با این تصاویر باورتان نمیشود اینجا پاکستان است

پاکستان، کشوری که با وجود نزدیکیش به ایران کمتر به فکر سفر به آن هستیم. اما حقیقتا این سرزمین دارای مقاصد گردشگری نفس گیر و دیدنی زیادی است. رودخانه ی پنجاب، دریاچه ی نمک، کوهستان های شگفت انگیز و سرسبز تنها گوشه ای از زیبایی های پاکستان هستند.

پاکستان را از نظر طبیعی بیشتر با آبشارهایش می شناسند؛ آبشارهایی که هر یک به تنهایی می توانند ساعت ها شما را مبهوت خود کنند. اما متاسفانه به دلیل اطلاع رسانی های ضعیف کمتر درباره ی جاذبه های گردشگری این کشور می دانیم.

امروز کارناوال می خواهد شما را با خود به زیباترین نقاط گردشگری در پاکستان برویم، مقصد ما آبشارهای منحصر به فرد پاکستان هستند، جاهایی که حتما باید یک بار در طول عمرمان آن ها را از نزدیک ببینیم.

جدا از آبشارهای دلفریب این کشور دشت ها و دره های زیبایی هم در آن وجود دارند که قبلا با برخی از آن ها آشنا شدیم. با کلیک روی لینک های زیر می توانید با دیگر جاذبه های گردشگری طبیعی این کشور نیز آشنا شوید:

دره نالتار پاکستان | جواهری در میان کوهستان

زیباترین جاذبه های گردشگری پاکستان

درختانی محصور شده با تار عنکبوت | پاکستان

مردمان پاکستان آداب و رسوم خاصی هم دارند که چندی پیش با مردمان کالاش، یکی از جذاب ترین قومیت های این کشور هم آشنا شدیم که پیشنهاد می کنیم حتما از طریق لینک زیر بیشتر آن ها را بشناسید:

مردمان روستای کالاش | کافران سیاه پوش پاکستان

اما همه ی دیدنی های پاکستان یه طرف و آبشارهای خروشانش طرف دیگر. پس همراه کارناوال بیایید تا با بهترین و زیباترین آبشارهای این دیار آشنا شویم. توجه داشته باشید که این آبشارها از محبوب ترین به معمولی ترین دسته بندی شده اند.

آبشار پاکستان

ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1396برچسب:مناطق دیدنی + کاوشگر روز, ] [ 12:2 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سربازی که دشمن را ۳ روز پشت سوسنگرد نگاه داشت

یادمان شهید محمدرضا سبحانی

نیروهای عراقی نمی‌دانستند که با یک نفر در حال نبرد هستند. بعدها نیروهای ما متوجه شدند که این شهید توانسته بود سه روز نیروهای رژیم بعث عراق را پشت شهر سوسنگرد عقب نگاه دارد.

 کاروان‌های مختلف هر سال در ایام راهیان نور از مناطق و یادمان‌های عملیاتی جنوب کشور بازدید و زیارت می‌کنند. یادمان شهید «محمدرضا سبحانی» 10 سال است که آماده‌سازی شده و مورد بازدید زائران قرار می‌گیرد. این یادمان هم اکنون توسط پرسنل نیروی انتظامی که خادم‌الشهدای راهیان نور هم هستند، نگهداری شده و به کاروان‌های راهیان  نور خدمت رسانی می‌کنند.

سروان «محمود سدیدی» از پرسنل نیروی انتظامی که مسئولیت یادمان را بر عهده دارد، در گفت‌وگو با تسنیم چنین می‌گوید: این یادمان در شهر سوسنگرد و محله سبحانیه واقع شده و محل دفن شهید «محمدرضا سبحانی» از سربازان ژاندارمری سابق است. سال 59 که جنگ شروع شد، این شهید در حال خدمت در این منطقه بوده که عراق با نیروهایش به اینجا حمله می‌کند و وی، تنهایی و با یک اسلحه معمولی مقابل ارتش دشمن ایستادگی و مقاومت می‌کند.

 

سدیدی در ادامه می‌گوید: نیروهای عراقی نمی‌دانستند که با یک نفر در حال نبرد هستند. بعدها نیروهای ما متوجه شدند که  این شهید توانسته بود سه روز نیروهای رژیم بعث عراق را پشت شهر سوسنگرد عقب نگه دارد.

 

این خادم شهدا درباره نحوه شهادت این شهید چنین می‌گوید: در نهایت بعد از سه روز مقاومت، نیروهای رِژیم بعث توانسته بودند وارد شهر شوند. آنها این شهید را ابتدا به طرز فجیعی مجروح کرده و به درخت نخل بسته، سپس شکنجه داده و زنده زنده در آتش سوزانده بودند. پیکر مطهر وی چند روز به همان حالت به درخت بسته بوده که بعد از آن، برادر شهید همراه مردم دیگر شبانه و مخفیانه وارد شهر شده و او را از درخت باز می‌کنند و در این محل به خاک می‌سپارند.

 

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:55 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کرملین به اسرائیل هشدار داد

پسکوف

خبرگزاری روسیا سگودنیا روز شنبه با اعلام هشدار پسکوف به رژیم صهیونیستی به نقل از سخنان وی، نوشت: بر لزوم احترام به حق حاکمیت سوریه تاکید می کنیم و معتقدیم از انجام هر اقدامی که منجر به افزایش تنش ها در منطقه می شود، باید خودداری کرد.

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:48 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

درخواست آمریکا برای آزادی دو جاسوس در ایران

مارک تونر

به نقل از «آسوشیتدپرس»، «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه در حاشیه نشستی در وین بر سر اجرای توافق هسته‌ای ایران، اذعان کرد که دیپلمات‌های آمریکایی در یکی از نشست‌هایی که با همتایان ایرانی خود داشته‌اند درباره آزادی آمریکایی‌های زندانی در ایران گفت‌و‌گو کرده‌اند. این نخستین بار از زمان ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» است که واشنگتن به طور علنی، گفت‌وگوی مستقیم با تهران را تایید می‌کند. مارک تونر به بازداشت «سیامک نمازی» بازرگان ایرانی-آمریکایی اشاره کرد. سیامک نمازی به جرم جاسوسی در ایران، در حال گذراندن 10 سال حبس خود است.

[ شنبه 9 ارديبهشت 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:47 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سئول درخواست ترامپ برای پرداخت هزینه سامانه موشکی را رد کرد

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که بخش های نخست سامانه دفاع موشکی تاد به کره جنوبی تحویل داده شده و این سامانه موشکی به منطقه مورد نظر برای استقرار منتقل شده است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با رویترز تاکید کرد: به کره جنوبی اطلاع دادم که اگر هزینه این سامانه موشکی را پرداخت کنند، مناسب خواهد بود. این یک سامانه یک میلیارد دلاری است.

ولی سئول با درخواست رئیس جمهور آمریکا برای پرداخت یک میلیارد دلار بابت استقرار سامانه دفاع موشکی تاد مخالفت کرده است.

[ شنبه 9 ارديبهشت 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:47 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ترامپ نباید اجازه دهد ایران در سوریه نفوذ نظامی کسب کند

نتانیاهو

 وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه در مصاحبه با رویترز گفت که این رژیم به دنبال رسیدن به تفاهمی با دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای جلوگیری از نفوذ نظامی دائمی ایران در سوریه است. 

«اسرائیل کاتز»، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در این مضاحبه همچنین تصریح کرد که در نشست‌هایش با مقام‌های کاخ سفید و قانونگذاران آمریکایی آنها را به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران و گروه حزب‌الله لبنان ترغیب می‌کند.

[ شنبه 9 ارديبهشت 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:46 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

برجام باید ستون سیاست ضدایرانی ترامپ باشد

امریکن اینترپرایز

«مؤسسه واشینگتن درباره سیاست خاور نزدیک» به ترامپ توصیه می‌کند نه تنها توافق هسته‌ای با ایران را پاره نکند، بلکه آن را اصلی‌ترین ستون سیاست ضدایرانی خود قرار دهد.

دولت ایران  سرنوشت خود را به برجام گره زده و همین مسئله موجب شده تا آمریکایی‌ها به فکر سوءاستفاده از توافق هسته‌ای بیفتند

[ شنبه 9 ارديبهشت 1396برچسب:برجام + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:45 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

برجام، پاشنه آشیل دولت ایران شده است

برجام پاشنه آشیل روحانی

«مؤسسه امریکن‌اینترپرایز» با اشاره به این‌که انتظارات برآورده‌نشده مردم ایران بعد از توافق هسته‌ای، برجام را به پاشنه آشیل دولت ایران و اصلاح‌طلبان تبدیل کرده، به ترامپ توصیه می‌کند از این انتظارات برای جرقه زدن شورش در ایران استفاده نماید.

[ شنبه 9 ارديبهشت 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:39 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کشف بیش از ۶کیلوگرم «الماس و یاقوت» توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)

وزارت اطلاعات

  قاسم خورشیدیسخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  گفت‌  با اشاره به دستگیری 2 قاچاقچی جواهرات توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) اظهار داشت: اوایل امسال و به‌دنبال اقدامات اطلاعاتی گسترده سربازان گمنام امام زمان(عج) و اداره اطلاعات استان اصفهان، یک محموله بزرگ از جواهرات قاچاق شناسایی و کشف شد. به‌گفته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ارزش این محموله قاچاق بالغ بر میلیاردها تومان برآورد شده است

[ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1396برچسب:قاچاق + کاوشگر روز, ] [ 10:33 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دومین ناو هواپیمابر چین به آب انداخته شد

چین دومین ناو هواپیمابر خود را صبح امروز (چهارشنبه) طی مراسمی در شهر بندری دالیان به آب انداخت./ منبع: Getty Images

[ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1396برچسب:ناو + چین + کاوشگر روز, ] [ 10:32 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پاترول 6چرخ در ایران

[ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1396برچسب:عکس + کاوشگر روز, ] [ 10:31 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تعداد شهدای حمله تروریستی در صفر مرزی میرجاوه به ۱۰ نفر رسید

پایگاه مرزی سپاه

در پی کمین تروریست‌ها در صفر مرزی پاکستان ۱۰ تن از مرزبانان منطقه میرجاوه سیستان و بلوچستان حین گشت‌زنی ‌به شهادت رسیدند.

در این حمله تروریستی، ‌ستوانسوم حمیدرضا جهانتیغ، ستوانسوم علی پودینه و ستوانسوم محسن دایی‌زاده از پرسنل کادر نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و سربازان وظیفه حجت کاظمی، مهدی امینی و امیر مکاری‌ به شهادت رسیده‌اند.

سربازی دیگر به‌علت شدت جراحت وارده به شهادت رسید که هنوز نام وی اعلام نشده است.

گروهک تکفیری‌، تروریستی جیش‌الظلم مسئولیت حمله به مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را به‌عهده گرفت.

[ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1396برچسب:میرجاوه + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:30 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آتش گرفتن انبار سلاح عربستان در پی حمله موشکی ارتش یمن

ارتش یمن

   به نقل از المیادین، وزارت دفاع یمن از آتش گرفتن یک انبار سلاح عربستان در پایگاه نظامی الفواز در نجران در پی حملات موشکی و توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی خبر داد.

[ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:30 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ایران به برجام عمل کرده اکنون وظیفه آمریکاست به تعهداتش عمل نماید

نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با حضور ظریف

وزیر امور خارجه ایران طی پیامی نوشت که آمریکا اعتراف کرده که ایران به برجام عمل کرده و اکنون وظیفه آمریکاست که به تعهداتش عمل کند.

[ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:29 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تشریح جزئیات شهادت ۸ مرزبان ایرانی در حمله تروریست‌ها

نشست خبری سردار منتظر المهدی سخنگوی نیروی انتظامی

سخنگوی نیروی انتظامی جزئیات شهادت ۸ مرزبان ایرانی در منطقه مرزی میرجاوه را تشریح کرد و گفت: مرزبانان کشورمان با سلاح‌های دوربردی که از داخل خاک پاکستان شلیک شده بود، به شهادت رسیدند.

[ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کاریکاتور/ در آرزوی دنیای بدون جنگ!!!

[ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1396برچسب:کاریکاتور + کاوشگر روز, ] [ 10:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آمریکا از کنترل قدرت منطقه‌ای ایران عاجز است

گزارش بازدارندگی پسابرجام

«مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل» ضمن اعتراف به ناتوانی آمریکا در مقابله با قدرت منطقه‌ای ایران، چارچوبی را برای تدوین سیاست ضدایرانی دولت ترامپ در پسابرجام پیشنهاد می‌دهد.

[ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1396برچسب:آمریکا + کاوشگر روز, ] [ 10:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ژنرال آمریکایی: برنامه موشکی قدرتمند ایران ما را نگران می‌کند

ووتل

ژنرال جوزف ووتل، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا در اظهاراتی با تکرار ادعاها علیه ایران گفت که تهران می‌خواهد قدرت مسلط در منطقه باشد. 

وی که در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان امریکا صحبت می‌کرد از افزایش تنش‌ها با ایران به عنوان چالشی یاد کرد که نیازمند توجه و تلاش آمریکا است.

[ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1396برچسب:برنامه موشکی + کاوشگر روز, ] [ 10:14 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

هندوستان ایران کجاست؟

طارم، به هندوستان ایران مشهور است. طبیعت سرسبز و مردمانی خون‌گرمش آن را به یک قطب گردشگری تبدیل کرده است.

 

هندوستان ایران کجاست

[ دو شنبه 4 ارديبهشت 1396برچسب:طارم + هندوستان ایران + کاوشگر روز, ] [ 12:16 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تیپ توریست‌های فرانسوی در حرم شاهچراغ

لباسهای توریست های فرانسوی در حرم شاهچراغ را مشاهده می کنید.

 

توریست‌های فرانسوی در حرم شاهچراغ

[ دو شنبه 4 ارديبهشت 1396برچسب:شاهچراغ + کاوشگر روز, ] [ 12:15 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

همسر رئیس جمهور به دخترش حسودی می کند

روزنامه دیلی میل در گزارشی نوشت: روابط ملانیا ترامپ همسر رئیس جمهور با ایوانکا ترامپ که نقش زیادی در کاخ سفید دارد، روابط خوبی نیست و عمدتا اعضای کاخ سفید بر این باورند که توجه زیاد ترامپ به دخترش موجب سردی روابط این مادر و دختر شده است. این روزنامه افزود: ترامپ روز به روز توجهش به ایوانکا بیشتر شده و نقش او در کاخ سفید پر رنگ می شود. برخی از منابع در کاخ سفید به روزنامه دیلی اطلاع داده اند که بر خلاف ادعاها مبنی بر رابطه خود مادر و دختر، باید گفت رابطه آنها به شدت سرد است. در بسیاری از موارد به خاطر نبود ملانیا ترامپ در کاخ سفید، ایوانکا جای او را پر می کند.

 
 
[ دو شنبه 4 ارديبهشت 1396برچسب:دختر ترامب + کاوشگر روز, ] [ 12:13 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

صف برای گرانترین همبرگر در تهران

دنیای لاکچری دنیایی عجیبی است اگر خلاقیت داشته باشی می توانی هر چیزی را لاکچری کنی و با تزئینات و بکار بردن موادی خاص محصول خود را با قیمت بسیاربه قشر ثروتمند جامعه عرضه کنی.

 
حالا یک همبرگر فروشی در تهران همبرگر گران خود را معروف به ساندویچ لا کچری 250 هزار تومانی ارائه می دهد.
 
طبق صحبتهای صاحب امتیاز این همبرگر گران قیمت، این ساندویچ عجیب و مقوی نه تنها زیبایی خاصی دارد بلکه بسیار سبک می باشد که توانایی هضم ساندویچ را بالا می برد. اما کسانی که می خواهند این ساندویج را امتحان کنند البته اگر درآمدشان جوابگوست باید یک روز قبل سفارش آن را به رستوران اطلاع رسانی کنند تا مواد لازم ساندویچ ازجمله خاویار , تخم ماهی که می بایست تازه و مربوط به تولید همان روز باشد را تهیه کنند . صاحب این همبرگر فروشی در مورد ساندویچ گران قیمت خود می گوید: ما قیمت ساندویچ را فقط به خاطر لاکچری بودنش در نظر نگرفته ایم بلکه تمام اجزای همبرگر خاص و منحصر به فرد است.
 
 
 
همبرگر گران قیمت معروف به ساندویچ لاکچری 250 هزارتومانی در تهران توسط یک مرد ایرانی آمریکایی درست می شود و به دلیل محتویات ساندویچ لاکچری، بچه پولدارهای تهرانی برای آن صف کشیده اند.
 
همبرگر گران قیمت 250 هزار تومانی یکی از عجیب ترین ساندویچ های موجود در ایران می باشد. به قول سازنده همبرگر این یک ساندویچ لاکچری است به همین دلیل قیمتش بالاست.
 
[ دو شنبه 4 ارديبهشت 1396برچسب:لاکچری + همبرگر گرانقیمت + کاوشگر روز, ] [ 12:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تحویل جت «کوثر» به نیروی هوایی ارتش ظرف سه سال آینده

جت کوثر

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از تحویل جت «کوثر» به نیروی هوایی ارتش ظرف سه سال آینده خبر داد.

امیر «عبدالکریم بنی طرفی» مدیر عامل صنایع هوایی نیروهای مسلح اظهار داشت: جت آموزشی کوثر که اخیرا رونمایی شده است، بر مبنای نیاز آموزشی نیروی هوایی طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان این که تولید این محصولات نشانه توان و دانش بالای دانشمندان و متخصصین کشور در صنعت هوایی است، افزود: با تولید جت آموزشی کوثر، نیاز آموزشی نیروی هوایی ارتش به طور کامل برطرف خواهد شد و انشاءالله ظرف سه سال آینده به تعداد مورد نیاز از این هواپیما تولید و تحویل می‌شود

[ دو شنبه 4 ارديبهشت 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 12:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

رای مثبت کمیسیون حقوقی مجلس به حذف مجازات اعدام برای برخی از قاچاقچیان مواد مخدر

مواد مخدر

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی جزویات حذف مجازات اعدام برای برخی از قاچاقچیان مواد مخدر را تشریح کرد.

[ دو شنبه 4 ارديبهشت 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 12:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شش منهای یک یعنی چه؟

فتح الهی محدصادق

مسئله اصلی اکثریت قریب به اتفاق مردم در این شرایط نه چندان مطلوب مدیریتی کشور در مواجهه تعارف گونه با فساد و بیکاری نهفته است.

[ دو شنبه 4 ارديبهشت 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 12:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اولین سالگرد شهادت دو شهید مدافع حرم ارتش

مدافعان حرم "صادق شیبک" و "حسین همتی" از تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری سال گذشته به شهادت رسیدند.

افسران - تشییع پیکر دو شهید مدافع حرم ارتش انجام شد

[ دو شنبه 4 ارديبهشت 1396برچسب:مدافعان حرم + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 11:53 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

هرگاه ارتش سوریه پیروزی بزرگی به دست می‌آورد آمریکا به کمک تروریست‌ها می‌شتابد

بشار اسد

رئیس‌جمهور سوریه در سخنرانی‌ای گفت که کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا همواره هرگاه که ارتش سوریه پیشروی بزرگی به دست می‌آورد در راستای مناقع تروریست‌ها اقدام می‌کنند.

[ یک شنبه 3 ارديبهشت 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 14:46 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تلفیق هوشمندانه موشک‌های دریایی چین و روسیه/

شکل انتهای بدنه نصیر مشابه C-۷۰۵ بوده اما بخش انتهایی آن مشخص می کند این بوستر یک طراحی کاملا ایرانی است و در عین حال، شکل بالک های پایدارساز بوستر نیز، نیم نگاهی به نسخه زمین پایه موشک kh-۳۵ دارد.

تلفیق هوشمندانه موشک‌های دریایی چین و روسیه/ نسل جدید کروزهای ایرانی با «نصیر» رونمایی شد +عکس 

موشک کروز ضد کشتی جدید نصیر


ادامه مطلب
[ شنبه 2 ارديبهشت 1396برچسب:موشک ایرانی + کاوشگر روز, ] [ 14:48 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بمباران مواضع ارتش سوریه از سوی اسراییل

  به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، منابع رسانه‌ای اسرائیلی اعلام کردند ارتش این رژیم مواضع ارتش سوریه را در منطقۀ قنیطره (جنوب سوریه) گلوله باران کرده است. 
پایگاه روزنامه یدیعوت آحرنوت گزارش داد توپخانه اسراییل در "تل ابو الندی" در جولان سوریه، یک توپ ارتش سوریه را در قنیطره هدف قرار داد. البته این حمله تلفاتی نداشت.
 این پایگاه افزود پدافند ضد هوایی سوریه یک پهپاد اسراییلی را که بر فراز این منطقه پرواز می کرد، وادار به بازگشت کرده است. 
 همچنین پس از اصابت دو گلوله شلیک شده از اراضی سوریه به شمال ارتفاعات جولان، آژیر خطر در این منطقه به صدا در آمد.
[ شنبه 2 ارديبهشت 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 14:47 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دورهمی کارکنان ارتش با مهران مدیری/

دورهمی کارکنان ارتش با مهران مدیری/ تعریف جالب وظایف مردانه از زبان یک نظامی بازنشسته!

  موضوع برنامه شب گذشته دورهمی که میزبان کارکنان نیروی زمینی ارتش و خانواده‌های آنها بود، «سربازی» عنوان شد.
 مهران مدیری طبق معمول هر شب در ارتباط با این موضوع استندآپ اجرا کرد. همچنین  حمید فولادی خواننده دو ترانه برای حضار اجرا کرد.
در بخشی از برنامه، مجری از دو جانباز حاضر در جمع دعوت کرد که به روی صحنه بیایند. عباس طایفه جانباز 70 درصد مجروح از دو چشم و منصور نم نم جانباز 70 درصد، پس از معرفی خود درباره شرایط کنونی خود صحبت کرده و هر دو گفتند از شرایط کنونی‌مان رضایت داریم.  
[ شنبه 2 ارديبهشت 1396برچسب:دورهمی + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 14:46 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شمخانی مذاکرات آستانه و تأثیر آن بر تحولات شوریه را تشریح کرد

شمخانی سیاست‌های ایران در مذاکرات آستانه را تشریح کرد  علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی لوموند به بررسی مسایل منطقه و بین‌الملل پرداخت و سیاست‌های منطقه‌ای ایران، حمله نظامی آمریکا به سوریه و تاثیر آن در تحولات منطقه، واکنش‌های ایران به بدعهدی آمریکا و کارشکنی در اجرای برجام، وضعیت روابط سیاسی ایران با همسایگان، موضع ایران در قبال استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های ممنوعه، تاثیر روابط آمریکا و روسیه بر مناسبات ایران با مسکو و مذاکرات آستانه و تاثیر آن بر تحولات سوریه را تشریح کرد.

[ شنبه 2 ارديبهشت 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 14:45 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

امکان خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران وجود دارد

trump

رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شد که ایران روح توافق هسته‌ای را نقض کرده است.

 ، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با آسوشیتدپرس اعلام کرد که این امکان وجود دارد آمریکا از توافق هسته‌ای میان ایران و آمریکا و 5 قدرت جهانی که در دوره ریاست‌جمهوری اوباما به امضاء رسید، خارج شود. او مدعی شد که به اعتقاد وی اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در خاورمیانه و خارج از این منطقه نقض روح توافق هسته‌ای به شمار می‌رود.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته تایید کرد که تهران به مفاد توافق هسته‌ای پایبند بوده است.

[ شنبه 2 ارديبهشت 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 14:41 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سپاه پاسداران چگونه تأسیس شد و فرماندهانش چه کسانی بودند؟

آرم سپاه

سپاه پاسداران دوم اردیبهشت ماه سال ۵۸ با فرمان حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شد و رفته‌رفته به یکی از نهادهای مهم و تأثیرگذار برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب تبدیل شد.


ادامه مطلب
[ شنبه 2 ارديبهشت 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 14:40 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پیرترین و جوان‌ترین کاندیداهای ریاست‌ جمهوری

با اعلام رسمی اسامی کاندیداهای احزار صلاحیت ‌شده انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در شب 31 اردبیهشت از سوی وزارت کشور، همه گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره اسامی آنان پایان یافت.

بر این اساس، سید مصطفی آقامیرسلیم، اسحاق جهانگیری کوشایی، حسن روحانی، سید ابراهیم رئیسی ساداتی، محمدباقر قالیباف و سید مصطفی هاشمی‌طبا 6 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری این دوره شدند.

پیرترین کاندیداهای ریاست‌جمهوری

جوان‌ترین‌ کاندیداهای ریاست‌جمهوری

[ شنبه 2 ارديبهشت 1396برچسب:اخبار انتخابات + کاوشگر روز, ] [ 14:30 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]