دستخطی که نام خلیج فارس را تایید کرد

کُویت کشوری در منطقه خاورمیانه در شمال غربی خلیج فارس است . این کشور با کشورهای عراق و عربستان سعودی مرزهای خاکی و با ایران از طریق خلیج فارس مرز آبی دارد. پایتخت آن، شهر کویت است. این کشور با مساحت ۱۷۸۱۸ کیلومتر مربع، جزو کشورهای کوچک طبقه‌بندی می‌شود که طبق آخرین سرشماری، ۳٬۳۹۹٬۶۳۷ نفر جمعیت دارد و حدود ۴۰% آنها شیعه هستند. کویت در سال ۱۹۶۲م به استقلال رسید و از همان سال تا کنون، خاندان آل صباح بر آن حکومت می‌کنند.
در زیر تصویری از دست خط عبدالله سالم صباح را مشاهده می کنید که در سر برگ آن نام خلیج فارس حک شده و این نیز سندی دیگر از اسناد ممکن می باشد که نام خلیج فارس را تایید می کند


دستخطی که نام خلیج فارس را تایید کرد +سند

[ شنبه 25 دی 1395برچسب:خلیج فارس + کاوشگر روز, ] [ 15:20 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

علت ممنوعیت پرواز بر فراز کعبه چیست؟

"حسن الغامدی" خلبان و کارشناس پرواز در کلیپی که چندی پیش منتشر کرد درباره علت ممنوعیت پرواز بالای کعبه صحبت کرد.

پیش از این سایت "سوشیال مدیا" به دلیل این اقدام پرداخته بود، اما "الغامدی" ضمن رد این دلیل اعلام کرد؛ پرواز بر فراز آسمان کعبه به دلیل وجود میدان مغناطیسی و خلا  آنتن ممنوع است.
"الغامدی" در ادامه افزود؛ علت اصلی ممنوعیت پرواز بالای کعبه، این است که خانه خدا در منطقه ای کوهستانی واقع شده و صدای هواپیما تاثیر بدی بر روحیه زائران دارد. همچنین عبور هواپیمائی که بسیاری از آنان غیر مسلمان هستند از بالای خانه خدا درست نیست.

[ شنبه 25 دی 1395برچسب:کعبه + کاوشگر روز, ] [ 15:15 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جدیدترین عکس از مزار آیت الله هاشمی

[ شنبه 25 دی 1395برچسب:مزار هاشمی + کاوشگر روز, ] [ 15:14 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

گران ترین سلاح دنیا

نخستین گروه جنگنده F-35، متعلق به نیروی تفنگداران دریایی آمریکا، ایالت آریزونا را ترک کردند اولین گام استقرار جنگنده های رادار گریز آمریکا در خارج از مرزهای این کشور برداشته شود.

این جنگنده های در پایگاه «ایواکونی» در جزیرۀ هونشوی ژاپن مستقر خواهند شد که در نزدیکی هیروشیما قرار دارد.

دریادار کارولین فوت، از فرماندهان تفنگداران دریایی آمریکا در ژاپن، گفت: ارسال این جنگنده ها که قیمت هر یک به ۱۰۴ میلیون دلار می رسد، «نشان می دهد که آمریکا مصمم است با جدیدترین و نیرومندترین تجهیزات خود از ژاپن حمایت کند».

 

گران‌ترین سلاح دنیا را ببینید + عکس 1

 

گران‌ترین سلاح دنیا را ببینید + عکس 2

 

گران‌ترین سلاح دنیا را ببینید + عکس 3

 

گران‌ترین سلاح دنیا را ببینید + عکس 4

 

[ شنبه 25 دی 1395برچسب:گران ترین سلاج + کاوشگر روز, ] [ 15:11 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

وزرای دفاع و خارجه آمریکا مامور بررسی راهبرد «جنگ هیبریدی» ایران شدند

کنگره آمریکا قانونی تصویب کرده است که بر اساس آن وزیر دفاع و وزیر خارجه آمریکا موظف شدند تا از نحوه استفاده ایران از جنگ هیبریدی در منطقه گزارشی تهیه کنند.

[ شنبه 25 دی 1395برچسب:کنگره + کاوشگر روز, ] [ 15:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

قرار بود یک شبه همه تحریم‌ها برداشته شود

قرار بود یک شبه همه تحریم‌ها برداشته شود اما بعد از چند ماه با یک هواپیما عده‌ای را دلخوش می‌کنند

ابوالقاسم دولابی
 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تجربه برجام و بدعهدی‌های دشمن گفت: قرار بود یک شبه همه تحریم‌ها برداشته شود اما چه شد؟ بعد از چند ماه یک هواپیمای استردادی را تحویل ایران می‌دهند.

  حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در سلسله جلسات تفسیر موضوعی قرآن کریم با عنوان سبک زندگی اسلامی با بیان اینکه باید زندگی‌های خودمان را با انبیاء الهی، صدیقان«در راس آن امیرالمومنین(ع) و صدیقه کبری(س)»، شهدای را حق و صالحان تنظیم کنیم، اظهار داشت: در نقطه مقابل کسانی قرار دارند که ما هرگز نباید رفتارمان را با آنها هماهنگ کنیم و نباید آنها را الگوی خودمان قرار دهیم و لازم است از شیوه زندگی این گروه فاصله بگیریم.

وی با تاکید بر دوری از الگوهای رفتاری متضاد با الگوهای معرفی شده قرآن کریم عنوان کرد: در سوره آل عمران خداوند متعال می‌فرماید «ای کسانی که ایمان آورده‌اید اگر از کفار پیروی کنید شما را به گذشته برمی‌گردانند و سپس زیانکار خواهید شد».

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: کسانی که پیرو پیامبر گرامی اسلام شدند باید بدانند این پیروی فقط پیروی در ایمان و اعتقاد نیست بلکه پیروی در عمل است، قرآن بارها فرموده «إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ»، اگر کسی اعتقادش رسالت پیامبر باشد اما در عمل پیرو دشمنان خدا باشد و شیوه زندگی، رفتارها و تعاملات اجتماعی آنها را دنبال کند کم کم ایمانش از دست می‌رود.

«إِنْ تُطِیعُوا الَّذِینَ کَفَرُوا یَرُدُّوکُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ فَتَنْقَلِبُوا خَاسِرِینَ» وی با اشاره به این آیه از قرآن کریم گفت: اگر در عمل پیرو آموزه‌های قرآنی نباشیم کفار ما را به کفر برمیگردانند.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی  خاطرنشان کرد: سوره حمد که به فرموده برخی از مفسران و تایید برخی از روایات مهمترین سوره قرآن کریم است نیز بر این نکته تاکید کرده است، ما در این سوره می‌گوییم اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ،  صِرَاطَ الَّذِینَ أَنعَمتَ عَلَیهِمْ غَیرِ المَغضُوبِ عَلَیهِمْ وَلاَ الضَّالِّینَ یعنی ما نمی‌خواهیم در مسیر المَغضُوبِ عَلَیهِمْ و الضَّالِّینَ باشیم و الگوی زندگی ما آن کسانی باشند که خداوند بر آنها غضب کرده است.

وی با بیان اینکه سوره حمد نشان می‌دهد که ما الگوهای مثبت و منفی در پیش رو داریم، متذکر شد: الگوهای مثبت چهار گروه ذکر شده در قرآن بوده و الگوهای منفی نیز المَغضُوبِ عَلَیهِمْ و الضَّالِّینَ هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان به این مطلب که باید در دنیای معاصر مصداقهای المَغضُوبِ عَلَیهِمْ و الضَّالِّینَ را بشناسیم به روایتی از امام صادق(ع) نیز اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) فرمودند اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ هو امیرالمومنین یعنی راه درستی که همه باید دنبال آن باشند راه زندگی امیرالمومنین(ع) است و در روایتی دیگر نیز راه درست را راه اهل بیت(ع) معرفی می‌کند.

وی با اشاره به روایتی دیگر از امام صادق(ع) در باره صراط مستقیم مدنظر سوره حمد عنوان کرد: طبق این روایت این صراطی که در قرآن کریم به آن اشاره شده صراطی در دنیا و دیگری در آخرت است که صراط آخرت پل صراط است.

حجت‌الاسلام دولابی ادامه داد: صراط دنیا امامی است که اطاعت از آن بر همه واجب است و هرکس به آن امام اقتدا کند از آن صراط قیامت که پلی بر روی جهنم است به راحتی عبور می‌کند.

وی بیان کرد: هر کس که در دنیا امامش را نشناسد و زندگی خود را با زندگی امام هماهنگ نکند در فردای قیامت قدمش بر روی صراط می‌لغزد و به آتش جهنم فرو می‌رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به منظور قرآن کریم از صِرَاطَ الَّذِینَ أَنعَمتَ عَلَیهِمْ اظهار داشت: به فرموده امام صادق(ع) منظور از نعمت مال دنیا و صحت بدن نیست چرا کفار نیز اینها را تا حدودی دارند بلکه منظور از آن ایمان به خدا و تصدیق به ولایت محمد(ص) و آل پاکش است.

وی با اشاره به تفاوتهای المَغضُوبِ عَلَیهِمْ و الضَّالِّینَ یادآور شد: برخی از مفسران معتقدند گمراهان عادی «الضالین» اما گمراهان لجوج «المَغضُوبِ عَلَیهِمْ» هستند.

حجت‌الاسلام دولابی با بیان اینکه المَغضُوبِ عَلَیهِمْ کسانی هستند که پا روی حق می‌گذارند و سینه‌هایشان را بامحبت کفر پر می‌کنند، گفت: این گروه از کفرشان لذت می‌برند و در تریبونها آن را اعلام می‌کنند و ابایی از گفتن آن ندارند.

وی با تاکید بر اینکه امروز دنیای غرب مصداق بارز المَغضُوبِ عَلَیهِمْ است، ابراز کرد: غربیها بدترین زشتی‌های رفتاری خودشان را در مقابل دید همگان قرار می‌دهند و از این کار ابایی ندارند و حتی به آن افتخار می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمایت غربی‌ها از هم‌جنس بازی خاطرنشان کرد: آنها هم‌جنس بازی را در کشورهای خودشان تبلیغ می‌کنند و برخی از سران این کشورها به صورت رسمی هم‌جنس باز بودن خود را اعلام می‌کنند، کاری که بر خلاف سنت و رویه همه انبیاء الهی در طول تاریخ است.

وی بیان کرد: جالب است یکی از اشخاصی که زمانی در این کشور مدعی تفسیر نهج‌البلاغه بود اما به خاطر اطاعت از کفار مشمول آیه إِنْ تُطِیعُوا الَّذِینَ کَفَرُوا یَرُدُّوکُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ فَتَنْقَلِبُوا خَاسِرِینَ شده است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم دولابی اضافه کرد: این شخص  که روزی روشنفکرنماها او را مهمترین نظریه پرداز خودشان می‌دانستند امروز در آمریکاست و می‌گوید که ازدواج برادر و خواهر اشکالی ندارد و بشر آزاد است.

وی عنوان کرد: این شخص به ظاهر مسلمان و شیعه است اما نگاه این چنین به تعالیم دینی و قرآنی دارد که مشمول آیه إِنْ تُطِیعُوا الَّذِینَ کَفَرُوا یَرُدُّوکُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ فَتَنْقَلِبُوا خَاسِرِینَ می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این گونه افراد امر خداوند را سبک می‌شمارند، خاطرنشان کرد: در عالم حیوانات نیز این ازدواج ناپسند است حال شخصی که مدعی ترویج دین بود چنین حرفهایی را می‌زند البته از این شخص که در آمریکاست انتظاری بیش از این نیست اما  تعجب از افرادی است که دل به این گونه اشخاص بسته و آنها را نظریه‌پردازان خود می‌دانند.

وی با اشاره به گروه الضالین اشاره شده در سوره حمد گفت: برخی از خداوند فاصله گرفتند و خیال می‌کنند راه درست را در پیش گرفتته‌اند که مصداق الضالین هستند.

حجت‌الاسلام دولابی با بیان اینکه برخی از گمراهان به گمراهی خودشان قانع نیستند، افزود: این اشخاص سعی می‌کنند بقیه را نیز با خود همراه کرده و در رابطه با خداوند ایجاد شبهه و تردید کنند که مشمول غضب پرودگار هستند.

وی با اشاره به وضعیت فضای مجازی اظهار داشت: متاسفانه امروز در شبکه‌های مجازی کانالهایی وجود دارند که مصداق المَغضُوبِ عَلَیهِمْ هستند و جای تعجب دارد که مسئولان چرا اقدامی انجام نمی‌دهند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری فضای مجازی را قتل‌گاه جوانان و نوجوان دانسته‌اند، ابراز کرد: مسئولان می‌توانند  برای این فضا اقداماتی انجام دهند اما کاری نمی‌کنند و مانده‌ایم که در روز قیامت چه جوابی خواهند داد.

وی ادامه داد: کانالهایی شب و روز علیه خدا، پیغمبر،امامان معصوم(ع)، علما و دینداران پمپاژ تبلیغات دروغین می‌کنند و اگر نوجوانی وارد این کانالها شده و در عقاید دچار مشکل شود بخشی از گناهش پای کسانی است که می‌توانستند اقدامی در این خصوص انجام دهند اما نکردند.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه از مصادیق المَغضُوبِ عَلَیهِمْ و الضَّالِّینَ یهودیان و مسیحیان هستند، عنوان کرد: مسیحیان و یهودیان هر دو تلاش می‌کنند که مسلمانان را گمراه کنند و راضی نخواهند شد تا اینکه مسلمانان به صورت کامل شبیه آنها شوند.

وی با تاکید بر اینکه نباید لباس پوشیدن و غذا خوردن مسلمانان نیز شبیه کفار باشد، یادآور شد: اگر از رفتارها و سبک زندگی دشمنان خدا الگو برداریم از دشمنان خدا قلمداد می‌شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ایستادگی در برابر فشارهای دشمنان خاطرنشان کرد: تجربه چند ساله ما نشان داد که دشمنان به این سادگی دست از سر ما برنمی‌دارند و اینجاست که ما باید به توان خود اعتماد داشته باشیم.

وی با اشاره به تجربه برجام و بدقولیهای طرف مقابل متذکر شد: قرار بود یک شبه همه تحریم‌ها برداشته شود اما چه شد؟ بعد از چند ماه یک هواپیمای استردادی از کشور اسپانیا تحویل ایران می‌شود و جای تاسف دارد که وزیر این مملکت به استقبال یک هواپیمایی فرانسوی برود.

حجت‌الاسلام دولابی با اظهار تاسف از اقدامات نسنجیده برخی مسئولان  گفت: یعنی اینقدر ما وابسته و نیازمند هستیم که چشم‌مان به دست آنها دوخته شده ؟ این رفتارها، رفتارهای ناشایستی است و اگر ما  بدانیم و باور کنیم که آنها دست از سر ما برنمی‌دارند به طور یقین از دشمن قطع امید خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم که المَغضُوبِ عَلَیهِمْ و الضَّالِّینَ ها را تبدیل به الگو نکنیم ابراز کرد: صدا و سیما در برابر جنگ رسانه‌ای تلاش می‌کند و لازم است از اقداماتش تقدیر و تشکر کنیم اما مراقب چهره‌سازی‌ها باشیم و کسانی که مشی و مرام دشمنان اهل بیت(ع) دارند را برجسته و تبدیل به الگو نکنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: چرا باید مجری تلویزیونی ساعتی به دست کند که به فرض مثال 80 میلیون قیمت دارد و بعد با آن مانور تجمل بدهد، این رفتار چه تفاوتی با رفتار قارون صفتان دارد؟.

وی با تاکید بر اینکه نباید الگوهای درست را کنار بگذاریم، بیان کرد: زندگی شهدا و صالحان باید در پیش چشم ما باشد، در سانه ملی تلاشهای بسیاری در این زمینه انجام شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

حجت‌الاسلام دولابی با بیان اینکه بنده به همه مشاغل و از جمله بازیگران سینما احترام قائلم، افزود: گاهی زندگی برخی از این بازیگران به هیچ وجه قابلیت الگوپذیری ندارند و باید مراقب باشیم چه کسانی را با امکانات بیت‌المال چهره می‌کنیم.

[ شنبه 25 دی 1395برچسب:تحریم + کاوشگر روز, ] [ 15:9 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

چرا سیگار در ایران ارزان است؟

مسجدی

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران با اشاره به اینکه مالیات بر دخانیات باید سالانه ۱۰ درصد افزایش یابد، گفت: علی‌رغم تلاش‌های مجلس هنوز میزان مالیات سیگار در مقایسه با کشورهای دنیا و منطقه کمترین و حدود ۲۰ درصد قیمت خرده فروشی است.

[ شنبه 25 دی 1395برچسب:دخانیات + کاوشگر روز, ] [ 15:9 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پیشروی چشمگیر نیروهای عراقی در شرق موصل

ارتش عراق

مقام‌های نظامی در عراق می‌گویند، نیروهای ویژه ارتش این کشور توانسته‌اند با پیشروی سریع و چشمگیر در موصل و ورود به دانشگاه این شهر، با بیرون راندن عناصر داعش از مناطق مجاور به دو پل دیگر روی دجله برسند.

[ شنبه 25 دی 1395برچسب:موصل + کاوشگر روز, ] [ 15:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بدون شرح!

افسران - بدون شرح!

[ شنبه 25 دی 1395برچسب:تولید ملی + کاوشگر روز, ] [ 15:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

قرار داد ایرباس مرجوعی اسپانیا از فرانسه.. به ایران و به شرط ( تملیک نه اجاره ای )

افسران - قرار داد ایرباس مرجوعی اسپانیا از فرانسه.. به ایران و به شرط ( تملیک نه اجاره ای )

[ شنبه 25 دی 1395برچسب:ایرباس + کاوشگر روز, ] [ 15:7 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سالروز به زانو درآمدن قدرت پوشالی

افسران - ترامپ بداند پارسال چنین روزی

[ شنبه 25 دی 1395برچسب:قدرت + کاوشگر روز, ] [ 15:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

رفتار آمریکا موجب تغییر محسوس در نتایج برجام شده است

رفتار آمریکا موجب تغییر محسوس در نتایج برجام شده است

نوذر شفیعی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،با اشاره به بدعهدی‌های مکرر آمریکا در قبال ایران در مسأله برجام، گفت: متأسفانه بی‌صداقتی آمریکایی‌ها یک بار دیگر هم بر همه ثابت شد. آن‌ها دیگر جای تردیدی باقی نگذاشته‌اند که به هیچ عهدی وفادار نیستند. آن‌ها در واقع قاعده بازی را در برجام به هم زده‌اند.

ادامه مطلب
[ شنبه 25 دی 1395برچسب:آمریکا + کاوشگر روز, ] [ 15:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]