گیاهی که خود، یک داروخانه است

رازیانه، گیاه دارویی و معطر دوسالانه متعلق به خانواده چتریان است؛ یک گیاه چتری با گل‌های زرد و برگ‌های پر مانند. ارتفاع این گیاه به ۲.۵ متر می‌رسد و همراه با ساقه‌ای توخالی رشد می‌کند. به طور کلی این گیاه بومی سواحل دریای مدیترانه در نظر گرفته می‌شود، اما در بسیاری از نقاط جهان بویژه در خاک‌های خشک نزدیک ساحل دریا و در رودخانه به طور گسترده رشد می‌کند.
دو نوع رازیانه وجود دارد؛ رازیانه با دانه‌های تلخ و رازیانه با دانه‌های شیرین. از زیرگونه دارای دانه‌های شیرین به عنوان طعم‌دهنده استفاده می‌شود. تفاوت‌های مورفولوژیکی بین این دو زیرگونه کاملا روشن نشده است. شاخ و برگ و دانه‌های گیاه رازیانه به طور گسترده‌ای در بسیاری از سنت‌های آشپزی جهان استفاده می‌شود. در بسیاری از فرهنگ‌ها در شبه‌قاره هند و شرق میانه، از دانه رازیانه در پخت و پز استفاده می‌شود و رازیانه یکی از ادویه‌جات مهم در کشمیر و گجرات است.
علاوه بر استفاده در آشپزی، رازیانه خواص دارویی فراوانی دارد. از رازیانه و خواص ضدنفخ آن فراوان یاد شده است و حتی برای کاهش نفخ نوزادان نیز می‌توان از آن استفاده کرد. در شبه‌قاره هند، دانه این گیاه به صورت خام و همراه با برخی از شیرین‌کننده‌ها خورده می‌شود. گاهی اوقات برای بهبود بینایی از عصاره رازیانه استفاده می‌شود. حتی برخی از بررسی‌های بالینی نشان داده است عصاره دانه آن دارای ظرفیت لازم برای درمان گلوکوم است. برخی از مطالعات نیز نشان داده است استفاده از این گیاه به عنوان یک داروی بالقوه برای درمان فشار خون بالا توصیه می‌شود. از فواید شیر مادران برای نوزادان بسیار شنیده‌ایم، اما بسیاری از مادران از میزان کم شیر برای نوزادانشان رنج می‌برند. یکی از ترکیباتی که برای حل این مشکل پیشنهاد می‌شود استروژن‌های طبیعی هستند که به اصطلاح به آنها فیتواستروژن می‌گویند. به دلیل حضور این مواد در رازیانه، آن را محرک افزایش شیر مادران می‌دانند.
علاوه بر خواص ذکر شده، اسانس استخراج شده از رازیانه اثر ضدباکتری نیز دارد؛ این اسانس در برابر عوامل بیماری‌زا که ناشی از مواد غذایی هستند مانند اشریشیاکلی، باسیلوس و استافیلوکوکوس اورئوس اثرات مثبت قابل توجهی نشان داده است. نه فقط اسانس استخراج شده از رازیانه، بلکه عصاره‌های آبی و آلی به دست آمده از رازیانه علیه برخی باکتری‌ها فعالیت ضد باکتری مناسبی را گزارش کرده‌اند.
در یک مطالعه، اسانس استخراج شده از رازیانه، ظرفیت مناسبی برای کنترل عفونت مقاوم به چند دارو ـ که حاصل وجود باکتری اسینتوباکتر (عامل بسیاری از عفونت‌های بیمارستانی) است ـ به نمایش گذاشت. بررسی‌های محققان نشان می‌دهد عصاره استخراج شده از پوست رازیانه اثر تخریبی قابل توجهی روی قارچ کاندیدا آلبیکنس دارد که عامل ایجاد عفونت‌های دهانی و تناسلی است.
از رازیانه، خواص جالب دیگری از جمله خاصیت آنتی‌اکسیدانی رازیانه گزارش شده است. رازیانه می‌تواند رادیکال‌های آزاد را مهار کند. مطالعات نشان داد فعالیت آنتی‌اکسیدانی عصاره و اسانس استخراج شده از رازیانه در مقایسه با BHT و BHA که آنتی‌اکسیدان‌های رایج در صنعت هستند، قوی‌تر است. از عصاره استخراج شده از رازیانه خواص ضدالتهابی نیز گزارش شده است. جالب است بدانیم اسانس رازیانه موجب فعالیت محافظت کبدی و کاهندگی قند خون نیز می‌شود.
تجمع ترکیبات موثر داخل گیاه رازیانه، متغیر است و در هر یک از بخش‌های آن یعنی ریشه، ساقه، شاخه، گل و میوه تفاوت دارد. اثرات دارویی میوه رازیانه به طور کلی به اسانس آن نسبت داده می‌شود. در گزارش پایانی یک مطالعه آمده است که میزان اسانس و ترکیبات مختلف در مراحل مختلف بلوغ گیاه رازیانه نیز متفاوت است و اسانس که نمایشگاهی از فعالیت‌های دارویی این گیاه است، با بلوغ میوه کاهش می‌یابد.
البته شایسته است در استفاده از مواد طبیعی در درمان و پیشگیری از بیماری‌ها به استفاده ایمن از گیاهان دارویی و ادویه‌جات و آماده‌سازی آنها در استفاده‌های بالینی توجه شود.

[ چهار شنبه 28 خرداد 1393برچسب:گیاهان دارویی + رازیانه + درمان + داروخانه + کاوشگر روز, ] [ 15:54 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پیروزی جمل، نتیجه رشادت‌های امام‌ حسن‌ (ع)

روحانی سیدیدالله شیرمردی، رئیس ستاد نماز جمعه تهران در مورد اهمیت کنگره سبط النبی(ع) و نقش امام حسن(ع) در تاریخ اسلام گفت: امام حسن(ع) ۱۰ سال امام بودند حدود ۲۳ سال در دوران امامت پدرشان بودند و در جنگهای افریقا، در فتح افریقا، در فتح ایران و در جنگ صفین و جمل جزء سرداران بودند و نقش تعیین کننده داشتند و پایه پیروزی جنگ جمل ایشان بودند و در دوران جد بزرگوارشان حدود یک دهه عمر کردند.
وی با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی(ع) با بزرگترین طاغوت عصر یعنی معاویه درگیر بودند و با همه اینها ابعاد ناشناخته ای از ایشان وجود دارد گفت: کنگره سبط النبی(ع) واقعا علمی است و الحمدلله مورد استقبال اندیشمندان، نویسندگان و علما قرار گرفته است.
رئیس ستاد نماز جمعه تهران با ابراز تأسف از اینکه مردم و حتی علما و نخبگان اطلاعات کمی از ایشان دارند افزود: پیامبر(ع) در مورد امام حسن(ع) فرمودند «اگر عقل و خرد به صورت انسانی مبدل می گشت آن انسان حسن بن علی بود» به خاطر اینکه دنیای اسلام، دانشمندان و اندیشمندان شناخت بیشتری راجع به حضرت داشته باشند این کنگره برگزار می شود.
حجت الاسلام شیر مردی گفت: ستاد نماز جمعه تهران به عنوان یکی از دستگاههای اصلی به صورت فعال در بخش بین الملل، اجرائیات و همه بخشها با کنگره سبط النبی(ع) همکاری می کند. ستاد نماز جمعه در گذشته مسابقه هایی راجع به امام حسن(ع) برگزار کرد و در نماز جمعه شهرهای مشهد، قم، اصفهان، شیراز و دیگر شهرها چندین هزار جلد کتاب پخش کرد.
کنگره بین المللی "سبط النبی(ع)" با موضوع امام حسن مجتبی(ع) در روزهای اول و دوم تیرماه با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جمعی از مجموعه های فرهنگی و دینی ازجمله ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار می شود.

[ چهار شنبه 28 خرداد 1393برچسب:جنگ جمل + امام حسن + رشادت + کاوشگر روز, ] [ 15:53 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آب خوردن قوی ترین موجود دنیا ...

[ چهار شنبه 28 خرداد 1393برچسب:مورچه + قویترین + حشره + کاوشگر روز, ] [ 15:50 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جام جهانی نماز صبح ؟!!

سلام ، میگم جام جهانی 2014 برزیل شروع شد ، نکنه ما برای دیدن این بازی ها تا بعد از ساعت12 شب زنده داری کنیم و از اون ور نماز صبحمون قضا بشه...

گفتم که در جریان باشید....یا علی

[ چهار شنبه 28 خرداد 1393برچسب:جام جهانی + نماز صبح + کاوشگر روز, ] [ 9:22 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اعدام صلیبی شیوه جدید داعش برای ایجاد رعب و وحشت +عکس

به صلیب کشاندن و نوشتن جرم افراد بر روی اجساد آنان از روش های جدید گروه وحشی داعش محسوب می شود.
 
 به تازگی گروه های تروریستی وهابی به شیوه جدید اعدام و رعب و وحشت در مناطق تحت سلطه خود دست زده است.
 
 
منابع نزدیک به القاعده اعلام کردند که جرم این افراد ارتباط داشتن و عضویت در ارتش آزاد سوریه بودند.
 
 
به صلیب کشاندن و نوشتن جرم این افراد بر روی اجساد آنان از روش های جدید این گروه وحشی محسوب می شود. انتهای پیام/
[ چهار شنبه 28 خرداد 1393برچسب:صلیب + داعش + کاوشگر روز, ] [ 9:18 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ترفند داعشی­‌ها برای فریب مردم

سران داعش برای فریب مردم به نیروهای خود دستور داده ­اند هنگام ورود به شهرها به ویژه بغداد، تصاویر مراجع بزرگ از جمله آیت الله سیستانی را در دست بگیرند.
 پایگاه خبری الیوم الثامن نوشت: یکی از تروریست‌های داعش پس از دستگیری از سوی نیروهای امنیتی عراق اعتراف کرد که داعشی‌ها با در دست داشتن تصاویر آیت الله سیستانی و مقتدا صدر  به زعم خود قصد ورود به بغداد را دارند.
این منبع نوشت: نیروهای امنیتی عراق یکی از اتباع کشورهای عربی همسایه را که با گروه­‌های مسلح در ارتباط بود، در شهرستان التاجی واقع در شمال بغداد دستگیر کردند.
فرد دستگیر شده با بیان اینکه از دیرالزور سوریه به عراق آمده بود، ادعا کرد که نیروهای داعش در نظر دارند به زودی از چند محور وارد بغداد ­شوند.
وی گفت نقشه داعش برای ورود به بغداد این است که لباس سیاه بر تن داشته و تصاویر آیت الله سیستانی و مقتدی صدر را در دست داشته و بر روی خودروهای خود نیز تصاویر آنان را نصب خواهند کرد.
به گفته وی هدف از این اقدام، فریب و گمراه کردن مردم شیعه است که در پی فتوای مراجع برای مبارزه با داعش داوطلب شدند.
[ چهار شنبه 28 خرداد 1393برچسب:سیستانی + داعش + کاوشگر روز, ] [ 9:16 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اعلام آمادگی دختر صدام برای جهاد نکاح

رغد دختر صدام حسین رییس جمهور معدوم عراق می گوید در پاسخ به دعوت حارث الضاری رئیس هیات موسوم به علمای مسلمین برای جهاد نکاح با عناصر داعش آمادگی دارد.

رغد این آمادگی را در صفحه توییتر خود اعلام کرده است و از زنان موصل نیز دعوت کرده است که به این دعوت الضاری پاسخ مثبت دهند.

این دعوت برای بدعت شرم آور گروه تروریستی داعش در حالی است که گزارش ها از خودکشی 4 زن در شهر واصل به دلیل اجبار آنان از سوی تروریست های داعش برای تن دادن به این عمل حکایت دارد.

 شاهدان عینی در استان موصل تاکید کردند که تروریست های داعش، مردان موصل را مجبور کردند که همسران و دخترانشان را به عقد مبارزان داعش در آورند.

تعدادی از افراد مسلح داعش با در دست داشتن بلندگو از اهالی موصل خواستند که زنان و همسرانشان را به عقد مبارزان این گروه تروریستی در آورند.

داعشی ها دو دادگاه شرعی در موصل ایجاد کرده اند که کار آن صدور و اجرای احکام ظالمانه در حق اهالی این شهر است.

 قضات این دادگاه تروریست هایی هستند که تابعیت پاکستانی داشته و جلادان آن نیز بیشتر تابعیت عربی دارند و برای کسانی که از تحویل دختران خود و جهاد نکاح آنان خودداری می­ کنند مجازات شلاق با زنجیرهای آهنی را در نظر گرفته و به اجرا در می آورند.

 حارث الضاری رییس هیات موسوم به علمای مسلمین که جماعتی تکفیری است از زنان موصل و جهان عرب خواسته است برای جهاد نکاح با جنگجویان داعش داوطلب شوند.

[ سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:رغد + دختر صدام + جهاد نکاح + کاوشگر روز, ] [ 15:48 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تفاوت دیوار مهدکودک ایران و اروپا

دیوار یکی از مهد کودک در اروپا که بر روی آن یکی از شعرهای حافظ درج شده است

 
 
دیوار یکی از مهد کودک ها در تهران
 
[ سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:مهد کودک + ایران + تفاوت + کاوشگر روز, ] [ 15:46 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آبادانی ها در برزیل

[ سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:آبادان + برزسل + کاوشگر روز, ] [ 15:45 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حسن نصرالله در جام جهانی برزیل!

[ سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:سیدحسن نصرالله + جام جهانی + عکس + کاوشگر روز, ] [ 15:44 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

هرگونه تجاوز به خاک مقدس ایران در نطفه خفه خواهد شد

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: اقتدار نیروهای مسلح باعث ایجاد ثبات و امنیت در کشور شده است و این اقتدار با رهنمودهای داهیانه فرماندهی معظم کل قوا و ایثار و فداکاری نیروهای مسلح به دست آمده است.
 جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به ناامنی‌های ایجاد شده در کشورهای منطقه اظهار داشت: به یاری خداوند ارتش و مردم عراق با وحدت و همدلی پاسخ محکمی به متجاوزین می‌دهند.
 سرتیپ صباحی فرد افزود: امنیت و ثبات امروز در کشور مرهون ایثار و فداکاری نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی است و این اقتدار باعث شده است تا دشمنان فکر نفوذ به خاک مقدس کشور جمهوری اسلامی ایران را به ذهن خود راه ندهند و قطعا هرگونه تجاوز در نطفه خفه خواهد شد.

[ سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:پدافند + کاوشگر روز, ] [ 15:34 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بچه‌ها مچکریم!

تا اینجا که بازی‌های جام جهانی فوتبال رو دنبال کردم، از زحمات بچه‌ها خیلی خوشحال شدم. رفتم سایت فیفا دیدم تو رده دوم بعد آرژانتین قرارگرفتیم. بچه‌ها مچکریم!

[ سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:جام جهانی + ایران + کاوشگر روز, ] [ 10:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ارتش، جنگ اطلاعاتی امریکا با بکارگیری داعش در عراق را رصد می کند

امیر سرتیپ حیدری، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که این نیرو تمام تحولات عراق را رصد می‌کند، اظهار کرد: ما این آمادگی را به لحاظ نظامی داریم که هر موقع فرمانده کل قوا و فرماندهان ارتش اجازه دهند به وظیفه و تکلیف قانونی خود عمل کنیم.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:داعش + نیروی زمینی ارتش + کاوشگر روز, ] [ 10:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

رونمایی از موشک شفق؛ نیش جدید کبراهای ایرانی +عکس

 

شفق، موشکی هوشمند است که با استفاده از جستجوگر IIR روی هدف خود قفل می‌کند و با برد 8 تا 10 کیلومتر، سرعت آن 2 تا 2.7 ماخ است. این موشک 60 کیلوگرمی توانایی نفوذ 1 تا 1.5 متر در انواع زره تانک و شناور را دارد و دقت اصابت آن 30 سانتیمتر مربع در فاصله 10 کیلومتر است.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:موشک شفق + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 10:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

وقتی نخبگان یک جامعه بر فرشی نشینند، هوادارانشان در کشوری بگنجند!

خداوند سران داخلي فتنه را هدايت ـ وگرنه لعنت ـ کند که نگذاشتند چنين تصاوير شيريني را، در خرداد 1389، ببينيم و خوش‌خوشانمان شود.

[ سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:عکس زیبا + کاوشگر روز, ] [ 10:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بوسه بازیگر سینما بر دستان «شوخان»

این روزها چشم‌های جمشید مشایخی، سر ناسازگاری گذاشته است. چشم چپ استاد به مقتضای گذر عمر مبتلا به «آب مروارید» شده و به همین دلیل زیر تیغ جراحی رفته است. اتفاقا در همان بیمارستانی که استاد مشایخی عمل شده است، دختر شش ساله‌ای هم حضور دارد که چند ماهی است به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل شده است.

 شوخان براخاسی ، دختر شش ساله اهل شهرستان دیواندره در استان کردستان است که دو سال و نیم قبل بر اثر مصرف پنی‌سیلین و حساسیت به این دارو، از ناحیه دو چشم نابینا شد، اما با توجه به ناتوانی مالی خانواده شوخان برای ادامه مراحل درمان و پیگیری‌های روزنامه جام‌جم، درنهایت وزیر بهداشت تصمیم گرفت شخصا عمل جراحی چشم این دختر را انجام دهد و آخرین خبرها هم حاکی است که شوخان می‌تواند بزودی دنیای اطرافش را همچون سال‌های گذشته ببیند.

حالا جالب است که روز گذشته، شوخان کوچک به عیادت استاد مشایخی رفته و استاد هم با فروتنی، دستان کوچک شوخان را بوسیده است. عیادت دو بیمار، یکی از نسل پدربزرگ‌های با اخلاق و دیگری از نسل خردسال امروز، واقعه‌ای است که باید به فال نیک گرفت و امیدوار بود فروتنی و جوانمردی از یادها فراموش نخواهد شد.

[ سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:مشایخی + شوخان + چشم پزشکی + کاوشگر روز, ] [ 9:19 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عکس زیبای ماهواره‌ای از ایران

عکس زیبای ماهواره‌ای از ایران

[ سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:عکس ماهواره ای + ایران + کاوشگر روز, ] [ 8:15 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

برگزاری جشن ازدواج ۸۰۰ زوج جوان ارتش

مراسم جشن ازدواج ۸۰۰ زوج جوان در ارتش با حضور امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نزاجا برگزار شد.
امیر حیدری در این مراسم طی سخنانی، اظهار داشت:‌ این برنامه‌ها بخشی از پازل بزرگی است بنام خوشآیندسازی محیط پادگان‌ها و این نیز به دستور فرمانده کل قوا است که تا جای ممکن محیط سربازی را خوشآیند کنیم.
وی همچنین اضافه کرد: مقام معظم رهبری همچنین فرموده‌اند که مدام آشپزخانه‌ها، خوابگاه‌ها، سرویس بهداشتی و حمام‌ها را کنترل کنید.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به نقش سرباز در جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: سربازان نقطه اتکا و بازوی نظام هستند و این نیروهای دلسوز در همه مواقع حتی اگر زلزله و سیل بیاید پا در رکاب خواهند بود.
به عقیده حیدری کسی که سربازی را تجربه می‌کند، تجربه‌های اجتماعی را برای خود هموار ساخته و از شأن اجتماعی بالایی برخوردار خواهد بود.
وی در پایان تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس بزرگترین تکیه‌گاه ما سربازان بودند و از 46 هزار شهیدی که نیروی زمینی ارتش تقدیم انقلاب کرد، دو سوم آن سرباز بودند.

[ یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:ازدواج ارتشی + کاوشگر روز, ] [ 16:39 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جناب آقای سید صادق شیرازی

سلام علیکم بارها از شما و منبری های مقلدان شما شنیده ام که یکی از بزرگترین خیانت های جمهوری اسلامی و رهبران آن به جهان تشیع، حمایت از سنی های کشور فلسطین و سوریه و فارغ شدن از بلاد و بقاع متبرکه شیعه است، بارها شنیده ام که اعلام داشته اید بجای مسجد الاقصی باید به فکر مبارزه با غاصبان و مخربان قبرستان بقیع بود، بارها شنیده ام که خیانت جمهوری اسلامی چرخاندن نگاه ها از کربلا به قدس است، امروز کربلا این قطب عالم تشیع و دیگر اماکن متبرکه کشورِشیعه نشین عراق و هزاران زن و مرد شیعه عراقی در معرض خطر جدی گروه سنی های تکفیری داعش قرار دارند بنده به عنوان یک بچه شیعه از شما منادی و مدعی حفظ و حراست از اصول اصیل شیعی و پاسدارِحرم های متبرک ائمه اطهار(ع)!، عاجزانه درخواست و مطالبه می نمایم با صدور فتوای جهاد علیه این سنی های تکفیری خیل طرفداران و مقلدانتان را که سال هاست با قمه زنی- بنا به استدلال خودتان- روحیه جهادی و حماسی خود را حفظ کرده اند، به عراق گسیل دارید تا از اصول و خطوط قرمز شیعه! دفاع نمایند. امید است علت سکوت این چند روزه شما تدوین متن چنین حکمی بوده باشد چرا که سکوت در این شرایط ممکن است توسط طرفداران جمهوری اسلامی دلیلی بر طبل تو خالی بودن ادعاهای قبلیتان جلوه داده شود! بی صبرانه منتظر حضور شما، مقلدان و اقوامتان در این جهاد فی سبیل الله هستیم                       

 
 
افسران - جناب آقای سید صادق شیرازی
[ یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:صادق شیرازی + کاوشگر روز, ] [ 15:38 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

لزوم از کار انداختن اتاق فرمان سایبری تروریست‌ها

افسران - لزوم از کار انداختن اتاق فرمان سایبری تروریست‌ها
 

 

 

 


روشی که این روزها در حمله گروهک داعش به عراق خود را نشان می دهد. یکی از بزرگ ترین روش های موثر در پیروزی ها این است که جامعه و منطقه هدف، پیش از شروع جنگ منفعل شده و بازنده لقب بگیرد. داعش طی روزهای گذشته با شلوغ سازی رسانه ای و جنگ سایبری پیش از حمله به هر منطقه ای سعی داشته مردم آن منطقه را به هراس اندازد و در دنیای خارج اینگونه القا کند که به سرعت به همه اهداف سیاسی و ایدئولوژیک خود می رسد. با این روش تعدادی از مردم ترجیح می دهند که برای نجات خود و خانواده محل مورد هدف داعش را ترک کنند. حال اگر این روش با همکاری و خیانت داخلی هماهنگ باشد بخش قابل توجه ای از اهداف داعش برایشان به دست خواهد آمد.
روش اصلی داعش در عراق پروپاگاندایی است و بیش از آنکه در دنیای واقعیت وجود داشته باشد در رسانه ها جولان داده می شود. در این بخش از جنگ سایبری که به نظر می آید مدیریت آن در اختیار تیم های حرفه ای خارج از منطقه است،‌ به گونه ای نوع حمله و تصرف شهرها را یکی یکی پوشش می دهد و در دنیا پمپاژ می کند که انگار گروهک داعش در هر یک ساعت یک شهر بزرگ عراق را تصرف کرده و به زودی با تصرف پایتخت دولت را سرنگون کرده و با در اختیار گرفتن شهرهای حساس و مذهبی همچون کربلا و نجف، ‌نه تنها خلافت مورد نظر خود را تاسیس می کند بلکه دنیای شیعه را به حالت انفعال در خواهد آورد. این در حالی است که شاهدان عینی اذعان دارند که زندگی در شهرهای نجف، کربلا و ... بسیار عادی است.
ضمن اینکه ارتش عراق اگر چه همچون ارتش سوریه از یکدستی فکری و نظامی برخوردار نیست اما توانسته است مناطق حساسی از شهرهای موصل، ‌تکریت و... را بازپس گیرد. مسئله بعدی نیز این است که داعش با عملکرد وحشیانه خود باعث شده تا حلقه های گوناگونی از مخالفان علیه آن شکل بگیرد که در داخل عراق و برخی از کشورهای منطقه خواهان جنگ، سرکوب و شکست این گروهک هستند.
در این میان مسئله اصلی این است که در جنگ با داعش پیش از آن که رویارویی مستقیم صورت بگیرد باید در مبارزه سایبری و پروپاگاندایی علیه آن پیروز شد و اتاق فرمان رسانه ای آن را از کار انداخت. بنابراین جامعه رسانه ای نیز باید محتاط باشد تا در دام روانی جنگ سایبری که داعش را حمایت و هدایت می کند، نیفتد.

[ یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:داعش + تروریست + کاوشگر روز, ] [ 15:37 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عراق یک امام خمینی کم دارد ...

این جریانات را که نگاه می کنم یاد پاوه می‌افتم و پیام امام که معجزه کرد و پاوه رو نجات داد ...

عراق یک امام خمینی کم دارد ...

اگر امروز امام خامنه‌ای، فرمان دهد؛ عراق را حفظ کنید ...

ارتش داعش که هیچ، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد ...

[ شنبه 24 خرداد 1393برچسب:, ] [ 12:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

داعش به 170 کیلومتری مرزهای ما رسیده...

آهای آقایی که میگی ما رو چه به عراق و لبنان و فلسطین ...

آهای اونی که نیروی قدس رو تروریسم اسلامی می دونی ...

داعش به 170 کیلومتری مرزهای ما رسیده...

اگه حضور ما در عراق نبود، الان تو کوچه پس کوچه هامون باید سنگر بندی می کردیم ...

[ شنبه 24 خرداد 1393برچسب:, ] [ 12:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دهه مهدویت و ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه؛ روزجهانی مستضعفان و روز سربازان گمنام مبارک

ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه؛ روزجهانی مستضعفان و روز سربازان گمنام مبارک

ایام، ایام مبارکی است. دهه مهدویت و ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ روزجهانی مستضعفان و روز سربازان گمنام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ این ایام را خدمت تمام شیعیان حضرت، به ویژه سربازان گمنام حضرتش تبریک عرض می‌کنم.

خوب است به همین مناسبت نکاتی را یادآور شویم:


ادامه مطلب
[ شنبه 24 خرداد 1393برچسب:نیمه شعبان + ولادت + گمنام + کاوشگر روز, ] [ 12:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ردپای ظهور سفیانی در سوریه و عراق + تصاویر عکاس داعشی

داعش : دولت اسلامی شام و عراق + نقشه مناطق تحت تصرف 

داعش (دولت اسلامی عراق و شام) با ادعای ایجاد حکومت اسلامی و عمل به شریعت و از بین بردن شیعیان از سوریه شروع به شورش کرد، در این زمان بود که روایات عصر ظهور در ذهنم مرور شدن. بعد از این که  داعشی‌ها از شام وارد عراق شدن و درگیری‌ها در عراق شکل گرفت به دوستان گفتم که وضع عراق بدتر از سوریه است ولی تبلیغ نظام سلطه روی سوریه است و اونها رو تو عراق آزاد گذاشتن تا هر جنایتی که میخان بکنن. نتیجه اون آزادی شد امروز عراق، از دست دادن چند استان و ....

با این اتفاقات قرائن و شواهد عصر ظهور برام بیشتر عیان شدن (نه اینکه امسال سال ظهور باشه ولی خداکنه که باشه). با تشدید تحرکات این گروهک تکفیری و اینکه درگیری‌ها به مرزهای ایران هم داره کشیده میشه، ردپای ظهور سفیانی داره دیده میشه، اگر این اتفاق همونی باشه که تو روایات اومده با ورود داعش به عراق دوره زوالشون شروع شده.  رهبر این گروه بعد از کشته شدن نفر قبلی به ابوبکر البغدادی سپرده شده. خوبه با این گروهک آشنا بشیم:


ادامه مطلب
[ شنبه 24 خرداد 1393برچسب:داعش + کاوشگر روز + سفیانی, ] [ 12:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تصویری که شاید هیچوقت دیگر تکرار نشود

این تصویر از دید عکاسان یکی از تصاویری محسوب می شود که احتمال وقوع آن یک در ده میلیون عکس بوده و در هنگام پرواز سه پرنده در کنار هم گرفته شده که به شکل شکلکی در حال خنده تصور می شود.

 

 

[ سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:تصویر زیبا + کاوشگر روز, ] [ 15:13 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

قدرت نیروهای مسلح ایران همه گزینه‌های نظامی دشمنان را به زیر میز برده است

 

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن همواره ادعا می‌کند که  امروز یا فردا حمله می‌کند و گزینه نظامی روی میز است ولی اقتدار جمهوری  اسلامی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح ایران همه گزینه‌های نظامی دشمنان  را به زیر میز برده است.

[ سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:فرمانده ارتش + گزینه + کاوشگر روز, ] [ 15:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عکس دیده نشده از رهبر انقلاب در حرم امام رضا(ع)

عکس دیده نشده از رهبر انقلاب در حرم امام رضا(ع)

از سمت راست: حضرت آیت الله سید علي خامنه اي. آیت الله شهيدهاشمي نژاد- آیت الله ميرزامهدي نوقاني. آیت الله ميرزاجوادتهراني. سيدهادي خامنه اي

[ سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:غبارروبی + امام رضا + اولین عکس + کاوشگر روز, ] [ 11:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

. . .شب ولادت تو عید سیدالشهداست

اکبر لیلا
 تو آمدی که بگویی حسین تنها نیست و تا قیام قیامت حسین پابرجاست و ما ایرانیان روز  ولادت تورا  روز جوانان نامیدیم تا فرزندانمان همنوایی تو گردند و حسینی بمانند

کاوشگر روز روز جوان  را بر همه جوانان خوب ایران زمین تبریک میگوید آرزو  موفقیت وشاد کامی دارد

افسران - ستاره ها همه امشب به خاک می ریزند، و مقصد همه پایین پای کرببلاست . . .
[ سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:روز جوان + تولد حضرت علی اکبر + کاوشگر روز, ] [ 8:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

قربانی اولین تمرین پرسپولیس

عکس/ قربانی اولین تمرین پرسپولیس در فصل جدید

عکس/ قربانی اولین تمرین پرسپولیس در فصل جدید

[ دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:پرسپولیس + فوتبال + قربانی + کاوشگر روز, ] [ 9:9 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تأثیر معلم مریوانی بر وزیرخارجه امارات

وزیر امور خارجه امارات روز گذشته با حضور در یکی از بیمارستان‌های شهر العین موهای سر خود را به نشانه ابراز همدردی و همبستگی با کودکان سرطانی تراشید.

«شيخ عبدالله بن زايد آل نهيان» که به بیمارستان "توام" در العین امارات رفته بود برای ابراز با کودکان سرطانی سر خود را در بیمارستان تراشید که با بازتاب های گسترده‌ای در میان رسانه‌ها روبه رو شده است به طوری که همه این اقدام را تاثیرگرفته از اقدام معلم مریوانی می‌دانند.

وزیر امور خارجه امارات پس از بازدید دو ساعته از بیمارستان به تمامی بیماران بستری شده در این بیمارستان هدایایی از جمله تبلت هدیه داد.

«علی محمدیان» معلم پایه دوم ابتدایی مدرسه شیخ شلتوت در شهر کردنشین مریوان در غرب ایران اواخر سال گذشته به منظور همدردی با «ماهان رحیمی» دانش آ‌موز سرطانی خود که به علت عوارض ناشی از مصرف دارو و شیمی درمانی دچار ریزش موی سر شده بود، موهای سرش را تراشید که باعث شد بسیاری از کاربران در رسانه‌‌های خارجی و عربی، از چنین اقدامی نیز تعریف و تمجید کنند.

بسیاری از رسانه‌های خارجی از جمله روزنامه پرتیراژ انگلیسی گاردین، الاهرام چاپ لندن و سایت‌های خبری الرای الیوم در لندن و العراق نت در بغداد با انتشار خبر معلم مریوانی از وی به عنوان یک قهرمان ملی یاد کرده‌اند.

 

علی محمدیان معلم مریوانی

[ دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:معلم سنندجی + تراشیدن سر + همدردی + کاوشگر روز, ] [ 9:2 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

«صیاد 2» زنجیره شکارچیان ایرانی را کامل کرد

با توجه به تهدیدات موجود علیه کشورمان، پدافند هوایی به نوعی اولویت‎ اول نیروهای مسلح ایران است که تفکیک بخش پدافند هوایی نیروی هوایی ارتش و تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء به عنوان یکی از مهمترین نمودهای آن مطرح می‎شود. در این راستا و برای تقویت توان سامانه‎های دفاع هوایی موشکی، خط تولید جدیدترین ابزار پدافند هوایی کشور با نام موشک «صیاد-2» چندی پیش نمایش داده شد.

اولین خبرها از آزمایش این موشک و تحویل آن به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء ارتش اوایل سال 1390 منتشر شد. بعدها اعلام گردید از این موشک در سامانه دوربرد و ارتفاع بالای «اس-200» نیز استفاده خواهد شد که در نتیجه به آن امکان درگیر شدن با اهداف در برد و ارتفاع متوسط را نیز خواهد داد. ظاهراً این امر به کمک سامانه‎ای با نام «تلاش» میسر شده است که برای آشکارسازی و ردگیری هدف موشک صیاد-2 از آن استفاده می‎شود.

در زمان رونمایی از موشک صیاد-2 در سال 92 اطلاعات ناچیزی از آن منتشر شد و عبارت «SD-2M» نقش بسته بر روی بدنه موشک‌های رونمایی شده احتمالاً نشان‌دهنده بهینه‌سازی شدن آنها نسبت به نمونه آزمایش شده در سال 90 است. با توجه به اهمیت بالای بحث پدافند هوایی و ویژگی‎های سامانه رونمایی شده در این گزارش به بررسی مشخصات موشک صیاد-2، پرتابگر جذاب آن و ترکیب این موشک با سامانه اس-200 می‌پردازیم.
 

موشک صیاد

موشک صیاد-2 و پرتابگر آن


ادامه مطلب
[ دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:صیاد2 + پدافند + قدرت نظامی + کاوشگر روز, ] [ 8:56 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

فرماندهان ارشد سپاه و ارتش در یک نما

فرماندهان حاضر در این تصویر شامل امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، امیر سیاری فرمانده نداجا، امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه، سردار پاکپور فرمانده نزسا، سردار آبرومند معاون هماهنگ‌ كننده فرماندهي كل سپاه (ردیف نشسته از راست به چپ)

عکس/ همه فرماندهان ارشد سپاه و ارتش


امیر خرم طوسی جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر پوردستان فرمانده نزاجا، امیر دادرس معاون هماهنگ کننده نزاجا، امیر محمودی معاون اجرایی ارتش، امیر حبیبیان رییس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش، امیر موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، حجت الاسلام آل هاشم رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سردار کاظمی رییس حفاظت اطلاعات سپاه، سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و حجت الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران (ایستاده از راست به چپ) هستند.

[ یک شنبه 18 خرداد 1393برچسب:عکس فرماندهان نظامی + کاوشگر روز, ] [ 8:57 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سلیقه مادر شهید لبنانی

نمونه ای از سلیقه مادران شهدای لبنانی برای مزار فرزندانشان

عکس/سلیقه مادر شهید لبنانی

عکس/سلیقه مادر شهید لبنانی

[ یک شنبه 18 خرداد 1393برچسب:مادر شهید + سلیقه + کاوشگر روز, ] [ 8:54 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

وحشت اسرائیل از رادارهای مدرن ایرانی

محافل امنیتی اسرائیل اعتراف کرده اند سامانه های موشکی و راداری که به تازگی از سوی نیروهای مسلح ایران رونمایی شده اند بسیار پیشرفته هستند.
"امیر بوحبوط" تحلیلگر نظامی در سایت خبری عبری "والا" در مطلبی نوشت: ایران در جنگ روانی علیه اسرائیل اقدام به رونمایی از تسلیحات نظامی بسیار پیشرفته و به روز به ویژه در زمینه موشکی و راداری می کند.
این تحلیلگر اسرائیلی اضافه کرد: ایرانی ها در سال 2011 از رادار جدید و ساخت داخلی به نام "عصر" رونمایی کرد. این رادار از مهمترین تسلیحات و ابزار مقابله با جنگ الکترونیک به شمار می رود زیرا قدرت حذف پارازیت های ضدرادارها را دارد.
براساس رسانه های ایرانی، رادار "عصر"در سال 1392 توسط نیروی دریایی ارتش و وزارت دفاع ایران طراحی و ساخته شده است. رادار عصر اولین رادار سه بعدی آرایه فازی ایران است که می تواند اهداف خود را در فاصله 200 کیلومتری کشف کند.
قابلیت کشف و رهگیری اهداف هوایی و سطحی، توانایی رهگیری ۱۰۰ هدف به طور همزمان، مقابله با جنگ الکترونیک و کاهش توان مصرفی از جمله ویژگی های این رادار اعلام شده است.
وی افزود: این سامانه جدید راداری می تواند اهداف را در فاصله 200 کیلومتری رصد کند. این رادار برای مقابله با اهداف هوایی از جمله موشک های کروز استفاده می شود. می توان از این سامانه در ماموریت های مختلف بهره برد.
تحلیلگر اسرائیلی ادعا کرد: روسیه این سامانه های راداری پیشرفته را به ایران داده است. در سیستم امنیتی اسرائیل به قدرت این سامانه به لحاظ فناوری، توجه نمی شد. اسرائیلی ها پیش از این عقیده داشتند مطالب منتشر شده درباره این رادار، تنها برنامه رسانه ای و تبلیغاتی است و تاثیری در قدرت تسلیحاتی و نظامی ایران ندارد اما مشخص شد این موضوع نادرست است.
به گزارش عصر ایران، این تحلیلگر اسرائیلی سپس به نقل از محافل امنیتی در تل آویو ادامه داد: در سال های اخیر ایرانی ها توانستند با وجود تحریم ها، به توسعه و تولید موشک ها و سامانه های راداری دست بزنند. ایران همچنین در 5 سال اخیر سامانه های تسلیحاتی بسیار پیشرفته ای از جمله رادارهای "عصر" را به سوریه تحویل داده است. ارتش سوریه از این رادارها برای رصد دشمنانش استفاده می کند.

[ یک شنبه 18 خرداد 1393برچسب:وحشت اسرائیل + موشک + رادار ایرانی + کاوشگر روز, ] [ 8:41 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کاریکاتور / نتانیاهو تب کرد

پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه و برباد رفتن رویاهای نتانیاهو

نتانیاهو تب کرد!

[ یک شنبه 18 خرداد 1393برچسب:بشار اسد + انتخابات + نتانیاهو + کاوشگر روز, ] [ 8:40 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آخوند درباری

سید حسن امامی، امام جمعه حکومت پهلوی نمادی بود از روحانیت درباری و اسلام آمریکایی. در تصویر زیر این به اصطلاح روحانی مراتب احترام خود را به شاه مخلوع نشان می‌دهد.

عکس / یک روحانی هم می‌تواند آمریکایی باشد

[ یک شنبه 18 خرداد 1393برچسب:آخوند درباری + کاوشگر روز, ] [ 8:37 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تصاویری از بیعت سپاه و ارتش با رهبر انقلاب

تصاویر زیر مربوط به مراسم بیعت فرماندهان ارتش و سپاه با رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، پس از انتخاب ایشان به عنوان رهبر و فرمانده کل قوا در سال ۱۳۶۸ است.

 

[ شنبه 17 خرداد 1393برچسب:بیعت نظامیان + رهبر + کاوشگر روز, ] [ 16:19 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عکس دیده نشده از امام خمینی (ره)

معمولا عکس‌های خصوصی تر حضرت امام خمینی (ره) به دست نشریات نمی‌افتد، اما این عکس پس از 30 سال توسط عکاس آن منتشر شد.

عکس دیده نشده امام خمینی (ره)

[ شنبه 17 خرداد 1393برچسب:عکس امام + کاوشگر روز, ] [ 16:0 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ایران من ...

 

فارس، نژاد پرست نیست (مگه کوروش نژاد پرست بود؟)

رشتی بی غیرت نیست (مگه میرزا کوچک خان بی غیرت بود؟)

مازندرانی کله ماهی خور نیست (مگه نیما کله ماهی خور بود؟)

لر، کم عقل نیست (مگه رییس علی دلاواری يا آريوبرزن کم عقل بود؟)

ترک زبان ،حیوان نیست (مگه شهریار ، کریم خان و ... حیوان بودند؟)

قزوینی نگاه بد  نداره (مگه علامه دهخدا، شهید بابایی نگاه بد داشتند؟)

بلکه اینان ستونهای ایران اسلامی ما هستند. وقتی داریم از داخل ستونها رو خراب میکنیم دیگه نیازی به دشمن خارجی نیست. اينها رو كساني ساختن كه ميخوان ايران و ايراني رو اول ريز ريز بعد خوار و ذليل كنن كه چيزي به نام ایران اسلامی نباشه...

ايراني مسلمان به خودت بيا ،ببين چي و به كي ميگي...
[ شنبه 17 خرداد 1393برچسب:ایران + سرزمین دلیران + کاوشگر روز, ] [ 15:53 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خاطراتی از دفاع مقدس

نبرد درنقطه صفر مرزی سومار

برداشتی مستند از کتاب اردگاه نوشته آزاده جانباز میکاییل احمدزاده 

در آخرین روزهای جنگ تحمیلی دشمن با همکاری منافقین خلق عملیات گسترده ای علیه نیروهای ایرانی انجام داده بودند چندین کیلومتر به عمق خاک ایران از ناحیه جاده سومار به سه راهی ایلام نفوذ کرده بودند ما نیز در اثر در گیری های منطقه ای و تعقیب و گریز به حوالی شهر سومار که به دست متجاوزین عراقی افتاده بود رسیده بودیم. در روي جاده خاكي با آرايش باز راه مي رفتيم كه ناگهان يك خودروي عراقي در روي جاده درحال آمدن به سمت ما ديده شد يكي از سربازان دسته شناسائي كه عرب زبان هم بود درروي جاده نشست نشانه رفت ومابه هر سو پراكنده شديم سرباز شجاع با صداي بسيار به خودروي عراقي كه خیلي نزديك شده بود به عربي فریاد کشید:

قف : خودرو حامل يك افسر و دو نفر سرنشين و راننده بود آنها فرصت عكس العمل پيدا نكرده بودند در يك لحظه متوجه ما شده بوند وشايد خيال نمي كردند ما آزادانه در داخل محاصره آنها روي جاده راه برويم.


ادامه مطلب
[ شنبه 17 خرداد 1393برچسب:دفاع مقدس + ارتش + خاطرات + کاوشگر روز, ] [ 15:15 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]