پایدارترین "سامانه دفاع موشکی جهان" چیست؟

سامانه‌های دفاع موشکی نقش مهمی در مقابله با هواپیما‌ها و جنگنده‌های متخاصم دارند و در این زمینه طیف گسترده‌ای از این تجهیزات در  کشورهای جهان یافت می‌شود.


*** مزیت سامانه دفاع موشکی "سام"

سامانه‌های دفاع موشکی می‌توانند یک آسمان امن را برای کشوری که از این سیستم‌ها استفاده می‌کند به وجود آورند و در این زمینه سیستم های پدافندی "سام 6" توانمندی‌های گسترده‌ای دارند.

"سام 6" بنا به گفته منابع رسانه‌ای یک سیستم دفاع موشکی متحرک بوده که قابلیت‌های گسترده‌ای برای مورد اصابت قرار دادن جنگنده‌های کشور متخاصم دارند.

این سیستم دفاع موشکی در دهه 60 میلادی برای مقابله با جنگنده‌های "فانتوم" طراحی و تولید و در دهه 70 میلادی دهها فروند جنگنده‌ ارتش اسرائیل با سامانه پدافندی برخی کشورهای عربی سرنگون شد. سامانه دفاع موشکی "سام 6" توانمندی‌های بالایی در جنگ الکترونیک دارند و با توجه به استراکچر ویژه آن آسیب‌پذیری کمتری در نبردهای الکترونیکی دارند.



چرا

چرا



"سام 6" قابلیت مانور بالایی دارد و احتمال برخورد آن به هدف  70 درصد به ازای یک موشک است است. این سامانه در جنگ(دهه 70 میلادی) بین برخی کشورهای عربی و اسرائیل باعث شوک خلبانان اسرائیلی شد، زیرا خلبان جنگنده متوجه قفل شدن موشک بر روی هواپیمای خود نمی شد؛از این رو به آن لقب 3 انگشت مرگبار داده بودند.

ارتش رژيم صهيونيستي به کمک حامي خود يعني آمريکا، توانست با طراحي نقشه فريب و ايجاد هدف های کاذب، محل سامانه های "سام 6 " را شناسايي و تعداد زيادی از آن ها را منهدم کند.


سامانه موشکی "سام 6"  یک سیستم مجمتع بوده و از آتشبار و رادار تشکیل شده و رادارها معادل 75 کیلومتر و موشک‌هایی که با لانچر حمل می‌شوند؛  برد تا 30 کیلومتر دارند.

موشک برای رهگیری هدف از سامانه هدایت راداری نیمه فعال بهره می برد؛ یعنی موشک بازتابش امواج رادار زمینی را از هدف گرفته و به تعقیب آن می پردا .زد

"سام 6" از خودروهای دو مرحله‌ای با سوخت جامد کمک می‌گیرد و هر موشک این سامانه که روی لانچر سوار می شود؛ طولی قریب به 6 متر، وزن سرجنگی 56 و وزن کلی قریب به 600 کیلوگرم است.

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395برچسب:موشک سام + کاوشگر روز, ] [ 7:21 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خشم رسانه‌های سعودی از تحویل سامانه موشکی "اس 300" به ایران

گمانه زنی‌ها و ادعاهای روزنامه‌های اسرائیلی و عربی در منطقه  بر ضد جمهوری اسلامی ایران به یک سناریو ادامه دار تبدیل شده است. 

 در گذشته روزنامه های اسرائیلی و عربی ادعاهایی را درباره حضور نیروهای ویژه سپاه در سوریه، حضور در بلندی های جولان اشغالی، ساخت پایگاه نظامی در جنوب سوریه، اختلافات "تهران –مسکو" و سامانه موشکی "اس 300" مطرح کرده اند. 
 روزنامه های عربی و اسرائیلی  منطقه به دنبال آن هستند تا با ایجاد اختلاف بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه روابط دو کشور را تحت الشعاع قرار دهند و این موضوع در گذشته هم وجود داشته  است. 
 برای مثال در گذشته یک روزنامه کویتی و یک روزنامه اسرائیلی گزارش دادند که فدراسیون روسیه به دلایلی سامانه موشکی "اس 300" را به ایران تحویل نمی دهند و این موضوع توسط رئیس جمهور فدراسیون روسیه به تعویق افتاده است.

نکته قابل تامل اینکه رسانه های عربی و صهیونیستی یک هدف مشترک را دنبال می کنند و آن نشان دادن این تصویر است که جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا و جهان منزوی شده است.
در صبح روز 29 فروردین ماه سال جاری سامانه های موشکی "اس 300" باعاملیت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) از مقابل جایگاه عبور کردند و قطعاتی از این سیستم به نمایش عموم درآمد. البته یک هفته قبل از این اتفاق هم؛  قطعات سامانه پدافند هوایی "اس 300"  وارد ایران شده بود و عکس آن در فضای مجازی منتشر گردید. 

خشم رسانه های عربی  از تحویل سامانه موشکی



خشم رسانه های عربی  از تحویل سامانه موشکی


اما اخیرا ادعایی از سوی یک روزنامه وابسته به پادشاهی عربستان سعودی مطرح شده که جمهوری اسلامی ایران سامانه موشکی "اس 300" را دریافت نکرده و این موشک ها از رده خارج شده است.
**بازخوانی ادعای روزنامه سعودی
روزنامه "الوطن" چاپ عربستان سعودی مدعی شد خبر‌ها مبنی بر اینکه ایران سامانه اس۳۰۰ را از روسیه دریافت کرده، دروغ است؛ زیرا ساخت این سامانه متوقف شده است. 

 
خشم رسانه‌های سعودی از تحویل سامانه موشکی

الوطن در گزارشی در ادعایی مضحک نوشت: «کار‌شناسان روسی فاش کردند خبر‌ها مبنی بر اینکه مسکو سامانه دفاع هوایی اس۳۰۰ را به ایران تحویل داده، تبلیغات دروغینی است؛ زیرا روسیه دیگر این سامانه را تولید نمی‌کند و آنچه به ایران تحویل داده شده است سامانه آنتینی دو هزار و پانصد است.»
الوطن افزود در حالی که دو طرف روسی و ایرانی تأکید می‌کنند تحویل اس۳۰۰ به ایران پایان یافته است، هیچ یک از طرفین از سرنوشت شکایت ایران از روسیه در دادگاه‌های بین المللی به سبب خلل در بندهای واردات سامانه اس۳۰۰، حرفی نمی‌زند.

خشم رسانه های عربی  از تحویل سامانه موشکی


در ادامه این ادعا آمده است: مسکو برای جلب رضایت آمریکا و اتحادیه اروپا این قرارداد را در سال دو هزار و دوازده متوقف کرد که این مسئله به نارضایتی ایران و شکایت از روسیه منجر شد.
نویسنده این گزارش در ادامه ادعای بی‌اساسش نوشت: مسائل ضد و نقیض میان ایران و روسیه بسیار است، اما به سبب شرایط منطقه‌ای و بین المللی، دو طرف آرامش را حفظ کرده‌اند زیرا نگرانند که از هر مسئله اختلافی در کشمکشی جدید استفاده شود.
**سردار دهقان تحویل "اس 300" را به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)
این سخنان در حالی مطرح می شود که سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به صراحت اعلام کرد که این سامانه به پدافند هوایی خاتم الانبیا تحویل داده شده است.
سردار دهقان وزیر دفاع در حاشیه بازدید از دستاوردهای پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیا گفت: سامانه دفاع موشکی راهبردی" "S-300 دراختیار پدافند هوایی قرار گرفته است.
در حقیقت رسانه های وابسته به اسرائیل و امپریالیسم نمی توانند خشم خود را از تحویل سامانه موشکی "اس 300" به جمهوری اسلامی ایران پنهان کنند و لذا چنین ادعاهایی را مطرح می کنند که با واقعیت صدها مایل فاصله دارد.

[ پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395برچسب:موشک اس ۳۰۰ + کاوشگر روز, ] [ 7:20 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

گزارشِ کار به خاخام ضدایرانی

گزارشِ کار به خاخام ضدایرانی (آقای ربع پهلوی قسمت رو باور کنیم یا دم خروس رو) شما میهن پرستی؟

افسران -  گزارشِ کار به خاخام ضدایرانی (آقای ربع پهلوی قسمت رو باور کنیم یا دم خروس رو) شما میهن پرستی؟
[ پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395برچسب:خاخام + پهلوی + کاوشگر روز, ] [ 7:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بعضی دولت‌های اسلامی به ملّت‌هاشان خیانت می‌کنند.

افسران - متأسفانه بعضی دولت‌های اسلامی به ملّت‌هاشان خیانت می‌کنند. زمینه نفوذ آمریکا را فراهم می‌کنند ...

[ پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395برچسب:طاغوت + خیانت + کاوشگر روز, ] [ 7:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

"دشمن(امریکا)ا ز " اسلام مقتدر می ترسد

افسران -

[ پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395برچسب:بیانات رهبر + کاوشگر روز, ] [ 6:59 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سپاه پاسداران و نیروی قدس،با مبالغ کم،توانسته اند کارهای زیادی انجام دهند!

افسران - اعتراف جالب وندی شرمن: سپاه پاسداران و نیروی قدس،با مبالغ کم،توانسته اند کارهای زیادی انجام دهند!

به گزارش فارس، رئیس سابق تیم مذاکره‌کننده آمریکایی (وندی شرمن) گفت:
«نکته مهم که بسیار حائز اهمیت است، این است که شکی وجود ندارد که ایران می‌تواند این پول را برای مقاصد دیگر استفاده کند و سوالی وجود ندارد که با رفع تحریم‌ها، اقتصاد ایران می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد و شک ندارم که با بهبود وضعیت اقتصادی، سپاه پاسداران هم پول بیشتری به دست می‌آورد. اما می‌خواهم به شما یادآوری کنم که سپاه پاسداران و نیروی قدس، با همان مبالغ کم، توانسته بود کارهای زیادی انجام دهد.»

[ چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395برچسب:قدرت اسلام + کاوشگر روز, ] [ 6:49 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام مبارک ...

افسران - ولادت شهزاده ارباب، حضرت علی اکبر(علیه السلام)ولادت باسعادت نوه گرامی حضرت امیر المومنین علی ابن ابیطالب موذن کربلا شبیه ترین مردم به رسول مکرم اسلام حضرت علی اکبر سرور قلب سیدالشهدا مبارک

[ چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395برچسب:ولادت علی اکبر ـ کاوشگر روز, ] [ 6:47 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ورود رزمی‌کار ایرانی به رینگ مسابقات آمریکا با مداحی و پرچم یا حسین(ع)

افسران - ورود رزمی‌کار ایرانی به رینگ مسابقات آمریکا با مداحی و پرچم یا حسین(ع) + فیلم

به گزارش گروه چند رسانه‌ ای خبرگزاری میزان، استاد سیامک خرمی رئیس سبک کیک جیتسو ایران که در یکی از مسابقه حرفه‌ای کیک جیتسو در آمریکا شرکت کرده بود، با پرچم یا حسین (ع) وارد رینگ مسابقه شد.
هم‌زمان با ورود سیامک خرمی به سالن مسابقه و حضور در رینگ نیز به درخواست وی، صدای مداحی و رجزخوانی یکی از مداحان ایرانی خطاب به داعش و تروریست‌های تکفیری از بلندگوهای سالن پخش شد.
در مسابقات حرفه‌ای کیک جیتسو در آمریکا مرسوم است که هنگام ورود فایتر به سالن مسابقه و حضور در رینگ، آهنگ مورد علاقه وی در سالن مسابقه پخش می‌شود.

[ چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395برچسب:بصیرت + کاوشگر روز, ] [ 6:45 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

10 راه ساده برای مقابله با گرمای تابستان بدون کولر

در صورت افزایش دمای هوا در تابستان، 10 راه حل ساده برای کاهش دمای منزل وجود دارد که در زیر شماری از آنها را بررسی می کنیم:

 
1- بستن پنجره ها یا کشیدن پرده ها:
این روش، باعث کاهش دمای هوای داخل منزل تا حد فراوانی است. به طوری که بیش از 30 درصد از گرمای هوای داخل منزل، از طریق پنجره وارد می شود. از این رو، کشیدن پنجره ها، باعث کاهش دمای هوا به میزان 20 درصد می شود.
 
2- بستن در اتاق ها:
بستن در اتاق ها باعث جلوگیری از خروج هوای سرد به سایر بخش های گرم منزل می شود و می توان از این روش برای موقع خواب استفاده کرد.
 
3- استفاده از پنکه به جای کولر:
استفاده از پنکه، به فرد احساس استفاده از نسیم دریا را می دهد. اما ترفند ساده ای وجود دارد که باعث خنک شدن فضا می شود. بدین ترتیب که پس از روشن کردن پنکه یک ظرف بزرگ آب یخ را در گوشه ای در مقابل پنکه قرار دهید.
 
4- تعویض ملحفه ها:
در فصل تابستان باید از استفاده از ملحفه های پشمی یا پارچه های نخی خودداری کنید. بلکه بهتر آن است از ملحفه های پنبه ای استفاده کرد. زیرا باعث پایین نگه داشتن دمای بدن می شود.
 
5- تأکید بر کاستن دمای بدن به جای دمای هوای منزل:
پیشینیان ما بدون در اختیار داشتن کولر، بانوشیدنی های سرد و پوشیدن لباس های کمی خیس یا کاهش دمای بدن از داخل، خودشان را از گرمای هوا در امان می داشتند.
 
6-استفاده ازتهویه هوا در حمام یا آشپزخانه:
با استفاده از این روش، می توان هوای گرم پس از آشپزی یا حمام را از منزل خارج کرد.
 
7- استفاده بالش های دارای کیسه آب سرد:
با استفاده از این نوع بالش ها که در داخل آنها کیسه آب یا ژل سرد در طرفین آن قرار دارد، می توان حرارت بدن را کاهش دارد. گذاشتن بطری آب یخ یا آب سرد در محل قرار گرفتن پاها بر روی تخت باعث کاستن دمای بدن و آرام شدن اعصاب می شود.
 
8- باز کردن پنجره در ساعات پایانی شب:
در برخی مناطق، که دمای هوا در شب های تابستان کاهش می یابد می توان با باز گذاشتن پنجره های منزل، اجازه داد قبل از خواب، هوای خنک وارد منزل شود.
 
9- حذف لامپ های رشته ای:
لامپ های رشته ای حدود 90 درصد انرژی شان را به صورت گرما، هدر می دهند. از این رو، باید به جای آنها از لامپ های کم مصرف استفاده است.
 
10- نوشیدن آب:
با بالا رفتن دمای هوا، بدن از طریق تعرق، به طور خودکار دمای خود را کاهش می دهد و بدن با تعرق بیشتر، دمای بدن را پایین می آورد. از این رو، بدن همواره به مایعات بیشتری برای جبران این کمبود مداوم آبنیاز دارد. علاوه بر این، نوشیدن آب باعث افزایش رطوبت بدن و شادابی می شود.
[ چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395برچسب:گرمای هوا + خنک شدن + کاوشگر روز, ] [ 6:42 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

محققان آمریکایی: زنان مذهبی از سلامت بهتری برخوردارند

محققان دانشگاه هاروارد دریافته اند زنانی که حداقل دو بار در هفته در مراسم مذهبی شرکت می کنند در مقایسه با زنانی که هرگز در مراسم مذهبی شرکت نمی کنند یک سوم کمتر در معرض مرگ در طول بالغ بر ۲۰ سال مطالعه قرار داشتند.
 
تایلر واندرویل، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ارتباط بین حضور در مراسم مذهبی و نرخ مرگ و میر احتمالا بیشتر با انجام مراسم مذهبی و بخصوص به شکل مراسم های همگانی مرتبط است تا خود باور مذهبی فرد.»
 
به گفته وی، «به نظر می رسد چیزی فراتر از تجربه مراسم مذهبی همگانی و جمعی برای سلامت فرد مفید است.»
 
به گفته واندرویل، تحقیق قبلی نشان داده است که هویت روحی یا مذهبی فردی یا شیوه های انفرادی انجام مراسم مذهبی فایده چندانی برای سلامت ندارد.
 
نتایج این مطالعه نشان می دهد اهمیت حضور در مراسم جمعی مذهبی به مراتب فراتر از شخصیت مذهبی خود فرد است.
 
محققان در این مطالعه اذعان داشتند در حدود دو سوم آمریکایی ها معتقدند مذهب بخش مهمی از زندگی شان است. ۸۳ درصد خدا را در تعطیلات آخر هفته عبادت می کنند. بیش از ۴ نفر از هر ۱۰ آمریکایی عنوان کرده اند که در مراسم مذهبی آخر هفته ها شرکت می کنند.
 
این مطالعه مبتنی بر اطلاعات بدست آمده از ۷۵ هزار زن آمریکایی بود. مطالعه از سال ۱۹۷۶ آغاز شده بود. رده سنی زنان بین ۳۰ تا ۵۵ سال بود. اطلاعات مربوط به سبک زندگی، سلامت و عبادت مذهبی بین سال های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۲ جمع آوری شده بود.
 
در طول دوره مطالعه ۲۰ ساله، بیش از ۱۳۵۰۰ زن درگذشتند.
 
زنانی که حداقل یک بار در هفته در مراسم مذهبی شرکت می کردند ۲۷ درصد کمتر در معرض مرگ ناشی از بیماری قلبی قرار داشتند. همچنین ریسک مرگ آنها به دلیل سرطان در مقایسه با زنانی که در مراسم عبادی شرکت نمی کردند ۲۱ درصد کمتر بود.

[ سه شنبه 28 ارديبهشت 1395برچسب:زن مذهبی + سلامت + کاوشگر روز, ] [ 6:29 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

چرا نباید امام زمان(ع) را با نام اصلیش بخوانیم؟

در روایتی از امام صادق (ع) چنین آمده است: «هیچ کس به جز کافر نام صاحب‌الامر را بر زبان نمی‌آورد».[1]

 
در یکی از توقیعات حضرت صاحب الزمان (عج) نیز چنین آمده: «ملعون است، ملعون است کسی که نام مرا در محفلی بین مردم ببرد».[2]
 
از این روایات باز هم در کتاب های شیعه یافت می‌شود به طوری که علامه مجلسی در بحارالانوار یک باب به همین موضوع اختصاص داده است.[3]
 
حال این نکته مهم است که بدانیم نام حضرت را که در روایات بر بیان نکردن آن تأکید بسیار شده است، چیست؟ در روایتی از پیامبر(ص) آمده است که «مهدی از فرزندان من است، اسم او اسم من و کنیه اش کنیه من است».[4] با توجه به این روایت می‌توان فهمید که نام حضرت مهدی(عج)، محمد است و نباید ایشان را با این نام خواند.
 
با کمی دقت در مطالب بالا  فهمیده می‌شود که نباید حضرت مهدی(عج) را با نام محمد بخوانیم؛ نه این که نام محمد را بر زبان نیاوریم و یا این که این نام را بر کودکان خود نگذاریم، بلکه منظور این است که هر گاه خواستید حضرت مهدی (عج) را بخوانید، از نام اصلی‌شان (محمد) استفاده نکنید.
 
یاد کردن نام شریف امام عصر(عج) به چند گونه امکان دارد: 1.یاد کردن آن در کتاب‌ها؛ 2. یاد کردن آن به کنایه؛ مثلاً‌ بگوید اسم او اسم رسول خدا است؛ 3. یاد کردن نام ایشان در مواقع ترس که ممکن است ضرر جانی برای امام (عج) یا آن فرد داشته باشد؛ مانند یاد کردن نام ایشان در دوران غیبت صغرا؛ 4. یاد کردن نام آن حضرت در حالتی که ترسی در کار نیست و تقیه لازم نیست؛ مانند دوران ما.
 
مورد اول و دوم به اتفاق علما اشکالی ندارد؛ زیرا علمای شیعه بالاجماع با این کار مخالفت نکرده‌اند.[5] مورد سوم نیز به اتفاق نظر علمای شیعه اشکال دارد و حرام است.[6] اما درباره مورد چهارم اختلاف نظر وجود دارد. برخی از علمای شیعه معتقدند که این کار اشکال دارد و برخی معتقدند که اشکالی ندارد؛ برای مثال علامه مجلسی معتقد است که کلاً یاد کردن امام زمان (عج) با نام محمد اشکال دارد؛ چه در دوران غیبت صغرا و چه در دوران غیبت کبرا.[7] در مقابل علی بن عیسی اربلی از فقهای بزرگ شیعه معتقد است که منع تلفظ به نام مهدی (عج) تنها از روی تقیه بوده است و اکنون دیگر این تقیه وجود ندارد و در نتیجه این منع هم برطرف شده است.[8]
 
بنابراین، می‌توان این طور جمع‌بندی کرد: اولاً: چیزی که از آن در روایات منع شده است، این است که امام زمان(ع) را با نام محمد بخوانیم؛ نه این که نام محمد را به کلی به کار نبریم و حتی برای فرزندانمان نیز این اسم را انتخاب نکنیم. ثانیاً: بین علمای شیعه درباره این که آیا در دوران کنونی که ترس و تقیه‌ای در کار نیست، آیا باز هم یاد کردن امام زمان (عج) با نام محمد اشکال دارد یا نه، اختلاف است و برخی از فقهای بزرگ شیعه معتقدند در این دوران اشکالی ندارد و آنچه در روایات آمده مختص دوران غیبت صغرا است که شیعیان در حالت تقیه بوده‌اند.
 
 
پی نوشت‌ها:
[1] کورانی، علی، المعجم الموضوعی لاحادیث الامام المهدی، ص 890، ناشر شخصی، چاپ اول.
[2] همان.
[3] علامه مجلسی، بحار الانوار، ج 51، ص 31 – 33، دار الکتب الاسلامیة، تهران، 1362.
[4] المعجم الموضوعی لاحادیث الامام المهدی، ص 176.
[5] تونه‌ای، مجتبی، موعود نامه، ص 101، انتشارات مشهور، چاپ اول.
[6] همان، ص 102.
[7] بحار الانوار، ج 51، ص32.
[8] تونه‌ای، مجتبی، موعود نامهص 102.
[ سه شنبه 28 ارديبهشت 1395برچسب:امام زمان + کاوشگر روز, ] [ 6:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ارتش در کنار سپاه؛ تغییری بنیادین در قدرت سخت ایران

اندیشکده آمریکایی «آمریکن انترپرایز» در مطلبی تحت عنوان «ارتش در سوریه: تغییری بنیادین در قدرت سخت ایران» به حضور نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در سوریه پرداخت.

این اندیشکده با اشاره به افزایش اعزام عناصر ارتش ایران برای مبارزه در سوریه طی چند ماه گذشته، نوشت: «ارتش به طور تاریخی بر دفاع از سرزمین ایران متمرکز بوده است،‌ و هیچ تائید یا سندی بر اعزام ارتش به منطقه جنگی از زمان پایان جنگ ایران و عراق در سال 1988 وجود ندارد».

ارتش در سوریه: تغییری بنیادین در قدرت سخت ایران
اندیشکده آمریکایی «آمریکن انترپرایز» در مطلبی تحت عنوان «ارتش در سوریه: تغییری بنیادین در قدرت سخت ایران» به حضور نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در سوریه پرداخت

این گزارش با استناد به صحبت‌های فرمانده ارشد ارتش، این اعزام را بیانگر تغییری بنیادین در چهره دفاعی قبلی ارتش می‌داند و در این رابطه می‌نویسد: «به نظر می‌رسد رهبر ایران و فرماندهان نظامی این کشور تصمیم گرفته‌اند اهداف عناصر ارتشی را بازتعریف کنند تا به طور فعالانه از سپاه پاسداران در مامورت خود در دفاع و گسترش انقلاب اسلامی در خارج حمایت کند. چنین تغییری پیامدهای چشمگیری برای میزان و قابلیت قدرت سخت ایران در غرب آسیا (خاورمیانه) به همراه خواهد داشت».

اندیشکده آمریکایی با بیان بی‌اطلاعی از اینکه چه کسی دستور داده تا ارتش وارد نبرد شود و اینکه چطور ارتش در داخل ساختار نظامی حامیان اسد در سوریه ادغام شده، به اظهارات اخیر فرماندهان ارتش در این رابطه اشاره ‌کرده و در تحلیل آن نوشت: «این اظهارات نشان می‌دهد که کادر افسری ارتش در داخل ساختار بزرگتری از فرماندهی و کنترل سپاه در سوریه ادغام می‌شود. این اعزام مهم است، نه فقط به این خاطر که نشان می‌دهد ارتش می‌تواند در خارج مستقر شده و مبارزه کند،‌ بلکه بدین دلیل که نشان‌دهنده قابلیت نادیده‌ سپاه در اجرای عملیات‌های مشترک با تعداد محدودی از نیروهای ارتشی است».

ارتش در سوریه: تغییری بنیادین در قدرت سخت ایران
این گزارش با استناد به صحبت‌های فرمانده ارشد ارتش، این اعزام را بیانگر تغییری بنیادین در چهره دفاعی قبلی ارتش می‌داند

«آمریکن انترپرایز» مدت زمان اعزام افسران نیروی زمینی سپاه به سوریه جهت انجام عملیات‌های مهم را مدت محدودی (30 الی 60 روز) دانست و با استناد به مصاحبه امیر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، نوشت: «نیروهای ارتش ظاهرا در داخل الگوی اعزامیِ بزرگتر سپاه ادغام می‌شوند و نه ایجاد ساختار نظامی موازی و مجزای زمینی. فرمانده ارتش بیان داشت که نیروهای ارتش تحت فرماندهی ارتش در سوریه عمل نمی‌کنند، بلکه تحت سازمانی بی‌نام هستند که دارای فرماندهی مستقلی در عملیات‌های نظامی در این کشور است. صالحی احتمالا به نیروی قدس سپاه پاسداران اشاره داشته است، که نهایتا مسئول عملیات‌های نظامی ایران در سوریه و نیز عراق است. دیگر فرماندهان ارتش نیز اظهار داشته‌اند که نیروهای ارتش "در کنار" نیروهای سپاه در حال مبارزه در سوریه هستند».

 

 

 

 

این گزارش در ادامه به اطلاعات مربوط به شهدای ایران در سوریه اشاره می‌کند و بر اساس این اطلاعات نتیجه می‌گیرد که حداقل برخی از نیروهای ارتش در سپاه و حتی در خط مقدم ادغام شده‌اند؛ اندیشکده آمریکایی سپس با استناد به یکی از خبرگزاری‌های داخلی مدعی شد که نیروهای ویژه ارتش و نیروهای عملیاتی سپاه قدس در حال انجام عملیات در شهرهای الحضر و زیتان واقع در جنوب آلپو (حلب) هستند و در این رابطه نوشت: «قرار دادن نیروهای ارتش تحت فرماندهی سپاه معقول به نظر می‌رسد، چرا که تمامی نیروهای ایرانی واقع در جنوب آلپو احتمالا وابسته به شبکه‌های لجستیکیِ از قبل موجودِ سپاه در زمین هستند. با این حال، این موضوع نشان‌دهنده تمایل و توانایی مدیریت درون سرویسی بین دو سازمان است».

ارتش در سوریه: تغییری بنیادین در قدرت سخت ایران
«آمریکن انترپرایز» همکاری ارتش و سپاه در سوریه را نشان‌دهنده تمایل و توانایی مدیریت درون سرویسی بین دو سازمان می‌داند

«آمریکن انترپرایز» ارتش ایران را در حال پیروی از مدل کادرـ‌تیپ (brigade cadre) در سوریه دانست و بیان داشت که سپاه از این مدل به هنگام استقرار نیروهای زمینی در طول حملات پاییز و زمستان در اطراف شهر آلپو استفاده می‌کرد.

این اندیشکده در انتها با استناد به مصاحبه فرمانده نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی که اظهار داشت نیروهای ارتشی موجود در سوریه مشتمل بر «نیروهای خدماتی از واحدهای مختلف» هستند تا یک واحد کامل، نوشت: «کلیه واحدهای ارتش به سوریه فرستاده نمی‌شوند. احتمالا افسرها بر اساس زبان یا دیگر مهارت‌های خاص انتخاب شده‌اند که مورد نیاز نیروهای سپاه بود».

[ سه شنبه 28 ارديبهشت 1395برچسب:ارتش + کاوشگر روز, ] [ 6:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بهائیان قاتل در ایران چه کردند؟

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، بهائیان همواره در عرصه های حقوق بشری یکی از سوژه های تبلیغاتی دنیای غرب علیه جمهوری اسلامی بوده اند گویا این جماعت ،مظلومان و ساکتان تاریخ ایران بوده و در حق انها ظلمی بزرگ رقم خورده است شاید تاکنون فکر می کردید بهائیت ، یکی از فرقه های انحرافی است و توسط کانونهای استعماری ایجاد شده است .

سرسپردگی این دین ساختگی و انحرافی جای سوال و شک ندارد اما آنچه کمتر مورد بررسی و توجه قرار گرفته است اعمال شنیع این فرقه در قالب ترور ، آدمکشی ، قتل و کشتار بوده است . در این گزارش مروری بر اعمال تروریستی این گروه خواهیم داشت.


« فرقه شیخیه » ریشه اصلی بهائیت

ریشه اصلی بهائیت را باید در فرقه ای با نام « شیخیه » جست و جو کرد این فرقه توسط فردی با نام شیخ احمد احسائی پایه گذاری شد.

شیخ احمد ، در سال ۱۱۷۵ ه.ق و به قولی ۱۱۶۶ ه.ق در آبادی احساء واقع در کشور عربستان کنونی بدنیا آمد ، پس از تحصیلات اولیه با فرقه صوفیه رابطه پیدا کرد و کم کم روحیه صوفیه گر ی در او پیدا شد .

او بر اساس پیشینه فکری صوفی منشی در عین حال که شیعه بوداعتقاد بر ۴ اصل داشت که عبارت بودند از:

1- خدا ۲- پیامبر ۳- امام ۴- باب امام (واسطه بین امام ومردم) او مدعی شد که من نائب و باب خاص امام زمان هستم و در اواخر عمر یکی از شاگردانش به نام سید کاظم رشتی را جانشین خود معرفی کرد.



بهائیت

یکی از مدعیان جانشینی سید کاظم رشتی، علی محمد شیرازی معروف به سید باب بود او در روز اول محرم ۱۲۳۵ ه.ق در شیراز متولد شد . پدرش در سن کودکی او از دنیا رفت و او تحت کفالت مادرش فاطمه بگم و دایی خود سید علی درآمد.او توسط دایی اش در سن کودکی به مکتب شیخ محمد عابد که او نیز شیخی مسلک بود فرستاده شد ولی پیروان باب برخلاف مدارک بسیار زیادی اصرار دارند او را درس نخوانده و اُمّی قلمداد کنند. او در سن ۱۹ سالگی همراه دایی اش به بوشهر و از آنجا عازم کربلا شدو در کلاس درس سید کاظم رشتی شرکت نمود بعداز مدتی به شیراز بازگشت و در شب جمعه ۵ جمادی الاول ۱۲۶۰ ه.ق در ۲۵ سالگی ادعای بابیت کرد ، که اين زمان بعنوان مبداء تاريخ بابيان موسوم به «تاريخ بديع» شمرده مي‌شود، و در 27 شعبان 1266/ 9 ژوئيه 1850 به قتل رسيد.


او ابتدا خود را «باب امام زمان» (عج) خواند، سپس خود امام زمان و سرانجام مدعي نسخ اسلام و نزول ديني جديد شد. از اينرو، مسلمانان، حتي اهل تسنن، بهائيان را جزو فرق اسلامي بشمار نمي‌آورند.


علی محمد شیرازی بنیانگذار فرقه ضاله بابیت


باب در 27 شعبان 1266 هجری قمری در تبریز با درایت قاطعانه مرحوم امیر کبیر اعدام گشته و فتنه بابیان موقتا خاموش شد.

شورش‌هاي بابيان اوّليه در نخستين سال سلطنت ناصرالدين شاه و صدارت ميرزا تقي خان اميرکبير، خوش‌نام‌ترين وزير تاريخ معاصر ايران، در کنار شورش‌هاي بزرگ و کوچک محلي که اندکي پيش يا پس از مرگ محمد شاه ( ششم شوال 1264/ 4 سپتامبر 1848 ) سراسر ايران را فراگرفت، و بزرگترين‌شان شورش محمدحسن خان سالار در خراسان بود، بخشي از سناريوي ايجاد آشوب در ايران با هدف متزلزل کردن حکومت مرکزي بود.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 ارديبهشت 1395برچسب:بهاییت + کاوشگر روز, ] [ 6:16 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

زنان پایگاه ارتش آمریکا

پایگاه تفنگداران دریایی ایالات متحده یکی از قوای پنج‌گانه نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا است که انجام عملیات‌های آبی-خاکی را بر عهده دارد و معمولاً در همکاری نزدیک با نیروی دریایی از نظر آموزشی، حمل‌ونقل و لجستیکی است.
سپاه تفنگداران ایالات متحده (USMC) به عنوان یک نیروی واکنش سریع عمل می‌کند. زنان پا به پای مردان در ارتش آمریکا و آن‌هم در رسته تفنگداران خدمت می‌کنند. آن‌ها در بسیاری از عملیات‌های مختلف در خطوط مقدم جبهه با دشمن نبرد و در بخش‌های لجستیک و ترابری نیز به ایفای نقش می‌پردازند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 ارديبهشت 1395برچسب:ارتش آمریکا + کاوشگر روز, ] [ 6:9 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پيامک عجيب به بازنشستگان نيروهاي مسلح

معنی این پیامک این است: «عدم پرداخت حقوق اردیبهشت ماه تا اطلاع ثانوی!»

[ سه شنبه 28 ارديبهشت 1395برچسب:پیامک عجیب + کاوشگر روز, ] [ 6:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

5 هدیه رهبری به سربازان متأهل

سردار موسی کمالی جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگویی با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا برای اعطای تسهیلات جدید به سربازان متأهل در تشریح این تسهیلات، اظهار کرد: در اجرای سیاست های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری و فرماندهی کلی قوا و همچنین به منظور خوشایندسازی خدمت سربازی برای سربازان متأهل مقام معظم رهبری به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی اکبر و روز جوان با پیشنهاد ستادکل نیروهای مسلح برای ارائه تسهیلاتی جدید به سربازان متأهل موافقت کردند.

وی در ادامه افزود: تسهیلات جدید درنظرگرفته شده برای سربازان متأهل شامل 5 بند است که به شرح زیر می‌باشد و لازم به ذکر است که این مقررات از زمان ابلاغ لازم‌الاجرا بوده و تمام نیروهای مسلح می‌بایست این مقررات را در خردادماه عملیاتی کنند.

1.به ازای هر فرزند سه ماه از خدمت دوره ضرورت کارکنان وظیفه کسر می‌شود و سربازانی که تا این تاریخ غایب بوده‌اند نیز در شمول این مصوبه قرار می‌گیرند.

2.مرخصی کارکنان وظیفه متأهل از 22 روز در سال به 30 روز در سال افزایش یافت.

3.کارکنان وظیفه متأهل می‌بایست حداقل سه روز در هفته بعد از پایان ساعت کاری از پادگان‌ها مرخص شوند.

4.کلیه سربازان متأهل می‌بایست در شهر محل سکونت همسر خود به کارگیری شوند.

5.برای آموزش فنی و حرفه‌ای در نیروهای مسلح، کارکنان وظیفه متأهل در اولویت قرار خواهند گرفت.

[ سه شنبه 28 ارديبهشت 1395برچسب:هدیه رهبری + کاوشگر روز, ] [ 6:2 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

داعش؛ شاه کلید کاخ سفید در طرح خاورمیانه جدید


با وجود اقدامات رسانه‌ای گسترده ایالات متحده مبنی بر تلاش شبانه روزی برای نابودی گروه تروریستی داعش و با گذشت پنج سال از اعلام موجودیت آن، کماکان هیچ اثری از تضعیف نقش آن در معادلات امنیتی غرب آسیا دیده نمی‌شود!

، چرا با وجود اقدامات رسانه‌ای گسترده ایالات متحده مبنی بر تلاش شبانه روزی برای نابودی گروه تروریستی داعش و با گذشت پنج سال از اعلام موجودیت آن، کماکان هیچ اثری از تضعیف نقش آن در معادلات امنیتی غرب آسیا دیده نمی‌شود؟ پاسخ به این سوال را باید در نقشه کاخ سفید برای این منطقه دانست. نشریه "فاریسن افرز" در شماره جدید خود صراحتا تضعیف و کمرنگ شدن نقش داعش در منطقه را موجب قدرت گرفتن دولت بشاراسد و به تبع آن، محور مقاومت دانسته و برهمین اساس، استراتژی ایالات متحده را در مدارا و حفظ داعش در این منطقه دانسته است.

این توافق بین سایکس(Mark Sykes) دیپلمات انگلیسی و پیکو(George Picot) دیپلمات فرانسوی در نه می 1915 تنظیم و توسط وزرای خارجه دو کشور امضا شد و به قرارداد "سایکس- پیکو" معروف است و هنوز مرزهای کشورهای عربی در چارچوب آن قرارداد تعریف می‌شوند. مرزها طوری تعیین شده بودند که کشورها دارای مذاهب و قومیت‌های مختلف باشند تا استخوان لای زخم برای روز مبادا حفظ شود. یک فرمانده داعش، در یک ویدیو پایان توافق سایکس- پیکو را اعلام کرد و رهبر داعش ابوبکر بغدادی، در جولای 2014 در یک سخنرانی در مسجد جامع‌النور موصل اعلام کرد که "این پیروزی خجسته تا آخرین میخ بر تابوت توطئه سایکس- پیکو؛ متوقف نخواهد شد." و در یک حرکت نمادین با بلدوزر، داعش مرز سوریه – عراق را، از بین برد. در این توافق، سوریه، لبنان و سیلیسیای ترکیه در کنترل فرانسه و فلسطین، اردن، مناطق اطراف خلیج فارس و بغداد به بریتانیا واگذار شد.

در این توافق آمده بود انگلیس و فرانسه به طور موثری این مناطق را کنترل خواهند کرد. این کنترل از طریق حکومت‌ها و مدیریت های سیاسی این کشورها که عرب خواهند بود، تحقق خواهد یافت. شمال سوریه و بین‌النهرین منطقه نفوذ فرانسه و عربستان و دره اردن منطقه نفوذ بریتانیا خواهند بود. بیت‌المقدس با مدیریت بین‌المللی اداره خواهد شد.

اصلاحات عمیق سیاسی که احتمالا می‌تواند عراق و سوریه را به کشورهایی با ثبات تبدیل کند، هنوز در هیچ کشوری آغاز نشده است. العبادی تلاش کرد تا آرام آرام چند قدم بردارد ولی ناکام ماند. "بشاراسد" حتی تلاش هم نکرد و صرفا بر نیاز کشورش به برگزاری یک انتخابات پافشاری کرد. پیشرفت در مبارزه علیه داعش نیز ممکن است تنها باعث سرکوب‌های بیشتر از سوی دولت‌های عراق و سوریه شود و مشوقی برای کسانی باشند که تنها راه حل در تولید مرزهای جدید می‌دانند.

جفری گلدبرگ، نویسنده و خبرنگار مجله اتلانتیک و خالق کتاب "زندانیان: داستان دوستی و ترور" در مقاله‌ای با عنوان نقشه جدید خاورمیانه به طور گویایی به راهبرد آمریکا در قبال کشورهای منطقه اشاره می‌کند: زمانی که ما برای روی آماده سازی نقشه همراه مقاله کار می‌کردیم، توهم و اغراق را کنار گذاشتیم. با این حال وقتی که امروز به آن می‌نگریم اصلا خیالی به نظر نمی‌رسد. ما تقسیم سودان به دو کشور را پیش بینی کرده بودیم. (اگرچه آنچه را که امروز سودان جنوبی می‌نامند، "سودان جدید" نام نهادیم.) ما "حزب اللهستان" را در بخشی از لبنان ایجاد کردیم که عملا امروز وجود دارد. شمال حزب اللهستان در کنار سواحل مدیترانه در سوریه "جمهوری علوی" قرار دارد.

این یکی از نتایج نیمه قابل قبول کوتاه مدت جنگ سوریه به رهبری بشاراسد است. همچنین در نقشه ما، سوریه مناطقی را به "دروزستان" واگذار می‌کند که در مناطق نزدیک به مرزهای "اردن کبیر" قراردارد. البته عراق هم به کشور تقسیم شده است و کشور کردستان کنترل مناطق کردنشین ترکیه را هم به دست گرفته است. یکی از الحاقات نیمه هوشمندانه به این نقشه- منطقه خودمختار بدون‌ها- است؛ چیزی که می‌توانست پیش از کودتای نظامی اخیر مصر و نقشه ارتش مصر برای حفظ صحرای سینا از قبایل جهادی در شبه جزیره سینا در آن منطقه تکمیل شود. من در آن مقاله منتقد بسیار جدی غرور امپریالیستی بودم که محرک تقسیم‌بندی سایکس- پیکو خاورمیانه توسط بریتانیایی و فرانسوی‌ها بود. اما با این حال به نظرم چینش سایکس- پیکو سهوا مترقی بود. سازندگان خاورمیانه جدید مردمی از اقوام مختلف و اعتقادات متنوع ( ویا جریان‌ها مختلف ازیک مذهب9 را در کشورهایی که قرار بود مدرن، چند فرهنگی و چند فرقه‌ای باشند قرار دارند.

کتمان حقیقت است که بگوییم خاورمیانه جایی نیست که چنین آزمایش‌هایی در آن موفق نشان داده است. فکر نمی‌کنم ارزش داشته باشد که سرمایه‌های امریکا و از آن مهمتر حیات امریکایی‌ها را برای اینکه عراق را یک کشور واحد نگه داریم به خطر بیاندازیم. البته مهم است که در طرح‌هایی که از ایجاد پایگاه‌های دائمی جهادی‌ها ممانعت می‌کند سرمایه گذاری کنیم و ایالات متحده باید در این مورد هوشیار باشد، هوشیارتر از چیزی که تا به حال بوده است. اما این که عراق باید کشور واحدی باقی بماند عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

داعش؛ شاه کلید کاخ سفید در طرح خاورمیانه جدید

نشریه آمریکایی آتلانتیک در نوشته‌ای با عنوان "بعد از عراق" گوشه‌ای از اهداف آمریکا در تجزیه کشورهای منطقه را آشکار کرد. در نقشه‌ای که این نشریه به این مناسبت منتشر کرده است بخش غربی ایران به همراه بخش شرقی ترکیه و شمال شرقی سوریه تجزیه و تحت نام کشور کردستان نشان داده شده است.
بلوچستان نیز یک کشور مستقل شناخته شده و خوزستان و اهواز هم از ایران جدا و مستقل خواهند شد. در بخش‌هایی از نوشته جفری گولدبرگ مفسر سیاسی این نشریه خبری و سیاسی آمده است: کردها در عراق سالهاست که تحت ستم بوده‌اند. اما آنها به خاطر آرزوهایشان روزی به استقلال خواهند رسید. شاید هنگام جدایی کردستان از عراق خونهای بسیاری ریخته شود اما آنها در نهایت به اهدافشان خواهند رسید! اگر الان هم این امر تحقق نیابد روزی کشور کردستان محقق خواهد شد و آن روز گریزناپذیر است. به نظر می‌رسد که پروژه بعدی سیاست آمریکا تحریک کردها برای جدائی باشد. تجربه ثابت کرده است که آمریکا نمی‌تواند به طور مستقیم در ایران یا ترکیه مداخله کند به همین دلیل این کار را با واسطه انجام می‌دهد. پیش از این، واسطه آ‌مریکا در این زمینه صدام حسین بود و هم اکنون به نظر می رسد کردها از سوی آمریکا برای این کار درنظر گرفته شده‌اند.

تحلیل؛ یک اصل ثابتی در تاریخ بشر وجود دارد که جنگ‌ها وسیله تقسیم مجدد سرزمین‌ها بوده است. در همین یکصد سال اخیر؛ جنگ جهانی اول، هم در اروپا و هم در منطقه ما (توافق سایکس- پیکو) مرزهای جدیدی ایجاد کرد. جنگ جهانی دوم، در اروپا تغییرات جدیدی به وجود‌ آورد و در منطقه ما اسرائیل را خلق کرد و پاکستان را از هند جدا کرد که اسرائیل با تداوم جنگ‌ها، مرتبا مرزها را تغییر داد و پاکستان دوشقه شد. پس از فروپاشی شوروی، جنگ بالکان مرزهای جدیدی را ترسیم کرد که از یوگسلاوی، پنج کشور و جمعا هفت کشور جدید متولد شد. حالا، نوبت غرب آسیا است. این جنگ شروع شده است.
توطئه‌ها بسیار شناخته شده هستند و تقریبا مشابه به هم. هوشیاری ما برای جلوگیری از این توطئه‌ها، درایت، استراتژی و تاکتیک‌های جدیدی می‌طلبد.

[ سه شنبه 28 ارديبهشت 1395برچسب:داعش + کاوشگر روز, ] [ 6:2 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خداحافظ "‫#‏فرمانده‬ " ...

افسران - خداحافظ

ammarname‫#‏پاسدار‬ بودی و جانباز؛ روز میلاد ‫#‏جانباز‬ کربلاء رفتی...

سردار ناظری فرمانده عملیات مقتدرانه دستگیری متجاوزین انگلیسی به آبهای خلیج فارس ک در واپسین ساعات روز پاسدار به رحمت ایزدی پیوست.

[ سه شنبه 28 ارديبهشت 1395برچسب:سردار ناظری + کاوشگر روز, ] [ 6:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خودتان را برای این جهاد بزرگ آماده کنید

افسران - امام خامنه ای در دیدار امروز: خودتان را برای این جهاد بزرگ آماده کنید♡♡♡

[ سه شنبه 28 ارديبهشت 1395برچسب:جهاد فرهنگی + کاوشگر روز, ] [ 5:56 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

از عوارض «گل» و «حشیش» چه می‌دانید؟

سید احمد جلیلی در مورد مصرف حشیش و گل توسط جوانان هشدار داد و گفت: مصرف حتی یکبار این مواد، در مواردی به اسکیزوفرنی منجر شده است.
 وی ادامه داد: حشیش و گل فرد مصرف کننده را دچار توهماتی می‌کند که بعضا پایدار هستند و عوارضی مانند افسردگی و اختلالات خلقی در انتظار آنها است.
 رئیس انجمن روانپزشکی ایران توهمات بعد از مصرف شیشه را گسترده‌تر از گل و حشیش دانست و در عین حال تأکید کرد: حشیش دروازه اعتیاد محسوب می‌شود و برخی به اشتباه تصور می‌کنند که حشیش اعتیاد آور نیست و بعد از به دام افتادن به سمت مصرف مخدرهای دیگر می‌روند.
 وی توهم ناشی از مصرف حشیش را تنها یک علامت از بیماری خطرناک روانی دانست و گفت: مشاهده شده که برخی هنگام رانندگی حشیش و سیگاری مصرف می‌کنند که با توجه به کاهش سرعت عکس العمل و مختل شدن قدرت تشخیص فاصله ها بعد از مصرف حشیش، متأسفانه تصادفات مرگباری را رقم می‌زنند.
 جلیلی در مورد توهمات حشیش گفت: مصرف کننده در مواردی پله را پرتگاه دیده و پرتگاه را پله و به داخل پرتگاه سقوط کرده است، حتی قدرت تشخیص فواصل را از دست داده و فاصله چندین متری را کمتر از یک متر دیده و به پایین پریده است.
 وی در مورد این موضوع که برخی مصرف کنندگان حشیش می‌گویند این مخدر سبب افزایش تمرکز می‌شود گفت: هر معتادی برای خود دلایل غیر منطقی برای ادامه اعتیاد می‌آورد اما در هیچکدام از تحقیقات انجام شده، مشاهده نشده که مخدرها کمک کننده به مسائل حیاتی انسان باشند.
 این روزها مصرف گل میان دانشجویان و جوانان به شدت افزایش یافته و آنها با تصور اینکه گل اعتیاد آور نیست، به استعمال این ماده گرایش پیدا کرده‌اند.
 حتی در این مورد علیرضا جزینی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز هشدار داد و گفت:متاسفانه مواد مخدر صنعتی و روان گردان مصرف بالایی دارد که مصرف ماده مخدر «گل» در صدر مصرف قرار دارد.
وی با بیان اینکه مصرف این ماده در بین دانشجویان نیز رواج زیادی دارد، ادامه داد: این باور غلطی است که بین دانشجویان تبلیغ شده که مصرف ماده مخدر «گل» اعتیاد آور نیست، با توجه به خسارت هایی که این ماده مخدر دارد و روان گردان هایی که وجود دارد ما معتقدیم که باید بحث آموزش و آگاه سازی بین دانشجویان و دانشگاهیان ترویج یابد.
قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص اینکه مصرف مواد بیشتر در بین کدام مقطع دانشجویی بیشتر است، گفت: در هر مقطعی که تعداد دانشجویان بیشتر باشد، مصرف نیز بیشتر اتفاق می افتد بنابراین با توجه به این مساله که تعداد دانشجویان کارشناسی بیشتر است، بالطبع مصرف در این مقطع نیز بیشتر است.

[ سه شنبه 14 ارديبهشت 1395برچسب:موادمخدر + کاوشگر روز, ] [ 16:12 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عیادت رهبر انقلاب از همسر شهید بابایی

عکس/ عیادت رهبر انقلاب از همسر شهید بابایی

[ سه شنبه 14 ارديبهشت 1395برچسب:شهید بابایی + کاوشگر روز, ] [ 16:12 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خلیج فارس خانه ماست. جای حضور ملت ایران است.

 

امام خامنه ای امروز فرمودند: می گویند ایران در خلیج فارس رزمایش نداشته باشد. چه غلطا! از آن طرف دنیا می آید رزمایش برگزار می کند. خب بروید همان خلیج خوک ها. اینجا چه می کنید؟ خلیج فارس خانه ماست. جای حضور ملت ایران است.
عملیات خلیج خوک‌ها (به انگلیسی: Bay of Pigs Invasion) که در کوبا از آن به نام La Batalla de Girón یاد می‌شود، یک عملیات نظامی ناموفق بود که توسط آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا برای ساقط کردن حکومت کمونسیتی فیدل کاسترو در کوبا طراحی شده بود.
ر ۱۷ آوریل ۱۹۶۱ به دستور جان کندی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکاو با ارزیابی اشتباه سازمان سیا ، نیروی ۱۷۰۰ نفری از ضد انقلابیون کوبایی با کمک عوامل سیا در خلیج خوک‌ها در جنوب کوبا پیاده شدند تا با رژیم تازه به قدرت رسیده فیدل کاسترو رهبر کوبا مبارزه و آن را سرنگون نمایند.
سرویس جاسوسی شوروی از نقشه عملیات به نحوی مطلع شد و فیدل کاسترو را در جریان وقایع قرار داد.
نیروهای طرفدار کاسترو، با غافلگیر کردن ضد انقلابیون کوبایی، ظرف ۴۸ ساعت، نیروهای شرکت کننده در عملیات خلیج خوک‌ها را قلع و قمع کردند و صدها تن از مخالفین کاسترو دستگیر، زندانی و اعدام شدند.
 
افسران - امام خامنه ای
[ سه شنبه 14 ارديبهشت 1395برچسب:خلیج فارس + کاوشگر روز, ] [ 16:7 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تا صحن و رواق کاظمینت با شوق، مرغ دل خسته ام به پرواز آید

افسران - تا صحن و رواق کاظمینت با شوق، مرغ دل خسته ام به پرواز آید
 
سلام علیکم جمیعا

هرگاه غمت به سینه با ناز آید
جان بر تن غمدیدهٔ من باز آید

تا صحن و رواق کاظمینت با شوق
مرغ دل خسته ام به پرواز آید
[ سه شنبه 14 ارديبهشت 1395برچسب:کاظمین + کاوشگر روز, ] [ 16:7 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پرتقال خونی، میوه معجزه گر!

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رنگ قرمز پرتقال خونی به علت وجود رنگدانه‌ای طبیعی به نام آنتوسیانین است. بررسی‌ها نشان داد که آب این نوع پرتقال در درمان بیماری‌ها و تضمین سلامتی موثرتر از نوع معمولی آن عمل می‌‌کند. 
پرتقال خونی درتقویت سیستم دفاعی بدن،افزایش سلامت عمومی، درمان کلسترول، بیماری‌های قلبی عروقی، چاقی، مشکلات روده و فشار خون و کم خونی بسیار موثر است. می‌توان با ترکیب این میوه با مواد دیگر معجونی معجزه‌آسا برای درمان بسیاری از بیماری‌ها ساخت.
 
مواد لازم:
یک قطعه زنجبیل رنده‌شده
یک قاشق غذاخوری سرکه سیب
یک حبه سیر له شده
یک فنجان پرتقال خونی
 
طرز تهیه
همه این مواد را در مخلوط‌کن قرار دهید تا اسموتی یکدستی بدست آید. هر روز قبل از مصرف وعده‌های غذایی آن را میل کنید. در مدتی کمتر از یک هفته آثار معجزه‌آسای آن را بر سلامتی‌ خود تجربه می کنید.
[ سه شنبه 14 ارديبهشت 1395برچسب:پرتقال خونی + کاوشگر روز, ] [ 16:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آنگاه که دختر کاخ سفید عقده گشایی می‌کند!

ایران بسیار پیشرفته تر از آن چیزی است که نشان می دهد

ایران در 30سال اخیر اصل واقع گرایی را دنبال می کند

 

از فضل بوش پسر تو را چه حاصل؛ آنگاه که دختر کاخ سفید عقده گشایی می کند!

[ سه شنبه 14 ارديبهشت 1395برچسب:آمریکا + خصومت + کاوشگر روز, ] [ 16:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

چرا نام این خلیج را فارس گذاشته اند؟+ عکس

سرلشكر محسن رضايي به مناسبت روز ملي خليج هميشه فارس در اينستاگرام خود نوشت: آيا مي دانيد در درازناي تاريخ چرا نام اين خليج را فارس گذاشته اند و خليج ع.ر.ب.ی نيست؟

 محسن رضايي با ارسال تصويري از نقشه خليج هميشه فارس در صفحه اينستاگرام خود نوشت: روزي خواهد رسيد كه دو طرف اين آبراهه فرياد زنده باد اسلام و زنده باد ايران را سر خواهند داد.

وي افزود: چون اين آبراهه از وسط سرزمين هاي ايران رد مي شد يعني هم شمال و هم جنوب اين خليج براي ايران بوده است كه در اثر ضعف پادشاهان ايران، جنوب خليج فارس از دست رفت ولي هويت آن را كسي نمي تواند منكر شود چرا كه شناسنامه اين آبراهه بنام خليج فارس گرفته شده است و هنوز هم بخش اعظمي از سواحل اين آبراهه از آن ايران است.

عمليات بيت المقدس نيز كه به آزادي خرمشهر منجر شد، پرونده شكست ها و تجزيه ايران را بست.

چرانام اين خليج را فارس گذاشته اند؟+ عکس

[ سه شنبه 14 ارديبهشت 1395برچسب:خلیج فارس + کاوشگر روز, ] [ 16:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شادی روح شهدا صلوات

افسران - شادی روح شهدا صلوات

[ سه شنبه 14 ارديبهشت 1395برچسب:حرف حساب +‌کاوشگر روز, ] [ 16:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مدافعان حرم

افسران - مدافعان حرم

[ سه شنبه 14 ارديبهشت 1395برچسب:مدافعان حرم + کاوشگر روز, ] [ 16:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حجاب هم آداب دارد ...

افسران - حجاب هم آداب دارد ...

[ سه شنبه 14 ارديبهشت 1395برچسب:آداب حجاب + کاوشگر روز, ] [ 16:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اولین حرف روزم السلام علیک "یااباعبدالله " الحسین

افسران - ✨اولین حرف روزم السلام علیک

[ سه شنبه 14 ارديبهشت 1395برچسب:یا حسین + کاوشگر روز, ] [ 16:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

فصل جوانی ...

[ یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:سخن حکیمانه + کاوشگر روز, ] [ 9:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

روز معلم ...

[ یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:روز معلم + کاوشگر روز, ] [ 9:24 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بصیرت، بصیرت ...

افسران - بصیرت، بصیرت ...

[ یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 9:23 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

یوسف هم که باشی...

افسران - یوسف هم که باشی...

[ یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:اقتصاد + کاوشگر روز, ] [ 9:23 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کتابخوانی و علم آموزی

امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملی، که یک واجب دینی است.

افسران - امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملی، که یک واجب دینی است.
[ یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:کتاب و کتاب خوانی + کاوشگر روز, ] [ 9:22 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جمله پرمغز و قابل تأمل امام راحل ...

افسران - جمله پرمغز و قابل تأمل امام راحل ...

[ یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 9:22 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نفوذ اقتصادی = با فقر آن کشور

افسران - امام خامنه ای: ما به خاطر نفوذ اقتصادی در ظرف یک شب تبدیل شدیم به فقیر

[ یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 9:21 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

رفاقت عربستان و رژیم صهیونیستی از ابتدا تا کنون

  آنچنان که به نظر می رسد روابط اسراییل و عربستان سعودی مربوط به امروز یا روزهای گذشته مربوط نیست بلکه دو طرف هر چند به واسطه آمریکا اما از مدت زمان بسیار دوری با یکدیگر ارتباط داشته اند.

عربستان و اسرائیل؛ رفاقتی به گستره تاریخ + تصاویر

 

روزنامه‌های اسرائیل بعد از انضمام دو جزیره تیران و صنافیر به خاک عربستان، حواشی زیادی بر این موضوع زدند؛ اما روزنامه هاآرتصبه آرشیو خبرها مراجعه کرد و یادآور شد که در سال 1981 یک ناو جنگی اسرائیل که در تنگه تیران دچار مشکل شد و به سوی آب‌های سعودی رفت با کمک سعودی‌ها نجات یافت. به گفته این روزنامه اسراییلی، این موضوع تا مدتها از دید رسانه ها پنهان ماند تا اینکه افشا شد. عربستان در اصل با در اختیار گرفتن حاکمیت دو جزیره صنافیر و تیران از مصر، پلی به سوی رژیم اسرائیل زد.

 

 

 

عربستان و اسرائیل؛ رفاقتی به گستره تاریخ + تصاویر

 

 

 

عربستان و اسرائیل؛ رفاقتی به گستره تاریخ + تصاویر

 

 

 

گفتنی است این ناوچه از نوع ساعر بود؛ یعنی از همان ناوچه هایی که سواحل لبنان را در جنگ 2006 هدف قرار می‌داد و حزب الله یکی از آن‌ها را با موشک هدف قرار داد. کسی چه می‌داند؛ شاید همین ناوچه نجات یافته توسط سعودی به دست حزب الله غرق شد.

 

 

 

 

 

تمام دنیا از به ثمر نشستن مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ ( روسیه، چین، انگلیس، آلمان، فرانسه و آمریکا) خوشحال هستند، زیرا نتایج حاصل از این مذاکرات و حل‌وفصل کامل این موضوع و در نتیجه امضای توافقنامه نهایی، نقشه اقتصادی، امنیتی و نظامی جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

 

 

در این میان، دو یا چند کشور که از نتیجه مذاکرات متضرر بودند، تمام توان مالی و سیاسی خود را برای مانع تراشی در این مذاکرات به کار گرفتند تا این مذاکرات به بن‌بست برسد. تبدیل شدن ایران به یک قدرت برتر در منطقه مورد مخالف عربستان و اسرائیل است و اجرای این سیاست متحدانه از سوی عربستان و اسرائیل باعث نزدیکی این دو به همدیگر و قرار گرفتن در کنار همدیگر شده است.

 

 

 

آل سعود نیز مانند اسرائیل و آمریکا و همه‌ی اعضای 5+1 به‌خوبی می‌دانند که ایران بمب نخواهد ساخت؛  به کشوری تجاوز نخواهد کرد و به دلیل حرمت قطعی «از میان بردن حرث و نسل» حتی اگر  بمب اتم داشته باشد نیز از آن استفاده نمی‌کند.
 

 

عربستان و اسرائیل؛ رفاقتی به گستره تاریخ + تصاویر

 

 

 

جغرافیای سیاسی باعث ایجاد هم‌پیمانی عجیب و غریبی میان کشور‌ها می‌شود. برای مثال انتظار می‌رود اسرائیل و عربستان هیچ گونه نقاط مشترکی با همدیگر نداشته باشند، اسرائیل استعمارگر، دشمن قسم خورده اعراب و مسلمانان است، در این میان رژیم عربستان سعودی بر سرزمین مادری اعراب و دو پایتخت اسلامی مکه و مدینه حکومت می‌کند و این دو حتی روابط دیپلماتیک رسمی ندارند.

 

 

 

عربستان خط مشیء جدیدی برای خود و هم‌پیمانانش تعریف کرده است، این خط مشیء "ایران هراسی و شیعه هراسی" نام دارد. بزرگترین مخالف منطقه‌ای جبهه مقاومت همپای با صهیونیست‌ها به مخالفت شدید با این جبهه و رأس آن جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد و از این هدف شوم خود کوتاه نمی‌آید. این اقدامات عربستان نشان می‌دهد که این کشور ایران را بعنوان قدرت اصلی منطقه قبول کرده است و سعی در کودتا برضد ایران در این منطقه دارد. 

 

 

 

قطر و عربستان برای جلب دوستی اسرائیل با یکدیگر رقابت می‌کنند تا این اشغالگران صهیونیست در منطقه، ارکان متزلزل سلطنت شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج فارس را از باد بهار عربی محفوظ بدارند؛ چرا که اگر اسرائیل یک کلام به آمریکا بگوید می‌تواند این رژیم‌ها را سرنگون کند و به همین خاطر است که رژیم آل‌خلیفه نیز به مدد مشاوران صهیونیست انقلابیون بحرینی را سرکوب می‌کند.

 

 

 

عربستان و اسرائیل؛ رفاقتی به گستره تاریخ + تصاویر

 

 

 

دلایل دشمنی اسرائیل با ایران 

 

 

 

1. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (ره) سفارت اسرائیل در تهران تعطیل شده و سفارت فلسطین گشایش یافت.
 
2. جمهوری اسلامی ایران به عنوان راس محور مقاومت از تمام گروه‌ها و جنبش‌های مقاومت فلسطین به طور کامل حمایت می‌کند و همین حمایت بود که موجب شد مقاومت بر اسرائیل پیروز شده و بتواند در سال ۲۰۰۲ اسرائیل را از جنوب لبنان بیرون کند و در سال ۲۰۰۶ نیز در لبنان شکست بزرگتری به آن وارد آورد، به اضافه اینکه توانست از حملات پی در پی اسرائیل به غزه جلوگیری کند.
 
3. حمایت ایران از سوریه تا جایی که در حالی که ۸۸ کشور و در صدر آنان رژیم صهیونیستی در جنگ تروریستی علیه سوریه شرکت داشتند، این کشور توانست به پشتیبانی حمایت مستشاری ایران در مقابله با این جنگ ایستادگی کرده و پیروز شود و توطئه و رویای صهیونیستی برای نابودی سوریه و مقاومت را ناکام بگذارد.
 
4. رژیم صهیونیستی از برتری نظامی ایران هراس دارد، زیرا در این صورت موجودیت خود را در خطر می‌بیند و این برتری عملا تحقق یافته به این معنی که چنانچه اسرائیل به فکر حمله به ایران افتاده و جرأت این کار را به خود بدهد، تهران قادر است آن را نابود کند.
 
5. نگرانی شدید از جبهه شمالی و انتشار اخبار دستیابی حزب الله لبنان به موشک‌های بالستیک و دوربرد.
 
عربستان و اسرائیل؛ رفاقتی به گستره تاریخ + تصاویر
 
 
حمایت عربستان از اسرائیل 

 

 

 

اسرائیل و عربستان با تسلط بر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی به نابودی آثار تاریخی و مقدس آن متوسل شده‌اند و جالب اینکه تمام تجاوزات مشترک اسرائیل و عربستان مبتنی بر منافع مشترک بین دو رژیم وهابی و صهیونیستی است، تا جایی که این اقدامات یادآور تاریخ آل‌سعود است، هنگامی که عبدالعزیز اعطای فلسطین به یهودیان را به رسمیت شناخت.
 
عبدالعزیز در پاسخ به درخواست انگلیس مبنی بر اعطای فلسطین به یهودیان گفت: « بله.. بی‌تردید.. اگر به رسمیت شناختن از سوی من از نظر شما اینقدر اهمیت دارد، هزار بار اعطای وطن به یهودیان در فلسطین و غیر فلسطین را به رسمیت می‌شناسم و این حق و حقیقت است..» وی سپس دست خود را به جیبش برده و برگه کوچکی بیرون آورد و به دستخط خود نوشت: «من سلطان عبدالعزیز بن عبدالرحمن الفیصل آل‌سعود در حضور پرسی کوکس نماینده انگلیس اعلام می‌دارم که از نظر من هیچ مانعی برای اعطای فلسطین به یهودیان یا دیگران وجود ندارد و این تا قیامت باقی خواهد ماند».
 
عربستان و اسرائیل؛ رفاقتی به گستره تاریخ + تصاویر
 
تمام این مشترکات بین عربستان و اسرائیل موجب شد روابط دو طرف علنی شده و دیگر بر کسی پوشیده نماند به گونه‌ای که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت: تل‌آویو و ریاض از هرگونه توافق اتمی با ایران متضرر می‌شوند و تشدید تحریم‌ها علیه ایران و محرومیت از استفاده از انرژی اتمی را خواستار هستند. 

 

 

 

از سال 2006 و جنگ 33 روزه به بعد اسرائیل و عربستان سعودی عملا به متحدان نزدیکی تبدیل شده‌اند و روابط آن‌ها استحکام بیشتری پیدا کرده است. پس از سقوط رژیم صدام با روی کار آمدن حکومت شیعه در عراق، با وجودی که آمریکا در این کشور جای پا داشت اما دولت جدید در راستای اهداف اسرائیل قدم برنداشته و هم‌پیمان محور مقاومت و در راس آن ایران از آب درآمد. به این ترتیب به تدریج تمامی دشمنان قدرتمند اسرائیل در خاورمیانه یعنی ایران، حزب الله و عراق را شیعیان تشکیل دادند و همین امر یکی از دلایل اصلی نزدیکی عربستان سعودی معتقد به وهابیت و اسرائیل شد.

 

 

 

ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر سعودی طی اظهارات جنجالی گفت: عربستان باید برای مقابله با تهدید ایران، با اسرائیل توافق حمایت متقابل امضا کند. بحران کنونی در خارومیانه برای عربستان مسأله مرگ و زندگی است و من می‌دانم که ایرانی‌ها قصد دارند با برگه برنده‌ای به نام فلسطین، نظام عربستان را خلع کنند، درنتیجه عربستان و اسرائیل باید از طریق تقویت روابط و تشکیل جبهه یکپارچه آنان را رسوا کنند، تا مانع ایران شوند. من در کنار ملت یهود و اهداف دموکراتیک آن در مقابله با آغاز انتفاضه سوم فلسطین ایستاده‌ام، و همه تلاش خود را برای شکست هر ابتکار شوم عربی در خصوص محکوم کردن تل‌آویو به کار می‌گیرم؛ زیرا به نظر من توافق عربی – اسرائیلی و دوستی آینده بین آنها برای مقابله با ایران بسیار ضروری است.

 

 

 

عربستان و اسرائیل؛ رفاقتی به گستره تاریخ + تصاویر

 

 

 

عربستان منافع آمریکا و اسرائیل را بر منافع خود ترجیح می‌دهد

 

 

 

از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران عربستان هیچ فرصتی را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران و در درجه نخست حفظ منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی سپس حفظ منابع خود از دست نداده است. در همین ارتباط عربستان در جریان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در زمان صدام، هزینه مالی این جنگ را تامین کرد و علاوه بر این؛ با حمایت همه جانبه از طالبان داعش در همسایگی ایران تلاش کرد این گروه ‌های تروریستی را به دغدغه و مشکلی برای ایران تبدیل کند.
 
عربستان و اسرائیل؛ رفاقتی به گستره تاریخ + تصاویر
 
جدیدترین جنگ خونین غیر مستقیم عربستان علیه ایران، شرکت در جنگ علیه متحد راهبردی ایران یعنی سوریه و مقاومت بود، تا جایی که ریاض تمام توان نظامی، مالی، اطلاعاتی و رسانه‌ای خود را در این جنگ به کار گرفت؛ زیرا جرأت حمله مستقیم به ایران را نداشت، آن هم در شرایطی که در طول ۳۶ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران گذشته است، ایران همواره دست دوستی خود را به سمت عربستان دراز کرد، اما سران سعودی در تمام این مدت با دخالت صهیونیست‌ها، دشمنی و سیاست تحریک و توطئه را علیه ایران در پیش گرفتند.
 
علاوه بر این، در طول 5 سال جنگ گسترده و جهانی علیه سوریه، عربستان به همراه قطر و ترکیه در صف مقدم حمایت مالی و نظامی و نیز رسانه‌ای علیه دمشق قرار داشت و تحریک طایفه‌ای و مذهبی را علیه آن هدایت و رهبری می‌کرد. از این گذشته، گروه‌های سیاسی و مذهبی مرتبط با عربستان جنگ تروریستی ۱۰ ساله را علیه ملت عراق به راه انداختند.
 
سرکوب انقلاب مردمی و مسالمت آمیز مردم بحرین به دست نیروهای متجاوز عربستان و حمله وحشیانه به مردم یمن و حمایت از القاعده و گروه‌های وهابی و ترویستی از دیگر اقداماتی است که عربستان در پرونده خود دارد. عربستان کارهای ناتمام رژیم صهیونیستی را به عهده گرفته و هر روز به این رژیم غاصب شبیه تر و حتی بدتر از آن می شود.

 

 

 

عربستان و اسرائیل؛ رفاقتی به گستره تاریخ + تصاویر

 

 

 

همسویی عربستان و رژیم صهیونیستی در تحولات سوریه

 

 

 

وهابیت تکفیری شاخه شبه نظامی بنیادگرا از اسلام سنی است که عقاید بسیار مشابهی با سلفی‌های القاعده و داعش دارد. از یک سو آل‌سعود گروه‌های تکفیری القاعده و داعش را در جنگ برای براندازی نظام بشار اسد، از ابعاد مالی و نظامی تجهیز کرده، و از سوی دیگر نیروی هوایی اسرائیل شهرهای سوریه را به نفع داعش بمباران می‌کند و حتی برای تروریست‌ها خدمات پزشکی فراهم آورده است. مسئولین اسرائیل حتی ارجحیت داعش به اسرائیل را در سخنان خود نیز عنوان کرده‌اند.

 

 

 

مبنای تاسیس حکومت آل سعود بر توافق محمد بن سعود و شیخ محمد بن عبدالوهاب (بنیانگذار وهابیت) است. بدین معنا که آل‌سعود حکومت را به دست گیرد و وهابیت از آن حمایت کند و در طرف مقابل وهابیت مورد حمایت و تایید آل‌سعود قرار گیرد. بر این اساس از ابتدای تاریخ تشکیل حکومت آل‌سعود تا کنون جریان‌ها و اشخاص تکفیری در حکومت عربستان نفوذ فراوانی یافته‌اند و از حمایت های مالی در سطح بسیار وسیعی برخوردارند. تفکر وهابی، شیعه را رافضی و دشمن اصلی خود می‌داند و هرکس را که هفت شیعی بکشد مستوجب بهشت می‌داند.

 

 

 

عربستان و اسرائیل؛ رفاقتی به گستره تاریخ + تصاویر

 

 

 

تعصب تکفیری عربستان سعودی نسبت به شیعیان دلایل اقتصادی نیز دارد، چرا که اکثریت قریب به اتفاق ثروت‌های نفتی عربستان سعودی در بخش‌هایی از این کشور قرار گرفته که اقلیت مظلوم شیعه در آن زندگی می‌کنند. بدترین کابوس عربستان سعودی، به حرکت درآمدن جنبش مقاومت شیعیان عربستان و در پی آن محروم کردن وهابی‌ها از نفت است. می‌توان گفت یکی از دلایل اصلی اعدام کردن شیخ نمر، روحانی برجسته و محبوب شیعیان در این کشور همین امر بوده است.

 

 

 

حقیقت این است که اکثریت منابع سوخت فسیلی منطقه خلیج فارس در مناطق شیعه نشین قرار گرفته‌ است. برای مثال در بحرین دولت اقلیت سنی بر اکثریت شیعیان حکومت کرده و منابع نفتی وسیعی را در دست دارد و عربستان سعودی برای از دست ندادن این منابع نفتی، با کمک رسانی به رژیم کنونی در سرکوب انقلابیون کمک‌رسانی کرده بود. در یمن نیز آل‌سعود با بمباران پیوسته مردم فقیر این کشور سعی دارد تا عروسک خیمه شب بازی دیکتاتور خودش را در این کشور روی کار آورد و اسرائیل نیز حمایت خود را در این جنگ ارائه داد. متحدان اسرائیل و آل‌سعود هر دو مخالفان قرارداد هسته‌ای ایران نیز هستند.

 

 

 

عربستان و اسرائیل؛ رفاقتی به گستره تاریخ + تصاویر

 

 

 

عربستان سعودی به نیابت از رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا توجه و افکار عمومی را به ایران  جلب کرده تا در این بین بتواند سرپوشی برای فجایع انسانی که رژیم صهیونیستی در فلسطین به بار می آورد بگذارد تا کشتار مردم فلسطین به دست رژیم صهیونیستی به فراموشی سپرده شود. یقینا عربستان در جنگ سرد علیه ایران در تلاش است تا با فریب دادن کشورهای عربی ایران را به عنوان دشمن اول اعراب معرفی کرده و آنها را وادار به جبهه‌گیری در برابر ایران کند تا در این هیاهو اسرائیل در حاشیه امنی قرار بگیرد  و بر این واقعیت که اسرائیل در حقیقت به عنوان بزرگترین دشمن اعراب است سرپوش گذاشته شود؛ لذا عربستان سعودی سعی می‌کند اعراب را علیه ایران تهییج نماید و حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی به وجود آورد.

 

 

 

 

 

جنگ‌های نیابتی که آل‌سعود به راه انداخت 

 

 

 

عربستان که جرات جنگ مستقیم با ایران را ندارد به وسیله تسلیح و حمایت مالی داعش به جنگ نیابتی با ایران در سوریه پرداخت تا یکی از محورهای اصلی جبهه مقاومت در منطقه را ساقط کند. جنگ با شیعیان حوثی در یمن باز  هم به وسیله داعش از دیگر جنایات آل سعود در منطقه علیه شیعیان مظلوم است. از ان جا که شنیده‌ها حاکی از آن است که پادشاه کنونی عربستان ملک سلمان گرایشات بیشتری نسبت به ملک عبدالله به گروه‌های تکفیری دارد، حمایت عربستان از این گروه ها بیشتر خواهد شد.

 

 

 

عربستان و اسرائیل؛ رفاقتی به گستره تاریخ + تصاویر

 

 

 

اتحاد آل سعود و صهیونیستها، یک جریان تازه نیست

 

 

 

اتحاد میان آل‌سعود و اسرائیل یک جریان تازه نیست، دلایل نزدیکی دو حکومت ورای شرایط استراتژیک تصادفی است و به دلیل شباهت‌های بنیادین آن‌ها می‌باشد. هر دوی آن‌ها از زمان روی کار آمدن، عاملین استعمارگران غرب در خاورمیانه بوده‌اند و هر دوی آن‌ها بی‌اندازه برای اهداف تجاوزگرانه غرب مفید و ارزشمند بوده‌اند، زیرا هر دوی آن‌ها ایدئولوژی‌های خصمانه و متعصبانه و کشورگشایانه دارند که در عربستان سعودی مجاهدان وهابی و در اسرائیل شبه نظامیان صهیونیست این وظیفه را به عهده دارند.

 

 

 

عربستان و اسرائیل؛ رفاقتی به گستره تاریخ + تصاویر

 

 

 

بسیاری از کارشناسان جنگ عراق و داعش را جنگ ایدئولوژی ایران و آل‌سعود صهیونیستی می‌دانند، عربستان جنگ‌های بسیاری را در منطقه به منظور توسعه نیافتن تفکر انقلابی ایران به راه انداخته است و هرگاه احساس کند که تفکر ایرانی - شیعی در کشوری در حال رشد است به نام دموکراسی به آن کشور دست اندازی می‌کند. مشکل اصلی امروز سعودی‌ها، ایران مقتدر است، ایرانی که دیگر همانند ایران قبل از انقلاب نیست. ایران امروز ایرانی است که رشد یافته و در همه سطوح به کمال رسیده است. دلیل اصلی جنگ‌های نیابتی در عراق، سوریه و یمن مخالفت با علیه تفکر ایران است و در راستای حمایت کورکورانه از اسرائیل است. عربستان به شدت از شیوع تفکر ایرانی در منطقه می‌هراسد. شاید بتوان گفت عربستانی‌ها ناراضی‌ترین کشور جهان از توافقات هسته‌ای میان ایران و 1+5 هستند.

 

[ یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:عربستان +‌اسراییل + کاوشگر روز, ] [ 9:20 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مراسم افتتاحییه معارف جنگ شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی

مراسم افتتاحییه دوره معارف جنگ شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی در منطقه عملیاتی خوزستان پادگان دژ خرمشهر و با حضور امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

roshanai.ir 10-02-1395     8
 
roshanai.ir 10-02-1395     7
 
roshanai.ir 10-02-1395     6
 
roshanai.ir 10-02-1395     11
 
roshanai.ir 10-02-1395     10 roshanai.ir 10-02-1395     11
 
roshanai.ir 10-02-1395     12
[ یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:معارف جنگ + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 9:19 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پشتیبان ولایت فقیه باشیم

افسران - عکس نوشته

[ یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 9:18 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]