انهدام پهپاد هوشمند با سامانه مرصاد

انهدام پهپاد هوشمند با سامانه مرصاد

به گزارش واحد مرکزی خبر،  امیرسرتیپ اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا گفت:‌ اولین هدف ساعت 8.45دقیقه درفاصله 26 کیلومتری، دومین درساعت 8.50 دقیقه در فاصله 18 کیلومتری و هدف سوم که کاملا بصورت غیرمترقبه درسامانه راداری ظاهر شده بود در فاصله 33 کیلومتری با  سامانه موشکی مرصاد رهگیری و منهدم شدند.

در این مرحله از رزمایش بااستفاده از انواع رادارهای ثابت و تاکتیکی و بهره گیری از اطلاعات واصله از پستهای دیده بانی بصری و سایتهای شنود الکترونیکی توپخانه های مختلف که در کنترل عملیاتی شبکه یکپارچه پدافند هوایی قراردارند و سامانه های کنترل راداری اسکای گارد ضمن رهگیری اهداف متحرک هوایی توانستند پهپادهای دشمن فرضی را سرنگون کنند.

کشف برتری هوایی ،وارد کردن ضربه به نقاط اسیب پذیر دشمن و پشتیبانی سریع ازنیروهای مستقر در دریا و خشکی و تک های هوایی در موقعیتهای از پیش تعیین شده توسط جنگنده های واکنش سریع نهاجا باهدایت خلبانان جوان و متعهد و سوختگیری متعدد هوایی از جمله ویژگیهای این مرحله از رزمایش مشترک محمد رسول الله بود.

بنابراین گزارش ناو گروه سی دوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بوشهر و ناو شکن جماران نیز در آبهای آزاد حضور یافته اند به عنوان یگانهای حاضر در رزمایش نسبت به انجام عملیات شناسایی و ترتیب نیروی الکترونیکی و اطلاعاتی دشمن اقدام کردند.

همچنین یگانهای رزمی و پشتیبانی رزمی نیروی زمینی در این مرحله از رزمایش بر اساس دستورات صادره از قرارگاه ذوالفقار ارتش نسبت به جابجایی سریع تجهیزات و ادوات رزمی سبک و سنگین خود در منطقه عمومی رزمایش اقدام کردند.

مرحله دوم رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص) دیروز با اجرای تاکتیک‌های جدید رزمی نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

در روز دوم این مانور مشترک، با اجرای تک همه‌ جانبه نیروی زمینی، آخرین دستاوردها و تجهیزات بومی شده، از جمله سلاحهای شاهر، اخگر، تانکهای ذوالفقار و صمصام با موفقیت آزمایش شدند.

رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای به وسعت بیش از دو میلیون  کیلومتر از شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند از روز پنج شنبه آغاز شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 7 دی 1393برچسب:پهباد هوشمند + رزمایش محمد رسول الله + کاوشگر روز, ] [ 8:54 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]