کتاب بحران جعلی منتشر شد

کتاب بحران جعلی منتشر شد

قصه ناگفته از هراس هسته‌ای ایران حاوی اطلاعات جالبی از دروغ‌هایی است که در سال‌های اخیر مقامات آمریکایی، رژیم صهیونیستی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفته‌اند.
کتاب «بحران جعلی: قصه ناگفته از هراس هسته‌ای ایران» که توسط گرت پورتر نوشته شده، اخیرا منتشر شده است که حاوی اطلاعات جالبی از دروغ‌هایی است که در سال‌های اخیر مقامات آمریکایی، رژیم صهیونیستی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفته‌اند.

در حالی که در دو دهه اخیر، مقامات غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی به طور مرتب ادعاهایی درباره برنامه ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای مطرح کرده‌اند، یک نویسنده آمریکایی که به مدت 6 سال به طور دقیق مسئله هسته‌ای ایران را پیگیری کرده، در کتاب خود نشان داده که تا چه حد ادعاهای مقامات غربی، دروغ بوده است.

این کتاب که با عنوان Manufactured Crisis: The Untold Story of the Iran Nuclear Scare منتشر شده است، توسط یک نویسنده و محقق کهنه‌کار آمریکایی با نام گرت پورتر Gareth Porter تالیف شده است. او در این کتاب نشان می‌دهد که مقامات آمریکایی و اسرائیلی چگونه اذهان عمومی جهان را با دروغی با عنوان برنامه مخفی ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، فریب دادند و اقدامات دلخواه خود را توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام دادند.

نویسنده معتقد است که در واقعیت، آمریکا در اوایل سال 1983 به طور ستیزه‌جویانه مانع برنامه آشکار و قانونی ایران برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای شد و این اقدام غیرقانونی و متجاوزانه آمریکا سبب شد که ایران برای دستیابی به فناوری مورد نیاز برای برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز به مبادلات بازار سیاه بین‌المللی هسته‌ای روی بیاورد.

نویسنده همچنین پشت پرده ماجرای اسنادی که به اصطلاح از یکی از برنامه‌های تحقیقاتی سلاح هسته‌ای ایران به سرقت رفت و به عنوان دلیلی بر اثبات ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر برنامه مخفیانه ایران به دستیابی به سلاح هسته‌ای مورد توجه قرار گرفت، را ذکر کرده است. نویسنده به طور دقیق و با جزئیات، استدلال‌هایی را مطرح کرده که اثبات می‌کند اسناد مورد ادعا اساسا جعلی بودند. نویسنده نشان داده که در میان محتوای اسناد مورد ادعا، تناقض‌هایی وجود دارد. همچنین میان محتوای اسناد با واقعیاتی که بعدا محرز شد، تناقض‌های آشکاری وجود داشته است.

در کتاب مذکور همچنین در مصاحبه با چند مقام سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افشا کرده که آژانس چگونه بر مبنای اسنادی که عمدتا از اسرائیل می‌رسید، گزارش‌های گمراه‌کننده‌ای درباره برنامه ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای منتشر کرده است.

این کتاب همچنین از نحوه گزارش‌های نادرست آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره برنامه هسته‌ای ایران، پرده برداشته است.

گرت پورتر از فعالان ضد جنگ آمریکا محسوب می‌شود و مدرک دکترای روابط بین‌الملل خود را از دانشگاه کورنل کسب کرده است.

دروغ‌هایی که آمریکا و آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران گفتند // در حال ویرایش

گرت پورتر


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 4 اسفند 1392برچسب:کتاب + بحران جعلی + انتشارات + کاوشگر روز, ] [ 8:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]