ورود ترامپ به ابادان ممنوع

افسران - ورود ترامپ به ابادان ممنوع

[ دو شنبه 23 اسفند 1395برچسب:عکس زیبا + کاوشگر روز, ] [ 11:32 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سیاستمدار آمریکایی

افسران - سیاستمدار آمریکایی

[ دو شنبه 23 اسفند 1395برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:31 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

برکت یاد خدا در سفره غذا و دوری و ضعف شیطان بر اثر ذکر بسم الله الرحمن الرحیم

افسران - برکت یاد خدا در سفره غذا و دوری و ضعف شیطان بر اثر ذکر بسم الله الرحمن الرحیم

[ دو شنبه 23 اسفند 1395برچسب:بسم الله + کاوشگر روز, ] [ 11:30 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پهلو گیری ناوگروه پاکستان در بندرعباس

پهلو گیری ناوگروه پاکستان در بندعباس

  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نداجا، یک ناوگروه ارتش پاکستان حامل پیام حُسن نیت، صلح و دوستی   (یکشنبه) در بندر عباس پهلو گرفت و به مدت سه روز میهمان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
 این دومین ناوگروه پاکستانی است که در سال جاری و با پیام حسن نیت و صلح، در بندر عباس پهلو می‌گیرد.
 خبرگزاری رسمی پاکستان (APP) روز شنبه گزارش داد این ناگروه پاکستانی شامل دو ناو به نام‌های "تیپو سلطان" و "جرأت" است و هدف از پهلو گرفتن آن در بندر عباس، تقویت هرچه بیشتر روابط گرم و صمیمی میان دو کشور همسایه و گسترش همکار‌ها در حوزه نیروی دریایی است. کاپیتان میرزا فواد امین بیگ فرماندهی این ناوگروه پاکستانی را برعهده خواهد داشت.
[ دو شنبه 23 اسفند 1395برچسب:ناو + کاوشگر روز, ] [ 11:29 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

توان دفاعی و نظامی ما، به مثابه مشتی محکم، دشمن را از فکر تجاوز برحذر می‌دارد

توان دفاعی و نظامی ما، به مثابه مشتی محکم، دشمن را از فکر تجاوز برحذر می‌دارد.

  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نداجا، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره عقیدتی سیاسی نداجا به اهمیت توان بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: اگر توان دفاعی، نظامی و بازدارندگی ما بالا باشد، دشمن متوجه خواهد شد اگر قصد تعرض به ما را داشته باشد به تعبیر فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) یقیناً با مشت محکم ما مواجه خواهد شد. 
وی افزود: دستیابی به این توان دفاعی که توان بازدارندگی را بوجود می آورد مؤلفه های مهمی دارد که مهم ترین آن ارتقاء توان معنویت است. چرا که دفاع کردن و حتی تهاجم بنا به نیاز، اگر بر مبنای اعتقاد باشد کارساز است، در غیر اینصورت ده ها دلیل برای انجام ندادن مأموریت هست اما اگر اعتقادی در پی آن باشد تحت هر شرایطی هرکسی بعنوان رزمنده خود را ملزم به تلاش می داند.
[ دو شنبه 23 اسفند 1395برچسب:نداجا + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

یک پیشگو: ترامپ ترور می‌شود!

 پیشگویی که گفته بود ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود، حالا می‌گوید او ترور خواهد شد.  
این پیشگوی عرب معتقد است ترامپ دوره ریاست جمهوری خود را به اتمام نخواهد رساند و سرنوشت او همانند جان اف کندی رئیس‌جمهور اسبق آمریکا خواهد بود.  
او می‌گوید: ترامپ در اثر این ترور به بیمارستان منتقل می‌شود و در آنجا خواهد مُرد.
 
[ دو شنبه 23 اسفند 1395برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

در هیچ جای دنیا نمی‌گویند جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود

فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران  در صحبت‌های خود گفت: جمله‌ای که در بعضی از مغازه‌ها و بنگاههای اقتصادی با این مفهوم نوشته شده است که جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود زیبنده مردم و مصرف‌کنندگان نیست و در هیچ جای دنیا اینطور با آنها برخورد نمی‌شود.
وی افزود: اگر نظارت و بازرسی وظیفه اتاق اصناف است باید مشخص شود که 1650 بازرس صنفی اتاق ایران در کشور چگونه از نظر مالی تامین شده‌اند.
وی افزود: یک سوم بودجه‌ای که از محل جرائم برای این بازرسان در نظر گرفته شده است به دست اتاق اصناف نمی‌رسد تا به آنها پرداختی داشته باشیم.

[ دو شنبه 23 اسفند 1395برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

با پاریس کوچولوی ایران بیشتر آشنا شوید +عکس

بروجرد مرکز شهرستان بروجرد، دومین شهر پرجمعیت استان لرستان و سی و سومین شهر پرجمعیت ایران است.بروجرد مرکز شهرستان بروجرد، دومین شهر پرجمعیت استان لرستان و سی و سومین شهر پرجمعیت ایران است. این شهر در شمال دشتی حاصلخیز به نام سیلاخور قرار گرفته و قله‌های مرتفع گرّین از مجموعه رشته کوه‌های زاگرس، شمال غربی تا جنوب شرقی آن را دربر گرفته‌اند.

 
 
 
تپه چغا
تپه تفریحی چغا که به بام بروجرد معروف است، از مهمترین مکان‌های تفریحی بروجرد محسوب می‎شود امکانات رفاهی و تفریحی که در این تپه ساخته شده باعث می‎شود تا هر کسی که به بروجرد سفر می‌کند از این مکان دیدن کرده و از لذت ببرد، نمای زیبای شهر بر روی این تپه بسیار زیباست و مکان دلنشینی برای گذراندن اوقات فراغت است.
 
 
 
 
تپه چغا یکی از تفرجگاه‌های بروجرد به خوبی از ورودی‌های شهر دیده می‌شود با گذر از پله‎ها یا جاده کشیده شده درسینه‌کش تپه چغا وجود تندیس‎های زیبایی از حیات وحش و شخصیت‎های اسطوره‌ای مانند "آرش کمانگیر” و انواع وسایل بازی، آلاچیق‌ها، دریاچه مصنوعی، هتل چند ستاره و گلزار شهدای گمنام خودنمایی می‌کند.
 
 
 
 
این مکان نیز که در غرب بروجرد قرار دارد مشرف به تمامی شهر بوده و اغلب مسافران و گردشگران از این نقطه تمامی زیبایی و قابلیت‎های این شهر را می‌توانند مشاهده کنند.
 
 
 
پل چلانچولان
 
این اثر در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۷۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۴۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. پل تاریخی چالانچولان در استان لرستان و در دشت حاصلخیزی در مسیر جاده قدیمی بروجرد به خوزستان و اصفهان قرار دارد. 
 این پل در زمان صفویه روی رودخانه سزار ا حداث شده و شالوده اصلی آن در دوارن ساسانیان بنا گذاشته شده است. ‌طول پل چالان چولان 6*120 متر است و 6 طاق چشمه آجری روی آن بنا شده که پایه‌های آن ها تا ارتفاع یک متری از سنگ هستند. موج شکنهای پل با توجه به مسیر آب در سمت شمال غربی قرار گرفته و در دو طرف باند عبور پل نیز دو دیواره آجری به ارتفاع 90 سانتی متر جهت امنیت و ممانعت از سقوط عابرین از روی پل ایجاد شده است.
 پارک شهید بهشتی بروجرد
 پارک شهید بهشتی از پارک‎های جنگلی بروجرد است که در شمال جاده کمربندی واقع شده و دارای 60 هکتار مساحت است و از ارزش اکولوژیکی بالایی برخوردار و بعنوان ریه تنفسی شهر محسوب می‎شود.
 این پارک جنگلی یکی از ذخایر گیاهان بومی و دارای شرایط محیطی مناسب جهت حفظ و گسترش گونه‎های گیاهی است. در این پارک فضای بازی به همراه وسایل تفریحی برای کودکان وجود دارد و نیمکت‌های زیر سایه درختان مجال استراحت را برای رهگذران فراهم کرده است. در زمان‌های گذشته ، شهر بروجرد به دلیل رونق صنعت ورشوسازی و هنر قلم کاران ورشو ساز ، شهرت جهانی داشت که متاسفانه مثل صدها هنر و صنعت دیرینه این مرز و بوم به باد فراموشی سپرده شده است .
 هنر ورشو
 هنر و صنعت ورشو به طور خلاصه شامل ساخت انواع سماور زغالی، سینی‌های پلوخوری، قابلمه و بسیاری از لوازم خانگی است که امروزه بیشتر جنبه تزیینی و ویترینی پیدا کرده و از خیل عظیم هنرمندان ورشوکار بروجرد ، فقط دو یا سه نفر به عنوان آخرین بازماندگان این هنر و تمدن دیرینه باقی مانده اند.
 به پاس این هنر قدیمی و نماد شهر بروجرد که مشهور به شهر ورشو بوده ، امروزه در پارک یادبود پیکره عظیمی از یک سماور ورشو ( که داخل آن فروشگاهی تعبیه شده ) ساخته شده که نشانگر تمدن و هنر دوستی مردم این شهر است.
 عکس گرفتن با این سماور به یکی از جاذبه‌ها و علایق مسافران و گردشگران این شهر تبدیل شده و خرید تنقلات از داخل آن نیز برای بازدیدکنندگان جالب توجه است .
 این سماور بتنی در سال 1378 به کوشش شهرداری بروجرد ساخته شد و ارتفاع آن نه متر است. عریض‌ترین قسمت این سماور شکم آن است که قطر آن به 4 متر می‌رسد.
 همچنین پشت این پارک طبیعت و باغ‌های بسیار زیبایی وجود دارد که به کوچه باغی معروف است. توصیه می‌شود اگر گذرتان به این شهر افتاد مناظر زیبای کوچه باغی را که در فصول مختلف سال گوناگون جلوه می‌کند، از دست ندهید.
 
گلدشت
 
گلدشت از مناطق درختی و سرسبز بروجرد و از جمله تفرجگاههای این شهرستان است که اغلب مسافران و گردشگران با نام و ویژگیهای طبیعی این مکان به خوبی آشنایی دارند.دسترسی به گلدشت از طریق جاده آسفالته به طول 12 کیلومتر از غرب شهر بروجرد امکانپذیر است.
 گلدشت یک دره و جلگه وسیع در دامنه کوههای سر به فلک کشیده زاگرس است که محدوده این منطقه از غرب تپه چغای بروجرد آغاز و تا کپرگه ادامه دارد.
 گلدشت از مناطقی است که در شمال غربی بروجرد واقع شده که به صورت یک تنگه از روستای کپرکه آغاز شده و تا تپه چغا ادامه دارد.
 سر تا سر مسیر جاده گلدشت، مملو از درختان سیب، آلبالو و گیلاس است که بوی تازگی و عطر آن‌ها پیچیده و بهترین منطقه خوش آب و هوای بروجرد محسوب می‎شود.
 وجود رودخانه‎های فراوان در گلدشت نیز سبب رونق کشاورزی شده که در انتهای باغ‎های گلدشت، رودخانه پر آب گلرود وجود دارد. گلدشت مشتمل بر چندین روستا است که روستاهای فیال، شیخ میری، قلعه و کپرگه بخشهای مهم آن هستند.
 این دره آبرفتی حاوی چشمه‌ها و سرابهای گوناگون است که آب آن ناشی از ذوب برفهای قلل کوه گرین باعث روان شدن رودخانه ای دائمی در این ناحیه شده و به تبع کشاورزی و باغداری در این ناحیه سر سبز از رونق زیادی برخوردار شده است.
 گلدشت ناحیه ییلاقی شهروندان بروجردی به حساب می‌آید و ویلاهای زیبایی در گوشه و کنار آن دیده می‌شود و همچنین روستائیان خونگرم و امکانات تفریحی فراوان باعث شده تا این ناحیه به خصوص در ایام تعطیل شاهد حضور جمعیت زیادی از مردم بروجرد و مسافران و گردشگران باشد.
 خانه مصری
 خانه مصری خانه ارزشمندی است که مربوط به دوره قاجار و در شهر بروجرد قرار گرفته است این بنا دارای تزئینات آجرکاری و کاشی کاری چوبی است.
 خانه مصری به سبک اکثر خانه‌های قاجاری در دو طبقه ساخته شده و دارای پلانی درون گرا و حیاط مرکزی است . در نمای خارجی آن از تزئینات آجری و سفالی استفاده شده که آجر معقلی در رخ بام‌ها و تزئینات آن قابل ملاحظه است خانه تاریخی مصری با رعایت اصول معماری خانه‌های ایرانی به دقت اجرا شده و دارای همه فضاهای لازم برای یک خانه ایرانی می‌باشد .
 این خانه قابلیت‌ها و ارزش‌های معماری و بصری حائز اهمیتی دارد و از نمونه‌های قابل توجّه معماری دوران قاجار در شهر بروجرد محسوب می‌شود این اثر در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۸۷۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
 رود سزار
 در شمالی ترین قسمت حوزة دز جریان داردواز سه شاخة ماربره ،تیره وسبزه تشکیل یافته است.رودخانه ماربره از بهم پیوستن آبراهه های متعدد واز جمله رودخانه ازنا در منطقة الیگودرز تشکیل شده ودر جهت غرب به طرف شهر دورود جریان می یابد.رودخانه تیره نیز از شاخه های فرعی گله رود ،سیلاخور،آبسرده وبیاتون تشکیل شده وسرچشمة آن از دامنه های مشرف به شرق زاگرس در جنوب منطقه بروجرد می باشد که در جهت شرق به سمت دورود جریان یافته ودر این محل دو رودخانه بهم می پیوندند.
 رودخانه سبزه هم از دامنه های جنوبی وغربی اشترانکوه سرچشمه گرفته ودر 20 کیلومتری جنوب دورود به آنها متصل ومجموع آنها رود سزار نامیده می شود .در حدود 25 کیلومتری جنوب غربی این محل رود واسک وبه فاصلة کمی ،رود زار از ساحل چپ به رود سزار پیوسته وباز در جهت جنوب غربی جریان می یابد.
 رودخانه کوچک سرخاب نیز با سرچشمة ارتفاعات جنوب خرم آباد از ساحل راست به سزار متصل می شود رودخانه سزار پس از دریافت جریان شاخة سرخاب به سمت جنوب و جنوب شرقی پیچیده وبه رودخانة بختیاری ملحق می شود.
 تنگه کپرگه
 تنگه گپرگه در استان لرستان و در شهرستان بروجرد واقع شده است. تنگه زیبای گپرگه واقع در شمال غربی شهر بروجرد و انتهای جادهٔ گلدشت است.
 بعد از گذراندن روستاهای شیخ میری، گپرگه ۱، گپرگه ۲، گپرگه ۳ شروع شده و تا روستای ونایی ادامه دارد. این تنگه دارای یک رودخانهٔ دایمی با پیچ و خم فراوان است که فقط پیاده و یا با دوچرخه می‌توان از آن عبور کرد.
 هر دو طرف رودخانه پاکوب دارد. این تنگ از آخرین روستای گپرکه شروع و در منطقه ونایی به پایان میرسد برای گذر از تنگه گپرگه تنها می‌توان پیاده و از میان آب عبور کرد. پس از پیمایش تنگ میتوانید به روستایی ونایی رفته و یا همان مسیر تنگ را بازگردید.
 این تنگ یکی از بهترین و زیباترین مسیرهای کوهپیمایی برای کوهنوردان بروجردی است و دارای دو چشمه آبگرم، پل سنگی و غاری به نام غار مخفی و طاقچه است. روستاهای شیخمیری، گپرگه و ونایی در این منطقه دارای مردمی مهربان و مهمان نواز و دوستدار کوهنوردان هستند.
 
[ یک شنبه 22 اسفند 1395برچسب:بروجرد + کاوشگر روز, ] [ 14:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تانک کرار رونمایی شد + مشخصات و تصاویر

کرار نخستین تانک پیشرفته بومی کشور با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رونمایی و به طور هم زمان خط تولید آن در صنایع زرهی بنی‌هاشم افتتاح شد.

تانک کرار رونمایی شد + مشخصات و تصویر


ادامه مطلب
[ یک شنبه 22 اسفند 1395برچسب:تانک کرار + کاوشگر روز, ] [ 14:24 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اقتدار یعنی این

افسران - اقتدار یعنی این

[ یک شنبه 22 اسفند 1395برچسب:اقتدار + کاوشگر روز, ] [ 14:23 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مقصر اصلی تحریم ایران از زبان هیلاری کلینتون!

افسران -  مقصر اصلی تحریم ایران از زبان هیلاری کلینتون!

[ یک شنبه 22 اسفند 1395برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 14:22 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بیانیه سوم احمدی‌نژاد در پاسخ به روحانی

باید هدف از طرح

رئیس جمهور سابق در سومین بیانیه تشریحی خود به برخی از ادعاهای رئیس دولت یازدهم پاسخ داد.

 سومین بیانیه تشریحی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق در پایگاه اطلاع رسانی باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده است.
[ یک شنبه 22 اسفند 1395برچسب:اخبار رور + کاوشگر روز, ] [ 14:22 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اگر رئیس جمهور بودی چه میکردی؟

افسران - اگر رئیس جمهور بودی چه میکردی؟

[ یک شنبه 22 اسفند 1395برچسب:عکس زیبا + کاوشگر روز, ] [ 14:21 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سفری شکست خورده برای نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو در پایان این سفر به صورت ضمنی اعلام کرد که موفق نشده تضمینی از روسیه در مورد مطالبات اسرائیل در عرصه سوریه یا مسایل دیگر منطقه به دست آورد. به همین علت بود که تأکید کرد تمام آن چیزی که در سفر به مسکو به دست آورد ، ارائه پیام تأکید تل آویو مبنی بر عدم پذیرش حضور ایران و متحدانش در سوریه و ضرورت دور نگه داشتن آنها از مرزهای جولان است.  وی درباره دستاوردهای خود از این سفر تنها به این موضوع اکتفا کرد که: مهم این بود که من مسائلی را که لازم بود، به گوش ولادیمیر  پوتین رساندم، وقتی که اطلاعات و موضوعات به صورت مستقیم و بدون واسطه و به صورت رو در رو مطرح می شود، تأثیرگذاری خواهد داشت.

[ یک شنبه 22 اسفند 1395برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 14:20 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بزرگترین نگرانی نتانیاهو در سوریه

 نتانیاهو با ادعای تهدید اسرائیل در سوریه از سوی ایران توضیح داد بیشترین بخش دیدار وی با پوتین حول محور تهدیداتی است که ایران از طریق سوریه برای اسرائیل ایجاد کرده است. وی گفت که اسرائیل نگران نقطه تحولی است که سوریه در مسیر آن قرار دارد و ممکن است بر اساس آن عرصه مبارزات به سازش و حل و فصل منازعات تبدیل شود. وی مدعی شد که ایرانی‌ها به دنبال تلاش برای ایجاد بندری دریایی در سواحل سوریه هستند و این موضوع با منافع تل آویو در تضاد قرار دارد.

[ یک شنبه 22 اسفند 1395برچسب:اخبار رور + کاوشگر روز, ] [ 14:19 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دولت، پیگیر شکایت از نمایندگان منتقد!

حسینعلی امیری

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از شکایت دولت علیه نمایندگان مجلس خبر داد!

 حسینعلی امیری درباره ادعای انفعالی در قبال برخی نمایندگان  گفت:‌ دولت از ابزارهای قانونی خود استفاده می‌کند. ابزاری که دارد این است که به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان این موارد را اعلام کند که معاونت حقوقی دولت این کار را انجام می‌دهد.

یادآور می‌شود معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ۲۹ تیر ۹۵ نیز در سخنانی قابل تامل گفته بود: نباید از جهت مجلس برای رئیس‌جمهور و وزرا دغدغه ایجاد شود. سوالات بی‌جای نمایندگان نباید موجب سلب آرامش آنان شود. فقط صدای دولت و رئیس‌جمهور باید شنیده شود. (!)

[ یک شنبه 22 اسفند 1395برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 14:18 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آمریکایی ها کارخانه سیمان در شمال سوریه را پایگاه نظامی کردند + تصاویر ماهواره‌ای

کارخانه سیمان سوریه

جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای بدست آمده نشان می‌دهد که ارتش آمریکا از یک کارخانه سیمان در شمال سوریه برای فرود هلی‌کوپترهای خود استفاده می‌کند.

[ یک شنبه 22 اسفند 1395برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 14:17 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بیانیه دوم احمدی‌نژاد در پاسخ به روحانی منتشر شد

رئیس جمهور سابق به یکی دیگر از اظهارات دولت یازدهم در خصوص خالی بودن انبار کالاهای اساسی در آستانه مذاکرات هسته ای پاسخ داد.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 22 اسفند 1395برچسب:اخبار رور + کاوشگر روز, ] [ 14:16 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

چگونه می‌توانیم از آب به آب شدن در سفر جلوگیری کنیم؟

بلافاصله قبل از حرکت غذا نخورید و با شکم پر سوار بر اتومبیل نشوید. در حین حرکت نیز حتی الامکان از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 22 اسفند 1395برچسب:توصیه + کاوشگر روز, ] [ 14:14 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

انهدام یک فروند قایق نظامی سعودی در ساحل غربی "المخاء"

*انهدام یک فروند قایق نظامی سعودی در ساحل غربی "المخاء"
 
انهدام یک فروند قایق نظامی سعودی در ساحل غربی

ادامه مطلب
[ یک شنبه 22 اسفند 1395برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 14:12 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

با پاسپورت ایرانی به کدام کشورها می توان سفر کرد؟ + عکس

با پاسپورت ایرانی به کدام کشورها بدون ویزا میتوان سفر کرد؟ + عکس

[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:گذرنامه ایرانی + کاوشگر روز, ] [ 14:13 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اگر مدافعان حرم نبودند!

افسران - اگر مدافعان حرم نبودند!

[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:مدافعان حرم + کاوشگر روز, ] [ 14:12 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تلاش بعضی ها در راستای اقتصاد مقاومتی

افسران - آقای جهانگیری حد خودت را بدان.

[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:اقتصاد مقاومتی + کاوشگر رورز, ] [ 14:12 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

انتقاد امام جمعه سمنان از ناهار 500 میلیونی در کرج

افسران - انتقاد امام جمعه سمنان از ناهار 500 میلیونی روحانی در کرج

[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 14:11 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ایران ۲۵۰۰سال پیش تلاش کرد

افسران - ایران ۲۵۰۰سال پیش تلاش کرد

[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:یهود + استر + کاوشگر روز, ] [ 14:11 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

غرش موشک بالستیک "هرمز-2" در سواحل مکران

یکی از موشک هایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نقش مهمی را در تولید آن ایفا کرده است؛ موشک "هرمز 2 " است. این موشک می تواند در انهدام شناورهای متخاصم نقش مهمی را ایفا کند. 

غرش موشک بالستیک

[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:موشک هرمز + کاوشگر روز, ] [ 14:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جنگنده قاهر 313 آماده پرواز در سال 2017

یکی از محصولاتی که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر روی آن تاکید ویژه ای داشته تا عملیاتی شود؛ جنگنده  "قاهر 313 " است. 

**جنگنده قاهر 313 چه ویژگی هایی دارد؟ 

" قاهر" یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک و یک جنگنده سبک نظامی و آموزشی است که نمونه‌های کوچکتر آن قبلا ساخته شده و به پرواز درآمده و امروز نمونه یک به یک آن در مراحل پایانی ساخت است. 

جنگنده قاهر 313 آماده پرواز عملیاتی در سال 2017/فایتر ایرانی در زمره 10 هواپیمای جنگی برتر دنیا  + مشخصات و تصاویر

ادامه مطلب
[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:قاهر + کاوشگر روز, ] [ 14:9 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اعلام توافق نظامی میان روسیه و آمریکا دربارۀ سوریه

اعلام توافقی نظامی میان روسیه و آمریکا دربارۀ سوریه

  به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، واشنگتن، مسکو و آنکارا در زمینه ایجاد کانال تماس جدید در سطح ژنرال های 3 کشور برای جلوگیری از هر گونه حادثه و تامین امنیت پرواز در جریان عملیات بر فراز سوریه توافق کردند.
 
بر این اساس، ژنرال ژوزف دانفورد -- رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا -- در تشریح نتایج دیدار سه جانبه اش با والری گراسیمف و خلوصی آکار، همتایان روس و ترکیه ای خود در شهر آنتالیا این توافق را رسانه ای کرد.
 
دانفورد تصریح کرد: موضوع این دیدار که در سطح ژنرال های 3 کشور انجام شد، زمینه سازی برای کاهش تنش و جلوگیری از هر گونه حادثه حین پرواز هواپیماهای روس، آمریکا و ترکیه در آسمان سوریه پرداخت.   
 
وی با تاکید به ضرورت ایجاد تماس گسترده در این زمینه گفت: روسیه و آمریکا در ماه های اخیر توانستند مانع از وقوع حادثه میان هواپیماهایشان در سوریه شوند.
[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 14:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آزادسازی نزدیک به 70 درصد از بخش غربی موصل

آزادسازی نزدیک به 70 درصد از بخش غربی موصل

 شبکه تلویزیونی الانجاه گزارش داد: دو منطقه «العامل الاول» و «العامل الثانی» در ساحل راست شهر موصل آزاد شده‌اند و واحدهای نظامی عراقی هم اکنون به دو راهی «الزنجیلی» رسیده‌اند. 
خبرنگار این شبکه در موصل افزود: تروریست‌های داعش صدها نفر از تروریست‌های خارجی را در دو راهی «الزنجیلی» برای مقابله با پیشروی سریع نیروهای عراقی به کارگرفته‌اند. 
 
این خبرنگار همچنین، گفت: فرماندهان نظامی عراق به زودی از افزایش مناطق آزاد شده در ساحل راست (بخش غربی) موصل که نزدیک به هفتاد در صد رسیده است خبر خواهند داد.
[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:موصل + کاوشگر روز, ] [ 14:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نمونه برتر اس ٣٠٠ را ساخته‌‌‌ایم و می‌سازیم

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:امروز می‌بینیم که استکبار جهانی در یک گرداب گیر کرده است و این موجب فروپاشی آن‌ها خواهد شد.

مقابل هر تهدیدی می‌ایستم/استکبار جهانی در گرداب گیر کرده است


ادامه مطلب
[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:اس ۳۰۰ + کاوشگر روز, ] [ 14:7 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سپاهی برای آزادسازی جولان تشکیل داده‌ایم

سخنگوی نجبا

سخنگوی جنبش «النجباء» عراق می‌گوید که داعش از سلاح‌های آمریکایی، ماشین‌های عربستانی و غذاهای قطری استفاده می‌کند؛ و در مقابل ائتلاف عربی حاضر نیست که حتی در حد کمک‌های مستشاری نیز به ما یاری برساند.                 ائتلاف عربی حتی در حد کمک‌های مستشاری نیز به عراق یاری نرساند/ ائتلاف عربی معترض حضور مستشاری حاج قاسم سلیمانی است. بسیاری از رهبران داعش اتباع عربستان هستند

وزیر خارجه عربستان خواهان پایان دادن به حملات هوایی عراق به مواضع داعش در سوریه شد

سپاه آزادی‌سازی جولان، شامل نیروهای ویژه آموزش دیده و مجهز است

[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:جولان + مرگ اسراییل + کاوشگر روز, ] [ 14:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کاریکاتور/ سهام مجازی عدالت !!!

صاحبان سهام عدالت به اخبار رونمایی سامانه سهام عدالت واکنش‌های جالبی داشته اند. عمده آنها هنوز در این موضوع تردید دارند که بالاخره باید پولی از دولت بگیرند یا پولی به دولت بدهند. مسئولان تکلیف را روشن کنند.

کاریکاتور/ سهام مجازی عدالت !!!
[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:سهام عدالت + کاوشگر روز, ] [ 14:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آل سعود هزاران تروریست به عراق اعزام کردند

الجبوری

جبوری نماینده پارلمان عراق با اشاره به سفر اخیر عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان به این کشور گفت که این سفر با اراده آمریکا صورت گرفته و از سوی ملت عراق مورد استقبال قرار نگرفته است.

وی افزود: سعودی‌ها قبلا وعده داده بودند که به عراق کمک خواهند کرد اما آنها به جای این کمک، هزاران تروریست به این کشور اعزام کردند.

این نماینده پارلمان عراق گفت: من گمان نمی‌کنم کسی که دمشق و حلب را تخریب کرده است، قصد آزادسازی موصل را داشته باشد.

[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:آل سعود + کاوشگر روز, ] [ 14:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دیدار دست اندرکاران راهیان نور با رهبر انقلاب

افسران - دیدار دست اندرکاران راهیان نور با رهبر انقلاب

[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:راهیان نور + کاوشگر روز, ] [ 14:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مورد حجامت وقوع یافتگانیم

افسران - مورد حجامت وقوع یافتگانیم

[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:حجامت + کاوشگر روز, ] [ 14:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آیا با یک کلیه می‌شود زندگی کرد؟

 ناصر سیم‌فروش متخصص اورولوژی به مناسب روز جهانی کلیه به جام جم آنلاین گفت: امروزه در تمامی دنیا شایع ترین علت نارسایی کلیه، بیماری قند محسوب می‌شود. البته فشارخون بالا را نیز نباید در پیدایش این عارضه نادید گرفت، بنابراین قندخون و فشارخون 2 علت شایع نارسایی کلیه هستند. 
 
سیم فروش، نوع تغذیه و سبک زندگی سالم را مهم‌ترین راه برای پیشگیری از بیماری‌های کلیوی دانست و گفت: مصرف بیش از حد نمک، اضافه وزن شدید، کم‌تحرکی، مصرف سیگار و قلیان، فشارخون بالا، قندخون بالا و استرس‌های مزمن از مهم‌ترین و اساسی‌ترین فاکتورهای خطر برای بروز مشکلات کلیوی به شمار می‌رود. 
 

ادامه مطلب
[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:اخبار طب + کاوشگر روز, ] [ 14:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نیجریه عاشق انقلاب اسلامی و رهبر ایران هستند+تصاویر

 نشریه «بلومبرگ» در گزارشی با عنوان «ترامپ تهدید می‌کند، ایران دوست می ‌یابد»، به بررسی علاقه شیعیان نیجریه به انقلاب اسلامی ایران پرداخت و نوشت گسترش نفوذ معنوی ایران، تلاش‌های واشنگتن برای محدود کردن جمهوری اسلامی را به چالش کشیده است.

بلومبرگ: شیعیان نیجریه عاشق انقلاب اسلامی و رهبر ایران هستند


ادامه مطلب
[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 14:2 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مقایسه‌ای میان واکنش ایران و عراق نسبت به تحریم ترامپ/

سوال این است که مقامات ما در فاصله صدور دو دستور چه کرده‌اند تا نام ایران نیز حذف شود؟

  ترامپ روز دوشنبه ویرایش جدیدی از دستور اجرایی ممنوعینت 90 روزه ورود مهاجران را امضا کرد.

در این دستور، نام کشور عراق حذف شده و علاوه بر این جزئیاتی برای اجرای منطقی آن اضافه شده، مثل اینکه دستور شامل افرادی که تا پیش از اجرا یعنی قبل از 16 مارس ویزا دریافت کرده‌اند یا اقامت قانونی یا گرین‌کارت دارند، نمی‌شود.

[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 14:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

هوشیاری نیروهای مسلح باعث ناکام ماندن نقشه تکفیریها شد

امیر نعمتیجانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان با اشاره به تعرض تروریست‌های تکفیری‌ در سال 93 به مناطق مرزی غرب کشور گفت: دشمن تکفیری در آن تاریخ به قصد تعرض به مرزهای نظام اسلامی نزدیک شده بود، که با هوشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی و نیروهای مسلح، به ویژه نیروی زمینی ارتش نتوانست هیچ‌گونه آسیبی به کشور بزند.

[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 14:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اقدامات مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی در زندگی مردم محسوس نیست

اقدامات مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی در زندگی مردم محسوس نیست/ طرح انحرافی آشتی ملی از سوی برخی افراد معنا ندارد

  بیانیه پایانی دومین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری «دوره پنجم»  به شرح زیر است:
 بسم الله الرحمن الرحیم
 مجلس خبرگان رهبری در پایان دومین اجلاسیه رسمی دوره پنجم، ضمن تأکید بر «انقلابی بودن» و «انقلابی عمل‌کردن» این نهاد تأثیرگذار، با اتکاء به پشتوانه ایمان و مردمسالاری دینی، از ملت بصیر ایران اسلامی که بار دیگر در آغاز سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با لبیک به پیام رهبر معظم انقلاب، مقتدرانه و با وحدت تمام «پاسخ اقدامات و تهدیدات» آمریکای جنایتکار و «شیطان بزرگ» را در راهپیمایی22بهمن دادند، قدردانی نموده و بر مطالبات زیر تأکید می‌نماید.
[ شنبه 21 اسفند 1395برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:58 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]