وحشت فرمانده ارشد آمریکایی از جنگنده "ایرانی"

نهاجا در دوران پس از جنگ تحمیلی هم در تولید قطعات و اورهال جنگنده‌ها نقش مهمی را ایفا کرد و توانست انواع جنگنده‌های موجود در نیروی هوایی جمهوری اسلامی را تعمیر اساسی کند. این تنها بخشی از توانمندی هوایی ارتش و بعد دیگر قدرت نهاجا در تولید جنگنده ها در منطقه غرب آسیا است. 

 

وحشت فرمانده ارشد آمریکایی از جنگنده

وحشت فرمانده ارشد آمریکایی از جنگنده
 
مقامات آمریکایی پس از ساخت این جنگنده شدیدا از توانمندی آن ابراز نگرانی کردند.  پس از انتشار اخبار ساخت جنگنده‌های ایرانی یکی از فرماندهان ارشد آمریکایی عنوان داشت: ما قبلا اصلا از جنگنده‌های ایرانی نمی‌ترسیدیم، بلکه از قدرت تحلیل و واکنش سریع و غیر قابل پیش‌بینی خلبانان ایرانی بیمناک بودیم، اما اکنون ما اطلاعاتی درباره جنگنده‌های ساخته شده در ایران نداریم و نمی‌دانیم از چه نوع تکنولو‍‍ژی در آنها استفاده شده است و الان هم از جنگنده‌های آنها و هم از خلبانان آنها بیمناکیم. 
[ چهار شنبه 26 خرداد 1395برچسب:نیروی هوایی + کاوشگر روز, ] [ 7:43 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نماز اول وقت ...

افسران - لیمو شیرین ...

[ چهار شنبه 26 خرداد 1395برچسب:نماز اول وقت + کاوشگر روز, ] [ 7:42 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سلام ما را برسانید!

افسران - سلام ما را برسانید!


شهید آیت الله مدنی در نطقی که در جمع خبرگان ملّت داشتند و آن هم در سال های اول انقلاب (حدود سال ۵۸ یا ۵۹) هشدار تکان دهنده ای به شخصیِت های مطرح و انقلابیون آن زمان دادند که امروز عمق آن را بیشتر درک می کنیم...
شهید مدنی با اشاره به ماجرای »یوسف و زلیخا« در قرآن حکیم به آن قسمت داستان اشاره کرد که وقتی زلیخا از عیب گیری زنان مصر با خبر شد آنان را به ضیافتی دعوت کرد و به دست آنان کارد و ترنجی داد و در میان مهمانی به یوسف دستور داد که وارد ضیافت شود، آمدن یوسف همان و بریده شدن دست زنانی که ملامت گر زلیخا بودند همان!
سپس آیت الله مدنی با گریه دردناک پشت تریبون ادامه دادند: »آقایان! نکند در محشر و قیامت، محمدرضا (پهلوی) جلوی ما را بگیرد و بگوید دیدید شما هم وقتی به دستتان ترنج دادند دستتان را بریدید و مثل من کاخ نشین و طاغوتی شدید!» 

پ ن: به آن دسته از مسئولینی که آن دنیا با محمدرضا (پهلوی) دمخور میشوید ..سلام مبسوط ما را برسانید
[ چهار شنبه 26 خرداد 1395برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 7:41 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

واکنش الهام‌حمیدی به‌ فوت همسر شهید بابایی

الهام حمیدی بازیگر نقش همسر شهید بابایی در سریال "شوق پرواز" در مورد فوت خانم حکمت نوشت:

 
وای عجب دنیایی، در شبهایی که شهاب و خلبان بابایی سینمای ایران در آسمان جهان می درخشید ،همسر و یار وفادار و عاشق شهید بابایی به آرزویش رسید و بسوی عشقی که سالها بی تابش بود پر کشید . وقتی تلفنی قبل سفر به شیراز صحبت کردیم فکر نمی کردم که دیگه خانم حکمت بر نمیگرده و باید بگم مدام بی تاب و عاشق رسیدن بسوی شوهر شهیدش بود، و یاد و خاطرات سریال شوق پرواز و لطفشان به من برای ایفای نقشم به جای ایشان هرگز از یاد و ذهنم پاک نمی شود . درگذشت خانم حکمت مظهر استقامت و عشق و و فاداری به همسر را به خانواده شهید بابایی و بویژه دختر عزیزشان و سایر دوستداران این خانواده محترم تسلیت عرض می کنم .روحش شاد و یادش گرامی.مطمئن هستم که به آرزویش رسید
 
[ چهار شنبه 5 خرداد 1395برچسب:الهام حمیدی + همسر شهید بابایی + کاوشگر روز, ] [ 7:55 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خرمشهر...

افسران - خرمشهر...

[ چهار شنبه 5 خرداد 1395برچسب:فتح خرمشهر + کاوشگر روز, ] [ 7:54 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مرحله سوم رزمایش بیت‌المقدس 28 با رمز "یا صاحب‌الزمان"

آغاز مرحله سوم رزمایش بیت‌المقدس 28 با تک هوایی نیروهای مهاجم


مرحله سوم رزمایش بیت‌المقدس 28 با رمز "یا صاحب‌الزمان" و با حمله هوایی نیروهای مهاجم آغاز شد.
آغاز مرحله سوم رزمایش بیت‌المقدس 28 با تک هوایی نیروهای مهاجم

، دومین روز از رزمایش بیت‌المقدس 28 با حضور و استقرار یگان‌های پیاده، مکانیزه، زرهی، توپخانه، نیروهای واکنش سریع، نیروهای ویژه تیپ 65، و هوانیروز در منطقه نصرآباد اصفهان آغاز شد.

در این رزمایش یگان‌های زرهی و مکانیزه با پشتیبانی آتش بالگردهای هوانیروز و توپخانه نیروی زمینی ارتش در منطقه عملیاتی وارد عمل می‌شوند.

همچنین در ادامه، بعد از اجرای عملیات هلی‌برن توسط یگان‌های نیروهای مهاجم، یگان‌های زرهی، مکانیزه و پیاده نیروی زمینی ارتش عملیات ضد هلی‌برن را به‌منظور پاکسازی منطقه آغاز می‌کنند.

[ چهار شنبه 5 خرداد 1395برچسب:رزمایش + کاوشگر روز, ] [ 7:53 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پیامدهای مرگ ملا اختر منصور رهبر طالبان

 

هرچند برخی معتقدند ملا اختر سال گذشته کشته شده است، به هر حال مرگ رهبر طالبان در صورت تایید، پیامدهایی بر طالبان و افغانستان خواهد داشت و این احتمال وجود دارد که با کشته شدن ملا اختر منصور جریان طالبان تضعیف و تقسیم شده و گروه تروریستی داعش جایگزین طالبان گردد.

 ادعای مقامات امریکایی و سپس مقامات امنیتی افغانستان مبنی بر کشته شدن ملا اختر منصور، با وجود تکذیب پاکستان و طالبان، توسط یکی از فرماندهان ارشد شبه نظامیان طالب تایید شد.
البته گروه طالبان واکنش خاصی نشان نداده و مولوی مجاهد سخنگوی طالبان، خبر کشته شدن ملا اختر را رد می کند، اما به نظر می رسد کشته شدن سرکرده طالبان افغان نزدیک به واقعیت باشد؛ به ویژه که شبکه های اجتماعی روز یکشنبه تصویری از جسد رهبر طالبان را منتشر کردند و وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد اختر منصور در ساعات پایانی شامگاه جمعه گذشته در یک حمله هواپیماهای بدون سرنشین نظامیان این کشور در منطقه ای دور افتاده نزدیک مرز پاکستان و افغانستان کشته شده، است. «عبدالله عبدالله رئیس اجرائی دولت افغانستان  نیز مدعی است که ملا اختر منصور در خاک پاکستان هدف حمله قرار گرفته است.

پیامدهای مرگ ملااختر منصور

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 5 خرداد 1395برچسب:رهبر طالبان + کاوشگر روز, ] [ 7:52 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عملیاتی شدن تانک فلاق در رزمایش بیت‌المقدس 28 ارتش

عملیاتی شدن تانک فلاق در رزمایش بیت‌المقدس 28، امیر سید مسعود زواره‌ای رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در دومین روز رزمایش بیت‌المقدس 28 و در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه دستاوردهای جدید این نیرو در رزمایش اظهار داشت: در این رزمایش برای نخستین بار تانک فلّاق و گلوله‌های اعلامیه‌ریز توپخانه که جهت عملیات روانی علیه نفرات دشمن کاربرد دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: همچنین تانک‌بر فوق سنگین پوریا و سلاح تک‌تیرانداز شاهر نیز در این رزمایش مورد استفاده عملیاتی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش درباره تانک فلاق گفت: این تانک مجهز به اتوماسیون استابلایزر، دوشکا و سلاح 12.7 است؛ که توسط یک خدمه قابلیت هدف گیری و تیراندازی را دارد.

به گفته امیر زواره‌ای این تانک فوق سبک از چالاکی و نسبت توان به وزن فوق‌العاده‌ای برخوردار است و قابلیت این را دارد که در مناطق ذوعارضه با سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت کند

[ چهار شنبه 5 خرداد 1395برچسب:تانک فلاق + کاوشگر روز, ] [ 7:49 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

روحانی درگذشت همسر شهیدبابایی را تسلیت گفت

ایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

«بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی فداکار مرحومه صدیقه حکمت همسر شهید سرافراز سرلشگر خلبان عباس بابایی موجب تألم و تأثر فراوان شد.

آن مادر مؤمنه در دوران دفاع مقدس، نقشی مؤثر در رشادت‌های همسر دلاورش ایفا کرد و الگویی ماندگار از ایستادگی بر جای گذاشت.

پس از شهادت همسر نیز، با صبوری و اخلاص و حکمت؛ در دفاع از آرمان‌های شهدا و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرد.

اینجانب این مصیبت را به خانواده‌های محترم وابسته، همرزمان و رهروان شهید بابایی صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه علو درجات و همجواری با صدیقه طاهره حضرت فاطمه(س) و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌دارم.

حسن روحانی»

[ سه شنبه 4 خرداد 1395برچسب:شهید بابایی + کاوشگر روز, ] [ 13:9 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نظم خاص افسران جدید سپاه در حضور رهبر انقلاب +تصاویر

در روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» و در سالگرد عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و فتح خرمشهر، صبح امروز (دوشنبه) مراسم دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای درجه سردوشی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.
 
نظم خاص دانش آموختگان دانشگاه امام حسین(ع) در این مراسم مورد توجه کابران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.
 
عکس از مشرق:
نظم خاص افسران جدید سپاه در حضور رهبر انقلاب

ادامه مطلب
[ سه شنبه 4 خرداد 1395برچسب:نظم و انضباط + رهبر + مراسم نظامی + کاوشگر روز, ] [ 13:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

امیر دوران دفاع مقدس ارتش درگذشت

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دنبال این ضایعه اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:
بار دیگر دست تقدیر، غیور مردی از شمار فرماندهان دلاور و رزمندگان مخلص ارتش جمهوری اسلامی ایران را به میهمانی ذات باریتعالی دعوت نمود و همزمان با میلاد با سعادت منجی عالم بشریت و در آستانه سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر، مشیت الهی بر این تعلق گرفت که یکی از فرماندهان موثر در عملیات بیت المقدس و رزمنده ای سخت کوش و مومن و متعهد؛ به لقاءالله بپیوندد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: امیر سرتیپ بهروز سلیمانجاه به عنوان یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی شجاع، ولایتمدار، مومن، متعهد، باتدبیر و از یاران صدیق مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس و نیز از همرزمان دیرین شهید سپهبد صیاد شیرازی، سرلشکر فلاحی و سرلشکر ظهیر نژاد بود که در اغلب عملیات های انجام شده در جنوب کشور از جمله عملیات‌هایی همچون بیت المقدس، فتح المبین و طریق القدس، در سمت های مختلف فرماندهی حضور موثر، تعیین کننده و نقش آفرین داشت. وی در دوران دفاع مقدس مسئولیت هایی همچون فرمانده تیپ، جانشین و فرماندهی لشکر 21 حمزه و فرماندهی قرارگاه جنوب را بر عهده داشت و در حملات شیمیایی دشمن در عملیات خیبر به درجه رفیع جانبازی نائل آمد. معاونت بازرسی، اطلاعات و هماهنگ کنندگی نیروی زمینی نیز مسئولیت هایی بود که مرحوم امیر سلیمانجاه در آنها خدمتی صادقانه از خود بروز داد. سپس به ستاد کل نیروهای مسلح منتقل و در این ستاد به عنوان جانشین و معاون اطلاعات عملیات مشغول به خدمت شد. پس از شهادت شهید صیاد شیرازی هم به معاونت بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شده و سپس فرماندهی دانشگاه عالی دفاع ملی را بر عهده گرفت و سرانجام پس از 45 سال خدمت صادقانه به افتخار بازنشستگی نائل آمده و تجارب چندین ساله خود را در قالب هیئت معارف جنگ و تدریس در دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختیار دانشجویان و افسران جوان ارتش قرار می داد.

درباره خاطرات مرحوم امیر سرتیپ سلیمانجاه کتابی با همین عنوان توسط هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی به چاپ رسیده است.

این امیر بزرگوار همچنین در تاریخ 15 بهمن سال 1368 مفتخر به دریافت نشان فتح 3 از دستان مبارک فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) شده بود.

روابط عمومی ارتش این ضایعه را به فرماندهی معظم کل قوا، خانواده محترم ایشان و فرماندهان دلاور سال های دفاع مقدس در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت و برای خانواده محترمشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماید.

[ دو شنبه 3 خرداد 1395برچسب:امیر سلیمانجاه + کاوشگر روز, ] [ 9:20 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خطر سقوط آل سعود بر سر حجاج

افسران - خطر سقوط آل سعود بر سر حجاج

[ دو شنبه 3 خرداد 1395برچسب:حجاج +‌آل سعود + کاوشگر روز, ] [ 9:19 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سامانه باور ۳۷۳؛ رقیب جدی اس ۳۰۰ روس + تصاویر

  سامانه باور ۳۷۳؛ رقیب جدی اس ۳۰۰ روس + تصاویر

افسران - سامانه باور ۳۷۳؛ رقیب جدی اس ۳۰۰ روس + تصاویرجزئیات و تصاویر  atraknews.com/new.as

[ دو شنبه 3 خرداد 1395برچسب:اس 300 + باور 373 + کاوشگر روز, ] [ 9:16 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

(سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر گرامی باد)

افسران - مَمَّد نبودی ببینی شهر آزاد گشته ...(سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر گرامی باد)

[ دو شنبه 3 خرداد 1395برچسب:سوم خرداد + کاوشگر روز, ] [ 9:14 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نیروهای مسلح آماده دفاع همه جانبه از کشور هستند

نیروهای مسلح آماده دفاع همه جانبه از کشور هستند

امیر سرتیپ دوم ستاد "نوذر نعمتی" فرمانده تیپ ۶۵  نوهد، درباره پیام رزمایش بیت المقدس ۲۸ عنوان داشت: همه رزمایش هایی که در پهنه جمهوری اسلامی انجام می شود پیامش اقتدار ایران است.  
وی ادامه داد" پیام این رزمایش برای دشمنان این است که نیروهای مسلح با همه توان آماده دفاع از تمامیت ازضی کشور هستند. فرمانده تیپ ۶۵  نوهد در پایان خاطرنشان کرد: در این رزمایش همچنین پیام آمادگی به نزاجا برای دفاع از کشور برای دشمن ارسال می شود.
[ دو شنبه 3 خرداد 1395برچسب:تیپ 65 نوهد + کاوشگر روز, ] [ 9:13 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سالروز تولد حضرت صاحب الزمان مبارک

[ شنبه 1 خرداد 1395برچسب:نیمه شعبان + کاوشگر روز, ] [ 5:59 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بهشت.......

افسران - بهشت.......

[ شنبه 1 خرداد 1395برچسب:بهشت رضا + کاوشگر روز, ] [ 5:57 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آمریکا در حال تدارک جنگ در برخی کشورها/ ایران، یکی از اهداف این سناریو

نشنال اینترست: آمریکا در حال تدارک جنگ در برخی کشورها/ ایران، یکی از اهداف این سناریو
پایگاه اینترنتی «ویرتوالاز،» نشنال اینترست در مقاله ای نوشت: «آمریکا برای جنگ در کشورهای مشخصی تدارک می بیند و البته، نام این کشورها را مخفی نگه می دارد. اما، از نام های مستعار و علائمی که در این تمرینات نظامی برای کشورهای مورد نظر استفاده می شود، می توان فهمید که کدام کشورها در تمرینات نظامی ارتش آمریکا مدنظر هستند.»
به ادعای این مقاله، پنج دولتی که با نام های مستعار معرفی شده بودند، دارای ساختار سیاسی، اقتصادی، نیروهای مسلح و تجهیزات نظامی و سایر ویژگی های مشابه هستند. دولتی که با نام مستعار آریانا معرفی شده، دارای ویژگی های مشابه ایران است. آتروپیا، مشابه جمهوری آذربایجان و لیماریا نیز مشابه ارمنستان است. در سناریوی این تمرینات نظامی ارتش آمریکا، دو کشور آتروپیا و لیماریا بر سر «گنجه سفلی» با یکدیگر اختلاف دارند. 
 در این سناریو، علائم کشور دوونیا با یکی از جمهوری های خودمختار روسیه و گورگاس با گرجستان همخوانی دارد. برای عملیات نظامی ارتش آمریکا در این کشورها 80 حالت مختلف در نظر گرفته شده است که شامل احتمالاتی نظیر «وقوع فجایع انسانی، شعله ور شدن ناگهانی تروریسم، بحران های داخلی و جنگ فراگیر در منطقه می شود.»
[ شنبه 1 خرداد 1395برچسب:ارتش آمریکا + کاوشگر روز, ] [ 5:56 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جنس تقلبی ....

افسران - استاد رائفی پور:

[ شنبه 1 خرداد 1395برچسب:کلام ناب + کاوشگر روز, ] [ 5:56 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

این جمله امام را خیلی دوست دارم

افسران - این جمله امام را خیلی دوست دارم

[ شنبه 1 خرداد 1395برچسب:کلام رهبر + کاوشگر روز, ] [ 5:55 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

زیارت عاشوراء را توصیه کردند

افسران - زیارت عاشوراء را توصیه کردند

[ شنبه 1 خرداد 1395برچسب:زیارت عاشورا + کاوشگر روز, ] [ 5:54 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عادت کردن به صحبت با نامحرم خطرناک است

افسران - عادت کردن به صحبت با نامحرم خطرناک است

[ شنبه 1 خرداد 1395برچسب:عادت بد + نامحرم + کاوشگر روز, ] [ 5:54 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی کشور مبارک ...

اعضای تیم ایران پس از قهرمانی در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در مجموعه ورزشی شهید دستغیبِ شیراز، 31 اردیبهشت 1395

[ شنبه 1 خرداد 1395برچسب:تیم ملی کشتی فرنگی + کاوشگر روز, ] [ 5:33 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]