پیروزی جمل، نتیجه رشادت‌های امام‌ حسن‌ (ع)

پیروزی جمل، نتیجه رشادت‌های امام‌ حسن‌ (ع)

روحانی سیدیدالله شیرمردی، رئیس ستاد نماز جمعه تهران در مورد اهمیت کنگره سبط النبی(ع) و نقش امام حسن(ع) در تاریخ اسلام گفت: امام حسن(ع) ۱۰ سال امام بودند حدود ۲۳ سال در دوران امامت پدرشان بودند و در جنگهای افریقا، در فتح افریقا، در فتح ایران و در جنگ صفین و جمل جزء سرداران بودند و نقش تعیین کننده داشتند و پایه پیروزی جنگ جمل ایشان بودند و در دوران جد بزرگوارشان حدود یک دهه عمر کردند.
وی با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی(ع) با بزرگترین طاغوت عصر یعنی معاویه درگیر بودند و با همه اینها ابعاد ناشناخته ای از ایشان وجود دارد گفت: کنگره سبط النبی(ع) واقعا علمی است و الحمدلله مورد استقبال اندیشمندان، نویسندگان و علما قرار گرفته است.
رئیس ستاد نماز جمعه تهران با ابراز تأسف از اینکه مردم و حتی علما و نخبگان اطلاعات کمی از ایشان دارند افزود: پیامبر(ع) در مورد امام حسن(ع) فرمودند «اگر عقل و خرد به صورت انسانی مبدل می گشت آن انسان حسن بن علی بود» به خاطر اینکه دنیای اسلام، دانشمندان و اندیشمندان شناخت بیشتری راجع به حضرت داشته باشند این کنگره برگزار می شود.
حجت الاسلام شیر مردی گفت: ستاد نماز جمعه تهران به عنوان یکی از دستگاههای اصلی به صورت فعال در بخش بین الملل، اجرائیات و همه بخشها با کنگره سبط النبی(ع) همکاری می کند. ستاد نماز جمعه در گذشته مسابقه هایی راجع به امام حسن(ع) برگزار کرد و در نماز جمعه شهرهای مشهد، قم، اصفهان، شیراز و دیگر شهرها چندین هزار جلد کتاب پخش کرد.
کنگره بین المللی "سبط النبی(ع)" با موضوع امام حسن مجتبی(ع) در روزهای اول و دوم تیرماه با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جمعی از مجموعه های فرهنگی و دینی ازجمله ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 28 خرداد 1393برچسب:جنگ جمل + امام حسن + رشادت + کاوشگر روز, ] [ 15:53 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]