هدف ترکیه از ورود به عراق

هدف ترکیه از ورود به عراق

درصورت موفقيت چنين طرحي موضع و راه کار ايران چگونه بايد باشد؟
آنچه مسلم است ايران پشتيبان وحامي سنتي دولت عراق و حکومت اقليم ، هردو بوده است و اين حقيقت از زبان مسئولين آنان مکرر ابراز شده است که اگر حمايت ايران نبود بغداد و اربيل هم به دست داعش سقوط کرده بود.

نيروهاي انقلابي ايران که در صحنۀ عراق به ياري ملت مظلوم آن کشور شتافته اند با هدايت هوشمندانه و داهيانۀ رهبر معظم انقلاب ، همواره در سطح مصالح ملي و وحدت عراق حرکت کرده اند و از ورود به مناقشات فرقه اي و گروهي و مذهبي پرهيز نموده اند. کما اينکه پس از آزاد سازي تکريت ، خيلي تلاش و جوسازي شد که فلش عملياتها به سوي موصل ادامه پيدا کند. ولي مستشاران ايراني با پيش بيني پيامدهاي احتمالي منفي آن در رابطه با مسائل قومي و مذهبي ، جهت استراتژي عملياتي را به رمادي منعطف نمودند و گذشت زمان براين تدبير صحه گذاشت.

مسائل داخلي عراق بين کرد وعرب و سني و شيعه بايستي با مذاکره و تعامل مثبت در فرايند ملت سازي حل شود و هرگونه دخالت در آن موجب پيچيده تر شدن مشکل و تضعيف مقبوليت و محبوبيت ايران در ميان ملت عراق خواهد شد.

درصورت آزادشدن موصل ، بدون حساسيت نسبت به اينکه کنترل آن در دست دولت مرکزي يا اقليم قرار مي گيرد ، نیروهاي مستشاري ايران با استفاده از فرصت به دست آمده بايستي تمرکز خود را در سوريه قرار دهند ، تا بطور کامل از لوث وجود تروريسم پاکسازي و حاکميت و تماميت ارضي آن تثبيت گردد.

به موازات کار نظامي در سوريه ، رايزني سياسي با مراکز و صاحبان قدرت در عراق مي تواند از بروز فتنه هاي جديد جلوگيري نموده به استقرار امنيت وثبات در همسايۀ غربي ما کمک کند.

در هر حال اشراف اطلاعاتي روي داعش وحرکات آن بايستي حفظ شود زيرا حتي با آزادسازي موصل


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 26 آذر 1394برچسب:ترکیه + نیروی نظامی + عراق + کاوشگر روز, ] [ 10:55 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]