امير پوردستان: انگشت سربازان نظام روي ماشه است

مهر/ فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به اشراف کامل اطلاعاتي در مرزهاي شرقي ايران گفت: خط قرمز ما ۴۰ کيلومتر آنسوي مرزهاي ايران است و در صورت عبور هر تهديدي از اين حد آن را در نطفه خفه مي کنيم.

امير سرتيپ احمدرضا پوردستان عصر امروز جمعه در جمع خبرنگاران در کرمانشاه اظهار داشت: پيام رزمايش نيروهاي مسلح که در قصر شيرين برگزار خواهد شد براي ملت ما امنيت و آرامش است و ملت ما مطمئن باشند که فرزندان سرباز و بسيجي آنان از توان بالايي براي دفاع از مرزهاي گسترده کشور برخوردار هستند.

وي افزود: کشورهاي منطقه بدانند که خودشان اين ظرفيت و قابليت و توان براي برقراري امنيت را دارند و نيازي به حضور کشورهاي بيگانه نيست و پيام ديگر اين رزمايش براي آنهاکه خيال خام تعدي و تجاوز دارند اين است که بدانند در اين کشور سربازان و بسيجيان انگشت روي ماشه‌اي وجود دارد که آماده‌اند تا در صورت خودنمايي هر تهديدي آن را در نطفه خفه کنند و پاسخ کوبنده نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را نشان دهند.

امير پوردستان در خصوص تمهيدات انجام شده در مرزهاي شرقي گفت: بخش کوچکي از داعش به صورت هوادار در ديالي بوده و بخشي از داعش در شمال افغانستان وجود دارد که مجموعه اي از طالبان با او بيعت کردند و نزديک شدند اما در نزديکي مرزهاي ما نيستند.

وي ادامه داد: عناصر اطلاعاتي ما و سيستم هاي شنود ما دقيقا تسلط و اشراف اطلاعاتي دارند و جاي هيچ نگراني نيست.

امير پوردستان در پايان گفت: ما در آنسوي مرزها خط قرمز ۴۰ کيلومتري تعريف کرديم که اگر بخواهند از اين خط عبور کنند قطعابا پاسخ کوبنده جمهوري اسلامي ايران مواجه مي شوند.

[ سه شنبه 28 مهر 1394برچسب:امیر پوردستان + آل سعود + فرمانده کل قوا + کاوشگر روز, ] [ 10:9 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اقرار اقتدار ایران اسلامی از اینه رسانه های بیگانه

انتشار فیلم تونل‌های زیرزمینی نظامیان ایران اسلامی که در آن موشک‌های بالستیک آماده پرتاب نگه‌داری می‌شود بازتاب گسترده ای در رسانه های انگلیسی زبان داشت.

♦️پایگاه خبری رژیم صهیونیستی آروتز شوا (Arutz Sheva) نوشت: این یکی از چندصد پایگاه موشکی با عمق 500 متر زیرزمین است که در سراسر ایران پخش شده‌اند. هدف ایران از افشا کردن این تونل‌ها، نشان دادن تدوام برنامه موشکی ایران علی‌رغم قطعنامه‌های شورای امنیت و توافق هسته‌ای است.

♦️شبکه خبری آمریکایی فاکس نیوز (foxnews) نوشت: پایگاه نشان داده شده مملو از موشک‌های میان برد و دوربرد آماده شلیک بود که فقط یکی از چندین پایگاه مخفی در سراسر ایران است.

♦️خبرگزاری آلمان نوشت: این تصاویر فقط یک روز بعد از تصویب شدن برجام در مجلس و سه روز پس از آزمایش موفق موشک بالستیک جدید ایران که ممکن است قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده باشد، پخش شدند.

♦️یاهو نیوز نوشت: نمایش تونل‌های زیرزمینی درپی فشارهای قانون‌گذاران بوده تا ثابت شود برنامه نظامی ایران با توافق هسته‌ای تضعیف نشده است.

♦️شبکه خبری سی‌ان‌ان (CNN) مجموعه تونل‌های زیرزمینی ایران را به صحنه فیلم‌های جیمز باند تشبیه کرد و نوشت: کوهستانی بظاهر نفوذ ناپذیر مملو از مردانی یونیفورم پوش و موشک‌های خطرناک سوار بر لانچر که در تونل بسیار طولانی زیر زمین قرار گرفته‌اند. تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه در تیررس موشک‌های ایرانی قرار دارند.

♦️یورونیوز نوشت: تونل‌هایی به طول چندصد متر و ارتفاع ده متری، با موشک‌ها و سخت‌افزارهای جنگی پر شده بودند. ایران  قصد داشت بگوید این نمایش در واکنش به قدرت‌نمایی دولت‌های غربی و روی میز بودن گزینه نظامی است.

♦️پایگاه خبری شبکه آمریکایی اِی‌بی‌سی (ABC news) نوشت: فرمانده  نظامی ایران اعلام کرده است که ایران هیچ جنگی را آغاز نخواهد کرد ولی اگر دشمن اشتباهی مرتکب شود، پایگاه‌های موشکی مانند آتش‌فشان از زیر زمین فوران خواهند کرد.

♦️پایگاه خبری بازفید (buzzfeed) تصاویر پخش شده از تلویزیون ایران در راستای تقویت نمایندگان مجلس بود اما ویدئو به تنهایی نتوانست بینندگان را زیاد بترساند، زیرا حرکت زیاد دوربین، کات‌های سریع و نماهای لرزان بیشتر شبیه فیلم‌های مایکل بِی بود.

♦️روزنامه‌های واشنگتن پست (washingtonpost)، دیلی استار (Daily Star)، هاآرتص (Haaretz) و پایگاه خبری دیلی بیست (daily beast) به بازنشر خبرهای آسوشیتد پرس و خبرگزاری فرانسه اکتفا کرده و پخش تصاویر تونل‌های زیرزمینی را خودنمایی سپاه توصیف کردند.

[ سه شنبه 28 مهر 1394برچسب:اقتدار + کاوشگر روز, ] [ 10:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اهل کوفه نبودن،یعنی...

افسران - اهل کوفه نبودن،یعنی...

[ سه شنبه 28 مهر 1394برچسب:بصیرت + کاوشگر روز, ] [ 10:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کوتاهی خواص! در برهه مهم تاریخ اسلام


حضرت آقا: چرا مسلم بن عقیل را با این‌که میدانستید نماینده‌ی امام است، تنها گذاشتید؟! آمده بود و با او بیعت هم کرده بودید. قبولش هم داشتید. به عوام کاری ندارم. خواص را میگویم. چرا هنگام عصر و سرِ شب که شد، مسلم را تنها گذاشتید تا به خانه‌ی طوعه پناه ببرد؟! اگر خواص، مسلم را تنها نمیگذاشتند و مثلاً، عدّه به صد نفر میرسید، آن صد نفر دور مسلم را میگرفتند. خانه‌ی یکیشان را مقرّ فرماندهی میکردند. میایستادند و دفاع میکردند. مسلم، تنها هم که بود، وقتی خواستند دستگیرش کنند، ساعتها طول کشید. سربازان ابن زیاد، چندین بار حمله کردند؛ مسلم به تنهایی همه را پس زد. اگر صد نفر مردم با او بودند، مگر میتوانستند دستگیرش کنند؟! باز مردم دورشان جمع میشدند. پس، خواص در این مرحله، کوتاهی کردند که دوْر مسلم را نگرفتند.
ببینید! از هر طرف حرکت میکنیم، به خواص میرسیم. تصمیم‌گیری خواص در وقت لازم, تشخیص خواص در وقت لازم، گذشت خواص از دنیا در لحظه‌ی لازم، اقدام خواص برای خدا در لحظه‌ی لازم. اینهاست که تاریخ و ارزشها را نجات میدهد و حفظ میکند! در لحظه‌ی لازم، باید حرکت لازم را انجام داد. اگر تأمّل کردید و وقت گذشت، دیگر فایده ندارد.

[ سه شنبه 28 مهر 1394برچسب:بصیرت + کاوشگر روز, ] [ 10:7 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

استقبال منافقین از سلمان رشدی

تحریم نمایشگاه کتاب فرانکفورت از سوی ایران به نشانه اعتراض به حضور سلمان رشدی در نشست خبری این نمایشگاه با حاشیه های قابل تأملی مواجه شده است. روز گذشته تعدادی از منافقین با در دست داشتن عکس های سلمان رشدی مقابل غرفه بسته ایران حضور یافته استقبال خود را از حضور این نویسنده مرتد که مورد تنفر مسلمانان جهان است، نشان دادند.

 
 
در سال های گذشته نیز جمعی محدود از این افراد در سومین و چهارمین روز از نمایشگاه کتاب فرانکفورت با در دست داشتن پلاکاردهایی مقابل غرفه ایران حضور یافته و با دخالت پلیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت متفرق می شدند، نکته جالب این ماجرا این چنین بود که این افراد عمدتاً با خود کودکانی را همراه داشتند که نشان از نیت پشت پرده این ماجرا که همان دریافت پناهندگی سیاسی از آلمان بود، داشت.
 
از دیگر حاشیه های جالب توجه ماجرای تحریم نمایشگاه کتاب فرانکفورت از سوی ایران، ممانعت مسئولان نمایشگاه از کشیدن نیمه دیوار مقابل غرفه ایران است، قرار است نمایندگان مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی از امروز بنرهایی اعتراضی نسبت به حضور رشدی در نمایشگاه فرانکفورت را در غرفه 200متری ایران نصب کنند.
 
این نخستین بار است که غرفه ای با این وسعت ساخته شده و در نمایشگاه فرانکفورت خالی می ماند و این موضوع موجب تعجب ناشران کشورهای دیگر و بازدیدکنندگان قرار گرفته و خواهد گرفت، به این منظور قرار است مقابل غرفه ایران درباره عدم حضور ایران و چرایی آن به مراجعان اطلاعات کافی داده شود.
[ شنبه 25 مهر 1394برچسب:سلمان رشدی + منافقین + کاوشگر روز, ] [ 10:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا

همه روزهاست عاشورا / كربلاي است هر كجاي زمين

[ شنبه 25 مهر 1394برچسب:, ] [ 10:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اگر جرات دارید به این خانه بروید

[ شنبه 25 مهر 1394برچسب:خانه زیبا +کاوشگر روز, ] [ 10:0 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

یاران حواسمان هست؟



به "زبیر "میگفتن سیف الاسلام، منا اهل البیت،فقط زبیر بود تو تشییع جنازه حضرت زهرا"س"
با شمشیرش میدونی چه گره هایی توراه اسلام بازکرد؟

به" ابن ملجم "میگفتن شیعه امیرالمومنین،خودش به امیرالمومنین گفت حب وعشق تو تو خون ورگ من هست...

"شمر"جانباز صفین بود و داشت به درجه رفیع شهادت میرسید

میدونی؟
میدونی وقتی وارد قتلگاه شد زانو هاش رو بسته بود؟
از بس نماز شب خونده بود زانوهاش پینه شتری بسته بود.

میدونستی "عمرسعد"روز عاشورا نماز صبح که تموم کرد "قربت الی الله"
گفت واولین تیر رو به سوی خیمه "سیدالشهدا" نشونه زد؟

میدونستی همه اونایی که اومدن کربلا مسلمون بودن واهل نماز وروزه؟
همشونم "قربت الی الله"گفتن و اومدن برای کشتن" سیدالشهدا"...

"زهیر بن قین" عثمانی مسلک بود و اومد برای یاری ابی عبدالله!

"شمربن ذی الجوشن"هم نماز شبش ترک نمیشد ولی اومد برای کشتن
 ابی عبدالله...


بصیرت نداشته باشیم... خسر الدنیا والآخره میشیم
مواظب خودمون باشیم
نکنه ما هم از مسیر دور بشیم
و روز ظهور تو جبهه دشمن باشیم

[ شنبه 25 مهر 1394برچسب:بصیرت + کاوشگر روز, ] [ 9:56 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بنگر که در کدامین سو ایستاده ای؛

در تهران یکی میگفت:
خوش به حال مسافرکش های میدان آزادی...!

که آزادانه فریاد میزنند:
آزادی! آزادی! آزادی!

و عابران خسته می پرسند:
-آزادی چند؟

من عابری را دیدم که از راننده سؤال کرد:
- آزادی کجاست؟!

و راننده با لحنی معنادار گفت:
-رد کردی؛ " آزادی قبل از انقلاب بود! "

و من به او گفتم:
آری؛
از "غرب" که به میدان آزادی نگاه کنی٬
آزادی قبل از انقلاب است!

ولی از "میدان امام حسین(ع)" که به آزادی نگاه کنی٬ می بینی که آزادی٬ درست "بعد از انقلاب" قرار دارد...


پس بنگر که در کدامین سو ایستاده ای؛

طرف امام حسین(علیه السلام)

یا طرف غرب...؟


↙️↙️عاشقان ابا عبدالله↙️↙️

[ شنبه 25 مهر 1394برچسب:بصیرت + کاوشگر روز, ] [ 9:53 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ملک سلمان دچار جنون شد

ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی دچار جنون شد

یک پایگاه صهیونیستی اعلام کرد پادشاه عربستان پس از انجام رفتار "دیوانه وار" برای آسیب رساندن به خود، به بیمارستان منتقل شد.

[ سه شنبه 21 مهر 1394برچسب:ملک سلمان + سعودی + کاوشگر روز, ] [ 9:53 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

واکنش رژیم اسراییل به قایق اژدر افکن سپاه

ساخت اژدر افکن جدید «ذوالفقار» از سوی ایران مقام‌های نظامی اسرائیلی را به واکنش وا داشت به طوری‌که آن‌ها از در تیررس بودن تاسیسات گازی خود از سوی اژدر افکن ذوالفقار خبر دادند.

به گزارش فارس، به دنبال اعلام خبر موفقیت ایران در تولید اژدر افکن «ذوالفقار»، منابع نظامی تل‌آویو به نشریه «امنیت داخلی اسرائیل» اعلام داشتند، تل‌آویو مراقب تلاش‌های ایران در ساخت و توسعه این گونه تسلیحات و همچنین سامانه‌های دریایی هدایت شونده است.

بر اساس این گزارش، ایران هفته گذشته از ساخت اژدر افکن 17 متری ذوالفقار که 22 تن وزن دارد و قادر است با سرعتی معادل 40 نات دریایی (70 کیلومتر) در ساعت حرکت کند، خبر داد.

 در همین رابطه منابع صهیونیستی به نشریه امنیت داخلی اسرائیل گفتند، اگر چنین سامانه‌ای به دست حزب‌الله لبنان بیافتد، خطری عظیم اهداف اسرائیل چون تاسیسات ذخایر گاز اخیرا کشف شده در مدیترانه را تهدید می‌کند.

منابع اسرائیلی همچنین خاطر نشان ساختند که ایران تاکنون پهپادهایی را به حزب‌الله تحویل داده و چنین سامانه‌هایی نیز مشکلات بزرگی برای اسرائیل می‌باشد.

این رسانه صهیونیستی در خاتمه این مطلب ضمن اشاره به مواجه شدن با خطر پهپادهای ایرانی حاضر در  دستان رزمندگان حزب‌الله لبنان و دیگر نیروهای مبارز منطقه از نصب سامانه‌های هشدار دهنده «آگواس شیلد درایور» در نیروی دریایی اسرائیل برای شناسایی اهداف زیر سطحی از فواصل دور و ساحل خبر داد و مدعی شد این سامانه قادر به تشخیص خودکار چند نوع هدف در آن واحد است.

گفتنی است که شناور اژدرافکن نیروی دریایی سپاه با قابلیت حرکت بر سطح و زیر آب است. این شناور دو زیست با طول 17 متر، عرض 3.3 متر و ارتفاع 3.5 متر، وزنی در حدود 22تُن می‌تواند هم در زیر آب و بر روی سطح آب حرکت کند. اژدر مورد استفاده در این شناور نیز به نام اژدر 324، طولی حدود 4 متر و قطری برابر با 324 میلی متر دارد و برای مقابله با ناوهای هواپیمابر، شناورهای سطحی با وزن 200تُن، حمله به سکوهای نفتی ، اسکله‌های تخلیه و بارگیری  دشمن به کار گرفته می‌شود.

بکارگیری این شناور ویژه در آب‌های خلیج فارس که محل ماموریت اصلی نیروی دریایی سپاه است می‌تواند این منطقه را بیش از گذشته برای انواع شناورهای متخاصم ناامن‌ کند.

[ سه شنبه 21 مهر 1394برچسب:اژدرافکن + کاوشگر روز, ] [ 9:40 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حمله نیروی هوایی عراق به کاروان حامل ابوبکر البغدادی

کاروان حامل سرکرده گروه تکفیری صهیونیستی داعش هنگام عزیمت از مرزهای سوریه به سمت منطقه قائم عراق در منطقه الکرابله ( از توابع شهرستان قائم در استان الانبار که 5کلیومتر با سوریه فاصله دارد ) هدف حمله هوایی قرار گرفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، منابع رسمی عراقی حمله به کاروان حامل ابوبکر البغدادی سرکرده گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش را تایید کردند. به گفته خبرنگار شبکه، خبرها حاکی از آن است که کاروان وی در منطقه الکرابله در غرب الرمادی هدف قرار گرفته است و از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

عبدالله بدران خبرنگار شبکه در بغداد در گفتگویی در این خصوص گفت: اطلاعات اولیه حاکی از آن است که کاروان حامل وی از مرزهای سوریه به سمت منطقه قائم در عراق حرکت کرده و وارد منطقه الکرابله در نزدیک مرزهای عراق و سوریه شد و هدف حملات جنگنده های عراقی قرار گرفت. بر اساس اطلاعات به دست آمده از مقامات اطلاعاتی عراقی این کاروان متشکل از هفت دستگاه خودرو بوده است و این احتمال وجود دارد که البغدادی در جریان حرکت مخفیانه به سمت منطقه الکرابله برای شرکت در نشست با سرکرده های داعش در الانبار در این کاروان حضور داشته است.

[ دو شنبه 20 مهر 1394برچسب:داعش + کاوشگر روز, ] [ 12:35 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حاکمان جبار عربستان در آینده نزدیک در دریای خون نا بحق ریخته مسلمانان غرق میشوند

افسران - .ً......

[ دو شنبه 20 مهر 1394برچسب:آل سعود + فاجعه منا + کاوشگر روز, ] [ 12:35 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دعای شهید صیاد شیرازی در قنوت نمازش

افسران - دعای شهید صیاد شیرازی در قنوت نمازش

دوستش می گفت:
«ما که توی نماز قنوت می گیریم، از خدا می خواهیم که خیر دنیا و آخرت را به ما اعطا کند و یا هر حاجت دیگری که برای خودمان باشد.
اما «صیاد» توی قنوتش هیچ چیزی برای خودش نمی خواست.
بارها می شنیدم که می گفت « اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای »
بلند هم می گفت ، از ته دل

[ دو شنبه 20 مهر 1394برچسب:صیاد شیرازی + کاوشگر روز, ] [ 12:34 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حرف حق که برخی مسئولین فراموش نموده اند

افسران - اگر عقب بنشنید،دشمن یک قدم به حلو می آید...

[ دو شنبه 20 مهر 1394برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 12:33 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بازتاب آزمایش موشک «عماد» در رسانه‌های خارجی

افسران - موشک دوربرد بالستیک عماد برای نابوی شیطان خبیث
در بازتاب خبر آزمایش موفق موشک دوربرد «عماد»، رسانه‌های آمریکایی ضمن ادامه سیاست‌های ایران هراسی خود در منطقه به توانایی موشکی ایران اذعان کردند.

بخشی از واکنش‌های رسانه‌های آمریکایی به آزمایش موفق موشک دوربرد «عماد» بدین شرح است؛ واکنشهایی که همچنان ادامه دارد.

روزنامه نیویورک تایمز در واکنش به خبر آزمایش موشک دوربرد عماد نوشت: «خبرگزاری نیمه رسمی فارس ایران گزارش داد که این کشور یک موشک جدید بالستیک دور برد هدایت شونده زمین به زمین را با موفقیت آزمایش کرده است».

در گزارش روزنامه پرتیراژ آمریکایی در ادامه همچنین می‌نویسد که به برد و جزئیات بیشتری از آزمایش این موشک بالستیک اشاره نشده اما اعلام شده که موشک جدید هدایت شونده است و می‌تواند تا لحظه اصابت به هدف رهگیری و هدایت شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در بخشی از واکنش خود به خبر آزمایش موشک بالستیک دوربرد «عماد» نوشت: «از سال ۱۹۹۲ ایران بر تولید صنعت نظامی بومی و موشک‌ها، تانک‌ها و زیردریایی سبک تولید داخل تاکید کرده است.»

این خبرگزاری مطرح آمریکایی درباره توان موشکی ایران اینطور گزارش می‌دهد: «جمهوری اسلامی ادعا می‌کند که موشک‌های سطح به سطح با برد ۲۰۰۰ کیلومتر دارد موشک‌هایی که میتواند اسرائیل و پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد».

در گزارش شبکه سی‌‌ان‌ان آمریکا درباره آزمایش موفق موشک دوربرد «عماد» می‌خوانیم: «به گفته حسین دهقان وزیر دفاع ایران موشک عماد که توسط کارشناسان ایرانی طراحی و ساخته شد، اولین موشک دوربرد ایران است که میتواند تا لحظه اصابت موشک را هدایت کند».

شبکه فاکس نیوز آمریکا هم در بازتاب خبر موشک دوربرد جدید ایران به اظهارات «یوزی روبین» کارشناس موشکی اسرائیل استناد می‌کند که در آن این اسرائیلی به «دقت» موشک عماد اذعان می‌کند.

پایگاه آمریکایی «بلومبرگ» هم در واکنش به خبر آزمایش موفق موشک دوربرد «عماد»، سیاست ایران هراسی در منطقه را در پیش گرفته است.

در گزارش این پایگاه ادعا شده است: «این آزمایش احتمالا روابط ایران با پادشاهی‌های عربی نفتی را متشنجتر می‌کند چرا که آنها جمهوری اسلامی را به توسعه نفوذ خود با حمایت از ستیزه جویان شیعه در منطقه از قبیل یمن متهم می‌کنند».
[ دو شنبه 20 مهر 1394برچسب:موشک عماد + کاوشگر روز, ] [ 12:31 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

واقعیت حدیث امام حسین (ع) در رابطه با ایرانیان

چند روزی است  ترجمه ی تحریف شده ایی در فضای مجازی با این ممضمون که "هر عربی از هر ایرانی بالاتر است " در حال نشر می باشد، این جعل حدیث  که  همزمان شده استفاده با بی کفایتی ال سعود در فاجعه منا و حملات وحشیانه این رژیم به یمن ؛هدفی جز سو استفاده از احساسات پاک مسلمانان به ویژه ایرانیان را دنبال نمی کند و از سوی دیگر به دنبال تفرقه بین شیعه و سنی و عرب و عجم  است.

واقعیت حدیث امام حسین (ع) در رابطه با ایرانیان +سند

ترجمة تحريف شده‌اي که به عنوان ترجمه حديث منسوب به امام حسين(ع) در دهة محرم سال 1432 هـ . ق در بازار تهران پخش شده با اين عبارت تايپ شده بود: ما از تبار قريش هستيم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ايراني‌ها هستند. روشن است که هر عربي از هر ايراني بهتر و بالاتر و هر ايراني از دشمنان ما هم بدتر است. ايراني‌ها را بايد دستگير کرد و به مدينه آورد، زنانشان را بفروش رسانيد و مردانشان را به بردگي و غلامي اعراب گماشت. (حسين بن علي، امام سوم شيعيان، سفينه البحار و مدينه الاحکام و الآثار نوشتة حاج شيخ عباس قمي، صفحة 164، چاپ دو جلدي سنگي)

اين در حالي است که اصل حديث از امام صادق(ع) است، نه امام حسين(ع)!

اين حديث که محدث قمي آن را در سفينه البحار در مادّة «عجم» آورده، در بحارالانوار علامه مجلسي جلد 64، ص 176 ـ کتاب الايمان والکفر، باب «اصناف الناس في الايمان» حديث 13 نقل شده و مرحوم علامه مجلسي آن را از کتاب «معاني الاخبار» شيخ صدوق ص 403 نقل کرده است.

ولي حديث با سندي که در ذيل مي‌آيد از امام صادق(ع) نقل شده نه از امام حسين(ع). اين اولين تحريف و دروغ در نقل حديث مذکور است. سند حديث از اين قرار است: شيخ صدوق حديث را با اين سند از پدرش نقل مي‌کند: عن سعد، عن سلمه بن الخطّاب، عن الحسن بن يوسف، عن عثمان بن جبلّه، عن ضريس بن عبدالملک قال: سمعتُ ابا عبدالله(ع) يقول: نحن قريش، و شيعتنا العرب و عدوّنا العجم.[1]

تمام حديث با سند مذکور همين است که نقل شد و يک کلمه اضافه بر آنچه نقل شد در سه کتاب مذکور ديده نمي‌شود.

قبل از هر بحثي دربارة مضمون و دلالت حديث فوق، استناد به اين سخن به عنوان سخن امام(ع)، مترتب بر اين است که حديث ياد شده از اعتبار سندي برخوردار باشد.

در حالي که بنا بر تحقيقي که در کتب رجال دربارة سند حديث به عمل آمد هر چند راوي اصلي حديث، (ضريس بن عبدالملک، از اصحاب امام صادق (ع)) موثق شمرده شده، ولي بعضي از رجال سند حديث تضعيف شده‌اند و بعض ديگر توثيق ندارند. در حالي که حديث معتبر حديثي است که تمام سلسلة روات آن، لااقل توثيق داشته باشند. در نتيجه از نظر علم رجال شناسی، حديث جزو احاديث ضعيف به شمار مي‌آيد.

بر فرض که حديث را معتبر بدانيم! معناي حديث غير از آني است که صاحب برگة منتشر شده، برداشت کرده و دروغ‌هاي ديگري را نيز به آن اضافه کرده است!

محدث قمي بعد از نقل اين حديث، بيان و شرح مرحوم علامه مجلسي را مي‌آورد که بدين شرح است: «و شيعتنا العرب» اي العرب الممدوح من کان من شيعتنا و ان کان عجماً، والعجم المذموم من کان عدوّنا وان کان عرباً.

ترجمة آن چنين است: اينکه امام صادق(ع) فرموده‌اند: «وشيعتنا العرب» (شيعيان ما عرب‌اند) يعني عرب ممدوح و تعريف شده آن دسته از اعراب‌اند که شيعة ما باشند اگر چه عجم يعني غير عرب باشند. واینکه فرموده اند : «وعدونا العجم» (دشمنان ما عجم اند) یعنی عجم مذمّت شده، کسي است که دشمن ما باشد اگر چه عرب باشد.

بعد از اين عبارت، محدث قمي، نظر عمر بن الخطاب را نسبت به ايراني‌ها (فارس‌ها) تحت عنوان «سوءُ رأيِ الثاني فِي الأعاجم» نقل مي‌کند با اين عبارت: لمّا ورد سَبيُّ الفُرسْ الي المدينة أرادَ الثّاني أنْ يبيعَ النّساء وأنْ يَجْعلَ الرّجالَ عبيد العرب و عَزَم عَلي أنْ يَحْمِلَ العليل والضّعيف والشّيخ الکبير في الطّواف و حَوْلَ البيت علي ظهورهم، فقال اميرالمؤمنين(ع): اِنّ النّبي (ص) قال: اکرمُوا کريمَ قومٍ وإنْ خالفوکم وهؤلاء الفُرس حُکماءٌکرماء فقد ألْقوا إلينا السّلام ورَغَبوا في الإسلام وقد إعتقتُ منهم لوجهِ الله حَقّي و حَقّ بني هاشم ... الخ.

ترجمه: وقتي اسراء فارسي زبان (ايرانيان) را به مدينه آوردند، دوّمي (عمر بن الخطاب) خواست زنهاي آنان را بفروشد و مردان آنها را غلام و بردة عرب قرار دهد و تصميم گرفت افراد معلول و ناتوان و پيرمرد را در طواف و اطراف بيت الله الحرام، سوار بر پشت آنها (ايرانيانِ به بردگي گرفته شده) کند. اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب(ع) فرمود: به راستي پيامبر اسلام (ص) فرمود: کريم هر قومي را احترام کرده، گرامي داريد هر چند با شما مخالف باشند، اين در حالي است که ايرانيان مرداني حکيم و دانشمند و انسانهايي با شخصيت و با کرامت‌اند، آنها بر ما سلام کرده و درود فرستاده و ميل به اسلام پيدا کرده‌اند. و من سهم غنيمت خودم و حق بني‌هاشم از آنها را، براي خوشنودي خدا آزاد کردم!!

ملاحظه مي‌کنيد: آنچه در نوشتة تايپ شده در مورد ايراني‌ها به امام حسين(ع) نسبت داده شده! رأي و نظر عمر بن الخطاب است که خواسته زنهاي آنها را بفروشد و مردان آنها را غلام و بردة عرب قرار دهد! و امام اميرالمؤمنين(ع) با او مخالفت کرده و ايراني‌ها را مردماني دانشمند و حکيم و افرادي باکرامت و شخصيت مي‌شمارد و آنها را شايسته احترام مي‌انگارد.

و صاحب برگه چاپ شده، با غرض ايجاد بغض و کينه در ايرانيان نسبت به امام حسين(ع)، اولاً حديث امام صادق(ع) را ـ که مقصود از آن را توضيح خواهيم داد ـ به دروغ به امام حسين(ع) نسبت مي‌دهد و ثانياً رأي و اقدام عمر بن الخطاب را به عنوان تتمة سخن آن حضرت ترجمه مي‌کند و روشن است که اين اقدام، خيانت و دروغي آشکار است.

و اما مقصود امام صادق(ع) از آن سخن که: « ما قريش هستيم، و شيعيان ما عرب و دشمنان ما عجم هستند» ؛ زماني روشن مي‌شود که تحقيقي در معناي کلمة «عرب» و «عجم» در لغت داشته باشيم و با ملاحظة ساير سخنان اميرالمؤمنين و امام صادق(ع) در مورد عجم‌ و مخصوصاً ايراني‌ها به مقصود آن حضرت در اين حديث، پي ببريم: در لغت عرب از جملة معاني کلمة «عَرَب و عَرِب» عبارت است از: کسي که فصيح سخن بگويد، خالص باشد، صاف و يک دست باشد[2] لکنت زبان نداشته باشد و مقصود ديگري را خوب فهميده و به ديگران منتقل کند.

و معناي عجم و عجمي عبارت است از: غير عرب، کسي که نتواند فصيح سخن بگويد چه عرب باشد چه غير عرب ، فرد کاملاً بي‌اطلاع و کسي که منکر حقيقتي شود و اعجم به کسي گويند که: لال، زبان بسته، گنگ يا بي‌عقل باشد.[3]

با توجه به آنچه در کتب لغت دربارة معناي اين دو واژه (عرب و عجم) ذکر گرديد، مقصود امام صادق(ع) از حديث فوق چنين مي‌شود:

ما قريش هستيم، يعني باشخصيّت‌ترين، فهميده‌ترين، خالص‌ترين و خوش لهجه‌ترين مردم هستيم، چرا که قريش برترين نژاد در ميان نژادهاي مختلف عرب، و بني‌هاشم برترينِ قريش و ائمه اطهار عليهم‌السلام برترين بني‌هاشم بودند. سپس مي‌فرمايد:

شيعيان ما عرب، يعني افراد صاف، خالص و بي‌غل و غش هستند، فصيح سخن گفته، مقصود ما اهل بيت عليهم‌السلام را خوب فهميده و هنگام تفهيم به ديگران با بياني فصيح و سخني شيوا مقصود ما را به ديگران منتقل مي‌کنند؛ خواه از نژاد عرب باشند يا عجم.

و دشمنان ما عجم، يعني: افراد بي‌اطلاع از مباني فکري ما اهل بيت و انسانهاي بي‌عقلي هستند که حقايق را منکر شده، با ما که براي هدايت و سعادت بشر آمده‌ايم دشمني کرده، مقصود ما را نمي‌فهمند و هنگام انتقال به ديگران، سخن ما را به راستي و درستي با لهجه‌اي فصيح و قابل فهم به مخاطبان خود، منتقل نمي‌کنند؛ خواه از نژاد عرب باشند يا عجم.

و اين معنا براي سخن امام صادق(ع)، با آنچه در خارج اتفاق افتاده نيز مطابقت دارد. زيرا در عصر خود امامان عليهم‌السلام، تمام کساني که با آنها دشمني کرده و عاقبت مسمومشان کردند و به شهادت رساندند، همگي انسانهاي نفهم و بي‌شعور از نژاد عرب بودند که منکر مقام و شخصيت امامان عليهم‌السلام بودند. اين در حالي است که هيچ يک از عجم‌، از جمله ايراني‌ها در به شهادت رساندن آن بزرگواران دخالتي نداشتند. هم چنان که همة اعراب هم دشمن امامان نبودند. بلکه در ميان نژادهاي مختلف عرب شيعيان فراواني بودند که داراي فهم و شعور و ادب و محبّت بوده و ارادت خود را به اشکال مختلف به آن بزرگواران اظهار مي‌کردند. از سوي ديگر، در ميان عجم‌ها چه ايراني و چه غير ايراني، شيعيان مخلص، فهميده و بي‌غلّ و غشي بوده و هستند که ارادت خويش را در تمام عرصه‌ها به امامان دوازده گانة شيعه اظهار مي‌کردند و در رأس همة آنها سلمان فارسي است که قلّة ده درجة ايمان را فتح کرده و به بهترين و برترين محبت و معرفت و اطاعت نسبت به امام زمان خويش اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب(ع) و فرزندان معصومش(ع) دست يافت و افتخار بزرگي براي ايرانيان آفريد.

از اين گذشته، در سخنان ديگر امام صادق(ع) و پدران گرامي‌اش مطالبي به چشم مي‌خورد که شاهد معناي خاصي است که ما با استفاده از موارد کاربرد کلمه (عرب و عجم) در لغت، براي حديث امام صادق(ع) بيان کرديم. از جمله آن سخنان، فرمايش اميرالمؤمنين(ع) بود که در سطوري قبل از اين اشاره شد. و محدث قمي نيز در سفينه البحار خود بعد از نقل حديث فوق، آن را ذکر مي‌کند.

مورد ديگر فرمايش امام صادق(ع) در تفسير اين آيه است: خداوند مي‌فرمايد: «ولو نزّلنا علي بعض الأعجمين. فقرأه عليهم ما کانوا به مؤمنين»[4] يعني: اگر ما قرآن را بر بعضي از عجم‌ها (غير عرب‌ها) نازل مي‌کرديم و او آن را بر اعراب قرائت مي‌کرد، به آن ايمان نمي‌آوردند.

امام صادق(ع) در تفسير اين آيه مي‌فرمايند: لو نزل القرآن علي العجم ما آمنت به العرب وقد نزل علي العرب فآمنت به العجم فهذه فضيلة العجم.[5]

اگر قرآن بر عجم (غير عرب) نازل مي‌شد، عرب به آن ايمان نمي‌آورد در حالي که، بر عرب (پيامبر اسلام(ص)) نازل شد، عجم به آن ايمان آوردند، پس اين فضيلتي است براي عجم.

و اين حديثي است که محدّث قمي آن را در کتاب سفينه البحار خود، قبل از آن حديث، نقل کرده، حال چگونه ممکن است امام صادقي که اينگونه براي عجم از جمله ايرانيان، فضيلت قائل است، در حديث بعد ايرانيان را دشمنان خود بشمارد؟!

همچنان که محدث قمي در همان کتاب در يک صفحه بعد حديثي را از فرزند عمر روايت مي‌کند که رسول خدا صلي الله عليه واله وسلم فرمود: در عالم رؤيا گوسفندان سياهي را ديدم که گوسفندان سفيد زيادي داخل آنان شده‌اند. اصحاب گفتند: چه تعبيري براي آن داريد اي رسول خدا؟

فرمود: العجم يشرکونکم في دينکم و انسابکم.

گروهي از عجم (ايرانيان) هستند که در آئين و نژاد با شما شريک مي‌شوند.

اصحاب گفتند: عجم با ما در آئین ونژاد شريک مي‌شود، اي رسول خدا؟!

فرمود: لوکان الايمان معلّقاً بالثريّا لناله رجال من العجم.

اگر ايمان در ثريّا بود، مرداني از عجم (ايراني) به آن دست مي‌يافتند.[6]

آيا ايرانياني که اينگونه و تا اين حد مورد تعريف و ستايش پيامبر گرامي اسلام(ص) قرار مي‌گيرند، چگونه فرزند و وصيّ ششم او امام صادق(ع) (يا به تعبير صاحب برگه منتشر شده امام حسين(ع)) آنها را دشمنان خود مي‌شمارد؟!

علاوه بر اين امام صادق(ع) خليفة آن خدايي است که همه بندگانش را با يک چشم نگريسته و گرامي‌ترين آنها را با تقواترين آنان مي‌شمارد، آن جا که مي‌فرمايد: يا أيُّها الناس إنّا جَعَلْناکُم مِنْ ذَکَرٍ واُنثي و جَعَلْناکم شُعوباً وقبائلَ لِتعارَفوُا إنّ اکرَمَکُم عِندَاللهِ أتْقاکُم إنّ الله عليمٌ خبير.[7]

اي مردم، ما شما را از جنس مرد و زن آفريديم، و شما را تيره‌ها و قبيله‌هاي مختلف قرار داديم، تا يکديگر را بشناسيد، به راستي که گرامي‌ترين شما نزد خدا باتقواترين شماست، همانا خداوند دانا و آگاه است.

چگونه ممکن است، امام صادقي که خليفه چنين خدايي است تمام عرب را بي هيچ قيد و شرطي شيعه خود بداند و تمام عجم را دشمن خود بداند؟!

بنابراين با توجه به موارد کاربرد کلمة (عرب و عجم) در لغت عرب و همچنين آيات و رواياتي که بخشي از آن از نظر خواننده گرامي گذشت، ظاهر حديث ياد شده مقصود نيست بلکه مقصود امام عليه‌السلام از حديثي که دستاويز صاحب برگه قرار گرفته است، همان است که در سطوري قبل از اين، بدان اشاره شد.

از خداوند خواستاريم که همة ما را از شيعيان و عزاداران مخلص ابا عبدالله الحسين(ع) قرار دهد و روز به روز بر معرفت و محبت و اطاعت ما نسبت به آن امام پاک و معصوم بيافزايد.

و آنان که سعيشان بر قطع ارتباط شيعيان مخصوصاً ايرانيان، با آن مولاي مهربان است، چنانچه قابل هدايت نيستند، نسلشان را قطع و ريشة آنان را بسوزاند. انشاء الله

اسناد:
[1] . سفينة البحار، ج 6، ص 165، چاپ جديد هفت جلدي.
[2] . براي دست يافتن به معاني ياد شده مراجعه شود به: المنجد، ص 495؛ فرهنگ جامع نوين، ج 2، ص 969.
[3] . مراجعه شود به: فرهنگ جامع نوين، ج 2، ص 956، 957؛ فرهنگ معين، ج 2، ص 2287.
[4] . سورة شعراء، آية 198 ـ 199.
[5] . سفينة البحار، ج 6، ص 165، چاپ جديد هفت جلدي.
[6] . سفينة البحار، ج 6، ص 166، چاپ جديد هفت جلدي مادة (عجم).

[7] . سورة حجرات، آية 13.
[ یک شنبه 19 مهر 1394برچسب:حدیث روز + کاوشگ روز, ] [ 10:36 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سلاح وحشتناک روسیه برای نابینا کردن عناصر داعش

روسیه در حال آزمایش یک سلاح جدید است که می تواند با استفاده از یک اشعه قدرتمند، تروریستهای داعش را نابینا کند. گزارشها حاکی از آن است که وسایل نقلیه نظامی روسیه به زودی به این سلاح مجهز می شوند. این وسیله با انتشار نوری پرقدرت می تواند حسگرهای بینایی را در انسان تخریب کند.

این دستگاه هفته گذشته در نمایشگاه نظامی روسیه رونمایی شد و نیروی دریایی این کشور، آزمایش روی نمونه های اولیه آن را اواخر این ماه آغاز می کند.

این سلاح می تواند در مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه مفید باشد. مسکو حملات هوایی خود را علیه عناصر داعش در سوریه از 10 روز پیش آغاز کرده است. گفته می شود حملات اخیر روسیه در سوریه بسیاری از تروریستهای داعش را فراری داده است.

سلاح وحشتناک روسیه برای نابینا کردن عناصر داعش + تصاویر


سلاح وحشتناک روسیه برای نابینا کردن عناصر داعش + تصاویر

[ یک شنبه 19 مهر 1394برچسب:داعش + روسیه + کاوشگر روز, ] [ 10:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شهادت هنر مردان خداست

افسران - شهادت هنر مردان خداست
شهادت  لیاقت و هنری  است که سالکان  الی ا... در مصاف  با زر , زور  وتزویر کسب می کنند این انسان ها با رشادت و نثار جان خویش   خط درگیری با دشمنان ملت ایران و اسلام را فرسنگ ها از کشور دور کردند و این شهادت ها  ما را در راه خود مصمم تر و پایدار تر می کند
[ شنبه 18 مهر 1394برچسب:شهادت + کاوشگر روز, ] [ 13:30 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ممنوع؛ ممنوع...

افسران - ممنوع!

[ شنبه 18 مهر 1394برچسب:مذاکره + آمریکا + کاوشگر روز, ] [ 13:29 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

فرار ابوبکر البغدادی به نزدیکی مرز سوریه

پایگاه سومریه نیوز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد «ابو بکر البغدادی» سرکرده و خلیفه خودخوانده گروه تروریستی داعش به همراهی شماری ازسرکردگان طراز اول این گروه تروریستی مقر اصلی خود را به منطقه ای میان عراق و سوریه منتقل کرده است.
این منبع همچنین اعلام کرد که البغدادی در یک مکان مشخص مستقر نیست و به منظور دور ماندن از هدف قرار گرفتن محل اختفای خود، مخفی گاه های متعددی دارد.

[ شنبه 18 مهر 1394برچسب:ابوبکر البغدادی + کاوشگر روز, ] [ 13:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

الظواهری: خلافت ابوبکر بغدادی جرم و جنایت شرعی است

رهبر القاعده مجددا سرکرده گروه تروریستی داعش را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت که خلافت ابو بکر بغدادی جرم است.
 ایمن الظواهری، رهبر القاعده در فایلی ویدیویی می‌گوید: انتخاب خلیفه تنها باید با رضایت همه مسلمانان صورت بگیرد. در اختیار گرفتن امارت با قدرت شمشیر و به زور یک جرم و جنایت شرعی است.
 
وی افزود: ما ملزم به این نیستیم که با کسی بیعت کنیم، ما و همچنین ابو بکر بغدادی، رهبر داعش به گردنمان بود که با ملا عمر بیعت کنیم، اما بغدادی این بیعت را نقض کرد و منکر آن شد اما ما بیعت را نقض نمی‌کنیم.
 
ظواهری در سخنانش خلافت بغدادی را خلافت انفجار و بمبگذاری خواند و با بیان این که داعش "جریان جهاد" را از هم پاشید، گفت: داعش فتنه بزرگی را ایجاد کرد.
[ شنبه 18 مهر 1394برچسب:ابوبکر البغدادی + کاوشگر روز, ] [ 13:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

امیر پوردستان: دشمن مترصد فرصت برای قهوه خوردن با دیپلمات‌های ایران است

امیر احمدرضا پوردستان دقایقی قبل با حضور در مراسم هفتادمین دوره فارغ‌التحصیل خلبانی و دهمین دوره فارغ‌التحصیلی دانشجویان فنی هوانیروز در پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور در ابتدا با بیان اشعاری ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های حجاج جانباخته، اظهار کرد: آل‌سعود آل‌منفور است و تنها زبانی که آل‌منفور متوجه می‌شود، زبان قدرت است.

وی تصریح کرد: آل‌سعود جز زبان زور نمی‌فهمد و تنها باید با زبان قدرت با او سخن گفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن تبریک به دانشجویان فارغ‌التحصیل خلبانی و آرزوی موفقیت برای آنها افزود: امیرالمؤمنین طبق فرمایشی می‌فرمایند باید از دشمنی که از در صلح و دوستی با تو وارد می‌شود، پرهیز کرد.

وی ادامه داد: باید از دشمنی که امروز با بهانه دوستی دست دراز می‌کند و از در صلح و مذاکره وارد می‌شود بیشتر ترسید، این دشمنی است که در ماه‌های قبل منتظر یک لحظه بود تا تاسیسات هسته‌ای ایران را نابود کند و یا یک قائله خیابانی راه بیندازد اما امروز در پی آن است که دست دوستی دراز کند و یک زمانی را برای قهوه خوردن با دیپلمات‌های ایران اختصاص دهد.

پوردستان با بیان اینکه دشمن درصدد آن است که با چهره خندان و از در دوستی با ایران وارد شود و در انتظار یک فرصت است، یادآور شد: بنابر این تفکر اینکه دشمن دوست ما شده است یک خوش‌گمانی باطل است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: نباید احساس کنیم که اگر تفاهم‌نامه و یا هر موافقت‌نامه‌ای با دشمن به امضاء رسید دیگر دشمن به دوست تبدیل شده است.

پوردستان عنوان کرد: متأسفانه پس از امضای برجام، آب از لب خیلی از دولتمردان و افراد جاری شد، آنها در این خیال باطل بودند که گویی همه چیز و همه مشکلات حل شده است.

وی در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه در روابط بین‌الملل، کشورها به سه طریق ارتباط دارند، افزود: نخست تعامل دارند یا در رقابت با یکدیگر هستند و یا به دلیل اختلافات مبنایی در تقابل می‌باشند، به عنوان نمونه، ایران با کشور عراق تعامل دارد ولی در بحث اقتصادی با کشور ترکیه رقابت داشته ولی در بحث سوریه با همان کشور ترکیه تقابل دارد چرا که ترکیه به دنبال تقویت داعش و حذف بشار اسد بوده ولی ایران مخالف این نظریه است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: ایران در خیلی از زمینه‌ها با آمریکا در تقابل است و این تقابل بر اساس تفاوت‌های اصولی و مبنایی است و هرگز با خنده‌ها رفاقت‌ها تقابل به تعامل تبدیل نمی‌شود، ما از محور مقاومت حمایت و با قاطعیت پشتیبانی می‌کنیم ولی آمریکا به دنبال حذف جبهه مقاومت اسلامی است.

وی ادامه داد: ایران از ثبات و استقلال عراق حمایت ولی آمریکا به دنبال تجزیه عراق، یمن و سوریه است؛ ایران از حرکت‌های بیداری اسلامی حمایت معنوی می‌کند ولی آمریکا به دنبال سرکوب کردن موضوع است، این موضوعات تنها بخشی از تقابل‌های ایران با آمریکا است.

پوردستان ابراز کرد: دشمن با همه خباثت و خوی استکباری خود به سمت ما آمده و دست دراز می‌کند، حضور آمریکا در پای میز مذاکره با ایران به جهت استیصال و درماندگی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش متذکر شد: رهبری هوشمند و دشمن‌شناس، ملت ولایت‌مدار، نیروهای مسلح پا در رکاب و آماده و مؤلفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی تاکنون مانع از به ثمر نشستن اهداف خصمانه آمریکا علیه ایران شده است.

وی تصریح کرد: آمریکا در جنگ سخت و نیمه سخت در برابر ایران شکست خورده و ملت ایران در لوای تحریم‌های فلج کننده به تعبیر آمریکا بالنده‌تر شده است.

پوردستان با بیان اینکه راهبرد جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، آینده‌سازی است، خاطر نشان کرد: تمرکز دشمن روی جنگ نرم علیه جوانان ایران است و همه انرژی و توان آمریکا و دشمن روی جنگ نرم است، آنها برای 10 تا 20 سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی افزود: اگر امروز همه توان دشمن روی شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای گذاشته شده است ناشی از تمرکز دشمن برای آینده‌سازی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: استراتژی دشمن نسبت به ایران آن است که همواره ایران باید در کنار شعله آتش باشد و راه‌اندازی گروه‌های تکفیری داعش در منطقه ناشی از این استراتژی دشمن است.

پوردستان در آخر اشاره‌ای مختصر به رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های هوانیروز و خلبان‌های هوانیروز در 8 سال دفاع مقدس کرد و گفت: هوانیروز اقتدار و صلابت خود را در جنگ تحمیلی اثبات کرد، در حقیقت هوانیروز مدال افتخاری است بر سینه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، این نقطه قوت باید همیشه سرزنده باشد.

02

[ پنج شنبه 16 مهر 1394برچسب:امیر پوردستان + آل سعود + فرمانده کل قوا + کاوشگر روز, ] [ 9:40 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آشنایی با بزرگ ترین استخر جهان

استخر هتل زیبای سن آلفونسو دل مار (San Alfonso del Mar) در کنار سواحل جنوبی شیلی واقعا تماشایی است. این استخر که در یکی از شهرهای پررفت و آمد شیلی به نام آلگاروبو (Algarrobo) واقع شده، لقب بزرگترین استخر جهان را از آن خود کرده است.این استخر شیک و زیبا حدود یک کیلومتر طول دارد و 300 هزار مترمربع آب در آن جا می‌گیرد، و به حدی بزرگ است که می‌توان در آن یک قایق بادبانی را به حرکت درآورد. استخر هتل سن آلفونسو دل مار در کنار اقیانوس آرام ساخته شده است و برای پر کردن آن، از آب تصفیه شده اقیانوس استفاده می‌شود.

آشنایی با بزرگ ترین استخر جهان + عکس

آشنایی با بزرگ ترین استخر جهان + عکس

آشنایی با بزرگ ترین استخر جهان + عکس

[ پنج شنبه 16 مهر 1394برچسب:بزرگترین استخر + کاوشگر روز, ] [ 9:33 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ساپورت از کجا آمد؟؟؟?

آیا می دانستید که در دهه 1980 میلادی در کنکره آمریکا طرحی مطرح شد مبنی بر اینکه زنانی که در کلوپها و بارها و مراکز فساد مشغول به خود فروشی هستند ، باید یک وجه تمایزی با بقیه زنان اجتماع داشته باشند که در این زمان بفکر طراحی لباسی جذاب ودر عین حال منحرف کننده افتادند که این دسته از زنان را از جامعه متمایز کنند.
" ساپورت " محصول این تفکر غربی بود که امروزه برای کشورهای جهان سوم تبدیل به فرهنگ و مد شده است. کاش استفاده کنندگان این لباس سخیف می دانستند که در چه دامی افتادند و چطور مورد تمسخر سران کشورهای غربی قرار گرفتند...
امام حسین فرمودند:
لباس تنگ نپوشید که لباس یهودیان است

لطفا منتشر کنید شاید واقعا عده ای ندانند که چه می کنند.

[ چهار شنبه 15 مهر 1394برچسب:ساپورت + مد روز + کاوشگر روز, ] [ 11:9 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ﻓﺮﺍﺭ 3000 ﺩﺍﻋﺸﯽ ﺍﺯ ﺳﻮﺭﯾﻪ

ﺣﻀﻮﺭ ﻣﻮﺛﺮ ﺭﻭﺳﯿﻪ ﻭ ﺍﯾﺮﺍﻥ

بیش از 3000 ﻫﺰﺍﺭ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖ ﺍﺯ ﮔﺮﻭﻩﻫﺎﯼ ﺩﺍﻋﺶ ، ﺟﺒﻬﻪ ﺍﻟﻨﺼﺮﻩ ﻭ ﺟﯿﺶ ﺍﻟﯿﺮﻣﻮﮎ ﺩﺭ ﭘﯽ ﭘﯿﺸﺮﻭﯼ ﺳﻬﻤﮕﯿﻦ ﺍﺭﺗﺶ ﺳﻮﺭﯾﻪ ، ﺍﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ ﺭﺍ ﺗﺮﮎ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺭﺩﻥ ﮔﺮﯾﺨﺘﻨﺪ .
.
.
ﺍﺭﺗﺶ ﺳﻮﺭﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﯾﮑﺸﻨﺒﻪ ‏( ﺩﯾﺮﻭﺯ ‏) ﺑﺎ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺟﻨﮕﻨﺪﻩﻫﺎﯼ ﺭﻭﺱ ﺑﻪ ﻣﻮﺍﺿﻊ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖﻫﺎ ﺩﺭ ﺣﺎﺷﯿﻪ ﺷﻬﺮ ﺩﻣﺸﻖ ، ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺩﯾﺮﺍﻟﺰﻭﺭ ، ﺣﻤﺺ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺨﺶﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺷﻬﺮ ﺑﺎﺳﺘﺎﻧﯽ ﺗﺪﻣﺮ ‏( ﭘﺎﻟﻤﯿﺮﺍ ‏) ﺣﻤﻠﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻋﻘﺐ ﺭﺍﻧﺪﻧﺪ .
.
.
ﺩﺭ ﺣﻤﻼﺕ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺩﯾﺮﺍﻟﺰﻭﺭ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ 160 ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖ ﺑﻪ ﻫﻼﮐﺖ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﭘﯿﺸﺮﻭﯼﻫﺎ ﺩﺭ ﺣﻤﺺ ﻭ ﭘﺎﻟﻤﯿﺮﺍ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻓﺮﺍﺭ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺩﺍﻋﺸﯽﻫﺎ ﺑﻪ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺮﺯﯼ ﺍﺭﺩﻥ ، ﺣﺪﺍﻗﻞ 17 ﺷﺒﻪﻧﻈﺎﻣﯽ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ .
.
.
ﺻﺒﺢ ﺍﻣﺮﻭﺯ ‏( سهﺷﻨﺒﻪ ‏) ﻧﯿﺰ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺳﻮﺭﯾﻪ ﺑﺎ ﺭﯾﺨﺘﻦ ﺑﺮﮔﻪﻫﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﺟﻨﻮﺏ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺣﻤﺎﻩ ، ﺿﻤﻦ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺑﻪ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﺍﻥ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﻮﺝ ﺷﺪﯾﺪ ﺣﻤﻼﺕ ، ﺍﺯ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖﻫﺎ ﺩﻋﻮﺕ ﺷﺪ ﺗﺎ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﮐﻨﻨﺪ...

[ چهار شنبه 15 مهر 1394برچسب:داعش + کاوشگر روز, ] [ 11:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

گزارش نیروی دریایی ارتش از قدرت حضورش در منطقه

جهان عرصه  برخورد بین منافع دولت‌های مختلف و تلاش این دولت‌ها در تأمین و حفظ منافع ملی و نیز افزایش بهره‌برداری ملت خود از ثروت و منزلت جهانی می‌باشد و بی‌شک یکی از مهم‌ترین عوامل دسترسی به این مهم سیاستگذاری و به‌کارگیری ابزار‌های قدرت ملی از جمله قدرت نظامی با توجه به موقعیت ژئوپولتیک آن کشور می‌باشد.

در این میان کشور‌هایی که از لحاظ جغرافیایی در کنار آب‌های آزاد جهان واقع شده‌اند از موقعیت بهتری نسبت به سایر کشور‌ها برای حضور و رقابت در بازی قدرت جهانی برخوردار هستند زیرا عواملی همچون تأمین مواد غذایی برای انسان‌ها، وجود ذخایر عظیم منابع معدنی از جمله نفت و گاز در زیر بستر دریاها و جابجایی قسمت اعظم مبادلات و تجارت جهانی از طریق دریاها نقش زیادی به دریاها و اقیانوس‌ها در حیات کشورها بخشیده است.

با توجه به این موارد می‌توان دریافت که کشورما با توجه به موقعیت جغرافیایی خود از توان بالایی برای ایفای نقش در عرصه جهانی و کسب قدرت و ثروت به شرط حضور فعال در عرصه دریاهای مجاور بهره‌مند است. در قسمت شمال، جنوب و جنوب شرقی کشور سواحل طولانی در دریای خزر، خلیج فارس و دریای جنوب موقعیت‌ بی همتایی به کشور ما در کنترل این منطقه مهم و حساس داده است کافی است به ذخایر عظیم نفت وگاز منطقه و همچنین این نکته توجه کنیم که بر طبق برآورد‌های موجود با اتمام ذخایر مخازن نفت اکثرنقاط دنیا در 2 دهه آینده این ذخایر نفت منطقه خلیج فارس خواهد بود که به صورت تأمین کننده اصلی انرژی دنیا در خواهد آمد، علاوه بر این کشور‌های حاشیه منطقه یک بازار بزرگ و پر مصرف را تشکیل داده که از لحاظ اقتصادی حائز اهمیت می‌باشد و همچنین آبزیان منطقه نیز منبع غذایی با ارزشی را در اختیار ساکنان منطقه قرار می‌دهد.

از سوی دیگر سواحل کشورمان در دریای جنوب نیز دارای ارزشی بی همتاست، کنترل خلیج فارس که اهمیت آن ذکر شد و نیز دستیابی به منطقه اقیانوس هند که خود از راهبردی‌ترین و با اهمیت ترین نقاط جهان است از مزیت‌های این منطقه است باید توجه داشت که در حال حاضر قسمت اعظم تجارت دریایی جهان اعم از کالا یا انرژی از طریق اقیانوس هند صورت می‌پذیرد و با توجه به نقش حیاتی این اقیانوس در کنترل خطوط مواصلاتی دریایی جهان در حال حاضر رقابت زیادی بین قدرت‌های جهانی برای حضور و قدرت نمایی در این منطقه وجود دارد، در ضمن باید توجه داشت با توجه به رشد اقتصادی کشور‌های این منطقه همانند چین و هند و نیاز روز افزون آن‌ها به انرژی و همچنین افزایش قابل ملاحظه تجارت دریایی روز به روز بر اهمیت این اقیانوس افزوده خواهد شد و حضور و اعمال قدرت در این حوزه توسط هر کشوری، آن را تا سطح یک بازیگر مهم جهانی بالا خواهد کشید.

نمایی از زیر دریایی طارق

در سواحل شمالی کشورمان نیز دریای خزر قرار دارد که اهمیت آن نیز کاملاً واضح است، وجود ذخایر بزرگ نفت و گاز در منطقه و نقشی که در تأمین انرژی برای اروپا به خصوص در رقابت با روسیه دارد و نیز بازار بزرگ و 200 میلیون نفری آسیای میانه اهمیت بی‌همتایی به این منطقه بخشیده است حال باید توجه کرد که بهره‌مندی کشور ما از این منابع و مواهب و نیز حفاظت از منافع خود در این مناطق گسترده در برابر رقابت و احیاناً دشمنی کشور‌های رقیب چه شروطی دارد؟ و ما چگونه می‌توانیم از منافع ملی خود در حال و آینده در این مناطق دفاع کرده و پاسخ هر گونه تهدید احتمالی دشمنان خارجی را با تهدید متقابل منافع آن‌ها بدهیم؟

پاسخ بی شک، برخورداری کشور از یک قدرت دریایی مؤثر و کارآمد است. قدرت دریایی ارکان متعددی دارد ولی قطعاً مهم‌ترین رکن آن بعد نظامیش می‌باشد که با بر افراشتن و نمایش پرچم کشور در اقصی نقاط جهان به عنوان سفیر ، نماینده و مظهر اراده ملی و پشتوانه‌ای آشکار و در عین حال صلح‌آمیز در حمایت از دیپلماسی و سیاست دولت متبوع خود عمل نموده که در صورت نیاز و ضرورت نیز توانایی اعمال قدرت در راستای به دست آوردن و حفظ منافع ملی در عرصه گسترده دریاها را خواهد داشت.

تاریخ معاصر ما گواه معتبری بر اهمیت وجود و حضور قدرت نظامی دریایی برای کشور می‌باشد چه آن موقع که به دلیل فقدان هرگونه قوای دریایی مؤثر بنادر و سواحل و جزایر کشورمان عرصه تاخت و تاز بیگانگان، به خصوص انگلیسی‌ها قرار گرفت و چه در هنگام هشت سال دفاع مقدس که وجود یک نیروی دریایی قدرتمند و با انگیزه و با مهارت علاوه بر سرکوب و نابودی نیروی دریایی دشمن باعث محروم کردن آن از حضور در دریاها و صدور نفت و تجارت دریایی و تأمین اسلحه و تدارکات از طریق دریا شد و علاوه بر آن با حفظ و برقراری خطوط مواصلاتی خودی طی نبرد هشت ساله حتی یک روز صادرات نفت کشور و واردات مایحتاج کشور که به شدت به دریا وابسته بود قطع نشد که به این ترتیب به جرأت می‌توان گفت امکان و توان کشور برای اداره و ادامه جنگ تا پیروزی به شدت مرهون عملیات و فعالیت‌‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

هم اکنون نیز نیاز به نیروی دریایی مقتدر نه تنها کاهش نیافته بلکه با توجه به مطالب پیش گفته و تغییر و تحولات جهانی در بیست و شش سال پس از جنگ و اهمیت رو به افزون مناطق دریای خزر، خلیج فارس، دریای جنوب و اقیانوس هند و نیز تحولات تکنولوژیک و تغییر ماهیت نبرد‌های دریایی این بخش از قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران نیاز به توجهی فزون‌تر و یک دگردیسی قابل توجه برای تبدیل شدن از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت فرامنطقه‌ای دارد، زیرا دیگر دشمن یک کشور منطقه‌ای متوسط همانند عراق و صحنه عملیات فقط دریای نیمه بسته خلیج فارس نیست بلکه منطقه‌ای به وسعت دریای جنوب و اقیانوس هند می‌باشد.

علاوه بر این رشد و توسعه اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و افزایش مبادلات آن و نیز چالش‌های جهانی همانند حفاظت از محیط زیست در عرصه دریاها، قاچاق مواد مخدر و پدیده دزدان دریایی این نیاز را به وجود آورده است که کشور ما درعرصه دریایی در محدوده بسیار پهناورتری نسبت به قبل عمل کند، تا علاوه بر حفاظت از منافع خود با مشارکت در مواجهه و حل مشکلات پیش گفته توانایی و ظرفیت خود را در ایفای نقش به عنوان یک قدرت جهانی و مسئول به نمایش گذاشته و بر وجهه ملی، اقتدار و عزت خود در مجامع بین‌المللی بیفزاید.

البته باید توجه داشت که فعالیت در عرصه‌ای به این گستردگی، در چنین فاصله‌ای نسبت به سرزمین اصلی، با شرایط هوایی کاملأ متفاوت و سهمگین و رقبایی  قدرتمند نیاز تغییر کامل دید مسئولین و نحوه و میزان پشتیبانی از قدرت دریایی کشور علی‌الخصوص بخش نظامی آن است حضور و عمل در چنین عرصه‌ای مستلزم در اختیار داشتن و به کارگیری ناوگان قدرتمند و سنگین سطحی، زیر سطحی و یگان‌های هوایی با تکنولوژی روز، افزایش سطح همکاری‌های سیاسی و نظامی با کشور‌های واقع در سواحل دریای جنوب و اقیانوس هند و استفاده از تسهیلات بندری آن‌ها جهت یگان‌های نظامی و نیز تغییر دید کامل به صنایع دریایی در داخل کشور است به نحوی که این صنایع بتوانند نیازمندی‌های ناوگان‌های نظامی و غیر نظامی کشور را مطابق با استاندارد‌های روز دنیا تأمین کنند در چنین شرایطی است که می‌توان با تغییر قدرت نظامی دریایی کشور از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت فرامنطقه‌ای و راهبردی از منافع کشور و جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان دفاع کرد، خطوط مواصلاتی و تدارکاتی کشور را همیشه باز نگهداشت و از تهدید دشمن مصون داشت و از تأمین نیازمندی‌های کشور در تمام شرایط اطمینان یافت و همچنین با تهدیدات دشمن در فواصل دور مقابله کرد و با ایجاد توان تهدید متقابل منافع دشمنان در سطح اقیانوس‌ها و دریاها، از یک  بازدارندگی مطمئن برای کشور برخوردار شد.

[ چهار شنبه 15 مهر 1394برچسب:اقتدار دریایی + کاوشگر وز, ] [ 11:7 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اولین زنان چترباز نیروهای مسلح

سردار حسن کرمی در حاشیه مراسم افتتاحیه سایت پروازی شهدای شهر غرق‌آباد از توابع شهرستان ساوه افزود: همزمان با هفته نیروی انتظامی کارکنان زن یگان ویژه و پلیس افتخاری این یگان موفق به پرش آزاد از ارتفاع 1500 متری زمین شدند.
 وی ادامه داد: فرمانده یگان زنان یگان‌های ویژه ناجا و یکی از کارکنان پلیس‌های افتخاری یگان زنان با این پرش، موفق شدند عنوان اولین زنان چترباز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در رشته سقوط آزاد را از آن خود کنند.




وی از برگزاری مسابقات ملی و آموزش جوانان در این رشته خبر داد و افزود: برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین زن توانمند در رشته پرش آزاد آموزش داده شده و دو روز گذشته این پرش با موفقیت صورت گرفت.

سردار کرمی در ادامه هدف از راه‌اندازی سایت‌های پروازی را در اختیار قرار دادن امکانات پروازی در بین نسل جوان و جلوگیری از هزینه‌های مسافرت‌های غیر ضروری به خارج از کشور بیان کرد و گفت: سایت پروازی شهدای غرق آباد با توجه به محدودیت موجود در تهران، بهترین جایگزین از نظر کارشناسان انجمن هوانوردی برای پوشش سایر استان‌ها عنوان شده است.

وی محدودیت‌های پروازی در تهران، حضور موانع طبیعی و فرودگاه مهرآباد را از جمله مشکلات سایت پروازی تهران بیان کرد و افزود: سایت شهدای غرق‌آباد دارای قابلیت‌های ویژه طبیعی است و استقبال مردم این منطقه می‌تواند نقش موثری در پیشرفت سایت پروازی ایفا کند.

فرمانده یگان ویژه ناجا در بخشی دیگر از سخنان خود امنیت را مقوله‌ای حیاتی برای کشور دانست و ادامه داد: هدف یگان‌های ویژه ناجا کنترل و مقابله با اغتشاش و بحران‌های احتمالی است.

وی از یگان‌های ویژه به عنوان نیروهای احتیاط پلیس در برقراری امنیت نام برد و افزود: استقرار این نیروها در مراکز استان‌ها موجب شده تا علاوه بر ایفای ماموریت‌های مهم، بتوانیم در برقراری امنیت و ماموریت‌های دریایی نقش موثری را در حوزه برقراری نظم و انضباط در کنار سایر نیروهای پلیس ایفا کنیم.

سایت پروازی ورزش‌های هوایی بُراق با حضور فرمانده یگان ویژه ناجا و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مجاورت روستاهای "کله دشت"، "ویسمان"، و "غازم‌آباد" از توابع شهر غرق آباد شهرستان ساوه افتتاح شد.

[ چهار شنبه 15 مهر 1394برچسب:زنان چترباز + کاوشگر روز, ] [ 11:2 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آشنایی با «فجر» جدیدترین و مدرن‌ترین اسلحه تهاجمی ساخت ایران

با وجود پیشرفت های بسیار گسترده در بحث سلاح های سنگین مثل موشک، هواپیماهای رزمی، ناوهای جنگی و تانکها، باز هم در بسیاری از موارد این نیروهای پیاده مسلح به سلاح های سبک هستند که بایستی پیروزی نهایی را برای نیروهای خودی در میدان نبرد کسب کنند.

ایران اولین تجربه در بحث ساخت سلاح های هجومی را در دوران پیش از انقلاب آغاز کرد. شرکت آلمانی "هکلر اند کخ" آلمان خط تولید سلاح ژ-3 را در ایران راه اندازی کرده و تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی این سلاح در ایران و البته زیر نظر مستشاران آلمانی تولید می شد.

در مدت زمانی کوتاهی پس از پیروزی انقلابی اسلامی جنگ بر کشور ما تحمیل شد و یگان های سپاه و بسیج نیز در کنار ارتش وارد میدان نبرد شدند. نیروهای بسیجی و سپاهی عمدتا از کلاشینکف های غنیمتی از عراقی ها استفاده کرده و به مرور در سالهای جنگ، حجم بیشتری از این سلاح با کیفیت روسی از منابع مختلف تهیه شده و به کشور وارد شد.

با پایان یافتن جنگ تحمیلی تا به امروز چندین پروژه در خصوص ساخت سلاح های سبک در کشور اجرا شده است که از آن میان می توان به پروژه های خیبر، سماء و فاتح اشاره کرد. سلاح خیبر یک طرح بولپاپ با کالیبر 5.56 میلی متر بوده که در سالهای اخیر تصاویری از نمونه های گوناگون آن منتشر شده است. سلاح سما نیز به عنوان یک نمونه ارتفاء یافته و جدیدتر از سلاح خیبر با استفاده از همان فناوری بولپاپ و کالیبر 5.56 میلی متر  و تغییراتی در طراحی بدنه و شکل ظاهری ساخته شده است.

آشنایی با«فجر 224» و دو دستاورد جدید برای پیاده نظام ایران+عکس
سلاح خیبر و سما


سلاح فاتح محصولی از جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه است. یک سلاح هجومی با طراحی مدرن مجهز به گلوله های 5.56 میلی متر که به ریل بر روی لوله برای نصب انواع سامانه های اپتیکی نیز مجهز شده است. بر اساس آخرین خبر این سلاح برای تولید به وزارت دفاع تحویل داده شده است و تحویل آن به یگان های سپاه در نیمه دوم سال 1394 انجام می شود.

آشنایی با«فجر 224» و دو دستاورد جدید برای پیاده نظام ایران+عکس
سلاح فاتح


اما در جریان نمایشگاه "ایپاس" که طی روزهای اخیر در مصلای امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است، چند مدل سلاح هجومی جدید که توسط وزارت دفاع کشورمان ساخته شده برای اولین بار در دید عموم قرار گرفته است. یکی از این سلاح ها «فجر »224 » نام دارد که با مشاهده آن، در نگاه اول برای بسیاری از علاقمندان ایرانی طرح سلاح معروف M4 زنده می شود.

آشنایی با«فجر 224» و دو دستاورد جدید برای پیاده نظام ایران+عکس
سلاح فجر 224


نگاهی به فجر 224؛ اسلحه مدرن ایرانی

ام 4 امروزه یکی از سلاح های بسیار محبوب در بین نیروهای ویژه و ارتش های حرفه ای جهان محسوب شده و در تقریبا در هر 5 قاره جهان در حال خدمت است. این اطمینان پذیری و کیفیت بالا به احتمال فراوان دلیل کارشناسان ایرانی برای کار بر روی این اسلحه است.

البته مشخصات اعلام شده فجر 224 ایرانی هم شباهت بسیار نزدیک به ام 4 ایرانی دارد. این سلاح ساخت داخل با گلوله های 45*5.56 میلی متری مسلح شده و می تواند از خشاب های 20 و 30 تیری استفاده کند. سرعت دهانه گلوله های این سلاح نیز 884 متر بر ثانیه است.

وزن این سلاح بدون خشاب 3 کیلو و 200 گرم است که این عدد برای کلاشینکوف روسی 3 کیلو و 470 گرم و برای ژ-3 آلمانی بیش از 4 کیلو است. این کاهش وزن قابل توجه، یکی از مهم ترین نکته ها در طراحی و ساخت سلاح های جدید محسوب شده به طوریکه تمام صنایع اسلحه سازی دنیا امروزه به دنبال کاهش وزن محصولات خود هستند.

طول کلی این سلاح 838 میلی متر و طول لوله آن 370 میلی متر است. مکانیزم عملکرد آن به مانند ام 4 آمریکایی بر اساس گاز مستقیم باروت با قفل چرخشی است. این سلاح همچنین ریل مخصوص انواع دوربین، هدف گیر لیزری، چراغ قوه و سایر ملزومان مورد نیاز را دارد. قنداق این سلاح نیز از نوع متحرک بوده و با توجه به نیاز ماموریتی و جثه تیرانداز می توان اندازه آن را تغییر داد.

روی "فجر 224" ایرانی دو سایت هدف گیری عادی نیز دیده می شود که نسبت به مدل نصب شده بر روی ام 4 آمریکایی پیشرفته تر به نظر می رسد. این سیستم هدف گیری بر روی برخی سلاح های پیشرفته جهان مثل ACR نیز دیده می شود. البته فجر ایرانی به یک دو پایه هم مجهز بوه و می تواند در شرایط نبرد در فاصله نزدیک با استفاده از دوربین نصب شده بر روی سلاح و این پایه ها یک تفنگ تک تیرانداز سبک را در اختیار داشت.

طراحی و ساخت 2 اسلحه ناشناخته جدید در وزارت دفاع

اما دو سلاح جدید دیگر در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده شده که هیچ گونه اطلاعات رسمی درباره آنها ارائه نشده بود. یکی از این اسلحه ها، یک مدل سلاح هجومی که دو رنگ متفاوت مشکی و استتار بیابانی به نمایش درآمده بود. ریل مخصوص نصب تجهیزات بر روی این سلاح تعبیه و انواع دوربین ها و سامانه های هدف گیری نیز بر روی آن ریل سوار شده است.

آشنایی با«فجر 224» و دو دستاورد جدید برای پیاده نظام ایران+عکس

آشنایی با«فجر 224» و دو دستاورد جدید برای پیاده نظام ایران+عکس

آشنایی با «فجر» جدیدترین و مدرن‌ترین اسلحه تهاجمی ساخت ایران +عکس (آماده)


قنداق سلاح مذکور نیز مثل مدل فجر از نوع اندازه متغیر است. کالیبر سلاح اعلام نشده است اما ظاهر خشاب نصب شده بر روی این سلاح در نمونه مشکی رنگ به نمایش درآمده شبیه به خانواده ام 16 و کالیبر 5.56 میلی متر و خشاب نصب شده روی گونه با استتار بیابانی نیز خشابی شبیه به کلاشینکف بوده و ظاهرا کالیبر 7.62 میلی متر دارد.

اما سلاح بعدی در حقیقت یک کیت بود که یک سلاح کمری نصب شده و آن سلاح کمری کوچک را به یک کاربین (carbin) تبدیل می کند. فراموش نکنیم که سلاح های کمری به دلیل اندازه کوچکی که دارند و حالتی که با آنها شلیک می شود شلیک دقیق را با آنها سخت می کند.

سلاح مورد نظر در داخل این بدنه نصب شده و رزمندگان ایرانی با استفاده از آن یک سامانه بزرگتر در اختیار دارند که به راحتی کنترل شده و توان شلیک دقیق تر را نیز فراهم می کند. همچنین ریل نصب شده بر روی این کیت امکان نصب انواع سامانه های هدف گیری را نیز ممکن می کند که در نمونه ایرانی نیز دیده می شود.

آشنایی با«فجر 224» و دو دستاورد جدید برای پیاده نظام ایران+عکس


آنچه که به طور کلی از مشاهده و بررسی ظاهری این سلاح ها برداشت می شود این است که صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجربیات بسیار زیادی که در حوزه نبردهای فاصله نزدیک بدست آورده، در سالهای اخیر حرکت بسیار پر شتاب و مثبتی را در جهت نو سازی سلاح های سبک خود انجام داده است که 3 سلاح فوق را می توان از بهترین نمونه های تولید شده بر این اساس دانست و معرفی کرد.

[ چهار شنبه 15 مهر 1394برچسب:سلاح فجر + کاوشگر روز, ] [ 11:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

موشک‌های ایرانی که می‌توانند عربستان را هدف قرار دهند

در دی ماه سال گذشته سردار حسین دهقان  وزیر دفاع ایران اعلام کرد که ایران پس از آمریکا، روسیه و چین، بزرگترین قدرت موشکی جهان است. 

 
شکی نیست که امروز ایران از  قابلیت‌های موشکی تهاجمی و دفاعی بالایی برخوردار است.
موشک‌های ایرانی که می‌توانند عربستان را مورد هدف قرار دهند + تصاویر

در این بین با بررسی کوتاه می‌توان دریافت که حتی  راکت‌های ساخته شده توسط متخصصان ایرانی مانند نازعات-10-اچ با بیشینه برد 130 کیلومتر، زلزال-3 با برد 200 کیلومتر و زلزال-3-بی با برد 250 کیلومتر می‌توانند در صورت لزوم علیه دشمن به کار گرفته شوند و این ویژگی را دارند که حتی دورترین پایگاه‌های دشمن‌های منطقه‌ای از جمله عربستان سعودی را مورد هدف قرار دهند.
 
بنابراین باید گفت امروز جمهوری اسلامی ایران از قدرت نظامی بازدارنده و توان مقابله به مثل بسیار خوبی در منطقه برخوردار است.
 
این توان و قدرت موشکی می‌تواند در صورت هرگونه چالش جدی بین ایران و کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی که این روزها بحث داغ محافل نظامی و سیاسی است مورد استفاده قرار گیرد و دست برتر را برای ایران داشته باشد.
 
ایران با دستیابی به فناورهای نوین موشکی و فضایی در حال حاضر دارای طیف متنوعی از موشک‌ها و راکت‌های موشکی است.
 
فاصله تهران تا ریاض 1756 کیلومتر است، با توجه به این فاصله بسیاری از موشک‌های بالستیک و غیر بالستیک ایرانی قابلیت هدف قرار دادن ریاض را دارند، در ادامه به برخی از این موشک‌ها اشاره می‌کنیم: 
 
سجیل
 
موشک سجیل نخستین موشک "زمین به زمین" برد بلند دو مرحله‌ای سوخت جامد در کشور است که توسط متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.
 
این موشک برد بلند بالستیک برد عملیاتی نزدیک به 2000 کیلومتر و از ویژگی‌های منحصر بفرد آن می‌توان به دقت بالا در اصابت به اهداف تعیین شده، زمان بسیار کوتاه آماده سازی و عملیاتی شدن سامانه پرتاب، زمان بسیار کوتاه انتقال سایت پرتاب دیسک پس از شلیک، قابلیت لانچر متحرک، قابلیت حمل موشک آماده شلیک و بهره‌مندی از سیستم tvc اشاره کرد.
 
سجیل اولین موشک دوربرد سوخت جامد ایران است که برخی کارشناسان آن را برترین موشک بالستک ایرانی می‌دانند که از سامانه پرتاب متحرک با قابلیت حمل موشک آماده پرتاب برخوردار است.
  بنابراین می‌توان گفت این موشک برد بلند متحرک ایرانی می‌تواند به راحتی از جنوبی‌ترین نقطه ایران تمام سرزمین آل‌سعود را مورد هدف قرار دهد.
موشک‌های ایرانی که می‌توانند عربستان را مورد هدف قرار دهند + تصاویر
موشک خلیج‌ فارس
 
یکی دیگر از دستاوردهای موشکی جمهوری اسلامی ایران که می‌تواند علیه منافع عربستان سعودی در سواحل و دریا به کار گرفته شود موشک خلیج فارس است، موشک بالستیک و هوشمند خلیج فارس با سرعتی مافوق صوت می‌تواند انواع ناوها و شناورهای دشمن را در دریا و ساحل مورد اصابت قرار دهد.
 
موشک هوشمند و بالستیک "خلیج فارس " یک موشک مافوق صوت و کشتی‌زن بوده و تفاوت آن با موشک‌های قبلی این است که دیگر موشک‌ها عمدتاً با سرعتی زیر صوت و به صورت کروز عمل می‌کردند اما "خلیج فارس " با سرعتی مافوق صوت و به صورت بالستیک از سطح زمین شلیک شده و به صورت عمودی از ارتفاع بالا می‌تواند هرگونه ناو و یا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد.
موشک‌های ایرانی که می‌توانند عربستان را مورد هدف قرار دهند + تصاویر
موشک شهاب
 
خانواده موشک‌های شهاب (شهاب1، 2 ،3 و . . . ) را باید معروف‌ترین موشک‌های ایرانی در دنیا دانست. این موشک‌ها که در انواع میان برد و دوربرد ساخته شده‌اند، به راحتی می‌توانند تمام سرزمین عربستان سعودی  را مورد هدف قرار دهند و شاید همین ویژگی بود که نام شهاب را به عنوان کلید واژه دست برتر جمهوری اسلامی ایران در منطقه در جهان شناخته می‌شود به عنوان نمونه شهاب ۳ یکی از بهترین موشک‌های بالستیک میان‌برد با سوخت مایع ایران است. 
 
مدل اول این موشک که با نام شهاب آ-3  شناخته می شد با بردی برابر 1300 کیلومتر ازمنطقه جنوبی ایران و پایگاه‌های جنوبی این قابلیت را دارد که پایگاه و نقاط حساس عربستان را مورد حمله غافل‌گیرانه خود قرار دهد. 
 
امروز جمهوری اسلامی ایران  مدل‌های دیگری نیز از موشک را با نام شهاب ب - 3 با کلاهکی سنگین‌تر توانایی هدف قرار دادن اهدافی در 2000 کیلومتری را در اختیار دارد.
موشک‌های ایرانی که می‌توانند عربستان را مورد هدف قرار دهند + تصاویر
فاتح 110
 
جا دارد برای بررسی  قابلیت تهاجی و دفاعی ایران علیه عربستان سعودی به موشك بالستيك استراتژيك فاتح 110اشاره کرد که داری قابلیت تغییر جهت در طول مسیر است که اين موشك دارای یک موتور تك مرحله‌ای سوخت جامد سطح به سطح است، با استفاده از سوخت جامد توانايی هدف قرار دادن اهدافی در 200 كيلومتری را داراست، هرچند شاید دارای برد بلندی نباشد اما در صورت لزوم این با قابلیت افزایش برد، افزایش دقت و کاهش زمان مورد نیاز برای استقرار و پرتاب و سهولت در نحوه انبارداری در مناطق مختلف آب و هوایی  موشک استراتژیک تهاجمی برای حمله از جنوب ایران علیه عربستان محسوب می‌شود.
موشک‌های ایرانی که می‌توانند عربستان را مورد هدف قرار دهند + تصاویر
قدر
 
ایران با توانایی دست‌یابی به موشک‌های برد بلند خود امروز در منطقه در حوزه موشکی دست برتر را در منطقه دارد.
 
به جرات می‌توان گفت در چالش جدی بین ایران و عربستان سعودی موشکی مانند قدر با برد 2500 تا 3000 کیلومتری با توجه به برخی از خبرها؛ نیاز نباشد چون در این صورت جمهوری اسلامی این توانایی را دارد که با موشک بالستیک قدر، 70 درصد آسیا را مورد هدف قرار دهد و سامانه دفاعی دشمن هرچقدر قوی باشد این موشک در نهایت به هدف اصابت خواهد کرد.
موشک‌های ایرانی که می‌توانند عربستان را مورد هدف قرار دهند + تصاویر
عاشورا
 
عاشورا موشک بالستیک میان برد با برد 2500 کیلومتر است که  تاج صنعت موشک ایران لقب گرفته است. 
 
زمانی که جمهوری اسلامی ایران، آزمایش موفقیت آمیز موشک «عاشورا» را اعلام کرد، واشنگتن و تل آویو در واکنشی به این موشک اعلام کردند موشک جدید ایران از لحاظ تکنولوژی قادر است به هر هدف آمریکایی در شرق اروپا و هر هدف صهیونیستی برخورد کند و در محل برخورد ویرانی گسترده‌ای را ایجاد کند؛ بنابراین چنین موشکی با چنین قابلیت‌ها و برد بلند، ابزاری برای خاموش کردن رجزخوانی های کشوری مانند عربستان سعودی است چراکه با این موشک تقریبا تمام نقاط این کشور در تیررس ایران قرار می گیرد.
 
زلزال ۳
 
زلزال-۳، یک موشک ایرانی با نیروی محرکه جامد است که دارای بردی در حدود ۲۰۰ کیلومتر است؛ در کل باید گفت راکت های زلزال دارای سه نسل اصلی هستند که تفاوت‌هایی در شکل ظاهری و شاخصه‌های عملکرد خصوصاً در برد دارند. تمامی این نمونه‌ها از پرتابگرهای تکی که برای راکت های نازعات نیز استفاده می‌شود شلیک می‌شوند که این ویژگی می‌تواند در یک درگیری منطقه‌ای بسیار دست برتر را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهد؛ این موشک داری خاصیت بارشی است که می‌تواند که در صورت تداوم شلیک نقاط حساس را به طور کامل نابود کند.
 
راکت سوخت جامد زلزال، شناخته‌شده ترین، دوربردترین و مخرب ترین سلاح راکتی ایران است که در اوایل دهه 70 ساخته شد و از آن به عنوان یکی از کاندیداهای اصلی برای هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی اطراف  ایران در کشورهای منطقه نام برده می شود.
 
موشک‌های هرمز 1 و 2
 
یکی از دستاوردهای مهمی که در اردیبهشت سال 1393 در جریان بازدید رهبر معظم انقلاب از دستاوردهای جدید نیروی هوافضای سپاه برای اولین بار به نمایش درآمد، موشک‌های بالستیک ضد رادار و ضد کشتی هرمز بود. موشک های هرمز 1 و 2 را با توجه به شباهت زیادشان به موشک کلاس فاتح، می توان امتداد بهینه شده و ارتقا یافته همین خانواده دانست که جزو دقیق ترین موشک های ایرانی محسوب می‌شوند حتما در یک درگیری با کشورهای جنوب خلیج فارس از جمله عربستان کارایی عملیاتی بسیار دارد.
موشک‌های ایرانی که می‌توانند عربستان را مورد هدف قرار دهند + تصاویر
در پایان باید گفت علاوه بر معرفی موشک های برد بلند؛ کوتاه و راکت‌های عملیاتی جمهوری اسلامی ایران در اینجا حتما سیاستگذارن نظامی و سیاسی ایران با توجه به بعد تهدیدات منطقه‌ای و شرایط موجود در خاورمیانه در راستای فناروی موشکی دست پرتری از آنچه که به نمایش در‌آمده و معرفی شده است، دارد؛ بنابراین به گفته سردار حاجی زاده کشوری مانند عربستان در تیررس موشک باران ایران در صورت احتمال هر گونه درگیری قرار دارد.
[ سه شنبه 14 مهر 1394برچسب:موشک + عربستان + کاوشگر روز, ] [ 7:29 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شیعیان ❗️ بصیرت ❗️

نزدیک پانصد ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﻫﻤﻮﻃﻨﺎﻧﻤﻮﻥ ﺑﻪ ﻃﺮﺯ ﻭﺣﺸﺘﻨﺎﮐﯽ ﻗﺘﻞ ﻋﺎﻡ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﻫﯿﭻ ﺻﺪﺍﯾﯽ ﺍﺯ " ﺷﯿﺮﯾﻦ ﻋﺒﺎﺩﯼ " ﺩﺭ ﻧﯿﻮﻣﺪ ❗️ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﻩ ﻫﺎ ﺩﯾﮕﻪ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﻧﮑﺮﺩﻧﺪ❗️ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﻫﺎﯼ ﺭﻭﺷﻨﻔﮑﺮ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﻫﻤﺪﺭﺩ ﻧﺸﺪﻧﺪ❗️ ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻧﻬﺎ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﻧﮑﺮﺩﻧﺪ❗️ استاد شجریان کنسرتشو تعطیل نکرد ❗️ ﺑﯽ ﺑﯽ ﺳﯽ ﻭﯾﮋﻩ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﻫﻢ ﺑﺎ ﻣﻬﻤﺎﻧﻬﺎﯼ ﻭﯾﮋﻩ ﻧﺴﺎﺧﺖ❗️ ﭘﺎﺋو لو ﮐﻮﺋﯿﻠﻮ ﺍﺯ اﯾﻦ ﻓﺎﺟﻌﻪ ﺍﻧﺪﻭﻫﮕﯿﻦ ﻧﺸﺪ❗️ ﺳﺮﺍﻥ ﺍﺭﻭﭘﺎ ﺗﺴﻠﯿﺖ ﻧﮕﻔﺘﻨﺪ ﮐﻤﭙﯿﻨﻬﺎ ، ﺗﻈﺎﻫﺮﺍﺕ ﻫﺎ ﺑﺮﭘﺎ ﻧﺸﺪ ... ﺁﺭﯾﺎﯾﯽ ﻫﺎ ﺭﮒ ﻏﯿﺮﺗﺸﻮﻥ ﺑﺎﻻ ﻧﺰﺩ ❗️ "ﺣﻘﻮﻕ به شر" و "سازمان ملل " و انجمنها سازمانهای مفت خور و بی خاصیت ﮐﮑشون ﻫﻢ ﻧﮕﺰﯾﺪ ❗️

مدتی پیش خبری درباره کشتن سگ های هار و ولگرد توسط شهرداری شیراز منتشر شد .  جماعتی راه افتادند و کمپین درست کردند و قلاده گردنشان انداختند که همه ی ما سگ هستیم و این جنایت علیه سگیت است و رژیم جمهوری اسلامی جنایتکار است .گرچه کشتن " بی دلیل " حیوانات محکوم است ... ❗️اما کشتار انسان چی ؟

قابل توجه آقایون شیرازی
جناب آقای شیرازی و دارو دسته اش چرا فاجعه ی منا رو محکوم نمی کنند ❓❗️ چرا صداشون در نمیاد ❓❗️ مگه نمیگفتند که راه بیت المقدس از عربستان میگذره و اول باید مکه و مدینه رو فتح کرد ❓❗️ پس چرا سکوت مرگبار اختیار کردند❓❗️ وقتش نیست که فتوای جهاد دهند و لباس جنگ بپوشند و مکه و مدینه  رو فتح کنند❓❗️ چرا این وهابی های کثیف و نجس سعودی رو لعن نمی کنند ❓❗️ چرا تو شبکه های ماهواره ای شون و از جمله شبکه ی امام حسین (ع) هیچ خبری از محکوم کردن این فاجعه ی تروریستی نیست ❓❗️
 این است نتیجه ی طرز تفکر اسلام آمریکایی و شیعه ی انگلیسی ❗️
 این است کوروش پرستی القا شده از سوی صهیونیست ❗️
 این است ملی گرایی القا شده توسط غرب

[ سه شنبه 14 مهر 1394برچسب:بصیرت + کاوشگر روز, ] [ 6:57 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

هولوکاست خونین مخالف آمریکا در کره جنوبی


شصت و چهار سال پیش یکی از بزرگ‌ترین نسل‌کشی‌ها، کشتار زندانیان مخالف آمریکا در کره جنوبی بود. دولت دست نشانده آمریکا هر کسی که بر ضد امریکا سخنی می گفت یا انتقادی می نمود را دستگیر و به زندان می انداخت.آن‌ها ۱۰۰ هزار زندانی مخالف سیاستهای آمریکا بودند که توسط دولت دست‌نشانده ایالات‌متحده در کره جنوبی تیرباران و در گورهای دسته جمعی به خاک سپرده شدند. آمار این ۱۰۰ هزار نفر درحالی از سوی کمیسیون حقیقت و آشتی کره مورد تأیید قرارگرفت که سایر منابع تعداد قربانیان را ۲۰۰ هزار نفر اعلام می‌کنند.آسمان هنوز تاریک است، ۲۷ ژوئن ۱۹۵۰، بسیاری از قربانیان شهروندان عادی بودند که از سوی نیروهای امنیتی آمریکایی کره ای، متهم به ارتباط با کمونیست‌ها و عضویت در حزب کارگران کره و لیگ بودو شده بودند. آن‌ها را پیش از مرگ به روی زمین می‌خواباندند و سپس به آن‌ها شلیک می‌کردند.ایسونگمن رئیس‌جمهور دست نشانده آمریکایی کره جنوبی دستور مستقیم این کشتار را بدون هیچ‌گونه محاکمه‌ای صادر کرده بود، او پس سال‌ها اقامت در امریکا و به دنبال بمباران اتمی ژاپن، توسط آمریکا به این کشور منتقل و مدتی بعد قدرت را در کره جنوبی به دست گرفت.حکومت کره جنوبی به مدت چهار دهه این کشتار را پنهان و نزدیکان قربانیان را برای جلوگیری از افشاگری سرکوب می‌نمود. در سال ۱۹۹۰ سرانجام کره جنوبی این کشتار را پذیرفت و اجازه کاوش گورهای دسته‌جمعی را صادر کرد، غم انگیزتر این است که در دسامبر ۲۰۰۸ در میان کاوش‌های جدید بخشی از گورهای دسته‌جمعی، اجساد چند کودک را پیدا کردند.در حین کشتار سربازان ارتش آمریکا حضور داشتند و تصاویر موجود با دوربین سرگرد ابوت، نیروی تحت خدمت ارتش امریکا ثبت شده‌اند. آمریکا و دولتهای دست نشانده کره جنوبی هرگز عذرخواهی نکردند.

[ سه شنبه 14 مهر 1394برچسب:هولوکاست + کاوشگر روز, ] [ 6:57 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ﭘﺎﺳﺦ ﺩﻧﺪﺍﻥ ﺷﮑﻦ ﻣﺠﺮﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺑﻪ ﺗﻮﻫﯿﻦ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯾﺴﺖ ﮐﻮﯾﺘﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ، ﻭﯼ ﺭﺍ ﻣﯿﺨﮑﻮﺏ ﮐﺮﺩ .

ﻣﺤﻤﺪ ﭘﯿﺸﮕﺮ " ﻣﺠﺮﯼ ﺷﺒﮑﻪ ﺍﻟﻌﺎﻟﻢ ﺩﺭ ﯾﮏ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻧﯽ ﺍﺯ " ﻓﻬﺪ ﺍﻟﺸﻠﯿﻤﯽ " ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯾﺴﺖ ﮐﻮﯾﺘﯽ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭ ﺳﻌﻮﺩﯼ ﻫﺎ ، ﭘﺮﺳﯿﺪ : ﭼﺮﺍ ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ، ﻓﯿﻠﻢ ﺍﺻﻠﯽ ﺩﻭﺭﺑﯿﻦ ﻫﺎﯼ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻭ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻓﺎﺟﻌﻪ ﻣﻨﺎ ﺿﺒﻂ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺭﺍ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ . " ﺍﻟﺸﻠﯿﻤﯽ " ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﺠﺮﯼ ﺷﺒﮑﻪ ﺍﻟﻌﺎﻟﻢ ، ﺳﻌﯽ ﮐﺮﺩ ﺑﺎ ﻓﺮﺍﻓﮑﻨﯽ ، ﺍﺯ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﺠﺮﯼ ﺷﺎﻧﻪ ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻨﺪ ، ﮔﻔﺖ : ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎﯾﯽ ‏( ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺮﺩﻡ ‏) ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﻭﺍﺗﺲ ﺁﭖ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ، ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭﺍﺗﺲ ﺁﭖ ﻭ ﺗﻮﯾﺘﺘﺮ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ! ﻣﺠﺮﯼ ﺷﺒﮑﻪ ﺍﻟﻌﺎﻟﻢ ﺑﺎ ﻓﺮﺍﺳﺘﯽ ﻣﺜﺎﻝ ﺯﺩﻧﯽ ﮔﻔﺖ : ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻭﺍﺗﺲ ﺁﭖ ، ﺑﻠﮑﻪ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊﯼ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﯾﻢ . ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯾﺴﺖ ﻋﺮﺏ ، ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺍﯾﻦ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﻧﺪﺍﻥ ﺷﮑﻦ ﺩﺭﻣﺎﻧﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ، ﺑﻪ ﻧﺎﭼﺎﺭ ﻭ ﺑﻪ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﮔﻔﺖ : ﺑﻠﻪ ﺧﻮﺏ ﻫﺴﺖ !... ﺧﻮﺏ ﻫﺴﺖ .

[ سه شنبه 14 مهر 1394برچسب:شهامت + کاوشگر روز, ] [ 6:56 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

چهار عاملي که سقوط آل سعود را سرعت مي بخشد

Image result for ‫سقوط عربستان‬‎

در طي يک سال گذشته عربستان سال بسيار پر تلاطمي را پشت سر گذاشت. پس از فوت ملک عبدالله، حوادث و بحران هاي سعودي ها نيز سرعت بيشتري گرفت. اين بحران ها که عربستان به دنبال بهره برداري از آن ها بود خود به عامل و ابزاري عليه موجوديت سعودي ها تبديل شده است. چرا که اين خاندان با بي تدبيري و بدون آينده نگري سياست خارجي و داخلي خود را بنا نهاده است و به همين جهت نتيجه کار مطابق پيش بيني ها محقق نخواهد شد. در اين ميان چهار مشکل و بحران بيش از ديگر مشکلات براي عربستان هزينه بر خواهد بود:

⭕️ کاهش قيمت نفت
عربستان براي مقابله با قدرت روز افزون ايران در منطقه به صورت عمدي اقدام به کاهش قيمت نفت کرد. چرا که تصميم گيران سعودي با رصد تحريم ها عليه ايران به اين نتيجه رسيده بودند که در صورت قطع درآمدهاي نفتي و کاهش بي سابقه آن، ايران از بسياري از حوزه هاي نفوذ و خواسته هاي خود در منطقه نيز دست خواهد کشيد. اما بر خلاف پيش بيني ها اين اقدام نه تنها تاثيري بر رفتار ايران در يک سال گذشته نداشته است بلکه سير حوادث کاملا در راستاي منافع ايران در منطقه پيش مي رود. از سوي ديگر عربستان با کسري بودجه بسيار بالايي روبرو شده است که روزنامه فايننشال تايمزآن را ٧٣ ميليارد دلار مي داند .

⭕️ حمايت از داعش
حمايت عربستان از تروريست هاي داعش نيز اشتباه ديگري بود که سعودي ها در عرصه خارجي مرتکب شدند. سقوط نظام سوريه به تنها هدف عربستان در چند سال گذشته تبديل شده بود. آن ها براي رسيدن به اين مهم از هيچ تلاشي کوتاهي نکردند و هزاران تروريست داعشي را مجهز و روانه سوريه کردند. حاصل و نتيجه اين کار کشته شدن ده ها هزار از مردم سوريه بود و بشار اسد در اين کشور نه تنها سقوط نکرد بلکه پس از گذشت چهارسال از بحران سوريه، کشورهاي غربي سرانجام در برابر بشار اسد کوتاه آمده و ديگر خواستار سقوط وي نيستند. در اين ميان عربستان وجهه خود را بار ديگر به عنوان حامي تروريسم نشان داد و به هيچ هدفي در اين مورد دست نيافت. اکنون به نظر مي رسد تروريست ها داعش به سمت رياض تغيير مسير دهند و اين کشور را وارد بحراني هويتي کنند. انفجارهاي اخير در اين کشور که داعش مسئوليت آن ها را به عهده گرفت شاهدي بر اين مدعاست.

⭕️ جنگ يمن
سعودي ها که در هدف خود يعني براندازي و سقوط نظام سوريه نااميد شده بودند اين بار به دنبال به قدرت رسيدن ملک سلمان، همسايه جنوبي خود يعني يمن را مورد حمله قرار دادند. پيش بيني آن ها اين بود که در مدت کوتاهي خواهند توانست يمن را اشغال کنند و مزدوران خود را در اين کشور به قدرت برسانند. اما با گذشت بيش از ٦ ماه از اين جنگ نه تنها سعودي ها به اهداف خود در يمن نرسيده اند بلکه استان هاي جنوبي عربستان نيز مورد حمله انقلابيون يمني قرار گرفته است. گزارش هاي غير رسمي نشان مي دهد در جنگ يمن بيش از ٦٠ ميليارد دلار زيان به عربستان وارد شده است. از سوي ديگر مردم يمن با تجاوز عربستان به کشورشان به دنبال تلاش براي آزادي استان هاي نجران، جيزان و عسير هستند که عربستان آن ها را تصرف و اشغال کرده است. جنگ يمن نيز که سعودي ها به دنبال آن بودند تا آن را بعد از ناکامي در جنگ سوريه به عنوان برگ برنده اي معرفي کنند اکنون به باتلاقي براي سعودي ها تبديل شده است.

⭕️ فاجعه منا
اما شايد بتوان بزرگترين بحران کنوني عربستان را بي کفايتي و بي تدبيري سعودي ها دانست. اين کشور که صاحب بزرگترين ذخاير نفت در دنيا است تاکنون نتوانسته سيستم مديريتي کارآمدي را تشکيل دهد. در جريان عيد قربان و مراسم رمي جمرات در منا بيش از ٤ هزار نفر از حجاج کشته شدند. فارغ از دليل اين حادثه، ناکارامدي و بي کفايتي سعودي ها بار ديگر ثابت شد. اين امر مي تواند مشروعيت داخلي آل سعود را بيش از پيش ضعيف تر کند. چرا که رژيمي که کارامدي داخلي نداشته باشد نمي تواند در سياست خارجي نيز موفق عمل کند و اکنون فاجعه منا بزرگترين نماد ناکارامدي ال سعود است .
برآيند چهار بحران فوق مي تواند عربستان را در دو عرصه داخلي و خارجي دچار تنگناهاي شديدي کند و در صورتي که اين کشور مسير درست تعامل با کشورها را در پيش نگيرد اين چهار بحران توانايي وارد کردن ضربات اساسي بر موجوديت و بقاي سعودي ها را دارد.

[ سه شنبه 14 مهر 1394برچسب:سقوط عربستان + کاوشگر روز, ] [ 6:51 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دستتان در دست پر مهر خدا

مادامى که سيب با چوب باريکش به درخت متصل است،

همه عوامل در جهت رشدش در تلاشند،

باد طراوتش ميدهد،

آب رشدش ميدهد،

و آفتاب به آن پختگى و کمال ميبخشد،

اما به محض منقطع شدن از درخت و جدايى از اصل،

آب آن را مي گنداند،

باد پلاسيده اش ميکند،

و آفتاب آن را پوسانده و طراوتش را ميگيرد؛

براى ما آدمها تا وقتى در مسير بندگى قدم بر ميداريم چون دست و

دلمان به ريسمان خدا گره خورده است ،

هر اتفاقى در زندگى رشدمان خواهد داد و

حتى زمين خوردن ها و افتادنها، مقدمه صعود و تعالى بزرگ

روح مان خواهد شد وبر عکس وقتى از خدا دور بيفتيم ،

هر داشتنى فقر و هر فرازى، فرودى عميق است...

پس دستتان در دستان پر مهر خدا...

[ سه شنبه 14 مهر 1394برچسب:توکل به خدا + کاوشگر روز, ] [ 6:49 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تصویر جعلی منتسب به قبر حضرت رسول

به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کنیم.
 
**شایعه**

 تصویری جعلی منتسب به قبر مطهر پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، که ادعا می‌کند تصویری دیده نشده از مقبره رسول الله (ص) است.

 تصویر جعلی منتسب به قبر حضرت رسول+تصاویر

 
 

تصویر جعلی منتسب به قبر حضرت رسول+تصاویر

**واقعیت**
 
آیا براستی تصویر فوق مربوط به مقبره مطهر نبی خدا (ص) است؟ بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد تصویر فوق هیچ‌ ارتباطی به مقبره پیامبر گرامی اسلام (ص) ندارد و تصویری از آرامگاه عثمان بن أرطغرل بن سلیمان شاه معروف به «عثمان غازی» بنیانگذار امپراتوری عثمانی است.
 
در ادامه تصویری از مقبره این شاه عثمانی را مشاهده می‌کنید:
 
   تصویر جعلی منتسب به قبر حضرت رسول+تصاویر

[ دو شنبه 13 مهر 1394برچسب:قبر رسول خدا + شایعه + کاوشگر روز, ] [ 13:29 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تاکتیک رسانه‌ای عربستان در فاجعه منا

تاکتیک رسانه‌ای عربستان در فاجعه منا
تحلیل کوتاه رسانه‌های جریان اصلی این کشور نشان می‌دهد که یکی از تاکتیک‌های آنها در نخستین روزهای وقوع حادثه، «عادی‌نمایی» بود، نه تنها رسانه‌های عربستان که حتی سایر رسانه‌های عرب زبان همسو در منطقه، برای آرام جلوه دادن بحران، تلاش کردند تابه تخفیف رویداد بپردازند.

 یکی از مهم‌ترین کارکردهای رسانه‌های جمعی است. برای انجام این امر، رسانه‌ها پایبند به‌کارگیری استراتژی‌هایی هستند که در بیشتر کشورها همسو با سیاست‌های کلان نظام حاکم است. رسانه‌های عربستان بعداز فاجعه منا و جان باختن حدود 5000 نفر، به تاکتیک‌های ویژه‌ای برای مدیریت بحران خبری این فاجعه روی آوردند که ملهم از سیاست‌های آل‌سعود بود.

به دنبال همین سیاست، برخی رسانه‌ها در دو روز اول، یعنی روزهای جمعه و شنبه حتی تاکتیک«بایکوت خبری» را انتخاب و خبر فاجعه منا را از عناوین اصلی خود حذف کردند.
 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 13 مهر 1394برچسب:قرآن + منا + حادثه + مجروح + کاوشگر روز, ] [ 13:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

داعش و لاف «حمله به ایران»

گروه  تکفیری  صهیونیستی «داعش» در صفحات توئیتر خطاب به تمامی شیعیان نوشت: «رافضی»ها بدانند که هدف ما تخریب نجف، کربلاء و سامرا است. این گروه تکفیری نوشت: بدانید که بعد از تخریب این نمادها در عراق به ایران خواهیم آمد و مشهد ایران را با خاک یکسان خواهیم کرد.  «داعش» از تمامی مسلمانان درخواست کرد که برای تطهیر زمین از «رافضی»ها بسیج شوند، تا هر چه سریعتر اسلام اصیل در جهان جریان یابد. گروه تکفیری داعش ضمن تهدید ایران اعلام کرد: مشهد ایران را با خاک یکسان می کنیم. 

داعش و لاف



داعش و لاف

**شکست‌های داعش در استان  "الانبار" و "صلاح الدین"

این ادعاهای تروریست‌های داعش در حالی مطرح می‌شود که داعش هم اکنون در باتلاق عراق دست و پا می‌زند و اکنون در جبهه عملیات الانبار متحمل شکست‌های سنگینی شده  و این شکست‌ها از سوی ارتش و نیروهای مردمی عراق به داعش تحمیل شده و داعش در حال از دست دادن مواضع خود در استان  "الانبار" و "صلاح الدین" است.


داعش و لاف


داعش و لاف

داعش و لاف


البته شایان ذکر است که در استان‌های مختلف داعش یک حامی پنهان به نام ایالات متحده آمریکا دارد که هر زمان که شیب شکست‌های تروریست‌ها در عراق در حال تشدید است؛ آمریکا با کمک‌های هوایی، اطلاعاتی و تسلیحاتی به یاری این گروه تروریستی می‌شتابد. 


ایالات متحده با انتقال کمک‌های تسلیحاتی از گذرگاه‌های مرزی سوریه و عراق با همسایگان این دو کشور و پرتاب محموله‌های تسلیحاتی ( که در استان‌های "دیاله"،"نینوا"،"صلاح‌الدین" و "الانبار") مشاهده شده، داعش را از نظر تسلیحاتی یاری می‌کند. در این پروسه ترکیه و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع حاشیه خلیج فارس با ارسال کمک‌های تسلیحاتی در جبهه نبرد جنوبی و شمالی در سوریه به کمک تسلیحاتی داعش می‌شتابند.



**لاف حمله به ایران

حال که داعش در عراق در حال از دست دادن مواضع خود است چگونه می‌تواند به ایرانی حمله کند که آماده پاسخ  لازم به تروریست‌ها هستند. ضمنا نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همانطور که در سال 1390 نسخه تروریست‌های پژاک را پیچید ؛ می‌تواند اقدامات موثر در نابودی تروریسم در منطقه شرق و غرب  انجام دهد.  نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز آماده پاسخ لازم و درخور به تروریست‌ها هستند و فرماندهان نیروی زمینی سپاه و ارتش به روشنی مواضع خود را در تامین امنیت مرزهای شرقی و غربی مطرح کردند.  



داعش و لاف

در چند ماه اخیر داعش در مواضع خود شکست‌های سنگینی را متحمل شدند که از جمله آن می‌توان به  از دست دادن شهر "تکریت" مرکز استان صلاح الدین و بخش‌های وسیعی از استان "دیاله" اشاره کرد.


**سرلشکر فیروزآبادی: داعش جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارد

سرلشکر "حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این زمینه عنوان داشت: داعش جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارد و اگر در  نزدیکی به 40 کیلومتری مرزهای ایران باشد ما آن را نابود می کنیم.



**سردار آسودی: داعش در فکر خود نیز جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارد

سردار سرتیپ "محمد علی آسودی" معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: داعش در فکر خود نیز جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارد.

**امنیت در استان های مرزی ایران چگونه است؟

در مجموع استان های جنوبی عراق که در مجاورت  استان‌های جنوب غربی ایران است از جمله "نجف"، "کربلا" و "بصره" و ... از امنیت خوبی برخوردار بوده و هیچ اثری از داعش در این مناطق نیست و البته استان‌های مجاور کشورمان از جمله "ایلام" و "خوزستان" و سایر استان‌های غربی از امنیت بسیار خوبی برخوردارند؛ اما لزوم رصد هرچه بیشتر مرزها ضروری به نظر می رسد که این اقدام به خوبی توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی انجام می‌شود.


**امیر پوردستان: هرگونه تهدیدی قبل از رسیدن به مرز در نطفه خفه خواهد شد

امیرپور دستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران،  با بیان اینکه در مرزهای کشور حرکت‌های اطلاعاتی بسیار گسترده‌ای توسط نیروهای مسلح صورت گرفته است، اظهارداشت: هرگونه تهدید قبل از اینکه به مرزهای کشور عزیزمان نزدیک شود در آن سوی مرزها رصد شده و در نطقه خفه خواهد شد.

داعش و لاف


وی تاکید کرد: حرکت‌هایی که امروز شاهد آن هستیم برای جمهوری اسلامی ایران تهدید به شمار نمی‌آید و من به ملت عزیزمان این قول را می‌دهم که مرزهای ما با وجود نیروهای مسلح از اقتدار و توان کافی برخوردار است.


فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تحلیل حرکت‌های داعش در منطقه گفت: یکسری حرکت‌هایی از سوی داعش در عراق و سوریه صورت گرفته، اما بایستی توجه داشت که آمادگی نیروهای مردمی و ارتش این کشورها در سطح بالایی برخوردار است.


امیر پوردستان آینده داعش را بسیار تیره برشمرد و تصریح کرد: امروزه داعش به یک موجود ضعیف تبدیل شده و در آینده شاهد محو این گروه تروریستی تکفیری خواهیم بود و ایران تهدید عمده‌ای از جانب داعش احساس نمی‌کند.


**امیر آراسته: اگر تروریست‌‌ها به انقلاب اسلامی چشم طمع  داشته باشند، سرکوب خواهند شد

امیر سرتیپ ستاد "ناصر آراسته" جانشین گروه مشاوران فرماندهی معظم کل قوا درباره مطالب مطرح‌شده درباره نزدیک شدن تروریست‌های تکفیری داعش به مرزهای ایران اظهار داشت: داعش جرات نزدیک‌شدن به مرزهای ایران را ندارد.

وی ادامه داد: تکفیری‌ها خود می‌دانند که خطوط امنیتی جمهوری اسلامی ایران فقط مرزهایش نیست  و اگر تروریست‌‌ها چشم طمع  به انقلاب داشته باشند، سرکوب خواهند شد.

البته داعش به عنوان پیاده نظام آمریکا و اسرائیل بعضا ادعاهایی را مطرح می‌کند که واقعیت ندارد و کذب بودن آن از قبل کاملا مشخص بوده که در گذشته هم ادعای تصرف میدان آزادی را مطرح کرده بود که با وجود نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران  هرکدام  از این تهدیدات قبل از عملی شدن با پاسخی دردناک مواجه خواهد شد.


داعش و لاف

داعش و لاف


داعش و لاف

[ شنبه 11 مهر 1394برچسب:داعش + لاف زدن + کاوشگر روز, ] [ 11:39 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عکس/ ست شدن عجیب خانه و پورشه بچه پولدار تهرانی

[ شنبه 11 مهر 1394برچسب:بچه پولدار + کاوشگر روز, ] [ 9:53 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شعری از زبان همسری جامانده در حادثه منا

نفیسه سادات موسوی شعری سروده است در فراق همسرش که یکی از قربانیان فاجعه منا است و ان را در زیر می خوانیم:

چمدان را که جمع می‌کردیم، هرکسی یک نفس دعا می‌خواست
پسرت عاقبت به خیر شدن  ،دخترت اذن کربلا می‌خواست...
اسم‌ها را نوشته بودی تا، هییچ قولی ز خاطرت نرود
مرد همسایه شیمیایی بود، همسرش وعده‌ی شفا می‌خواست!
من که این سال‌ها قدم به قدم،  پا به پای تو زندگی کردم
در خیالم دمی نمی‌گنجید، دل بی طاقتت چه‌ها می‌خواست...
تو شهادت مقدرت بوده،  گرچه از جنگ زنده برگشتی
ملک الموت از همان اول، قبض روح تو را مِنا می‌خواست!
عصر روز گذشته در عرفات، در مناجات عاشقانه‌ی خود
تو چه گفتی که من عقب ماندم؟؟  که خدا هم فقط تو را می‌خواست؟!!!
ما دوتن هر دو همقدم بودیم،  لحظه لحظه کنار هم بودیم
کاش با هم عروج می‌کردیم،  کاش می‌شد... اگر  خدا می‌خواست...

[ شنبه 11 مهر 1394برچسب:شعر + قربانی منا |+ کاوشگر روز, ] [ 9:52 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]