ارزش واقعی انسان به چیست؟

(این کلام از جناب علامه جعفری نقل به مضمون است)
علامه محمد تقی جعفری (رحمه­الله­ علیه) می­فرمودند:
عده­ ای از جامعه­ شناسان برتر دنیا در دانمارک جمع شده بودند تا پیرامون موضوع مهمی به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضع این بود: «ارزش واقعی انسان به چیست».
برای سنجش ارزش خیلی از موجودات معیار خاصی داریم. مثلا معیار ارزش طلا به وزن و عیار آن است. معیار ارزش بنزین به مقدار و کیفیت آن است. معیار ارزش پول پشتوانه­ی آن است.
اما معیار ارزش انسان­ها در چیست.هر کدام از جامعه شناس­ها صحبت­ هایی داشتند و معیارهای خاصی را ارائه دادند.بعد گفتند: وقتی نوبت به بنده رسید گفتم : اگر می­خواهید بدانید یک انسان چقدر ارزش دارد ببینید به چه چیزی علاقه دارد و به چه چیزی عشق می­ورزد.کسی که عشقش یک آپارتمان دو طبقه است در واقع ارزشش به مقدار همان آپارتمان است.کسی که عشقش ماشینش است ارزشش به همان میزان است.اما کسی که عشقش خدای متعال است ارزشش به اندازه­ ی خداست.
علامه فرمودند: من این مطلب را گفتم و پایین آمدم. وقتی جامعه شناس­ها صحبت­های مرا شنیدند برای چند دقیقه روی پای خود ایستادند و کف زدند.وقتی تشویق آن­ها تمام شد من دوباره بلند شدم و گفتم: عزیزان! این کلام از من نبود. بلکه از شخصی به نام علی (علیه­السلام) است. آن حضرت در نهج البلاغه می­فرمایند: «قِیمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ» / «ارزش هر انسانی به اندازه­ی چیزی است که دوست می­دارد».وقتی این کلام را گفتم دوباره به نشانه­ ی احترام به وجود مقدس امیرالمؤمنین علی (علیه­السلام) از جا بلند شدند و چند بار نام آن حضرت را بر زبان جاری کردند . . .حضرت علامه در ادامه می­فرمودند: عشق حلال به این است که انسان (مثلا) عاشق 50 میلیون تومان پول باشد. حال اگر به انسان بگویند: «آی!!! پنجاه میلیونی!!!» . چقدر بدش می­آید؟ در واقع می­فهمد که این حرف توهین در حق اوست.
حالا که تکلیف عشق حلال اما دنیوی معلوم شد ببینید اگر کسی عشق به گناه و معصیت داشته باشد چقدر پست و بی­ ارزش است! اینجاست که ارزش «ثار الله» معلوم می­ شود. ثار الله اضافه­ ی تشریفی است . خونی که در واقع آنقدر شرافت و ارزش پیدا کرده که فقط با معیارهای الهی قابل ارزش گذاری است و ارزش آن به اندازه­ ی خدای متعال است.
[ سه شنبه 28 بهمن 1393برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 10:24 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دانشجویان در ناوگروه های اعزامی نداجا چه می‌کنند

فرمانده تیپ دانشجویان ناوگروه ۳۳ گفت: زندگی در یگان‌های شناوری، مشکلات و تلخی‌ها و البته شیرینی‌های خاص خود را دارد و شاید گاهی مشکلات برای دانشجویان هم سخت‌تر باشد ولی وقتی فرماندهان، اساتید و سایر افسران را در کنار خود می‌بینند، قوت قبشان بیشتر شده و تحمل می‌کنند.

دانشجویان در ناوگروه های اعزامی نداجا چه می‌کنند/ فرزندم را یک ماه بعد از تولد دیدم

مرتبه در طول یک دوره چهارساله به ماموریت «کارآموزی» می‌روند؛ یک با در پایان سال اول، یک مرتبه سال سوم و بار آخر در پایان دوره آموزش.

معمولا در بهمن ماه هر سال است که ناوگروههای اعزامی نداجا، در آبهای آزاد میزبان جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) ارتش در نوشهر هستند.

این دانشجویان در این ماموریت، با سختی کار در میدان عمل بیشتر آشنا شده و دانش تئوری خود را به محک آزمایش در میدان واقعی می گذارند. زندگی در دریا سخت است و برای دانشجویانی که میانگین سنی آنها 22 تا 25 سال است، سخت تر.

این دوره سخت کارآموزی را در گفتگو با ناخدا حسینی مسئول دانشجویان حاضر در ناوگروه سی و سوم مورد بررسی قرار دادیم.

ناخدا حسینی متولد نیشابور و ورودی سال 69 به ارتش است. او از همان ابتدا رسته ناوبری را انتخاب کرده و پس از طی دوره کارشناسی در سال 74، بنا بر نیاز دانشگاه دریایی امام خمینی(ره)، همانجا ماند.

دانشجویان در ناوگروه های اعزامی نداجا چه می‌کنند/ فرزندم را یک ماه بعد از تولد دیدم


او مدتی فرماندهی گروهان و سپس فرماندهی گردان دانشجویی را برعهده گرفت و بعد از آن هم استاد دانشکده «ناوبری و فرماندهی کشتی» شد. مدیریت گروه، معاونت آموزش و پژوهش دانشکده ناوبری و جانشینی تیپ دانشجویان، از دیگر مناصب این معلم خوش اخلاق علوم دریایی است.

آنچه در زیر می خوانید، گفتگویی با ناخدایکم عرشه سید جواد حسینی فرمانده این روزهای تیپ دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر است.

با این توضیح که ناوگروه 33 نداجا متشکل از ناولجستیک بندرعباس و ناو موشک انداز دریابان نقدی در ماموریت حضور در آبهای آزاد و جنوب شرق آسیا به سر می‌برد.

* شما خودتان به عنوان مسئول دانشجویان در این سفر کارآموزی، چند با پیش از این، زندگی در دریا در قالب ماموریت ناوگروههای ارتش را تجربه کرده‌اید؟

 این برای سومین بار است که بنده در قالب ناوگروههای سی و سه گانه نداجا حضور دارم ولی تا پیش از این 12 مرتبه در قالب دوره های کارآموزی دانشجویان حاضر بودم.

این 2 مرتبه، یک بار همراه با ناوگروه دوازدهم متشکل از ناو لجستیک جمهوری اسلامی خارک و ناو موشک انداز الوند و یک بار هم در قالب ناوگروه بیست و چهارم بود که همین یگانهای حاضر در ناوگروه سی و سوم یعنی ناو لجستیک جمهوری اسلانی ایران بندرعباس و ناو موشک انداز شهید دریابان نقدی حاضر بودند که ناوگروه دوادهم برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب، با عبور از دریای سرخ و کانال سوئز، وارد دریای مدیترانه شد و در بندر لاذقیه سوریه هم پهلو گرفت.

** حضور 175 دانشجو در 5 رسته

* چه تعداد دانشجو در این ناوگروه حاضر هستند و در چه رسته‌هایی آموزش می‌‌بینند؟

تعداد دانشجویان حاضر در این ماموریت، 175 نفر است که در قالب 5 رسته «عرشه»، «تفنگداری»، «مهندسی مکانیک»، «مهندسی برق» و «مدیریت و کمیسیر دریایی» مشغولند.

** 3 مرتبه کارآموزی در یک دوره 4 ساله

* دانشجویان دانشگاه دریایی نداجا چه مدت آموزش می‌بینند و در این مدت چند مرتبه دوره کارآموزی دارند؟

دوره آموزش دانشجویان در دانشگاه دریایی حدود 4 سال است که در این مدت 3 دوره کارآموزی را پشت سر می گذارند. یک بار در پایان سال اول، یک بار در پایان سال سوم و یک مرتبه هم در پایان سال چهارم.

دانشجویان در ناوگروه های اعزامی نداجا چه می‌کنند/ فرزندم را یک ماه بعد از تولد دیدم


در واقع در این 3 دوره، دانشجویان دروسی را که به صورت تئوری آموختند، در میدان عمل آموزش می بینند.

دانشجویان حاضر در این ناوگروه، سال سوم آموزش خود را می‌گذرانند.

 

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 بهمن 1393برچسب:ناوگروه + نداجا + کاوشگر روز, ] [ 10:22 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کالبد شکافی جدیدترین نسل جنگنده صاعقه؛ از بدنه جدید تا رادار ایرانی

هواپیماهای آموزشی برای فراگیری مراحل پیشرفته پرواز، از جمله مهمترین حلقه های چرخه تربیت خلبانان نظامی برای مأموریت های رزمی هستند. نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یکی از مهمترین بازوان دفاعی کشور که از انواع هواپیماهای شکاری، رهگیر و بمب افکن در مأموریت های رزمی بهره می برد با توجه به اجرای تمام مراحل آموزشی خلبانان در داخل کشور، نیازمند هواپیماهای مختلف برای این مراحل است.

هواپیماهای آموزشی از گونه های ساده با موتور ملخی تا جت های مادون و مافوق صوت را شامل می شوند که در ایران هواپیمای اس-68 بر اساس هواپیمای پیلاتوس PC-7 برای آموزش های نظامی ابتدایی از مدتها پیش ساخته شده و به تولید انبوه رسیده است. با توجه به پیچیدگی های بالای طراحی و ساخت یک هواپیمای جت، طبیعتاً رسیدن به محصول مد نظر در این زمینه بسیار دشوارتر است.

از این رو در رده جت های مادون صوت چندین پروژه تعریف شد که هر یک در سطح خود دستاوردهایی برای رسیدن به محصول نهایی داشته است. جت آموزشی شفق و طرح هایی نظیر یاحسین(ع) و تذرو که بعضاً تا مراحل آزمایش های پروازی نیز پیش رفتند از جمله این طرح ها محسوب می شوند. آخرین طرح در این زمینه جت آموزشی کوثر-88 است که طرح تفصیلی آن در سال 1388 به تصویب رسیده و به گفته مسئولین و بر اساس اخبار منتشر شده تمامی مراحل طراحی و آزمایش های نمونه های مقیاس کوچک آن نیز به طور کامل سپری شده است.

در زمینه جت های آموزشی مافوق صوت در کشورهای مختلف علاوه بر استفاده از نمونه های خاص آموزشی، عموماً از نمونه 2 نفره هر جنگنده برای آموزش های پیشرفته در جهت تربیت خلبان مربوط به آن هواپیما استفاده می شود.

آخرین دستاورد رونمایی شده صنعت هوایی کشور یعنی جت رزمی و آموزشی صاعقه-2 نیز در این دسته قرار می گیرد. پیش از این نیز تعداد اندکی از هواپیمای F-5A در قالب پروژه سیمرغ با تغییر در بخش جلویی بدنه به نوع 2 نفره، توسط شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) تبدیل شده بودند که این هواپیما نیز قابلیت پرواز با سرعت مافوق صوت را دارد.

 
10 نکته پیرامون صاعقه-2

هواپیمای آموزشی سیمرغ


صاعقه-2 نمونه 2 نفره از جت جنگنده صاعقه است. صاعقه سابقه ای در حدود 10 سال در نیروی هوایی ارتش دارد که بر اساس تکمیل طرح های قبلی به نتیجه رسیده است بنا بر این اشاره ای گذرا به تاریخچه آن بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده مفید خواهد بود.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 بهمن 1393برچسب:جنگنده صاعقه + نسل جدید + کاوشگر روز, ] [ 10:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جلوه ای از یک ارتشی واقعی...

افسران - مثل یک بسیجی...!!

مثل یک ارتشی...!!

همیشه حاضر بود...
هیچ وقت خودش رو کنار نمی کشید...
حتی وقتی بنی صدر خلع درجه أش کرد. با لباس بسیجی می رفت سپاه
مثل یک بسیجی صفر کیلومتر کار می کرد....
طرح می داد و برنامه ریزی ستادی می کرد...
اصلا براش مهم نبود که تا دیروز سرهنگ بوده و امروز یه بسیجی ساده است،
  او نان صداقت اش را می خورد و فقط به خدمت فکر می کرد  و خداوند هم  نیز او را محبوب دلها نمود وعزیزاش کرد...


هدیه به روح بلند شهید صیاد شیرازی

[ دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:صیاد شیرازی + ارتشی + خاطره + کاوشگر روز, ] [ 11:58 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مناجات با خدا ...

خدایا

عشق به این و آن را در دلم  وِتُو کن!

خدایا

یک عمر غیرتو را پرستیدم و

منتش رابر سرت گذاشتم!

خدایا

بین این همه خدایی که در دلم میپرستم

 مواظب خودت باش

شاید روزی سراغت را کسی گرفت.

[ یک شنبه 26 بهمن 1393برچسب:مناجات + کاوشگر روز, ] [ 8:45 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پدر و مادر..

می‌گفت:

من چهار فرزندم را در تنها اتاقِ منزل کوچکم بزرگ کردم

اکنون آنها ... در چهار منزل بزرگِ خود برای من

یک اتاق کوچک که هیچ!  ...

حتی یک وجب جا هم ندارند

[ یک شنبه 26 بهمن 1393برچسب:محبت پدر و مادر + کاوشگر روز, ] [ 8:43 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نماز خواندن...

افسران - حاج آقا پناهیان: به کودکان نگویید نماز خواندن راحت است!

[ یک شنبه 26 بهمن 1393برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 8:43 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تصویرسازی/ مجید مجیدی

افسران - تصویرسازی/ مجید مجیدی

امسال سال مجیدی است. مجیدی فیلمی در جشنواره ندارد، اما مهمترین آدم امسال سینمای ایران است. با ساخت شاید مهمترین فیلم تاریخ سینمای ایران. امروز 20 بهمن ماه، سرانجام از بزرگترین پروژه تاریخ سینمای ایران در سرزمین ایران رونمایی خواهد شد و لحظه‌شماری برای تماشای خروجی تجمیع سرمایه‌های مادی و معنوی بخش بزرگی از سینمای ایران به پایان می‌رسد.

[ یک شنبه 26 بهمن 1393برچسب:مجید مجیدی + فیلم + کاوشگر روز, ] [ 8:36 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ضربه متقابل ملت هوشمند وبا بصیرت در 36 سال حضور

یکی از   شاخص های برجسته ج.ا.ا مردمی بودن یا بعبارتی مردم محور بودن  آن است که در 35 سال  گذشته دو گرو تلاش کردند این پایه اصلی  نظام را متزلزل و کم رنگ سازند نخست دشمنان دیرینه این ملت بودند و با حربه دروغ بزرک و اینکه ما با ملت ایران کاری نداریم بیشترین فشار  اعم از ارعاب وترور و تحریم ...  با نبرد  گسترده رسانه ای بر ملت عزیز ایران وارد کردند تا شاید  مردم از عزت  وکرامت  بحق خویش دست کشند وپرچم مقاومت  را پایین آورند که این حضور میلیونی  مردم  در این 36 سال آرزو و طرح پرهزینه آنان ناکام گذاشت گروه دوم که جای تاسف دارد از بدنه نظام برخاستند و انگار اینکه قبله شان را شکم ,شهوت وقدرت قرار دادند و با رفتار های  زشتی چون اختلاس , ارتشاء ,فساد اخلاقی ... توانستند برخی از مردم عزیز ایران  نسبت به آرمان انقلاب مردد کنند به زعم تجربه آندلس را  در ایران  تجربه کنند.

 مردم هوشمند و با بصیرت  می دانند تنها راه مقابله  با این دو ویروس کشنده حضور  موثر  آحاد مردم است  حصور عام همان مشارکت در راهپیمایی ها است حضور خاض مقابله  جدی و عملی با بلهوسان قدرت , شهوت وثروت  در تمام طول سال است.

الجزیره: روحانی جواب اوباما را داد/ رسانه‌های یمنی: عبدالمالک الحوثی در ایران است/ پخش مستقیم راشاتودی و رویترز از حماسه ایرانی/ عکسی که هاآرتص از راهپیمایی امروز منتشر کرد

[ شنبه 25 بهمن 1393برچسب:راهپیمایی + کاوشگر روز, ] [ 8:59 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

رونمایی از جنگنده صاعقه ۲ کابین

[ شنبه 25 بهمن 1393برچسب:صاعقه 2 + کاوشگر روز, ] [ 8:59 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

چراغ راهنما برای همه به ویژه تیم محترم مذاکره با 5+1

رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی ارتش:

 
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/11/19/13931119000650_PhotoA.jpg
 
 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: من با ادامه و پیشرفت مذاکرات و رسیدن به توافق خوب موافقم و قطعاً ملت ایران هم با هر توافقی که در بر دارنده عزت و احترام او باشد، مخالفتی ندارد..


ادامه مطلب
[ شنبه 25 بهمن 1393برچسب:نیروی هوایی + رهبر + کاوشگر روز, ] [ 8:57 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جاسوسی با گستاخی

بنظرتان اصرار انگلیس برای انتقال مخفی تجهیزات به سفارت برای چیست؟

انگلیسی‌ها  رسما و علنا اصرار دارند تجهیزاتی را بدون نظارت بازرسان جمهوری اسلامی ایران وارد سفارتشان در تهران کنند، اصرار بر مخفی‌کاری روباه با توجه به سابقه تاریخی منفی آنها باعث گمانه‌زنی‌هایی در رسانه‌ها و کارشناسان مختلف، درباره این عمل انگلیسی‌ها شده است.

ادامه مطلب
[ شنبه 25 بهمن 1393برچسب:روباه پیر + انگلستان + کاوشگر روز, ] [ 8:56 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کسی که با خدا رابطه ندارد نامحرم است!

[ شنبه 25 بهمن 1393برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 8:55 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دو لبه ی یک قیچی!

افسران - دو لبه ی یک قیچی!

[ شنبه 25 بهمن 1393برچسب:شیعه افراطی + کاوشگر روز, ] [ 8:54 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

امیر ولی‌وند: مرحوم ظهیرنژاد به واسطه فداکاری‌ها و رشادت‌هایش برچسب شهادت دارد

امیر سرتیپ دوم حسین ولی‌وند رئیس دانشگاه افسری و ستاد آجا (دافوس) در مراسم بزرگداشت امیر سرلشکر قاسم‌علی ظهیرنژاد، فرمانده نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس که در دافوس برگزار شد با طرح سوالی مبنی بر این که چرا ما این برنامه‌ها را ترتیب می‌دهیم، اظهار داشت: بر خود تکلیف می‌دانیم که یاد شهدا و خدمت‌گزاران دفاع مقدس را گرامی بداریم، زیرا آنان با جان‌فشانی‌های خود از این وطن و ناموس‌مان دفاع کردند.
 
وی تصریح کرد: خدا نکند روزی یادمان برود که جای پای چه کسانی گذاشته‌ایم، افرادی که در این دانشگاه درس خواندند و از ذره ذره خاک وطن، شرف، غیرت و اسلام دفاع کردند که نمونه بارز آن مرحوم امیر سرلشکر ظهیرنژاد بود.
 
فرمانده دافوس گفت: من مطمئنم اگر کسانی که اکنون در این زمینه هستند در آن دوران بودند امیر ظهیرنژاد را به واسطه شایستگی‌ها و رشادت‌هایش شهید خطاب می‌کردند، زیرا برچسب و شناسنامه شهید برای خدمت‌گزاران این عرصه نیز محسوب می‌شود.
 
وی در پایان به خاطره‌ای از مرحوم ظهیرنژاد اشاره کرد و افزود: در زمان جنگ هواپیمایی سقوط کرده بود که تعدادی از مسئولین الجزایری نیز در آن حضور داشتند از همین رو مرحوم ظهیرنژاد نیز در مراسم گرامیداشت آنان به تنهایی در مقابل در ایستاده بود به همین منظور بنده به واسطه حضور منافقین و ناامنی‌های آن زمان به وی گفتم که شما با این سمت نظامی چرا تنها آمده‌اید که مرحوم در پاسخ به بنده گفت که اکنون مثل گذشته نیست که ما از مردم جدا و دور باشیم از همین رو بنده از این فرمانده بزرگوار درس‌هایی را آموختم.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی ایران  با اهدای لوحی و مقالات برتر ارسالی به همایش با اهدای جوایز تقدیر به عمل آمد.

[ سه شنبه 14 بهمن 1393برچسب:دافوس آجا + ظهیرنژاد + کاوشگر روز, ] [ 10:59 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

گزارش تصویری گرامیداشت یاد و خاطره امیر سرلشکر ظهیرنژاد در دافوس آجا

مراسم بزرگداشت امیر سرلشکر قاسم‌علی ظهیرنژاد فرمانده نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس با حضور جمع بسیاری از همرزمان، دانشجویان و کارکنان دافوس آجا در مرکز سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت. رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، گفت: در اینجا برای اولین بار اعلام می‌کنیم که بعد از بنی‌صدر که اختیارات فرماندهی کل قوا به او تفویض شده بود این اختیارات به فلاحی و پس از فلاحی امام آن را به مرحوم ظهیرنژاد تفویض کرده بود.

در ادامه یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه خطابه زیر را قرائت کرد:

 

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا ۞
از مومنان، مرداني هستند که به پيماني که با خدا بسته بودند وفا کردند. بعضي بر سر پيمان خويش جان باختند و بعضي چشم به راهند و هيچ پيمان خود دگرگون نکرده‏اند. سوره احزاب ؛ آبه ۲۳

 

امیر فقيد، سرلشکر قاسمعلي ظهيرنژاد، ‎ در‏‎ سال‌ 1303‏‎ در‏‎ شهرستان اردبيل متولد ‏‎و در‏‎ سال‌ 1330‏‎ پس از اخذ‎ ديپلم‌‏‎ وارد دانشکده افسري شدند. ایشان در سال 1346 وارد دافوس آجا شدند. ایشان در‏‎ سال‌ 1352‏‎ به دلیل اعتقادات و مبارزاتشان، چندین سال پیش از انقلاب، با درجه سرهنگ دومي مجبور به بازنشستگی در ارتش شده و در بخش خصوصی مشغول به کار شدند.

 

بعد از انقلاب، با دعوت حضرت امام و اعلام نیاز شهید سپهبد قرنی برای کنترل اوضاع کردستان و غرب کشور، راحت کار اقتصادی پرسودشان را به خاطر "اسلام" و "وطن" چشم پوشیدند و در همان لحظه با اولین پرواز به ارومیه و مقابله قاطعانه با ضدانقلاب شتافتند. در همان ایام بود که ضدانقلاب یک ریوی نظامی لشکر ۶۴ ارومیه را، منفجر کرده و سربازان داخل ریو را شهید کرده بودند. مرحوم ظهیرنژاد به دموکرات‌ها پیغام داده بود که اگر عاملان این انفجار را ظرف ۲۴ ساعت تسلیم من کردید که هیچ، وگرنه من می‌دانم و شما! همان زمان بود که به کمک مردم در محاصره نقده شتافت و زنانی که برای دفاع از خود در مقابل مزدوران ضدانقلاب، بنزین در دست گرفته بودند را، مردانه نجات داد، حماسه آفرید و غیرت ارتش و ارتشی را نمایش داد.

 

در روزهای اول جنگ، عراق برنامه ریزی کرده بود که تنها در پنج روز خوزستان را بگیرد ولی چه اتفاقی افتاد که پشت کرخه زمین گیر شد؟ در واقع ارتشی‌های قهرمان ما با ایثارگری شهید شدند تا ارتش عراق را زمین‌گیر کنند. حتی حضرت امام سیدعلی نیز تاکید کردند که «اگر ارتش توسط قاسمعلی ظهیرنژاد، پل نادری را در شمال خوزستان نبسته بود، دزفول سقوط می‌کرد و بعد از آن آبادان را از دست می دادیم.»

 

با شروع تجاوز عراق و آغاز جنگ، مسئوليت‌هاي بزرگ‌تري برعهدة امیر بزرگوار ارتش حزب الله، امیر ظهيرنژاد، گذاشته شد. ایشان سال 1359 با ارتقاء به درجة سرتيپي، به سمت سرپرستي ژاندارمري و ‌فرماندهي نيروي زميني ارتش و سپس در 9 مهر 1360 به سمت رياست ستاد مشترك ارتش منصوب شدند.

 

ایشان در حالی که هنگام بازنشستگی اعلام کرده بودند علاقه‌ای به خدمت در ارتش و ژاندارمری ندارند، اما بعد از انقلاب در هر دو جا با علاقه خدمت کردند، از ژاندارمری با ارتش مکاتبه می‌شود که درجریان باشید، ایشان از ژاندارمری هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند! ایشان در هامش برگه مأموریت‌هایشان دستور می‌دادند که حق مأموریتشان پرداخت نشود! دوازده سال خدمت کردند ولی یک روز هم از مرخصی استفاده نکردند!

 

امير ظهيرنژاد در مقاطع حساسي چون شكست حصر آبادان و آزادسازي خرمشهر نقش سرنوشت‌سازي را در فرماندهي جنگ بر عهده داشت. او هميشه و در هر مسئوليتي كه بوده، خود را «سرباز وطن» مي‌خواند.

 

ایشان مشاور امین حضرت امام روح الله(ره) و مقام معظم فرماندهی کل قوا بودند. مرحوم سرلشکر ظهيرنژاد می‌گوید، در محضر امام بودیم و دراتاق ایشان کالک و نقشه عملیاتی را پهن کرده و برایشان وضعیت منطقه را توضیح می‌دادیم پس از اینکه گزارش تمام شد، منتظر ماندم که اگر امام سوالی دارند، بفرمایند تا خدمتشان توضیح بیشتری بدهم، امام فرمودند آقای ظهیرنژاد حرف‌هایتان تمام شد؟ عرض کردم بله آقا. تا این را گفتم دیدم امام دستشان را دراز کردند و روی نقشه گذاشتند و خطاب به من و کسانی که در خدمتشان بودند، گفتند: ببینید، اگر دشمن بخواهد به اندازه این پنجه و کف دست من، چند سانتیمتر از خاک ایران را اشغال و از نقشه جدا کند، من ترجیح می‌دهم این پنجه دست من قطع شود ولی این چندسانتیمتر، از خاک ایران جدا نشود. بارها گفته و نوشته‌ام ایران و ایرانی بعد از لطف خدا و پایمردی فرزندان خود در قطعه هشت‌ساله، مدیون امام خمینی(ره) است.

 

‏‎ ایشان سال 1366 به درجه سرلشکري نايل و در 6 آبان 1368 به رياست گروه مشاوران نظامي فرماندهي کل نيروهاي مسلح برگزيده شدند.

 

سرلشکر فقيد قاسمعلي ظهيرنژاد سرانجام 21مهرماه سال 1378 دیدار حق را لبیک گفت. رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده کل قوا در پيامي به مناسبت درگذشت این یار صدیق خود فرمودند: امير شجاع و‎ غیرتمند ارتش جمهوري اسلامي، سرلشکر ظهير نژاد ساليان متمادي از عمر خود را در جهاد‏‎ با دشمنان دين و کشور سپري کرد و درجبهه‌هاي‌دفاع‌‏‎ مقدس، رشادت‌ها و فداکاري‌هاي فراوان نمود و در سنگرهاي مختلف ومدارج عالي به ميهن اسلامي خدمات شايان نمود.‎ یادش گرامی، راهش پر رهرو.

 

[ سه شنبه 14 بهمن 1393برچسب:ظهیرنژاد + کاوشگر روز, ] [ 10:57 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جملات کلیدی رهبری درر خصوص ده فجر

بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهى، براى ملت ایران صورت عملى و تحقق خارجى گرفت. ۱۳۶۸/۱۱/۰۴

 هر گاه و هر جا که از پیروزی ۲۲ بهمن یادی و نامی آورده می شود، چهره ی شهید و نقش خونین شهادت، در برابر چشم ها پدیدار می گردد. ۱۳۶۸/۱۱/۱۹

 دهه‌ى فجر، در حقیقت مقطع رهایى ملت ایران و آن بخشى از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا کرده است. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱

 دهه‌ى فجر، آن آیینه‌یى است که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد. اگر این آیینه نبود، باز هم مثل همان دوره‌هاى تاریک و قرون خالیه، بایستى ما مى‌نشستیم و اسمى از اسلام مى‌آوردیم. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱

 برگزارى دهه‌ى فجر، باید مثل برگزارى جشن نیمه‌ى شعبان باشد. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱

 خاطره‌ى امام، بیش از همیشه، در دهه‌ى فجر و بیست‌ودوى بهمن است. حتّى بیشتر از مراسم سالگرد رحلت امام، این بزرگداشت نشان‌دهنده‌ى شخصیت آن بزرگوار است. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱

 دهه فجر در حقیقت ولادت امامت در این کشور است؛ به همان معنایى که خود امام و اسلام براى ما ترسیم کرده‌اند. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱

 ۲۲ بهمن در حیات تاریخى و ملى کشور و هدایت سرنوشت ملت ایران به سوى حق و صلاح نقش بزرگى داشته است. ۱۳۷۸/۱۱/۰۶

 در طلیعه‌ی‌ روزهای‌ درخشان‌ فجر از همه‌ چیز شایسته‌تر تکریم‌ شهیدان‌ و خضوع‌ در برابر روح‌ فداکار آنهاست‌. ۱۳۷۹/۱۱/۱۲

 دشمنان سعى مى‌کنند انقلاب را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، انقلاب را به یاد مردم مى‌آورد. سعى مى‌کنند امام را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، تجسّم اراده و عظمت امام بزرگوار ماست. ۱۳۸۰/۱۱/۰۳

 حادثه بیست‌ودوم بهمن و پیروزى انقلاب، پایان تحقیر ملت ایران بود. ۱۳۸۰/۱۱/۲۱

 اگر انقلاب اسلامى و امام بزرگوار ما نبود و اگر اسلام پرچمدار انقلاب و تحوّل در این کشور نبود، هیچ امیدى وجود نداشت که سلطه جهنّمىِ تحقیرآمیز امریکا و حکومت دیکتاتورىِ قسىّ‌القلب پهلوى از این مملکت برکنده شود. ۱۳۸۱/۰۳/۱۴

 راهپیمایى بیست‌ودوم بهمن در جهان یک پدیده بى‌نظیر است؛ هیچ کشورى در هیچ مراسمى چنین اجتماعى را در شهرهاى بزرگ و کوچک به خود نمى‌بیند و به یاد ندارد؛ این مخصوص شماست. ۱۳۸۲/۱۱/۲۴

 راهپیمایى بیست‌ودوم بهمن مظهر اقتدار ملى است؛ نشان‌دهنده‌ى عزم عمومى ملت ایران است؛ مظهر همان چیزى است که هر دشمنى را در هر حد و اندازه‌یى از اقتدار نظامى و توانایى‌هاى تبلیغاتى و سیاسى، مرعوب مى‌کند. ۱۳۸۳/۱۱/۱۹

 ملت ایران هر سال با حرکت خود در بیست‌ودوم بهمن، دشمن را در جاى خود متوقف و وادار به عقب‌نشینى کرده. ۱۳۸۳/۱۱/۱۹

 روز ۲۲ بهمن و راهپیمائى ۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملى است؛ مظهر اقتدار ملت ایران است؛ مظهر حضور مردمى و اراده و عزم ملى ملت ایران است که مرد و زن و پیر و جوان، در همه‌ى شرائط به خیابانها مى‌آیند و خودشان را در سرتاسر کشور در مقابل چشم بینندگان قرار میدهند؛ این خیلى باعظمت است.

[ سه شنبه 14 بهمن 1393برچسب:دهه فجر + کاوشگر روز, ] [ 10:56 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مراسم بزرگداشت سرلشکر ظهیرنژاد آغاز شد

  این ایام  مقارن  با بزرگداشت امیر سرلشکر «قاسمعلی ظهیرنژاد» فرمانده نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس، است که  دقایقی پیش در سالن همایش‌های شهید فلاحی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش آغاز شد.

در این مراسم که با حضور دانش‌آموختگان دوره دافوس برگزار شد،  آل هاشم رئیس اداره عقیدتی سیاسی ارتش، امیر ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا، امیر گلفام و جمعی از فرماندهان نیروی زمینی حضور دارند. از دلباختگی ومطیع  رهبری ورشادت این امیر اسلام سخن می گویند روحش شاد وراه اش پر رهرو.

[ سه شنبه 14 بهمن 1393برچسب:ظهیرنژاد + کاوشگر روز, ] [ 10:53 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

متن نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا

متن کامل نامه مقام معظم رهبری به جوانان اورپا و آمریکای شمالی

 

به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی

حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلبهای شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند.

سخن من با شما درباره‌ی اسلام است و به‌طور خاص، درباره‌ی تصویر و چهره‌ای که از اسلام به شما ارائه میگردد. از دو دهه پیش به این سو ــ یعنی تقریباً پس از فروپاشی اتّحاد جماهیر شوروی ــ تلاشهای زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود. تحریک احساس رعب و نفرت و بهره‌گیری از آن، متأسّفانه سابقه‌ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد. من در اینجا نمیخواهم به «هراس‌های» گوناگونی که تاکنون به ملّتهای غربی القاء شده است، بپردازم. شما خود با مروری کوتاه بر مطالعات انتقادی اخیر پیرامون تاریخ، می‌بینید که در تاریخنگاری‌های جدید، رفتارهای غیر صادقانه و مزوّرانه‌ی دولتهای غربی با دیگر ملّتها و فرهنگهای جهان نکوهش شده است. تاریخ اروپا و امریکا از برده‌داری شرمسار است، از دوره‌ی استعمار سرافکنده است، از ستم بر رنگین‌پوستان و غیر مسیحیان خجل است؛ محقّقین و مورّخین شما از خونریزی‌هایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیّت و قومیّت در جنگهای اوّل و دوّم جهانی صورت گرفته، عمیقاً ابراز سرافکندگی میکنند.

این به‌خودی‌خود جای تحسین دارد و هدف من نیز از بازگوکردن بخشی از این فهرست بلند، سرزنش تاریخ نیست، بلکه از شما میخواهم از روشنفکران خود بپرسید چرا وجدان عمومی در غرب باید همیشه با تأخیری چند ده ساله و گاهی چند صد ساله بیدار و آگاه شود؟ چرا بازنگری در وجدان جمعی، باید معطوف به گذشته‌های دور باشد نه مسائل روز؟ چرا در موضوع مهمّی همچون شیوه‌ی برخورد با فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، از شکل‌گیری آگاهی عمومی جلوگیری میشود؟

شما بخوبی میدانید که تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری»، زمینه‌ی مشترک تمام آن سودجویی‌های ستمگرانه بوده است. اکنون من میخواهم از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی، این‌بار با شدّتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟ چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزشهایی در اسلام، مزاحم برنامه‌ی قدرتهای بزرگ است و چه منافعی در سایه‌ی تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین میگردد؟ پس خواسته‌ی اوّل من این است که درباره‌ی انگیزه‌های این سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید.

خواسته‌ی دوم من این است که در واکنش به سیل پیشداوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید. منطق سلیم اقتضاء میکند که لااقل بدانید آنچه شما را از آن میگریزانند و میترسانند، چیست و چه ماهیّتی دارد. من اصرار نمیکنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه میگویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) آشنا شوید. من در اینجا مایلم بپرسم آیا تاکنون خود مستقیماً به قرآن مسلمانان مراجعه کرده‌اید؟ آیا تعالیم پیامبر اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) و آموزه‌های انسانی و اخلاقی او را مطالعه کرده‌اید؟ آیا تاکنون به جز رسانه‌ها، پیام اسلام را از منبع دیگری دریافت کرده‌اید؟ آیا هرگز از خود پرسیده‌اید که همین اسلام، چگونه و بر مبنای چه ارزشهایی طیّ قرون متمادی، بزرگترین تمدّن علمی و فکری جهان را پرورش داد و برترین دانشمندان و متفکّران را تربیت کرد؟

من از شما میخواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیّت، سدّ عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند. امروز که ابزارهای ارتباطاتی، مرزهای جغرافیایی را شکسته است، اجازه ندهید شما را در مرزهای ساختگی و ذهنی محصور کنند. اگر چه هیچکس به‌صورت فردی نمیتواند شکافهای ایجاد شده را پر کند، امّا هر یک از شما میتواند به قصد روشنگریِ خود و محیط پیرامونش، پلی از اندیشه و انصاف بر روی آن شکافها بسازد. این چالش از پیش طراحی شده بین اسلام و شما جوانان، اگر چه ناگوار است امّا میتواند پرسش‌های جدیدی را در ذهن کنجکاو و جستجوگر شما ایجاد کند. تلاش در جهت یافتن پاسخ این پرسش‌ها، فرصت مغتنمی را برای کشف حقیقت‌های نو پیش روی شما قرار میدهد. بنابراین، این فرصت را برای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا شاید به یمن مسئولیّت‌پذیری شما در قبال حقیقت، آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با اسلام را با آزردگی کمتر و وجدانی آسوده‌تر به نگارش درآورند.

سیّدعلی خامنه‌ای      1/11/1393

[ سه شنبه 14 بهمن 1393برچسب:نامه رهبر + کاوشگر روز, ] [ 9:21 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دهه فجر بر همه ایرانیان مومن غیرت مند مبار ک باد

افسران - دهه فجر مبارک

[ دو شنبه 13 بهمن 1393برچسب:دهه فجر + گل سرخ, ] [ 12:56 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دریادارسیاری،فرهنگ دریایی ضامن استمراراقتدار

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: استمرار اقتدار دریایی کشور و توسعه آن نیازمند تقویت فرهنگ دریایی است.

[ دو شنبه 13 بهمن 1393برچسب:نیروی دریایی + اقتدار دریایی + کاوشگر روز, ] [ 11:52 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ارتش آمریکا اسلحه تحلیل حملات سایبری خود را منتشر کرد

خش دفاع سایبری ارتش ایالات متحده، کد نرم افزار اصلی خود برای تجزیه و تحلیل حملات سایبری را به شکل عمومی و در قالب Open Source منتشر کرده است. این کد و نرم افزار با نام اصلی‌ Dshell، در ‌پنج سال گذشته، به عنوان Framework اصلی ارتش سایبری آمریکا برای تجزیه و تحلیل و بررسی حملات سایبری به شبکه‌های وزارت دفاع مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

ارتش آمریکا اسلحه تحلیل حملات سایبری خود را منتشر کرد

نسخه‌ای از این ابزار در هفدهم دسامبر سال ۲۰۱۴ به وب‌سایت GitHub که یک شبکه اجتماعی برای برنامه‌‌نویسان و طراحان نرم‌افزار است، اضافه و تا کنون کاربران و سایر برنامه نویسان، صد بار ‌آن را دانلود کرده‌اند.

ابزار Dshell، ‌یک Framework است که کاربران خود را قادر می‌سازد تا حملات سایبری را با ماژول‌های مخصوص و ویژه تجزیه و تحلیل و بررسی نمایند.

‌«ویلیام گولدک» مدیر بخش امنیت شبکه آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش ایالات متحده در‌باره هدف این اقدام گفته است: پیش بینی می‌شود با این کار، سایر برنامه نویسان و طراحان نرم‌افزار ماژول‌های خود را به این پروژه اضافه کنند که نتیجه نهایی آن، بهبود کارایی نرم‌افزار و توسعه کارایی آن است.

وی بیان کرده، ‌هیچ شکی نیست که بیرون از وزارت دفاع آمریکا نیز تهدیدات و حملات سایبری جریان دارد و این ابزار می‌تواند به بسیاری از شرکت‌ها و بنگاه‌ها و نهاد‌ها کمک زیادی کند.

شبکه GitHub مرکز تجمع و رجوع برنامه نویسان و طراحان نرم‌افزاری از سراسر دنیاست. از زمان انتشار نسخه Open Source نرم افزار Dshell تا کنون این ابزار از هجده کشور مختلف در دنیا دانلود شده است.

گولدک در این باره گفته است: برای مدت زمانی طولانی ما به دنبال‌ راهکارهای اساسی در راستای مقابله با تهدیدات دیجیتالی و سایبری از طریق یک پلتفرم مبتنی بر تفاهم جمعی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: روش سنتی برای به اشتراک‌گذاری ابزار‌ها و نرم‌افزار‌ها حتی در بین نهادهای دولتی یک چالش اساسی است. ما این کار را با نرم‌افزار Dshell آغاز کردیم، زیرا کد این ابزار و عملکرد ماهوی آن بسیار شبیه ‌ابزارهای موجود عمومی است، ولی روشی ساده‌تر و کاربردی‌تر ‌پیش پای تحلیلگران قرار می‌دهد.

ارتش آمریکا اسلحه تحلیل حملات سایبری خود را منتشر کرد

آنچه ابزار Dshell ارائه می‌کند، مکانیزم‌ جدیدی است که پیش از این کارایی آن برای تجزیه و تحلیل بهتر داده‌ها آزمون شده و موفقیت آن ‌تایید است. آن گونه که ادعا شده، مقامات وزارت دفاع آمریکا به دنبال توسعه و تقویت این ابزار و کارایی آن از سوی شبکه جهانی طراحان و توسعه دهندگان هستند.

آزمایشگاه تحقیقات ارتش آمریکا یا ARL بخشی از یگان مهندسی و توسعه ارتش آمریکا است که وظیفه اصلی آن طراحی و تولید تکنولوژی‌های جدید برای سربازان و ارتش آمریکا است.

ارتش آمریکا اسلحه تحلیل حملات سایبری خود را منتشر کرد

انتشار نسخه Open Source این ابزار از سوی ارتش آمریکا، تنها چندی بعد از آن صورت می‌گرد که شرکت «سیسکو» نیز Framework تحلیل‌ خود با نام OpenSOC Security را به شکل Open Source ‌روی این شبکه منتشر کرد. این ابزار برای شبکه‌های گسترده کارایی داشته و قابلیت کشف و تجزیه و تحلیل تهدیدات و حملات سایبری اتفاقی را دارد.

[ دو شنبه 13 بهمن 1393برچسب:سایبر + جنگ نرم + کاوشگر روز, ] [ 11:48 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مه ی دنیا بداند...

هم آمریکا بداند،هم دست نشاندگانش بدانند.
هم سگ نگهبانش رژیم صهیونیستی در این منطقه بداند،
پاسخ ملت ایران به هر گونه تعرضی ،هر گونه تجاوزی ، به هر گونه تهدیدی پاسخی خواهد بود که آنها را از هم خواهد پاشید و متلاشی خواهد کرد. 

مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز (مدظله)

[ دو شنبه 13 بهمن 1393برچسب:امام + رهبر + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 11:45 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

چهار نتیجه شک و تردید در کلام امام علی(ع)

 امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام: شك چهار بخش دارد، جدال در گفتار، ترسيدن، دودل بودن، و تسليم حوادث روزگار شدن.
پس آن كس كه جدال و نزاع را عادت خود قرار داد از تاريكى شبهات بيرون نخواهد آمد.
و آن كس كه از هر چيزى ترسيد همواره در حال عقب گرد است.
و آن كس كه در ترديد و دودلى باشد زير پاى شيطان كوبيده خواهد شد.
و آن كس كه تسليم حوادث شد و به تباهى دنيا و آخرت گردن نهاد، هر دو جهان را از كف داد.

 متن حدیث:

الشَّكُّ عَلى اَرْبَع  ِ شُعَب: عَلَى التَّمارى وَ الْهَوْلِ وَالتَّرَدُّدِ وَالاِْسْتِسْلامِ. فَمَنْ جَعَلَ الْمِراءَ دَيْدَناً لَمْ يُصْبِحْ لَيْلُهُ وَ مَنْ هالَهُ ما بَيْنَ يَدَيْهِ نَكَصَ عَلى عَقِبَيْهِ وَ مَنْ تَرَدَّدَ فِى الرَّيْبِ وَطِئَتْهُ سَنابِكُ الشَّياطينِ وَ مَنِ اسْتَسْلَمَ لِهَلَكَةِ الدُّنْيا وَ الاْخِرَةِ هَلَكَ فيهِما.

[ دو شنبه 13 بهمن 1393برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 11:43 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دست مریزاد حزب ا... غیرتمند- 17 صهیونیست به درک واصل شدند

 این رژیم غاصب بچه کش جزء زبان زور نمی فهمد وماهیتی سگی دارد اگر واستید به ات حمله میکند و  حتی یک سنگ به طرف اش پرتاب کنید می ترسد ومتواری می شود وبرو بچه های حزب ا.. چند تا موشک به طرف پایگاهای نظامی شان پرتاب کردند و فورا وزیر جنگ این رژیم غاصب  اذعان کرد که این رژیم توان مقابله با موشک های حزب ا... را ندارد  نه تنها حاکمان این قوم لجوج  ترسو هستند بلکه رسانه وابسته به آنها چنین وضعی دارند برخی از انعکاس اخبار  حمله حزب‌الله به کاروان نظامیان صهیونیستی گویای این ادعا است.

 

* یک روزنامه عرب زبان طی مقاله‌ای نوشت که حزب‌الله لبنان با حملات امروز به کاروان نظامیان اسرائیلی سیلی دردناکی به صهیونیست‌ها زد.

* شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: کانال دوم تلویزیون اسرائیل تاکید کرد فرمانده یکی از گردانهای تیپ نیروهای ویژه گفعاتی از جمله کشته‌شدگان این رژیم در عملیات امروز حزب‌الله لبنان در مزارع شبعا است.

* شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: وزارتخارجه لبنان حمله هوایی و گلوله‌باران ارتش اسرائیل به لبنان را  محکوم کرد.

* ارتش رژیم صهیونیستی اجازه انتشار خبر کشته شدن فقط دو تن از نیروهای خود توسط حزب‌الله لبنان را به رسانه‌ها داد که یکی از آن‌ها یک فرمانده بلندپایه است.

*شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: هیئت علمای لبنان تاکید کرد عملیات قهرمانانه حزب‌الله در مزارع شبعا ثابت کرد گزینه مقاومت بهترین گزینه در برابر اشغالگران است.

*یگان‌های مهندسی وابسته به ارتش «اسرائیل» تلاش برای یافتن تونل‌هایی در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی را پس از عملیات دقیق حزب‌الله در شبعاء، متوقف کردند.* المیادین: رسانه‌های خبری اسرائیل از برنامه ریزی این رژیم برای پاسخ همه جانبه به حزب الله خبر می‌دهند.

اسارت یک سرباز و هلاکت 17 صهیونیست/ حمله حزب‌الله به دو پایگاه نظامی اسرائیل/ فرودگاه‌های «حیفا» و «راش‌بینا» بسته شد/ آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین/ رویترز خبر اسارت سرباز اسرائیلی را تکذیب کرد/  دستور سانسور آمار تلفات و مجروحان عملیات/ تجاوز دو ناوچه موشک‌انداز رژیم صهیونیستی به آب‌های سرزمینی لبنان +عکس و فیلم

* شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد؛ ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن هفت نفر از سربازان خود در حمله گروه شهدای القنیطره به مزارع اشغالی شبعا اذعان کرد.

* رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز از شهرک نشینان خواست که به منازل خود باز گردند ولی در عین حال توصیه کرد که مراقب اوضاع باشند.

* حزب التوحید: عملیات شعبا این را ثابت کرد که خون شهدای مقاومت ارزان و بی ارزش نیست.

*  رادیو ارتش اسرائیل به نقل از یک منبع نظامی اسرائیلی احتمال داده عملیات هدف قرار دادن یک گشتی ارتش اسرائیل در مرزهای با لبنان از طریق تونل‌های موجود در منطقه صورت گرفته باشد. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که بخش نظارت ارتش اسرائیل انتشار تعداد زخمی‌های ارتش این رژیم را ممنوع اعلام کرده است.

* شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: سازمان امدادرسانی اسرائیل از کمبود خون خبر داد و از اسرائیلی ها خواست برای اهدای خون در شمال فلسطین اشغالی مراجعه کنند.

اسارت یک سرباز و هلاکت 17 صهیونیست/ حمله حزب‌الله به دو پایگاه نظامی اسرائیل/ فرودگاه‌های «حیفا» و «راش‌بینا» بسته شد/ آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین/ رویترز خبر اسارت سرباز اسرائیلی را تکذیب کرد/  دستور سانسور آمار تلفات و مجروحان عملیات/ تجاوز دو ناوچه موشک‌انداز رژیم صهیونیستی به آب‌های سرزمینی لبنان +عکس و فیلم

* سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: هیچ نظامی صهیونیست به اسارت در نیامده است.

* ارتش رژیم اشغالگر قدس از اسرائیلی‌ها خواست مود غذایی به اندازه کافی ذخیره کنند.

* شبکه‌های تلویزیونی رژیم اسرائیل، لحظاتی پیش، فیلمی از لحظه عملیات حزب‌الله و انهدام خودروهای نظامی ارتش این رژیم را پخش کردند.

* خبرنگار هارتص به نقل از دفتر نخست وزیری: ایران عامل هجوم اخیر است

* فوری/ دو ناوچه‌های موشک‌انداز ارتش رژیم صهیونیستی به آب‌های سرزمینی لبنان تجاوز کردند.

* ژنرال بنی گانتس، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، با استقرار در فرماندهی منطقه شمالی سرزمین‌های اشغالی در "صفد"، جلسات اضطراری خود را آغاز کرد.

اسارت یک سرباز و هلاکت 17 صهیونیست/ حمله حزب‌الله به دو پایگاه نظامی اسرائیل/ فرودگاه‌های «حیفا» و «راش‌بینا» بسته شد/ آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین/ رویترز خبر اسارت سرباز اسرائیلی را تکذیب کرد/  دستور سانسور آمار تلفات و مجروحان عملیات/ تجاوز دو ناوچه موشک‌انداز رژیم صهیونیستی به آب‌های سرزمینی لبنان +عکس و فیلم

* الجزیره: خودروهای تانک‌بر ارتش رژیم صهیونیستی از جنوب سرزمین‌های اشغالی به سمت شمال به حرکت درآمدند.

* رسانه های رژیم صهیونیستی: عملیات امروز حزب‌الله، بی‌نظيرترین عملیاتی بود که پس از جنگ 33 روزه با آن مواجه شده‌ایم.

* آلون بن دیوید، تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی: فکر نمی‌کنم اسرائیل بسوی جنگ سوم پیش برود و این بار، پاسخ حساب‌شده خواهد بود.

* نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب، از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای جلوگیری از تشدید اوضاع در مرز لبنان و فلسطین اشغالی وارد عمل شود.

* رسانه‌های صهیونیست: حزب‌الله از موشک‌های پیشرفته کورنیت برای هدف قرار دادن کاروان نظامی اسرائیل استفاده کرده است.

اسارت یک سرباز و هلاکت 17 صهیونیست/ حمله حزب‌الله به دو پایگاه نظامی اسرائیل/ فرودگاه‌های «حیفا» و «راش‌بینا» بسته شد/ آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین/ رویترز خبر اسارت سرباز اسرائیلی را تکذیب کرد/  دستور سانسور آمار تلفات و مجروحان عملیات/ تجاوز دو ناوچه موشک‌انداز رژیم صهیونیستی به آب‌های سرزمینی لبنان +عکس و فیلم

* رویترز به نقل از رژیم صهیونیستی خبر اسارت یک سرباز خود توسط حزب‌الله را تکذیب کرد.

* خبر حضور یک مسؤول بلندپایه رژیم صهیونیستی در کاروان هدف‌قرارگرفته تأیید شد.

* خبرگزاری رسمی لبنان، خبر اسارت یک نظامی صهیونیست در عملیات امروز حزب‌الله را تأیید کرد.

* در پی تهدید نتانیاهو به تکرار جنگ غزه علیه لبنان، حماس در پاسخی کوتاه اعلام کرد: آنچه در جنگ غزه رخ داد این بود که سربازان صهیونیست مانند کودکان می‌گریستند.

* برخی از رسانه‌های منطقه از ادامه درگیری بین نیروهای مقاومت و اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا خبر می‌‌دهند. رسانه‌های اسرائیلی همچنین از شلیک مجدد خمپاره از خاک لبنان به سمت سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.هواپیماهای جنگی اسرائیلی نیز به طور گسترده در مناطق العرقوب، مزارع شبعا، حاصیبا و بقاع غربی به پرواز در آمدند. گزارش ها حاکی است که ارتش این رژیم مناطقی را در مزارع شبعا هدف حملات خود قرار داده است.

* رسانه‌های صهیونیست: آنجه در این جنگ، جدید به نظر می‌رسد این است که جبهه جولان و جبهه جنوب لبنان تبدیل به یک جبهه یکپارچه شده است.

اسارت یک سرباز و هلاکت 17 صهیونیست/ حمله حزب‌الله به دو پایگاه نظامی اسرائیل/ فرودگاه‌های «حیفا» و «راش‌بینا» بسته شد/ آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین/ رویترز خبر اسارت سرباز اسرائیلی را تکذیب کرد/  دستور سانسور آمار تلفات و مجروحان عملیات/ تجاوز دو ناوچه موشک‌انداز رژیم صهیونیستی به آب‌های سرزمینی لبنان +عکس و فیلم

* پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی هاآرتص از کشته‌شدن یک نفر از نیروهای یونیفل در مرز لبنان بر اثر حملات امروز رژیم صهیونیستی خبر داد.

* المیادین: در حمله امروز ابتدا بمبي در مسير دو گشتي ارتش اسرائيل منفجرشد که انهدام آنها را در پي داشت/بلافاصله پس از رسيدن ساير نظاميان اسرائيلي به شبعا،چند گلوله خمپاره به محل اصابت کرد

*سایت روزنامه صهیونیستی معاریو: بعد از عملیات امروز حزب‌الله، موجی از وحشت، نظامیان اسرائیلی را فرا گرفته است.

* پایگاه صهیونیستی «الان» در مزارع شبعا هم اکنون هدف حمله نیروهای مقاومت حزب الله قرار گرفت.

* شهرداری شهر صهیونیست‌نشین "صفد" با گشایش پناهگاه‌ها از اسرائیلی‌ها خواست مراقب خود باشند.

* سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از اصابت خمپاره به یک سایت نظامی در جبل الشیخ خبر داد که در پی آن این سایت بسته شده و ساکنان آن منطقه، منازل را تخلیه کرده و متواری شده‌اند.

* کانال ۲ رژیم صهیونیستی: ارتش اسرائیل پاسخ چند روزه به حملات امروز حزب‌الله را بررسی می‌کند.

* حزب‌الله پایگاه‌ "رمثا" متعلق به رژیم صهیونیستی در مرز سرزمین‌های اشغالی را گلوله‌باران کرد.

* رونی دانیل، کارشناس نظامی شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی: ارتش اسرائیل معتقد است که سطح رویارویی با حزب‌الله گسترش خواهد یافت.

اسارت یک سرباز و هلاکت 17 صهیونیست/ حمله حزب‌الله به دو پایگاه نظامی اسرائیل/ فرودگاه‌های «حیفا» و «راش‌بینا» بسته شد/ آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین/ رویترز خبر اسارت سرباز اسرائیلی را تکذیب کرد/  دستور سانسور آمار تلفات و مجروحان عملیات/ تجاوز دو ناوچه موشک‌انداز رژیم صهیونیستی به آب‌های سرزمینی لبنان +عکس و فیلم

* المیادین: حزب‌الله در حال گلوله‌باران پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در مرز سرزمین‌های اشغالی است.

* حرکت خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی در محور "مروحین - رامیا" و عیتا الشعب

* المیادین: حزب‌الله لبنان یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا را هدف قرار داد.

* رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند: گلوله‌باران سرزمین‌های اشغالی از سوی لبنان.

* در این عملیات، ارتش اسرائیل نیروهای ویژه و ذخیره خود را فرا خوانده است. و شمال سرزمین های اشغالی را منطقه نظامی اعلام کرد.

* غسان بن جدو، مدیر شبکه المیادین: خالد مشعل و رمضان عبدالله، دبیران کل حماس و جهاد اسلامی با سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، تلفنی گفتگو کردند.

* رسانه‌های صهیونیستی: درحمله حزب‌الله گردان "تسبار" از نیروهای ویژه ارتش اسرائیل (تیپ گولانی) هدف قرار گرفته شده‌اند.

*یک فرمانده بلندپایه امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: پاسخ ما محدود به گلوله‌باران جنوب لبنان نخواهد بود و هنوز عملیات ما شروع نشده است.

* شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی: تا کنون فقط به بیمارستان "صفد" شش زخمی منتقل شده‌اند/ چند زخمی دیگر نیز به بیمارستان "رامبام" در حیفا انتقال یافتند.

* جبهه ملی آزادی فلسطین عملیات قهرمانانه حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

* رژیم صهیونیستی منطقه جولان و جبل‌الشیخ را منطقه بسته نظامی اعلام کرد و از اسرائیلی‌ها خواست از نزدیک‌شدن به این مناطق خودداری کنند.

* دانش‌آموزان صهیونیست با تعطیلی مدارس، به منازل خود گریختند.

*رژیم صهیونیستی به اشتباه نیروهای بین‌المللی در منطقه العباسیه در مرز لبنان را هدف قرار داد/ یک نظامی اسپانیانی در حملات اسرائیل مجروح شد.

* به هلاکت‌رسیدگان و زخمی‌های صهیونیست متعلق به یگان‌های نخبه جفعاتی در ارتش رژیم اسرائیل بوده‌اند.

اسارت یک سرباز و هلاکت 17 صهیونیست/ حمله حزب‌الله به دو پایگاه نظامی اسرائیل/ فرودگاه‌های «حیفا» و «راش‌بینا» بسته شد/ آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین/ رویترز خبر اسارت سرباز اسرائیلی را تکذیب کرد/  دستور سانسور آمار تلفات و مجروحان عملیات/ تجاوز دو ناوچه موشک‌انداز رژیم صهیونیستی به آب‌های سرزمینی لبنان +عکس و فیلم

* آژیر خطر در تمامی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد.

* جنبش جهاد اسلامی با استقبال از عملیات امروز حزب‌الله، موفقیت و پیروزی مقاومت اسلامی در این عملیات را تبریک گفت.

* شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: ارتش اسرائیل به خبرنگاران دستور داد از منطقه عملیات بزرگ حزب الله در مزارع اشغالی شبعا خارج شوند.

 

* شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای شرکت در نشست فوق العاده وارد ساختمان وزارت جنگ این رژیم شد.

* حماس: تأکید می‌کنیم که حزب‌الله حق دارد به تجاوز اخیر رژیم اشغالگر به القنیطره پاسخ دهد.

* حمله رأس ساعت 11:25 امروز به وقت محلی انجام شد.

* شبکه خبری «ال.بی.سی» لبنان گزارش کرد که «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل یک جلسه فوق‌العاده برای بررسی این حادثه تشکیل می‌دهد.

* شبکه خبری العربیه مدعی شد که در پی حادثه امروز، مدارس مناطق جنوب لبنان بسته شد.

اسارت یک سرباز و هلاکت 17 صهیونیست/ حمله حزب‌الله به دو پایگاه نظامی اسرائیل/ فرودگاه‌های «حیفا» و «راش‌بینا» بسته شد/ آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین/ رویترز خبر اسارت سرباز اسرائیلی را تکذیب کرد/  دستور سانسور آمار تلفات و مجروحان عملیات/ تجاوز دو ناوچه موشک‌انداز رژیم صهیونیستی به آب‌های سرزمینی لبنان +عکس و فیلم

اسارت یک سرباز و هلاکت 17 صهیونیست/ حمله حزب‌الله به دو پایگاه نظامی اسرائیل/ فرودگاه‌های «حیفا» و «راش‌بینا» بسته شد/ آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین/ رویترز خبر اسارت سرباز اسرائیلی را تکذیب کرد/  دستور سانسور آمار تلفات و مجروحان عملیات/ تجاوز دو ناوچه موشک‌انداز رژیم صهیونیستی به آب‌های سرزمینی لبنان +عکس و فیلم

اسارت یک سرباز و هلاکت 17 صهیونیست/ حمله حزب‌الله به دو پایگاه نظامی اسرائیل/ فرودگاه‌های «حیفا» و «راش‌بینا» بسته شد/ آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین/ رویترز خبر اسارت سرباز اسرائیلی را تکذیب کرد/  دستور سانسور آمار تلفات و مجروحان عملیات/ تجاوز دو ناوچه موشک‌انداز رژیم صهیونیستی به آب‌های سرزمینی لبنان +عکس و فیلم

* در میان زخمیهای عملیات حزب الله در مزارع شبعا، یکی از افسران بلند پایه ارتش رژیم صهیونیستی نیز وجود دارد.

* در همین راستا برخی منابع اعلام کردند: شهرک العباسیه در نزدیکی مرزهای لبنان مورد هدف حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

*  شبکه بی بی سی عربی در خبری فوری اعلام کرد: منابع لبنانی از پرتاب 25 گلوله توپخانه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مرزی لبنان خبر داده اند.

* شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: ارتش اسرائیل با بستن فرودگاه حیفا، شمال فلسطین اشغالی را منطقه بسته نظامی اعلام کرد. در همین حال شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی گزارش داد: ارتش اسرائیل فرودگاه روش بینا را بست.

* بیانیه شماره یک حزب‌الله: مقاومت اسلامی تعداد زیادی از خودروهای نظامی دشمن را هدف قرار داده است.

* گروهان "شهدای القنیطره" وابسته به حزب‌الله 9 خودرو نظامی اسرائیل را هدف قرار داد/ اسرائیل مزارع شبعا و جبل‌الشیخ را هدف قرار داد.

* شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در واکنش به عملیات بزرگ حزب الله در مزارع اشغالی شبعا گفت: به شما پیشنهاد می کنم قدرت ما را آزمایش نکنید، ارتش اسرائیل برای اقدام با قدرت آماده است.

* رسانه‌های رژیم صهیونیستی خاطرنشان کردند در این حملات 6 نظامی مجروح شدند که وضعیت 4 نفر از آنان وخیم است.
برخی رسانه های این رژیم نیز از احتمال اسارت یک نظامی خبر دادند.
ارتش رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرد که یک خودروی نظامی این رژیم هدف موشک ضد زره قرار گرفته است.

* حزب‌الله پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را در مرز لبنان هدف قرار داد.

* سایت خبری "النشره" از هلاکت 17 نظامی صهیونیست در مزارع شبعا خبر دادند.

* به دنبال این حمله خمپاره‌ای به ساکنان نزدیک مرز لبنان توصیه شده به خاطر بحرانی شدن اوضاع، در خانه‌های خود بمانند.

* بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی گفت که ایران در تلاش است که با استفاده از حزب‌الله جبهه دیگری در جولان باز کند. دولت لبنان و رژیم اسد هر دو مسئول حملاتی هستند که سرزمین‌هایشان صورت می‌گیرد.

*شبکه تلویزیونی المنار در خبری فوری اعلام کرد: مردم لبنان در مناطق جنوبی این کشور به خاطر عملیات موفق آمیز نیروهای حزب الله علیه ارتش رژیم صهیونیستی در شبعا اقدام به برگزاری جشن و سرور کردند.

*هاآرتص مدعی است که حزب‌الله از طریق نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل به اسرائیلی‌ها پیام داده و گفته که حمله امروز پاسخی کافی برای حمله به کاروان نیروهای حزب‌الله در سوریه بوده است.

* العالم از حملات پراكنده رژیم صهیونیستی به اطراف مناطق الوزاني و الفجر خبر داد و گفت: دو قايق جنگي رژیم اسرایيل از سمت الناقوره به صور، به آب هاي منطقه اي لبنان نفوذ كردند.

[ دو شنبه 13 بهمن 1393برچسب:اسرائیل + جنگ + بحران + کاوشگر روز, ] [ 11:38 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شرکت پیشکسوتان و ورزشکاران باستانی ارتش در همایش

[ پنج شنبه 9 بهمن 1393برچسب:ارتش + ورزش + کاوشگر روز, ] [ 10:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اخراج ۴۳ نظامی اسرائیلی به دلیل انتشار جنایات رژیم صهیونیستی

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
۴۳ سرباز ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل انتشار جنایات این رژیم اخراج شدند.

، ارتش رژیم صهیونیستی ۴۳ نفر از سربازان ذخیره خود را که در یگان اطلاعات نظامی فعال بودند، اخراج کرد.

این اقدام به این دلیل صورت گرفت که سربازان مذکور درباره جنایات ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها اطلاعاتی را در اختیار رسانه ها قرار می دادند.

سربازان اخراج شده متعلق به یگان اطلاعاتی ۸۲۰۰ بودند و در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی بدون انتشار اسامی خود نامه ای در مطبوعات منتشر و اعلام کردند حاضر نیستند لباس ارتش اسرائیل را به تن کنند زیرا نمی خواهند شریک جنایات این رژیم علیه فلسطینی ها باشند.

سربازان اخراجی این نامه را در اختیار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و فرماندهان بلندپایه ارتش این رژیم قرار دادند و اعلام کردند دیگر قادر به خدمت در یگان اطلاعاتی ۸۲۰۰ نیستند.

[ پنج شنبه 9 بهمن 1393برچسب:جنایات غزه + سازمان ملل + صهیونیست + کاوشگر روز, ] [ 10:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

من عاشق محمدم ...

[ دو شنبه 6 بهمن 1393برچسب:پیامبر عزیز + عشق من + کاوشگر روز, ] [ 8:15 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

لبخند شیعه ...

[ دو شنبه 6 بهمن 1393برچسب:لبخند + کاوشگر روز, ] [ 8:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بدون شرح ...

[ دو شنبه 6 بهمن 1393برچسب:عکس زیبا + کاوشگر روز, ] [ 8:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

برخود رسانه های غربی با پیام مخالف -وقتی ضربه پیام سنگین باشد؛

رسانه‌های غربی معمولا بلافاصله به رفتارها و سخنان مقام معظم رهبری واکنش نشان می‌دهند؛ اما این‌بار با تاخیر حدود 24 ساعت واکنش خود را بروز دادند که از چند بعد قابل تحلیل است.

چهارشنبه شب، نامه‌ای سرگشاده از سوی دفتر مقام معظم رهبری و به نقل از ایشان در صفحات اجتماعی و وب‌سایت‌ها منتشر شد که مخاطب آن جوانان اروپایی و آمریکایی شمالی بودند.

پیش از این، زمانی که مقام معظم رهبری اقدام به یک سخنرانی می‌کردند، رسانه‌های غربی به سرعت واکنش نشان داده و اخبار و اطلاعات مرتبط با ایشان را تحلیل کرده و سریعا منتشر می‌کردند تا از غافله خبری روز دنیا جا نمانند. اما همانطور در خبر روز پنج‌شنبه مشرق تحت عنوان «سکوت سنگین رسانه‌های غربی در برابر پیام رهبر انقلاب» گفته شد، این رسانه‌ها با گذشت بیش از 15 ساعت از انتشار نامه سرگشاده و انگلیسی مقام معظم رهبری همچنان در سکوت خبری ماندند و این سکوت را تا ساعت‌ها بعد هم ادامه دادند. اما از آنجا که مخاطب اصلی این نامه جوانان آمریکای شمالی و اروپایی بودند و نامه هم به زبان انگلیسی بود، ادامه اجرای عملیات بایکوت خبری کار سختی می‌نمود.

از سویی در ایران کارشناسان، خبرنگاران، دانشجویان و همه کسانی که به نوعی با شبکه‌های اجتماعی درگیر بوده و با جوانان غربی حتی کوچکترین رابطه‌ای داشتند، این نامه را در اسرع وقت در میان دوستان اینترنتی‌شان به اشتراک گذاشتند و واکنش‌های عجیب آنان را نیز دیدند.

از سوی دیگر به دلیل متن بسیار قوی این نامه در زبان انگلیسی، به سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و رفت تا همه‌گیر شود.

در همین حین، وقتی رسانه‌های غربی که در این نامه قویا متهم اصلی اسلام‌هراسی معرفی شده بودند با دیدن سرعت رشد ساعت به ساعت این نامه در شبکه‌های اجتماعی دو راه را پیش پای خود دیدند:

راه نخست این بود که همچنان به سکوت ابتدایی خود ادامه دهند و با حرف نزدن در مورد این نامه بسیار مهم به انتشار بیشتر آن دامن نزنند. اما این روش یک عیب بزرگ داشت و آن این بود که باعث می‌شد پیام رهبر انقلاب ایران در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده و به شکلی دست نخورده و همانطور که مقام معظم رهبری می‌خواستند به دست مخاطب اصلی‌اش برسد. علاوه بر آن دیدن نامه‌ی بلندپایه‌ترین مقام یک کشور در صفحه شخصی خود حسی متفاوت و کنجکاوانه در انسان ایجاد می‌کند.

اما راه دوم و راهی که رسانه‌های غربی اقدام به انتخاب آن کردند و البته در ظاهر هم خردمندانه به نظر می‌رسد این بود که ارتباط مستقیم کلامی میان رهبر انقلاب ایران با جوانان اروپایی و آمریکای شمالی را قطع کنند و خود را واسطه انتقال این پیام به آنان معرفی کنند.

در این حالت مخاطب غربی بدون اینکه بخواهد با دو مسئله روبرو شد:

نخست آنکه وقتی نامه رهبر انقلاب را که توسط مثلا سی.ان.ان به دستش رسیده بود خواند دچار یک تناقض شد: نامه، رسانه‌های غربی را مقصر اصلی اسلام‌هراسی و باعث و بانی بسته شدن چشم و گوش جوانان غربی معرفی کرده؛ در حالی که همین رسانه غربی نامه را به دست مخاطب رسانده است.

دوم آنکه مخاطب غربی به عنوان انسان مدرن و رسانه‌زده عصر حاضر، عادت دارد که عنایت ویژه به تیتر اخبار داشته باشد و اصلا فرصت عمیق شدن در خبرها را ندارد. رسانه‌های غربی هم از همین نقطه ضعف سواستفاده کردند و خودشان نامه آقا را با تیتر دلخواه به دست آنان رساندند. این باعث شد که نامه رهبر انقلاب توسط رسانه‌های غربی تا حدی هرچند اندک از خلوص و ناب بودن ابتدایی خود خارج شود و با کمی نمک تغییر عاطفی در مخاطب در فضای رسانه‌ای جهان منتشر شود.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به تیترهای انتخابی رسانه‌های غربی برای بیش‌نشر نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی:

چرا رسانه‎‌های غربی نامه رهبر انقلاب را با 24 ساعت تاخیر منتشر کردند؟ // درحال ویرایش
خامنه‌ای به جوانان غرب: قرآن را بخوانید، افسانه‌های ضد اسلامی را باطل کنید


هاآرتص و دیگر رسانه‌هایصهیونیستی، در تیترهای خود هیچ اشاره‌ای به متهم بودن رسانه‌های غربی در بحث اسلام‌هراسی نمی‌کنند؛ در حالی که بنیان نامه مقام معظم رهبری بر پایه همین مسئله بود.


چرا رسانه‎‌های غربی نامه رهبر انقلاب را با 24 ساعت تاخیر منتشر کردند؟ // درحال ویرایش
آیت‌الله خامنه‌ای به جوانان غرب نامه نوشت

چرا رسانه‎‌های غربی نامه رهبر انقلاب را با 24 ساعت تاخیر منتشر کردند؟ // درحال ویرایش
رهبر معظم ایران جوان را غرب را تحریک کرد تا درباره اسلام تحقیق کنند

چرا رسانه‎‌های غربی نامه رهبر انقلاب را با 24 ساعت تاخیر منتشر کردند؟ // درحال ویرایش
رهبر معظم ایران نامه‌ای سرگشاده را درباره شالی ابدو و اسلام به جوانان غرب توئیت کرد

چرا رسانه‎‌های غربی نامه رهبر انقلاب را با 24 ساعت تاخیر منتشر کردند؟ // درحال ویرایش


چرا رسانه‎‌های غربی نامه رهبر انقلاب را با 24 ساعت تاخیر منتشر کردند؟ // درحال ویرایش
رهبر ایران جوانان غرب را تحریک کرد تا درباره اسلام یاد بگیرند

چرا رسانه‎‌های غربی نامه رهبر انقلاب را با 24 ساعت تاخیر منتشر کردند؟ // درحال ویرایش
رهبر معظم ایران نامه‌ای سرگشاده به جوانان غرب نوشت


چرا رسانه‎‌های غربی نامه رهبر انقلاب را با 24 ساعت تاخیر منتشر کردند؟ // درحال ویرایش
خامنه‌ای ایران به جوانان غربی برای یادگیری اسلام اصرار کرد

چرا رسانه‎‌های غربی نامه رهبر انقلاب را با 24 ساعت تاخیر منتشر کردند؟ // درحال ویرایش
آیت‌الله به جوانان غربی برای تحقیق در اسلام اصرار کرد

تیترهایی که در بالا می‌بینید در ذهن مخاطب غربی در کنار دریافت‌های قبلی از اسلام و نفرت از ایران نشسته و در اصل، این پیام را منتقل می‌کند که رهبر ایران به دنبال دعوت از ما برای تحقیق درباره همان دین خشن است. اخباری که در بالا آمده هیچ اشاره‌ای به منابع اصیل اسلامی برای تحقیق درباره اسلام نکرده‌اند.

در اینکه نامه بسیار مهم مقام معظم رهبری بازتاب حقیقتا گسترده‌ای در میان رسانه‌های جهان (اعم از جریان اصلی و آلترناتیو) داشته شکی نیست اما پرداختن به این موضوع که رسانه‌های غربی نسبت به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی واکنش مثبت نشان داده‌اند و این نامه بازتاب گسترده در غرب داشته بدون ذکر این نکته بسیار مهم که بسیاری از این رسانه‌ها به عنوان ابزار اساسی اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی، به دنبال به بار نشاندن اهداف خود هستند، هرچند که دارای محاسنی هست اما این سوال را در مخاطب ایجاد می‌کند که اگر این رسانه‌ها اینقدر راحت چنین پیام دشمن‌شکنی را در خروجی‌های خود منتشر می‌کنند پس اصلا چرا مقام معظم رهبری چنین نامه‌ای را با رویکرد ضد «رسانه غربی» نوشته و منتشر کرده است؟

از سوی دیگر سخنان ایشان در میان مردم ایران آنقدر فهم می‌شود که نیازی به ساده‌سازی اخبار داخلی کشور در این زمنیه نباشد. اخبار منتشره از سوی رسانه‌های داخلی از صدا و سیما گرفته تا روزنامه‌ها نباید به گونه‌ای باشد که تصوری غیرواقعی را در اختیار مخاطب داخلی قرار دهد.

[ دو شنبه 6 بهمن 1393برچسب:پیام رهبر + کاوشگر روز, ] [ 8:0 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عکسهایی از خائن الحرمین الشریفین

ملک عبدالله پادشاه عربستان یار دیرین استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی به درک واصل شد .

 

 

 

 

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news_albums/382605/22421/resized/resized_873344_426.jpg  

 

بقیه عکس ها در ادامه مطلب

 


ادامه مطلب
[ شنبه 4 بهمن 1393برچسب:, ] [ 10:29 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ویروس جهالت

جهالت در عصر دانایی

پیدایش گروه خون ریز داعش که با اشغال استان های شمال عراق  سر خط اخبار گردیده یک امر عادی نیست . درباره این جریان نباید به این نکته که توسط غرب ومهره های منطقه ای آن خلق شده وآلت دست آنهاست اکتفا کرد.زیرااین، یک جریان حساب شده با اهدافی از پیش تعین شده می باشد که بر خلاف ظاهر جنون آمیزی که دارد ، با برنامه به پیش می رود به عبارتی برنامه ریزانی دارد که نه تنها دیوانه نیستند بلکه بسیار دقیق و هوشمندانه عمل می کنند وبه همین دلیل باید با برنامه دقیق با آنان مقابله شود.

با نگاهی به حوادث پر شتاب منطقه به خوبی می توان در یافت که گروهک داعش گرچه از حمایت های گسترده برخی کشور های تحقیر شده وقدرت طلب منطقه بر خوردارند اما با توجه به این که  رویه وعمل کرد  این گروهک  تکفیری به گونه ایست که تفکر مخالف را بر نمی تابد ودوست  دشمن نمی شناسد .وبه دنبال توسعه منطقه نفوذ خود است، بنابراین حامیان منطقه ای و فرا منطقه ای آنان بدانند که خودشان ازگزند این بلیه  در امان نخواهند بود.قرائن وشواهد آن اکنون در منطقه ونیز در کشورهای غربی  هویدا شده است.الحمدلله  متولیان آن در دام خود ساخته گرفتار آمدند وفریاد سر می دهند ودنیا را به کمک می طلبند.

در حال حاضر افکار عمومی جهان این نکته را به خوبی در یافته که «داعش» بهانه ای برای مداخله علیه سوریه و عراق در نهایت جبهه مقاومت بوده و اصولاً داعش گروهی نیست که نابودی آن نیاز به ائتلاف چهل کشور غربی وعربی داشته باشد.وکافی است  این دولت ها حمایت های مالی ،تسلیحاتیو اطلاعاتی  رااز این گروهک منفور قطع کنند.وبا افکار عمومی بازی نکنند.

ونکته حائز اهمیت  در  حوادث  اخیر این است که سیاست دشمن پلید در این عصر وزمانه  اعمال تاکتیک «مشغول سازی» جوامع اسلامی است به همین دلیل در اتاق فکرشان  پشت سر هم فرقه هایی چون القاعده، طالبان، ارتش آزاد، داعش را طراحی و خلق کردند وبا ایجاد درگیری وتشدید نزاع بین امت اسلامی اهداف شوم خود را دنبال می کنند.این داستان سری دراز دارد،اکنون نیزقصد دارند فرقه جاهل تر از گروه های مذکور را ه  با نام «فرقه شیرازی»با همان مدل طراحی و  در داخل ایران اسلامی عملیاتی کنند. خلاصه سخن آن است  فرایند ساخت  , پرورش ومقابله با  این دسته ویروس ها ی جهالت  از مدل ساخت ویروس آبولا  تبیعت میکند  سرویس های اطلاعاتی  انگلیس و آمریکا این ویروس  را تولید، توسط عوامل خود فروخته توزیع ومنتشر می سازند ودر نهایت خودشان ادعا مبارزه با آن را سر می دهند

.فاعتبروا یا اولی الا بصار

[ شنبه 4 بهمن 1393برچسب:فرقه شیرازیها + سلفیت شیعه + کاوشگر روز, ] [ 10:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جهاد ...

افسران - جهاد...

رژیم غاصب تنها جرثومه ای در جهان است که هیچ نظارتی را بر نمی تابد و جالب اینجاست که این قوم ترسو خود بزرگترین تروریسم دولتی در جهان است . و وقتی  مرتکب این ترور شدند با وقاحت تمام به آن افتخار نمودند و گروهگ النصره اعلام جشن شادی کردند و ارتباط  تکفیری - صهیونیستی را در این سناریو  برای اهل بصیرت  به نمایش گذاشتند

اينكه چنين حمله اي از يك به اصطلاح كشور به خاك كشور ديگري مي شود و هيچ حكومتي جرات به نقد كشيدن ان را ندارد به جاي خود ، بارها گفته ايم كه "قوي شو اگر راحت جان طلبي " ، فرمانده ي ارشد سپاه ايران  و جهاد عزیز مغنینه را در يك جنگ اطلاعاتي به شهادت هدفمند رسانده اند ، آنهم در يك كشور ديگر كه همه واقفيم مدتهاست خودش نمي تواند به تنهايي از خودش دفاع كند .

 سوريه و عراق خط مقدم مقابله ي ما با شيعه كشان يهوديست كه از اول اسلام به دنبال انتقام گيري از شكستهايي هستند كه از علي عليه السلام و مسلمانان خورده اند،اين رژيم دنيا طلب و آپارتايد ، هيچ زباني را به صلح نمي فهمد ، پس خواستار آنيم تا درسي عبرت آموز اينبار از ايران و ايرانيان و حزب ا..بگيرد.

درست است كه دين ما ، دين صلح است و هرگز اجازه ي جنگ افروزي به پيروانش نداده ، اما هميشه دفاع و جهاد را ناظر به عقل عملي دانسته و انها را مشروع مي داند.نگذاريد خون شهيدان در هياهو هاي رسانه اي غرق شود  البته ميدانيم كه منتقم خواهد امد ولي اين باري از مسئوليت هاي ما براي مقابله نمي كاهد.

به اميد روزي كه انتقام گرفته شود هم از باني و هم از مباشر...

[ چهار شنبه 1 بهمن 1393برچسب:جهاد + شهادت + کاوشگر روز, ] [ 15:42 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]