مد جدید دسته گل خواستگاری!

[ چهار شنبه 21 مرداد 1394برچسب:دسته گل + اسکنانس + کاوشگر روز, ] [ 14:58 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

لحظه برخورد صاعقه به برج میلاد

لحظه برخورد صاعقه به برج میلاد+ عکس

[ چهار شنبه 21 مرداد 1394برچسب:برج میلاد + صاعقه + کاوشگر روز, ] [ 14:56 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شهادت شیخ الاپمه حضرت امام جعفر صادق رپیس مذهب شیعه تسلیت باد

 

 

 

امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: همانا براي خداي عزّوجلّ دوازده هزار عالَم است كه هر كدام آنها بزرگتر از هفت آسمان و هفت زمين مي‌باشد. که (اهل) هیچ عالَمی از آنها، نمی‌بیند (گمان نمی‌برد) که عالَمی غیر از عالُم خودشان باشد و من بر همه این عالَم‌ها حجّت هستم.

  متن حدیث
 
إِنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ اثْنَيْ عَشَرَ أَلْفَ عَالَمٍ كُلُّ عَالَمٍ مِنْهُمْ أَكْبَرُ مِنْ سَبْعِ سَمَاوَاتٍ وَ سَبْعِ أَرَضِينَ مَا يَرَى عَالَمٌ مِنْهُمْ أَنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَالَماً غَيْرَهُمْ وَ إِنِّي الْحُجَّةُ عَلَيْهِمْ.
 
 « بحارالأنوار، ج27،ص41 - خصال، ص 639 - تفسیر نورالثقلین، ج1، ص 16 »
[ دو شنبه 19 مرداد 1394برچسب:شهادت + کاوشگر روز, ] [ 8:52 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

امام زادگان واجب التعظیم ایران ...

حضرت سلطانعلی ابن محمد الباقر(ع)یکی از چهار امامزاده واجب التعظیم درکشور ایران است که بعد ار حریم ملکوتی حضرت ثامن الائمه اقا علی ابن موسی الرضا(ع)محل وماوای دلهای شکسته وبیقرار عاشقان وارادتمندان اهلبیت علیهم السلام است که در راه رسیدن بسوی خاندان نبوی سر ازپا نمیشناسند ودوری راه ونبود امکانات نمیتواند مانع این رسیدنها،تمسکات وتوسلات گردد.

اما چهار امامزاده واجب التعظیم که مانند چهار ستاره تابان بر تارک سرزمین ایران نور افشانی میکنند عبارتند از :حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها )درسرزمین قم، حضرت حضرت علی ابن محمد الباقر(ع) درسرزمین مشهد اردهال ،حضرت شاهچراغ(ع) در سرزمین شیراز،وحضرت عبدالعظیم حسنی(ع)در شهرری

نام مبارک حضرت سلطانعلی (ع)علی وکنیه مبارکش اباالحسن ونام پدر بزرگوارشان حضرت امام محمد باقر(ع)پنجمین امام شیعیان میباشد. حضرت سلطانعلی (ع) درسال 113 هجری قمری در زمان خلافت هشام ابن عبدالملک حدوداً 55سال بعد ازواقعه جانسوز کربلا جهت تبلیغ دین مبین اسلام بعنوان نایب حضرت امام باقر(ع)وارد ایران شدند ،حدود سه سال تبلیغ اسلام،چون دژی محکم در برابر دشمنان قسم خورده اسلام وقران بود تاانجا که دشمنان راهی جز بشهادت رساندن ان حضرت برای رسیدن به اهداف شوم وپلید خود نداشتند از این رو پس از جنگی نابرابر به همراه یکصد نفر از یاران وفادارش چون جد شهید ش حضرت اباعبد الله الحسین (ع)در منطقه ای بنام دره ازناوه که امروز به قتلگاه معروف است ودر 4کیلومتری ضریح مطهر ان حضرت که درمشهد اردهال قرار دارد بشهادت رسیدند

[ یک شنبه 18 مرداد 1394برچسب:امام زادگان واجب التعظیم + کاوشگر روز, ] [ 10:45 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ناوگروه نیروی دریایی روسیه در منطقه چهارم دریایی ارتش پهلو می‌گیرد

ناوگروه نیروی دریایی کشور روسیه فردا با حضور در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در اسکله ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی ارتش پهلو می‌گیرد.

 
 

ناوگروه نیروی دریایی روسیه در منطقه چهارم دریایی ارتش پهلو می‌گیرد
 
 

به گزارش بسیج پرس؛ ناوگروه نیروی دریایی کشور روسیه به منظور تحکیم روابط دوستانه و همچنین در راستای توسعه تعاملات دریایی کشورهای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با تأکید بر مطرح بودن دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی در اسکله ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش پهلو می‌گیرد. براساس این گزارش، این سومین سفر ناوگروه های نیروی دریایی روسیه به کشورمان خواهد بود و پیش از این در سال های 1386 و 1393 ناوگروه های این کشور با هدف ارتقاء روابط دوستانه به ایران سفر کرده بودند. گفتنی است، یک ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در تیر ماه سال 1392 با اعزام به آب های سرزمینی کشور روسیه در بندر آستراخان این کشور پهلو گرفت.

[ یک شنبه 18 مرداد 1394برچسب:کشتی روسی +‌ناوگان + کاوشگر روز, ] [ 9:18 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کاروان پیاده زائران قمی امام رضا(ع)

کاروان پیاده زائران امام رضا (ع) از قم به سمت مشهد مقدس حرکت کرد. این کاروان قصد دارد در سالروز تولد حضرت امام رضا علیه السلام خود را به مشهد مقدس برساند
[ یک شنبه 18 مرداد 1394برچسب:کاروان + پیاده روی + کاوشگر روز, ] [ 9:15 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پس از نوشیدن کوکاکولا چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

یکساعت پس از نوشیدن کوکاکولا در بدن چه اتفاقی می افتد؟

روزنامه دیلی میل چاپ انگلیس در گزارش خود آورده است که در ده دقیقه نخست پس از خوردن نوشابه، ده قاشق شکر به طور همزمان وارد بدن می شود که عملا میزان آن 100 درصد نیاز روزانه محسوب می شود.

20 دقیقه بعد، بالارفتن  قند خون باعث افزایش ترشح انسولین در بدن می شود که در این هنگام کبد تمام تلاش خود را بکار می گیرد تا این مقدار قند را تبدیل به چربی کند.
پس از گذشت 40 دقیقه، بدن کافئین و قند موجود در بطری کوکاکولا را به طور کامل جذب می کند که به گشادی مردمک چشم و افزایش فشار خون می انجامد و  این بار کبد، قند را وارد سیستم گردش خون می کند . در این هنگام گیرنده های ادنوزین در مغز مسدود می شود که این امر احساس خواب آلودگی را از بین می برد.
45 دقیقه پس از نوشیدن کوکاکولا، بدن ترشح ماده دوپامین را افزایش می دهد که یک انتقال دهنده عصبی است و مراکز لذت در مغز را فعال می کند.
با گذشت 60 دقیقه، اسید فسفریک با کلسیم و منیزیم و روی در معده با همدیگر متصل می شوند و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند. شیرینی های مصنوعی و قند بالا در خون ادرارآور هستند و سبب از دست رفتن مقدار زیادی کلسیم از بدن از طریق ادرار می شود. کافئین ادرارآور است و از طریق آن، کلسیم و روی و منیزیم که عناصری مهم برای استخوان ها هستند از بدن خارج می شوند و این علاوه بر از دست رفتن مقداری سدیم است.
پس از آن، قند خون بشدت افت می کند و بدن تحریک پذیر و یا بی تفاوت می شود. این در حالی است که تمام آب موجود در بطری، قبل از آنکه بدن بتواند مواد کافی را برای هیدراته نگه داشتن سیستم و قوی کردن استخوان ها و دندان ها جذب کند، از بدن دفع می شود که این امر بویژه بر سلامت دندان های کودکان تاثیر منفی می گذارد.
[ یک شنبه 18 مرداد 1394برچسب:مضرات نوشابه + کاوشگر روز, ] [ 9:11 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

گران‌ترین ماشین‌های گذر موقت ایران

پرطرفدارترین و گرانقیمت ترین خودروهای خارجی گذر موقت از قبیل بوگاتی، مازراتی، پورشه ۹۱۱، بی ام و، بنتلی و آئودی در خیابان های تهران

[ یک شنبه 18 مرداد 1394برچسب:گرانقیمت + خودرو + کاوشگر روز + مازراتی, ] [ 9:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

در خانه اگر کس است...

افسران - در خانه اگر کس است...

 

هر چند بنابه فرمایش رهبر توهین به عایشه و یا هر یک از نمادهای اهل سنت حرام است ولی این نکته را نیز نباید فراموش کرد که عایشه لطمات و خیانت های فراوانی را به دین مبین اسلام وارد کرده است.

[ شنبه 17 مرداد 1394برچسب:عایشه + سخنان رهبر + کاوشگر روز, ] [ 11:59 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

از غزلیات شمس تبريزى که انگاربرای امروز سروده:

هر مرد شتر دار اویس قرنی نیست/
هر شیشه ی گلرنگ عقیق یمنی نیست/
هر سنگ و گلی گوهر نایاب نگردد/
هر احمد و محمود رسول مدنی نیست/
بر مرده دلان پند مده خویش نیازار/
زیرا که ابوجهل مسلمان شدنی نیست/
با مرد خدا پنجه میفکن چو نمرود/
این جسم خلیل است که آتش زدنی نیست/
خشنود نشو دشمن اگر کرد محبت/
خندیدن جلاد ز شیرین سخنی نیست/
جایی که برادر به برادر نکند رحم/
بیگانه برای تو برادر شدنی نیست/
صد بار اگر دایه به طفل تو دهد شیر/
غافل مشو ای دوست که مادر شدنی نیست

[ شنبه 17 مرداد 1394برچسب:شعر + کاوشگر روز, ] [ 11:58 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ﺳﺎﻟﺮﻭﺯ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺍﻣﯿﺮ ﺳﺮﻟﺸﮑﺮ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﻋﺒﺎﺱ یاد آور چه پیامی است؟

ماجرای حمله به محل اختفای «رجوی» توسط شهید بابایی
 سرلشکر شهید «عباس بابایی» خلبان با کفایت نیروی هوایی ارتش، چهره نام‌آشنای رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و یار وفادار فرماندهان قرارگاه‌های عملیاتی است، که تا هنگام شهادت، بیش از 60 مأموریت جنگی را با موفقیت کامل به انجام رساند؛ وی به خاطر لیاقتی که در دوران فرماندهی پایگاه شکاری اصفهان از خود نشان داد؛ به درجه سرهنگی ارتقاء یافته و به سمت معاون عملیات نیروی هوایی ارتش منصوب شد. ایمان به خدا، روحیه شهادت‌طلبی، شجاعت، ایثاری و مجاهدتی که شهید بابایی در طول سال‌های دفاع مقدس از خود به نمایش گذاشت، همچون برگ زرینی بر تارک نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌درخشد. او با بیش از 3000 ساعت پرواز عملیاتی، قسمت اعظم عمر خویش را در پروازهای عملیاتی و یا قرارگاه‌ها و جبهه‌های جنگ در غرب و جنوب کشور سپری کرد. بیا ن برخی از  خاطرات وی از زبان نزدیگان:

 

هراس از کبر و غرور

عباس از کبر و غرور فوق‌العاده هراس داشت. به یاد دارم زمانی که فرمانده پایگاه اصفهان بود برای دیدن ما به قزوین آمد و چون ما در همان ایام برنامه تعزیه‌خوانی داشتیم، او هم طبق معمول در برنامه تعزیه‌خوانی شرکت کرد. در این تعزیه او در نقش یک سوار عرب ظاهر می‌شد که باید سوار اسب می‌شد و دور یکبار میدان گشت می‌زد. عباس لباس آن مرد را پوشید و سوار بر اسب به صحنه آمد، اما بعد از چند لحظه از اسب پیاده شد، فوراً خودم را به او رسانیدم و گفتم چرا از اسب پیاده شدی؟ با عصبانیت گفت: من سوار اسب نمی‌شوم چون بعد از سوار شدن بر اسب برای یک لحظه احساس کردم غرور مرا گرفت.

خلاصه عباس از اسب پیاده شد و این نقش را به صورت پیاده اجرا کرد، او که یک سرهنگ خلبان و فرمانده پایگاه هشتم شکاری بزرگترین پایگاه نیروی هوایی بود، از غروری که ممکن بود به علت سوار شدن بر اسب بر او مستولی شود، اینطور وحشت داشت.

شهید بابایی در لباس یک بسیجی

چند سال پیش، برای انجام کاری قصد داشتم به خیابان فلسطین تهران بروم. لذا به همراه دوستم یک تاکسی دربست گرفتیم تا به مقصد برسیم. در راه، راننده تاکسی از بزرگراه شهید بابائی عبور کرد و راه را طولانی تر کرد. به او گفتم برادرجان، چرا از فلان خیابان نرفتی که راه نزدیک‌تر شود و راه را طولانی کردی. راننده تاکسی پاسخ داد: «حاج آقا من عادت دارم. هر مسیری که بخواهم بروم از بزرگراه شهید بابائی می‌روم. زیرا شهید بابائی را خیلی دوست دارم» و شروع کرد به تعریف کردن از شهید و در انتها گفت: «از خدا فقط یک چیز می خواهم و آن این است که یک روز یکی از اعضای خانواده شهید بابائی را از نزدیک ببینم.»

در این لحظه دوستم مرا به راننده معرفی کرد. آن راننده بلافاصله ماشین را نگه داشت و پیاده شد، مرا در آغوش گرفت و روبوسی کرد و شروع به گریستن کرد. سپس ادامه داد:

«من در پایگاه امیدیه، در دژبانی خدمت می‌کردم. یک روز در پایگاه در حال نگهبانی بودیم که اطلاع دادند سرهنگ بابائی برای بازدید می‌آیند. مدت زمان زیادی را به انتظار آمدن ایشان بودیم اما ایشان نیامدند. بعد از آن یکی از معاون های ایشان به همراه یک آدم ساده و بسیجی آمدند و خواستند وارد شوند. من، معاون را راه دادم اما از ورود آن بسیجی خودداری کردم. آن شخص گفت ایشان همراه من هستند (ظاهرا از قبل، شهید بابائی سفارش کرده بودند تا ایشان را معرفی نکنند). گفتم ایشان اجازه ورود ندارند اما با این حال، آن بسیجی حرکت کرد تا به داخل برود که من گلنگدن اسلحه را کشیدم و فریاد زدم اگر پایت را داخل بگذاری شلیک می کنم.

درهمین گیر و دار، یکی از مسئولین پایگاه دوان دوان به سمت ما می آمد و فریاد میزد: بدبخت شدیم. بدبخت شدیم. زمانی که رسید، احترام محکمی گذاشت و کلی عذرخواهی کرد و بسیجی را به داخل فرستاد و او را به من معرفی کرد: سرهنگ عباس بابائی.

ادامه داد: بعد از تمام شدن کارش می‌آید و حسابت را می‌رسد و یک مجازات حسابی در انتظارت است.

بعد از پایان یافتن کار سرهنگ بابائی، ایشان بدون هیچ تنبیه و مجازاتی از پایگاه خارج شدند و رفتند. بعد از گذشت حدود ۱۰ روز، شخصی را به دنبال من فرستادند و خواسته بودند تا نزد سرهنگ بابائی بروم. من با ترس و لرز فراوان و با انتظار مجازاتی سخت، نزد ایشان رفتم اما درکمال ناباوری، ایشان به گرمی از من استقبال کرد، مرا تحویل گرفت. سپس حکمی تشویقی را امضا و به من داد و گفت: « یک ماه به مرخصی برو. شما وظیفه‌ات را خیلی خوب انجام دادی و این مرخصی پاداش وظیفه شناسی شماست. اگر همه سربازهای ما مثل شما بودند، ما هیچ مشکلی نداشتیم. »

راوی: جواد بابائی – برادر شهید

***

عمق نگرش به مسایل روز

در طول مدتی که من با عباس در آمریکا هم اتاق بودم، همه تفریح عباس در آمریکا در سه چیز خلاصه می‌شد: ورزش، عکاسی، و دیدن مناظر طبیعی. او همیشه روزانه دو وعده غذا می‌خورد، صبحانه و شام.

هیچ وقت ندیدم که ظهرها ناهار بخورد. من فکر کنم عباس از این عمل، دو هدف را دنبال می‌کرد؛ یکی خودسازی و تزکیه نفس و دیگری صرفه جویی در مخارج و فرستادن پول برای دوستانش که بیشتر در جاهای دوردست کشور بودند. بعضی وقت ها عباس همراه شام، نوشابه می‌خورد؛ اما نه نوشابه‌هایی مثل پپسی و .... که در آن زمان موجود بود؛ بلکه او همیشه فانتای پرتقالی می خورد. چند بار به او گفتم که برای من پپسی بگیرد، ولی دوباره می‌دیدم که فانتا خریده است.

یک بار به او اعتراض کردم که چرا پپسی نمی‌خری؟ مگر چه فرقی می کند و از نظر قیمت که با فانتا تفاوتی ندارد، آرام و متین گفت: «حالا نمی شود شما فانا بخورید؟»

گفتم: «خب، عباس جان برای چه؟» سرانجام با اصرار من آهسته گفت :«کارخانه پپسی متعلق به اسرائیلی‌هاست.»

به او خیره شدم و دانستم که او تا چه حد از شعور سیاسی بالایی برخوردار است و در دل به عمق نگرش او به مسایل، آفرین گفتم.

راوی: خلبان آزاده امیر اکبر صیادبورانی

***

کمک به سربازان متاهل

پنج یا شش روز به عید سال 1361 مانده بود . ساعت ده شب شهید بابایی به منزل ما آمد و مقداری طلا که شامل یک سینه ریز و تعدادی دستبند بود به من داد و گفت: «فردا به پول نیاز دارم، اینها را بفروش»

گفتم: «اگر پول نیاز دارید، بگویید تا از جایی تهیه کنم»

او در پاسخ گفت: «تو نگران این موضوع نباش. من قبلاً اینها را خریده‌ام و فعلاً نیازی به آنها نیست. در ضمن با خانواده ام هم صحبت کرده ام.»

من فردای آن روز به اصفهان رفتم. آنها را فروختم و برگشتم. بعدازظهر با ایشان تماس گرفتم و گفتم که کار انجام شد. او گفت که شب می‌آید و پول ها را می گیرد. شهید بابایی شب به منزل ما آمد و از من خواست تا برویم بیرون و کمی قدم بزنیم. من پول‌ها را با خود برداشتم و به بیرون رفتیم. کمی که از منزل دور شدیم گفت: وضع مناسب نیست قیمت اجناس بالا رفت و حقوق کارمندان و کارگران پایین است و درآمدشان با خرجشان نمی‌خواند و...

او حدود نیم ساعت صحبت کرد. آنگاه رو به من کرد و گفت: «شما کارمندها عیالوار هستید. خرجتان زیاد است ومن نمی دانم باید چه کار کنم» بعد از من پرسید: «این بسته اسکناس ها چقدری است؟» گفتم: صد تومانی و پنجاه تومانی. پول ها را از من گرفت و بدون اینکه بشمارد، بسته پول ها را باز کرد و از میان آنها یک بسته اسکناس پنجاه تومانی درآورد و به من داد و گفت: «این هم برای شما و خانواده ات. برو شب عیدی چیزی برایشان بخر.»

ابتدا قبول نکردم. بعد چون دیدم ناراحت شد، پول را گرفتم و پس از خداحافظی، خوشحال به خانه برگشتم. بعدها از یکی از دوستان شنیدم که همان شب پول‌ها را بین سربازان متأهل، که قرار بود فردا برای مرخصی عید نزد زن و فرزندانشان بروند تقسیم کرده است.

راوی: سید جلیل مسعودیان

***

کمک به نیازمندان

مدتی قبل از شهادتش، در حال عبور از خیابان سعدی قزوین بودم که ناگهان عباس را دیدم. او معلولی را که هر دو پا عاجز بود و توان حرکت نداشت، بردوش گرفته بود و برای اینکه شناخته نشود، پارچه‌ای نازک بر سر کشیده بود. من او را شناختم و با این گمان که خدای ناکرده برای بستگانش حادثه‌ای رخ داده است، پیش رفتم. سلام کردم و با شگفتی پرسیدم: «چه اتفاقی افتاده عباس؟ کجا می‌روی؟»

او که با دیدن من غافلگیر شده بود، اندکی ایستاد وگفت: «پیر مرد را برای استحمام به گرمابه می‌برم. او کسی را ندارد و مدتی است که به حمام نرفته!»

راوی: میرزا کرم زمانی

***

عشق خدایی

شب رفتن به حج، در خانه کوچک‌مان، آدم های زیادی برای خداحافظی و بدرقه جمع شده بودند. صد و چند نفری می‌شدند. عباس صدایم کرد که برویم آن طرف، خانه سابق‌مان. از این خانه جدیدمان، که قبل از این که خانه ما بشود موتورخانه پایگاه بود، تا آن یکی راه زیادی نبود. رفتیم آن جا که حرف‌های آخر را بزنیم. چیزهایی می‌خواست که در سفر انجام بدهم. اشک همه پهنای صورتش را گرفته بود. نمی خواستم لحظه رفتنم، لحظه جدا شدنمان تلخ شود. گفت: مواظب سلامتی خودت باش، اگر هم برگشتی دیدی من نیستم ...

این را قبلا هم شنیده بودم. طاقت نیاوردم. گفتم : عباس چه طوری می‌توانم دوریت را تحمل کنم؟ تو چه طور می‌توانی؟

هنوز اشک‌های درشتش پای صورتش بودند. گفت: تو عشق دوم منی، من می خواهمت، بعد از خدا. نمی خواهم آن قدر بخواهمت که برایم مثل بت شوی.

ساکت شدم. چه می‌توانستم بگویم؟ من در تکاپوی رفتن به سفر و او....؟

گفت: صدیقه، کسی که عشق خدایی خودش را پیدا کرده باشد باید از همه این ها دل بکند.

[ شنبه 17 مرداد 1394برچسب:شهید بابایی + کاوشگر روز, ] [ 11:56 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مَا اَکْثَرَ الْعِبَرَ وَ اَقَلَّ "الِاعْتِبَار َ " .حکمت297نهج الیلاغه

افسران - مَا اَکْثَرَ الْعِبَرَ وَ اَقَلَّ

[ شنبه 17 مرداد 1394برچسب:عاقبت ظلم + کاوشگر روز, ] [ 11:56 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

این سخنان رهبر ی خطاب به کیست؟


مذاکره برخلاف تصورات برخی ها، به هیچ چیز کمک نمی کند.

رهبری/ ۲۲/ ۵ / ۹۳


نشست و برخاست و حرف زدن با آمریکایی ها،
مطلقا تأثیری در کم کردن دشمنی آنها ندارد
و
بدون فایده است.

مقام معظم رهبری ۲۲ / ۵ / ۹۳


با عقب نشینی،
با تعلیق غنی سازی،
با عقب افتادن کار،
با تعطیل کردن بسیاری از کارها، مشکل حل نمیشود.
طرف مقابل دنبال مطلب دیگری است.

مقام معظم رهبری، دیدار با دانش آموزان و دانشجویان، ۲۲ / ۸ / ۹۲


من فکر نمیکنم از این مذاکرات آن نتیجه ای که ملت ایران انتظار دارد، بدست بیاید. لکن تجربه ای است و پشتوانه تجربی ملت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد.
ایرادی ندارد اما
لازم است ملت بیدار باشد!

مقام معظم رهبری، ۲۲ / ۸ / ۱۳۹۲


... اما در مجموع معلوم شد مذاکره بر خلاف تصور برخی ها، به هیچ چیز کمک نمی کند.

مقام معظم رهبری
دیدار با مسئولان وزارت خارجه، ۲۲ / ۵ / ۱۳۹۳


این وظیفه مسئولین کشور و مسئولین دولتی است،
چشم ندوزند به دست بیگانه،
بیگانه یک وقت مایل است فشار وارد بیاورد،
شما هرچه عقب نشینی کنید، می آیند جلو.
هرچه شما یک قدم عقب بروید، آنها یک قدم می آیند جلو... فکر اساسی بکنید.

مقام معظم رهبری. ۱۷ / ۱۰ / ۱۳۹۳


مذاکره کنند،
تا هر وقت میخواهند مذاکره کنند!
من معتقدم باید دل را به نقطه های امیدبخش حقیقی سپرد،
نه به نقطه های خیالی،
آنچه لازم است این است.

مقام معظم رهبری. ۶ / ۹ / ۹۳


رونق اقتصادی با تولید حاصل می شود،
با فعال کردن ظرفیتهای درونی کشور حاصل می شود، نه با چیز دیگر.

مقام معظم رهبری. ۱۶ / ۴ / ۹۳


آمریکایی ها با کمال وقاحت دارند میگویند : اگر در قضیه هسته ای، ایران کوتاه هم بیاید، تحریمها یکجا و همه برداشته نخواهد شد.
این را صریح دارند میگویند.

مقام معظم رهبری، ۱۷ / ۱۰ / ۹۳


دشمنی دشمنان ما بخاطر این است که نظام جمهوری اسلامی در مقابل نظام سلطه ایستاده است...
بقیه چیزها بهانه است.

مقام معظم رهبری. بیانات در دانشگاه افسری امام حسین. ۳۱ / ۲ / ۹۳


هر ملتی به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد. حتی آن کسانی که دوست آمریکا بودند.

مقام معظم رهبری، ۱۲ / ۸ / ۹۲


آن روزی اینها راضی میشوند که ایران یک ملت
ضعیف،
کنارمانده،
منزوی،
بی اعتبار و بی احترام باشد.
مسئله، مسئله هسته ای نیست.

مقام معظم رهبری. ۱۲ / ۸ / ۹۲

[ شنبه 17 مرداد 1394برچسب:رهبری + کاوشگر روز, ] [ 11:55 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تقدیر اینستاگرامی خانم بازیگر از یک پزشک

گلاره عباسی با انتشار عکس زیر در صفحه اینستاگرامش نوشت: هنوز هم داريم پزشك هايي كه هم كارشون فوق العاده است و هم ...امروز مطب دكتر خرسندي اشتياني. دوستان نوشته بودند فوتوشاپه و بايد بگم عكس امروز مطب اقاي دكتر


تقدیر اینستاگرامی خانم بازیگر از یک پزشک+عکس

[ سه شنبه 13 مرداد 1394برچسب:تقدیر از پزشک + گلاره عباسی + کاوشگر روز, ] [ 15:32 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

امیر اسماعیلی:سامانه های ما هرگز خاموش نمی شود

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) به همراه چند تن از معاونین به منظور ارزیابی سامانه‌های پدافندی موجود در منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور از این منطقه پدافندی بازدید کرد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) پس از بازدید از سایت‌های راداری و موشکی این منطقه گفت: پدافند هوایی همواره در حال مأموریت است و تحت هیچ شرایطی سیستمهای راداری و الکترونیکی و سامانه های موشکی و دیده‌بانی آن خاموش نمی‌شوند و به طور مداوم در حال انجام وظیفه هستند.
وی افزود: قرارگاه پدافند هوایی 24 ساعته و بدون تعطیلی همواره در حال رصد نقطه به نقطه آسمان کشور است به طوریکه امروز با تلاش تمامی همکاران به گسترش بالای 3600 نقطه در کشور رسیده است و ما بسته به نوع تهدیدات و نوع گسترش نیروهای فرامنطقه‌ای، فضای کشور را رصد می‌کنیم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ادامه داد: موضوع پدافند هوایی یک موضوع دانش بنیان است و تجهیزات آن هم کاملاً تخصصی و از تکنولوژی بالایی برخوردار است.
 وی افزود: به لطف خدا توانسته‌ایم این تجهیزات پیچیده را در داخل کشور تولید و در نقاط مختلف کشور از آنها بهره برداری کنیم.
وی در پایان گفت: امنیتی که امروز در کشور داریم امنیت بی نظیری است و مطمئناً یکی از عوامل ایجاد و پایداری این امنیت، در کنار سایر نیروهای مسلح، قرارگاه پدافند هوایی است.

[ سه شنبه 13 مرداد 1394برچسب:ارتش + پدافند هوایی + کاوشگر روز, ] [ 8:38 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

فرمانده نیروی زمینی ارتش: نیروهای مسلح ایران با هوشیاری کامل تحرکات منطقه را زیر نظر دارند

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رویدادهای منطقه خاورمیانه، گفت: تمام تحرکات در اطراف مرزهای میهن اسلامی و منطقه را به خوبی زیر نظرداریم.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در شهرستان ساوجبلاغ البرز، افزود: فرزندان شجاع ایران اسلامی در ارتش و سایر نیروهای مسلح با هوشیاری کامل، تمام تحرکات بدخواهان را زیر نظرو کنترل دارند.

وی ادامه داد: درصورت مشاهده کوچکترین اقدامی علیه امنیت کشورمان با اقتدار کامل وارد خواهیم شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز بین نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران ، وحدت و انسجام کامل وجود دارد واگر کوچکترین خطایی از دشمن سرزند، پاسخ کوبنده دریافت خواهد کرد.

سرتیپ پوردستان با بیان اینکه دشمنان اقتدار نیروهای مسلح و ملت ایران را به خوبی می شناسند و هشت سال جنگ تحمیلی گواهی براین مدعاست، گفت: امروز دشمنان به طور مستقیم وارد جنگ با ایران نمی شوند بلکه به شیوه حمایت از گروه های تکفیری و تقویت تروریست ها در منطقه برای مقابله با نفوذ ایران اسلامی در منطقه روی آورده اند.

وی اظهار کرد: ارتش اسلام در هشت سال دفاع مقدس به رغم تحریم های دشمنان با تبعیت از فرامین امام راحل (ره ) به خوبی در جبهه های جنگ نقش آفرینی کرد و اکنون نیز در زمینه تولید تجهیزات و فناوری نظامی به موفقیت های بزرگی دست یافته است.

پوردستان، شکل گیری بیداری اسلامی در منطقه را نتیجه مقاومت ملت ایران در برابر ابرقدرت های جهان دانست و افزود: تا زمانی که روحیه استکبار ستیزی در بین ملت ایران باشد هیچ ابرقدرتی توان مقابله با این ملت را ندارد

[ یک شنبه 11 مرداد 1394برچسب:پوردستان + نیروی زمینی +‌ارتش + کاوشگر روز, ] [ 14:55 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

قـــدر لـحـظه هــا را بــدانیــم …!

قـــــطـره هـــای کــــوچـک آب

اقـــــیـانــــوس بــــزرگ را مـــی ســازنـــد

دانـــــه هـــای کــــوچــک شـــن

ســــاحــل زیــــبـا را . . .

لـــــحـظه هـــای کـــــوتاه

شـــــایـــد بـــی ارزش بــــه نــــظـر بــــرســـنـد ،

اما …

یک دنیای زیبا را می سازند .

قـــدر لـحـظه هــا را بــدانیــم …!

[ یک شنبه 11 مرداد 1394برچسب:قدر عمر + کاوشگر روز, ] [ 14:54 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مثبت اندیشی ...

اگر از کسی رنجیده خاطر شدید یا نسبت به کسی که از شما دور شده و

به او دسترسی ندارید یا فردی که احتمالا دیگر زنده نیست ،

احساس ناراحتی میکنید

پیشنهاد روانشناسی مثبت نگر به شما اینست که درمورد اتفاقی

که رخ داده واحساسی که در مورد آن دارید ،

نامه ای بنویسید ودر آن بگویید که اگر چه آن اتفاق را فراموش نکرده اید ،

اما اورا بخشیده اید بعد این نامه را مهر وموم کرده و

به بادکنک ببندید ورهایش کنید .

همراه با دور شدن آن ،تصور کنید که تمام احساسات قدیمی و

رنجش های شما ،با آن بادکنک ،شناور شده ودور خواهند شد .

[ یک شنبه 11 مرداد 1394برچسب:مثبت اندیشی + کاوشگر روز, ] [ 14:52 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تفاوت موشک‌ بالستیک اتمی و غیراتمی در چیست؟

موشک‌های بالستیک -BALLISTIC MISSILE- معمولا در چهار نوع کوتاه‌برد (زیر ۱۰۰۰ کیلومتر)، میان‌برد (بین ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ کیلومتر)، بلند برد (۳۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر) و قاره‌پیما ( با برد بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر) ساخته می‌شود. آن دسته از موشک‌های بالستیک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند با موشک‌های بالستیکی که خرج انفجاری و سرجنگی معمولی دارند، از ساختار مشابهی برخوردار هستند و هیچگونه تفاوتی با یکدیگر ندارند. تنها تفاوت این دو نوع موشک بالستیک در «کلاهک» یا «سرجنگی» -WARHEAD- آنهاست که می‌تواند «هسته‌ای» و یا معمولی باشد. گفتنی است هر موشک بالستیکی که بتواند یک سرجنگی به وزن ۲۰۰ کیلوگرم را با خود حمل کند، می‌تواند به جای خرج انفجاری معمولی، کلاهک هسته‌ای داشته باشد. به همین علت، امروزه از موشک‌های بالستیک میان‌برد و بلندبرد برای حمل کلاهک هسته‌ای استفاده می‌شود. بسیاری از موشک‌های بالستیک ایران از نوع میان‌برد یعنی با برد ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ کیلومتر هستند. بنابراین از قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای برخوردارند و ایران در حالی که استفاده از سلاح‌ اتمی را حرام قطعی می‌داند براساس بند ۳ از ضمیمه B قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل بایستی آزمایش و تولید آن را متوقف کند و این موشک‌ها را از سامانه تسلیحاتی خود کنار بگذارد! باید توجه داشت که سامانه موشک‌های بالستیک یکی از اصلی‌ترین فاکتورها و اهرم‌های دفاعی کشورمان است و نتیجه دست‌اندازی حریف به این سامانه غیر از خلع سلاح ایران اسلامی در مقابل دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن هیچ معنا و مفهوم دیگری ندارد. ضمن آن که این دسترسی‌ها و دست‌اندازی‌ها به موشک‌های بالستیک ختم نمی‌شود و این رشته سر درازتری دارد و می‌تواند ایران اسلامی را به اندازه‌ای تضعیف کند که حتی توان مقابله با گروه فکسنی داعش را هم نداشته باشد.

[ یک شنبه 11 مرداد 1394برچسب:بمب اتم + کاوشگر روز, ] [ 14:51 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

چقدر کوتاهست این زندگی...

هنگام به دنیا آمدن در گوشمان اذان می خوانند ولی نمازی نمی خوانند!


هنگام مرگ برایمان فقط نماز میخوانند... بدون اذان ...


اذان هنگام تولد برای نمازی است که هنگام مرگ می خوانند...


چقدر کوتاهست این زندگی


به فاصله یک اذان تا نماز...

[ یک شنبه 11 مرداد 1394برچسب:عمر انسان +‌اذان + کاوشگر روز, ] [ 14:49 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جااااااااااااان ؟!! کرررررررررری ؟!!

[ یک شنبه 11 مرداد 1394برچسب:جان کری +‌جناب خان + کاوشگر روز, ] [ 14:48 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جاهلیت نوین...

[ یک شنبه 11 مرداد 1394برچسب:جاهلیت نوین + کاوشگر روز, ] [ 14:25 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

طلبه مبارز با ضدانقلاب در فتنه 88 به دیار حق شتافت

سنگ بندازید، سنگ میندازیم، ما تعارف نداریم تو دفاع از نظام دیپلماتیک عمل نمی کنیم، به هر تهدید در همان سطح پاسخ می دهیم.

من عکس مرحوم حجت‌الاسلام سید علی‌نقی داوودی را در جریان مبارزه با جریان فتنه دیده بودم و سو استفاده بسیاری که ضد انقلاب از این تصویر  کرد را هم دیده بودم. امشب ژدنبال مطلبی بودم و به یکباره آگهی چهلم ایشان را دیدم ...
خداوند رحمتش کند ان شاء الله
مطلبی که درباره ایشان منتشر شده این بود:


ادامه مطلب
[ سه شنبه 6 مرداد 1394برچسب:مبارز + فتنه + کاوشگر روز, ] [ 7:47 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ما همه بدهکاریم به ...

برادر !! خواهر !!.ما بدهکاریم!.پدر !! مادر !! همسر !! فرزند !!.ما بدهکاریم..دوست !! رفیق !! آشنا !!.ما بدهکاریم..آقای مهندس !! آقای دکتر !! خانم مهندس !! خانم دکتر !!.ما بدهکاریم..آقای معلم!! خانم معلم!! استاد!! کارگر !!.ما بدهکاریم..آقای وکیل!! وزیر!! نماینده!! آقای رییس!!.ما بدهکاریم!.ما به آن روزها و شبها بدهکاریم..ما به آن مادر و پدر که با اشک و گریه، فرزندشان را روانه جبهه کردند،بدهکاریم..به آن خانمی که بغضش را در گلو خفه کرد تا سد راه شوهرش نشود،به آن نوزاد سه ماهه کهحسرت گفتن کلمه «بابا» راتا همیشه بر دل خواهد داشت،بدهکاریم..به مظلومیت آن شهیدی کهدلش برای تنها دخترش تنگ می‌شد، اما فرصت بازگشت به خانه را نداشت،بدهکاریم..به بزرگی و غرور آن امیر ارتش که به او گفتنددخترت روی تخت بیمارستان منتظر دیدن توست،برگرد،اما او بخاطر صدها جوان هم سن و سال دخترش حاضر به ترک جبهه نشدو تنها زمانی به خانه برگشت، کهجسد دخترش را دفن کرده بودند… .ما بدهکاریم..ما به اندازه قطرات اشک مادران و همسران ،به اندازه قطرات خون به ناحق ریخته ،بدهکاریم..به مظلومیت، معصومیت دختران و پسران بابا ندیده، به گریه‌های شبانگاه همسران شوهر از دست داده ،بدهکاریم..به بزرگی پیرمردی که کمر خم نکردو بر جنازه تنها فرزندش نماز خواند،بدهکاریم..ما به نام هزاران هزار شهید ، جانباز، اسیر،به هزاران هزار خانواده ، هزاران هزار پدر و مادر،هزاران هزار کوچه که نام شهید را بر آن گذاشته‌اند ،بدهکاریم.ما به ایران، به اسلام بدهکاریم…..حال خود دانید!!

[ سه شنبه 6 مرداد 1394برچسب:حرف حساب + کاوشگر روز, ] [ 7:46 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

به هوش باشید همه ما گرفتار یاریم

[ سه شنبه 6 مرداد 1394برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 7:45 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شعر طنز دکتر

خاک ایران یکسر از دکتر پر است
هرکه دکتر نیست نانش آجر است
ملک ایران سرزمین دکتران
این‌قدر دکتر نباشد در جهان
شهر دکتر، کوچه دکتر، باغ دک
کبک دکتر، فنچ دکتر، زاغ دک


عابران هر خیابان دکترند
دانه‌های برف و باران دکترند
هم وزیران هم مدیران دکترند
بیشتر از نصف ایران دکترند
هرکه پستی دارد اینجا دکتر است
دیپلم ردی‌ست، اما دکتر است

هرکه شد محبوب از ما بهتران
هرکه شد منصوب بالا دکتر است
هرکه رد شد از در دانشکده
یا گرفته دکتری، یا دکتر است
شعر نو مدیون دکترها بوَد
تو ندانستی که نیما دکتر است؟

 

شاعر تیتراژهامان دکتر است
مجری اخبار سیما دکتر است
آن‌که مثل آفتاب نیمه‌شب
سر زد از صندوق آرا دکتر است
شاد باش ای دکتر آرای ما
دکترای جمله دانش‌های ما

ای تو افلاطون و جالینوس ما
دکترایت نخوت و ناموس ما
در جهانی که پر است از نابغه
دکتری چندان ندارد سابقه
بی‌سبب افسرده‌ای، غم می‌خوری
سرزمین ماست مهد دکتری

خط‌مان وقتی شبیه میخ بود
ای‌بسا دکتر در آن تاریخ بود
این‌همه آدم که در عالم نبود
آدمی کم بود و دکتر کم نبود
من نگویم، شاعران فرموده‌اند
رخش و رستم هردو دکتر بوده‌اند

گرچه باشد قصه‌ها پشت سرش
دکتری دارند ملا و خرش
شاعران از رودکی تا عنصری
بی‌گمان دارند هریک دکتری
شعله‌های عشق چون گر می‌گرفت
آتشی در خیل دکتر می‌گرفت

عشق با دکتر نظامی قصه‌گو
عشق با دکتر سنایی رازجو
عارف شوریده دکتر مولوی
نام پایان‌نامه او مثنوی
حافظ و سعدی و خواجو دکترند
سروقدان لب جو دکترند
وحشی و اهلی و صائب دکترند
تاجر و دهقان و کاسب دکترند

عالمان را خود حدیثی دیگر است
حجت‌الاسلام دکتر بهتر است
بحث‌های جعل مدرک نان‌بری‌ست
بهترین سرگرمی ما دکتری‌ست
عده‌ای مشغول دکترسازی‌اند
عده‌ای سرگرم دکتر‌بازی‌اند

[ سه شنبه 6 مرداد 1394برچسب:شعر طنز + کاوشگر روز, ] [ 7:44 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

فرمانده کل ارتش در ارتفاعات کلکچال بدون محافظ

عکس‌های زیر مربوط به امیر سرلشکر «عطاءالله صالحی» فرمانده 66 ساله جمهوری اسلامی ایران است. این عکس‌ها نشان می‌دهند که این فرمانده ایرانی بدون محافظ و تشریفات در ارتفاعات کلکچال حضور پیدا کرده است.

این تصاویر که توسط مردم عکسبرداری شده به ترتیب متعلق به یادمان شهدای گمنام تپه نورالشهدا و  ارتفاعات کلکچال است که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اند.

[ شنبه 3 مرداد 1394برچسب:فرمانده کل ارتش + کاوشگر روز, ] [ 15:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اوباما و بازار مسگرها

لاف غریبی اوباما در بازار مسگرها!

[ شنبه 3 مرداد 1394برچسب:اوباما + ارتش ایران + کاوشگر روز, ] [ 15:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نقی به اوباما: دوغ تو بنوش!

نقی به اوباما: دوغت بنوش!

[ شنبه 3 مرداد 1394برچسب:اوباما + ارتش ایران + کاوشگر روز, ] [ 15:9 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ما دیپلمات نیستیم که حرف بزنیم سربازیم عمل می کنیم

✊بعضی ها فکر میکنند
اینکه می گوییم اگر غلطی از اسرائیل سربزند با خاک یکسانش می کنیم
یا ما کاخ سفید را حسینه می کنیم بلف می زنیم و همه اینها را محض شوخی می گوییم باید بگویم:
ما نواده های خمینی هستیم
واهل این نوع شوخی های بی نمک نیستیم
ما اسرائیل را نابود می کنیم
قدس را آزاد می کنیم
و کاخ سفید را حسینه می کنیم
ما متجاوز را تا جهنم تعقیب می کنیم
و استکبار را مثل شوروی به زباله دان تاریخ تبعید می کنیم
شاید شما اهل این شوخی های بی نمک باشید اما ما نه
نشانی جدید ما را از نوچه های استکبار در منطقه از ناوهای غرق شده شان در خلیج فارس از بالگردها و سربازان سوخته در طبس،

از RQ 170 در آسمان ایران،

از سفارت شنود در طالقانی بپرسید؟

ما دیپلمات نیستیم که حرف بزنیم

سربازیم، عمل می کنیم!

[ شنبه 3 مرداد 1394برچسب:رهبری + کاوشگر روز, ] [ 15:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سیزده پند زیبا از امیرالمومنین(ع)

امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام: از کسانی مباش که،...
سخن بسيار مى‌گويد، اما كردار خوب او اندك است!
براى دنياى زودگذر تلاش و رقابت دارد اما براى آخرت جاويدان آسان مى‌گذرد.
سود را زيان و زيان را سود مى‌پندارد.
از مرگ هراسناك است اما فرصت را از دست مى‌دهد.
گناه ديگران را بزرگ مى‌شمارد، اما گناهان بزرگ خود را كوچك مى‌پندارد.
طاعت دیگران را کوچک و طاعت خود را بزرگ میداند.
مردم را سرزنش میکند اما خود را نکوهش نکرده با خود رياكارانه بر خورد مى‌كند.
خوشگذرانى با سرمايه داران را بيشتر از ياد خدا با مستمندان دوست دارد.
به نفع خود بر زيان ديگران حكم مى‌كند اما هرگز به نفع ديگران بر زيان خود حكم نخواهد كرد.
دیگران را هدایت اما خود را گمراه می‌کند.
دیگران از او اطاعت می‌کنند و او مخالفت می‌ورزد.
حق خود را به تمام می‌گیرد اما حق دیگران را به تمام نمی‌دهد.
از غیر خدا می‎ترسد اما از پروردگار خود نمی‌ترسد.

متن حدیث:


لا تکن ممن ......فَهُوَ بِالْقَوْلِ مُدِلٌّ وَ مِنَ الْعَمَلِ مُقِلٌّ يُنَافِسُ فِيمَا يَفْنَى وَ يُسَامِحُ فِيمَا يَبْقَى يَرَى الْغُنْمَ مَغْرَماً وَ الْغُرْمَ مَغْنَماً يَخْشَى الْمَوْتَ وَ لَا يُبَادِرُ الْفَوْتَ يَسْتَعْظِمُ مِنْ مَعْصِيَةِ غَيْرِهِ مَا يَسْتَقِلُّ أَكْثَرَ مِنْهُ مِنْ نَفْسِهِ وَ يَسْتَكْثِرُ مِنْ طَاعَتِهِ مَا يَحْقِرُهُ مِنْ طَاعَةِ غَيْرِهِ فَهُوَ عَلَى النَّاسِ طَاعِنٌ وَ لِنَفْسِهِ مُدَاهِنٌ اللَّهْوُ مَعَ الْأَغْنِيَاءِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ الذِّكْرِ مَعَ الْفُقَرَاءِ يَحْكُمُ عَلَى غَيْرِهِ لِنَفْسِهِ وَ لَا يَحْكُمُ عَلَيْهَا لِغَيْرِهِ يُرْشِدُ غَيْرَهُ وَ يُغْوِى نَفْسَهُ فَهُوَ يُطَاعُ وَ يَعْصِى وَ يَسْتَوْفِى وَ لَا يُوفِى وَ يَخْشَى الْخَلْقَ فِى غَيْرِ رَبِّهِ وَ لَا يَخْشَى رَبَّه فِى خَلْقِهِ.

[ شنبه 3 مرداد 1394برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 15:7 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بقيع‌‌ قبل از تخريب ...

در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجري قمري پس از اشغال مكه، وهابيان به سركردگي عبدالعزيزبن سعود روي به مدينه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال نموده، مأمورين عثماني را بيرون كردند و به تخريب قبور ائمه بقيع و ديگر قبور هم چنين قبر ابراهيم فرزند پيامبر اكرم – صلي الله عليه و آله و سلم – قبور زنان آن حضرت، قبر ام البنين مادر حضرت اباالفضل العباس – عليه السلام – و قبر عبدالله پدر پيامبر و اسماعيل فرزند امام صادق – عليه السلام – و بسياري قبور ديگرپرداختند. ضريح فولادي ائمه بقيع را كه در اصفهان ساخته شده بود و روي قبور حضرات معصومين امام مجتبي، امام سجاد، امام باقر و امام صادق – عليهم السلام – قرار داشت را از جا در آورده، بردند.

[ شنبه 3 مرداد 1394برچسب:بقیع + کاوشگر روز, ] [ 15:0 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]