همبرگری از جنس گربه! + تصاویر

بدون شرح!








[ شنبه 24 اسفند 1392برچسب:تصاویر زیبا + کاوشگر روز, ] [ 14:53 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عکس /رهبر انقلاب در لباس احرام

[ شنبه 24 اسفند 1392برچسب:عکس زیبا + رهبر + لباس احرام + کاوشگر روز, ] [ 14:53 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

همه ما چهار همسر داريم!

پادشاهي چهار همسر داشت. او عاشق و شيفته همسر چهارمش بود. با دقت و ظرافت خاصي با او رفتار مي كرد و او را با جامه هاي گران قيمت و فاخر مي آراست و به او از بهترينها هديه مي كرد. همسر سومش را نيز بسيار دوست مي داشت و به خاطر داشتنش به پادشاه همسايه فخر فروشي مي كرد. اما هميشه مي ترسيد كه مبادا او را ترك كند و نزد ديگري رود. همسر دومش زني قابل اعتماد، مهربان، صبور و محتاط بود. هر گاه كه اين پادشاه با مشكلي مواجه مي شد، فقط به او اعتماد مي كرد و او نيز همسرش را در اين مورد كمك مي كرد. همسر اول پادشاه، شريكي وفادار و صادق بود كه سهم بزرگي در حفظ و نگهداري ثروت و حكومت همسرش داشت. او پادشاه را از صميم قلب دوست مي داشت، اما پادشاه به ندرت متوجه اين موضوع مي شد.
روزي پادشاه احساس بيماري كرد و خيلي زود دريافت كه فرصت زيادي ندارد. او به زندگي پر تجملش مي انديشيد و در عجب بود و با خود مي گفت: «من چهار همسر دارم، اما الان كه در حال مرگ هستم، تنها مانده ام.» 
بنابراين به همسر چهارمش رجوع كرد و به او گفت: «من از همه بيشتر عاشق تو بوده ام. تو را صاحب لباسهاي فاخر كرده ام و بيشترين توجه من نسبت به تو بوده است. اكنون من در حال مرگ هستم، آيا با من همراه مي شوي؟» او جواب داد: «به هيچ وجه!» و در حالي كه چيز ديگري مي گفت از كنار او گذشت. جوابش همچون كاردي در قلب پادشاه فرو رفت.
پادشاه غمگين، از همسر سوم سئوال كرد و به او گفت: «در تمام طول زندگي به تو عشق ورزيده ام، اما حالا در حال مرگ هستم. آيا تو با من همراه ميشوي؟» او جواب داد: «نه، زندگي خيلي خوب است و من بعد از مرگ تو دوباره ازدواج خواهم كرد.» قلب پادشاه فرو ريخت و بدنش سرد شد.
بعد به سوي همسر دومش رفت و گفت: «من هميشه براي كمك نزد تو مي آمدم و تو هميشه كنارم بودي. اكنون در حال مرگ هستم. آيا تو همراه من مي آيي؟» او گفت: «متأسفم، در اين مورد نمي توانم كمكي به تو بكنم، حداكثر كاري كه بتوانم انجام دهم اين است كه تا سر مزار همراهت بيايم» جواب او همچون گلوله اي از آتش پادشاه را ويران كرد.
ناگهان صدايي او را خواند: «من با تو خواهم آمد، همراهت هستم، فرقي نمي كند به كجا روي، با تو مي آيم.» پادشاه نگاهي انداخت، همسر اولش بود. او به علت عدم توجه پادشاه و سوء تغذيه، بسيار نحيف شده بود. پادشاه با اندوهي فراوان گفت: «اي كاش زماني كه فرصت بود به تو بيشتر توجه مي كردم.»
پند:
همه ما در زندگي چهار همسر داريم: 
 
- همسر چهارم، مانند جسم ما است اصلا اهميت براي او ندارد که چه قدر تلاش مي کنيم تا جسم ما خوب به نظر آيد و هنگامي که بميريم ما را ترک مي کند.
 
- همسر سوم مانند شأن و موقعيت و دار و ندار ما است و موقع مرگ ما را ترک مي گويند.
 
- همسر دوم خانواده و دوستان ما هستند و موقع مرگ بر سر مزار ما مي آيند.
 
- همسر اول روح ما است چيزي که در هنگام لذت هاي خود او را از ياد مي بريم و به دنبال ماديات و ثروت هستيم!
 
پس اجازه ندهيد ثروت، قدرت و خوشي مرا از توجه به همسر اول باز دارد چرا که او همه جا همراهمان است. از همين امروز شروع کنيم و به غذاي روح فکر کنيم تا در هنگام سفر ابدي، همراهي زيبا و آشنا داشته باشيم.
[ شنبه 24 اسفند 1392برچسب:داستان زیبا + پندآموز + کاوشگر روز, ] [ 14:52 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خلبانی که بعد از 4200 بار پرواز شهید شد

 

خلبانی که 4200 بار شهید شد

 سرهنگ خلبان شهید ابراهیم فخرایی، .
 
شهید ابراهیم فخرایی به تاریخ 15 اسفند 1365 در عملیات کربلای 5 ، بال در بال ملائک گشود. خاطره رشادت ایشان برای رهاندن یگان‌هایی از محاصره دشمن زبانزد سرداران پیشکسوت دفاع مقدس است. وی در سالهای نخستین جنگ، افتخار هم‌رکابی با شهید علی‌اکبر شیرودی را داشت.
 تا همین 30 سال پیش می‌توانستی اطراف میدان سعدآباد مشهد پیدایش کنی اما حالا برای دیدنش باید بروی قطعه 26بهشت‌ زهرای تهران.

 اسم این شهید را شنیده بودی ؟؟؟؟؟؟
اگه بیشتر می خوای بدونی حتما  ادامه مطلب را بخوان.

ادامه مطلب
[ شنبه 24 اسفند 1392برچسب:خلبان شهید + کاوشگر روز, ] [ 14:26 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خدایا، فرج و ظهور آقا و مولایمان، امام زمان را برسان

خدایا، فرج و ظهور آقا و مولایمان، امام زمان را برسان، 

خدایا، منم کنار فرماندم آقا سید علی، تو رکابش باشم. 

آمین یا رب العالمین

[ شنبه 24 اسفند 1392برچسب:فرمانده + کاوشگر روز, ] [ 14:25 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پذیرایی توپه توپه همسران افسران جنگ نرم

دستتون درد نکنه، ناهار، تو ماشین پارک شده کنار جاده، رو زانو، پشت فرمون، خدا قوت، عجب دست پختی، عجب سلیقه‌ای، ممنون. یکی گفت: بر خلاف  اقتصاد مقاومتیه!؟ گفتم: یه پیش دستی برنج، چندتا دونه ماهی و سیب زمینی و هویج و یک چهارم لیمو! مخالف اقتصاد مقاومتی؟ یا دوازده میلیارد تومان حق مأموریت نرفته و ۵۰۰میلیون تومان هزینه غذای آقای مدیر... !؟

[ شنبه 24 اسفند 1392برچسب:اختلاس + کاوشگر روز, ] [ 14:24 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مصاحبه داغ حسین قدیانی با یک لبوفروش‌

این مصاحبه خیلی برام جالب بود، گفتم شما هم بخونید بد نیست

 


ادامه مطلب
[ شنبه 24 اسفند 1392برچسب:مصاحبه + لبوفروش + کاوشگر روز, ] [ 14:23 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

این شاهو که میگن، تو یی؟

[ شنبه 24 اسفند 1392برچسب:, ] [ 14:22 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پاسخ قاطع جهاد اسلامی به نقض آتش بس توسط رژیم صهیونیستی

 

 
التماس نتانیاهو برای توقف موشک پرانی؛

جبهه مقاومت و نظام مقدس جمهوری اسلامی در یک جنگ برق آسا بار دیگر قدرتشان را در عمق خاک اسرائیل به نمایش گذاشتند. روز گذشته گردان های الاقصی شاخه نظامی جهاد اسلامی و نزدیک به ایران پس از جنایات اسرائیل و تعرض به نوار غزه در مدت زمان کمی با شلیک بیش از 130 فروند موشک به عمق اراضی اشغالی، نتانیاهو و ارتش اسرائیل را به زانو درآوردند.

[ شنبه 24 اسفند 1392برچسب:موشک ایرانی + کاوشگر روز, ] [ 14:21 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سامانه‌های موشکی اس۳۰۰ و باور۳۷۳ هیچ شباهتی به هم ندارند

فرمانده  پدافند هوایی ارتش  ایران : اگر قرار بود آرکیو۱۷۰ از پهپاد‌های ما در تکنولوژی برتر باشد که اسیر نمی‌شد. اگر هم از آن استفاده‌ای شده، استفاده ابزاری بوده است که از گفتنش معذوریم.

آنقدر با اطمینان و محکم درخصوص مسائل نظامی، قدرت دفاعی کشورمان و ماموریت‌های قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیا که از 3600 نقطه حساس و حیاتی هسته‌ای و غیرهسته‌ای حفاظت می‌کند، صحبت می‌کرد که دلت آرام می‌گرفت. می‌گوید که بعد از قبولی در کنکور، قرار بوده به وزارت دفاع یا سازمان بنادر و کشتیرانی برود و کارهای پذیرش و مصاحبه‌هایش هم انجام شده بود اما وقتی دانشگاه هوایی شهیدستاری اعلام کرد که برای تکمیل ظرفیت، دانشجو جذب می‌کند یکباره تصمیمش عوض شد و مسیر زندگی‌اش هم تغییر کرد. بعد از گذراندن دوره ارشد به وی ابلاغ شد که فرمانده منطقه مرکزی پدافند هوایی باشد. حدود 4‌ماه از این ماموریت نگذشته بود که با پیشنهاد فرمانده کل پدافند هوایی ارتش و تصویب فرماندهی معظم کل قوا در سوم بهمن‌ماه سال 89 به‌عنوان فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا انتخاب می‌شود.

آنچه می‌خوانید مشروح گفت‌وگوی ما با امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی.

 

*****

 

*   اخیرا وزارت دفاع تعداد انبوهی از موشک‌ها را در اختیار نیروهای مسلح قرار داده، آیا قرارگاه پدافند هم به این موشک‌ها تجهیز شده است؟

 

بیشترین نقطه توجه پدافند هوایی در درگیری‌های احتمالی آینده روی ارتفاعات متوسط است. جنگ‌های 30سال گذشته نشان می‌دهد که عملیات هوایی عمدتا به‌صورت تأثیر‌گذار و تاکتیکی در ارتفاعات متوسط انجام شده است. در این ارتفاع سامانه‌های موشکی بومی توسط وزارت دفاع طراحی و تولید شده و در اختیار ما قرار گرفته است. این سامانه همان سامانه مرصاد است که از نظر ظاهری شبیه سیستم‌های برد متوسط هاگ است اما تفاوت بسیار عمده‌ای دارد. سیستم هاگ، آنالوگ و بسیار وابسته به نیروی انسانی بود اما سیستم مرصاد دیجیتال و نیروی انسانی، حداقل دخالت را در این سیستم دارد. مرصاد مقدورات خوب جنگ الکترونیکی، افزایش توانمندی در برد و کشف زودهنگام دارد و مهم‌ترین ویژگی آن استفاده از موشک‌های بومی شلمچه است. امروز می‌توان گفت که وزارت دفاع در بخش تولیدات دفاعی اعم از موشکی و راداری و سیستم‌های مرتبط با آنها و شنود الکترونیکی به‌خودکفایی قابل‌توجهی رسیده است. از سوی دیگر چون قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیا وابسته به تجهیزات است اگر تجهیزاتش به‌روز و علمی و بومی نباشد ماموریت این قرارگاه به‌خوبی انجام نمی‌شود.

 

*    چند درصد تجهیزات قرارگاه بومی است؟

 

به درصد نمی‌شود گفت. هیچ‌چیز مطلق نیست و همه‌‌چیز نسبی است. برای اینکه یک سیستم و تجهیزات سرپا باشد باید قطعات آن از خارج تهیه شود که در شرایط تحریم کنونی سخت است. ما در کوچک‌ترین و بی‌اهمیت‌ترین وسایل تحریم هستیم چه رسد به موشک‌ها و شنود الکترونیکی و راداری که دانش‌اش در اختیار معدود کشورهایی است؛ اما با شرایط تحریم هم، هوا و فضای ایران را آرام می‌بینید و در مهم‌ترین ماموریت‌ها مثل حفاظت از آسمان کشور در زمان برگزاری اجلاس سران عدم‌تعهد هیچ اتفاقی نیفتاد. این حاکی از این است که سیستم‌ها و تجهیزات پدافند هوایی به دلیل بومی بودن همیشه سرپاست. لذا نخستین شرط این موفقیت این است که قطعات مورد نیاز را خودمان طراحی و تولید کنیم. در غیراین صورت همه سیستم‌های ما محکوم به زمینگیر شدن هستند. عمده تجهیزات موجود در شبکه پدافند هوایی کشور اعم از سیستم فرماندهی و کنترل، موشکی و راداری و شنود الکترونیکی امروزه یا بومی و یا بهینه‌سازی‌ شده توسط مغز متفکر دانشمندان ایرانی است.

 

*    از سامانه باور 373چه خبر؟ در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه زمانی رونمایی می‌شود؟ آیا قرار است این سیستم جایگزین اس‌300 شود که روس‌ها قرار بوده به ایران بدهند؟

 

اصلا قرار نیست که باور373 جایگزین اس 300باشد؛ قرارگاه با توجه به تهدیدشناسی که انجام می‌شود سیستم‌هایش را طراحی می‌کند. طراحی باور373 هم به همین صورت است؛ اگر پارامترهای اس 300 و باور 373 را کنار هم بگذارید هیچ شباهتی به هم ندارند. اس 300 برای یک موضوع و باور‌373 برحسب تهدیدشناسی و نیاز کشور طور دیگری طراحی شده است. اما درخصوص جزئیات این سامانه باید بگویم که به سبب خیلی از مسائل امنیتی و ایمنی فعلا مقدور نیست جزئیات سامانه باور 373و اینکه در چه مرحله‌ای قرار دارد را بگوییم. زیرساخت و بستر‌سازی‌ باور373 تمام‌شده و برای یک سیستم راهبردی در این سطح که مطالعه و پژوهش‌اش حدود 3 تا 5 سال طول می‌کشد توانستیم با همکاری وزارت دفاع و به کمک دانشگاه‌ها کار پژوهش را یکساله تمام کنیم. امروز در نقطه‌ای هستیم که می‌توانیم قاطعانه بگوییم که نقطه گلوگاهی در باور 373 نداریم. موضوع اس‌300 را هم دولتمردان پیگیری می‌کنند و کشور سازنده، همکاری‌های خوبی انجام داده و ان‌شاء‌الله به نتیجه خوبی خواهد رسید اما همه‌‌چیز پدافند هوایی وابسته به اس 300 نیست.

 

*    پیش‌بینی می‌کنید رونمایی از باور373 به‌عنوان یک محصول کاملا بومی چه زمانی انجام شود؟

 

پیش‌بینی برای رونمایی از باور373 زود است. نه اینکه قرار است زمان طولانی سپری شود، نه، آنقدر برای این سیستم به شکل جهادی کار می‌شود که ممکن است از همین الان تا چند وقت آینده شاهد پیشرفت‌های خوب و مؤثری در این خصوص باشیم و خبرهای داغ پدافندی بعد از به ثمرنشستن بیشتر به دل مخاطبان شما می‌نشیند.

 

*    امیر! درآستانه عید هستیم. عیدی شما برای ملت ایران و آخرین دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا چیست و کی رونمایی خواهد شد؟

 

قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیا قرار است ا‌ن‌شاءالله در 29فروردین، روز ارتش از چند دستاورد خود در حوزه راداری رونمایی کند. البته اگر عنوان می‌کنیم که یک سیستم را عملیاتی کرده‌ایم هدیه‌ای نیست که قرارگاه تقدیم مردم کرده است؛ هدیه‌ای است که ملت به واسطه صبر و شکیبایی خودشان به ما داده‌اند. عیدی ما صبر و استقامت ملت ایران است. اگر صبر و همدلی ملت نبود، ما نمی‌توانستیم قوه تفکرمان را روی هم بگذاریم، به یک خرد جمعی برسیم و سیستمی طراحی کنیم که بخشی از دفاع کشور را مثل یک پازل دفاعی تکمیل کند. امروز کشور سازنده یک سیستم که 40سال است از ساخت آن می‌گذرد به ما می‌گوید که شما چه کردید که به این دستاوردها رسیدید؟ مثلا توانستید به سامانه اس 200 که یک سامانه موشکی برد بلند است قابلیت‌های دیگر اضافه کنید چرا که تولید یک سیستم بسیار راحت‌تر از تغییر آن است؟

 

*    این روز‌ها به‌خصوص بعد از توافقنامه ژنو، آمریکایی‌ها مکرر از گزینه‌های روی میز خود در مقابل ایران سخن می‌گویند و رژیم صهیونیستی هم مثل گذشته تهدیداتی درخصوص حمله هوایی به تاسیسات و مراکز حیاتی و هسته‌ای ایران داشته است؛ آیا دشمنان جمهوری اسلامی قادر به چنین کاری هستند و برنامه شما برای دفاع از این مراکز درصورت حمله احتمالی چیست؟

 

امروز دیگر فضای تهدید خیلی متفاوت شده است. شاید در 20سال گذشته عرصه تهدید بعد از اتمام گفت‌وگوی‌های سیاسی به جنگ سرد می‌کشید اما امروز شاهدیم کشورهایی که تفکر استعماری دارند به فکر جنگ نرم هستند چرا که اهدافشان را خیلی سریع‌تر درون کشور هدفشان تخریب می‌کنند. امروز هالیوود پیشقراول سیستم سخت‌افزار نیروهای آمریکایی است. آمریکا خیلی از مسائلش را از طریق فیلم وبرنامه‌های ماهواره‌ای به کشورهای دیگر وارد می‌کند. دشمنان جمهوری اسلامی ایران باید ببینند که در رویارویی خود با ایران چه چیز به‌دست می‌آورند و چه چیز از دست می‌دهند. ما، هم تکلیف خودمان را می‌شناسیم و هم می‌دانیم که از چه چیزی باید دفاع کنیم.

 

*    آیا قرارگاه در سال 93هم رزمایشی خواهد داشت؟

 

بله، ما هر سال رزمایش سراسری خواهیم داشت. برای سال آینده هم رزمایشی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته داریم. این رزمایش قرار است با یک تفکر و شیوه جدید به شکل موزائیکی انجام شود؛ یعنی نقاطی از کشور که دچار بحران و تهدید شده را مشخص می‌کنیم و مناطق دیگر باید به کمک آنها بروند. امیدواریم در این رزمایش اجرای نیمه متمرکز را اجرا کنیم.

 

*    از پهپاد آمریکایی آر کیو170چه خبر؟ آیا قرارگاه از تکنولوژی‌های پیشرفته به‌کار برده شده در این پهپاد استفاده کرده است؟

 

ببینید! اگر قرار بود آرکیو 170از پهپاد‌های ما در تکنولوژی برتر باشد که اسیر نمی‌شد. اگر هم از آن استفاده‌ای شده، استفاده ابزاری بوده است که از گفتنش معذوریم. همه دنیا شاهد بود پهپادی که قابلیت کنترل از ایستگاه زمینی و ماهواره‌ای داشت و حتی برنامه‌ای به آن داده بودند که مسیر مشخصی را برود و برگردد و درصورت نیاز در درجه اول اطلاعات ذخیره شده و در درجه دوم خودش را منهدم کند، چطور اسیر شد.

 

*    آیا قرارگاه با شهید طهرانی مقدم پروژه مشترکی را دنبال می‌کرد؟

 

خدا رحمت کند شهید طهرانی مقدم را ، او دوست داشت همه کارهایش در خفا انجام شود اما با وجود گمنام بودن این شهید بزرگ، کارهایش برای کشور بسیار مفید و مؤثر بود. کارهای شهید طهرانی مقدم برای سیستم‌های زمین به زمین خیلی مؤثر بود اما در بخش زمین به هوا ما کاری با این شهید بزرگوار نداشتیم و تنها از تجربیات ایشان استفاده کردیم.

 

*    در دیدار‌های خصوصی که به همراه سایر فرماند‌هان نظامی کشور با رهبر معظم انقلاب دارید ایشان چه توصیه‌های نظامی و غیرنظامی به فرماندهان دارند؟

 

در بخش سیستمی نخستین توصیه ایشان به همه نیروهای مسلح اولویت قراردادن نیروی انسانی به تجهیزات است. ایشان معتقدند که ما همواره به یک سیستم نظامی می‌توانیم برسیم اما باید مراقب باشیم که نیروی متخصص و کارآمدمان را از دست ندهیم. در بخش تحقیقات ایشان تأکیدات فراوانی دارند، به‌خصوص در دیداری که با فرمانده نیروی هوایی خدمت ایشان شرفیاب شدیم، فرمودند که جهاد خود‌کفایی برای نخستین‌بار در نیروی هوایی تشکیل شد و این اسم را هم خودشان انتخاب کردند. ایشان بر بومی‌سازی‌ سیستم‌ها تأکید ویژه دارند، به‌خصوص در سیستم‌های پیچیده نظامی.

 

*    4 هنر برای دستگیری ریگی

 

جزئیات ناگفته از دستگیری ریگی را نمی‌شود گفت؛ چون این اصل تاکتیک است و اگر قرار باشد چنین عملیات‌هایی دوباره تکرار شود کسانی که قصد کمک دارند، دیگر کمکشان باعث تخریب ماموریت می‌شود. اجازه دهید تا جزئیات این عملیات را افشا نکنیم. در آن زمان 4 هواپیما به‌طور همزمان وارد کشور شده بودند که بایستی به 4 نقطه دنیا پرواز می‌کردند. اولا شناسایی این هواپیما توسط پدافند هوایی یک کار کاملا تکنیکی است چرا که هواپیما روی سیستم‌های راداری فقط یک اثر راداری است و مشخص نمی‌کند که ریگی در کدام هواپیما بوده است. انتخاب اشتباه هواپیما باعث از دست رفتن آن هواپیما می‌شد، چون ملعونی مثل ریگی که از هیچ جنایتی ابا نداشت اگر متوجه عملیات می‌شد احتمال داشت به‌عنوان آخرین کار انتحاری، هواپیما را با تمام سرنشین‌هایش وارد یکی از شهرهای جمهوری اسلامی ایران کند و یک فاجعه بزرگ رخ می‌داد. این عملیات با کار منسجم خلبانان نیروی هوایی به‌مدت یک ساعت به طول انجامید. حتی سنتر مرکزی مهرآباد هم که در جریان این عملیات محرمانه نبود، مرتب اعلام می‌کرد چرا اجازه ورود و ادامه مسیر به این هواپیما نمی‌دهید. اینگونه عملیات‌ها در دنیا اگر بی‌نظیر نباشد کم نظیر است چرا که جمع‌آوری اطلاعات در این عملیات یک هنر، تجزیه و تحلیل آن یک هنر و حفظ آن هنر سوم و اقدام بموقع هنر چهارم بود.

 

[ شنبه 24 اسفند 1392برچسب:موشک اس 300 + پدافند + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 14:19 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عکس منتشر نشده از بیت‎الزهرا (س) در مدینه

از چندين قرن قبل بر قفل در حضرت زهرا(سلام‌الله عليها)شعري به عربي نوشته شده كه متن آن چنين است: «هو الحبيب الذي ترجي شفاعته لكل هولٍ من الأهوال مقتحم»، اما كسي نمي‌دانست كه بر پشت اين قفل در چه نوشته شده است؟امروز اين رازها پنهان آشكار شده است.
 
 
به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، در كنار مرقد شريف پيامبر اكرم (ص) خانهٔ حضرت زهرا (ص) قرار دارد كه در اين خانه رازهاي ناگفته فراواني پنهان است. شيعيان با حضور در حرم نبوي به زيارت اين خانه مي‌روند تا در جوار بيت ام ابيها دعا و نماز خوانده و با درس هاي تاريخ صدر اسلام بيشتر آشنا شوند.
 
گرچه خانه حضرت زهرا(سلام‌الله عليها) را در مدينه منوره قفل زده‌اند، اما همان «قفل» در بسته هم اين رازها را در دل خود نگهداشته است و با خواندن شعري كه بر روي آن قفل نوشته‌اند، مي‌توان گوشه‌اي از اين رازها را دريافت.
 
به تازگي يكي از مديران كاروان‌هاي زائران ايراني به نام آقاي «محسن شهرابي» موفق شده بود كه از پشت قفل در خانه حضرت زهرا تصوير بردار كه اين تصوير رازها پشت قفل در را نيز بازگو مي‌كند. در پشت اين قفل اين مصرع «حاشاه أن يحرم الراجي مكارمه ... أو يرجع الجار منه غير محترم» حك شده است. كه ترجمه آن مي‌شود «از او(پيامبراكرم) به دور است كه محروم كند كسي را كه به كرامات و بزرگواري‌هاي او اميد بسته است.»
 
 
اين نوشته و تصوير بسياري را به تعجب واداشته است ، حتي در كتاب‌هاي تاريخي مطلبي در اين خصوص به ميان نيامده است و تنها در كتاب آقاي رسول جعفريان نوشته شده بود كه روي و پشت قفل در نوشته شده است«هو الحبيب الذي ترجي شفاعته لكل هولٍ من الأهوال مقتحم» «او (پيامبر اكرم)حبيب خدا است كه شفاعت او مورد اميد است براي هر هول و وحشتي كه انسان به سختي در آن واقع شود.» اما اكنون مشخص شد كه مطلب پشت اين قفل با روي آن متفاوت است.
 
اين تصوير كه به تازگي به ثبت رسيده است براي نخستين بار از سوي پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري منتشر مي‌شود تا در دهه فاطمه و ايام شهادت حضرت زهراي اطهر گوشه‌اي از رازهاي نهفته در خانه آن حضرت را بيشتر بدانيم.
[ شنبه 24 اسفند 1392برچسب:مدینه + بیت الزهرا + کاوشگر روز, ] [ 14:19 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سلام سربازم!

گروهی از آزادگان جنگ تحمیلی  با بیانیه‌ی درخواست آزادی هر چه سریعتر مرزبانان اسیر ایرانی شدند پاتوق یاران ضمن تشکر از دولت ایران ودولت پاکستان تلاش برای آزادی این عزیزان  در بند میگوییم.
 
بیش از چندهفته است در محل خدمتت حاضر نیستی ولی غیبت که نمی‌خوری هیچ، بلکه روزی میلیون‌ها بار در دفتر مردانگی و شجاعت این سرزمین روبروی نام عزیزت نوشته می‌شود: حاضر! 
 
مرزداران با شرف کشورم، دست‌هایتان را بسته‌اند و در ناکجا آبادی پنهانتان کرده‌اند تا مثلا به جنگ انقلاب ما بروند و کشورمان را همرنگ جماعت گرداگردمان ناامن کنند، اما خداوند حافظ مدافعان حقیقت است اگرچه در عمق چاه به زندان باشند. 
 
سرباز وطن! حالا «پاسگاه» تو دلهای میلیون‌ها ایرانی که برای آزادیتان دعا می‌کنند. تو دیگر آن سرباز چند ماه خدمت نیستی که خانواده‌ای در انتظارت بود، حالا تو سرداری هستی که یک ملت در انتظار بازگشتت چشم به مرز دوخته است. 
 
برادر! نمی‌دانم غریبانه شب‌هایت چگونه می‌گذرد و درکابوس‌هایت هر شب چند بار صفیر رگبار گلوله می‌پیچد، نمی‌دانم بازگشت به شهر و روستای پدری، جایی که مادری پریشان لحظه‌ها را برای بازگشتت می‌شمرد چقدر محتمل است، نمی‌دانم دولتمردان بی‌آنکه باج به شغال بدهند می‌توانند تو را سالم از چنگ این جماعت جهل بیرون بیاورند یا نه، اینجا اما دل‌ها امیدوار به خداییست که یونس را از شکم ماهی و یوسف را از زندان نجات داد. برای آزدی‌ات دعا می‌کنیم برادر. 
 
یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور
 
کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور
 
[ شنبه 24 اسفند 1392برچسب:سرباز + گروگان + کاوشگر روز, ] [ 14:18 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

4 دلیل عدم توان آمریکا برای حمله به ایران چیست؟

مفاد جدیدترین گزارش های اطلاعاتی
ازیابی جدید راهبردی که ایران هسته ای به آن دست پیدا کرده نشان می دهد که آمریکایی ها تا چند سال آینده به یک دلیل مهم اطلاعاتی قادر به استفاده گزینه نظامی نخواهند بود. در این باره لازم به یادآوری است که تاکنون ارزیابی های اطلاعاتی و راهبردی نشان می دهد که آمریکا به دلایل ذیل عملا امکان استفاده از گزینه نظامی را  ندارد:

1- ضعف شدید اقتصادی، دارا بودن بیش از 15 تریلیون دلار بدهی و کسری بودجه سالیانه که حتی سبب کاهش بودجه نظامی این کشور شده است. برخی برآوردها نشان می دهد که جنگ آمریکا در افغانستان و عراق نزدیک به چهار تریلیون دلار هزینه روی دست آمریکا گذاشته است.

2- عدم همراهی افکار عمومی در داخل و خارج از آمریکا؛ نظرسنجی های معتبر نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق جامعه آمریکایی از هر نوع جنگ نظامی حتی کوتاه و کم دامنه حمایت نمی کنند. این در حالی است که جنگ عراق و افغانستان نفرت افکار عمومی در خارج از آمریکا را نسبت به این کشور به نحو چشمگیری افزایش داده است. ایجاد جنگ جدید آنهم در شرایطی که هنوز چند سالی از جنگ های افغانستان و عراق نگذشته به شدت افکار عمومی دنیار را نسبت به آمریکا تحریک خواهد کرد.

3-  عدم اطمینان به نتیجه بخش بودن استفاده از گزینه نظامی در دستیابی به هدفگذاری ها؛ برآوردهای منتشر شده نشان می دهد که دستگاه نظامی و اقتصادی آمریکا نتیجه مطلوب از جنگ عراق و افغانستان نگرفت. در دلایل عدم استفاده از گزینه جنگ در مقابل ایران و سوریه نیز عدم اطمنیان به نتیجه بخش بودن استفاده از گزینه نظامی از جمله ارزیابی های مقامات اطلاعاتی و نظامی آمریکا بوده است.

4-  آمریکایی ها خاصتا در باره استفاده از گزینه نظامی در مقابل برخی کشورها منجمله ایران این ارزیابی بازدارنده را دارند که از نحوه پاسخ به حمله نظامی توسط ایران اطلاع دقیقی ندارند. به اعتقاد برخی تحلیلگران در تهران این مسئله ریشه در ضعف اطلاعاتی آمریکا از ایران دارد.

دلایل دیگری را هم در این باره می توان برشمرد.

با این وجود اخیرا یک ارزیابی اطلاعاتی که در اختیار ایران هسته ای قرار گرفته است نشان می دهد که آمریکایی ها تا چند سال آینده امکان استفاده از گزینه نظامی را به شدت با تردید روی میز تصمیم گیری نهایی قرار خواهند داد.

این ارزیابی که به رمزگشایی از برخی اظهارات مقامات اطلاعاتی و نظامی آمریکا متکی است، معتقد است آمریکایی ها معتقدند که کشورهای رقیب آنها از توان و امکانات نظامی آنها برآورد بسیار مناسب و کاملا عملیاتی جهت هرگونه مواجهه و پاسخ دهی دارند.

به طوریکه که اخیرا مسئولان آمریکایی نیز اعتراف کرده اند که بیشتر اسنادی که اسنودن به آنها دست یافته است، درباره توانمندی های نظامی آمریکا است و حدود 10 درصد از آنها برنامه های جنجال برانگیز نظارت داخلی را شامل می شود.

آنها معتقدند اینک چین و علی الخصوص روسیه برآورد دقیقی در چند ماه خیر از توانمندهای نظامی آمریکا کسب کرده است.

در همین زمینه رئیس ستاد مشترک آمریکا تأکید کرده افشاگری های «ادوارد اسنودن» میلیاردها دلار به آمریکا خسارت زده است و رفع خسارت های امنیتی ناشی از آن دو سال زمان خواهد برد.

 

مارتین دمپسی اعلام کرده وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیروی ماموریت ویژه ای را در این باره به دلیل «بزرگی این چالش» تشکیل داده است.

[ شنبه 24 اسفند 1392برچسب:ناتوانی آمریکا + حمله + ایران + کاوشگر روز, ] [ 14:16 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عکس/خلبان شیرودی دقایقی بعد ازشهادت

پیکر خلبان دلیر هوانیروز علی اکبر شیرودی دقایقی بعد از شهادت
[ شنبه 24 اسفند 1392برچسب:شهید شیرودی + شهادت + ارتش + کاوشگرروز, ] [ 14:15 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

گلایه امیر پوردستان از فیلم "چ"

سرتیپ احمد رضا پوردستان در جمع خبرنگاران گفت: سال 58 نخستین ناامنی ها را در مرزهای غرب و جنوب غرب کشور شاهد بودیم که در همان زمان نیز نخستین یگانی که لباس رزم پوشید و در مرزها برای مقابله با دشمنان و ضد انقلاب حاضر شد نیروی زمینی ارتش بود.
وی یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی را پیوستن ارتشیان به صفوف مردم و تبعیت از امام خمینی(ره) دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران شوک ژئوپلتیکی بزرگی برای آمریکایی ها بود، چرا که ایران تا آن زمان یکی از اقمار آمریکا به حساب می آمد.
امیر پوردستان افزود: پیش از انقلاب ایران، شمال خلیج فارس زیر سلطه آمریکا بود و آمریکایی ها کاملاً به صادرات نفت کشورهای حوزه خلیج فارس کنترل کامل داشتند و مسیر انرژی باید زیر نظر آمریکایی طی می شد.
وی گفت: بیش از سه هزار کیلومتر مرزهای آبی و خاکی ایران با اتحاد جماهیر شوروی نیز بهترین جایی بود که آمریکایی می توانستند کوچکترین حرکت اتحاد جماهیر شوروی را رصد کنند.
امیر پوردستان با بیان این که ارتش ایران ژاندارم منطقه شده بود و این بدین معنی بود که ایران چوب دستی آمریکا در منطقه به شمار می آمد، افزود: ارتش ایران همیشه ملزم به تنبیه کشورهای منطقه بود و از سوی دیگر این ارتش باید در منطقه جلوتر از ناتو حرکت می کرد و در مقابل ورشو می ایستاد و در صورتی که جنگی در این منطقه روی می داد ایران باید زمین می سپرد و زمان می گرفت تا نیروهای آمریکایی از اقیانوس آرام خود را برسانند.
فرمانده نیروی زمینی تاکید کرد: انقلاب اسلامی همه این منافع را از آمریکا گرفت و دست نظام سلطه را از ایران کوتاه کرد و ابهت آمریکا را شکست و از این رو آمریکا نیز همه درها را به روی ایران بست ، موج ترورها ، بمب گذاری ها و ناامنی ها را در شهرها و استان های مرزی کشور با محوریت شمال غرب آغاز کرد و از اینجا هنرنمایی نیروی زمینی آغاز شد.
امیر پوردستان افزود: سیستان و بلوچستان ، خوزستان ، گنبد ، ترکمن صحرا ، پاوه ، سنندج و دیگر شهرهای جنوبی و غربی ایران به علت شیطنت های آمریکایی ناامن شد و یگان های نیروی زمینی در مقابل این ناامنی مقتدرانه ایستادند تا جایی که در همان اوایل درگیری دو هزار نفر از نیروی زمینی و 44 هزار نفر از هوانیروز به شهادت رسیدند.
وی درباره فیلم (چ) گفت: اگر چه این فیلم با زحمات فراوان به هنرنمایی های بسیار خوب ساخته شده اما حق نیروی زمینی ، حق شهید فلاحی و حق شهید کشوری در این فیلم ادا نشده است چرا که یکی از دلایل اصلی سقوط نکردن پاوه حضور جدی شهید کشوری به شمار می رود.
امیر پوردستان افزود: زمانی که پاوه محاصره شد تنها تعداد کمی از نیروهای سپاه ، ارتش ، نیروهای شهید چمران و بومی در این شهر وجود داشتند و ضد انقلاب شهر را هم دائماً هدف گلوله های خود قرار داده بود و ساعاتی دیگر این شهر سقوط می کرد.
وی گفت: شهید فلاحی همان زمان به کرمانشاه رفت و در جمع هوانیروز خطر سقوط پاوه را خبر داد که در این میان شهید کشوری با شجاعت تمام نزدیک غروب آفتاب سوار بالگرد نظامی خود شد و به سمت ضد انقلاب در پاوه حمله کرد و نقشه سقوط پاوه را نقش بر آب کرد و همان شب نیز امام خمینی (ره)‌ پیام رفع سقوط پاوه را به مردم دادند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: آمریکا پس از شکست نقشه هایش در کردستان دید نمی تواند از این طریق نظام اسلامی ما را سرنگون کند، نقشه را عوض کرد و از صدام خواست به ایران حمله کند و پاداش صدام را از این حمله و ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران، خوزستان انتخاب کرد.
امیر پوردستان گفت: در سنگرهای عراقی بسیاری از نقشه هایی که به دستمان می رسید خوزستان هم ضمیمه نقشه عراق بود و صدام برای به دست آوردن خوزستان حاضر بود هر جنایتی را انجام دهد.
وی افزود: پس از حمله عراق نیز نخستین یگان های حاضر در منطقه یگان های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، چرا که این یگان ها بافت عملیاتی داشتند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ‌عراق 12 لشکر و 45 تیپ مستقل رو در روی ایران قرار داده بود و نقش نیروی زمینی در جنگ و دفاع مقدس نقشی کلیدی ، پررنگ و اثرگذار بود تا جایی که امام خمینی (ره) در پایان جنگ فرمودند که نیروی زمینی قهرمان، همیشه در نوک پیکان حملات دشمن بود.
امیر پوردستان با بیان این که نیروی زمینی در هشت سال دفاع مقدس دو میلیون و 500 هزار سرباز را آموزش داد و به دفاع از این آب و خاک فرستاد، گفت: این تعداد با آمار بسیج برابری می کند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که کنترل تمامی مرزها از مرز ترکیه تا اروند که 1300 کیلومتر است با ارتش بود ، گفت: نیروی زمینی در تمامی عملیات دفاع مقدس شرکت داشت و یگان های توپخانه ، زرهی ، مهندسی ، پل و هوانیروز نیروی زمینی همواره در کنار سپاهیان اسلام و نیروهای بسیجی فعالیت می کردند.
امیرپوردستان افزود: بخش عمده فعالیت یگان های زرهی در عملیات کربلای 5 با نیروی زمینی ارتش و لشکر 92 زرهی بود.
وی گفت: جنگ که تمام شد همچنان یگان های نیروی زمینی در مرزها ماندند و مقابله با منافقان را آغاز کردند و حتی بعد از عملیات مرصاد نیز منافقان در قالب تیم های ترور از مرزها می گذشتند و نیروی زمینی کار مرزبانی را با قوت انجام می داد و یگان های مهندسی نیز کار پاکسازی مناطق آلوده را انجام می دادند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: تاکنون یگان های پاکسازی مناطق آلوده نیروی زمینی ارتش 180 شهید تقدیم ایران اسلامی کرده و بیش از یک میلیون هکتار از زمین های آلوده کشور به مین و بمب و مواد منفجره پاکسازی شده و هم اکنون به مناطق صنعتی ، کشاورزی و استخراج نفت تبدیل گشته است.
امیر پوردستان با اشاره به این که امروز پشتیبانی بالگردی از تمامی مرزهای کشور حتی مرزهایی که حفاظت از آن به عهده سپاهیان و نیروی انتظامی هم باشد، با نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: پدافند ارتفاع پست کشور نیز بر عهده این نیروی خدایی و مقتدر ارتش است.
وی تربیت سالانه بین 300 تا 350 هزار سرباز در نیروی زمینی و آموزش زندگی در شرایط سخت ، چتربازی ، ‌دفاع در کوهستان ، آموزش های فنی و حرفه ای و عقیدتی سیاسی را نیز از وظایف نیروی زمینی ارتش خواند و گفت: این سربازان زمانی که خدمت را ترک می کنند و به جامعه بازمی گردند می توانند به راحتی روی پای خود بایستند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش فعالیت های ورزشی نیروی زمینی را بسیار مثبت خواند و افزود: نیروی زمینی تنها نیرویی است که در بیش از 18 رشته ورزشی مدال آور است.
امیر پوردستان همچنین جابجایی پادگان ها را نیز از فعالیت های محوری نیروی زمینی خواند و گفت: از زمانی که فرمانده کل قوا دستور جابجایی پادگان ها از داخل شهرها را صادر کردند پادگان های مشهد ، بیرجند ، زاهدان ، بجنورد ، اهواز و تبریز کارهای انتقالشان انجام و پادگان های دیگر در خارج شهر ساخته شده است و در آینده ای نزدیک پادگان های داخل این شهرها به محیط های شهری باز می گردد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: در حوزه خودکفایی نیز جوانان متعهد و مستعد را به مراکز دانشگاهی فرستادیم و از ظرفیت عظیم افسران وظیفه استفاده ای مفید کردیم تا جایی که امروز فعالیت های علمی نیروی زمینی زبان به زبان می گردد و من اعلام می کنم نیروی زمینی بر روی لبه دانش حرکت می کند.
امیرپوردستان، رونمایی از زره مایع که در جلیقه های ضدگلوله استفاده شده و وزن این جلیقه ها را به یک دهم کاهش داده است، ساخت خودروی تاکتیکی نینوا ، طراحی و ساخت سلاح تک تیرانداز شاهر با برد 3 کیلومتر و ضد بالگرد با قدرت نفوذ عالی ، تولید انواع پارازیت رسان ها در باندهای مختلف که می تواند حرکت های آفندی دشمن را به راحتی کور کند و تولید انواع چترهای پرش برای نفرات ، مهمات و ادوات زرهی را از جمله کارهایی دانست که همین جوانان مستعد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.

[ سه شنبه 20 اسفند 1392برچسب:فیلم چ + نیروی زمینی + پوردستان + انتقاد + کاوشگرروز, ] [ 13:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نجات 14 صیاد ایرانی توسط نداجا

دریادار سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: یک فروند لنج صیادی ایرانی که در محدوده آبهای آزاد مشغول به صیادی بود توسط دزدان دریایی مورد حمله قرار گرفت و دزدان دریایی ضمن وارد کردن صدمات، کلیه اقلام موجود در لنج اعم از مواد غذایی، سوخت و اموال ارزشمند لنج را ربوده و با هدایت لنج به نقطه نامعلوم در دریا آن را رها و گریختند.
جره افزود: به دنبال اعلام مالک لنج صیادی به نیروی دریایی مبنی بر مفقود شدن لنج و عدم برقراری ارتباط، تیم امداد و نجات ناوگروه بیست ونهم پس از یک هفته جستجو در محدوده احتمالی مفقود شدن، موفق به یافتن لنج سرگردان شده که 14 خدمه لنج را پس از ارائه خدمات مورد نیاز به سواحل ایران منتقل و به کمک منطقه سوم نیروی دریایی لنج را به صاحب خود بازگرداندند.
وی اظهار داشت: طی چند روز گذشته نیز یک فروند کشتی تجاری ایرانی که به علت نقص فنی در مسیر متوقف شده بود نیز مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت که با هوشیاری و اقدام به موقع تیم محافظ کشتی و حضور ناوگروه بیست و نهم دزدان دریایی متواری و تیم فنی نیروی دریایی نیز با ارائه کمک فنی نقص کشتی تجاری مرتفع و تحت حمایت ناوگروه به صوب مقصد عزیمت کرد.
مالک لنج وکلیه خدمه زحمتکش لنج نیز از اقدام به موقع ناوگروه نداجا و نجات جان آنها از سرگردانی و مرگ قریب الوقوع که ناشی از عدم وجود مواد غذایی بویژه آب شیرین و سوخت جهت تحرک لنج بوده قدردانی کردند.

[ سه شنبه 20 اسفند 1392برچسب:نجات صیاد + نیروی دریایی + کاوشگر روز, ] [ 13:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سخن حکیمانه ...

[ سه شنبه 20 اسفند 1392برچسب:سخنان حکیمانه + کاوشگر روز, ] [ 7:7 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تکه ای از بهشت ...

 

 

                   صحن گوهر شاد

 

                 

هر چند حال و روز زمین و زمان بد است

یک تکه از بهشت در آغوش مشهد است

حتی فرشته ای که به پابوس آمده

انگار بین رفتن و ماندن مردد است

اینجا مدینه نیست، نه، اینجا مدینه نیست

پس عطر و بوی کیست که مثل محمد (ص) است

حتی اگر به آخر خط هم رسیده ای

اینجا برای عشق شروعی مجدد است

هر جا دلی شکست به اینجا بیاورید

اینجا بهشت، شهر خدا، شهر مشهد است

[ دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:بهشت روی زمین + امام رضا + بارگاه ملکوتی + کاوشگر روز, ] [ 9:48 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ما به دشمن اعتماد نداریم

 صالحی:
فرمانده کل ارتش  : دشمن ما می‌خواهد اثبات کند من با شما مهربانم و برخی هم در داخل دانسته یا ندانسته در این راستا گام بر می‌دارند که البته موضع ما کاملاً روشن است. ما به دشمن اعتماد نداریم.
ارتش چه فرمانده با بصیرت وزمان شناسی دارد ایشان همیشه کم سخن می گوید اما همچون در و گوهر والبته ما یاران پاتوقی  ضمن همراهی با نظر او معتقدیم با کسانی رنگ وبویی دشمن  پیدا  کردند  هم باید برحزر باشیم 
 
اخبرگزاری فارس: برخی در داخل دانسته یا ندانسته دشمن را مهربان می‌دانند/ ما به دشمن اعتماد نداریم
 

به نقل از روابط عمومی  ارتش، صالحی فرمانده کل ارتش در همایش سراسری روحانیون آجا که صبح امروز در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش  برگزار شد، طی سخنانی به اهمیت موضوع دشمن شناسی پرداخت و در این خصوص تصریح کرد: دشمن ما می‌خواهد اثبات کند من با شما مهربانم و برخی هم در داخل دانسته یا ندانسته در این راستا گام بر می‌دارند که البته موضع ما کاملاً روشن است. ما به دشمن اعتماد نداریم.

صالحی در ادامه با بیان اینکه ما باید بدانیم دشمن، دشمن است و قابل اعتماد نیست، خاطر نشان کرد: استکبار همواره با نقشه های راه پیش می رود و امروز قصدش از آرام جلوه دادن روابط این است که ملت دست از آرمان های انقلابی خود بردارد.

فرمانده کل ارتش با اشاره به این که به هیچ وجه به دشمن اعتماد نداریم، خاطر نشان کرد: در این خصوص هوشیارانه عمل خواهیم نمود و اجازه نمی دهیم کلام فرمانده معظم کل قوا روی زمین بماند و بر این اساس، در زمینه آمادگی های نظامی، قائل به غفلت و راحت باش نیستیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری در خصوص نگرانی درباره مسائل فرهنگی، تصریح کرد: تلاش برای رفع نگرانی های فرهنگی موجود در جامعه  وظیفه خطیر همه دستگاه ها است.

صالحی در این زمینه افزود: سیره ایثار و جهاد که جزو فرهنگ انقلاب اسلامی است، باید به مدار خودش باز گردد و جای خود را به چیز دیگری ندهد.

وی خطاب به روحانیون شرکت کننده در این همایش گفت: شما در بستری هستید که در  هماهنگی با فرماندهان می توانید در زمینه اخلاق رفتاری، حرکت عملی را انجام دهید.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: مطئمن باشید مادامی که فرماندهان، روحانیون و  حفاظت اطلاعات دست در دست هم بدهند، ان شاء الله ما در مسیر هدایت و تعالی رو به جلو می رویم.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایام فاطمیه  و تقارن آن با تعطیلات عید نوروز، خاطرنشان کرد: بستر مهم  فرهنگی ما بستر فاطمی است و اگر بتوانیم قدرت هدایت  معنوی را در آستانه شادی ها با آن فرهنگ متعالی جا بیندازیم تا به عنوان امری حاشیه ای قرار نگیرد، حرکتی بزرگ انجام داده ایم لذا اگر کسی می خواهد قدرت تعالی خود را نشان دهد، باید فرهنگ فاطمی را احیا نماید.

[ دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:صالحی + فرمانده ارتش + کاوشگر روز, ] [ 9:46 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

داستان عقاب ...

مردی تخم عقابی پیدا کرد و آن را در لانه مرغی گذاشت. عقاب با بقیه جوجه ها از تخم بیرون آمد و با آن ها بزرگ شد.

در تمام زندگیش همان کارهایی را انجام داد که مرغها می کردند؛ برای پیدا کردن کرم ها و حشرات زمین را می کند و قدقد می کرد و گاهی با دست و پا زدن بسیار، کمی در هوا پرواز می کرد.

سالها گذشت و عقاب خیلی پیر شد. روزی پرنده با عظمتی را بالای سرش بر فراز آسمان ابری دید. او با شکوه تمام، با یک حرکت جزئی بالهای طلاییش برخلاف جریان شدید باد پرواز می کرد.

عقاب پیر بهت زده نگاهش کرد و پرسید: این کیست؟

همسایه اش پاسخ داد: این یک عقاب است. سلطان پرندگان. او متعلق به آسمان است و ما زمینی هستیم.

عقاب مثل یک مرغ زندگی کرد و مثل یک مرغ مرد. زیرا فکرمی کرد یک مرغ است

[ دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:داستان آموزنده + عقاب + کاوشگر روز, ] [ 9:45 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

یادی از صدیق والا و دوست داشتنی شهید همت

شهدا همیشه خنده  رو بودند.

یک روز که فرماندهان ارتش، در یک قرارگاه نظامی برای طراحی یک عملیات، همه جمع شده بودند، حاج همت هم از راه رسید، امیرعقیلی، سرتیپ دوم ستاد «لشکر 30 پیاده گرگان»، حاجی را بغل کرد و کنارش نشست، امیر عقیلی به حاج همت گفت: «حاجی ! یک سوال دارم، یک دلخوری خیلی زیاد، من از شما دلخورم.»
حاج همت گفت: «خیر باشد! بفرمائید! چه دلخوری؟»
امیر عقیلی گفت: «حاجی ! شما هر وقت از کنار پاسگاه های ارتش، از کنار ما که رد می شوی، یک دست تکان می دهی و با سرعت رد می شوی. اما حاجی جان، من به قربانت بروم، شما از کنار بسیجی های خودتان که رد می شوی، هنوز یک کیلومتر مانده، چراغ می دی، بوق می زنی، آرام آرام سرعت ماشین ات را کم می کنی، بیست متر مانده به دژبانی بسیجی ها، با لبخند از ماشین پیاده می شوی،دوباره باز دستی تکان میدهی، سوار می شوی و میروی. رد میشی اصلا مارو تحویل نمی گیری حاجی، حاجی به خدا ما هم دل داریم.»
حاج همت این ها را که از امیر عقیلی شنید، دستی به سر امیر کشید و خندید و گفت: «برادر من!اصل ماجرا این است که از کنار پاسگاه های شما که رد می شوم، این دژبان های شما هر کدام چند ماه آموزش تخصصی می بینند که اگر یک ماشین از دژبانی ارتشی ها رد شد، مشکوک بشوند؛ از دور بهش علامت میدهند، آرو آروم دست تکان میدهند، اگه طرف سرعتش زیاد بشه، اول علامت خطر میدهند،بعد ایست میدهند، بعد تیر هوائی میزنند، آخر کار اگر خواست بدون توجه دژبانی رد بشود.به لاستیک ماشین تیر میزنند.
ولی این بسیجی هایی که تو میگی، من یک کیلومتر مانده بهشان مرتب چراغ میدم، سرعتم رو کم میکنم، هنوز بیست متر مانده پیاده می شوم و یک دستی تکان میدهم و دوباره می خندم و سوار می شوم و باز آرام از کنارشان رد می شوم. آخر این بسیجی ها مشکوک بشوند.اول رگبار می بندند. بعد تازه یادشان میاد که باید ایست بدهند.
یک خشاب و خالی می کنند، بابای صاحب بچه را در می آورند، بعد چند تا تیر هوائی شلیک می کنند و آخر که فاتحه طرف خوانده شد، داد می زنند ایست.»

[ دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:شهید همت + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 9:42 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جلوه هایی از شکوه تمدن ایران در تخت جمشید

تخت جمشید واقع در شهر مرودشت، طی سالیان دراز پایتخت باشکوه و تشریفاتی پادشاهی ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌ است. هخامنشیان نام سلسله پادشاهی در ایران دوره باستان است. از هخامنشیان به عنوان بزرگترین امپراتوری جهان از نظر گستردگی و جمعیت نام برده شده است و بیش از ۴۹ میلیون نفر از ۱۱۲ میلیون جمعیت جهان آن زمان در این سرزمین زندگی می‌کرده‌اند.
تخت جمشید واقع در نزدیکی شهر مرودشت، طی سالیان دراز پایتخت باشکوه و تشریفاتی پادشاهی ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌ است. هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان برای دیدن این شاهکار باستانی به مرودشت سفر می کنند. این مکان از سال ۱۹۷۹ یکی از آثار ثبت شدهٔ ایران در میراث جهانی یونسکو است.

 

جلوه هایی از شکوه تمدن ایران در تخت جمشید شیراز (عکس)

جلوه هایی از شکوه تمدن ایران در تخت جمشید شیراز (عکس)

جلوه هایی از شکوه تمدن ایران در تخت جمشید شیراز (عکس)

جلوه هایی از شکوه تمدن ایران در تخت جمشید شیراز (عکس)

جلوه هایی از شکوه تمدن ایران در تخت جمشید شیراز (عکس)

جلوه هایی از شکوه تمدن ایران در تخت جمشید شیراز (عکس)

جلوه هایی از شکوه تمدن ایران در تخت جمشید شیراز (عکس)

جلوه هایی از شکوه تمدن ایران در تخت جمشید شیراز (عکس)

جلوه هایی از شکوه تمدن ایران در تخت جمشید شیراز (عکس)

جلوه هایی از شکوه تمدن ایران در تخت جمشید شیراز (عکس)

جلوه هایی از شکوه تمدن ایران در تخت جمشید شیراز (عکس)

جلوه هایی از شکوه تمدن ایران در تخت جمشید شیراز (عکس)

جلوه هایی از شکوه تمدن ایران در تخت جمشید شیراز (عکس)

[ دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:تمدن + ایران باستان + تخت جمشید + مرودشت + کاوشگر روز, ] [ 9:38 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دعا كنید پدرم شهید بشه! ...

این مطلب بر گرفته از مطالب دوستانی است که در پست مطلب خود گذاشته بود.

گفت : " فقط دعا كنید پدرم شهید بشه!"
خشكم زد. گفتم دخترم این چه دعاییه؟
گفت:آخه بابام موجیه!
گفتم خب انشاالله خوب میشه، چرا دعا كنم شهید بشه؟
گفت : آخه هروقت موج میگیردش و حال خودشو نمیفهمه شروع میكنه منو
و مادر و برادرم رو كتك میزنه! ،
اما مشكل ما این نیست!
گفتم: دخترم پس مشكل چیه؟
گفت: بعداینكه حالش خوب میشه ومتوجه میشه چه كاری كرده شروع میكنه دست و پاهای هممون را ماچ میكنه و معذرت خواهی میكنه.
آقا ما طاقت نداریم شرمندگی پدرمون را ببینیم.

آقا جان تو رو خدا دعا كنید پدرم شهید بشه!

[ شنبه 17 اسفند 1392برچسب:جانباز + موجی + کاوشگر روز, ] [ 9:14 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نیروهای آمریکا در منطقه، در تور نظامی ایران اند

اوباما در دیدارنوچه اش نتانیاهو مدعی شد وقتی که ما به ایران می گوییم گزینه نظامی روی میز است شاهد آن حضور 25 هزاز نظامی در منطقه هستند و در این رابطه یک مقام مسول در ستاد کل نیروی های مسلح ایران اظهار داشته اظهارات اوباما غیر کارشناسانه ودور از واقعیت است و از آن می توان به عنوان طنز سال استفاده کرد ما یاران پوتوقی هم از اینکه این روزها اوباما خیلی قاط زده شوکه شدیم  به او میگوییم حالا می خواهی برای سرپا نگه داشتن چند روز ی دیگر رژیم جعلی و بچه کش بلوف بزنید مختارید ولی این بچه های مادر مرده را از خانه و کاشانه آواره کردید برابر اطلاع موثق اکثر ا دچار آسیب شدید روانی شدند را ازچنگ قدرتمند سربازان ایرانی نجات بدهید وگرنه توسط شیران ایرانی در موقع لازم صید خواهند شد

آنچه شرط بلاغت است به تو میگوییم خواه پند گیر خواه ملال

[ شنبه 17 اسفند 1392برچسب:نیرو + نظامی + کاوشگر روز, ] [ 9:13 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

برای حل مشکلاتتان کلید را از خدای لاشریک بخواهید نه غرب مشرک!

امروز صبح داشتم قرآن می خوندم که به این آیه مبارکه رسیدم یعنی آیه ۵٩ سوره انعام:

وَعِندَهُ مَفَاتِحُ الْغَيْبِ لَا يَعْلَمُهَا إِلَّا هُوَ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَمَا تَسْقُطُ مِن وَرَقَةٍ إِلَّا يَعْلَمُهَا وَلَا حَبَّةٍ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ وَلَا رَطْبٍ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُّبِينٍ

کلیدهای غیب، تنها نزد اوست؛ و جز او، کسی آنها را نمی‌داند. او آنچه را در خشکی و دریاست می‌داند؛ هیچ برگی (از درختی) نمی‌افتد، مگر اینکه از آن آگاه است؛ و نه هیچ دانه‌ای در تاریکیهای زمین، و نه هیچ تر و خشکی وجود دارد، جز اینکه در کتابی آشکار [= در کتاب علم خدا] ثبت است.

پس برای حل مشکلاتتان کلید را از خدای لاشریک بخواهید، نه غرب مشرک!

[ شنبه 17 اسفند 1392برچسب:کلید + کاوشگر روز, ] [ 9:13 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ماجرای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها توسط روحانی

در اولین مرحله واریز یارانه نقدی به حساب خانوارها، با پرداخت ۴۰ هزار و پانصد تومان به ازای هر نفر در ماه، در مجموع ۴ هزار و هشتصد میلیارد تومان به حساب‌ها واریز شد. این مبلغ بعدها با اصلاح یارانه نان به چهل و پنج هزار و پانصد تومان افزایش یافت.

در مهر ماه ۱۳۹۱ برخی مقامات اقتصادی دولت اعلام کردند: مابه‌التفاوت نرخ ارز ۱۲۲۶ تومان و بازار (حدود ۲۴۰۰ تومان) را به مردم بدهیم یعنی ماهانه حدود ۹۰ هزار تومان نصیب هر ایرانی می‌شد.

با حساب دولت احمدی نژاد یارانه هر ایرانی در ماه صد و سی و پنج هزار و پانصد تومان قبل از اجرای مرحله دوم می‌شد که مجلس به جهت جلوگیری از روی کار آمدن مجدد دولت متمایل به منش احمدی نژاد یعنی نه چپ و نه راست و فقط پیرو رهبری جلوی این اقدام دولت را گرفت!؟

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ...

[ شنبه 17 اسفند 1392برچسب:یارانه مرحله دوم + هدفمند + کاوشگر روز, ] [ 9:11 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دستور توقف ترور دانشمندان هسته ای ایران، توسط امریکا به اسرائیل!!؟؟؟

بعد از سخنان اخیر روحانی در جشنواره خوارزمی که : «چرا دانشمندان هسته‌ای و موشک‌های دفاعی ما را می کشید؟» اوباما گفت «دستور توقف ترور دانشمندان هسته ای ایران را به اسرائیل داده ایم !!؟؟؟»

به نظر شما چه اتفاقی افتاده است:

1- عملیات روانی برای جلوگیری از تغییر ادبیات روحانی و مذاکره کنندگان هسته‌ای ایران.

2-  شکست اطلاعاتی موساد و سیا در دو سال اخیر در ایران و ناتوانی از ادامه این روند.

3- ترس از عملیات‌های انتقام جویانه ایرانی‌ها و گروه‌های وابسته به ایران در عمق راهبردی آمریکا، اسرائیل.

4-ایجاد زمان برای خروج صهیونیست ها، از بحران دو ساله ی ضربه ی اطلاعاتی ایران و دستگیری تیمهای ترور موساد.

5-همه موارد یاد شده مضاف بر اینکه در عین حال آمریکا تهدید کرده پوزه بند این سگ در دست من است و اگر در مسیر گفتگوهای هسته‌ای مطیع و گوش به فرمان من نباشید، این سگ را رها می‌کنم!

 

یه چیزم یواشکی بگم مدت زمان اجرای طرح ترور موساد به گفته خودشون هفت ساله بوده، 88 با اولین ترور شروع شد، 21 دی 90 با متلاشی شدن سازمان ترور و دستگیری عواملش، 2 سال است که طرحشان متوقف مانده و سه سال دیگر از زمان اجرای طرحشان باقیمانده،  پس، مراقب آقا گرگه باشیم

[ شنبه 17 اسفند 1392برچسب:ترور + دانشمند + هسته ای + کاوشگر روز, ] [ 9:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حمله نافرجام دزدان‌دریایی به نفتکش ایرانی

امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه ارتباطی و طرح مخابراتی پایگاه دریایی سیرجان، پروژه ارتباطی افتتاح شده را مهم‌ترین مرکز ارتباطی نیروی دریایی عنوان کرد و اظهار داشت: این مرکز می‌تواند آمادگاه ناوگان جنوب و مرکز آموزش دریایی سیرجان را به مناطق عملیاتی جنوب متصل و مرتبط کند. وی بیان داشت: اولویت کاری نیروی دریایی تدابیر مقام معظم رهبری است و حضور در دریاهای آزاد به معنای پیام صلح و دوستی و تامین امنیت اقتصاد کشور است.
سیاری گفت:  اجرایی کردن تدابیر رهبری نظام و فرماندهی کل قوا در عرصه دریا امنیت را برای  دریاها تامین کرد و ما دیپلماسی دفاعی را که هم در زمان جنگ و هم صلح باید فعال  باشد، تحکیم بخشیده‌ایم. فرمانده نیروی دریایی گفت : ناوگروه 29 نیروی دریایی در دریای سرخ حضور دارد و شب گذشته نیز 2 گروه دزدان دریایی در تنگه باب‌المندب به نفتکش جمهوری اسلامی حمله کردند که با قدرت  دریایی نیروهای ما مواجه شدند و پا به فرار گذاشتند.  سیاری خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات فرمانده کل قوا نیروی دریایی یک نیروی علمی، سیاسی، نظامی و بین‌المللی است که سیاسی بودن و بین‌المللی عمل کردن نیاز به این دارد که نیروی دریایی در آب‌های آزاد حضور داشته باشد و پیام صلح و دوستی را به کشورهای منطقه منتقل کند.

[ چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:دزدان دریایی + نیروی دریایی + کاوشگر روز, ] [ 7:57 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

غائله‌ اوکراین از دیدطرفداران روسیه

کارتون/غائله ی اوکراین از دید طرفداران روسیه

[ سه شنبه 13 اسفند 1392برچسب:غائله اوکراین + روسیه + کاوشگر روز, ] [ 9:35 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شگفت انگیزترین نقاشی‌های انگشتی

کشیدن نقاشی های شگفت انگیز کار هر کسی نیست و کمتر افرادی هستند که می توانند با استفاده از قلمو و رنگ شاهکارهای مختلفی را خلق کنندکه چشم هر انسانی را نوازش می دهد. این نقاش ها معمولا در دل تاریخ باقی می مانند و هیچ وقت فراموش نمی شوند.

در میان تمام نقاشان حرفه ای عده ای هم هستند که با هنری خاص کار خود را ادامه می دهند و کمتر از آن ها نامی بده می شود. یک از این نقاش های "زاریا فورمن" نام دارد. این نقاش آمریکایی توانایی خاصی در کشیدن نقاشی های خراق العاده با انگشتان دست دارد.

کاری که در بچگی به شیطنت از آن یاد می شود حالا در دستان این نقاش به هنری بسیار زیبا تبدیل شده است. سبک نقاشی "فورمن" واقع گرایانه است و در نقاشی های او می توان جزئیات زیاد را نیز به راحتی مشاهده کرد. او بیشتر از طبیعت و مخصوصا دریا و کوهای یخی نقاشی می کشد.

به گفته او کشیدن هر کدام از این نقاشی های خراق العاده زمان زیادی را از او می گیرد و برخی ممکن است تا یک ماه زمان لازم داشته باشد. در ادامه می توانید برخی از نقاشی های جالب او را مشاهده کنید.

[ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:تصاویر زیبا + نقاشی انگشتی + کاوشگر روز, ] [ 8:37 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

با خوردن آب‌هویج بستنی چه موادی وارد بدنمان می‌شود

با خوردن آب‌هویج بستنی چه موادی وارد بدنمان می‌شود؟ +جدول خوردن مواد غذایی ضروری برای حفظ سلامتی و استحکام بدن لازم است . فقط باید بدانید که کدام خوراکی ها؛ ارزش غذایی بالاتری دارند. در فرهنگ های مختلف تهیه غذا به روشهای گوناگونی صورت می گیرد که در نتیجه ترکیب های بیشماری از مواد غذایی حاصل میشود.
آب هویج سرشار از ویتامین آ (A) و ث (C) است. یک لیوان آب هویج حدود یک سوم نیاز روزانه بدن به ویتامین ث را تأمین می کند. البته باید حواسمان باشد که برای تأمین کل ویتامین ث مورد نیاز روزانه سه لیوان آب هویج نخوریم! چرا که مصرف بیش از اندازه هر چیزی مثل مصرف کم آن باعث عدم توازن در بدن است. مصرف زیاد آب هویج باعث مسمومیت کبدی و تغییر رنگ پوست به زرد و نارنجی می شود.

طرز تهیه آب هویج بستنی

مواد لازم:


هویج: 4-5 عدد بزرگ

بستنی سنتی: 1-2 قاشق غذاخوری (بسته به ذائقه تون)

طرز تهیه:

هویج ها را پوست می کنیم و می شوییم. آب هویج را با آبمیوه گیری می گیریم و بستنی را به آن اضافه کرده و هم می زنیم. با لذت و خیال راحت از سلامت آن، نوشیدنی خوشمزه را میل می کنیم.

فهرست مواد مغذی

با خوردن آب‌هویج بستنی چه موادی وارد بدنمان می‌شود؟ +جدول

 

آب هویج بستنی

 

توجه فرمائيد كه این مقادير مربوط به مواد مغذي موجود در 100 گرم از است.

بستنی

 

انرژي 215.1 كيلوكالري
آب 59 گرم
كربوهيدرات 22.21 گرم
پروتئين 4.07 گرم
چربي 13.02 گرم
خاكستر 0.93 گرم
كلسيم 131.4 ميلي گرم
فسفر 106.1 ميلي گرم
آهن 0.924 ميلي گرم
روي 0.576 ميلي گرم
مس 0.135 ميلي گرم
پتاسيم 248.5 ميلي گرم
سديم 75.76 ميلي گرم
منيزيوم 28.79 ميلي گرم
سلنيوم 0.002 ميلي گرم
منگنز 0.139 ميلي گرم
ويتامين آ ( رتينول) 118.2 واحد
بتاكاروتن 9.394 ميكرو گرم
آ.توكوفرول 0.267 ميلي گرم
ويتامين ث 0.758 ميلي گرم
ويتامين ب1 0.049 ميلي گرم
ويتامين ب2 0.183 ميلي گرم
ويتامين ب5 0.506 ميلي گرم
ويتامين ب6 0.048 ميلي گرم
ويتامين ب12 0.5 ميكرو گرم
نياسين 0.095 ميلي گرم
فولات 8.14 ميكرو گرم
اسيد چرب اشباع 7.477 گرم
اسيد چرب با چند پيوند غير اشباع 0.453 گرم
اسيد چرب با يك پيوند غير اشباع 3.488 گرم
كلسترول 90.7 ميلي گرم
OLFA 3.488 گرم
LIFA 0.453 گرم
والين 240.7 ميلي گرم
ليسين 296.5 ميلي گرم
leu 352.3 ميلي گرم
ILE 215.1 ميلي گرم
تريپتوفان 47.67 ميلي گرم
هيستيدين 98.84 ميلي گرم
سيستئين 36.05 ميلي گرم
متيونين 90.7 ميلي گرم
THR 168.6 ميلي گرم
تيروزين 169.8 ميلي گرم
فنيل آلانين 175.6 ميلي گرم
قند 22.44 گرم
لاكتوز 7.372 گرم
   

هویج

انرژي 45 كيلوكالري
آب 87 گرم
كربوهيدرات 10.45 گرم
پروتئين 1.09 گرم
چربي 0.179 گرم
خاكستر 0.782 گرم
فيبرخام 1.474 گرم
فيبر خوراكي 3.699 گرم
كلسيم 31.03 ميلي گرم
فسفر 30 ميلي گرم
آهن 0.62 ميلي گرم
روي 0.3 ميلي گرم
مس 0.134 ميلي گرم
پتاسيم 226.9 ميلي گرم
سديم 66.03 ميلي گرم
فلوئور 39.74 ميلي گرم
منيزيوم 13.01 ميلي گرم
سلنيوم 0.001 ميلي گرم
منگنز 0.75 ميلي گرم
موليبدن 8.526 ميكرو گرم
كروم 0.008 ميلي گرم
ويتامين آ ( رتينول) 2455 واحد
بتاكاروتن 2812 ميكرو گرم
آ.توكوفرول 0.417 ميلي گرم
ويتامين اي 0.457 ميلي گرم
ويتامين ك 13.01 ميكرو گرم
ويتامين ث 2.301 ميلي گرم
ويتامين ب1 0.034 ميلي گرم
ويتامين ب2 0.056 ميلي گرم
ويتامين ب5 0.304 ميلي گرم
ويتامين ب6 0.246 ميلي گرم
نياسين 0.506 ميلي گرم
ويتامين ب5 2.885 ميكرو گرم
فولات 13.91 ميكرو گرم
اسيد چرب اشباع 0.034 گرم
اسيد چرب با چند پيوند غير اشباع 0.088 گرم
اسيد چرب با يك پيوند غير اشباع 0.009 گرم
OLFA 0.006 گرم
LIFA 0.076 گرم
والين 46.03 ميلي گرم
ليسين 43.01 ميلي گرم
leu 46.03 ميلي گرم
ILE 43.01 ميلي گرم
تريپتوفان 11.99 ميلي گرم
هيستيدين 16.99 ميلي گرم
سيستئين 8.974 ميلي گرم
متيونين 6.987 ميلي گرم
THR 40 ميلي گرم
تيروزين 21.03 ميلي گرم
فنيل آلانين 33.97 ميلي گرم
قند 4.103 گرم
گلوكز 1.154 گرم
ساكاروز 2.821 گرم
فروكتوز 1.026 گرم
[ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:آب هویج + غذای سالم + کاوشگر روز, ] [ 8:35 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خودرویی که دنیا را تکان داد

کمپانی سوئدی کانگ سیگ خودروی جدیدی معرفی کرده است.این خودرو 1340 اسب بخار قدرت دارد.کمپانی کانگ سیگ طی بیانیه ای اعلام کرد: هدف و اولویت آنها در ساخت این خودرو سرعت بالا نبوده با این حال قادر خواهد بود که تا 273 مایل بر ساعت حرکت کند.

[ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:خودروی زیبا + لوکس + کاوشگر روز, ] [ 8:32 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تانک‌های ایرانی با زره ناوهای هواپیمابر به میدان نبرد می‌آیند

از زمان های بسیار دور اسلحه سازان به دنبال طراحی و ساخت زره برای سربازان و ابزار آلات نظامی خود بودند. آشنایی بشر با علم ذوب فلزات و توانایی تولید آهن و فولاد و سایر فلزات یک گام بلند در ساخت زره ها به شمار می آمد که تا سالیان دراز به عنوان زره جنگجویان به کار می رفت.

اما در 1965 میلادی ماده ای اختراع شد که تغییری انقلابی در بحث زره ها به وجود آورد. در این سال محققان آمریکایی به رهبری یک شیمیدان به نام استفانی ولک به دنبال کشف الیافی سبک و محکم برای تولید تایر سبک تر برای خودروها بودند که "کولار" را کشف کردند. این ماده از همان ابتدا به دلیل استحکام بالایی که داشت برای ساخت زره و پوشش های ضد گلوله مورد توجه قرار گرفت.

میزان مقاومت این ماده 5 برابر فولاد است. از آن پس تقریبا در تمامی جلیقه های ضد گلوله مدرن و حتی کلاهخودهای مورد استفاده نیروهای نظامی، از این ماده استفاده شد.

تانک‌های ایرانی با
جلیقه ساخته شده با کولار

اما با گذشت زمان و پیشرفت فناوری نظامی مشخص شد که افزایش لایه های زره نیز به شکل طبیعی به زیاد شدن وزن و کاهش تحرک سرباز یا خودروهای زرهی منجر می شود که این کاهش سرعت عمل در میدان نبرد مرگبار است.

مثلا در زمینه بررسی عملکرد یک تانک، سه فاکتور عمومي شامل توان آتش، تحرک و حفاظت حدود اثربخشي قابليت هاي این وسیله را مشخص مي کنند البته به اين معني نيست که هر تانک فوق مدرني بايد چنان طراحي شود که همزمان با بهترين سلاح ها و پيشرفته ترين سيستم هاي حفاظتي پوشانده شود و در عين حال بيشترين تحرک را نيز داشته باشد.

به عنوان مثال افزايش زره تانک مشخصا ميزان حفاظت تانک را افزايش مي دهد اما در مقابل با افزودن به وزن، از تحرک زره پوش خواهد کاست. اين دقيقا همان اشتباهي بود که طراحان آلماني با سنگين تر کردن روز به روز تانک هايشان تا پايان جنگ جهاني مرتکب شدند و در نتيجه حاصل کارشان تانک هايي چنان سنگين بود که فقط جابه جا کردنشان کلي تدارکات مي خواست يا مثلا تجهيز تانک به توپ هاي بزرگ تر منجر به کاهش زره براي ثابت ماندن وزن کلي خودرو و در نهايت آسيب پذيري بيشترش خواهد شد.

اشتباه در هر کدام از اين فاکتورها ايرادي به جز ناکار آمدي تحرک يگاني زرهي در ميانه ميدان نخواهد داشت. اين دقيقا همان اشتباه بزرگي بود که انگليسي ها با چيفتن، تانکي با توپي قوي اما تحرک و زرهي ضعيف مرتکب شدند.

در سالهای اخیر تلاشهای گوناگونی برای ارتقاء پوشش های حفاظتی به کار رفته است که از آن میان می توان به بحث انواع زره های نصب شده روی تانک ها اشاره کرد که زره واکنشی مشهورترین این زره هاست.

باید توجه داشت که معمولا عملکرد تمامی موشک های ضد زره بدین صورت است که با نفوذ به زره و از بین بردن خدمه آن کار می کنند یا سیستم های مکانیکی مهم وسیله مورد نظر را نابود کرده و یا از هر دو عملکرد استفاده می کنند.

زره های واکنشی یا ری اکتیو یکی از گونه های زره های وسایل نقلیه هستند که با عملکرد خود باعث کاهش صدمه به زره و بدنه خودروی زرهی مورد نظر می شود و از موثرترین راه ها برای حفاظت تانک ها در مقابل موشک های ضد تانک هستند. البته موشک‌هایی نیز ساخته شده که در مرحلهٔ اول خود یک سر کوچک دارند و برای از بین بردن همین زره واکنشی استفاده می‌ شوند و در مرحله دوم موشک اصلی قرار می گیرد.

انواع زره های واکنشی

ERA یا SLERA

ERA متداولترین نوع زره واکنشی است که در تانک های مدرنی مانند تی 90 هم قابل مشاهده است. اصول کار زره ERA بدین صورت است که مواد و عناصر منفجره فیمابین دو صفحه که این دو صفحه عمدتا فلز هستند قرار می گیرد.

تانک‌های ایرانی با

موشک ضد تانک فرضی هنگامی که به این زره برخورد می کند انفجار مواد منفجره زره باعث می شود که دو صفحه فلزی در جهت انفجار بلغزند و برهم کنش این دو صفحه، لغزش و تغییر زاویه برخورد سبب کاهش تاثیرگذاری موشک برخورد کننده می شود.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:نیروی زمینی + تانک + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 8:30 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پیرترین درخت ایران ...

سرو ابرکوه (یزد) با عمر تقریبی ۴۰۰۰ سال که به عنوان پیرترین درخت ایران و دومین درخت پیر جهان به حساب می‌آید.

عکس/ پیرترین درخت ایران

[ یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:سرو کهن + پیرترین درخت + کاوشگر روز, ] [ 7:50 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

لطفاًبعد ازخواندن این گزارش نوشابه‌ نخورید

میزان بالای قند خون و شیرین کننده های مصنوعی، دفع هر چه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.

۱۰ دقیقه بعد: ۱۰ قاشق چای خوری شکر وارد بدنتان می شود، می دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریک، طعم آن را کمی می گیرد و شیرینی اش را خنثی می کند.

۲۰ دقیقه بعد: قند خونتان بالا میرود و منجر به ترشح ناگهانی و یکجای انسولین می شود، کبدتان شروع می کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون بیشتر از این بالا نرود.

۴۰ دقیقه بعد: حالا دیگه جذب کافئین کامل شده، مردمک های چشم گشاد می شود، فشار خونتان بالا می رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌کند. گیرنده های آدنوزین مغز حالا بلوک می شوند تا از احساس خواب آلودگی جلوگیری کنند.

۴۵ دقیقه بعد: ترشح دوپامین افزایش پیدا می کند و مراکز خاصی در مغز حالت سرخوشی ایجاد می کنند، تحریک می شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین منجر به ایجاد سرخوشی می‌شود.

۶۰ دقیقه بعد:
اسید فسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می چسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا می کند. میزان بالای قند خون و شیرین کننده های مصنوعی، دفع هر چه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.


مدتی بعد:
کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرار آور) وارد عمل می شود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و رویی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شوند و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت ها نیز از دست می‌رود.


مدتی بعدتر: کم کم آن غوغایی که در بدنتان ایجاد شده بود فروکش می‌کند و نوبت به افت قند می‌رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک پذیر می شوید یا خیلی کرخت و بی حال.

حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید دفع کرده اید، آبی که می شد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدنتان باشد. تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین میرود و شما هوس یک نوشابه دیگر می کنید.

[ شنبه 10 اسفند 1392برچسب:مضرات نوشابه + نوشیدنی سمی + کاوشگر روز, ] [ 11:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

صرفا جهت خنده ...


تو کوچه راه میرم یه خانمه با ماشین رفت تو چاله آب پاشید همه صورتم و لباسام خیس شد، وایساده میگه : وای خیس شدید ؟
.
.
.
.
.
گفتم:نه دیدم یه خانم محترمی مثل شما رانندگی یاد گرفته...اینا اشک شوقه!
   

[ شنبه 10 اسفند 1392برچسب:خنده + کاوشگر روز, ] [ 10:56 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حواسمان باشد...

افسران - آهای مردم، متواضع و فروتن باشیم

[ شنبه 10 اسفند 1392برچسب:خانه آخرت + کاوشگر روز, ] [ 10:55 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

وزارت اطلاعات انجام داد، انتشار اسناد جدید به مناسبت سالگرد دستگیری ریگی

از ابتداي انقلاب اسلامي تا کنون دشمنان قسم خورده اسلام و نظام همواره کوشيده اند با طرق گوناگون در  صدد بر اندازي اين نظام الهي و در نهايت اسلام ناب محمدي (ص) بر آيند. گروهک هاي ضد انقلاب با رويکردهاي قومي، تحميل جنگ 8 ساله، تروريسم ، تهاجم  فرهنگي، روش هاي بر اندازي نرم و... راهبردها و تاکتيک هاي برگزيده  دشمن در طول اين ساليان بوده است.در اين ميان اما

[ شنبه 10 اسفند 1392برچسب:ریگی + کاوشگر روز, ] [ 10:54 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آقا گندم بریز برام، به خدا کفترت میشم ...

[ شنبه 10 اسفند 1392برچسب:امام رضا + کاوشگر روز, ] [ 10:53 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شهدا شرمنده ایم ....

شهدا شرمنده ایم،.... از کی این عکس بالا رو یعنی عکس شهید سرگرد خلبان علاءالدین فراز رو گذاشتم تو دسکتاپم که اول اسفند روز شهادتش، یادش باشم، ولی تازه حالا یادم افتاد! شرمندم، الان البته سرلشکر خلبان هست ولی گفتم سرگرد تا بدونید سی و چهار، پنج سالش بود که شهید شد.

اول اسفند شصت و چهار منزل دایی بزرگم بودیم که رادیو از هدف قرار گرفتن هواپیمای حامل شهید محلاتی، نماینده امام تو سپاه توسط جنگنده‌های عراقی خبر داد، اسامی شهدا رو می خوندن که دیدیم اسم عمو علاء رو هم گفتن. هفت سالم بود. شهید علاءالدین فراز، داماد همسایمون و خلبان فانتوم بود. زمان جنگ چون همش مأموریت بودن، بیشتر خانوم و بچه‌هاش پیش پدرخانومش بودن یعنی طبقه چهارم ساختمان محل سکونت ما، ساختمانی که هنوز خراب تجمل گرایی نشده، ساختمان پلاک3 خیابان 37 ب، که شرق میدان کلانتری یوسف آباد بود. 

 هر وقت که این شهید بزرگوار میومد، با همون لباس پروازش تو حیاط مشغول بازی با ما می‌شد و بعد می رفت خونه. اسم پسرش شاهین بود. موقع شهادت یه توراهی هم داشتن که باباشو ندید. اسمش شهاب بود.

شهید فراز به علت مجروح شدن در یک نبرد هوایی که داستان طولانی‌ای داره و خلاصش اینکه هواپیمای آسیب دیدشو از خاک عراق به سختی به ایران رسوند تا به دست عراقی ها نیفته و البته بعدها بازسازی هم شد، از خلبانی فانتوم به مسافربری فرانشیپ رفت.  اول اسفند هم وقتی شهید محلاتی و بقیه همراهانشون رو به اهواز می‌بره، دو تا میگه عراقی تو هوا قصد ربودن هواپیماشو داشتن که مردونه مقابلشون می‌ایسته و مسیر فرود هواپیما رو ادامه می ده، پدافند بخاطر وجود اونها تو هوا نتونسته بود به هواپیماهای عراقی شلیک کنه و اونها هم با شلیک دوتا موشک هوا به هوا مسافران اهوازی این هواپیما رو مسافران آسمانی کردند. یادش بخیر، روحش شاد.

[ شنبه 10 اسفند 1392برچسب:شهید + نیروی هوایی + خلبان + کاوشگر روزپ, ] [ 10:51 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]