نیروی در یایی ارتش جمهوری اسلامی نفتکش ایرانی را نجات داد

یک فروند نفتکش ایرانی در موقعیت 20 مایلی جزیره مصیره در نزدیکی سواحل کشور عمان مورد حمله دو فروند قایق تندرو دزدان دریایی واقع شد، که با حضور به موقع ناوگروه محافظ نیروی دریایی ارتش و اجرای آتش پر حجم و عملیات دفاعی،قایق‌های مهاجم از منطقه متواری گردیده و نفتکش ایرانی در امنیت و حفاظت کامل ناوگروه رزمی، به سمت مقصد مورد نظر عزیمت کرد.

 

 

[ شنبه 14 بهمن 1391برچسب:اقتدار دریایی + ارتش مقتدر, ] [ 14:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

رونمایی از جنگنده تهاجمی بومی قاهر 313 با قابلیت پرواز در ارتفاع پست

سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تبریک این موفقیت بزرگ که در جهت تحقق فرامین فرمانده معظم کل قوا به منصه ظهور رسیده است، گفت: همه مراحل طراحی و ساخت جنگنده قاهر 313 را دانشمندان و متخصصان اقتدارآفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع انجام دادند.

وزیر دفاع در تشریح ویژگی جنگنده قاهر 313 افزود: این جنگنده پیشرفته با مشخصات ظاهری منحصر به فرد دارای سطح مقطع راداری بسیار کم و همچنین قابلیت انجام عملیات پروازی در ارتفاع پست است.

سردار وحیدی بهره برداری از مواد پیشرفته در ساخت هواپیما و سامانه الکتروآب یونیک پیشرفته را از دیگر ویژگی های قاهر 313 برشمرد.

وزیر دفاع با بیان اینکه این جنگنده توانایی حمل تسلیحات پیشرفته بومی را دارد و از قدرت تهاجمی بالایی برخوردار است، گفت: جنگنده قاهر حقیقتا نماد برجسته ای از نبوغ، خلاقیت و جسارت فرزندان برومند و برنادل ملت ایران در وزارت دفاع است.
سردار وحیدی قابلیت نشست و برخاست با طول باند کوتاه و تعمیر و نگهداری آسان و سریع را از دیگر ویژگی های قاهر 313 دانست.

وی در پایان با تشکر از زحمات بی وقفه دانشمندان و متخصصان سازمان هوایی وزارت دفاع هواپیمای جنگنده قاهر 313 را ثمره قدرت، ایمان، همت، رشد و بالندگی پرورش یافتگان مکتب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری خواند که در آغاز طلیعه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با این اقدام افتخارآمیز موجب افزایش اقتدار ملی و ارتقای قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران شدند.

[ شنبه 14 بهمن 1391برچسب:اقتدار ارتش , ] [ 11:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اين آمريكاست كه به مذاكره با ايران نيازمند است نه تهران

شبكه تلويزيوني "راشا تودي" با اشاره به بي تاثير بودن تحريم هاي اعمال شده ضد ايراني بر كشورمان مصاحبه اي را با "هيلاري و فلينت لورت" دو كارشناس مسائل خاورميانه انجام داده است به اين موضوع اشاره كرده است.
 
به گزارش راشا تودي، اين دو كارشناس آمريكائي در كابينه دولت هاي "بيل كلينتون" و "جورج دابليو بوش" نيز تحليلگر مسائل سياسي بوده اند. اين دو تحليلگر سياسي در كتاب جديد خود تحت عنوان "بسوي تهران: چرا آمريكا بايستي با ايران وارد تعامل شود" نيز پيشنهاداتي را در مورد لزوم تعامل ديپلماتيك با جمهوري اسلامي ايران از سوي دولت آمريكا ارائه داده اند. 

"هيلاري لورت" در پاسخ به اين پرسش كه "آيا تحريم هاي واشنگتن عليه ايران بر اقتصاد آن كشور تاثير منفي گذاشته است يا خبر و اين كه آيا سياست آمريكا در قبال ایران بايستي تغيير نمايد يا خير؟" مي گويد "تحريم ها ناكارآمد هستند. ما شاهد تحريم هاي ضد ايراني در طول 32 سال گذشته نيز بوده ايم. تحريم هاي شديد ضد ايراني نيز در طول 8 سال جنگ ايران و عراق نيز از سالهاي 1980 تا 1988 اعمال شده بود. تاريخ نشان داده است كه تحريم هاي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه آن حكومت را وادار به تسليم در مقابل قدرتهاي غربي نكرده است. آمريكا هيچ گونه توجيهي براي اعمال اين تحريم ها نيز ندارد. تحريم هاي آمريكا عليه مردم عراق نيز باعث كشته شدن بيش از يك ميليون نفر شد كه نيمي از آنان كودك بودند. 
اين دو تحليلگر آمريكائي همچنين افزوده اند "آمريكا بايستي اول از همه مشروعيت حكومت جمهوري اسلامي ايران را بعنوان يك بازيگر منطقه اي بپذيرد و مدلي كه كيسينجر و نيكسون در دهه 70 ميلادي در مورد چين و شوروي بكار برد را در مورد ايران هم اعمال كند. دولت آمريكا بايستي همان موارد نمايندگاني را به ايران اعزام كند تا با مقامات ايراني مذاكره نمايند. آمريكا بايستي همانگونه كه مشروعيت جمهوري خلق چين را برسميت شناخت مشروعيت جمهوري اسلامي ايران را نيز بپذيرد. 

اين دو تحليلگر آمريكايي همچنين مي افزايند "آمريكا هم اكنون در حال هزينه دادن به دليل نظامي گري دوره جنگ سرد است." آنان در پاسخ به اين پرسش خبرنگار "راشا تودي" كه به نظر شما بدترين سناريو از ديد شما چيست مي گويند‌ "فكر مي كنيم بدترين گزينه براي آمريكا آنست كه جنگ ديگري را در خاورميانه آغاز كند." 

هيلاري و فلينت لورت در پاسخ به پرسش خبرنگار نگران راشا تودي پيرامون انتخاب "چاك هيگل" نامزد تصدي مقام وزارت دفاع و اظهارنظر وي در مورد "احمقانه" بودن تجاوز عليه ايران و امكان مذاكره با ايران در دستور انتخاب وي گفتند "ما براي هيگل احترام زيادي قائل هستيم. در صورتي كه وي به اين مقام انتخاب شود استراتژي مقابله با ايران را در پي نخواهد گرفت. وي خواهان كاهش بودجه نظامي آمريكاست تا از طريق آن از ايجاد جنگ ديگري توسط دولت آمريكا جلوگيري كند." 

اين دو تحليلگر آمريكائي با اذعان به بي نيازي ايران به برقراري ارتباط با آمريكا مي افزايند "واقعيت اينست كه برقراري مذاكره ميان ايران و آمريكا در راستاي منافع آمريكاست و نه ايران." اين دو تحليلگر آمريكائي همچنين افزوده اند "تصور نمي شود كه سقوط دولت اسد در سوريه قريب الوقوع باشد." 

"فلینت لورت از کارشناسان شاخص سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه، خلیج فارس و مسائل جهانی انرژی است. لورت که دکترای سیاست خود را از دانشگاه پرینستون دریافت کرده، از اعضای مادام‌العمر شورای روابط خارجی و موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی است. هیلاری مان لورت، همسر فلینت لورت، نیز سال‌ها در شورای امنیت ملی، وزارت خارجه و نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل متحد با دولت آمریکا همکاری داشته است."
[ شنبه 14 بهمن 1391برچسب:مذاکره ایران و آمریکا, ] [ 11:25 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]