عکسهای بسیار زیبا از آبزیان

برایان اسکری، عکاس برجسته نشنال‌جئوگرافیک به بسیاری از نقاط جهان سفر و تصاویر خیره‌کننده‌ای را از حیات آبزیان تهیه کرده که منتخب آنها را در گزارش تصویری می‌بینید.

برایان اسکری را می‌توان کاوشگر، روزنامه‌نگار و یکی از طرفداران محیط‌زیست دانست؛ اما اسکری پیش از هر چیز دیگر یک عکاس است که رؤیای عکاسی از آبزیان او را به اعماق اقیانوس‌ها در بسیاری از نقاط جهان کشانده است. در این گزارش تصویری تعدادی از تصاویر تهیه شده توسط اسکری را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

این کوسه‌ماهی درنده به شکل مرگباری در میان تور ماهیگیری در آب‌های مکزیک گرفتار شده و به‌نظر نمی‌رسد راهی برای نجات داشته باشد.
این کوسه‌ماهی درنده به شکل مرگباری در میان تور ماهیگیری در آب‌های مکزیک گرفتار شده و به‌نظر نمی‌رسد راهی برای نجات داشته باشد.
این تصویر از یک بچه فک، «بچه در غروب آفتاب» نامیده شده است.
این تصویر از یک بچه فک، «بچه در غروب آفتاب» نامیده شده است.

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 27 شهريور 1392برچسب:آبزیان + کاوشگر روز, ] [ 9:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سهراب سپهری

[ سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:سهراب سپهری + کاوشگر روز, ] [ 8:9 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تولد امام رضا علیه السلام مبارک

 

سالروز تولد هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت

حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام

بر تمامی عاشقان و مسلمانان جهان مبارک

[ سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:امام رضا + کاوشگر روز, ] [ 8:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آیا بدحجاب ها زیباتر هستند؟

آیا بدحجاب ها زیباتر هستند؟

قبل از خواندن متن توجه داشته باشیم که:با دیدن این عکس  و خواندن این مطالب سریع نگوییم اینها انگل هستند؛سریع نسخه فی البداهه نپیچیم که باید با اینها برخورد شود؛سریع به دنبال روشهای فیزیکی بی فایده و انسان عقده ای کن نباشیم

آسیب اجتماعی بد حجابی

آسیب اجتماعی بد حجابی

؛ هر سالی که می گذرد، بدحجابی‌ها شکل و شمایل جدیدتری به خود می‌گیرند، تا جایی که دیگر با سری به مانتوفروشی ها متوجه می شویم که باید با چیزی به نام «دکمه» در مانتوها خداحافظی کنیم. مانتو هم دیگر معنای خود را از دست داده و بیشتر شبیه شنلی شده که تنها روی شانه ها آویزان می شود و از روبرو چیزی به نام «مانتو» دیده نمی‌شود.ولی راه چیست؟ به نظر می رسد برای پدیده حجاب باید به این سوالات جواب روشن، دقیق و عینی (یعنی علم واقع گرایانه) داد. سوالاتی از قبیل سوالات زیر:

اول باید علت ایجاد این پدیده شناسایی شود. همچنین باید مشخص شود که این پدیده انحراف است یا نه. بعد باید دید که چرا این افراد آن را می پسندند؟ چرا نباید این روش را بپسندند؟ تفاوت این افراد با کسانی که خود حجاب اختیاری دارند چیست؟ چگونه این شکاف را می شود پر کرد؟


ادامه مطلب
[ دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:بدحجابی + کاوشگر روز, ] [ 10:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عکس لذت بخش از یک فرمانده غیرتمند

 هر ایرانی غیرتمندی ناخوآگاه از این عکس لذت می‌برد. انشالله تا چندسال دیگر فرمانده ارتش آمریکا به همین شکل برای یکی از فرماندهان ما پا بکوبد!

[ دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:فرمانده غیرتمند + کاوشگر روز, ] [ 10:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سخن بزرگان

[ دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 10:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سوالات بی جواب...(داستان آموزنده )

یک برنامه نویس و یک مهندس در یک مسافت طولانی هوایی در کنار یک دیگر در هواپیما نشسته بودند.
برنامه نویسه میگه مایلی با هم بازی کنیم؟ مهندس که میخواست استراحت کنه محترمانه عذر خواهی میکنه و رویشو بر میگردونه تا بخوابه.


برنامه نوسه دوباره میگه بازی سرگرم کننده ای است من از شما یک سوال می کنم اگر نتوانستید 5دلار به من بدهید بعد شما از من سوال کنید اگر نتوانستم 5دلار به شما میدهم.مهندس دوباره معذرت خواست وچشماشو بست که بخوابه.


برنامه نویسه پیشنهاد دیگری داد گفت اگر شما جواب سوال منو بلد نبودید 5 دلار بدهید اگر من جواب سوال شما رو بلد نبودم 200 دلار به شما میدهم .این پیشنهاد خواب رو از سر مهندس پراند و رضایت داد که بازی کند.برنامه نویس نخست سوال کرد .فاصله زمین تا ماه چقدر است؟؟ مهندس بدون اینکه حرفی بزند بلا فاصله 5 دلار رو به برنامه نویس داد حالا مهندس سوال کرد .


اون چیه وقتی از تپه بالا میره 3 پا داره وقتی پایین میاد 4 پا؟؟ برنامه نویس نگاه متعجبانه ای انداخت ولی هرچی فکر کرد به نتیجه نرسید بعد تمام اطلاعات کامپیوترشو جستجو جو کرد ولی چیز به درد بخوری پیدا نکرد بعد با مودم بیسیم به اینترنت وصل شد

 
و همه سایت ها رو زیر رو کرد به چند تا از دوستا شم ایمیل داد با چندتا شون هم چت کرد ولی باز هیچی به دست نیاورد بعد از 3 ساعت مهندس رو بیدار کرد و 200دلار رو بهش داد مهندس مودبانه پول رو گرفت و رویش رو برگرداند تا بخوابد.برنامه نویس او را تکان داد گفت خوب جواب سوالت چه بود؟؟ مهندس بدون اینکه کلمه ای بر زبان بیاورد 5 دلار به برنامه نویس داد و رویش را برگرداند و خــــــوابید!!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
نتیجه اخلاقی : حسن کل کل با مهندس جماعت خطرناکه حسن !!! ( مهندس هم جواب رو بلد نبود و در جواب سوال برنامه نویس باز 5 دلار داد بهش )
[ دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:داستان آموزنده + کاوشگر روز, ] [ 8:22 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

برادران "هدهد" حفاظت از مرزهای ایران را بر عهده می‌گیرند

کنترل مرزها در برابر تجاوزات خارجی، نفوذ بیگانگان و سایر عوامل مخرب از جمله مسائلی است که از ابتدای تشکیل کشورها و تمدن ها مورد نظر بوده و همیشه عملیاتی سخت و هزینه بر به حساب می آمده است. در دهه های اخیر با اختراع وسایل پرنده بحث کنترل از آسمان، در حوزه تامین امنیت مرزها به یک پدیده ثابت در عمده کشورهای جهان از جمله ایران بدل شده است.

یکی از نمونه های بسیار موفق در این حوزه در خارج از ایران مربوط به ایالتهای  تگزاس و آریزونای آمریکا است. از سال 2005 میلادی پهپادهای مختلفی از جمله مدل پردیتور گشت خود بر فراز مرز این دو ایالت با کشور مکزیک را آغاز کردند. در فاصله سالهای 2005 تا 2010میلادی این پهپادها باعث کشف و ضبط چیزی در حدود 11 تن ماری جوانا و همچنین بازداشت 5 هزار مهاجر غیر قانونی شدند. این خود به تنهایی می تواند یک نمونه موفق از اثربخشی بالای پهپادها در بحث کنترل مرزها باشد.



پردیتورهای مرزبانی آمریکا

سخنان اخیر سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران مبنی بر تجهیز "نزسا" به پهپادهای پیشرفته شناسایی و تهاجمی برای حفاظت از مناطق مرزی، نشان داد کشورمان در این زمینه نیز سرمایه گذاری مناسبی انجام داده و حال باید به تشریح اهمیت این مسئله و مزایای آن برای افزایش توان دفاعی کشور پرداخت.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:پهباد + کاوشگر روز, ] [ 8:0 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کودک سه ساله با 60 کیلوگرم وزن!

این کودک چینی تحت نظارت پزشک قرار دارد اما پزشکان کاهش وزن این کودک از طریق انجام عمل جراحی به دلیل پایین بودن سن وی را غیر ممکن عنوان کردند و از همین روی در حال حاضر رژیم غذایی را برای کاهش وزن وی پیشنهاد دادند. این کودک به هنگام تولد دو و نیم کیلوگرم وزن داشت اما به تدریج افزایش وزن پیدا کرد تا اینکه وزن وی در سن سه سالگی به حدود 60 کیلوگرم رسید.

 





[ دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:کودک سنگین وزن + کاوشگر روز, ] [ 7:59 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سریع‌ترین خودروی جهان

بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron)‏ یک خودروی گرن توریسمو موتور وسط است. ویرون سوپر اسپورت با سرعت ۴۳۱٫۰۷۲ کیلومتر در ساعت سریع‌ترین خودروی جهان است و حداکثر سرعت نوع ساده آن ۴۰۸٫۴۷ کیلومتر در ساعت می‌باشد. این خودرو توسط فولکس واگن طراحی و بوسیله شرکت بوگاتی در فرانسه تولید می‌شود. نام ویرون از پیر ویرون که قهرمان مسابقه ۲۴ ساعته مردان در سال ۱۹۹۳ با ماشین بوگاتی بود، گرفته شده است. این خودرو به عنوان خودروی منتخب دهه گذشته برنامه مشهور تخت گاز برگزیده شد.

[ دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:سریع ترین خودرو + کاوشگر روز, ] [ 7:53 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

انتصاب جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش

امیر علیرضا برخور فرمانده پیشین پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان به سمت جانشینی فرمانده نیروی هوایی ارتش منصوب شد.


پیش از این امیر خلبان محسن دره‌باغی جانشین نیروی هوایی ارتش بود.

امیر برخور که متولد مشهد است، در سابقه خدمتی خود فرمانده‌ای پایگاه چهاردهم شکاری امام رضا(ع)، جانشینی معاونت عملیات نیرو و فرماندهی پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان را دارد.

امیر برخور امروز نیز با ارتقاء درجه، به درجه سرتیپ تمامی نائل شد.

[ دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:نیروی هوایی +‌کاوشگر روز, ] [ 7:39 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شعر زیبا

[ چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب:شعر زیبا + کاوشگر روز, ] [ 12:25 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کاش من این گونه عاشق بودم

میخواهم عاشقی را از تو یاد بگیرم

که چنین بی وقفه در هر زمان و مکانی

یادت نمیرود باید عاشقی کنی

کاش من اینگونه عاشق بودم ..... ای کاش ...

[ چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب:عشق به خدا + کاوشگر روز , ] [ 12:24 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

«رئیسعلی دلواری»؛ سرداری که هنوز انگلیسی‌ها از نامش می‌ترسند

رئيس علي دلواري فرزند رئيس محمد، كدخداي ده دلوار بود كه در سال 1260 شمسي برابر با هزار و دويست و نودو نه هجري قمري در روستاي دلوار تنگستان ديده به جهان گشود.
او درعصر مشروطيت جواني بيست و چهارساله، بلند همت، شجاع، در صدق و وفا بي مانند و در حبّ وطن كم نظير و در توكل به خدا ضرب المثل بود. اگرچه سواد كامل و معلومات كافي نداشت، اما پاكي سرشت و صفات حميده او طوري بود كه زبانزد خاص و عام بود.

او در همین دوران به صفوف مبارزين مشروطه‌خواه جنوب ايران پيوست و همكاري نزديكي را با محافل انقلابي و عناصر مشروطه‌ طلب ايران شروع كرد. با كودتاي ضد انقلابي لياخوف روسي عليه مشروطه‌خواهان در هزار و سي‌صدو بيست و شش هجري قمري و بمباران مجلس شوراي ملي و استقرار ديكتاتوري محمدعلي شاه قاجار، رئيس علي به همراه سيدمرتضي علم‌الهدي اهرمي به مبارزه عليه استبداد صغير پرداخت.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب:رئیسعلی دلواری + کاوشگر روز, ] [ 12:22 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نقشه دنیا = انسان

پدر روزنامه میخواند

اما پسر کوچکش مزاحمش میشد

پدر صفحه ای از روزنامه باعکس نقشه جهان قطعه قطعه کرد،به پسر داد و گفت:

ببینم میتوانی جهان را دقیقا همان طور که هست بچینی؟

میدانست پسرش تمام روز گرفتار اینکار است

اما یک ربع بعد پسر با نقشه کامل برگشت

پدر پرسید:جغرافی بلدی؟چگونه این نقشه را چیدی؟

پسر گفت:نه.پشت این صفحه عکس یک آدم بود.

وقتی آن آدم را دوباره ساختم،

دنیا را هم ساختم...

[ چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب:تکامل انسان + کاوشگر روز, ] [ 12:7 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دعای سلفی وهابی تکفیری پس از جنایت در سوریه !

[ چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب:وهابیت + سلفی + کاوشگر روز, ] [ 9:30 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

داستان بسیار بسیار جالب نخونی پشیمون میشی!

داستان بسیار بسیار جالب نخونی پشیمون میشی!
دختر در کتابخانه دانشگاه مشغول مطالعه بود
پسر جوانی اومد کنارش و در گوشش گفت میتونم اینجا بشینم
دختر با صدای بلند گفت: "من امشب خونه ات نمیام"
همه دانشجویان که در کتابخانه بودند با تعجب به پسر نگاه کردند و پسرک شرمنده شد رفت و در گوشه ای نشست مشغول مطالعه شد
پس از مدتی دختر وسایلش را جمع کرد وقتی داشت از کتابخانه خارج میشد رفت و در گوش پسر گفت من روانشناسی خوندم میدونم کاری کردم خجالت زده بشی
پسر بلند داد زد :"اوه یک شب 200 دلار زیاده"
همه دانشجوها با نفرت به دختر نگاه کردند
پسرک چشمکی زد و گفت منم حقوق میخونم میدونم چطور بی گناه رو گناهکار کنم

[ یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:داستان + کاوشگر روز, ] [ 16:32 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بزدل ها

 
افسران - بزدل ها
[ یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:اسرائیل + کاوشگر روز, ] [ 16:31 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پادکست عملیات روانی ارتش آمریکا +دانلود ترجمه فارسی

در آستانه جنگ‌ها "عملیات روانی" در اولویت فعالیت نظامی رسانه‌ای آمریکایی‌ها قرار می‌گیرد که در آستانه جنگ سوریه، بار دیگر این موضوع برای غرب مهم شده است. این پادکست از آیین‌نامه مشترک ارتش آمریکا به شماره 3-13.2 با عنوان «عملیات روانی» استخراج شده و از سوی ارتش آمریکا منتشر شده است.
 
[ یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:آمریکا + کاوشگر روز, ] [ 16:30 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عملیات کامیکازی خلبانان سوریه

شاید سایه جنگ در منطقه کمی کمرنگ شده باشد اما همچنان آمریکا در پی آن است تا ضربه‌ای به سوریه وارد کند هرچند محدود و موضعی.آمریکایی ها که با مخالفت اکثر کشورهای اروپایی به ویژه همپیمانان خود برای حمله به سوریه روبرو شدند اکنون برای حفظ پرستیژ خود سعی می کنند تا سیاست تهاجمی خود را علیه سوریه حفظ کنند و حتی در لفاظی های خود پا را فراتر گذاشته و وزیر امور خارجه آمریکا با طرح این ادعا که کشورش مطمئن است نظام سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده کرده،بگوید؛ نحوه عملکرد درباره سوریه با تصمیمات آمریکا درباره عراق، لیبی و افغانستان تفاوت دارد.

آمادگی نیروی هوایی سوریه

آمادگی نیروی هوایی سوریه

 بازرسان سازمان ملل برای کشف حقیقت که چه کسانی از سلاح شیمیایی در سوریه استفاده کرده اند خاک سوریه را ترک کرده و در همین زمینه دبیرکل سازمان ملل هم گفته است؛«بررسی نمونه های جمع آوری شده در منطقه غوطه در دمشق به دو هفته زمان نیاز دارد.»

اما جان کری وزیر خارجه آمریکا با صراحت اعتقاد دارد که ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده و مستوجب تنبیه است؟! و برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی باید اقدامی انجام شود.

 کامیکازی («کامی» به معنای خدا ــ «کازی» یعنی باد) که طی آن خلبانان ژاپنی هواپیمای پر از مواد منفجره خود را به ناوهای آمریکایی در آبهای خاور دور می کوبیدند.این عملیات انتحاری تلفات و زیانهای سختی به آمریکایی ها وارد آورد که فصل جداگانه ای را در تاریخ جنگ جهانی دوم به خود اختصاص داده است.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:سوریه + کاوشگر روز, ] [ 16:29 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نکات اخلاقی از زبان شیخ رجبعلی خیاط


15 نکته اخلاقی از زبان شیخ رجبعلی خیاط در ادامه آمده است:

۱٫http://www.bultannews.com/files/fa/news/1392/6/8/191792_948.jpg زنده باش و زندگی کن و بدان که حیات در حرکت و ممات در سکون است.

۲٫ می‌داند شما و دنیای شما از مجموع ذراتی خلق شده‌اند و خالق برای هر ذره جهان به این عظمت وظیفه خاصی قرار داده تا این نظم و شکوه را بیان کند و انسان از آن و گاهی در اثر غرور جزیی از آن است.

۳٫ هستی به سرعت غیر قابل باوری در حرکت است و همین حرکت در اندام شما وجود دارد و کل عالم با این شتاب به سوی خدا روانند، در نتیجه چنان بیاندیشید و حرکت کنید که از میدان وسیع این مغناطیس خارج نشوید که خالق را بشناسید و به عظمت خود پی ببرید و این خلقت حیرت انگیز نامش انسان است، را از دست ندهید.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:سخن حکیمانه + کاوشگر روز, ] [ 16:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آمریکا بدنبال ترسیم مجدد نقشه عراق در سوریه

«سلاح کشتار جمعی» و تجربه جهانی از «فریب بزرگ»

کشوری که زمانی در دکترین امنیت ملی خود، مدیریت همزمان دو جنگ بزرگ را تدارک دیده بود، با بدهی 17 هزار میلیارد دلاری که هنوز از بحران افغانستان نیز خارج نشده و سابقه تاریک ادعاهایش در عراق، آیا توان جنگ در جبهه سوریه را دارد؟

خبرگزاری فارس: «سلاح کشتار جمعی» و تجربه جهانی از «فریب بزرگ»

 

، 10 سال پیش بود که آمریکا با ادعای وجود تاسیسات تولید و انباشت سلاح‌های کشتار جمعی (نه فقط سلاح هسته‌ای بلکه هر نوع سلاح کشتار جمعی اعم از شیمیایی و میکروبی) با همکاری انگلیس و چند کشور دیگر البته بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل به عراق حمله کرده و رژیم صدام را با 160 هزار نیرو سرنگون کرد.

آمریکا به منظور مشروعیت بخشی بین‌المللی به کار خود، کمیسیون بازرسی، نظارت و تایید سلاح‌های کشتار جمعی در عراق را در سال 1999 تشکیل داده بود، اما 4 سال بعد از سقوط صدام (در سال 2007) در حالیکه اثری از زرادخانه‌های هسته‌ای و سلاح‌های کشتار جمعی یافت نشد، شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه 1762 به کار این گروه بازرسی پایان داد.

در همان دوران بود که وزیر توسعه بین‌المللی انگلیس در سال‌های 1997 تا 2003 فاش کرد که «تونی بلر» نخست‌وزیر وقت بریتانیا پس از حادثه 11 سپتامبر و اشغال افغانستان گفت: حمله به عراق باید هدف بعدی ما باشد.

وی این گفته را دلیلی بر کذب بودن سلاح کشتار جمعی عراق و بهانه‌ای برای هجوم به این کشور دانست.

حاصل این لشکری کشی کشته شدن 4500 سرباز آمریکایی و بیش از 190 هزار غیر نظامی عراقی  و هزینه 7/1 هزار میلیارد یورویی بود که هزینه آن بر دوش ملت آمریکا و کشورهای منطقه و سود آن برای رژیم صهیونیستی و جنگ سالاران آمریکایی بود.

کارشناسان حمایت از رژیم صهیونیستی، موقعیت جغرافیایی و همچنین نفت عراق که برای اقتصاد بیمار آمریکا یک نیاز حیاتی به شمار می‌رفت و مهار حرکت‌های اسلامی در خاورمیانه را از دلایل حمله نظامی آمریکا به عراق و براندازی رژیم صدام نامیده‌اند.

****

حالا گویی دوباره تاریخ در حال تکرار است و این بار در سوریه؛ کشوری که 3 سال با وجود همه فشارهای بین‌المللی و گروه‌های مورد حمایت آنها هنوز پابرجا مانده است.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:سوریه + کاوشگر روز, ] [ 16:26 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

چشم «آن‌لاین» ارتش در عمق اطراف ایران/ تولد بمب‌های متحرک نزاجا

پهپاد

با بکارگیری یگان‌های بدون سرنشین، تمامی تصاویر خطوط مرزی تا عمق چند صد کیلومتری به صورت «آن‌لاین» برای فرماندهان نیرو  زمینی  ارتش به نمایش گذاشته و در اختیار یگان‌های مستقر در خطوط مرزی قرار می‌گیرد.

[ یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:نیروی زمینی + کاوشگر روز, ] [ 16:25 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سخن حکیمانه

[ یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:سخنان حکیمانه + کاوشگر روز, ] [ 8:50 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اشک تمساح برای سوریه!

[ پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:جنگ در سوریه + کاوشگر روز, ] [ 8:32 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بار عجیب یک کامیون

تا حالا این جوری توی یک کامیون باز زدید ؟!!

[ پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:بار اضافی + کاویگرروز, ] [ 8:30 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

وقتی بچه ها والدین را دیوانه می کنند !!!

[ پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:رفتار کودکانه + کاوشگر روز, ] [ 8:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بدون شرح

کاریکاتور: آیا سوریه تلافی می کند؟

[ پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:جنگ در سوریه + کاوشگر روز, ] [ 8:13 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جدیدترین دستاورد پدافند هوایی ایران

جدیدترین رادارهای متعلق به قرارگاه پدافند هوایی با نام پروژه رجال بزودی رونمایی می‌شود. این رادار قادر است که ۱۰۰ هدف را به طور همزمان مکان‌یابی، رصد و اطلاعاتشان را پردازش کند.
امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) چندی پیش از رونمایی 15 پروژه جدید در حوزه پدافند هوایی در آینده نزدیک خبر داده بود.
این دستاوردها در حوزه‌های مختلف راداری و موشکی است که در آینده نزدیک از آن رونمایی خواهد شد.
در همین زمینه سامانه‌های راداری "پروژه رفیع" یا همان ارتفاع‌یاب دیجیتالی، "پروژه رجال" یا همان پروژه رادار بی‌صدا که صد درصد عملی شده و "رادار پسیو" و غیرفعال و آرایه فازی از جمله دستاوردهایی است که بزودی رونمایی خواهد شد.
هم‌اکنون فناوری پروژه رجال که جدیدترین دستاورد پدافند هوایی است، فقط در اختیار 5 کشور دنیا است. رادار بی‌صدا از جمله رادارهای پیشرفته‌ای است که می‌تواند نزدیک به 100 هدف را به طور همزمان کشف، رصد و پردازش کند.
"پروژه  غفار1 " نیز از جمله دیگر دستاوردهای جدید پدافند هوایی است؛ این سامانه، یک شبیه‌ساز سلاح موشکی است. با عملیاتی شدن این سامانه، افسران پدافندی هوایی از این پس بدون اینکه حتی یک موشک شلیک کنند، می‌توانند به راحتی دوره آموزش شلیک موشک را بگذرانند.

[ پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:پدافند + کاوشگر روز, ] [ 8:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

توصیف یک ژنرال آمریکایی از خلبانان ایرانی :

افسران - توصیف یک ژنرال آمریکایی از خلبانان ایرانی :

 توصیف یک ژنرال آمریکایی از خلبانان ایرانی :

شاید نیروی هوایی ایران فرسوده باشد اما خلبانانی در اختیار دارد که حتی با کایت برای ما خطرآفرین خواهند بود.
[ سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:خلبان ایرانی + کاوشگر روز, ] [ 10:54 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بدون شرح

http://www.8pic.ir/images/27214610901381210066.jpg

[ دو شنبه 4 شهريور 1392برچسب:سخن حکیمانه + کاوشگر روز, ] [ 8:57 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

قرار داد یک خلبان ارتش ج.ا.ا با خدا

هم رزم خلبان شهید میر حسن سجادی نیاکی می گوید: در منطقه عملیاتی همه آماده ی خواندن دعای کمیل بودیم. بچه ها اکثرا حضور داشتند. ولی معلوم نبود که میر حسن کجا است. یک دفعه دیدم حوله به سر وارد نمازخانه شد. گفتم: کجا بودی؟ گفت: رفته بودم غسل شهادت کنم.

خندیدم و گفتم: آخه این وقت شب که غسل شهادت نمی کنند! بعد از دعای کمیل می خوابی، غسلت باطل می شود. گفت: از کجا می دونی که بعد از دعا می خوابم؟!

می گفت امشب با خدا کار دارد و می خواهد با او قراردادی ببندد تا او را پیش خودش ببرد.

گفتم: تو که فردا پرواز نداری. تیم های عملیات مشخص شده اند. تو امروز پرواز داشتی، فردا باید استراحت کنی.

گفت: من قرار دادم را با خدا می بندم، بقیه اش را خودش درست می کند. و بعد از آن جا بیرون رفت. بچه ها یکی یکی وارد نمازخانه می شدند. هنوز چند دقیقه ای به شروع دعا مانده بود. بی اختیار به دنبالش رفتم و دیدم قدم می زند. نزدیک تر رفتم و با او شروع به صحبت کردم. طوری حرف می زد که من را به گریه انداخت. دیگر نتوانستم حرفی بزنم. با شروع دعای کمیل همه به نمازخانه رفتیم و در آن مراسم روحانی با هم بودیم. آن شب میر حسن تا صبح نخوابید. وقتی سرپرست تیم به او اخطار داد که بخوابد و استراحت کند، گفت: من فردا پرواز ندارم. سرپرست تیم حرفی نزد و او با خیال راحت تا صبح با خدای خود راز و نیاز کرد.

صبح روز بعد (پنجم مرداد ماه سال 1360در جبهه جنوب (کرخه نور) ) خلبانان پس از خواندن نماز، عملیات را شروع کردند. در دومین دور پرواز احتیاج به هلی کوپتر بیشتری بود و شهید سجادی نیاکی به عنوان داوطلب آماده پرواز شد. در حال پرواز بود که مورد هدف دشمن قرار گرفت و شهید شد. خدا پای قرار داد بینشان را امضا کرده بود.

 

 خلبان سجادی نیاکی در تهران متولد شد؛ اما شجره او از شهرستان نیاک است. تحصیلات ابتدائی و دبیرستان را در تهران به پایان رساند و در سال 1352 جهت خلبانی بالگرد در هوانیروز استخدام شد. پس از گذراندن دوره‌های نظامی، زبان انگلیسی و پرواز، با درجه ستوان‌سومی و تخصص پرواز با بالگرد ترابری 214 در پایگاه هوانیروز مسجد سلیمان به انجام وظیفه مشغول شد.

طول عمر نظامی کوتاهی داشت اما از حماسه‌سازان هوانیروز در روزهای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس شد. پرونده خدمتی او سرشار از پروازها و ماموریت‌های متهورانه در آسمان جبهه‌های جنگ جنوب  و غرب است.

[ یک شنبه 3 شهريور 1392برچسب:خلبان ارتش + کاوشگر روز, ] [ 16:48 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ارزش زن ایرانی ...

یک روز یه پسر انگلیسی میاد با طعنه به یه پسر ایرانی میگه :چرا خانوماتون نمی تونن با مردا دست بدن؟

یعنی مردای ایرانی انقد بی جنبه اند که نمیتونن خودشونو کنترل کنند؟؟؟

پسر ایرانی لبخندی میزنه ومیگه:ملکه انگلستان می تونه با هر مردی دست بده؟

پسر انگلیسی:..............نه ،مگه فرد عادیه؟! فقط افراد خاصی میتونن با ایشون در رابطه باشن*،،،،×

پسر ایرانی میگه:خانومای ما همه ملکه هستن...........................

برداشت کلی من از این متن ایهام داره شما کمکم کنید.....

برداشت اول :اینکه پسره خیلی باغیرته و دوس نداره ناموسش با مرد نامحرم دست بده!!!!!!!!!

برداشت دوم :اینکه پسره زن ذلیله!!!!

نظر شما چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

[ یک شنبه 3 شهريور 1392برچسب:زن ایرانی + کاوشگر روز, ] [ 16:46 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

وقتی شکست‌خوردگان به مصاف زنان می‌روند

اگر خانواده را به منزله یک خیمه تصور کنیم، ستون این خیمه چه کسی است جز «زن »؟

اگر ستون را از بین ببرند، خیمه‌ای دیگر وجود نخواهد داشت، اینجاست که جنگ نرم با محوریت زن صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: وقتی شکست‌خوردگان به مصاف زنان می‌روند
 

مغز و قلب 2 عضو مهم بدن برای ادامه حیات انسان است؛ اگر مغز شخصی از کار بیفتد می‌گویند طرف مرگ مغزی شده است؛

در این صورت می‌توان سایر اعضای آن فرد مانند قلب و کلیه را اهدا کرد چون هنوز زنده‌اند؛ اما اگر قلب شخصی از کار افتاد،

مغز و سایر اندام‌های بدن وی از کار می‌افتد و مرگش را به دنبال دارد.

بر طبق نظریه «Heart Land» اگر برای کره زمین هم مغز و قلبی تصور کنیم، مغز جهان همانند بدن انسان برای ادامه حیات خودش باید قلب جهان را در اختیار داشته باشد.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 3 شهريور 1392برچسب:تهاجم فرهنگی + کاوشگر روز, ] [ 16:42 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سناریوی جدید غرب در سوریه؛ سلاح شیمیایی

به دنبال انتشار گزارش هایی در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ داخلی سوریه، کشورهای غربی-عربی و رسانه های آنها با نسبت دادن این حملات به دمشق به دنبال فضاسازی برای مداخله نظامی در سوریه هستند.
جنگ در سوریه

جنگ در سوریه

روز چهارشنبه خبر حمله موشکی تروریستهای مورد حمایت محور ضد سوری به منطقه الغوطه در حومه دمشق که صدها کشته و مجروح به جا گذاشت توجه رسانه های خارجی را به خود جلب کرد. این حمله که همزمان با سفر بازرسان سازمان ملل به سوریه رخ داد، بار دیگر به دشمنان منطقه ای و بین المللی دمشق فرصت داد با اتهام افکنی و بهره گیری از این موقعیت، به دنبال زمینه سازی برای اقدام نظامی علیه حکومت سوریه باشند.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 3 شهريور 1392برچسب:سلاح شیمیایی + سوریه + کاوشگر روز, ] [ 16:41 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

محفل بدخواهان خاورمیانه!

محفل بدخواهان خاورمیانه!

[ یک شنبه 3 شهريور 1392برچسب:استکبار جهانی + خاورمیانه + کاوشگر روز, ] [ 16:40 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نگاهی تحلیلی به خانواده فروپاشیده غرب

قرن بیستم، قرن بلاهای زاده بشر برای خود است، قرنی که جنگ های جهانی آن، میلیون ها نفر را به خاک و خون کشید و جنگ سردش هزاران نفر را به آغوش مرگ خاموش انداخت. اما فجایع قرن بیستم تنها نشأت گرفته از کنش- واکنش های سیاسی نبود، بلکه فسادهای اخلاقی و انحرافات جنسی نیز فجایعی ضد بشری به بار آوردند، فجایعی که اثرات آن نیز با گذر زمان شدت می یابد.

.

فروپاشی خانواده در غرب

فروپاشی خانواده در غرب

سقوط هیتلر و پایان جنگ جهانی دوم برابر شد با ظهور نسلی به نام “نسل فرزندان نامشروع”. در حقیقت پایان جنگ جهانی از یک سو باعث تصرف کشورهایی همچون آلمان توسط سربازان بیگانه شد. کشورهای که به واسطه لشکرکشی حاکمانشان میلیون ها نفر از مردان جوان خود را از دست دادند، تلفاتی که ترکیب جنسیتی این کشورها را به طوری جدی به سمت سنگینی کفه به سمت زنان بالا برد. از سوی دیگر با پایان یافتن این جنگ افشاگری های تکان دهنده ذهن مردم را درگیر خود کرد، افشای فجایع انسانی مانند قتل عام لهستانی ها توسط شوروی، قتل عام چک ها توسط آلمان ها و کشته شدن میلیون ها سرباز باعث فروریختن تمام ارزش های اخلاقی و مسیحی در جامعه غرب شد.

با فروپاشی تمام ارزش های اخلاقی به جا مانده از عصر مسیحیت و فلاسفه اخلاق مدار غرب در نیمه ابتدایی این قرن، در پایان آن نیز، روشنفکران غربی با ارائه توجیه و عرفی سازی انواع مفاسد و انحرافات از قبیل همجنس گرایی، هم خانگی، رفتارهای جنسی بی قاعده و … باعث فروریختن تمام زیرساختهای اخلاقی جامعه خود شد.

 این فروپاشی اخلاقی، نوک پیکان را به سمت مهمترین نهاد اجتماعی یعنی نهاد خانواده نشانه رفت. خانواده که حلقه نخستین تشکیل یک جامعه انسانی و نخستین مرکز آموزش و تربیت نسل آینده جامعه است و نسل آینده کنش و واکنش های اجتماعی خود را در این نهاد فرا می آموزد، فلذا سلامت و صلابت اخلاقی این نهاد، نسلی فرزانه و مسالمت جو را تحویل جامعه می دهد و در فقدان این گزاره ها، جامعه در آینده با نسلی پرخاش گر و ستیزه جو روبرو خواهد شد.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 3 شهريور 1392برچسب:خانواده غربی + کاوشگر روز, ] [ 16:39 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ارتقاء موشک‌ها و اژدرها در زیردریایی فاتح

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص استفاده از پهپادهای رزمی در نداجا گفت: رزم، یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم در نیروهای مسلح است و ما همیشه به فکر آن هستیم و انواع پهپادها نیز در این خصوص در نداجا وجود دارد.

نیروی دریایی ایران

نیروی دریایی ایران

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروزه با حضور مستمر در آبهای دوردست، دیگر به عنوان یک نیروی راهبردی شناخته می‌شود که مهمترین ماموریت آن، حفاظت از منافع و منابع جمهوری اسلامی ایران در آبهای بین‌المللی است.

 اعزام یگانهای شناوری به ماموریت‌های طولانی مدت، اعزام زیرسطحی‌های سنگین به دریای سرخ، طراحی و ساخت انواع یگانهای سطحی و زیرسطحی، تعمیر و نگهداری زیردریایی‌های سنگین موجود در ارتش و البته احیا و گسترش فرهنگ استفاده از دریا به عنوان یکی از غنی‌ترین منابع در حوزه های تجاری و نظامی، تنها بخشی از توانمندی‌های متخصصان صنعت دفاعی و کارکنان خدوم نیروی دریایی ارتش است که هر کدام از این دستاوردها گامی بزرگ در حوزه خودکفایی، علی رغم تحریم های سنگین در این حوزه محسوب می‌شود.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 3 شهريور 1392برچسب:نیروی دریایی + کاوشگر روز, ] [ 16:36 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]