رهبری: رژیم صهیونیستی۲۵ سال اینده را نخواهد دید

این سروش  و پیام الهی  است ما به  به آن باور  عمیق داریم و فقط  می ماند  ما چقدر  با  با هوشیاری و مجاهدت در این    سنت الهی   که شکست و اضمحلال رژیم صهیونیستی  در 25 سال ینده  

است  , مشارکت و سهیم باشیم

 

افسران - امام خامنه ای ,رژیم صهیونیستی۲۵ سال اینده را نخواهد دید
[ شنبه 21 شهريور 1394برچسب:اسراپیل + نابودی + کاوشگر روز, ] [ 15:39 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

به خشمتان بمیرید

هر چند  با یاری خدای بزرگ تا 25 سال دیگه نیستی  و منطقه  ما از لوث وجود  آلوده تان  پاک می شود , حالا هرچه می حرص  بخور تا بمیری...

افسران - تا 25 سال دیگه نیستی ک بخوای حرص بخوری بدبخت   :)))))))
[ شنبه 21 شهريور 1394برچسب:اسراپیل + نابودی + کاوشگر روز, ] [ 15:24 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ﺟﺎﺳﻮﺱ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ور یش مصنوعی ﻣﺴﺘﺮ ﺟﯿﮑﺎﮎ

ﺟﺎﺳﻮﺱ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﻣﺄﻣﻮﺭ ﻭﯾﻠﯿﺎﻡ ﺩﺍﺭﺳﯽ،ﺳﺎﻟﻬﺎ ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﺯﻧﺪﮔﯽ میﮐﺮﺩ .

 ﻭﯼ ﺩﺭ ﺁﻏﺎﺯ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥﭼﻮﭘﺎﻧﯽ ﮐﺮ ﻭ ﻻﻝ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ ﻫﻔﺖ ﺳﺎﻝ ﺩﺭ ﺍﯾﻞ ﺑﺨﺘﯿﺎﺭﯼ ﺑﻪ ﺁﻣﻮﺧﺘﻦ ﻓﺮﻫﻨﮓ و ﺯﺑﺎﻥ ﺑﺨﺘﯿﺎﺭﯼ ﻣﯽﭘﺮﺩﺍﺯﺩ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﺍﮔﯿﺮﯼ ﺁﻥ، ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﺑﺨﺘﯿﺎﺭﯼﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻧﻔﺖﺧﯿﺰ ﻣﺴﺠﺪ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﺳﮑﻨﯽ ﻣﯽﮔﺰﯾﻨﺪ. ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺣﻀﻮﺭ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺑﺎ ﻓﻨﻮﻥ ﺷﻌﺒﺪﻩﺑﺎﺯﯼ ﻭ ﺣﺮﺑﻪﻫﺎﯼﺩﯾﮕﺮ، ﺗﻮﺟﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺤﻠﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻌﻄﻮﻑ ﻣﯽﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥﯾﮏ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺷﯿﻌﻪ، ﺟﺎ ﻣﯽﺯﻧﺪ. ﺟﯿﮑﺎﮎ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﻪ ﻓﺮﺍﮔﯿﺮﯼ ﻓﻘﻪ ﻣﯽ ﭘﺮﺩﺍﺯﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺩﺭﺟﻪ ی ﺍﺟﺘﻬﺎﺩ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻣﺴﺎﺟﺪ، ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﭘﯿﺶ ﻧﻤﺎﺯ ﺣﻀﻮﺭ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ. ﺍﻭ ﮔﯿﻮﻩ ﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻋﺼﺎ ﺟﻔﺖ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ  ویﺷﺎﯾﻊ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﺯ ﻣﻌﺠﺰﺍﺕ ﺍﻭﺳﺖ. ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﺧﺎﻃﺮﺍﺗﺶ، ﺗﻮﺿﯿﺢ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﮐﻪﺁﻫﻨﺮﺑﺎﻫﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﮔﯿﻮﻩ ﻫﺎﯾﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩﻡ، ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻋﺼﺎ، ﮔﯿﻮﻩ ﻫﺎ ﺟﻔﺖ ﻣﯽ ﺷﺪﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﺟﺎﺳﻮﺱ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ، ﺭﻭﺯﯼ ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ ﻭ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ : ﻣﻦﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ (ﻉ) ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﯾﺪﻡ ﻭ ﺍﻭ ﺩﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﺎﻧﻪ ﺍﻡ ﻧﻬﺎﺩ ﻭ ﺑﻪﻣﻦ ﻓﺮﻣﻮﺩ : " ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﮕﻮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﺳﯿﺎﻩ ﻭ ﻧﺠﺲ (ﻧﻔﺖ ) ﺩﻭﺭﯼﮐﻨﻨﺪ ". ﻭی ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺍﺩﻋﺎﯾﺶ ﭘﯿﺮﺍﻫﻦ ﻭ ﻋﺒﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﮐﻨﺎﺭ ﻣﯽ ﺯﻧﺪ ﻭ ﺍﺛﺮ ﺳﻔﯿﺪﯼ ﺩﺳﺘﯽ ﺭﻭﯼ ﺷﺎﻧﻪ ﺍﺵ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﻭ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ ﺍﯾﻦﻣﺪﺭﮐﯽ ﺑﺮ ﺣﻘﺎﻧﯿﺖ ﻣﻦ است. ﺍﻭ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺑﺶ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﺗﮑﻪ ﺍﯼ ﮐﺎﻏﺬ ﺭﺍ ﺑﺸﮑﻞ ﺩﺳﺖ ﺑﺮﯾﺪﻡ ﻭ ﺭﻭﯼ ﺷﺎﻧﻪ ﺍﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻡ ﻭ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺯﯾﺮ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﺩﺍﻍ ﺟﻨﻮﺏ ﻣﺎﻧﺪﻡ ﺗﺎ ﺧﻮﺏ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺍﻥ ﮐﺎﻏﺬ ﺗﯿﺮﻩ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﺛﺮ ﺩﺳﺖ ﺑﺮ ﺷﺎﻧﻪ ﺍﻡ ﻧﻘﺶ ﺑﺒﻨﺪﺩ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ، ﺩﺭ ﻣﻨﻈﺮﻩﺍﯼ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺁﺧﻮﻧﺪ ﺷﯿﻌﻪ، ﻣﺪﻋﯽ ﺁﺗﺶ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺭﯾﺶ ﺩﺭﻭﻏﮕﻮ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺭﯾﺶ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﺍﺯ ﻧﺦ ﻧﺴﻮﺯ، ﺣﻘﺎﻧﯿﺖ خود ﺭﺍ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﺟﯿﮑﺎﮎ ﺩﺭ ﺍﻭﺍﺧﺮ ﺩﻫﻪ ۱۳۲۰ﺧﻮﺭﺷﯿﺪﯼ، ﻓﺮﻗﻪﺍﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪٔ ﺑﺨﺘﯿﺎﺭﯼ، ﺑﻮﯾﺮﺍﺣﻤﺪ ﻭ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﻃﻠﻮﻋﯿﺎﻥ ﯾﺎ ﺳﺮﻭﺷﯿﺎﻥ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﻣﯽﺷﺪﻩﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺗﻮﻗﯿﺖ ﻗﺮﯾﺐﺍﻟﻮﻗﻮﻉ ﻇﻬﻮﺭ ﻣﻬﺪﯼ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺑﻮﺩﻩﺍﻧﺪ.
ﺍﯾﻦ ﻫﻢ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺗﺮﯾﻦ ﺷﻌﺮ ﺍﻭ
” ﺗﻮ ﮐﻪ ﻣﻬﺮ ﻋﻠﯽ ﻣﯿﻦ ﺩﻟﺘﻪ؛  ﻧﻔﺖ ﻣﻠﯽ، ﺳﯽ ﭼﻨﺘﻪ؟ “

ﻣﻨﺎﺑﻊ
۱- ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﯾﻞ ﺑﺨﺘﯿﺎﺭﯼ؛
ﺍﺛﺮ ﺭﺍﻑ ﮔﺎﺭﺛﻮﯾﺖ،
ﺗﺮﺟﻤﻪ :
۱- ﻣﻬﺮﺍﺏ ﺍﻣﯿﺮﯼ. ﺗﻬﺮﺍﻥ : ﺳﻬﻨﺪ، ۱۳۷۳
۲ - ﺍﺳﻨﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﺍﻧﮕﻠﯿﺲ ( ۱۳۲۰ - ۱۳۲۵ﻩ. ﺵ )
ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ :ﺯﺭﯾﻦﮐﻠﮏ، ﺑﻬﻨﺎﺯ.
ﺗﻬﺮﺍﻥ : ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﻨﺎﺩ ﻭ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﻣﻠﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ، ۱۳۸۲

[ چهار شنبه 11 شهريور 1394برچسب:جاسوس انگلیسی + ایل بختیاری + کاوشگر روز, ] [ 12:32 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دیدار مسولین پدافند ارتش با فرمانده به مناسبت سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی

حساسیتها و دغدغه‌های مهم مأموریتهای پدافندی گویای این واقعیت است که باید نقاط آسیب‌پذیر و همه راهکارهای ممکن دشمن را شناسایی کنید و برای مواجهه با تمام آنها راه حل و برنامه مشخص داشته باشید.

، رهبر ی ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اهمیت مأموریت و وظایف این قرارگاه در دفاع از کشور، تأکید کردند: آمادگیها و گزینه‌های خود را برای مقابله با انواع تهدیدات، به طور دائم ارتقا دهید.
در این دیدار که به مناسبت سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد، فرمانده معظم کل قوا با تقدیر از تلاشهای فرماندهان و کارکنان این قرارگاه، افزودند: حساسیتها و دغدغه‌های مهم مأموریتهای پدافندی گویای این واقعیت است که باید نقاط آسیب‌پذیر و همه راهکارهای ممکن دشمن را شناسایی کنید و برای مواجهه با تمام آنها راه حل و برنامه مشخص داشته باشید.


ایشان تأکید کردند: در ارتباط و تبادل با محافل علمی و نظامی، از آگاهیها و امکانات موجود نهایت استفاده را ببرید و گزینه‌های خود را در مقابل انواع تهدیدات افزایش دهید و متنوع سازید.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، اعتماد مردم به مسئولان را امانتی مهم خواندند و افزودند: مسئولان در بخشهای مختلف و در نیروهای مسلح باید این اعتماد را به درستی قدر بدانند و با عمل به وظایف، به آن پاسخ دهند.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، آمادگی کامل این قرارگاه را برای اجرای تدابیر فرماندهی کل قوا اعلام کرد.

[ چهار شنبه 11 شهريور 1394برچسب:پدافند + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 12:31 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حشره‌ای با دردناک‌ترین نیش جهان

حشره‌شناسان توضیح می‌دهند که چرا گزیده شدن توسط یک مورچه فشنگی چیزی است که احتمالا هرگز از یادتان نخواهد رفت.

دکتر جاستین اشمیت حشره‌شناس و سرپرست تحقیقات موسسه زیستی جنوب‌غرب آمریکا به خوبی با این نوع درد آشناست. او در حقیقت شاخص درد گزش اشمیت (SSPI) را ابداع کرده ‌است که سطوح مختلف درد ناشی از گزش حشرات راسته هیمنوپترا یا بال غشایی‌ها را توصیف و دسته‌بندی می‌کند.

این راسته زنبورها، زنبورهای عسل و مورچه‌ها را در بر می‌گیرد. از دیدگاه اشمیت، دو حشره مورچه فشنگی و گونه‌ای زنبور دردناک‌ترین گزش‌ها را در دنیای حشرات دارند. این دو حشره تنها جانورانی هستند که در شاخص درد گزش اشمیت (SSPI ) بالاترین نمره را کسب می‌کنند و هر دو در فهرست 25 جانور خشن جهان قرار دارند.

مورچه‌های فشنگی علی‌رغم جثه بزرگ‌شان که به بیش از سه سانتیتر می‌رسد، بسیار سریع هستند و می‌توانند با پاهایشان به هر چیزی بچسبند.

نیش این مورچه‌ها درست مثل درد ناشی ازفرو رفتن گلوله تفنگ در بدن است. این تجربه بسیار سریع و آنی است. درد به طور موجی پیش می‌رود و به تدریج تا حد یک درد سوزانده افزایش می‌یابد و مثل این است که یک سونامی درد از انگشت شما که توسط مورچه گزیده شده آغاز شود. این درد به مدت 12 ساعت ادامه دارد و به صورت موجی کم و زیاد می‌شود. این محقق این درد را دردی مشقت‌بار توصیف می‌کند.

این درد، منطقه‌ای است و تاثیری بر قلب یا شش‌ها بر جای نمی‌گذارد. افراد بومی بیش از هزاران بار توسط این حشرات گزیده می‌شوند و هیچ یک از آنها از اثرات ناخوشاند این نیش در طولانی مدت گزارشی ارائه نکرده‌اند.

این مورچه یک گونه اجتماعی است که در کلونی‌هایی متشکل از 1000 تا 3000 مورچه زندگی می‌کند. آنها از کلونی خود دفاع می‌کنند.

زنبور نیز یک زنبور سرباز است و هدف آن از نیش زدن فراری دادن شکارچی‌هاست. در واقع او فقط می‌خواهد از چنگال حیوانات شکارچی فرار کند. به همین منظور لازم است که درد ناگهانی را به بدن موردنظر وارد کند.

تجربه نیش زنبور نیز شبیه قدم زدن در زیر یک خط الکتریکی با ولتاژ بالا در یک طوفان باد است. ناگهان یک تندباد سریع این خط را پاره می‌کند و خط روی بازوی شما می‌افتد. در این حالت 20 هزار ولت به طور یکباره از بدن شما عبور می‌کند. درد این گزش کاملا شبیه برق‌زدگی است و مثل مورچه‌های فشنگی یک درد موجی نیست. از لحاظ زیست‌شناسی زنبور نیازی به ایجاد درد موجی در شکارچی‌ای که به آن حمله می‌کند ندارد، زیرا فقط به دنبال راهی است که شکارچی را فراری داده و خودش از مخمصه فرار کند. درد ظرف دو تا سه دقیقه افزایش پیدا می‌کند اما آن قدر دردناک است که هرگز متوجه گذشت زمان نمی‌شوید.

[ چهار شنبه 11 شهريور 1394برچسب:نیش حشره + کاوشگرروز, ] [ 12:9 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مسجدی که ۷۰ پیامبر در آن نماز خوانده اند

سجد خیف، یکی از مساجد تاریخی و مهم در منا است. خیف به محلى گویند که در آنجا از شدت کوهستانى بودن منطقه کاسته شده اما هنوز به صورت دشت در نیامده است. چنین منطقه ‏اى در دامنه کوه صفا قرار گرفته و مسجد نیز در همین ناحیه ساخته شده است. مسلمانان معتقدند که ۷۰ نفر از پیامبران در آنجا نماز خوانده‌اند، که از جمله آنان حضرت موسی و حضرت عیسی(علیهم السلام)  هستند و نماز خواندن در آنجا بسیار تاکید شده است.

مسجدی که ۷۰ پیامبر در آن نماز خوانده اند+ عکس
محل نماز پیامبر اسلام در این مسجد، جلوی مناره کنونی است. در گذشته گنبد بزرگی بر فراز آن بوده که اکنون وجود ندارد. همچنین مسجد خیف شاهد خطبه مهم رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در حجة الوداع بوده که در روایات متن آن خطبه نقل شده است. به علاوه در روایات پیشوایان معصوم(علیهم السلام) آمده است کسى که در منا است تا مى ‏تواند نمازهایش را در مسجد خیف بخواند؛ چرا که در آن هفتاد پیامبر(صلی الله علیه و آله) نماز خوانده‏ اند. در نقلى هم آمده است که مسجد خیف مدفن حضرت آدم(علیه السلام) است.
مسجدی که ۷۰ پیامبر در آن نماز خوانده اند+ عکس

مسجد خیف از نخستین مساجد است و بر اساس روایات، نخستین مشاهدات تاریخى از آن را از قرن سوم در دست داریم. در سال 240 هجری قمری سیل آن را تخریب کرد. سپس بر جاى آن مسجدى بنا شد و سیل بندى نیز ساخته شد تا حفاظى براى مسجد باشد. مساحت مسجد در آن زمان 1500 متر مربع بوده است. در اطراف مسجد خیف، رواق هاى کوچکى نیز بوده است. این مسجد در سال 556 هجری قمری بازسازى شد. مسجد خیف در قرن نهم هجرى بناى باشکوهى داشته است. مسجد خیف تا پیش از این بازسازى، یک چهار دیوارى داشت. وسط آن بقعه‏اى بوده که مناره هم داشته و مشهور به مقام ابراهیم بوده است.

مسجدی که ۷۰ پیامبر در آن نماز خوانده اند+ عکس

آخرین بازسازى مسجد در سال 1392 هجری قمری به دست دولت ‏سعودى با بناى نسبتا بزرگ و رواق هاى متعدد و مساحتى در حدود 23660 متر مربع انجام گرفته است. طول این مسجد 182 و عرض آن 130 متر است. این مسجد تنها در ایام وقوف حاجیان در منا باز است و در طول سال بسته است، متاسفانه در آن ایام هم، محل استراحت افراد بى سرپناه بوده و هیچ جاى عبادت در آن نیست. تنها در وقت نماز امکان خواندن نماز در آن است.

مسجدی که ۷۰ پیامبر در آن نماز خوانده اند+ عکس
[ یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:مسجد خیف + کاوشگر روز, ] [ 15:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

استقرار تکاوران ارتش در مرزهای غربی کشور

تیپ 35 تکاور ارتش با استقرار در بخشی از مرزهای غربی کشور کار حفاظت از مرز را برعهده دارد.
[ یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:ارتش + مرز + کاوشگر روز, ] [ 15:25 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بنای طاق نصرت عراق با کلاهخود ۵ هزار شهید ایرانی

صدام در سال ۱۳۶۵ برای نشان دادن پیروزی بر ایران دستور ساخت طاق نصرت تحت عناوین « شمشیرهای قادسیه» و «کمان پیروزی» را با استفاده از کلاهخود پنج هزار سرباز شهید ایرانی در منطقه سبز بغداد را صادر کرد؛ منطقه ای از بغداد که موسوم به منطقة الخضراء است و محل بسیاری از ساختمان های حساس است

پس از ساخت، به دستور صدام، کلاهخود ۵۰۰۰ ایرانی کشته شده در جنگ را در اطراف آن قرار دادند. در هر یک از کلاه‌خودها نیز با شلیک یک گلوله، سوراخی در آن ایجاد کردند. بعضی از کلاه‌خودها را نیز با سیمان به جاده زیر شمشیرها چسباندند تا در موقع رژه سربازان لگد مال شود.


کسانی که از بغداد عبور می‌کنن مجبور هستند از زیر این طاق عبور داده بشن

یک پژوهشگر تاریخ عراق با اشاره به این بنا گفت: از آنجا که این بنا براساس دست های صدام ساخته شده، ادامه وجود آن در بغداد، توهین به مردم عراق که اکثریت آنها از صدام منزجرند نیز هست




همچنین نماد دیگری تحت عنوان «اشمال صدام» ساخته شد که نماد یک گنبد دارای معماری شیعی و ایرانی است که توسط شمشیر صدام از آسمان به زمین کشیده شده و به دو نیم شده است!



آنچه عجیب است، عدم تخریب جدی ترین بنای ضدایرانی در عراق با پایان دوران بعثی ها در عراق و روی کار آمدن طیف سیاسی همراه ایران در این کشور همسایه است.

البته عراقی ها همچنان با زیرکی از پرداخت نقدی خسارت ۱۰۰۰ میلیارد دلاری جنگ تحمیلی یا معادلش (از طریق واگذاری برداشت از چند چاه نفتی این کشور تا سقف تعهدات این کشور و نظایر آن) می گریزند و مجید الشیخ، سفیر عراق در ایران نیز عنوان کرده بود: «برادر از برادر شکایت نمی‌کند. ملت عراق مشکلات مالی فراوانی دارد و ایران باید به این موضوع توجه کند.» اما ظاهراً این بهانه مشکلات مالی تنها برای ایران است، چون عراق از سال ۱۹۹۴ پرداخت خسارت کویت را آغاز کرده و پس از صدام نیز ادامه داد و در آخرین پرداخت نیز در مرداد ماه ۱۳۹۰ یک میلیارد و شصت میلیون دلار غرامت جنگی به کویت پرداخت کرد




در این شرایط که دستگاه دیپلماسی ایران توان دریافت غرامت جنگ تحمیلی را به هر شکل ممکن در این مقطع ندارد، حداقل انتظار از عراقی ها که می توان آن را به شکل جدی خواست، این است که دستور تخریب این نماد ضدایرانی را صادر کنند تا هنگامی که مسئولان ایرانی از منطقه خضرای عبور کردند، شاهد نمادی که با کشتار پنج هزار ایرانی بنا شده، نباشند.

[ یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:طاق نصرت + صدام + ضدایرانی + کاوشگر روز, ] [ 15:18 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پولداری یک مهارته و بخشندگی یک فضیلت

همه می توانند پولدار شوند ولی همه نمی توانند "بخشنده"شوند

پولداری یک مهارته و بخشندگی یک فضیلت

همه می توانند درس بخوانند اما همه "فهمیده " نمی شوند.

باسوادی یک مهارته اما فهمیدگی یک فضیلت

همه یاد می گیرند زندگی کنند اما همه نمی توانند زیبا زندگی کنند

زندگی یک عادته اما زیبا زندگی کردن یک فضیلت

زندگیتان زیبا...

[ پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:بخشندگی + ثروتمند + کاوشگر روز, ] [ 8:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ﻣﺮﺍﻗﺐ ﺑﺎﺵ ! ﻗﻀﺎ ﻭ ﻗﺪﺭ ﺍﻟﻬﻰ ﺭﺍ ﺁﻥ ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﭘﺴﻨﺪ ﺗﻮﺳﺖ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻧﮑﻦ ..

ﻭﻗﺘﻰ ﺁﻧﮑﺲ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﺑﻴﻤﺎﺭ ﻣﻴﺸﻮﺩ

ﻣﻴﮕﻮﻳﻴﻢ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺍﻟﻬﻰ ﺍﺳﺖ

ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﮐﻪ ﺷﺨﺼﻰ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ ﺑﻴﻤﺎﺭ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﻣﻴﮕﻮﻳﻴﻢ

ﻋﻘﻮﺑﺖ ﺍﻟﻬﻰ !

ﻭﻗﺘﻰ ﺁﻧﮑﺲ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﺼﻴﺒﺘﻰ ﻣﻴﺸﻮﺩ

ﻣﻴﮕﻮﻳﻴﻢ ﺍﺯ ﺑﺲ ﮐﻪ ﺧﻮﺏ ﺑﻮﺩ

ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﮐﻪ ﺷﺨﺼﻲ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﻧﺪﺍﺭﻳﻢ ﺑﻪ ﻣﺼﻴﺒﺘﻰ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﻴﺸﻮﺩ

ﻣﻴﮕﻮﻳﻴﻢ ﺍﺯ ﺑﺲ ﮐﻪ ﻇﺎﻟﻢ ﺑﻮﺩ !

ﻣﺮﺍﻗﺐ ﺑﺎﺵ ! ﻗﻀﺎ ﻭ ﻗﺪﺭ ﺍﻟﻬﻰ ﺭﺍ ﺁﻥ ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﭘﺴﻨﺪ ﺗﻮﺳﺖ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻧﮑﻦ

ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺳﺘﺎﺭﺍﻟﻌﯿﻮﺏ ﺍﺳﺖ . ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﺣﺎﻣﻞ ﻋﻴﻮﺏ ﺯﻳﺎﺩﻯ

ﻫﺴﺘﻴﻢﻭﺍﮔﺮ ﻟﺒﺎﺳﻰ ﺍﺯ ﺳﻮﻯ ﺧﺪﺍ ﮐﻪ ﻧﺎﻣﺶ ﺳِﺘْﺮ و ﭘﻮﺷﺶ ﺍﺳﺖ

ﻧﺒﻮﺩﮔﺮﺩﻧﻬﺎﻯ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﺧﻢ ﻣﻴﺸﺪ .

ﭘﺲ ﻋﻴﺐ ﺟﻮﻳﻰ ﻧﮑﻨﻴﻢ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﮐﻪ ﻋﻴﻮﺏ ﺯﻳﺎﺩﻯ ﭼﻮﻥ ﺧﻮﻥ

ﺩﺭﺭﮔﻬﺎﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩﻣﺎﻥ ﺟﺎﺭﻳﺴت...

[ پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:بزرگترین آزمون + شکر خدا + کاوشگر روز, ] [ 7:57 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سفارت بریتانیای کبیر، لانه روباه پیر، انگلیس خبیث، باز شد!

[ پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:سفارت انگلیس + کاوشگر روز, ] [ 7:56 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

امیر پوردستان: ارتش داعش را در منطقه جلولا و سعدیه استان دیاله سرکوب کرد.

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم بزرگداشت تقدیر از تیپ ویژه 65 نوهد که در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به حوادث منطقه بخصوص مقابله با گروهک تروریستی داعش و نیز آمادگی نیروی زمینی برای حفاظت از مرزهای کشور تصریح کرد: با اقدام به موقع نزاجا، داعش که در منطقه جلولا و سعدیه استان دیاله بود نتوانست به مرزهای ما نزدیک شود و در همانجا ماند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان  خاطر نشان کرد: داعش در سال گذشته در کمتر از یک ماه خود را از مرزهای غربی عراق به نزدیکی استان دیاله و منطقه جلولا و سعدیه رساند که البته به اقدام به موقع داعش در استان  دیاله متوقف شد.

وی ادامه داد: آمریکا تا دیروز مترصد فرصت برای حمله نظامی و انهدام تاسیسات نظامی ایران بود امروز به دنبال نزدیکی و دوستی با ایران است تا غفلت ایجاد کند، اما ملت ایران هوشیار هستند.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:پوردستان + نیروی زمینی +‌ارتش + کاوشگر روز, ] [ 7:55 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سفارت انگلیس باز شد!

«وقتي شنيدم سفارت انگليس اين هفته بازگشايي ميشود و امريكا هم در پي افتتاح دفتر حافظ منافع در تهران است ياد جمله اي از جان نگروپونته يكي از ارشدترين اعضاي جامعه اطلاعاتي امريكا در طول تاريخ افتادم كه زماني هم در عراق مسئوليت داشت. نگروپونته نخستین سفیر امریکا در عراق پس از صدام پیش از پایان ماموریتش در عراق با زبان مزاح به یکی از سران سیاسی اين كشور گفته بود ميداني چرا در امریکا کودتا نمیشود؟ مقام عراقی میگويد عوامل متعددی هست ... نگروپونته بی درنگ جواب می دهد زیرا امریکا در واشنگتن سفارت ندارد!»

[ پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:سفارت انگلیس + کاوشگر روز, ] [ 7:55 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مجموعه «با مستکبران مقابله خواهیم کرد»

پایگاه خبری تحلیلی نسیم سرخس، با توجه به بیانات استکبارستیزانه ولی امر مسلمین جهان در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام مجموعه پوستر «با مستکبران مقابله خواهیم کرد» را منتشر کرد.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:رهبر + کاوشگر روز, ] [ 7:53 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نکته عکس؟؟ اسرائیل نابود شد!

[ پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:امنیت اسراپیل + کاوشگر روز, ] [ 7:53 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

الو! عصر یخبندان؟

آتش سوزی در جنگل های بلوط کوهدشت، به موقع رسیدگی نشد!/ در چند ماه اخیر در بسیاری از نقاط کشور این اتفاق افتاده اما اقدامات پیشگیرانه صورت نمی‌گیرد و دولت علی رغم پیگیری اینجانب و مسئولین مربوطه نه هواپیمای آب پاش و نه هیچ وسیله دیگری به این منطقه نفرستاد و فقط یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شد

[ پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:عصر یخبندان + جنگل بلوط + کاوشگر روز, ] [ 7:52 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مصیبت عظما!!!

نمایندگان در جلسه علنی 4 اسفند 93 مجلس، تبصره 21 لایحه بودجه سال 1394 کل کشور را مورد بررسی و به تصویب رساندند. بر اساس این مصوبه درآمد حاصل از اجرای مفاد مواد 1 (افزایش قیمت حامل‌های انرژی) و 3 ( افزایش قیمت آب و کارمزد جمع‌آوری و دفع فاضلاب) قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 94 تا مبلغ 48 هزار میلیارد تومان تعیین می‌شود./ بررسی‌ها نشان می‌دهد پیش بینی نمایندگان مجلس در اسفند ماه 93 مبنی بر درآمد 48 هزار میلیارد تومانی دولت از هدفمندی یارانه‌ها در سال 94 تحقق نیافته و دولت برای تامین منابع مالی جهت پرداخت یارانه ها به مشکل جدی بر خورده است!

[ پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:یارانه + کاوشگر روز, ] [ 7:50 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

امیـــرِ جوان فرزاد اسماعیلی، ... ژنرال آبی پوش پدافند ایران زمین

[ پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:امیر اسماعیلی + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 7:50 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

هی انگلیسی: دختران ایرانی فرد عادی نیستند!

[ پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:دختر ایرانی + ملکه انگلیس + کاوشگر روز, ] [ 7:49 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

قابل توجه خانم ابتکار: کتاب خوان، گونه در حال انقراض!

[ پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:کتابخوانی + کاوشگر روز, ] [ 7:48 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

روزنامه اصلاح طلب: صادق، غضنفر، ندا و دیگران!

سید محمدصادق خرازی، دیپلمات کهنه کار و با سابقه ای که در یک سال گذشته به واسطه تاسیس حزب نسل دوم اصلاحات موسوم به (ندای ایرانیان) نامش بیش از پیش بر سر زبان ها افتاده است در جدیدترین گفتگوی خود با هفته نامه مثلث از اصلاح‌طلبانی که گرا به دشمن می‌دهند؛ نام برده و اظهار داشت: «من اصلاح‌طلبی که نمادش خارج از کشور باشد و پول بگیرد را قبول ندارم. اینکه بروند و اتهام بزنند و بدوبیراه بگویند و شانتاژ کنند را قبول ندارم.کسانی را یادم است که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن گرا می‌دادند؛ من آن‌ها را به‌عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم.لیستشان را هم دارم و اگر قرار باشد روزی ارائه دهم، ارائه خواهم داد. منتها به سیستم امنیتی نخواهم داد و اگر بخواهم بدهم به مردم ایران ارائه می‌دهم کهبدانید این آقا در دوره اصلاحات با فلان مقام ارشد اروپایی یا فرانسوی یا فلان مقام ارشد آمریکایی پنهان مذاکره کرده و گرا داده است. ما این را قبول نداریم. اگر قرار باشد این‌طور باشد پس حکومت شاه را بیاوریم. اگر قرار بر این باشد که ما ته زمین هستیم و خیلی از ما لایق‌ترها وجود دارند. کسانی که در هاروارد و جاهای دیگر خوب درس‌خوانده‌اند و با تمام نهادهای آمریکایی و اروپایی هم کانکشن دارند. اگر قرار به وابستگی باشد آن‌ها بهتر از ما می‌توانند.»

اما مطرح شدن این موضوع در این برهه زمانی که اصلاح طلبان به شدت به دنبال وحدت آن هم برای انتخابات پیش روی مجلس هستند، واکنش تند برخی از افراد اصلاح طلب را به دنبال داشت.

عبدالله رمضان‌زاده، قائم‌مقام حزب منحله مشارکت و سخنگوی دولت اصلاحات، در صفحه شخصی خود نوشت: «به نظر شما لیست دیپلمات‌های قاچاقچی نسخ خطی کتاب‌های قدیمی در جیب کیست؟!» تصویر بالا هم تیتر عجیب روزنامه اصلاح طلب برای ایشان است!

[ پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:بصیرت + فتنه + کاوشگر روز, ] [ 7:48 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مستاجر جدید بیت منتظری /هر دو اینها در یک نکته شباهت دارند اونم مهدی هاشمی

[ پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:منتظری + مهدی هاشمی + کاوشگر روز, ] [ 7:47 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جنگ روانی یعنی انگری برد!

[ پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:بازی رایانه ای + کاوشگر روز, ] [ 7:45 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

روایتی از کمک فرمانده نزاجا به سرباز خوزستانی

هفته گذشته در مراسم تجلیل از آزادگان نیروی زمینی ارتش که با حضور فرمانده این نیرو و آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی برگزار شد، حضور یافتیم. مجری برنامه که همسر یکی از شهدای جنگ تحمیلی بود در بخشی از این مراسم، ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت ثامن‌الائمه(ع) به تشریح خاطره‌ یک سرباز خوزستانی که بیانگر عنایت آن حضرت به جوان غریب بود پرداخت. این خاطره مدتی است که در فضای مجازی انتشار یافته و شرح آن در ذیل می‌آید:
 سال‌ها پیش یک سرباز خوزستانی پس از گذراندن دوره آموزشی موقع تقسیم دید افتاده مشهد. دلگیر و غمگین شد، و از طرفی ارادتش به آقا و از طرفی اوضاع بد مالی خانوادش...
اولین شبی که مرخصی گرفت با همون لباس سربازی رفت حرم آقا تا درد دل کنه و دلتنگیش رو به آقا بگه. ساعتها یه گوشه حرم اشک ریخت.
وقتی برگشت به کفشداری تا پوتینهاش رو بگیره دید واکس زده و  تمیزن، کفشدار با جذبه با اون هیبت و موهای جوگندمی وقتی پوتین هاش رو داد نگاهی به چشم سرباز که هنوز خیس و قرمز از گریه بود کرد و گفت چی شده سرکار که با لباس سربازی اومدی خدمت آقا؟ سرباز گفت: من بچه خوزستانم؛ اونجا کمک خرج پدر پیرم و خانواده فقیرمم؛ هیچکس رو ندارم که انتقالی بگیرم؛ نمیدونم چکار کنم...
کفشدار خندید و گفت آقا امام رضا خودش غریبه و غریب‌نواز؛ نگران هیچی نباش.
دوسه روز بعد نامه انتقالی سرباز به لشکر ٩٢ زرهی اومد؛ اونم تایم اداری. سرباز شوکه بود؛ جز آقا و اون کفشدار کسی خبر نداشت ازین موضوع. هرجا و از هرکی پرسید کسی نمیدونست ماجرا رو سرباز رفت پابوس آقا و برگشت شهرش ولی نفهمید از کجا و کی کارش رو درست کرده.
چند سال بعد داشت مانور ارتش رو می‌دید؛ ناگهان فرمانده نیرو زمینی رو موقع سخنرانی دید؛ چهرش آشنا بود.اشک تو چشماش حلقه زد.
فرمانده حال حاضر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، قدرت اول منطقه امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان مَرد با جذبه با موهای جوگندمی، همون کفشدار حرم آقا بود که اون زمان فرمانده لشکر ٧٧ خراسان بود.
فرمانده لشکری که کفش سربازش رو واکس زده بود، و انتقالی اون رو به شهرش داده بود.

[ پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:پوردستان + خادم امام رضا + کاوشگر روز, ] [ 7:44 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کیک تولد امام رضا(ع) در هتل قصر مشهد

عکس/ کیک تولد امام رضا(ع) در هتل قصر مشهد

[ پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:کیک تولد + امام رضا + هتل + کاوشگر روز, ] [ 7:42 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نگاهی به سوخو۳۰؛ گزینه احتمالی‌ایران برای تجهیز نیروی هوایی

خبری مهم از سوی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری که در روسیه حضور دارد، منتشر شده که نشان می داد مذاکراتی بین طرف ایرانی و روسها درباره خرید جنگنده سوخوی 30 مطرح شده است. البته سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور کشورمان این نکته را نیز اعلام کرده است که خرید این جنگنده بر عهده وزارت دفاع است.
پیش از این نیز وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از مذاکره با روسیه برای خرید یک مدل جنگنده از این کشور خبر داده بود. با این تفاسیر می توان اینگونه برداشت کرد که جنگنده مورد نظر جمهوری اسلامی ایران برای خرید از روسیه سوخوی 30 باشد.
اما سوخوی 30 چگونه جنگنده ای است و آیا مناسب نیازهای ایران می باشد؟
جنگنده چند ماموریتی سوخوی 30 در حقیقت گونه بسیار ارتقاء یافته از هواپیمای سوخوی 27 روسیه است. این هواپیما در اواخر حاکمیت شوروی سابق و به عنوان یک جنگنده چند ماموریتی سنگین و به نوعی شبیه به برنامه F-15E آمریکایی ساخته شد.
تا به امروز حدود 12 مدل از جنگنده سوخوی 30 ساخته شده و به غیر از نیروی هوایی روسیه، در ارتش های 10 کشور دیگر جهان مشغول به خدمت است. در حال حاضر و بر اساس اطلاعات موجود، مدل های MK،M2 و SM از این جنگنده در روسیه در حال تولید است که البته مدل MKI این جنگنده که مخصوص نیروی هوایی هندوستان طراحی شده است در داخل خود هند در حال ساخت می باشد و از قطعات ساخت هند و فرانسه در ساخت آن استفاده می شود.

نگاهی به مدل های تولیدی سوخوی 30؛ گزینه احتمالی ایران برای خرید+عکس
سوخوی 30 چینی


سری MK این جنگنده که برای بازار صادرات طراحی شده است، گونه ای از جنگنده با قابلیت های و توان نصب انواع سامانه ها با توجه به سفارش مشتری است. این سری از جنگنده های سوخوی 30 به کشورهایی مثل چین، ونزوئلا و ویتنام صادر شده است و با نام هایی مثل MK2، MK3 و MKK نیز در جهان هوانوردی شناخته می شود.
در بخش راداری به طور معمول از رادارهای N001 برای این جنگنده ها استفاده می شود. این رادار در مدل های اولیه از نوع پالس داپلر بوده اما در حال حاضر مدل آرایه فازی غیر فعال آن نیز توسط دفتر طراحی Tikhomirov در روسیه تکمیل شده است.
رادارهای سری ژوک روسی هم گزینه دیگر برای خریداران سوخوی 30 سری ام کا است. این رادار هم دارای گونه های پالس داپلر و هم دارای مدل آرایه فازی فعال می باشد و تا شعاع 150 کیلومتری در مقابل هواپیما را پوشش می دهد.

نگاهی به مدل های تولیدی سوخوی 30؛ گزینه احتمالی ایران برای خرید+عکس
سوخوی 30 نیروی هوایی اندونزی


در بخش جنگ الکترونیک انواع غلاف های جنگال روسی قابلیت نصب بر روی این سری از جنگنده ها را دارند. یکی از نقاط مثبت این جنگنده امکان نصب سامانه های غیر روسی که به طور مثال به صورت بومی در کشورهای خریدار ساخته می شود، است. چینی ها از این قابلیت استفاده کرده و امروزه بسیاری از سامانه های جنگ الکترونیک و تسلیحات بومی خود را بر روی این جنگنده ها نصب کرده اند.
سامانه های جستجوگر فروسرخ مثل OLS-27 و هدف گیری روی کلاه خلبان به همراه نمایشگرهای صفحه تخت در درون کابین از جمله دیگر قابلیت های این جنگنده به شمار می آید.
در بخش سیستم پیشرانه از موتورهای سری AL-31F استفاده می شود که می تواند سرعت بیشینه ای در حدود 2100 کیلومتر در ساعت پرواز کند. برد پروازی این هواپیما در حدود 3000 کیلومتر و ارتفاع پروازی آن بیش از 17 کیلومتر است. قابلیت نصب سامانه تغییر دهنده بردار رانش بر روی این موتورها نیز وجود دارد.
در بخش تسلیحات، این هواپیما توان حمل محموله رزمی در حدود 8 تن رادار که شامل انواع موشک های هوا به هوا و هوا به سطح به همراه بمب ها هدایت شونده و سقوط آزاد را دارد. موشک های هدایت رادار R-27 و R-77، موشک هدایت فروسرخ R-73، موشک های ضد کشتی و ضد رادار سری KH-31 با سرعت نزدیک به 3 برابر سرعت صوت، موشک های تاکتیکی هوا به سطح KH-29 و KH-59 به همراه بمب های هدایت شونده سری KAB-500 و KAB-1500 از سلاح هایی هستند که می توان بر روی این جنگنده حمل کرد.
اما مدل بعدی که روسها در حال کار بر روی آن هستند به عنوان سوخوی 30 ام2 شناخته می شود. این هواپیما در حقیقت مدلی از جنگنده Su-30MKK است که به صورت ویژه با افزایش توان ضد کشتی برای ارتش چین ساخته شد. ذکر این نکته مهم است که در سالهای اولیه تولید سوخوی 30 ، نیروی هوایی روسیه به دلیل مشکلات مالی عملا فاقد جنگنده های این سری بود و شرکت های روسی صرفا برای صادرات این هواپیماها را تولید می کردند.
مشخصات و توانایی های پروازی این مدل از جنگنده سوخوی 30 تقریبا مانند همان مدل های سری ام کا بوده که در بالا به آن پرداخته شد و حتی در برخی از گزارش ها منابعی معتقد هستند که این مدل از سوخوی 30 از نمونه های صادراتی هم ضعیف تر هستند.البته این ادعا به نظر صحیح است زیرا بر اساس اطلاعات موجود چیزی در حدود 12 الی 14 فروند از این هواپیما توسط نیروی هوایی روسیه سفارش داده شده و بیشتر در امور آموزشی و آزمایش سامانه های مختلف از آن بهره برداری می شود.

نگاهی به مدل های تولیدی سوخوی 30؛ گزینه احتمالی ایران برای خرید+عکس
سوخوی 30 ام 2


اما گونه SM را شاید بتوان یکی از برترین مدلهای جنگنده سوخوی 30 اس ام دانست. این مدل از جنگنده سوخوی 30 بر پایه مدل MKI که برای نیروی هوایی هند توسعه یافته است ساخته شده و با این تفاوت که بخش عمده از قطعات غیر روسی که هندی ها در جنگنده هایشان نصب کردند در این مدل با نمونه های روسی جایگزین شده اند.
یکی از تفاوت های موجود در این مدل از سوخوی 30 با سایر گونه ها نصب بالک های کوچکی به اسم "کانارد" است که تقریبا بین محل اتصال بال و بدنه و کابین قرار دارد. در عین حال موتورهای نصب شده بر روی این جنگنده نیز از قابلیت تغییر دهند بردار رانشی برخوردار هستند که داشتن این قابلیت به همراه کانارد، مانور پذیری خارق العاده ای را به این هواپیما می بخشد.

نگاهی به مدل های تولیدی سوخوی 30؛ گزینه احتمالی ایران برای خرید+عکس
سوخوی 30 اس ام

نگاهی به مدل های تولیدی سوخوی 30؛ گزینه احتمالی ایران برای خرید+عکس
سوخوی 30 اس ام


این مدل از سوخوی 30 که به صورت اختصاصی برای نیروی هوایی روسیه توسعه یافته است از یک دستگاه رادار آرایه فازی غیر فعال BARS-R بهره می برد . این رادار از ابتدا در چند مدل مختلف توسعه یافت که مدلهای اولیه آن از گونه پالس داپلر بوده و مدل جدید آن که بر روی سوخوی 30 اس ام نصب شده است از گونه آرایه فازی غیر فعال است. برد این رادار در برخی منابع در حدود 140 کیلومتر بر علیه اهداف هوایی اعلام شده است.
در بخش موتور نیز این جنگنده روسی از دو دستگاه موتور مدل AL-31FP بهره می برد و می تواند تا سرعت 2 برابر سرعت صوت پرواز کند. در بخش تسلیحات نیز این هواپیما به مانند سایر اعضای خانواده فلانکر می تواند تا حدود 8 تن سلاح را با خود حمل کند. منابع غربی اعتقاد دارند که سوخوی 30 اس ام به غیر از تسلیحات معمول این جنگنده که در بالا به آن اشاره شد، توان حمل موشک ضد کشتی یاخونت با سرعت 3 ماخ را نیز دارد. برد این مدل هم در حدود 3000 کیلومتر بوده و توان سوختگیری هوایی نیز دارد.
ارتش روسیه در حال حاضر تعداد 60 فروند از این جنگنده را خریداری کرده است که بین نیروی هوایی و دریایی این کشور تقسیم می شود. یگان های هوادریای نیروی دریایی روسیه نیز از جمله کاربران جنگنده سوخوی 30 اس ام هستند.
به هر حال آنچه که درباره سوخوی 30 می توان گفت این مسئله است که جنگنده ای بسیار مانور پذیر، خصوصا در مدل اس ام، با قابلیت پرواز در برد و ارتقاع بالا با سرعت مناسب و توان حمل حجم گسترده ای از انواع تسلیحات و سامانه های پیشرفته راداری و جنگ الکترونیک است که به خوبی می تواند نیازهای کشورمان را چه در ماموریت های پدافندی و چه آفندی برآورده کند. البته با قطعیت خرید این هواپیما و اعلام جزئیات بیشتر درباره جنگنده مورد نظر ایران، می توان با دقت و عمق بیشتری به معرفی آن پرداخت.

[ چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب:سوخو + نیروی هوایی + کاوشگر روز, ] [ 16:49 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ماجرای سقاخانه اسمال طلا

کاسه های برنجی طلایی رنگ را زیر شیر آب می گرفتیم و بعد از گفتن بسم الله چشم ها را می بستیم و به نیت تبرک و شفا، آب را سر می کشیدیم. زائران قدیمی حرم رضوی کاسه های برنجی سقاخانه صحن عتیق را خوب به یاد دارند. چند سالی است که به دلایل بهداشتی، ظروف برنجی جمع شده و جایش، لیوان های یکبار مصرف در اطراف شیرهای آب سقانه جانمایی شده و برای سهولت دسترسی به زائران به آب و کثرت جمعیت، شیرهای آب سقاخانه نیز اتومات شده است اما هنوز همان رسم همیشگی در بین زائران وجود دارد، بسم ا... گفتن قبل از نوشیدن به نیت تبرک و تیمن.

ماجرای سقاخانه اسمال طلا + عکس

سقاخانه در معماری سنتی ایرانی، فضاهای کوچکی در معابر عمومی است که اهالی و کسبه برای آب دادن به رهگذران تشنه، آن را درست می‌کردند. سقاخانه معمولاً ظروف سنگی بزرگی بود که آب آشامیدنی را در آنها ریخته می ریختند و پیاله‌هایی را با زنجیر به آنها می بستند. بانیان سقاخانه به قصد ثواب بردن و سیراب کردن تشنگان، اقدام به ساخت و نگه داری آنها می‌کردند. برخی سقاخانه‌ها دائمی بودند و برخی دیگر در زمانهای خاص بویژه در ایام عزاداری محرم برپا می‌شدند. برای اینکه رهگذران در شب بدانند که سقاخانه کجاست تا رفع تشنگی کنند، در اطراف آن نیز شمع هایی را روشن می کردند. در تهران رسم بود، کسانی که نذر و نیازی داشتند هر شب جمعه، شمع‌هایی را در سقاخانه‌ها روشن می‌کردند. از میان سقاخانه هایی که وجود دارد، سقاخانه اسماعیل طلای حرم مطهر از معروف ترین هاست. سقاخانه اسماعیل طلا، جا گرفته در مرکز صحن عتیق روبروی پنجره فولاد، سابقه ای طولانی دارد و از قدیمی ترین سقاخانه هاست. سنگ بنای این سقاخانه را نادرشاه افشار نهاد و یکی از فرماندهان فتحعلی شاه، بهای روکش طلای آن را پرداخت.

ماجرای سقاخانه اسمال طلا + عکس


ماجرا از این قرار است که بین سال‌های 1144 تا 1145ق به دستور نادرشاه افشار سنگابی یکپارچه از سنگ مرمر که از جنگ هرات به غنیمت گرفته بود را در کنار جوی آبی که آن زمان از وسط صحن عتیق عبور می‌کرده نصب می شود تا  مردم برای رفع تشنگی از آب درون این سنگ که سه کر گنجایش داشته، استفاده کنند.

چند سال بعد، یکی از سرداران فتحعلی شاه که جان وی را از خطری احتمالی نجات می دهد. آن زمان از طرف یکی از دول خارجه، بسته‌ای به عنوان هدیه به دربار می رسد و شاه قصد گشودن آن را می کند اما اسماعیل خان که بسته را مشکوک می بیند درخواست دارد این کار در محوطهٔ کاخ به وسیلهٔ خدمتگذاران انجام شود تا احتمال سوء قصد از شاه دور بماند. اتفاقاً هنگام بازکردن، بسته منفجر می شود. شاه به رسم پاداش از دو اندیشی وی، هم وزن اسماعیل خان به او طلا اهدا می کند. او این طلاها را صرف ساختن جایگاه آن سنگاب می کند تا گنبد و پایه های سقاخانه با روکشی از طلا مزین شود. از آن زمان سقا خانه را «سقاخانه اسماعیل طلائی» نام می گذارند. این سردار اهل مهدی شهر (سنگسر) سمنان بر فراز سنگاب پوششی هشت ضلعی و سقفی گنبدی شکل بنا و آن را طلا کاری می کند. سقف گنبدی شکل سقاخانه بر روی پایه‌هایی از سنگ مرمر کنده‌کاری شده و کاشی قرار دارد و سطح آن از بالای کاشی پایه‌ها با خشت‌های مطلا و پیرامون آن با اسماء ا... تزيین شده است.

ماجرای سقاخانه اسمال طلا + عکس


در گذشته آب سقاخانه اسماعیل طلایی از طریق چشمه‌ای به نام چشمه گیلاس در فاصله ۴۸ کیلومتری مشهد امروز تامین می‌شد. بسیاری از زائران با آوردن قمقمه های خالی از این آب را برای تبرک و تیمن و بردن آن به شهر خود برمی دارند.

بسیارند آنها که با دلی صاف، آبی از سقاخانه حرم امام رضا (ع) به نیت شفای بیمارشان برده اند، بسیارند آنها که برای روشنی قلب و روحشان، جرعه از این آب را نوشیده اند، بسیارند آنها که به جای شمع، نذری کرده اند برای تامین روشنایی اطراف سقاخانه و لیوان هایی که در اختیار زائران قرار می گیرد و بسیارند آنها که هنوز به یاد لب تشنه حسین و مشک پرخون سقای کربلا و گلوی خشک شهید شش ماهه عاشورا، آب را با بغض و اشک می نوشند، در حرم امام رضا (ع) یه یاد جدشان امام حسین (ع) و مگر چنین آبی، جز روشنی است؟!

[ سه شنبه 3 شهريور 1394برچسب:صحن اسمال طلا + مشهد + کاوشگر روز, ] [ 9:53 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]