استقبال از شهید با مراسم دامادی

در اواخر سال 2013 طی درگیری تعدادی از نیروهای حزب الله در عملیات جهادی در سوریه بشهادت رسیدن . در این عملیات پیکر شهید صلاح الدین علی یوسف مفقود می شود. 27 دی ماه پیکر این شهید بعد از گذشت 50 روز پیدا شد و روز یکشنبه طی مراسمی باشکوه درلبنان تشییع شد. از نکات جالب این مراسم این بود که مادر وی به مناسبت برگشت پیکر فرزندش برای وی مراسم دامادی گرفت و برای وی ماشین عروس تزئین نمودند. انشالله به امید بازگشت تمامی شهدای مفقود الاثر ...

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 دی 1392برچسب:استقبال عجیب + شهید + داماد + کاوشگر روز, ] [ 8:32 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پرتقال عجیب ژاپنی

این پرتقال برای خوش شانسی دانش آموزان شهر ياواتاهاما در  استان اهيمه در امتحانات کاشت شده است.

[ دو شنبه 30 دی 1392برچسب:تصاویر زیبا و عجیب + پرتقال + کاوشگر روز, ] [ 8:25 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

میلاد پیامبر نور و رحمت محمد مصطفی و امام جعفر صادق مبارک باد

 

میلاد مبارک و مسعود رحمت للعالمین پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی و فرزند گرامیشان حضرت امام جعفر صادق رئیس مذهب شیعه بر تمامی جهانیان مبارک باد

[ شنبه 28 دی 1392برچسب:میلاد پیامبر + کاوشگر روز, ] [ 10:21 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حرکت ‌پسندیده‌‌ استقلالی‌ها درسرمای ‌آزادی

[ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:تیم استقلال + حرکت پسندیده + کاوشگر روز, ] [ 9:26 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ترفندهایی برای کم خوری

متخصصان برای کم خوردن افراد ترفندهایی را پیشنهاد می‌کنند. کارشناسان انجمن بهداشت و سلامت آمریکا، اظهار کردند: افراد می‌توانند از ترفندهایی برای خوردن کمتر استفاده کنند، زیرا عوامل بسیاری در میزان خوردن افراد موثر است.

- استفاده از کاسه و بشقاب کوچکتر زیرا هنگامی‌ که افراد از ظرف بزرگتر استفاده می‌کنند تمایل بیشتری برای خوردن دارند. پس انتخاب ظرف کوچکتر در کم خوردن تاثیرگذار است.

- آهسته خوردن و جویدن بیشتر غذا به کم خوردن کمک می‌کند، زیرا پیام سیری به مغز رسیده است. این عمل در کاهش مشکلات گوارشی هم موثر است.

- هنگام غذا خوردن دقت داشته باشید که چه میزان می‌خورید. این روش به کم خوردن افراد کمک می‌کند.

- درهنگام غذا خوردن تلویزیون تماشا نکنید. تماشای تلویزیون منجر به بیش از اندازه خوردن می‌شود و این در حالی است که فرد متوجه این موضوع نیست.

- استفاده از مواد غنی از پروتئین منجر به مهار اشتها و در نتیجه باعث کاهش میزان غذا خوردن می‌شود.

- مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین بیشتر در هر وعده و ترجیحا در هنگام صبحانه به شما احساس سیری کامل در مدت زمان بیشتری را می‌دهد.

[ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:کم خوری + لاغری + ترفند + کاوشگر روز, ] [ 9:25 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

۴ منبع ممتاز غلات برای عضله سازی

بسیاری از پزشکان علوم تغذیه اعتقاد دارند که گنجاندن یک کاسه غلات می تواند سلامت صبحانه ی کامل را تضمین کرده و از همه مهم تر مصرف آن در ساعات پایانی شب می تواند عضله ی شما را از پدیده ی کاتابولیسم (افت قوام و سایز ماهیچه) مصون نگه دارد.

بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم روز خود را با مصرف یک نوع غله کامل آغاز نموده و برای پایان روز هم باز از همین ماده ی مغذی کمک بگیرید . شما می توانید با گنجاندن هر یک از این ۴ نمونه از غلات زیر فرآیند رشد و ساخت عضلات را تکمیل کنید.

۱- گندم خرد شده :مطمئنا شما با مصرف گندم کامل به راحتی می توانید فیبر مورد نیاز بدن تان را تامین کنید. فقط باید دقت داشته باشید که به هیچ وجه این ماده ی با ارزش غذایی را با شکر که غذای سلول های سرطانی محسوب می شود مخلوط نکنید.

۲- جوی دو سر تازه :بهترین غله ی چند دانه ی تازه زمانی از لحاظ مواد مغذی غنی خواهد بود که شامل غلات کامل از جمله : بلغور جوی دوسر، جو و گندم سیاه (چاودار) شده و از هرگونه شکر و مواد افزودنی عاری باشد.

در تحقیقات صورت گرفته نشان داده شده است که جایگزین نمودن غلات کامل به جای فرم تصفیه شده آن می تواند در فرآیند کاهش وزن بسیار مناسب باشد.

۳- آرد برنج قهوه ای :آردی که عاری از هر گونه گلوتن باشد، صرفا از آسیاب برنج قهوه ای به عمل خواهد آمد. این ماده وقتی پخته می شود بافت و ترکیبی همانند بلغور جوی دوسر پیدا می کند. ۵۰ گرم آرد برنج قهوه ای ۱۵۰ کالری ، ۳۷ گرم کربوهیدرات و ۲ گرم فیبر را در بر می گیرد. بنابراین می توانید برای وعده ی صبحانه بسیار مفید باشد.

۴- جوی دوسر زودپز :شما به راحتی می توانید یک وعده غذایی کامل و سرشار از فیبر را با جوی دوسر زودپز فقط در مدت ۵ الی ۷ دقیقه تهیه کنید. این ماده نسبت به بلغور جوی دوسر از شاخص گلیسمیک پایین تری برخوردار بوده و شما با مصرف آن میزان قند خودتان را به حالت ثبات در خواهید آورد.

[ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:منبع غذایی + عضله سازی + کاوشگر روز, ] [ 9:20 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

یک خوراکی خوشمزه برای کسانی که مدام سرما می خورند

خمه ‌کدو يکي از انواع دانه‌هاست که ‌ تنوع زيادي دارد. حدود 5 نوع تخمه ‌کدو داريم که ارزش تغذيه‌اي تمام آنها تقريبا با هم برابر است. باارزش‌ترين نوع تخمه ‌کدو، تخمه ‌کدو تنبل يا همان کدو حلوايي است که کمي پهن‌تر از ساير تخمه‌هاي کدو هم است. هر 64 گرم (يک فنجان) تخمه ‌کدو، 285 کيلوکالري انرژي، 12 گرم چربي، 2/3 گرم چربي اشباع،.. 6 گرم چربي چندزنجيره‌اي غيراشباع، 3/9 گرم چربي تک‌زنجيره‌اي غيراشباع، 12 ميلي‌گرم سديم، 588 ميلي‌گرم پتاسيم، 12 گرم فيبر غذايي، 21/5 درصد مس، 17 درصد روي، 12 گرم پروتئين، 3 درصد کلسيم، 11 درصد آهن و 42 درصد منيزيم دارد. تخمه ‌کدو تنبل که مغذي‌ترين نوع تخمه ‌کدوست، بومي آمريکاي شمالي است و طرفداران زيادي در سراسر دنيا دارد. در «صنايع غذايي» اين هفته به بررسي ارزش تغذيه‌اي اين دانه پرداخته‌ايم.


ضدديابت

نتيجه تازه‌ترين تحقيقاتي که در مورد رابطه مصرف تخمه ‌کدو و ديابت روي حيوانات آزمايشگاهي انجام شده، نشان مي‌دهد مصرف حجم متعادلي از اين ماده غذايي در طول روز مي‌تواند باعث پيشگيري از ابتلا يا کنترل سريع‌تر بيماري ديابت شود. تخمه ‌کدو باعث بهبود ترشح انسولين و تنظيم سطح قندخون در بدن هم مي‌شود و مي‌تواند کاهش استرس‌هاي اکسيداتيو را در پي داشته باشد. استرس اکسيداتيو، يکي از عوامل بر هم خوردن ميزان قندخون و اختلال در ترشح انسولين در بدن افراد مبتلا به ديابت است.


ضدعفونت

ترکيب‌هاي پروتئين و ريزمغذي‌هاي موجود در تخمه ‌کدو و روغن تخمه ‌کدو، مي‌تواند باعث دفع عوامل ميکروبي، قارچي و ويروسي از بدن شود. به‌همين دليل معمولا به افراد بيمار، به‌خصوص آنهايي که به بيماري‌هاي عفوني مبتلا هستند، توصيه مي‌شود از پودر تخمه ‌کدو‌ي خام يا روغن تخمه ‌کدو در سالادها يا سس‌هاي سالاد استفاده کنند.


منبع منيزيم

تخمه ‌کدو يکي از بهترين منابع دريافت منيزيم محسوب مي‌شود، به‌طوري که هر يک‌چهارم فنجان از مغز اين تخمه، مي‌تواند تمام نياز يک روز بدنمان به منيزيم را تامين کند. منيزيم مي‌تواند نقش موثري در سنتز RNA و DNA در بدن داشته باشد و به پمپاژ بهتر قلب هم کمک کند. ضمن اينکه اين ماده معدني نقش برجسته‌اي هم در گردش بهتر خون و اکسيژن در رگ‌ها و بهبود عملکرد سيستم قلبي- عروقي دارد. به علاوه، دريافت حجم مناسبي از منيزيم از طريق مصرف خوراکي‌هاي طبيعي حاوي اين ماده معدني مي‌تواند به تنظيم فشارخون و پيشگيري از سکته و حمله‌هاي قلبي ناگهاني هم کمک کند. بد نيست بدانيد که بيش از 60 درصد مردم دنيا از کمبود منيزيم و مشکلات قلبي ناشي از آن رنج مي‌برند.

 

تقويت‌کننده سيستم ايمني

تخمه ‌کدو يکي از منابع خوب دريافت روي محسوب مي‌شود. هر 31 گرم از اين دانه مغذي، حاوي 2 ميلي‌گرم روي است. دريافت مقادير مناسبي از روي در بدن باعث افزايش قدرت سيستم ايمني، رشد و تقسيم سلولي بهتر، داشتن خواب آرام‌تر، خلق‌وخوي بهتر، افزايش عملکرد قدرت چشايي و بويايي، حفظ سلامت چشم و پوست و تنظيم ترشح انسولين مي‌شود. برخي پزشکان و متخصصان تغذيه توصيه مي‌كنند تمام دانش‌آموزان، بيماراني که ضعف سيستم ايمني دارند،‌ بچه‌هاي 2 تا 3 ساله‌اي که با وزن پايين متولد شده‌اند، افرادي که زياد سرما مي‌خورند، سالمندان و کودکان بالاي 3 سال بهتر است حداقل روزي 10 عدد تخمه ‌کدو بخورند.


منبع امگا3

تخمه ‌کدوي خام و روغن تخمه ‌کدو، حاوي يکي از بهترين انواع چربي به نام اسيدهاي چرب امگا3 هستند. اين تخمه و روغن آن، مقداري امگا6 و 9 هم دارند. از اين رو مصرف حجم متعادلي از آن به بيماران قلبي، دانش‌آموزان و دانشجويان، افراد افسرده، مادران شيرده و خانم‌هاي باردار براي رشد بهتر سلول‌هاي مغزي جنين آنها، توصيه مي‌شود.


حفظ سلامت پروستات

تخمه ‌کدو يکي از بهترين خوراکي‌ها براي حفظ سلامت آقايان است. روي فراوان موجود در اين دانه،‌ به حفظ سلامت پروستات کمک مي‌کند. ضمن اينکه مصرف منظم روغن تخمه ‌کدو مي‌تواند تا حد چشمگيري باعث کاهش خطر ابتلا به بزرگي خوش‌خيم پروستات هم شود. متخصصان اورولوژي به تمام آقايان توصيه مي‌کنند حداقل هفته‌اي 1 تا 2 فنجان مغز تخمه ‌کدوي خام يا روزي يک قاشق مرباخوري روغن تخمه ‌کدو مصرف کنند. البته در صورتي که از چاقي و اضافه‌وزن رنج نبرند.


کاهش عوارض يائسگي

تخمه ‌کدو و روغن آن، حاوي استروژن گياهي است و يکي از مشکلاتي که خانم‌هاي يائسه از آن رنج مي‌برند، عوارض ناشي از کاهش ترشح استروژن در بدن آنهاست. کاهش استروژن با عوارضي مانند خشکي واژن، چروکيدگي سريع‌تر پوست و افزايش فشار و چربي‌خون همراه است ولي اگر خانم‌هاي يائسه روزي يک مشت (حدود 10 تا 15 عدد) مغز تخمه ‌کدو يا يک قاشق مرباخوري روغن آن را مصرف کنند، تاحدي از برخي عوارض يائسگي در امان مي‌مانند. ضمن اينکه استروژن،‌ روي،‌ منيزيم، امگا3 و ساير ريزمغذي‌هاي موجود در تخمه ‌کدو و روغن آن باعث افزايش کلسترول خوب خون (HDL)، کاهش فشارخون، پيشگيري از گرگرفتگي، سردرد و دردهاي مفصلي هم مي‌شود.


خواب راحت

تخمه ‌کدو سرشار از آمينواسيدي به‌نام تريپتوفان است. مصرف حد متعادلي از خوراکي‌هاي حاوي تريپتوفان مانند تخمه ‌کدو تنبل مي‌تواند باعث افزايش ترشح سروتونين در بدن شود. سروتونين هم در بدن به ملاتونين تبديل مي‌شود. ملاتونين،‌ نوعي هورمون خواب است که ترشح مقدار مناسبي از آن در بدن،‌ مي‌تواند به داشتن خوابي راحت‌تر کمک کند. به‌همين دليل مصرف مقداري تخمه ‌کدو ‌همراه تکه‌اي ميوه (به ‌‌دليل کربوهيدراتي که دارد)،‌ کمي قبل از خواب، ‌مي‌تواند به ترشح بيشتر و بهتر سروتونين و ملاتونين کمک کند و باعث خواب راحت‌تري هم شود.


روش نگهداري

تخمه ‌کدو تا زماني که مغزنکرده، خام و در پوست خود باشد، تا حدود 6 ماه قابليت نگهداري داخل ظرفي دربسته و در جايي خشک و خنک دارد. تخمه ‌کدوي مغزشده را مي‌توان حدود يک هفته،‌ آن‌ هم داخل ظرفي دربسته و تيره‌رنگ نگهداري کرد تا روغن موجود در آن در تماس با هواي محيط‌ اکسيده نشود. روغن تخمه ‌کدو هم بايد مانند ساير روغن‌ها داخل ظرف‌هاي شيشه‌اي تيره‌رنگ و در جايي خشک و خنک نگهداري شود.

[ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:تخمه کدو + ضدسرماخوردگی + کاوشگر روز, ] [ 9:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

زیباترین کشورها برای عکاسی

 
رم - ایتالیا

 

 
بارسلونا - اسپانیا

 

 
پاریس - فرانسه

 

 
استانبول - ترکیه

 

 
ونیز - ایتالیا

 

 
موناکو

 

 
فلورانس

 

بوینس آیرس

 

 
بوداپست
[ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:کشورهای زیبا + تصاویر زیبا + کاوشگر روز, ] [ 6:43 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اگر سعودی فکر نزدیک‌شدن به کربلا را کند نماز ظهر را در بقیع خواهیم خواند

سخنان تهدید آمیز سرتیپ "فاضل برواری" فرماندهی نیروهای ویژه عراق در مبارزه با تروریسم خطاب به سعودی، بازتاب گسترده ای در رسانه های محلی و شبکه های اجتماعی اینترنتی مانند "فیس بوک، و تویتر" داشته است.


فاضل برواری در سخنانی تهدیدآمیز درصفحه اجتماعی فیس‌بوک گفته است: اگر سعودی به مقدسات ما در کربلا حمله کند یا اینکه به فکر اشغال یک وجب از خاک عراق باشد ما نماز ظهر را در بقیع خواهیم خواند. برواری در واکنش به قتل چهار سرباز توسط تروریست‌ها در الانبار تهدید کرد در مقابل جان این چهار سرباز، چهارهزار نفر از داعش را خواهیم کشت. در همین راستا نیورهای امنیتی عراق شیخ عشیره "البو فراج" را که مشکوک به دست‌داشتن در این ماجراست، دستگیر کرده‌اند. خانواده این چهار سرباز از حکومت خواسته‌اند این شیخ را آزاد نکند و به مجازاتش رسیدگی نماید و انتقام شهدا را بگیرد.
"فاضل برواری" چندی پیش نیز در صفحه شخصی‌اش نوشته بود: تعداد انتحاری‌های عرب از ملیت‌های مختلف که به عراق سفر کردند و خود را در این کشور منفجر کردند، به بیش از چهار هزار نفر رسیده است؛ در بین این افراد، سعودی‌ها بیشترین تعداد انتحاری را دارند.
به تازگی اسنادی منتشر شده است که نشان می دهد عربستان در عملیات های تروریستی فلوجه و الانبار دخالت دارد.
یکی از روش های دخالت عربستان در عملیات تروریستی عراق ارتباط با شخصیت های سیاسی عراقی که از مخالفان نوری مالکی هستند می باشد. طارق هاشمی، معاون سابق و فراری رئیس جمهوری عراق ، از جمله افرادی است که متهم به دست داشتن در عملیات تروریستی این کشور است و مورد حمایت آل سعود نیز قرار دارد.
احمد العوانی، نماینده پارلمان عراق از گروه العراقیه نیز که به دست داشتن در عملیات تروریستی و اعتصاب های ضد دولتی متهم شده است ، مورد حمایت آل سعود قرار دارد. در اسنادی که دولت عراق در اختیار دولت های عربی و اسلامی قرار داده است مدارکی وجود دارد که نشان می دهد مخالفان دولت برای ایجاد ناامنی از دولت عربستان پول گرفته اند. حمایت از گروههای تروریستی نیز شیوه دیگر آل سعود برای دخالت در امور داخلی و ایجاد ناامنی در مناطق مختلف عراق است .
بندر بن سلطان، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان ، نقشی کلیدی در حمایت از گروههای تروریستی در عراق ایفا می کند. علی شلاه نیز از حمایت مالی عربستان از تروریستها پرده برداشت و اعلام کرد برخی افراد در این زمینه دستگیر شده‌اند و علاوه بر اعترافات دستگیر شدگان، اسنادی از مکالمات تلفنی ضبط شده نیز وجود دارد.استخدام مزدور و آموزش آنها برای عملیات تروریستی نیز یکی دیگر از روشهای آل سعود برای دخالت در امور داخلی عراق و ایجاد ناامنی است . نوری مالکی، نخست وزیر عراق، پنج شنبه گذشته در جمع سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی در بغداد گفت برخی تروریست‌ها با گذرنامه‌های عربی وارد خاک عراق می شوند عملیات تروریستی انجام می دهند ، اما کشورهای حامی تروریست ها باید بدانند که آتش تروریسم دامن آنها را خواهد گرفت.

عراق تنها کشوری نیست که عربستان را به دخالت در عملیات تروریستی و انفجاری متهم کرده است. پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز اخیرا عربستان را شریک مهم ترویستها خواند و از شورای امنیت سازمان ملل خواست عربستان را در رده حامیان گروههای تروریستی قرار دهد. شخصیت ها و برخی مقامات دولتی لبنان نیز ریاض را به دست داشتن در عملیات انفجاری مناطق مختلف لبنان متهم کردند.

 با توجه به این اظهارات و همچنین انتشار اسناد دولت عراق، اکنون نهادهای بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد باید اقدام جدی درباره نقش عربستان در عملیات تروریستی و انفجاری در کشورهای مختلف انجام دهند.

[ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:کربلا + تروریست + فاضل برواری + کاوشگر روز, ] [ 6:39 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دلیل حمایت منافقین از داعش

فرقه تروریستی مجاهدین خلق به صورت علنی از گروه های تروریستی وابسته به القاعده موسوم به داعش حمایت می کند . نگاهی گذرا به سایت های این فرقه نشان می دهد که عوامل مجاهدین خلق به شدن خواهان سوق یافتن تحولات به نفع گروه های تندرویی است که به اصطلاح خواهان برقراری حکومت اسلامی مد نظرشان در عراق و شام هستند. سایت ها و رسانه های فرقه مجاهدین خلق هرگونه اقدام دولت نوری المالکی نخست وزیر عراق در بازپس گیری فلوجه و الرمادی را سرزنش کرده و شدیداً به باد انتقاد می گیرند. حمایت فرقه مجاهدین خلق از داعش محدود به تحولات عراق نیست. بیش تر حتی رسانه های غربی از حضور اعضا این فرقه در کنار جنگجویان تروریستی داعش در سوریه علیه بشاراسد خبر داده اند.

اما چرا منافقین تا این اندازه از داعش حمایت می کنند؟ به عبارتی چه سری در حمایت مطلق عوامل فرقه مجاهدین خلق از گروه تندرو وابسته به القاعده وجود دارد؟

در پاسخ به این سئوال باید به دو مؤلفه مهم توجه کرد. مؤلفه نخست شیوه و عملکرد داعش است. این امر بیش از هر چیزی برای مجاهدین خلق جذابیت دارد و داعش نشان داده که یک گروه تروریستی و خشونت طلب تمام عیاری است. آنها به بدترین و بی رحم ترین شکل ممکن به خشونت دست می زنند . این شیوه و الگوی خشن داعش یادآور حمله فرقه مجاهدین خلق به برخی مردم شهرهای مرزی ایران به نفع صدام حسین ملعون است. این فرقه به شدت علاقمند چنین الگوی رفتار توحش آمیز هستند.

مؤلفه دوم به شباهت این دو در برداشت های تحجرآمیز و عقب افتاده است که از اسلام ارائه می کنند. داعش راوی برداشتی از اسلام است که جامعه را به سمت قهقرا پیش می برد. این دیدگاه به دیدگاه طالبانی معروف است. فرقه مجاهدین خلق نیز مانند این گروه منحرف دارای افکار جزمی و انحرافی ایدئولوژیکی هستند که باعث مطلق نگری آن شده است. البته دلایل سیاسی نیز در حمایت فرقه مجاهدین خلق از داعش تأثیرگذارند اما مشخصاً افکار و اندیشه های عقب افتاده و روش های تروریستی از مهم ترین ویژگی های مشترک داعش و فرقه مجاهدین خلق است.

[ چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:داعش + نفاق + فرقه + گروهک + کاوشگر روز, ] [ 15:23 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

فرمانده ارتش: در مذاکرات با قدرت عمل می‌کنیم

فرمانده کل ارتش گفت: در ادامه مذاکرات هسته‌ای در عرصه‌های مختلف با انسجام ملی و میهنی با قدرت عمل می‌کنیم.
صالحی در حاشیه مراسم تشیع پیکر حجه الاسلام جانشین عقیدتی سیاسی ارتش در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت نیروهای نظامی کشور عنوان کرد: دشمن خودش می‌گوید از موضع ضعف وارد مذاکرات شده است، ولی ما با قدرت وارد این مذاکرات شده‌ایم.
امیر صالحی انسجام ملی و میهنی را عامل موفقیت داخلی و بین‌المللی دانست و ابراز کرد: در ادامه مذاکرات هسته‌ای در عرصه‌های مختلف با انسجام ملی و میهنی با قدرت عمل می‌کنیم.
وی در ادامه افزود: چنانچه دشمن از نظر نظامی توان مقابله با ما را داشت، در این بُعد عمل می‌کرد اما آنها با توجه به ضعفشان در بُعد نظامی، وارد عرصه سیاسی شدند و ما هم در این عرصه حتماً موفق خواهیم بود.
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه دولت نماینده‌ای از عنصر حاکمیت در عرصه سیاسی است، تصریح کرد دولت یک شخصیت منفرد نیست و ‌همان‌گونه که نگاه مردم دفاع از انقلاب اسلامی در برابر تهاجمات خارجی است، قطعاً در سنگر سیاسی این وظیفه بر عهده دولت است.

[ چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:فرمانده ارتش + صالحی + نیکبخت + کاوشگر روز, ] [ 8:48 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

هتاکی به قرآن با طرح روی لباس زنانه

دانشکده اسراییلی «شنکار»  ، دامن زنانه ای منقوش به آیات قرآن که توسط یکی از دانشجویان طراحی شده را بر روی صفحه اینترنتی خود در فیس بوک قرار داد.
 از زمان انتشار این خبرو تصویر ، فعالان اینترنتی اعتراضات گسترده ای داشته اند ، برخی از سایت ها نیز مدعی شده اند که دانشجوی طراح این دامن زنانه یک عربی الاصل است.

هتاکی به قرآن با طرح روی لباس زنانه+عکس


دانشکده در بیانیه خود به زبان عبری آورده است: این مسأله در حال حاضر در حال رسیدگی است و ما حمایت کامل و غیر مشروط از آزادی هنری دانشگاهی را اعلام می کنیم و هر گونه تعصبی را محکوم می نماییم!

[ چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:هتاکی به قرآن + اسرائیل + لباس زنانه + کاوشگر روز, ] [ 8:43 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ورود ناوگان ارتش ایران به اقیانوس اطلس

ناوگروه‌های ارتش ایران برای حضور در اقیانوس اطلس، 2 مسیر پیش رو خواهند داشت که مسیر اول از دریای سرخ و مدیترانه و مسیر دوم از جنوب قاره افریقا می‌گذرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، بیش از 75درصد از گستره کره زمین را آب فرا گرفته و روزانه هزاران شناور نظامی و غیرنظامی در این پهنه‌های آبی حرکت می‌کنند.

از این منظر، نیروهای دریایی در بین سایر نیروهای نظامی، وضعیت متفاوتی دارند. چراکه نیروهای زمینی و یا هوایی کشورها عمدتا در محدوده مرزی خود عمل می‌کنند.

این مسئله در ایران با شیوع پدیده شوم «دزدی دریایی» در منطقه خلیج عدن و دریای سرخ که یکی از مهمترین خطوط عبور و مرور کشتی های نفتکش و باربر ایرانی بود، شکل تازه‌ای گرفت و این تهدید علیه شریان اقتصادی کشور، نیروی دریایی ایران را وارد فاز جدیدی از عملیات کرد و باعث شد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ماموریتهایی با طی مسافتهایی بیش از 6 هزار کیلومتر در منطقه شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ حاضر شده و تا به امروز صدها کشتی ایرانی و خارجی را از حمله دزدان دریایی حفظ کند.

مدتها بود که دزدان دریایی خلیج عدن به واسطه بی‌ثباتی در کشورهایی نظیر سومالی، با حمله به کشتی‌های تجاری کشورهای دیگر، ضمن ربایش آنها، اقدام به اخاذی از کشور مذکور می‌کردند.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در سال 87 مقابله با این پدیده نوظهور را در دستور کار قرار داد و اولین ناوگروه خود را برای حراست از خطوط مواصلاتی تجاری ایران در آبهای آزاد، به این منطقه اعزام کرد.

این اعزام در حقیقت آغازی بود بر سلسله ماموریت‌های ناوگان دریایی ارتش برای حضور مستمر در آبهای بین‌المللی و این، یعنی همان شکل‌گیری «نیروی دریایی راهبردی» که فرمانده معظم کل قوا چندی قبل آن را بیان فرمودند.

تا پیش از این، ناوهای ایرانی حضور چشمگیری در آبهای آزاد نداشتند و صرفا در دریای عمان به حفاظت از منافع کشورمان می‌پرداختند اما در طول این 6 سال، 28 ناوگروه به آبهای آزاد بویژه منطقه خلیج عدن و تنگه باب المندب اعزام شدند که البته برخی از این ناوگروه‌ها نیز در حین ماموریت، برای اولین بار به مناطق دیگر نظیر دریای سرخ، دریای مدیترانه و اقیانوس آرام رفتند.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:نیروی دریایی + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 8:42 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تصویری جالب از امام خمینی از پشت پنجره

دیدار جمعی از پرسنل نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) در حیاط منزل امام در قم
 
 
 
 
 
 
 
 
[ چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:تصاویر زیبا + امام + نیروی هوایی + کاوشگر روز, ] [ 8:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

طبیعت شگفت انگیز ایران

تصویر زیر از طبیعت زیبای ماسوله در استان گیلان گرفته شده است.

[ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:ایران زیبا + تصاویر زیبا + عکس + طبیعت + کاوشگر روز, ] [ 11:51 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

احترام فرمانده به نوجوان شیعه

«اعتزاز حسن» نوجوان 15 ساله پاکستانی، برای حفظ مدرسه و همکلاس‌هایش جانش را فدا کرد.

نوجوان 15 ساله پاکستانی هنگامی که مانع عامل انتحاری در ورودی مدرسه ای در منطقه هانگو در استان خیبر پختونخواه واقع در شمال غرب این کشور شد، جان خود را از دست داد.

یکی از معلمان مدرسه در مصاحبه با آسوشیتدپرس با بیان اینکه اعتزاز عامل انتحاری را دنبال کرد و پس از اینکه از ورود وی به مدرسه جلوگیری کرد وی خود را منفجر کرد گفت: در زمان انفجار، حدود دو هزار نفر در مدرسه بودند.

«مجاهد علی» پدر این دانش آموز به یک روزنامه پاکستانی گفت: اعتزاز با این کار اشک مادرش را در آورد اما از اشک ریختن صدها مادر جلوگیری کرد.

بسیاری از مردم پاکستان فداکاری اعتزاز را ستایش می‌کنند و حتی برایش تقاضای اعطای بالاترین نشان نظامی را دارند.

پس از این حادثه، «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان خواهان اعطای «نشان ستاره شجاعت» به این نوجوان شد.

در همین حال، «راحیل شریف» رییس کل ارتش پاکستان و سرتیپ «ندیم زکی» فرمانده ارتش در منطقه هنگو با حضور بر سر مزار این نوجوان و اهدای حلقه گل به آرامگاه وی ادای احترام کردند.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:احترام نظامی + فرمانده + شیعه + کاوشگر روز + عامل انتحاری, ] [ 6:49 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

فطرس؛ پهپادی با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای و پرتاب ریز پهپاد در آسمان

اواخر آبان ماه و در ادامه معرفی چندین پهپاد دارای قابلیت رزمی در سال جاری، «فطرس» که از آن با عنوان راهبردی‎ترین پهپاد جمهوری اسلامی ایران یاد می‎شود توسط وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد. در سال جاری پس از پهپاد سریر، حماسه و شاهد-129، فطرس چهارمین پهپاد با قابلیت رزمی و دومین پهپاد ارتفاع پروازی متوسط و برد بلند (MALE) معرفی شده توسط کشور است.

همانطور که از تصاویر پیداست، فطرس دارای تمام ویژگی‎های نوعی و ظاهری یک پهپاد مداومت پروازی بالا و سرعت متوسط (در مقیاس پهپادها) است که عمدتاً شامل دهانه بال زیاد (دستکم در حدود 14 تا 16 متر) با عرض (وتر) بال کم که تضمین کننده ضریب منظری بالا خواهد بود، کمترین میزان زاویه عقب‎برگشتگی بال، بال با نسبت ضخامت بالا که در کنار ابعاد قابل توجه آن، فضای کافی برای سوخت مورد نیاز را فراهم می‎کند و تعدد سطوح کنترلی برای افزایش قابلیت اطمینان است.

شکل دماغه فطرس شباهت بالایی با بخش متناظر در پهپاد حماسه دارد و تنها همین دو پهپاد ایرانی از چنین ظاهری برخوردار هستند. همچنین از نظر پیچیدگی سطوح بدنه و بال، فطرس را می‎توان یکی از دو نمونه برتر کشور به شمار آورد در واقع سطوح منحنی جلوی بدنه و نواحی اتصال بال به بدنه – مثلاً در مقایسه با پهپاد شاهد129 - گویای تلاش برای ورود به رده جدیدی از توانمندی‎های ساخت است.

اخیرا و با گفتگوی مدیر پروژه پهپاد فطرس با یکی از نشریات تخصصی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مشخص شده که این پهپاد استراتژیک، جهشی مهم در عرصه طراحی و تولید هواپیماهای بدون سرنشین در کشورمان محسوب می شود و باید نگاهی عمیق تر به این تولید جدید صنایع دفاعی کشورمان داشت.

با توجه به اینکه این پهپاد به همراه شاهد129 بزرگ‎ترین نمونه‎های ساخته شده توسط کشورمان محسوب می‎شوند برای رسیدن به کارایی پروازی بالا و عملکرد بهینه بال از سطوح متحرک متعدد (برآ افزا) در لبه فرار بال (لبه عقبی بال) استفاده شده که در شرایط مختلف پروازی با تغییر زاویه آنها عملکرد پهپاد در برخاستن، فرود و پرواز کروز بهبود می‎یابد. در حالی که از قراردادن سطوح متحرک افزاینده "برآ" در لبه حمله بال برای پرهیز هر چه بیشتر از افزایش وزن صرف نظر شده است.




بالهای بلند فطرس کاملا مشخص است


ادامه مطلب
[ دو شنبه 23 دی 1392برچسب:فطرس + پهباد + کاوشگر روز, ] [ 6:43 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اشتباه به‌یادماندنی شارون

شارون هنگام بازدید از مکان های نظامی ارتش اسرائیل در سال 2002 با دوربینی که لنز های او بسته بود اقدام به این کار کرد.
 
[ یک شنبه 22 دی 1392برچسب:شارون + قصاب + کاوشگر روز +‌اشتباه بزرگ, ] [ 15:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تخت جمشید در یک روز برفی

 
 
 
 

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 22 دی 1392برچسب:تخت جمشید + برف + کاوشگر روز, ] [ 15:13 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تصاویر زیبای زمستانی ...

هرفصل زیبایی خاص خود را دارد و زمستان با تمام سرمایش باز هم زیباست و طبیعت را به خوابی عمیق می‌برد. برف در زمستان مناطق زیادی را در سراسر جهان می‌پوشاند و چهار گوشه جهان از آن مملو از زیبایی می‌شود. تلالؤ نور خورشید بر روی برف‌ها زیبایی آن را چند برابر می‌کند و حس آزادی و خلوص به انسان می‌دهد. شما در این جا تصاویر فوق العاده‌ای را از مناظر برفی مشاهده می‌کنید.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 22 دی 1392برچسب:زمستان + تصاویر زیبا + کاوشگر روز, ] [ 8:52 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نجات نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی

بازهم بچه های نیروی دریایی ارتش گل کاشتند .

سیاوش جره، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش طی یک مصاحبه گفت: 12 فروند قایق تندرو دزدان دریایی به کشتی نفتکش ایران هجوم می‌آورند که با عملیات به موقع تیم اسکورت و عملیات ویژه و حضور به موقع ناوگروه بیست و هشتم در منطقه، دزدان دریایی متواری شدند. وی با بیان اینکه هدف ناوگروه‌ها و تیم اسکورت، فقط خنثی کردن حملات دزدان دریایی بوده، افزود: نداجا به هیچ وجه بدنبال انهدام قایق‌های آنها نیست. جره درباره صدمات احتمالی، تصریح کرد: در این درگیری تیم اسکورت به سمت دزدان دریایی تیراندازی کردند و مانع نزدیک شدن و تسخیر نفتکش شدند.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ناوگروه بیست و هشتم نداجا متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس، زیردریایی سنگین یونس و یک فروند بالگرد 212 پس از حضور در بندر بمبئی هند و بندر کلمبو کشور سریلانکا مأموریت خود را به سمت یکی دیگر از بنادر شمال اقیانوس هند ادامه می‌دهد.

بنا به این گزارش، تیم اسکورت و عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش با حضور مستمر در خلیج‌عدن، با دزدان دریایی درگیری مستقیم داشته و در هیچ کدام از این درگیری‌ها اجازه کوچک ترین تعرضی به دزدان دریایی نداده اند.

[ شنبه 21 دی 1392برچسب:نیروی دریایی + نفتکش + دزدان دریایی + کاوشگر روز, ] [ 12:43 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آرایش عجیب دختران شیطان پرست

[ شنبه 21 دی 1392برچسب:دختران + شیطان پرست + آرایش + کاوشگر روز, ] [ 12:38 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عروس و داماد ایرانی در دهه 30

[ شنبه 21 دی 1392برچسب:عروسی دهه 30 + کاوشگر روز, ] [ 12:36 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

روشي جالب برای جلوگيري از تقلب

[ شنبه 21 دی 1392برچسب:تقلب + امتحان + کاوشگر روز, ] [ 12:35 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

هوشمندترین خودرو "BMW"

محصول جدید بی ام دبلیو با نام i3 یک خودرو هوشمند است که قابلیت پارک خودکار دارد.
شرکت آلمانی BMW در نمایشگاه محصولات الکترونیک CES 2014 از یک خودرو جدید که قابلیت های هوشمند بسیاری دارد رونمایی کرد.این محصول با نام i3 ساخته شده است.


i3 می تواند از طریق نرم افزار BMW i Remote به ساعت هوشمند سامسونگ موسوم به Galaxy Gear متصل شود.پس از اتصال کاربر قادر است تا خودرو خود را به راحتی کنترل کند.

با کمک این اپلیکیشن صاحب خودرو توسط امواج مافوق صوت از وضعیت لحظه ای خودرو شامل محل پارک و قفل بودن درها مطلع می شود و در صورت فراموش کردن محل پارک خودرو می تواند با کمک این ساعت هوشمند آن را پیدا کند.


اما قابلیت کلیدی این خودرو توانایی پارک خودکار است.بی ام دبلیو i3 می تواند به طور خودکار در کمترین فضای ممکن پارک شود.این خودرو برای پارک تنها به 22 اینچ یا تقریبا معادل 56 سانتی متر فضای بیشتر از طول خود نیاز دارد.

[ شنبه 21 دی 1392برچسب:هوشمند + بی ام و + کاوشگر روز, ] [ 12:33 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

رکورددار زیباترین لبخند دنیا کیست؟

این دختر رکورد زیباترین لبخند دنیا را زد.

[ شنبه 21 دی 1392برچسب:رکورد + لبخند زیبا + کاوشگر روز, ] [ 8:19 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ادعای نتانیاهو: موشکی را برای مقابله با "شهاب 3" ایران آزمایش کردیم

تلويزيوني الاقصي : "يائير رمتي" رئيس اداره سيستم دفاعي رژيم صهيونيستي به شبکه 10 تلويزيون اين رژيم گفت: ما همه اهداف اين آزمايش را محقق ساختيم.

 شبکه 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي گفت: اين آزمايش موشکي در پايگاه هوائي بالمحيم انجام شد و موشک شليک شده چند ثانيه در آسمان مشاهده شد و با سرعت از جو خارج شد. مدت آزمايش صورت گرفته بر روي موشک حيتس 3، ده دقيقه بود. اين موشک پس از پايان آزمايش در آب‌هاي درياي مديترانه سقوط کرد.
 تلويزيون رژيم صهيونيستي آزمايش بعدي موشک حيتس 3 را بسيار مهم توصيف کرد و گفت: در اين آزمايش موشک‌هاي بکار گرفته شده واقعي خواهند بود.
 "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي در اين باره گفت: اين تحول در توان هوائي اسرائيل بسيار مهم است و ما بايد بتوانيم با موشک‌هاي قاره پيما مقابله کنيم. ما به توان حفاظتي بيشتري از اين منطقه نياز داريم زيرا نظام‌هاي ضد اسرائيلي به رهبري ايران و متحدان اين کشور موشکهاي متعددي دارند.
 تلويزيون رژيم صهيونيستي مدعی شد: موشک "حيتس 3" مي‌تواند موشک‌هاي شهاب 3 ايران را هدف قرار دهد. گنبد آهنين نيز براي مقابله با موشک‌هايي در نظر گرفته شده است که حماس شليک مي‌کند.
 شبکه الاقصي با زير سوال بردن اين گزارش تلويزيون رژيم صهيونيستي گفت البته دست کم مي دانيم که گنبد آهنين مورد ادعا آن گونه که صهيونيستها مي گويند نيست و  اين موضوع در جنگ اخير ثابت شده است.
 این شبکه ادامه داد: مشخص نيست که اين ادعاي اسرائيل مبني بر موفقيت آميز بودن آزمايش موشکي تا چه حد صحت دارد زيرا در موشک‌هاي دوربرد به علت سوخت زيادي که براي طي مسافت طولاني بايد مصرف شود کلاهک‌هاي ضعيفي وجود دارد و به نظر مي‌رسد طرح چنين مطالبي از سوي رژيم اسرائيل مصرف داخلي داشته باشد.
[ چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:نتانیاهو + موشک شهاب + قدرت + کاوشگر روز, ] [ 9:22 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

از خودتان پذیرایی کنید ؟!!


بچه ها امروز داشتم به تحولات اخیر دنیا فکر می کردم دیدم یکی از لذتای زندگیمم اینه که عید مهمون که اومد خونمون هرچی میوه و آجیل هست بزارم رو میز بعد بگم ...
"همه گزینه ها روی میزه "
"all option on the table"
از خودتون پذیرایی کنید!!!!!
[ چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:اوباما + گزینه های روی میز + کاوشگر روز, ] [ 8:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

توصیه‌‌ اخلاقی امیرالمومنین (ع) درباره شوخی

اسلام با در نظر گرفتن استعدادهای بالقوه آدمیان سعی در ارتقای جایگاه معنوی انسان‌ها در نزد خداوند دارد. این نوع نگرش در تمام دستورات ائمه و سفارش‌های دین اسلام نهفته است، بطوریکه با ارائه دستوراتی عینی و ملموس در رابطه با زندگی روزمره و امورات دنیوی انسان‌ها، جانب تعادل را پیش گرفته است و نه مانند برخی ادیان با جانب داری از امورات دنیایی، آخرت را رها کرده و نه با اساس قرار دادن آخرت، ریاضت‌گرایی دنیایی را پیش گرفته است.

توصیه‌‌ اخلاقی امیرالمومنین (ع) درباره شوخی

شوخی و طنز یکی از ویژگی های رفتار آدمی است که هم می تواند به عنوان یک قابلیت مورد استفاده قرار گیرد و هم می تواند به عنوان یکی از اخلاقیات ناپسند جلوه کند.

بپرهیز از شوخی!

امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: «بپرهیز از شوخی و بازی و مزاح و خنده و سخنان بی فایده و باطل.»

[ چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 8:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بر هر چی ظالم طعنت ...


 

 

تکفیری ها  ..روز دختر را ... این گونه ...جشن می گیرند…

کاش... خبر دروغ باشد ... که جلوی او...  سر بریده اند... مادر و پدرش را... 

در حديثي از رسول اكرم(ص)مي خوانيم:

« مَنْ اَصْبَحَ لَا يَهْتَمُّ بِاُمُورِ الْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ؛

كسي كه [ شب را] صبح كند و نسبت به سرنوشت مسلمانان [ بي تفاوت بوده و] اهتمام به خرج ندهد، مسلمان نيست.

وَ ما لَكُمْ لاتُقاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنا اَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْية الظَّالِمِ اَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيراً »

؛ «چرا در راه خدا و در راه مردان و زنان و كودكاني كه (به دست ستمگران) تضعيف شده اند، پيكار نمي كنيد همان افراد (ستمديده اي) كه مي گويند : خدايا ! ما را از اين شهر كه اهل آن، ستمگرند، بيرون ببر و براي ما از طرف خود، سرپرست قرار ده و براي ما از طرف خود، يار و ياوري تعيين فرما!»

امیرالمومنین علي (ع) نيز مي فرمايد:

« اَحسَنِ العَدلِ نصرة المظلوم؛ بهترين عدالت ياري مظلوم است،

[ چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, ] [ 7:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

"ماجد الماجد" که بود

اوایل ماه گذشته سایت گروه‌های تکفیری مسلح پیام صوتی "ماجد الماجد" را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود "حزب ایران و منافعش در لبنان، اهداف مشروعی برای ما و انقلابیون به حساب می آیند و آنچه تا حالا بر سر مناطق شما [شیعیان] آمده از موشک باران بقاع و هرمل و ضاحیه و غیره، فقط دست گرمی بوده است.»


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:ماجد الماجد + کاوشگر روز, ] [ 7:26 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آمریکایی غیر قابل اعتماد!

در حاشیه برگزاری اجلاس ژنو 2 و موضوع صلح سوریه

آمریکایی غیر قابل اعتماد!

[ چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:صلح سوریه + ژنو 2 + کاوشگر روز, ] [ 7:24 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مراحل تکامل یک تروریست

نقاشی ضدتروریستی هنرمند لبنانی روی یکی از دیوارهای شهر بیروت
نقاشی ضدتروریستی هنرمند لبنانی روی یکی از دیوارهای شهر بیروت
[ سه شنبه 17 دی 1392برچسب:تروریست + تصاویر زیبا + کاوشگر روز, ] [ 15:36 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

قاچاق پرنده‌های چندمیلیاردی ایران

اچاق پرنده های ایرانی، مسئله ای است که هرازگاهی مورد توجه قرار می گیرد اما بعد از مدتی هم به فراموشی سپرده می شود. کشورهای عربی یکی از مهمترین مقصد سفر اجباری این پرنده ها هستند و علاقه شیخ های عرب به بازی با پرنده های ایرانی ، هر روز قیمت آنها را بالاتر برده و سودجوها را برای قاچاق بیشتر ترغیب می کند. قیمت پرنده ها از 20 میلیون تومان شروع می شود و حتی به 2 میلیارد تومان هم می رسد. به گزارش مشرق به نقل از مهر، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خبر داده که شاهین های ایرانی بین 20 تا 80 میلیون تومان فروخته می شوند. آن هم برای تفریح شیوخ کشورهای حاشیه خلیج‌فارس. 

نگهداری پرندگان شکاری و بازی با آنها یکی از علایق شیوخ عرب است و همسایه بودن آنها با ایران که محل زیست این پرنده هاست، تجارت پرسودی برای قاچاقچیان و دلالان ایجاد کرده است. به خصوص در استان های هرمزگان، خوزستان و فارس که زیستگاه اصلی پرنده های شکاری ایران هستند. 

حتی به گفته سرهنگ حمیدرضا خیلدار، خیلی از این قاچاقچیان برای اینکه بتوانند محموله پرنده ها را به شیوخ عرب برسانند، به مسئولان منطقه پیشنهاد رشوه 100 میلیون تومانی می‌دهند.




بازی با پرندگان شکاری یکی از محبوب ترین تفریحات شیوخ عرب است. تفریحی که چند میلیون خرج برمی دارد

 فقط شاهین ها نیستند که از ایران به مقصد کشورهای عربی قاچاق می شوند ؛ هوبره، عقاب و باز، پرطرفدار ترین پرنده های شکاری ایران برای قاچاق هستند که با قیمت های بالایی به فروش می رسند و گاهی حتی قیمت های عجیب و نجومی دارند. 

مهر ماه امسال یک جوجه عقاب سفید ایرانی که توسط کبوتر مجهز به تور ویژه شکار شده بود، در مزایده‌ای در کویت به مبلغ 750 هزار دلار (بیش از 2.2 میلیارد تومان) فروخته شد. پرنده ای که به علت قدرت و چابکی در تعقیب شکار کم نظیر است. عقاب طلایی هم قیمتی حدود 10 تا 12 میلیون تومان دارد. هوبره هم معمولا با قیمت 8 میلیون تومان فروخته می شود. 

جوجه عقاب سفید که 2 میلیارد قیمت دارد

مشکل اینجاست که نسل بساری از این پرنده ها مانند هوبره ، در حال انقراض است و با قاچاق، بیشتر هم به خطر می افتد. 

البته بعضی از این محموله های قاچاق کشف می شوند و قاچاقچیان هم دستگیر می شوند. اما بسیاری از این پرنده های کمیاب در جریان قاچاق و کشف، از بین می روند. ماه پیش حدود 17 هوبره در کهنوج کرمان از قاچاق نجات پیدا کردند که قاچاقچی می خواست با یک پژو 405 آنها را به آن طرف آب ببرد. 

 

بازگیر مدیر کل محیط زیست استان لرستان مدتی پیش در گفت و گو با مهر گفته بود که شکارچیان برای زنده گیری پرندگان شکاری چاله هایی را به نام محلی "کوخه" در سطح زمین حفر می کنند و با حضور در داخل این چاله ها و پهن کردن تورهایی که چند عدد کبوتر در داخل آنها به عنوان طعمه گذاشته شده است اقدام به زنده گیری این پرندگان می کنند.پرندگانی که به طلب طعمه می آیند از دلیجه و عقاب گرفته تا سارگپه هستند.

برای جلوگیری از شکار و قاچاق این پرنده های شکاری جریمه هایی در نظر گرفته شده و طبق قانون صید و شکار غیرمجاز هر یک از پرندگان شکاری شاهین، بالابان، بحری، طرلان و لاچین، 20 میلیون تومان است اما این رقم نتوانسته قاچاقچی ها را از تجارت پر سود پرنده های شکاری و فروش آنها به شیوخ عرب، منصرف کند.

[ سه شنبه 17 دی 1392برچسب:پرنده های میلیاردی تصاویر زیبا + کاوشگر روز, ] [ 10:54 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مردی که متفاوت دوستش داریم

جهان پهلوان غلامرضا تختی 5 شهریور 1309 در محلهٔ خانی آباد تهران به دنیا آمد. وی علاوه بر کسب مدال های مختلف کشتی در مسابقات المپیک و جهانی در فرهنگ ورزشی ایران، نماد پهلوانی و فروتنی است و به خاطر همین مرامش است که مردم او را بیشتر پهلوان می دانند تا قهرمان. تختی در 17 دی 1346 به طور مرموزی در هتل آتلانتیک تهران درگذشت.

 

ادامه مطلب
[ سه شنبه 17 دی 1392برچسب:غلامرضا تختی + جهان پهلوان + کاوشگر روز, ] [ 10:40 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

رهبر انقلاب به چه کسي اجازه ملاقات ندادند؟

کنفرانس سران اسلامي در سال 1376 در تهران برگزار شد که سران 29 کشور اسلامي و چندين وزير خارجه در آن شرکت کردند. رهبر انقلاب نيز درخواست ديدار اغلب سران کشورها را پذيرفته و با آنان ديدار کردند، الا يک نفر.

 



ظريف که آن روزها مسئول سياسي اجلاس سران بود مي­ گويد: " به خاطر دارم وقتي اجلاس سران کشورهاي اسلامي در تهران تشکيل شد، تنها کسي که مقام معظم رهبري به وي اجازه ملاقات ندادند، آقاي عرفات بود."

 

[ سه شنبه 17 دی 1392برچسب:یاسر عرفات + رهبر انقلاب + ملاقات + کاوشگر روز, ] [ 6:50 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شگفتی سنگ جاندار

روستایی در رومانی، سنگ هایی به نام «ترووانت» دارد که رشد می کنند، پوست می اندازند و حتی جابجا می شوند. سایت «اینوایرومنتال گرافتی»، با اعلام این خبر می نویسد: شاید رومانی بیشتر به عنوان سرزمین دراکولاهای خون آشام و تصاویر هالیوود ساخته شناخته شود، اما این سرزمین طبیعتی دارد که شدیدا فعال و عجیب هم هست. نمونه این عجایب، سنگ هایی در روستای «کاستستی» رومانی است که رشد می کنند و واکنش های حیاتی را از خود بروز می دهند.


این سایت تصاویری را از سنگ های مذکور موسوم به ترووانت منتشر کرده و نوشته است: شاهدان عینی می گویند این سنگ ها در زمان بارندگی با شروع فرآیند عجیبی، شروع به رشد می کنند. همچنین حباب هایی شبیه تاول روی بخش بالایی سنگ ها ظاهر می شود و فرآیندی شبیه پوست اندازی را هم دارند.
بسیاری از مردم محلی می گویند با دیدن رشد این سنگ ها بعد از بارندگی ها، تحت تاثیر قرار گرفته اند. نام محلی این سنگ ها هم سنگ رشد کننده است.
محلی ها می گویند این سنگ جابجا هم می شود و جای خود را به مرور تغییر می دهد.
ترووانت، هسته سختی دارد اما لایه های فوقانی آن از شن تشکیل شده اند. زمین شناسان می گویند این صخره ها نتیجه فعالیت های زمین شناختی است که میلیون ها سال پیش این سنگ ها را از عمق زمین به پوسته آن رانده است.
[ سه شنبه 17 دی 1392برچسب:سنگهای جاندار + شگفت انگیز + رومانی+ کاوشگر روز, ] [ 6:47 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جنگنده‌های «سوخو 22» ایران با موشک های لیزری و بمب‌های مدرن

ماهنامه «Combat aircraft» به معنای هواگردهای رزمی یکی از نشریات تخصصی در حوزه هوانوردی نظامی است که از زمان آغاز به انتشار خود در 14 سال پیش، موضوعات هوانوردی نظامی در سراسر جهان را به صورت تخصصی تجزیه و تحلیل می‌کند.

گزارش از توان نیروی هوایی کشورهای مختلف، پوشش رزمایش‌های هوایی برگزار شده در جهان و انعکاس جدیدترین دستاوردها و اخبار هوانوردی نظامی به تفکیک مناطق مختلف دنیا از جمله بخش‌های مهم این مجله مشهور است. این مجله در حال حاضر پرفروش‌ترین نشریه در این حوزه در منطقه آمریکای شمالی به شمار می‌آید. این نشریه در شماره ژانویه 2014 خود به بررسی وضعیت ناوگان سوخوی 22 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

در این گزارش با اشاره به نحوه دستیابی کشورمان به این جنگنده آمده است: حداقل 6 فروند از این هواپیماها فرود سختی را در هنگام نشستن در ایران تجربه کرده و آسیبهای شدیدی را در بخش بدنه و سازه متحمل شدند. در ابتدا فرماندهی نیروی هوایی ارتش ایران این هواپیماها را به عنوان "میهمان " شناخته و به تکنسین های خود دستور داد تا تنها آنها را در شرایط مناسبی حفظ کنند.

بنا بر اعلام این نشریه غربی، پس از چند سال، علائم نیروی هوایی ایران روی بدنه سوخو 22 حک شده و تمام هواپیماها شماره سریال استاندارد نیروی هوایی ایران را دریافت کردند و استفاده از عبارت " M " به عنوان واژه میهمان پایان یافت.

«Combat aircraft» افزوده است که بعد از درخواستهای متعدد از طرف پرسنل و فرماندهان نیروی هوایی ایران، در نهایت فرماندهی نیروی هوایی ارتش با تغییر در وضعیت عملیاتی هواپیماهای عراقی موافقت کرده و در 1993 نیروی هوایی ایران ارزیابی تکنیکی، عملیاتی و رزمی پرنده های مذکور را آغاز کرد.



این ماهنامه تخصصی با اشاره به اینکه تکنسین های سوخوی 24 نهاجا اولین تلاشها در این زمینه را به همراه کار بر روی دو فروند سوخوی آسیب دیده در پایگاه سوم شکاری همدان آغاز کردند، افزوده است که این تلاش های اولیه به دلیل عدم تخصص تکنسین های ایرانی بر روی سوخوی 22 و عدم وجود دستورالعمل های لازم ناموفق بود.


کابین سوخو 22

نویسنده گزارش مذکور با ادعای اینکه یک گروه از تکنسینهای اوکراینی پیشنهاد کردند که در ازای دریافت مبلغ 100 میلیون دلار سوخوی 22 را آماده کرده و متخصصین را برای تعمیر و نگهداری از این هواپیماها آموزش دهند، اضافه کرده است که به دلیل تاکید فرماندهی نهاجا برای عملیاتی شدن سوخوهای 22 ، بخش جهاد خودکفایی ماموریت یافت تا بدون کمک خارجی این هواپیماها را فعال کند. متخصصین ایران کار را در سال 1994 میلادی آغاز کرده و 10 فروند سوخوی 22 را آماده کردند اما نتیجه، برای نهاجا اطمینان بخش نبود.

دومین تلاش برای عملیاتی کردن نهاجا؛ سپاه وارد می شود

در ادامه گزارش «Combat aircraft» آمده است: در سال 2007 میلادی ، نیروی هوایی ارتش ایران به پایگاه های ششم و هفتم شکاری اجازه آغاز تعمیر اساسی بومی ناوگان سوخوی 24 و اف 4 ائی را داد. در سال 2008 در حالی که یک فروند سوخوی 24 برای اورهال انتخاب شده بود یک فروند سوخوی 22 مدل UM4K نیز برای بازیابی انتخاب شد. این هواپیما یک رنگ استتار 4 تایی استاندارد نیروی هوایی ایران را دریافت کرده و در پایگاه دوشان تپه در تهران موتور مدل AL-21F-3 این هواپیما نیز تحت تعمیر و بازبینی قرار گرفت.

"سپس نیروی هوایی ارتش تصمیم گرفت که قراردادی را با شرکتی که زیر مجموعه نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلابی اسلامی است به امضاء برساند. این شرکت با تجربه ترین ارگان در ایران بحث تعمیر اساسی هواگردهای روسی به شمار می آید و کیفیت کار این شرکت با تعمیر اساسی 5 فروند سوخوی 25 مدل K و سه فروند سوخوی 25 مدل UBK در سالهای 2011 و 2012 مشخص شد. "


این ماهنامه تخصصی افزوده است: دو فروند سوخوی 22 مدل UM4K و دو فروند سوخوی 22 مدل M4K به تاسیسات شرکت مذکور در تهران منتقل شد. دو فروند دیگر از این هواپیماها نیز در می 2013 از شیراز به تهران منتقل شد چراکه رساندن  سوخوهای 22 به توان کامل عملیاتی و استفاده نهاجا از این پرنده ها به عنوان نیروی تهاجمی بسیار مهم بود.

این نشریه در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به تحول اساسی این جنگنده افزوده است: در حال حاضر نهاجا دوره های پروازی با سوخوی 22 را برای خلبان سوخوی 24 و جنگنده های اف 7 قرار داده است و جهاد خودکفایی نهاجا در حال کار برای ساخت سیمیلاتور سوخوی 22 با استفاده از کابین یک فروند از سوخو که به پایگاه دوشان تپه منتقل شده بودند. 3 فروند از این هواپیماها که یکی از آنها در همدان فرودی سخت را تجربه کرده بود برای آزمایش و بازبینی به این پایگاه منتقل شده بودند.

بنا بر تحلیل نویسنده این گزارش با توجه به اینکه اکثر سوخوهای 22 سفر کرده به ایران با مخازن سوخت مدل PTB-800 و پرتاب گرهای سلاح خود به کشور وارد شدند. در آینده نزدیک تمام این هواپیماها می توانند از کلیه سلاح های هواپیماهای سوخوی 24 نیز استفاده کنند.

وی تاکید کرده است که سوخوهای 22 به موشکهای هوا به سطح هدایت لیزری و تلویزیونی Kh-29 ، Kh-25 به همراه موشکهای هوا به هوای R-60MK برای دفاع از خود و انواع بمب های سقوط آزاد و راکت انداز مجهز خواهد شد.


«Combat aircraft» در پایان گزارش خود تاکید کرده است که تمام سری اول سوخوهای 22 تا پایان سال 2015 بازیابی می شوند و امکان شکل دادن دوباره اسکادران 71 را ایجاد می کنند. گروه دوم و سوم سوخوهای 22 نیز تا سال 2020 آماده خواهند شد. تحویل اولین سوخوی 22 برای ژانویه 2014 برنامه ریزی شده و دومین فروند آنها نیز در ماه مارس تحویل می شود. این هواپیماها نیز در اسکادران 72 خدمت خواهند کرد.

[ سه شنبه 17 دی 1392برچسب:هواپیمای سوخو + مدرن + موشک لیزری + نهاجا + کاوشگر روز, ] [ 6:45 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اسطوره نهاجا به روایت «آقازاده»

منصور ستاری را بی‌شک باید پدر نیروی‌ هوایی ارتش دانست؛ فرمانده‌ای که اگرچه خود خلبان نبود اما پایه‌گذار مهمترین اقدامات در نیروی هوایی ارتش شد؛ (تخصص شهید ستاری در حوزه پدافند هوایی بود) اقداماتی که امروز بخش اعظمی از توان پدافند هوایی ایران را هم شکل داده است.

شیوه تحصیل این اسطوره بی‌بدیل نهاجا در شرایط سخت در یکی از روستاهای ورامین (که مشروح آن به تفصیل در کتاب خاطرات وی چاپ شده،) بیانگر آنست که مردان بزرگ در شرایط سخت بود که به جایی رسیدند والا از لای پر قو، فولاد آبدیده درست نخواهد شد.

ستاری البته بعداها هم که به عالیترین درجات ارتش رسید، گذشته خود را فراموش نکرد و همان شیوه‌ها را در تربیت فرزند نیز بکار گرفت که امروز پسر، با افتخار از پدر یاد کند؛ فرزندی که خود جزو نخبگان کشور است و مدارج تعالی را تا ریاست بر معاونت علمی ریاست جمهوری نیز طی کرده است.

از این جهت است که توصیه می‌کنیم، بیشتر از مردم عادی، این مصاحبه را مسئولین کشور بخوانند تا الگویی باشد برای تربیت آقازاده‌ها.

متن زیر گفتگویی است با «سورنا ستاری» فرزند سرلشکر منصور ستاری فرمانده شهید نیروی هوایی ارتش، که فارس، آن را به مناسبت 15 دی سالروز عروج این «فرمانده عزیز» منتشر می‌کند.

* شهید ستاری علاوه بر توان فرماندهی که به عنوان یک الگو امروز مطرح می‌شود، به لحاظ علمی نیز یکی از برترین‌ها در نیروهای مسلح بودند. شما به عنوان کسی که خودتان امروز در مصدر معاونت علمی رییس جمهور قرار دارید، جایگاه علمی ایشان را چگونه توصیف می‌کنید؟

پدرم جزو نسلی از نیروی هوایی است که می‌توان گفت نسل تاریخی نیروی هوایی است. چرا که با توجه موقعیت وقت و به واسطه پذیرش دانشگاههایی مثل شریف و ... این نسل می‌توانستند به راحتی وارد این دانشگاه‌ها شوند ولی به دلیل علاقه ای که ایشان به نیروی هوایی داشتند وارد این نیرو شدند و علاقه ایشان را به راحتی می‌توان از وقتی که ایشان برای کار می‌گذاشتند فهمید.

چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب که بیشتر هم شد اگر به مجلات آن زمان نگاه کنید، متوجه می‌شوید که تقریبا در هر شماره از ایشان مقالاتی علمی چه در قالب ترجمه و به نامهای مختلف از قبیل منصور ستاری ،م ص، سورنا و... به چاپ می‌رسید و دلیلش هم این بود که می‌گفتند: اگر همه مقالات از یک نفر باشد خوب نیست.

* خانواده شما ازجمله هزاران خانواده ایرانی بود که به دلیل جنگ، فقدان پدر را به خوبی احساس کرد. این «نبودن پدر» چه تاثیری در محیط خانواده تان داشت؟

تا قبل از شروع جنگ، پدری را در خانه داشتیم که بیشتر وقتش را صرف خانواده می‌کرد. حتی نقاشی‌های آن زمان پدر را هنوز هم داریم و چنان ایشان حرفه‌ای نقاشی می‌کردند که کسی باورش نمی‌شد و این همه اعتماد به نفس و پشتکار شاید به دلیل آن باشد که ایشان از نه سالگی پدرشان را از دست دادند و کاملاً مستقل بزرگ شدند.

در آن زمان هم پدر خلاقیت‌های خاص خودشان را داشتند.

حتی یادم هست که در زمان انقلاب، بوم نقاشی پیدا نمی‌شد و پدر از فیبر به جای بوم استفاده کردند و یا وقتی که به ماکت‌هایی که ایشان خودشان درست کردند نگاه می‌کنم و به ظرافت‌های آن خیره می شوم ایشان را تحسین می‌کنم.

در آن زمان ما در منزل یک کارگاه کوچک نجاری داشتیم و تقریباً تمام دکورهای منزل را پدر خودشان می‌ساختند و گاهی هم نجار محل هر چند وقت یکبار به منزل ما می‌آمدند و به طرح‌های پدر نگاه می‌کردند و ایده می‌گرفتند.

با شروع جنگ این کارگاه تعطیل شد و ایشان تمام وقت و نیروی خود را در این راه گذاشتند.

با پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی تلاش ایشان دو صد چندان شد. طوری که از اولین روز جنگ که مأموریت ایشان در پایگاه سوباشی بود، پدر را تا 40 روز در منزل ندیدیم و بعد از 40روز برای مدت خیلی کوتاهی به ما سر زدند و دوباره به منطقه برگشتند. بعدها به گونه‌ای شد که هر 5 تا 6 ماه یک‌بار پدر را می‌دیدیم.

* این کمبود پدر را چگونه جبران می‌کردید؟

* من در آن زمان 7 تا 8 سال داشتم و همه چیز را درک می‌کردم. جنگ ظاهری تلخ دارد که همه آن را احساس می‌کنند و زیر پوست آن تلخ‌تر است که شاید خانواده‌های نظامی و فرزندان آن‌ها که در پایگاه‌ها و کسانی که در این شهرک‌ها زندگی می‌کنند آن را بیشتر احساس می‌کنند.

در این شهرکها شاهد این بودیم که همسایه‌مان، پدر دوستمان شهید می‌شد و وقتی دوستمان دیگر در جمعمان نبود، در آن دوران کودکی فقدان او را برایمان توجیه می‌کردند. مثلاً به ما می‌گفتند که پدر علی گم شده و دیگر علی در جمعمان نبود.

خلبان‌هایی را می‌دیدیم که صبح از منزل با بدرقه خانواده خارج می‌شدند و دیگر بر نمی‌گشتند و به خاطر همان فشارهای عصبی به کارکنان و خانواده‌هایشان وارد می‌شد.

گاهی همسرانشان با قرص‌های اعصاب می‌خوابیدند و همچنان که از دوستان خود می‌بینم که این مشکلات عصبی هنوز برایشان باقی مانده است.

هنوز وقتی تلفن منزلمان زنگ می خورد اضطراب این مساله را دارم که ممکن است خبر بدی را بشنوم و یا به گوشی موبایلم تا وقتی مخاطب را نشناسم پاسخ نمی‌دهم و یا صدای مارش رادیو را که در آن زمان می شنیدیم تنمان می‌لرزید که مبادا خبر بدی بشنویم.

در آن زمان امکانات آن چنانی مثل موبایل یا تلفن نبود و گاه پدرمان را بعداز 6 ماه هم نمی‌دیدیم و اصلاً نمی‌دانستیم که کجا هستند و همیشه با این دلهره‌ها زندگی می‌کردیم و بزرگ شدیم، گفتم که هر 5 تا 6 ماه یک‌بار پدر را می‌دیدیم و تمام کارهای منزل بر دوش مادرم بود.

از آنجایی که مادرم فرهنگی بودند، در چنین شرایط جنگی که باید برای تهیه هر چیزی صف می‌ماندیم، وظیفه و مسئولیت مادرم بیشتر از هر زمان دیگری بود.

در پایگاه‌ها، فرقی که بین خانواده‌های خلبان و غیر خلبان بود، این بود که معمولاً خلبان بعد از انجام ماموریت به خانه‌اش بر می‌گشت و معمولاً عمده پروازها هم به علت نور خورشید در صبح انجام می‌شد و تا ظهر در صورت موفق بودن عملیات به خانه بر می‌گشت ولی برای ما اینچنین نبود و تا شش ماه و گاهی هم بیشتر اطلاعی و خبری از پدرمان نداشتیم. همیشه در آرزوی این بودیم که پدرمان را در منزل ببینیم.

* شما به عنوان فرزند یکی از سرشناس‌ترین شهدای نظام اسلامی، چی میزان از وضعیت دیگر فرزندان شهدا مطلعید؟

هر از چند گاهی با فرزندان شهدا که حدود 20 تا 30نفر هستند جلساتی دوره‌ای داریم. ولی فرقی که من با دیگر فرزندان شهدا دارم این است که من جنگ را درک کردم. بعضی از این فرزندان 2 یا 3 ساله بودند که پدرانشان به شهادت رسید و بعضی هم مثل فرزند شهید نامجو حتی به دنیا نیامده بودند که پدرانشان را از دست دادند.

ولی من زمانی که پدرم به شهادت رسیدند 22 ساله بودم و دانشجوی ترم اول کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف بودم و تمام دوران کودکیم را در این پایگاههای نظامی گذراندم و به نوعی فرزند پایگاه هستم.

* با توجه به سن شما، قاعدتا باید خاطراتی از ایام دفاع مقدس داشته باشید. آن روزها را چطور سپری کردید؟

عراق در 6 ماه اول جنگ فشار زیادی را بر ایران وارد کرده بود و در این 6 ماه خیلی از نفرات به شهادت رسیدند. این فشار چنان زیاد بود که شهید فکوری در روز چهاردهم یا پانزدهم مهرماه این فشار را این گونه تشریح کردند که می‌گفتند شاید امروز روز آخر جنگ باشد.

یک هواپیما هم نباید روی زمین باشد و باید تا پای جان از کشورمان دفاع کنیم و احتمال شهادتمان قطعی است و یا در پایگاه دزفول یادم هست که هواپیماهای عراقی در شب بلند می شدند و با تیربار سربازهایمان را مورد هدف قرار می‌دادند و تعداد زیادی از خلبان‌های ما 2 تا 3 بار اجکت کردند و در دفعاتی هم به اسارت رسیدند.

* شما متمایزترین خصوصیت پدرتان را در مقایسه با دیگر شهدا و همرزمانش در چه چیزی می‌بینید؟

چیزی که پدرم را از دیگران متمایز کرده، دانشی است که آن را به مرحله عمل رسانده بودند و آن را در عملیات‌هایی همچون والفجر 8 به کار گرفته بودند.

اگر پای صحبت کسانی که در عملیات والفجر هشت شرکت داشتند بنشینید، می‌بینید که با چه دانشی و با چه امیدی توانستند به همرزمانشان کمک کنند. همه دیدند که ایشان چطور هر سایت هاوک را به چند قسمت تقسیم کردند و مدیریت کردند و می‌توان گفت عملیات والفجر 8 نقطه عطفی در تاریخ کشور بود و این ممکن نبود مگر تسلط کامل بر کار و دانشی که به مرحله عمل رسیده باشد.

وقتی که در یک روز 3 تا از رادارهای ما توسط عراق منهدم شد و دلیل آن این بود که عراق سلاح جدیدی از غرب گرفته بود، در آن زمان متوجه شدند که این موشک از سوی هواپیمای سوخو 22 شلیک شده بود و راه مقابله با آن هم این گونه است که به طور مثال وقتی رادار روشن شد بعد از فلان ثانیه و بعد از فلان سیگنال رادار را خاموش کنند چون موشکهای جدید عراقی ضد رادار است و...

با همین امکانات کم توانستند در مقابل بسیاری از حملات دشمن مقاومت کنند و این ابتکارات خاص ایشان بود.

گویا در طی این عملیات برق یکی از دستگاه‌های سایت‌ها قطع شده بود و در پاسخ به نفر کادری که می‌گفت برق قطع شده، چکار کنم و وقتی که همه شهادت را در جلوی چشمانشان می دیدند و در زمانی که همه امید خود را از دست داده بودند گفتند که هر چه در جلوی خودت می بینی کنار بذار و دیگه به اسکوپ رادار نگاه نکن.

با اطلاعاتی که من به تو می‌دهم، به خدا توکل کن، تو می توانی با روحت و فکرت موشک را فایر (شلیک) کنی و همان هم شد و توانستند عملیات را با موفقیت به پایان برسانند.

* یکی از ویژگی‌های جنگ ما این بود که فرماندهان عالیرتبه، خود در خط مقدم بودند و خیل عظیم شهدا  و مجروحین در میان فرماندهان نیز گواه این مطلب است. پدر شما هم از این قاعده مستثنی نبود.

بله. پدرم در طی جنگ، شیمیایی هم شده بودند و در هفت، هشت سال اخیر حس بویایی خود را بطور کامل از دست داده بودند و به‌رغم درمان‌هایی که انجام شد ولی بعضی مشکلات و آثار شیمیایی شدن در ایشان باقی مانده بود از جمله اینکه هر چند وقت یکبار جایی از بدنشان که معمولا کف پا هم بود زخم می‌شد و برای رفع این مشکل در پوتینشان پنبه می‌گذاشتند.

براثر فشارهایی که به ایشان در این مدت وارد شده بود سکته کردند ولی باز هم دست از کار نکشیدند تا ساعت 12 مشغول کار بودند و بعد از آن هم با پیکانی که در اختیار داشتند برای سرکشی می‌رفتند. هر چند وقت یکبار هم که رنگ این پیکان لو می‌رفت رنگ آن را عوض می‌کردند.

*بعد از شهادت شهید ستاری، تعدادی از کارکنان و خانواده‌هایشان از کمک‌های شهید ستاری سخن گفتند. در این خصوص چه اطلاعی دارید؟

در بحث کمک به پرسنل کم‌توان مالی و خانواده کاملاً بی‌اطلاع بودیم. کارهای ایشان معمولا مخفیانه بود و خودشان و تیمی که باهم بودند خبر داشتند.

یادم هست یک روز برای برداشتن وسیله‌ای درب صندوق ماشین را باز کردم و مقدار زیادی روغن و برنج و ... دیدم.

هیچ وقت از پدر نشنیدم که با آن همه برنج و روغن چه کردند، ایشان همیشه می گفتند که باید به متوفی‌ها توجه کرد چون در آن زمان بیمه و این مسائل نبود تا حقوق به صورت کامل پرداخت شود.

معمولاً به خانواده های شهدا توجه و حمایت می‌شد ولی خانواده‌های کارکنان متوفی باید سر سال منازل سازمانی را تخلیه می‌کردند و حتی حقوق آنها کامل پرداخت نمی‌شد.

به این خانواده‌ها توجه خاصی داشتند. خانواده های کارکنان را مثل خانواده خود دوست داشتند.

در یکی از روزها به همراه خانواده به اردوگاه تفریحی بیشه کلا رفته بودیم وارد اردوگاه که شدیم یکی از کارکنان نیروی هوایی را با یک پیکان مدل پایین دیدیم.

در آن زمان ماشین شخصی نداشتیم و ایشان با چنان ناراحتی گفتند: ببین چه ماشینی زیر پای بچه‌هاست و خیلی خودش را مقصر می دانست که چرا زمینه‌ای برای ارتقا معیشت کارکنان ایجاد نکرده است.

به بعضی از همکاران تعلق خاطری خاص داشت و آنها را مانند خانواده‌اش دوست داشت. من هیچ وقت گریه پدرم را ندیده بودم یا اگر گریه‌ای هم بود جلو ما نبود. اما وقتی شهید بابایی به شهادت رسیدند گریه ایشان را دیدم.

*پدر شما بعد از جنگ هم در عالیترین مسئولیت نیروی هوایی خدمت کردند و از این حیث یکی از باسابقه‌ترین فرماندهان بودند. بنابراین کماکان علی‌رغم اتمام جنگ، شما از نعمت پدر محرومید. بفرمایید فرمانده نیروی هوایی چقدر بعد از جنگ در کنار خانواده بود؟

*بعد از جنگ هم تقریباً تمام وقت در نیروی هوایی بودند و کمتر با خانواده بودند و چقدر وقتش را با پرسنلی که تازه وارد نیرو شده بودند و شاید 14و 15 ساله بودند می‌گذراند.

یادم هست در سال 73 در واقعه 16 آذر، پدر اولین کسی بود که خوش را به آوار رساند. یکی از همکاران تعریف می کند که به ایشان گفتیم: «جلو نرو خطرناکه.» در پاسخ گفتند: «بچه‌ام زیر آواره داره زجه می‌زنه چطور جلو نرم»، من در آن شب با پدرم در بیمارستان نیرو بودم شاید حدود 20تا 30 نفر در بیمارستان بودند که تعدادی هم در ICU بودند تا صبح بالای سر آنها ماندند و با خانواده‌هایشان تماس گرفتند.

آنقدر توجه ویژه به آنها داشت که مطمئنم اگر چنین اتفاقی برای من می‌افتاد پدرم همچین کاری برای من انجام نمی‌دادند.

درست 25 روز بعد از این واقعه پدرم به شهادت رسیدند. من به وضوح می‌دیدم که زندگی پدرم با کارش شکل گرفته بود.

*در بعضی از بازدیدها همراه پدر بودید. از آن بازدیدها چه خاطراتی دارید؟

حدود 2 تا 3 ماه قبل از شهادت پدرم من تازه فارغ التحصیل دوره کارشناسی شده بودم و در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه شریف قبول شده بودم ولی آغاز کلاسهای ما با یک تاخیر 4تا 5 ماه از ترم دوم شروع می شد.

بنابراین من وقت بیشتری داشتم تا با پدرم باشم و در بعضی از بازدیدها به همراه ایشان بودم در همین سال 73بود که برای بازدید به بوشهر رفتیم.

وقتی وارد پایگاه بوشهر شدیم پدرم برای بازدید سایت موشکی S200 رفته بودند.

گویا این سیستم چون روسی بود در آب و هوای بوشهر در قسمت خنک کننده دچار مشکل شده بود. بعد از بازدیدها ساعت 12 شب به مهمانسرا آمدند و گویا خواسته بودند کلیه کتاب‌های مربوط به این سیستم را به مهمانسرا بیاورند و تازه در مهمانسرا کار ایشان شروع شده بود و تا پاسی از شب به مطالعه این کتاب‌ها برای رفع این مشکل مشغول بودند.

آن شب از من هم مشورت خواستند من در پاسخ گفتم من باید کتابهایم همراهم باشد.

پدرم به مزاح گفتند: «تو هم شدی امام محمد غزالی که کتابهاش همیشه همراهش بود».

دوباره ساعت 5 صبح بازدیدها شروع شد کسی که بتواند علمی را وارد عمل کند باید آن را درک کند.

یا وقتی که هواپیماهای اف-7 از چین خریداری شد، برای طرح رنگ 6 تا 7 ماکت در خانه طراحی کردند و شاید بگویم صد رنگ ساختند و این ماکت‌ها را با رنگ‌های مختلف شروع به رنگ زدن کردند و گاهی این ماکت‌های رنگ شده را در آفتاب قرار می‌دادند تا میزان استتار را در نور آفتاب بررسی کنند تا این هواپیماها در درگیری های هوایی نزدیک در زوایای مختلف تا حد امکان مستتر باشند.

زندگی برای ایشان با کار ممکن بود این اواخر بعد از اینکه ساعت 11 تا 12 شب به منزل بر می‌گشتند در بحث تدوین کتاب‌های نیروی هوایی مشغول بودند. کتابی درباره اولین ها داشتند اولین پایگاه‌ها ،اولین خلبان‌ها و ...

دیدگاه پدرم به آینده کاملاً روشن بود. خیلی از مسائلی را که ایشان بیان می‌کردند بعد از چند سال نتیجه آن مشخص می‌شد.

کارآموزی من در مجتمع اوج نیروی هوایی بود. در آن زمان با آن امکانات کم شاید فکر ساختن هواپیما توسط نیروی هوایی برای خیلی‌ها بعید بود اما با زمینه‌هایی که در آن زمان ایجاد کردند این کار انجام شد.

*قبل از شهادت، سخنی با شما مرتبط به شهادت خود نداشتند؟

* حدود 5 تا 6ماه قبل از شهادتشان این احساس که قرار است از جمع ما بروند را داشتند و گاهی این مطالب را بیان می‌کردند.

آخرین جمع خانوادگی که داشتیم در شب یلدا سال 73 بود. برای من عجیب بود. چون یادم نیست که شب یلدا ما هیچ وقت دور هم جمع شده باشیم. ولی آن سال دور هم بودیم و آخرین عکس‌های خانوادگی که داریم از همان شب یلدا سال 73 بود.

اتفاقاً چند نفر از بستگان ما هم حضور داشتند. در حالی که از خاطرات دوران جوانی صحبت می‌کردند و می‌گفتند که من اوج را رد کردم و گویا این را درک کرده بودند که آخرین شب یلدایی است که با هم هستیم، پدر هیچ وقت در خانه نبودند ولی در همان مدت کوتاهی که در منزل حضور داشتند چنان مدیریتی داشتند که به‌رغم حالت نظامی که داشتند، نظارت کامل هم داشتند.

یادم هست که در کنکور سال 69 وقتی در کنکور قبول شدم، ایشان اولین کسی بودند که با من تماس گرفتند و به من تبریک گفتند. حتی گفتند که رتبه 33 کنکور را کسب کردم.

جالب اینجاست که بعد از تماس تلفنی وقتی شب بعد از کار به منزل آمدند طوری برخورد کردند که انگار هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است که بعدها متوجه شدم به مادرم گفته بود که این طور برخورد کردم تا سورنا بداند که این رتبه خیلی هم کم است و حالا حالاها باید کار کند.

بعد از گذراندن دوره کارشناسیم چون در دانشگاه شریف شاگرد اول دوره لیسانس شده بودم، بورس دانشگاه برکلی را گرفته بودم و تقریبا تمام کارهایم را انجام داده بودم و در آخر شاید صحبت من با پدر 5 دقیقه هم طول نکشید که ایشان گفتند: «نرو، چون اگر بروی ممکن است برنگردی و این نه به نفع تو و نه به نفع من است».

با یک کلمه «نه »پدرم، من هم برنامه رفتن به دانشگاه برکلی را کنار گذاشتم و کارشناسی ارشدم را در دانشگاه صنعتی شریف گذراندم. چون ایشان را قبول داشتیم و نظر ایشان برایمان مهم بود و این راهنمایی‌های پدرم در زندگی ما کاملاً موثر بود.

* و مهمترین سوال اینکه چنین شخصیت بزرگواری که در عالیترین مسئولیت های نظام خدمت کرده، فرزندان خود را چطور تربیت کرد؟ آیا شما بواسطه مسئولیت پدر، از امتیازات خاصی برخوردار بودید؟

بعد از شهادت پدرم از اینکه چنین کسی را از دست داده بودم، خیلی از چیزها را در زندگی از دست داده بودم. بعد از آن مشکلات زیادی برایم پیش آمد.

شاید برایتان این سوال باشد که چرا فرزندان انسان‌های معروف و موفق، معروف نمی‌شوند؟ من سئوالتان این گونه پاسخ می‌دهم که چون فرزندان آنها شاهد هزینه‌های بودند که پدرانشان در زندگی پرداختند.

من خودم شاید بارها شاهد گریه های مادرم بودم و هیچ وقت نمی‌خواهم فرزندم موقعیت و اضطراب دوران کودکیم را داشته باشد.

یادم هست بعد از عملیات مرصاد خانواده و از جمله خود من تهدید شدیم. من خیلی از برخورد هایی که پدرم در زندگی داشتند نمی‌توانم برای فرزندانم تحمل کنم.

من هیچ وقت سرویسی برای رفت و آمد نداشتم پدرم تمایل داشتند که من با اتوبوس رفت و آمد کنم.

حتی در پاسخ به یکی از دوستان که چرا فرزندت را با اتوبوس می‌فرستی گفتند: «برای اینکه بداند در همین حد است و بعدها بعد از دست دادن موقعیت و برقراری ارتباط با شرایط وقت برایش سخت نباشد» تحمل این شرایط برای هر کسی مقدور نیست.

من نمی‌گویم که پدرم انسان خارق‌العاده‌ای بود. ولی ویژگی‌هایی داشتند که هر کسی این ویژگی‌ها را نمی‌تواند داشته باشد. آن قدر به مال دنیا بی‌تفاوت بودند که کمتر کسی را می‌توان این گونه پیدا کرد. بعد از شهادتشان ما خانه‌ای برای استقرار نداشتیم. حتی خودرو هم نداشتیم.

* این روزها چقدر یاد پدر می‌کنید؟

یاد پدر خیلی زنده است. ماکتی در خانه درست ‌کردند که شبیه باند 29 فرودگاه مهرآباد بود و حدود 20تا 30 هواپیما در آنجا بود البته تعدادی را خودم و تعدادی را پدرم ساخته بودند.

آن ماکت را دارم و هنوز هم وقتی به آن ماکت نگاه می‌کنم، یاد آن روزها در من زنده می‌شود.

با وجود اینکه سال‌ها از شهادتشان می‌گذرد هنوز انتظار دارم که پدرم این در را باز کنند و وارد اتاق شوند.

در برهه‌هایی از زندگی که در شرایطی خیلی سختی قرار گرفته بودم و ممکن بود که اتفاق خیلی بدی برایم بیفتد و خیلی بد تمام شود، حضور پدرم را حس کردم و این اتفاق گاهی برای خواهرهایم هم رخ می‌دهد که ما حضور ایشان را در زندگی‌مان حس می‌کنیم و هنوز احساس می‌کنیم که ایشان مراقب ما هستند و بر خانواده نظارت دارند و اینکه شهدا همیشه زنده‌اند را من به طور واضح حس کردم.

[ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:شهید ستاری + اسطوره + نیروی هوایی +‌کاوشگر روز, ] [ 7:25 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

زن محجبه در آغوش سرباز آمریکایی

ایگاه خبری هافینگتون پست در گزارشی، در واکنش به تابلویی تبلیغاتی در لس آنجلس نوشت: جلب کردن توجه مردم در بلوار سان‌ست لس آنجلس کار آسانی نیست. اما وقتی که یک تابلوی تبلیغاتی، یک زن مسلمان را در آغوش یک سرباز آمریکایی نشان می‌دهد اوضاع کاملا فرق می‌کند. این تبلیغات که مرتبط با یک داروی ضد خروپف با عنوان «با هم بمانید» است سربازی را نشان می‌دهد که یک زن مسلمان را در آغوش کشیده است.

این گزارش می افزاید: سخنگوی شرکت سازنده این دارو، ملودی دیومارک گفته است که می‌خواستیم تبلیغاتی کاملا متفاوت داشته باشیم. ما قصد سواستفاده از لباس نظامی ایلات متحده را نداشتیم. ما قصد داشتیم به آنچه که الان در دنیا در حال انجام است اشاره کنیم و آن این است که این زوج اکنون در دنیا در حال زندگی با هم هستند.

لازم به ذکر است که این اقدام تبلیغاتی، تا کنون واکنش‌های تندی در فضای سایبر از سوی مسلمانان جهان در پی داشته است.

[ ]