرگی افتخار می‌کند. خرسند از این هستیم که این مرد بزرگ به عنوان سفیر فرهنگی ایران از سوی باشگاه استقلال به اسپانیا سفر می‌کند.

**

علی فتح‌الله‌زاده هم به عنوان بانی این حرکت پسندیده درباره سفر مشایخی به اسپانیا گفت: از فرصت پدید آمده در جام جهانی برزیل باید از همه جهات استفاده کرد. محبوب ترین نمایندگان عرصه فرهنگ باید معرف ویژگی ‌ای ملی و میهنی ما باشند. استاد مشایخی همه ممیزه‌های لازم را دارا هستند .ایشان بعنوان سفیر صلح و دوستی مردم ورزش دوست ایران برای پاک کردن خاطره برخورد نامناسب با لیونل مسی در گام اول به اسپانیا- شهر بارسلون - خواهند رفت تا پیغام آور و حامل روح لطیف و انسانی ایرانیان باشد.

[ سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:جمشید مشایخی + کاوشگر روز, ] [ 12:51 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

انهدام یک گروه تروریستی در جنوب شرق کشور

معاون عملیات فرماندهی مرزبانی ناجا از انهدام یک گروه تروریستی توسط مرزبانان جنوب شرق کشور در منطقه جکیگور با هلاکت دو تن از آنان خبر داد.  سردار ˈجلال ستارهˈ با اشاره به هلاکت و مجروحیت چهار شرور وابسته به گروهک های تروریستی،افزود: مرزبانان هنگ مرزی جکیگور در راستای حفظ و حراست از مرزهای میهن اسلامی با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی از ورود اعضای یک گروه تروریستی به خاک کشورمان با خبر شدند.

وی ادامه داد: مرزبانان با تشدید اقدامات اطلاعاتی ، ضمن شناسایی معابر احتمالی ورود تروریست ها اقدام به افزایش مضاعف کنترل مرزها کردند.
سردار ستاره تصریح کرد:در همین راستا مرزبانان شب گذشته با اجرای کمین، راه ورودی این افراد را که به صورت مسلحانه وارد حریم امنیتی مرز کشورمان شده بودند، سد کرده و مانع ورود آنان شدند.
وی افزود:اعضای این گروهک تروریستی به محض مشاهده ماموران به سمت آنان تیراندازی کردند که با آتش پرحجم مرزبانان مواجه شدند.
معاون عملیات فرماندهی مرزبانی ناجا افزود: مرزبانان نیروی انتظامی در این عملیات موفق شدند دو نفر از اشرار را به هلاکت و دو نفر دیگر را مجروح کنند.
سردار ستاره گفت: در پایان این عملیات، تعدادی سلاح و مقادیر زیادی مهمات به همراه وسایل ارتباطی ماهواره ای در اختیار مرزبانان قرار گرفت.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: ماموران دلیر و جان برکف مرزبانی ضمن پاسداری از حریم مرزهای میهن اسلامی با هرگونه ناامنی و تحرکات تروریستی گروهک های معاند مقابله کرده و تا آخرین قطره خون خود از حریم خاک میهن اسلامی دفاع خواهند کرد.
[ سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:تروریست + کاوشگر روز, ] [ 12:50 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تسبیح دانه ها

صد دانه یاقوت دسته به دسته با نظم و ترتیب یک جا نشسته هر دانه ای هست خوش رنگ زیبا و...

این دانه ها راوی عظمت خداوندی است که زیباست و زیباترین مخلوقات و نعمات را آفریده است .

براستی تسبیح و ستایش مخصوص پروردگاری است که شایسته ستایش و تقدیس است .

[ دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:قدرت آفرینش + کاوشگر روز, ] [ 12:38 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

زندگی به رسم عشق

 

وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ

و از نشانه های قدرت اوست که برايتان از جنس خودتان همسرانی آفريد تا به ايشان آرامش يابيد ، و ميان شما دوستی و مهربانی نهاد در اين عبرتهايی است برای مردمی که تفکر می کنند
And one of His signs is that He created mates for you from yourselves that you may find rest in them, and He put between you love and compassion; most surely there are signs in this for a people who reflect.

 

[ دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:رسم زندگی + کاوشگر روز, ] [ 12:37 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کاریکاتور/ یادش به خیر اون وَختا

 
 
[ دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:روزگار قدیم + کاوشگر روز, ] [ 9:2 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آزمایش‌ موفق موشک‌های جدید ضدتانک نزاجا

امیر احمدرضا پوردستان در مراسم جشن تحلیف و دانش‌آموختگی دانش‌آموزان بهیار نیروی زمینی ارتش که در مرکز آموزش بهداشت و درمان این نیرو برگزار شد، به تشریح برنامه‌های آموزشی بهیاری و امدادگری رزم نزاجا پرداخت و افزود: دانش‌آموختگان پس از طی آموزش‌های رزم مقدماتی، دروس حفاظت و عقیدتی سیاسی به اخذ سردوشی نایل آمده­‌اند.
وی با اشاره به آموزش‌های طی شده توسط دانش‌آموختگان بهیاری و امدادگری رزم نیروی زمینی ارتش، گفت: این دانش‌آموختگان، 1236 ساعت آموزش تئوری و 642 ساعت آموزش علمی در هنرستان بهیاری تحت نظر اساتید مجرب و نیز کسب مهارت‌های تخصصی به صورت عملی را در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های دانشگاهی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و آموزش تخصصی اولیه در دانشکده بهداشت و درمان را با موفقیت سپری کرده­‌اند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه "این مرکز علاوه بر مأموریت تربیت و آموزش درجه‌داران مؤمن و کارآمد به منظور تکمیل کادر بهیار در ارتش جمهوری اسلامی ایران مسئولیت آموزش تمامی کارکنان رسته بهداشت و درمان ارتش را نیز برعهده دارد"، خاطرنشان کرد: این مهم در قالب 24 سرفصل آموزشی مختلف طولی و عرضی به تعداد 37 دوره برابر تدابیر نیروی زمینی ارتش برگزار شده است.
وی، نقش آموزش در بالا بردن اعتماد به نفس نیروهای جوان در نزاجا را بسیار پررنگ دانست و خطاب به حاضران گفت: شما نیروهای جوان در بدو استخدام در نیروی زمینی در کنار آموزش‌های مهم و شبانه‌روزی، باید اعتماد به نفس نیز داشته باشید که هر دو این خصوصیات در کنار یکدیگر برای موفقیت شما جوانان حائز اهمیت است.
پوردستان همچنین در حاشیه مراسم جشن تحلیف و دانش‌آموختگی دانش‌آموزان بهیار نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: در صورت تصویب و اخذ مجوز توسط ستادکل نیروهای مسلح، تا پایان سال یک رزمایش بزرگ تیپی برای دانشجویان دانشگاه فرماندهی ستاد و یک رزمایش بزرگ تخصصی در حوزه "جنگال" یا تیپ 65 نیروهای مخصوص، در شرایط کاملاً واقعی برگزار خواهد شد.
وی همچنین از پایان رزمایش بزرگ «قمر بنی­‌هاشم» نیروی زمینی در منطقه جنوب شرق خبر داد و گفت: این رزمایش در 250 هزار کیلومتر وسعت، متفاوت‌تر از رزمایش‌های قبل برگزار شد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه "رزمایش قمر بنی‌هاشم رسته‌های توپخانه، زرهی، هوابرد، پیاده و هوانیروز بر اساس دکترین جدید در عملیات و رسته‌های کلی در نیروی زمینی برگزار شده است، گفت: در این رزمایش شاهد ترکیب تمام رسته‌ها در یک موقعیت بودیم.
پوردستان تصریح کرد: در رزمایش قمر بنی‌هاشم تهدید دشمن فرضی از ناحیه دریا متفاوت‌تر از قبل انجام شده بود، همچنین در این رزمایش آزمایش‌های موشک‌های جدید ضد تانک نزاجا و سلاح‌های جدیدی که صنعت وزارت دفاع در اختیار نزاجا قرار داده با موفقیت انجام شد.
وی در پایان تاکید کرد: امروز تهدیدها از نظر نوع و شکل با تهدیدهای گذشته متفاوت است ولی ما در شرایط کاملاً آماده قرار داریم و برای تمام تهدیدها برنامه‌های جدیدی را شکل داده‌ایم.

[ دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:نیروی زمینی ارتش + کاوشگر روز, ] [ 9:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اقدام شایسته بانوی ایرانی روی سکو

به گزارش مشرق و به نقل از روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش، این دوره از مسابقات روز گذشته در ترکیه آغاز شد و سمیه حیدری در وزن 57- کیلوگرم به میدان رفت و موفق به کسب مدال برنز شد. اين اولين مدال بانوان در مسابقات کوراش قهرماني جهان بود.
وی دور نخست نماینده ارمنستان را با ضربه فنی شکست داد. سپس برابر ورزشکاری از نیوزلند صاحب برتری شد و به نیمه نهایی راه ياف. حیدری در این دیدار مقابل نماینده کره جنوبی به مبارزه برتر را به نمایش گذاشت و می توانست پیروز میدان باشد که با قضاوت اشتباه از رسیدن به دیدار نهایی بازماند و برنز گرفت.
حیدری در جدال با نماینده کره جنوبی سراسر حمله بود و بارها برای اجرای فن اقدام کرد که با فرار کره ای موفق به اجرای فن نشد و داور هم از دادن اخطار به حریف خودداری کرد و برعکس خیلی زود به حیدری اخطار داد تا بازنده میدان را ترک کرده و علی رغم شایستگی ، نماینده ایران از رسیدن به دیدار نهایی محروم شود.
حیدری بعد از کسب مدال برنز با چادر و در حالی که تمثالی از مقام معظم رهبری در دست داشت به روی سکوی سوم جهان ایستاد و جایزه خود را دريافت کرد.

[ دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:زن ایرانی + کاوشگر روز, ] [ 8:58 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

الاغ هایی که ایستاده یخ زدند

سرمای شدید در ترکیه باعث شد تا الاغ ها ایستاده یخ بزنند!






[ دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:سرمای شدید + ترکیه + کاوشگر روز, ] [ 8:52 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سلام بر کوچکترین پیام رسان کربلا

آرام نازنین عمه! آرام، مبادا شامیان صدای گریه و بی تابی دختر حسین(ع) را بشنوند. این خرابه کجا و آغوش گرم و نوازش‌های مهربان بابا کجا؟
هر چه می‌خواهد دل تنگت، بگو. بابا، امشب به مهمانی دلِ بی قرارت آمده، بگو از سیلی خوردن‌ها و تازیانه‌ها و آتش خیمه‌های عصر عاشورا. بگو از درد غربت و محنت غریبی، بگو از صورت‌های نیلی و اسیری و بیابان‌های بی رحمی. بگو از بی شرمی یزیدیان و کوفیان سست پیمان و استقبال شامیان، آرام، نازنین عمه! آرام. اکنون تو، به مهمانی بابا می‌روی. سفر به سلامت!
پنجم صفر مصادف است با سالروز شهادت سه ساله امام حسین (ع)؛ امشب رقیه (ع) است و عمه، رقیه با اسیران دیگر وارد خرابه‌های شام شد، اما دیگر تاب دوری ندارد پریشان در جست و جوی پدر است. امشب رقیه(ع)است و سر بابا، امشب ملائک آسمان از غم دختر حسین (ع) در جوش و خروشند، امشب شب وداع رقیه و زینب (ع) است.
با تولد حضرت رقیه (ع) در سال ۵۷ قمری، مدینه نور دیگری گرفت و خانه کوچک امام، گرمای تازه‌ای یافت. دیری نپایید که ام اسحاق جان به جان آفرین تسلیم کرد و رقیه کوچک از نعمت مادر محروم شد. امام حسین (ع) او را در آغوش پر مهر خویش، بزرگ کرد و پیوسته به خواهرش زینب (ع) سفارش می‌فرمود که برای رقیه (ع) مادر باشد و به او محبّت کند.

[ یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:حضرت رقیه + کاوشگر روز, ] [ 11:17 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تا می توانی به کار مردم برس

http://axgig.com/images/71756809481376463519.jpg

 

من پنجاه سال است دارم اسلام می خوانم،

بگذارخلاصه اش را برایت بگویم، واجباتت را انجام بده،

به جای مستحبات،

تا می توانی به کار مردم برس، کارمردم را راه بینداز.

اگر قیامت کسی از تو سوال کرد

بگو فاضل گفته بود ...

از وصایای مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی قدس الله روحه

[ یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:خدمت به خلق + کاوشگر روز, ] [ 11:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

روز دانشجو مبارک

دانشجو روزت مبارک...

دانشجو یادت نرود که ۱۶ آذر ماه برای چه شد ، روز دانشجو

دانشجو ، یادت نرود که روزی خونی ریخته شد برای اسلام و حفظ ارزش های آن...

دانشجو ، یادت نرود که عامل اصلی آن خون ها همین خون خواهان امروزی هستند که با لبخند در مذاکرات شرکت می کنند...

دانشجو ، آن روز برای حفظ ناموس و حجاب خون ریخته شد نکند به راحتی ضد ارزش ها را جایگزین کنند و تو بی خیال باشی ؟!!

دانشجو ، آن روز اگر برای ولایت فقیه شعار دادی ، امروز هم پشتیبان آن باش...

دانشجو ، همیشه رضای خدا رو در نظر بگیر و دشمن شناسی و بصیرت رو سر لوحه کارت قرار بده...

[ یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:روز دانشجو + کاوشگر روز, ] [ 11:7 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

فقیر مومن یا ثروتمند مومن

سلام دوستان ، در جایی می خوندم که در صحرای محشر ، موقعی که بهشتیان مشخص می شوند ، همه بسمت بهشت حرکت می کنند. بهشتیان فقیر همان طور که دارند می رند فرشتگان جلوی اونها رو می گیرند و میگند باید حساب و کتاب دنیا رو ریز پس بدی.طرف رو می کنه به خدا میگه : ای خدا نه در دنیا مال و منالی به ما دادی که ما در راه غیر خرج کنیم و نه قدرتی که ظلمی به کسی بکنیم ، آن قدر دادی که محتاج کسی نباشم. خداوند رو می کنه به فرشتگان و میگه : راست میگه ، بزارید بره بهشت.

ثروتمند بهشتی میاد بره بهشت ، فرشتگان میگن : تو یکی که باید حساب و کتاب پس بدی. فقیر بهشتی میره بهشت عشق و حال ، چهل سال بعد یه روز می بینه که اون ثروتمند بهشتی تازه وارد بهشت میشه.رو میکنه بهش و مگه : چی شد ؟ ثروتمند بهشتی میگه : از اون موقع ( چهل سال قبل ) ریز به ریز دارم حساب پس می دم، اینقدر عرق کردم که از آب عرق من چهل شتر می تونستند آب بخورند ، خیلی جاهاشم تازه خدا لطف کرده و بی خیال شده...

دوستان اگر نگاه کنید همه پیامبرهای ما زندگی تجملاتی نداشتند چون اون ور قصه رو می دیدند حتی حضرت سلیمان هم از بیت المال برای شخص خودش بر نمی داشت و از راه درست کردن سبد با لیف خرما زندگی خودش رو می گذروند. سعی کنید در زندگی اونقدر از خدا بخواید که محتاج دیگران نشید ، اکر هم وضعتون خوبه همیشه دعا کنید که خدا لیاقت خرج کردن اون مال و منال رو بهتون بده...

[ یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:حساب و کتاب روز حشر + کاوشگر روز, ] [ 11:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

رهبر من

علی‌اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به درگذشت نلسون ماندلا رهبری ضدآپارتاید افریقا، به جایگاه ویژه وی در مبارزات ضداستعماری و آزادی‌بخش مردم آفریقای جنوبی اشاره کرد و اظهارداشت: ماندلا نقش بسیار جدی و ماندگاری را در زمینه مبارزات و مقابله با نژادپرستی ایفا کرد.
وی با تاکید بر وجود ارتباط بسیار صمیمی و نزدیک نلسون ماندلا با جمهوری اسلامی ایران به نقل خاطره‌ای از وی پرداخت و گفت: ماندلا بعد از آزادی از زندان و قبل از اینکه به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود، اولین کشوری که به آن سفر کرد، جمهوری اسلامی ایران بود.
مشاور عالی مقام معظم رهبری یادآور شد: در آن سفر به دیدار مقام معظم رهبری آمد و نکته مهم و جالب توجه در این ملاقات این بود که بارها در طول مذاکره رهبر معظم انقلاب را با عنوان «رهبر من» خطاب می‌کرد.
ولایتی افزود: رابطه وی با جمهوری اسلامی، چه در دوران مبارزه پس از آزادی و چه دوران ریاست جمهوری بسیار صمیمی بود و علاقه وافری به رهبر معظم انقلاب داشت.

[ یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:ماندلا + کاوشگر روز, ] [ 11:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

به یاد او که امام (ره) می‌فرمود: «جانم فدایش»!

مردی که توانست مصداقی ارزشمند از یک «روحانی» در برابر «جسمانی» باشد و مراتب رشد و اعتلای ویژگی های رفتاری خویش را در قامت دین و هیئت عرفان، به سلامت و حقیقت طی کرده، به قله‌های معرفت نایل آید، او کسی نیست جز آیت الله میرزا محمدعلی شاه آبادی، مرد وارسته میدان علم و عمل.امروز ۱۶ آذر سال ۹۲ برابر است با سال روز رحلت بزرگ‌مردی از خطه علم، تقوا و تندیسی از زمره اخلاق و رستگاری.
چنانکه امام خمینی(ره) در این باره می گوید: «مرحوم آیت‌الله شاه آبادی علاوه بر آنکه یک فقیه و عارف کامل بودند یک مبارز به تمام معنا هم بودند.»
تلاش‌های ایشان برای تحصن علما بر ضد رژیم دیکتاتوری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و سخنرانی ها و دیگر تلاش‌های جدی، پرصلابت و بصیرت آمیز ایشان در برابر عمال حکومت جائر پهلوی از برگ های زرین تاریخ زندگی سراسر شور،  شعور، نور و ربانیت این روحانی حقیقی است.

[ یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:شاه آبادی + کاوشگر روز, ] [ 11:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جاده موفقیت ...

[ شنبه 16 آذر 1392برچسب:موفقیت + کاوشگر روز, ] [ 9:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حجاب برتر

http://s4.picofile.com/file/7735871719/hejab_hijab_veil_52.jpg

[ شنبه 16 آذر 1392برچسب:حجاب برتر + کاوشگر روز, ] [ 8:59 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

داستان آموزنده ...

یک پسر تگزاسی برای پیدا کردن کار از خانه به راه افتاده و به یکی از این فروشگاهای بزرگ که همه چیز میفروشند (Everything under a roof) در ایالت کالیفرنیا میرود . مدیر فروشگاه به او میگوید : یک روز فرصت داری تا به طور آزمایشی کار کرده و در پایان روز با توجه به نتیجه کار در مورد استخدام تو تصمیم میگیریم .

در پایان اولین روز کاری مدیر به سراغ پسر رفت و از او پرسید که چند مشتری داشته است ؟

پسر پاسخ داد که یک مشتری .

مدیر با تعجب گفت: تنها یک مشتری ...؟!!! بی تجربه ترین متقاضیان در اینجا حدقل 10 تا 20 فروش در روز دارند،حالا مبلغ فروشت چقدر بوده است ؟

پسر گفت: 134,999.50 دلار ....

مدیر تقریبا فریاد کشید : 134,999.50 دلار .....؟!!!!

مگه چی فروختی ؟ 

پسر گفت : اول یک قلاب ماهیگیری کوچک فروختم، بعد یک قلاب ماهیگیری بزرگ، بعد یک چوب ماهیگیری گرافیت به همراه یک چرخ ماهیگیری 4 بلبرینگه. یعد پرسیدم کجا میرید ماهیگیری ؟ گفت : خلیج پشتی .

من هم گفتم پس به قایق هم احتیاج دارید و یک قایق توربوی دو موتوره به او فروختم .

بعد پرسیدم ماشینتان چیست و آیا میتواند این قایق را بکشد؟ که گفت هوندا سیویک .

 پس منهم یک بلیزر 4WD  به او پیشنهاد دادم که او هم خرید .

مدیر با تعجب پرسید : او آمده بود که یک قلاب ماهیگیری بخرد و تو به او قایق و بلیزر فروختی ؟

 پسر به آرامی گفت : 

نه ، او آمده بود یک بسته قرص سردرد بخرد که من گفتم :

 بیا برای آخر هفته ات یک برنامه ماهیگیری ترتیب بدهیم  شاید سردردت بهتر شد ...!!!

[ شنبه 16 آذر 1392برچسب:داستان زیبا + کاوشگر روز, ] [ 8:36 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

یک خلبان ارتشی که ازدواجش را فدای وطن کرد

 «رویا شاه حسین‌زاده» رمانی را بر اساس زندگی شهید خلبان فریدون ذوالفقاری را به نگارش درآورده است که این رمان روایتگر خلبان شهیدی است که به عشق وطن از عشق‌ خود برای ازدواج صرفنظر می‌کند. شاه‌حسین‌زاده درباره این اثر گفت: به پیشنهاد یکی از دوستان با زندگی این شهید آشنا شده، احساس کردم که زندگی این شهید دارای ظرایف عاطفی خاصی بوده است. زندگی این شهید غیر از رشادت‌های نظامی که در پرواز داشته در بعد خانوادگی نیز زندگی بسیار رمانتیک داشته است. در واقع برای خواننده،خوانش زندگی فردی که هم دارای دیسپلین نظامی بوده است و هم ذاتا فردی عاطفی بوده برای بسیار جذاب می‌باشد.

وی افزود: شهید در اوائل جنگ قرار بود با زنی که به او علاقه‌مند بوده دارای تابعیت خارجی است ازدواج کند که پس از مخالفت نظامی و اداری از سوی ارتش با این ازدواج، شهید به خاطر آنکه جنگ در جریان بوده است و به خاطر عشق به وطنش از این ازدواج صرفنظر می‌کند. این شاعر و نویسنده همچنین در مورد اثرگذاری این رمان بر مخاطبان خاطر نشان کرد: از آن‌جایی که در حوزه شعر مشغول به فعالیت هستم سعی کردم این رمان را بر اساس زاویه دید زنانه و شاعرانه به نگارش دربیاورم برای همین بیشتر ظرایف زندگی این شهید را در رمان قید کرده‌ام. نوشتن رمان قریب به دو سال طول کشید چرا که اهتمام من بر این استوار بوده است که موارد قید شده از زندگی شهید باید به صورت دقیق و مستند در کتاب آورده شود، همچنین سعی کرده ام رمان را بر اساس پشت صحنه واقعی زنگی شهید به نگارش درآورده،از هرگونه شعار زدگی‌ها در رمان اجتناب ورزم.

[ چهار شنبه 13 آذر 1392برچسب:خلبان ارتش + کاوشگر روز, ] [ 8:33 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ابزار جنگ نرم

ابزار جنگ نرم...!/ کارتون: محمود نظری

[ چهار شنبه 13 آذر 1392برچسب:جنگ نرم + کاوشگر روز , ] [ 8:31 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

 

 

 

طی یک اقدام خدا پسندانه و انسان دوستانه اعضای بدن یکی از کارکنان بنیاد تعاون ارتش که در یک حادثه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود توسط خانواده اش به بیماران نیازمند اهدا شد. به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، در این امر خداپسندانه و انسان دوستانه مرحوم سروان حامد یعقوبی، جمعی بنیاد تعاون آجا که از تهران عازم مشهد مقدس بود در حوالی شهرستان سبزوار تصادف و به بیمارستان منتصریه مشهد انتقال داده شد اما متاسفانه بر اثر شدت جراحت زیاد دچار مرگ مغزی گردیده و با رضایت خانواده اش اعضاء بدن وی به بیماران نیازمند اهداء شد. خانواده وی انگیزه خود را از این اقدام رضای الهی و نجات جان همنوعان عنوان کرده و افزودند: با این کار نه تنها جان چند نفر از مرگ نجات پیدا کرد بلکه یاد و نام نیک فرزندمان نیز ماندگار شد و امیدوارم این حادثه ناگوار برای کسی اتفاق نیفتد اما در صورت بروز، اهدا عضو، مرحمی بر دردها بوده و باعث می شود این فرهنگ در بین مردم فرهنگ دوست ما بیش از پیش جا بیافتد و خانواده هایی را از نگرانی درآورده و خوشال سازد. روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تسلیت به بازماندگان مرحوم سروان یعقوبی؛ از خانوده محترم  ایشان که با اهدای اعضاء آن مرحوم به تعدادی از هموطنان نیازمند کمک کردند، تقدیر و تشکر کرده و علو درجات آن تازه درگذشته را از خداوند منان خواستار است.

[ چهار شنبه 13 آذر 1392برچسب:اهداء عضو + کاوشگر روز, ] [ 8:20 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

هیچ کس نمی تواند

به انجام کارهای نیک ادامه دهید ،

حتی اگر دیگران آنها را به نام خویش ادعا کنند .

کارهای شما پیشکشی ست به خدا

و هیچ کس نمی تواند ” خدا “ را فریب دهد . . .

[ چهار شنبه 13 آذر 1392برچسب:سخن حکیمانه + کاوشگر روز, ] [ 8:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عکس/ سنگر تجملاتی

[ سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:تجملاتی + کاوشگر روز, ] [ 12:36 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کاریکاتور/ جدیدترین شیوه تکثیر ترویست!

[ سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:تروریست + کاوشگر روز, ] [ 9:24 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دیدن این مار زیبا را از دست ندهید

[ سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:زیبایی های خلقت + کاوشگر روز, ] [ 9:23 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

داستان های کودکی چقدر حکم آموز بود...

[ سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:داستان زیبا + کاوشگر روز, ] [ 9:18 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جملات ناب

[ سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:جملات ناب + کاوشگر روز, ] [ 8:45 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

میرزایی که کوچک می‌خواندند اما بزرگ بود

۱۱ آذر ۱۳۰۰ خورشیدی میرزا کوچک‌خان جنگلی پس از سال‌ها مبارزه علیه خیانت‌های قاجار و استبداد رضاخانی، به شهادت رسید.

در تاریخچه مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران‌، قیام میرزا کوچک خان جنگلی از جمله نهضت‌هایی است که با اندیشه اسلامی و ضداستعماری شکل گرفت، امّا با نیرنگ و خیانت کمونیست‌ها به انحراف، تجزیه و نفاق داخلی دچار گشت و نهایتاً همسویی اعلام نشده روس‌های بلشویک با رژیم استبدادی قاجار و سپس نظامیگری سرکوبگرانه رضاخان آن را به شکست کشاند.
*میرزا کوچک خان که بود؟
میرزا یونس معروف به «میرزا کوچک‌» در 1298 هـ در رشت متولد شد. با توجه به آنکه پدرش به میرزابزرگ‌ معروف بود، به وی میرزا کوچک لقب دادند. در نوجوانی برای تحصیل علوم دینی قدم به مدارس مذهبی گذاشت و مدارج علمی را طی کرد. د
در 1326 هـ در گیلان به صفوف آزادیخواهان پیوست و برای مقابله با محمدعلی شاه روانه تهران شد. در ماجرای اولتیماتوم روسیه که منجر به تعطیلی مجلس شد (17اردیبهشت 1290) میرزا در شمار مخالفان پذیرش اولتیماتوم بود و مدتی نیز بازداشت شد.
در جریان جنگ جهانی اول و در هنگامی که دسته‌ای از نمایندگان و رجال سیاسی به خاطر وضع بحرانی کشور و حضور نیروهای بیگانه دست به مهاجرت زدند، کوچک خان با گرویدن به اندیشه «اتحاد اسلام‌» درصدد برآمد تا با راه انداختن تشکیلات نظامی به مبارزه علیه استبداد رضاخانی و سرسپردگی‌ها، پیمانهای ننگین و تحمیلی بیگانگان و مداخلات آنان در امور داخلی کشور بپردازد. میرزا درتهران اندیشه خود را با رجال دین و سیاست در میان نهاد وبه نظرخواهی از آنان پرداخت‌. گروهی به ضرورت مبارزه مسالمت‌آمیز تأکید می‌کردند و مبارزه مسلحانه را نادرست می‌خواندند و گروهی دیگر نظر میرزا کوچک خان را تأیید می‌کردند. سرانجام پس از یک سلسله بحث و گفت‌وگو قرار شد تا در گوشه‌ای از ایران کانونی ثابت‌، برای مبارزه ایجاد شود. میرزا کوچک خان پس از این توافق عازم گیلان شد و شروع به تهیه مقدمات قیام کرد. اما چون روس‌ها قبلاً او را از منطقه تبعید کرده بودند، مجبور بود مخفیانه به فعالیت بپردازد. با این حال میرزا در اندک مدتی توانست همفکرانی در کنار خود جمع کند و قیام را علنی سازد.
او درسال‌های قبل از به قدرت رسیدن رضاخان، موفق شد هسته‌های تشکیل نهضت مسلحانه را پی‌ریزی کند. نیروهای اشغالگر روس که در سالهای قبل از انقلاب اکتبر، در سرکوبی این نهضت توفیق چندانی نیافتند، با وقوع انقلاب اکتبر از مناطق شمالی ایران بیرون رفتند و انگلیسی‌ها یکه‌تاز میدان شده و تقریباً تمامی ایران را زیر سلطه خود درآوردند.
آنان میرزا حسن خان وثوق الدوله را به ریاست دولت ایران گماشتند. دولت انگلیس با انعقاد قرارداد معروف 1919 با وثوق الدوله‌، ایران را تحت الحمایه خود درآورد و کلیه امور مالی‌، گمرکی و نظامی کشور را به دست گرفت‌. انگلیسی‌ها از طریق وثوق الدوله تلاش کردند قیام جنگل را با مذاکره و بدون خشونت حل و فصل کنند، اما این تلاشها سودی نبخشید.
*اعلام جمهوری میرزا کوچک خان در رشت
روز 16 خرداد 1299 میرزا کوچک خان جنگلی در ادامه مبارزات خود در راه اعاده استقلال و حاکمیت ملی ایران، در شهر رشت حکومت جمهوری اعلام کرد. این اعلام در پی یک رشته تماس‌ها و گفت‌وگوها با مقامات روسیه و کسب اطمینان از این که نیروهای مداخله‌گر آنان در شمال ایران در کار حکومت انقلابی میرزا، کارشکنی نخواهند کرد، صورت گرفت‌.
درست سه هفته پیش از این اعلام‌، در سپیده دم روز 28 اردیبهشت 1299 نیروهای ارتش سرخ به بهانه «سرکوبی ضد انقلاب که در شمال ایران کمین کرده بود» به بندرانزلی یورش برده و این شهر را اشغال کرد. مقصود روسیه از «ضدانقلاب‌» افراد مسلحی بودند که با حمایت انگلیسی‌ها علیه بلشویسم نوظهور در شوروی می‌جنگیدند و از اراضی شمال ایران نیز به عنوان یکی از پایگاه‌های خود استفاده می‌کردند. جنگلی‌ها که مبارزات مسلحانه با رژیم استبدادی و سرسپرده قاجار را آغاز کرده و جنگل‌های شمال را مقر خود قرار داده بودند، در آغاز پیروزی انقلاب روسیه روابط حسنه‌ای با بلشویکها برقرار کرده بودند نهضت جنگل انقلاب روسیه را تأیید می‌کرد و رهبران جدید روسیه نیز میرزا را به عنوان یک انقلابی ضداستعمار می‌دانستند و او راستایش می‌کردند. اما چندی نگذشت که روس‌ها سیاست دوستانه خود را تغییر دادند و قدم به قدم به خاطر حفظ منافع خود در ایران از حمایت نهضت جنگل دست کشیدند و سرانجام به آن خیانت کردند.
روز 28 اردیبهشت، نیروهای ارتش سرخ به نام سرکوبی ضدانقلابی که در شمال ایران کمین کرده بود، وارد انزلی شدند. نهضت میرزا کوچک‌خان که حضور نیروهای کشوری دیگر را در خاک ایران مخالف با اصول سیاست خود و به زیان استقلال و تمامیت ارضی کشور می‌دانست، به مخالفت برخاست‌.
در آن زمان هم روس‌ها و هم میرزاکوچک خان در شرایطی بودند که رویارویی با یکدیگر را به صلاح خود نمی‌دیدند. هریک با اقدامات نظامی، اهداف خاص خود را دنبال می‌کردند و دیدگاه متعرضانه به یکدیگر نداشتند؛ در نتیجة تماس‌های بعدی میرزا کوچک خان با نیروهای نظامی و سیاسی روسیه‌، میان طرفین توافقهایی حاصل شد.»
اجمال این توافقنامه عدم دخالت روس‌ها در امور داخلی ایران، در عین حفظ حداقل دو هزار نظامی آنان در شمال ایران بود؛ حضوری که خود به منزله دخالت در امور ایران بود.
میرزا کوچک خان جنگلی با استناد به همین توافقنامه بود که سه هفته پس از مداخله نظامی آنان در انزلی‌، موجودیت حکومت خود را در رشت اعلام کرد.
*مسکو و نهضت جنگل‌
سران نهضت در شهر رشت سرگرم تحکیم مبانی جمهوری بودند که به تدریج اختلافاتی در میانشان پدید آمد و همین امر نهضت را به انحطاط و نابودی کشاند.
پس از ورود ارتش سرخ به ایران، چند نفر از اعضای «حزب کمونیست عدالت باکو» از روسیه وارد گیلان شدند.
این افراد در رشت حزبی به نام عدالت تشکیل دادند و رفته رفته ضمن برگزاری میتینگ‌ها و سخنرانی‌ها، عملاً مواد توافق شده میان سران نهضت جنگل و روس‌ها را زیر پا گذاشتند و تبلیغاتی نیز علیه میرزا کوچک خان آغاز کردند.
میرزا دو نفر ازاعضای نهضت را به قفقاز فرستاد تا با نریمانف، صدر شورای جمهوری قفقاز، ملاقات کنند و او را وا دارند تا اعضای حزب را از ادامه کارشکنی‌ها و اقدامات نفاق افکنانه باز دارد؛ اما نریمانف اقدامی جدی به عمل نیاورد. میرزا که اوضاع را چنین دید، روز 18 تیر 1299 معترضانه رشت را ترک گفت و اعلام کرد تا زمانی که حزب عدالت از کارهای خلاف و حمله به اسلام و تبلیغ کمونیسم دست برندارد به رشت باز نخواهد گشت‌.
روس‌ها که هدفشان از تأسیس حزب، اشاعه کمونیسم و رخنه به تشکل اسلامی میرزا کوچک خان جنگلی و از بین بردن آن بود، شدیداً فعالیت می‌کردند.
سیاست خارجی شوروی که قبلاً پیش از این داعیه حمایت از انقلاب جهانی را داشت، حداقل پس از هشتمین کنگره حزب کمونیست اتحاد شوروی‌، تغییر کرد. استالین در این کنگره دو اصل اساسی را مبنای سیاست خارجی شوروی قلمداد کرد. وی گفت‌: «سیاست خارجی ما واضح وروشن است‌. هدف آن صلح و توسعه دایره روابط تجاری با تمام کشورهاست‌.»
اعلام چنین روشی در سیاست خارجی‌، چیزی جز اعلام عدم حمایت از نهضتهای رهایی بخش نمی‌توانست باشد. در پی خروج قهرآمیز میرزا کوچک خان از رشت‌، اعضای حزب عدالت که بعضی از آنها همچون احسان الله خان و خالو قربان قبلاً از دوستان نزدیک میرزا بودند و اکنون با گرویدن به سوسیالیسم‌، میرزا را مرتجع می‌دانستند، درصدد اجرای کودتایی برآمدند که طرح آن پیشتر ریخته شده بود. نقشه این بود که میرزا یا باید کشته شود و یا دستگیر گردد و از رهبری انقلاب کنار رود.
کوچک‌خان که تا حدی از هدف اعضای حزب و نقشه آنان مطلع شده بود، به جنگل رفت‌. در این گیر و دار، بسیاری از جنگلی‌ها دستگیر و یا کشته شدند و سلاح و مهمات و اموال آنان به غارت رفت‌. پس ازاین کودتا، اعضای حزب به کمک نیروهای بلشویک سعی کردند تا با تعقیب جنگلی‌ها طرفداران میرزا را نابود کنند. اما با وجود درگیری‌هایی که در جنگل میان دو طرف ایجاد شد، آنان از شکست دادن میرزا و یارانش ناتوان شدند.
مدتی بعد، مخالفان میرزا مجدداً از در دوستی وارد شدند و با حسن نیتی که میرزا داشت و نمی‌خواست اختلافات داخلی باعث نابودی نهضت شود، پیشنهاد اتحاد با آنان را پذیرفت و طرفین موقتاً وحدت یافتند.
پس از این توافق، کمیته انقلابی جدیدی تشکیل شد. از آنجا که در این کمیته احسان الله خان دارای هیچ سمتی نبود، جاه‌طلبی، وی را واداشت تا در رأس نیروهای تحت فرمان خود عازم فتح تهران شود.
وی در رأس سه هزار سرباز روسی و ایرانی به سوی تهران حرکت کرد، اما در محل «پل زغال‌» از نیروهای قزاق که تحت فرماندهی ساعد الدوله بودند، شکست خورد.
البته یکی از دلایل این شکست تغییر سیاست شوروی نسبت به جنگلی‌ها بود. به هنگام عزیمت نیروهای احسان الله خان، «روتشتین‌» سفیر شوروی در ایران افرادی را محرمانه نزد فرماندهان روسی قوای احسان الله خان فرستاد و به آنان دستور داد که به فوریت خود را از جنگ کنار بکشند.
به این ترتیب سفیر روسیه حتی به کسی که ادعای همفکری عقیدتی با او داشت و قبلاً کوشیده بود تا میرزا را قربانی اندیشه‌های خود کند، پشت کرد.
با این حال بعدها در جریان حمله نیروهای دولتی به جنگل‌، احسان الله خان فرار کرد و با کشتی به شوروی گریخت‌. خالوقربان نیز که به هنگام قیام میرزا به او پیوست و تحت رهبری میرزا خدمات قابل توجهی به نهضت کرد، پس از تأسیس حزب عدالت در گیلان فریب سوسیالیست‌های حزب را خورد و آلت دست سیاست ضدانقلابی شوروی شد و در کودتای رشت با نیروهای تحت فرمان خود در مقابل میرزا قرار گرفت‌. پس از توافقی که میان دولت ایران و سفیر روسیه انجام گرفت‌، روسها از حمایت جنگل دست کشیدند و آنان را قربانی منافع خود کردند.
«روتشتین‌» اولین سفیر شوروی در ایران که شش هفته قبل از اعلام استقلال میرزا کوچک خان در رشت وارد تهران شده بود، برای ایجاد روابط دوستانه میان ایران و روسیه مأموریت داشت‌؛ بنابر این با وجود وعده‌های اولیه به نهضت جنگل‌، به یکباره خط مشی انقلابی روسها تبدیل به سازش با دولت ایران شد. «روتشتین‌» ضمن نوشتن نامه‌ای به میرزا، او را به ترک مبارزه علیه دولت ایران دعوت کرد. او در نامه خود، آشکارا اقدامات انقلابی میرزا را «مضر» خواند.
نهضت جنگل زمانی که سفیر شوروی نامه را به میرزا نوشت، در بحرانی‌ترین شرایط خود قرار داشت‌. میرزا در شرایط نامطلوبی که هنگام موضعگیری اخیر روسیه داشت‌ و با توجه به اختلافات داخلی نیروهایش، عملاً چاره‌ای جز تایید ظاهری نامة «روتشتین‌» نداشت‌.
تبانی روس، انگلیس، رضاخان و کمونیست‌های داخلی علیه نهضت جنگل‌
در آستانه کودتای رضاخان، شرایط سیاسی ایران شدیداً علیه میرزا کوچک خان جنگلی بود. روس‌ها او را تنها گذارده بودند و صرفاً به منافع خود در ایران می‌اندیشیدند. آنان به ویژه تلاش داشتند تا روابط صمیمانه‌ای را با سردار سپه که با قدرت اسلحه و سرکوب نارضائی‌ها توانسته بود ثبات نیم بندی را در کشور به وجود آورد، برقرار کنند.
آنان مصلحت خود را در آزاد گذاردن دست رضاخان برای سرکوب نهضت جنگل که به ویژه اعتقادی هم به هویت اسلامی آن نداشتند، می‌دانستند. حتی حضور رضاخان در اتومبیل کنسول شوروی در رشت‌، زمانی که برای سرکوب جنگل به آن شهر رفته بود، نشان از همپیمانی روسها با سردار سپه در این تصمیم داشت‌.
علاوه بر این، رضاخان در آن زمان، در کمیته‌ای «ایرانی ـ انگلیسی‌» به نام «کمیته زرگنده‌» به اتفاق سید ضیاءالدین طباطبایی در حال تدارک کودتای سوم اسفند خود بود.
به همین دلیل‌، اقدام رضاخان به نوعی اجرای مصوبه کمیته مذکور نیز بود. کمیته زرگنده در حقیت 2 کار کرد اساسی داشت‌. یکی سرکوب نهضت جنگل و دیگر استقرار دیکتاتوری رضاخان.
پروژه سرکوب نهضت اسلامی میرزا کوچک خان جنگلی، محصول اراده مشترک شوروی‌، کمونیست‌های داخلی‌، دولت انگلستان و استبداد رضاخانی بود.
در چنین شرایطی، سران نهضت جنگل چند راه بیشتر نداشتند یا باید تسلیم می‌شدند و اسلحه را زمین می‌گذاشتند، یا به روسیه پناه می‌بردند و یا این که ننگ تسلیم و پناه بردن به بیگانه و اجنبی را نمی‌پذیرفتند و تا آخرین قطره خون به مبارزه ادامه می‌دادند.
چنان که گفتیم، احسان الله خان ترجیح داد تا به اربابان خود که به او خیانت نیز کرده بودند، بپیوندد. خالوقربان نیز با قید تضمین از طرف سردار سپه، با همه افراد خود تسلیم قوای دولتی شد و جان خود را نجات داد. در این میان فقط میرزا کوچک خان بود که نه حاضر به ترک ایران شد و نه ننگ تسلیم به قوای دولتی را پذیرفت و سرانجام نیز به مبارزه ادامه داد تا در 11 آذر 1300 به شهادت رسید.

[ سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:میرزاکوچک خان جنگلی +‌کاوشگر روز, ] [ 7:20 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پاسخ جالب یک ایرانی به مقام آمریکایی

یک ایرانی در شبکه اجتماعی فیس بوک پاسخ جالبی به پرسش سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا داده است.

به گزارش نامه‌نیوز، آلن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه آمریکا که در فیس‌بوک به زبان فارسی پست می‌گذارد، امروز ترجمه یک واژه فارسی را از مخاطبان خود پرسیده است.

او خبری در مورد زمین‌خواری در ایران را به اشتراک گذاشته و پرسیده است: «بهترین ترجمه انگلیسی برای زمین‌خواری چه است؟»

این سوال سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با واکنش کاربران ایرانی مواجه شده که یکی از کاربران ایرانی پاسخ جالبی به وی داده است. این ایرانی در پاسخ به سوال بهترین ترجمه برای واژه زمین‌خواری نوشته است: «اسرائیل!»

[ سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:اسرائیل + کاوشگر روز, ] [ 7:2 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کاریکاتور/ ورود سگ هار به مذاکرات ممنوع!

پاسخ ظریف به شایعه حضور اسرائیل در اجلاس پایانی 1+5

[ یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:کاریکاتور + کاوشگر روز, ] [ 12:53 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

الحاق ۲ ناوموشک‌انداز به نداجا

2 فروند ناو موشک‌انداز با نام‌های «نیزه» و «تبرزین» و یک فروند ناو لجستیک نیروی دریایی ارتش با نام «سیرجان»، صبح امروز با حضور امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی، جمعی از فرماندهان، کارکنان و مسئولین این نیرو در منطقه دوم دریایی بوشهر پس از طی مراحل تعمیرات اساسی و ارتقاء توان دفاعی، به یگانهای رزمی نداجا ملحق شدند.
این در حالیست که روز گذشته نیز ناو لجستیک «لاوان» و بالگرد دریاییSH3D با حضور امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده ارتش در منطقه یکم دریایی بندرعباس به یگانهای رزمی نداجا ملحق شدند.

[ یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:نداجا + کاوشگر روز, ] [ 12:52 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ساخت ناوهای مدرن توسط نداجا

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر عباس زمینی در بوشهر اظهار داشت: ناوشکن دماوند هم اکنون در منطقه چهارم در انزلی است و مراحل آزمایشات خود را طی می‌کند و به زودی مراسم الحاق آن به ناوگان نیروی دریایی انجام می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین ناوهای موشک انداز پیکان، جوشن، درفش در سنوات قبل ساخته و تحویل ناوگان نیروی دریایی ارتش شدند.
فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش گفت: ناوهای جماران، پیکان، جوشن به جای ناوهایی به همین اسم که غرق شده بودند ساخته شده و در آینده ناوهایی با کلاس موج و جماران ساخته خواهد شد.
زمینی تصریح کرد: نیروی دریایی در آینده ناوهایی با کلاس موج و جماران با مدل‌های بالاتر خواهد ساخت و برنامه مدونی هم تا افق 1404 خواهد داشت.
وی ادامه داد: نیروی دریایی از نیروهایی است که تا افق 1404 برنامه مدون برای خود دارد و برنامه‌ریزی شده تا سال 1404 چه شناورهایی داشته باشیم.برای ساخت سامانه‌های موشکی در تمام زمینه‌ها برنامه داریم و مشخص شده بر اساس همین برنامه‌ها حرکت خواهیم کرد.

[ یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:نداجا + کاوشگر روز, ] [ 12:51 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نوجوانی که امام‌زمان(ع) به او سلام کردند

قرار گرفتن در ماه محرم و ایام شهادت سالار شهیدان فرصتی است مغتنم تا به صورت موجز زندگی شهدای این واقعه جانسوز که تاریخ را وامدار خود کردند مرور شود.

«عمرو» فرزند «جناده» شهید کربلا است. (1) او در حالی که یازده سال بیش نداشت، پس از شهادت پدرش به خدمت امام (ع) آمد تا اذن جهاد بگیرد. حضرت (ع) او را اذن میدان نداد و فرمود: پدر این نوجوان در اولین حمله کشته شده است. شاید مادرش کشته شدن او را خوش نداشته باشد.(2) نوجوان گفت: مادرم مرا به جهاد امر کرده است.(3) پس از آن امام (ع) به او اجازه جنگیدن داد.

او در هنگام ورود به میدان این بیت را ترنم می‎کرد:

امیری حسین و نعم الامیر سرور فواد البشیر النذیر

علی و فاطمه والداه و هل تعلمون له من نظیر(4)


سالارم حسین است و چه نیک امیری، که نشاط دل پیامبر (ص) و مژده دهنده (به سعادت) و بیم دهنده (از انحراف و دوری از حق) است. علی و فاطمه پدر و مادر اویند و آیا مانند او کسی را می‎شناسید؟

پس از اجازه امام «عمرو» بی‎درنگ به میدان رفت و پس از کارزاری نه چندان طولانی به شهادت رسید. این نوجوان نیز همانند پدرش در زیارت ناحیه مقدسه مورد سلام امام زمان (عج) است: السلام علی جنادة بن کعب الانصاری الخزرجی، و ابنه عمرو بن جناده؛ سلام بر جناده پسر کعب انصاری خزرجی و فرزندش عمرو پسر جناده.

بَحریَّة دختر مسعود خزرجی
پس از شهادت «عمرو»، دشمن سرِ جدا شده او را به سمت امام حسین (ع) پرتاب کرد. مادرش «بَحریه» دختر «مسعود خزرجی» سر نوجوانش را برداشت و خون از آن برگرفت و به طرف مردی که در نزدیکی او قرار داشت پرتاب کرد که ضربه سر، او را در جا کشت. (5) پس از آن، این مادر شهید که همسر شهید نیز بود، به خیمه‎گاه بازگشت و ستون خیمه را از جای کند و این اشعار را می‎خواند:

انی عجوز فی النساء ضعیفة خاویی بالیة نحیفة

اضربکم بضربة عنیفة دون بنی فاطمة الشریفة


من در بین زنان، ضعیف، خرد شده، پوسیده، و لاغرم. اما شما را در راه حمایت فرزندان فاطمه گرامی (س)، ضربتی سخت می‎زنم.

پس از آن، تیرک خیمه را به جانب لشکر «ابن سعد» پرتاب کرد و دو نفر را مورد اصابت قرار داد. امام (ع) آن زن را به خیمه‎گاه بازگرداند. (6)

درسی که می‎توان گرفت: شوهر بَحریه گفت وفای به عهد و پیمان را به وارث خویش ارث می‎نهم. وفای به عهد، پس از فرزندش «عمرو بن جنادة» به وارث دیگرش «بحریه» رسید. در حمایت از مقام رفیع اسلام، امام و ولایت، مرد و زن و بزرگ و کوچک برابرند و هر کس در حد توان خویش، موظف به دفاع از این حریم است. البته این، مستلزم شعور و معرفتی بالاست تا انسان به عرصه‎های جهاد و جانبازی راه یابد.

[ یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:شهدای کربلا + کاوشگر روز, ] [ 12:49 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عملی که از نوشیدن شراب بدتر است

متاسفانه یکی از آفات زندگی جوامع انسانی فرآیند دروغ گفتن، حتی در کوچکترین و بی ارزش ترین امور می باشد علی رغم تذکرات فراوان آموزهای دینی در مذمت دروغگویی متاسفانه در اطراف خود شاهد تکرار این عمل مذموم می باشیم، عملی که باعث افول در زندگی دنیوی و حیات دنیوی می باشد.
مومن دروغ نمی گوید!
بی شک مومنین حقیقی و راستین هیچ گاه اقدام به این عمل ناپسند نمی نماید، به نحوی که نقل شده است روزی حسن بن محبوب از امام صادق (ع) پرسید: آیا ممکن است مومن بخیل باشد؟ امام فرمودند: آری.
حسن پرسید: آیا می شود ترسو باشد؟ حضرت فرمودند: آری.
مجدداً پرسید: آیا مومن دروغ نمی گوید؟ حضرت فرمودند: نه، و بدان مومن خائن نیز نمی باشد. سپس فرمودند: آگاه باش؛ مومن ممکن است بر هر خویی سرشته شود، ولی به خیانت و دروغ گویی آلوده نمی گردد.
نتیجه دروغ های کوچک
یکی از نتایج گفتن دروغ های کوچک بی شک از بین رفتن ترس از این عمل و گام نهادن در مسیرهای بعدی می باشد به نحوی که امام سجاد (ع) در این باره به فرزندان خود فرموده اند: لِولده اتَقّوا الکذِبَ الصَغیر مِنهُ وَالکبیرَ فی کل جِدّ وَ هَزل فاِنَ الرَجل إذا کذَبَ فی الصَغیر اجتَری عَلی الکبیر؛ از دروغ؛ چه کوچک و چه بزرگ، و چه جدی و چه شوخی آن بپرهیزید، زیرا انسان هرگاه در چیز کوچکی دروغ بگوید، به گفتن دروغ بزرگ نیز جرأت پیدا می کند.
دوری فرشتگان از دروغگو
در باب مذمت عمل دروغ گفتن از حضرت محمد (ص) نقل شده است که ایشان فرموده اند: إذا کذَبَ العَبدُ کذَبة تباعَدَ المَلَک مِنهُ مَسیرةَ مِیلٍ نَتنِ ماجاءَ بِهِ؛ هرگاه بنده ای دروغ بگوید، از او بوی زننده ای که از عمل خود ایجاد نموده است (به واسطه ی دروغ گفتن) فرشته (فرشتگان) به فاصله یک میل (چهار هزار ذرع) از او فاصله می گیرند.(۳)، و همچنین از امام محمدباقر (ع) نقل شده است که فرموده اند: خداوند متعال برای بدی قفل هایی قرار داده و کلیدهای آن قفل ها را شراب قرار داده است و دروغ، بدتر از شراب است.
سرانجام دروغ
بی شک هر عملی که از جانب خداوند نهی گردیده است، دارای حکمت هایی می باشد، چنانچه امیرالمومنین علی (ع) درباره ی عقوبت و سرانجام افراد دروغگو فرموده اند: دروغگو با دروغگوییِ خود، سه چیز به دست می آورد: خشم خدا را نسبت به خود، نگاه تحقیرآمیز مردم را نسبت به خود، دشمنی فرشتگان را نسبت به خود، و همچنین از رسول اکرم (ص) نقل شده است که الکِذبُ یَنقُصُ الرِّزقَ؛ دروغ، روزی را کم می کند.(۵)، و امام باقر (ع) به زیبایی بیان فرموده اند که: دروغ ویران کننده ی ایمان است و از همین روی حضرت علی (ع) نتیجه ی دروغ را خواری در دنیا و عذاب در آخرت، بیان داشته اند.

[ یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:درغ گویی + کاوشگر روز, ] [ 12:42 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نیزه و تبرزین با موشک‌ 200 کیلومتری آمدند

صبح امروز 2 فروند ناو موشک‌انداز و یک فروند ناو لجستیک نیروی دریایی ارتش با حضور امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی، جمعی از فرماندهان، کارکنان و مسئولین این نیرو در منطقه دوم دریایی بوشهر پس از طی مراحل تعمیرات اساسی و ارتقاء توان دفاعی، به یگانهای رزمی نداجا ملحق شدند.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:نیروی دریایی + کاوشگر روز, ] [ 12:40 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مارادونا عرب شد!

اسطوره فوتبال آرژانتین با لباس عربی در جشن استقلال امارات شرکت کرد.

«دیه‌گو مارادونا» که پیشینه مربیگری تیم الوصل امارات را دارد، این روزها به نظر می‌رسد کاملا با فرهنگ اماراتی‌ها تطابق پیدا کرده است. وی در جشن استقلال کشور امارات شرکت کرد، ضمن اینکه طبق اعلام ال پاییس، تیه ری آنری، مهاجم پیشین آرسنال هم در این مراسم حضور داشت.

مارادونا عرب شد!

رسانه‌های آرژانتینی پوشش گسترده‌ای نسبت به این خبر داشته و حتی نام «بن دیه‌گو آرماندو المارادونا» را برای وی در نظر گرفتند. در تصاویری که از بازیکن پیشین تیم فوتبال آرژانتین منتشر شده، وی در حالی که لباس عربی بر تن کرده و دستار به سر دارد، به چشم می‌خورد.

مارادونا عرب شد!

مارادونای 53 ساله که در حال حاضر به عنوان سفیر ورزشی امارات در این کشور حضور دارد، در فصل 12-2011 هدایت تیم فوتبال الوصل را بر عهده داشت و 44 بازی روی نیمکت این تیم نشست.

[ یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:مارادونا + کاوشگر روز, ] [ 10:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آیا‌ ظریف با این‌عکس‌ دوباره کمر درد‌ می‌گیرد؟

انتشار یک عکس حاشیه ای از دیدار وزیر امور خارجه کشوران با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خبرساز شده. عکسی که یک نکته پنهان دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان، این روزها چهره اول اخبار سیاسی است. «محمدجواد ظریف» که حالا بعد از «توافق ژنو» نامش بیشتر سرزبان ها افتاده، دیشب به دیدار اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رفت و در نشست با آنان شرکت کرد.

اما انتشار یک عکس از اقامه نماز جماعت در حاشیه این نشست، خبرساز شده است. عکسی که ظریف را در صف آخر صف نماز جماعت در حالیکه دیگران نماز می خوانند به صورت نشسته و در حالت نماز نخواندن نشان می دهد .

این عکس البته یک نکته پنهان دارد. نکته ای که مسافر بودن وزیر امور خارجه و چندنفر دیگر و نماز شکسته آن ها را روایت می کند. این توضیح را دادیم که شیطنت های رسانه ای و سوء تعبیرها از این عکس، دوباره مرد اول سیاست خارجی ایران را به «کمردرد» مبتلا نکند.

[ یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:دکتر ظریف + کاوشگر روز, ] [ 9:59 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اشتباه‌های متداول در استفاده از تردمیل

ورزش بر روی تردمیل زمانی که هوای بیرون مساعد نیست می‌تواند ایده‌آل باشد. استفاده از تردمیل بسیار ساده است اما ممکن است اشتباهات کوچکی در حین استفاده از آن باعث ضرر رسیدن به بدن شود.

5 اشتباه در استفاده از تردمیل عبارتند است:

- گرم نکردن بدن:

هنگامی که بدن برای ورزش کردن آماده نیست، فرد نمی‌تواند خود را به سرعت تردمیل برساند و بدین ترتیب خیلی سریع ورزش را متوقف می‌کند. گرم کردن مناسب بدن از درد و آسیب دیدگی جلوگیری می‌کند.

- خواندن کامل یک مجله به هنگام دویدن بر روی تردمیل:

هنگامی که در تمام طول مدت دویدن بر روی تردمیل مجله می‌خوانید، به خود فشاری نمی‌آورید و تمرین خود را شدیدتر نمی‌کنید. بنابراین اثرات آن را نیز نخواهید دید. برای نتیجه گرفتن باید خود را به چالش بکشید.

- تکیه دادن به دسته‌های تردمیل:

اگر به هنگام دویدن بر روی تردمیل به آن شیب بدهید، فعالیت بیشتری خواهید کرد و پای شما بیشتر کار می‌کند. اگر به دسته‌های تردمیل تکیه کنید از فشاری که بر بدن شما می‌آید کاسته می‌شود. شما فکر می‌کنید که بیشتر فعالیت می‌کنید و بدن شما بیشتر کار می‌کند اما در واقع با تکیه کردن به دسته‌ها کار خود را آسان کرده‌اید.

- تغییر دادن سرعت حرکت:

حرکت کردن بر روی تردمیل با یک سرعت خاص باعث می‌شود که ورزش خسته کننده شود. علاوه بر این شما باید ابتدا و انتهای تمرین با سرعت کم حرکت کنید تا بدن در ابتدا گرم شود و در انتها خنک شود. می‌توانید باتردمیل ورزش‌های شدید و کوتاه مدت نیز انجام دهید.

- پریدن از روی تردمیل در حال حرکت:

ابتدا سرعت تردمیل را کند کنید و سپس از روی تردمیل پایین بیایید. پایین آمدن و پریدن از روی تردمیل در حال حرکت با سرعت زیاد باعث می‌شود که آسیب ببینید و ساق پای شما پیچ بخورد. ممکن است کمی معطل شوید تا حرکت تردمیل آرام شود اما این کار بهتر از آسیب دیدن است.

[ یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:تردمیل +‌ورزش + کاوشگر روز, ] [ 9:56 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]