ایران باستان ...

میدانید تفاوت نیاكان ما با دیگران در چه بوده است
در بناهای بزرگ دنیا مانند دیوار چین و اهرام ثلاثه کتیبه هایی یافت شده
که این عبارات در آن حکاکی شده بود:
اگر برده ای در هنگام کار آسیب دید او را گردن بزنید!
ولی در تخت جمشید ، در کتیبه های مکشوفه نوشته شده بود اگر
کارگری (فرق کارگر با برده بسیار است) در هنگام کار در این بنا آسیب دید
حکومت موظف است تا اخر عمر وسایل امرار معاش او را بدون هیچ منت و
چشم داشتی پرداخت کند!
♦♦ پس برای نیاکانمان درود بفرست ♦♦
[ سه شنبه 15 مرداد 1392برچسب:ایران باستان + کاوشگر روز, ] [ 12:11 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

یادی از تاریخ ...

در تصاویرحکاکی شده بر سنگهای تخت جمشید هیچکس عصبانی نیست.
هیچکس سوار بر اسب نیست.
هیچکس را در حال تعظیم نمی بینید.
در بین این صدها پیکر تراشیده شده حتی یک تصویر برهنه وجود ندارد.
ویژگی ما ایرانیان اصیل: مهربانی ، خوشرویی ، احترام متقابل ، نجابت ، قدرت و صفات انسانی است.یادمان نرود که اجداد ما اینگونه بودند و ما نیز باید....

[ سه شنبه 15 مرداد 1392برچسب:ایران باستان + کاوشگر روز, ] [ 7:58 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

احترام به زن

[ یک شنبه 13 مرداد 1392برچسب:ارزش زن + کاوشگر روز, ] [ 14:45 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

از سخنان گهربار مولی علی علیه السلام

[ یک شنبه 13 مرداد 1392برچسب:حدیث + کاوشگر روز, ] [ 14:42 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تصاویری زیبا از حیوانات

[ یک شنبه 13 مرداد 1392برچسب:تصاویر خفن + کاوشگر روز, ] [ 12:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شگفت انگیز ترین چشم اندازهای کره زمین

[ یک شنبه 13 مرداد 1392برچسب:عکسهای خفن - کاوشگر روز, ] [ 12:0 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

باور کردن ...

  سردار نبی الله رودکی به نقل از حجت الاسلام و المسلمین

 حسینی (مجری اخلاق درخانواده) می گوید : زمانی خدمت

 ایشان رفتیم و از حضرت آقا درخواست نمودیم تا اجازه بدهند

 از داخل منزلشان و وضعیت زندگی شان فیلم برداری کنیم تا

مردم وضعیت زندگی رهبر خود را ببینند و بفهمند که ایشان

چگونه زندگی می کنند: اما مقام معظم رهبری فرمودند: اگر

شما بخواهید زندگی مرا نشان بدهید می ترسم خیلی ها

باور نکنند . . . ( برگرفته از کتاب خاطرات سبز

                       

[ شنبه 12 مرداد 1392برچسب:رهبر + کاوشگر روز, ] [ 11:47 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مسجدي با شش ورودي +تصاوير

مسجد جامع عقيق كهن‌ترين مسجد شيراز بوده كه در سال 281 هجري قمري با شش ورودي ساخته شده است.
مسجد جامع عقيق كهن‌ترين مسجد شيراز بوده كه مسجد جمعه يا آدينه نيز ناميده مي‌شود.


بناي اوليه‌اي مسجد در سال 281 هجري قمري در زمان عمر وليت صفاري ساخته شده است.

"شاه اسحق اينجو" در سال 752 هجري قمري در ساختماني در سال در ميان مسجد بنا كرد كه آنرا دارالمصحف مي‌نامند و مكان‌نگهداري قرآن كريم و مكان تلاوت آن بوده است.




كتيبه سنگي آن از نمونه‌هاي ارزنده هنر خطاطي به شمار مي‌رود.

اين كتيبه به خط "يحيي‌الجمالي‌الصوفي" خطاط نامدار زمان شاه اسحق و حاوي جملاتي در شان قرآن كريم است.

اين مسجد نخستين هسته مذهبي در شهر شيراز بوده كه جدا از عملكرد مذهبي نقش اجتماعي سياسي نيز داشته است به همين دليل داراي شش ورودي ضلع شمالي است كه در دوره صفويه بازسازي شده است.
[ شنبه 12 مرداد 1392برچسب:مسجد جامع عقیق + کاوشگر روز, ] [ 11:40 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خداحافظی دولت نهم و دهم

[ شنبه 12 مرداد 1392برچسب:دولت قدیم + کاوشگر روز, ] [ 11:15 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عدالت در آمریکا


[ شنبه 12 مرداد 1392برچسب:آمریکا + کاوشگر روز, ] [ 11:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نشانی از علائم آخرالزمان +عکس

خبار رسيده از شهر کوفه در نزديکي نجف أشرف حاکي از آن است که همزمان با سالروز ضربت‌ خوردن مولاي متقيان، حضرت امیرالمؤمنین علي عليه السلام، بخشی از دیوار مسجد کوفه ترک خورد.

 گفتني است بر اساس روايت هاي موجود، ترک خوردن ديوار مسجد کوفه همزمان با سالروز ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام،‌ از نشانه‌های آخرالزمان و ظهور حضرت وليعصر أرواحنا فداه به شمار مي رود.
 
 در همين راستا در روايتي که توسط شیخ مفید نقل شده آمده که امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: «إذا هدم حائط مسجد الکوفة ممَّا یلی دار عبد الله بن مسعود فعند ذلک زال ملک القوم وعند زواله خروج القائم علیه السلام» ترجمه: چون دیوار مسجد کوفه در قسمت خانه عبدالله بن مسعود ویران شود، در آن هنگام حکومت قوم به فرجام می‌رسد و قائم علیه السلام ظهور می‌نماید.
 در همين حال خبرنگار صفحه عربي شيعه آنلاين با "فراس الکويتي" مسئول بخش اطلاع رساني مسجد کوفه تماس گرفته تا جزئيات و درستي يا نادرستي اين موضوع را جويا شود.
"فراس الکويتي" ضمن تأييد خبر ترک خوردن ديوار مسجد کوفه در شب ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، در اين باره گفت: اکنون در  حال بررسي بيشتر اين موضوع هستيم.
[ شنبه 12 مرداد 1392برچسب:آخرالزمان + علائم ظهور + کاوشگر روز, ] [ 8:40 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

غول‌های آهنین هم از این فرماندهٔ شجاع ارتش جا ماندند

منفرد نیاکی شهیدی از تبار آزادمردان/1
شهيد سرلشكر منفرد نياكی در تاريخ ۱۳۶۴.۵.۶ به عنوان ناظر آموزش در رزمايش لشكر 58 تكاور ذوالفقار كه در شرايط واقعي جنگ اجرا شد، شركت کرد و تقدير بر آن بود كه پس از ۳۳ سال خدمت در ميدان آموزش و تمرين نظامي به درجه رفيع شهادت نائل آید.
مسعود منفرد نیاکی متولد ۱۳۰۸ معروف به امیر سرلشکر منفرد نیاکی جانشین رئیس اداره سوم (عملیات) ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده لشکر ۹۲ زرهی در زمان جنگ ایران و عراق بود. او در سال ۱۳۳۱ وارد دانشکده افسری شد و در سال ۱۳۵۵ به درجه سرهنگی رسید و در زمان جنگ ایران و عراق در عملیات‌های مهمی همچون طریق‌القدس، فتح‌المبین، بیت المقدس، تنك چزابه، والفجر و رمضان در مسئولیت‌های فرماندهی حضور داشته و بعد از شهید صیاد شیرازی نقش پر رنگی در ارتش ایران ایفا کرد؛  

خاطرات شهید منفرد نیاکی به روايت همرزمان و دوستانش:

اولين ملاقات

سال 60 تازه از لشکر 88 به لشکر 92 زرهي اهواز منتقل و فرماندهي آن يگان را به عهده گرفت. اولين ملاقات من با ايشان در ارتفاعات الله‌اکبر بود.

مرا که ديد، لبخندي زد و گفت: چرا اين قدر کوچولو و ضعيف هستي؟ دوستانت در مورد تو افسانه‌ها ساخته‌اند. انتظار داشتم وقتي با فردي به نام نبي‌ کريمي روبرو شدم، در مقابلم يک فرد تنومند و قوي هيکل ببينم! حالا بگو ببينم چگونه در رمل‌هاي ميش داغ گرفتار شدي و چگونه نجات پيدا کردي؟
وقتي اين جملات را از ايشان شنيدم، متوجه شدم که ايشان قبل از آنکه به يگان ما بيايند، اطلاعات کاملي از يگان تحت امر خود کسب کرده و با آگاهي کامل به بازديد آمده اند.(امیر نبی کریمی)


ادامه مطلب
[ دو شنبه 7 مرداد 1392برچسب:شهید نیاکی + کاوشگر روز, ] [ 8:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

«مرصاد» چگونه به دوزخ منافقین مبدل شد؟/ روایت جدیدی از نحوه ترور شهید صیاد شیرازی

مرداد ماه سال 1367 اردوگاه منافقین شاهد تکاپویی برای اقدام خصمانه دیگری علیه انسانیت و در توهم براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود؛ اما به لطف خدا و تدبیر فرماندهان نظامی ارشد جمهوری اسلامی به خصوص امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی اتفاق دیگری افتاد...
خاطره‌ای به روایت شهید سپهبد صیاد شیرازی در مورد عملیات مرصاد
سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در یکی از خاطرات خود از دفاع مقدس به خاطره‌ای از عملیات مرصاد پرداخته و شرحی از حضور خود در این عملیات را بیان می‌کند که در ذیل آمده است:


«شبانه خودم را با یک فروند هواپیمای فالکون به کرمانشاه رساندم و صحنه پیشروی دشمن را از نزدیک مشاهده کردم و متوجه اوضاع شدم.

چنان جو پریشانی و اضطراب در مردم ایجاد شده بود که سراسیمه از خانه بیرون آمده بودند. از طرفی جاده کرمانشاه به بیستون از خودروهایی که در انتظار جابه‌جایی بودند، مملو بود و ترافیک سنگینی ایجاد شده بود.
بر این اساس با یک فروند هلی‌کوپتر از فرودگاه به سمت یکی از قرارگاه‌های تاکتیکی سپاه پاسداران مستقر در طاق بستان حرکت کردیم.
نیمه شب چهارم تیر ماه بود و تا ساعت یک ونیم نتوانستیم ماهیت دشمن را به دست آوریم که چه کسی است که همین‌طور در حال پیشروی است. ساعت ۵ به پایگاه رفتم. همه را آماده و مهیا برای توجیه دیدم. پس از توجیه خلبانان تاکید کردم وضعیت خیلی اضطراری است. چاره‌ای نداریم هلی‌کوپترهای کبری باید آماده باشند. یک تیم آتش آماده شد، ابتدا خودم با یک هلی‌کوپتر ۲۱۴ برای شناسایی دقیق و هماهنگی به سمت مواضع حرکت کردم و به این ترتیب اولین عملیات را علیه نیروهای مهاجم و منافق آغاز کردیم.
صبح روز پنج مرداد عملیات با رمز یا علی(ع) آغاز شد. در تنگه چهار زبر چنان جهنمی برای یاران صدام برپا شد که زمانی برای پشیمانی نمانده بود.
جاده به زودی انباشته از ادوات سوخته شد. همزمان با عملیات هوانیروز علاوه بر گروه‌های مردمی، تعدادی از لشکرهای سپاه نیز که از جنوب به غرب آمده بودند، وارد عملیات شدند. راه از هر سو به روی بازماندگان کاروان بسته شده بود و آنان به سختی می‌توانستند به عقب برگردند. بعضی از آن‌ها به روستاها پناه بردند و بعضی‌هایشان با خوردن قرص سیانور به زندگی خود خاتمه داده بودند.
عملیات که تمام شد در جاده کرمانشاه - اسلام آباد غرب هزاران کشته از آنان به جا مانده بود. اجساد پسران و دخترانی که با ملت خود بسیار ناجوانمردانه رفتار کرده بودند. کسانی که روز تنهایی میهن به یاری اردوی خصم شتافته بودند.
حالا من از این عملیات نتیجه می‌گیرم که چقدر خداوند متعال ما را و رزمندگان اسلام و انقلاب را دوست دارد که در هرزمان طوری مقدر می‌کند که بسیاری از مشکلات ما باید با حالت سرافرازانه حل شود.
خداوند می‌فرماید«بجنگید تا آن کفار که من می‌خواهم به دست شما عذابشان بدهم» و به ما قول و وعده می‌دهد تا آن‌ها را خوار کند و به شما پیروزی وعده می‌دهد و قلب‌های شما را شفا بخشد. کدام قلب‌ها؟ قلب‌هایی که قبل از این عملیات گرفته و غم زده بود.
رزمندگان اسلام قلب و دلشان با امامشان برای همیشه گره خورده بود. امام(ره) اشاره‌ای دارند که پذیرش قطعنامه مثل نوشیدن زهر بود برای رزمندگان اسلام که سال‌ها فداکاری کرده بودند، در حالی که هشت سال تلاش شده بود بعد از آن ما دلمان می‌خواست به صورتی دیگر نبرد تمام می‌شد. دلمان گرفته بود، اما خداوند با این پیروزی بزرگ و با این کشتار دسته جمعیِ بدترین و خبیث‌ترین دشمنانمان به دست ما، موجب رضایت خاطر رزمندگان اسلام شد و پایان نبرد هشت ساله دفاع مقدس با این عملیات درخشان مرصاد انجام گرفت.».
[ دو شنبه 7 مرداد 1392برچسب:صیاد شیرازی + کاوشگر روز, ] [ 7:59 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

روایت سردار احمدی‌مقدم از عملیات مرصاد

سردار احمدی مقدم  در برنامه تلویزیونی ادعا داشته که فرمانده عملیات مرصاد بوده و صیاد شیرازی تحت امر آن بوده است. این مطلب در خبرگزاری فارس منتشر شده است. در این رابطه ملاحظات زیر قابل دقت است.
۱-انتشار این دسته مطالب نه تنها شان و مقام سردار احمدی مقدم را بالا نمی برد بلکه  فرد تحریف کننده تاریخ  در نزد مخاطبان جلوه می کند.
۲-چنانچه ادعای جناب احمدی مقدم درست باشد چرا منافقین طرح ترور صیاد شیرازی را دستور کار قرار داده و اجرایی می نمایند؟
۳-حداقل اظهارات این گونه مطالب در ماه مبارک رمضان  صحت روزه حضرات را  با اشکال مواجه میکند.
۴- همه مستندات مسلم عملیات مرصاد تایید کننده آن است که نقش محوری و اثر گذار را در شکست تهاجم منافقین به میهن اسلامی حضور سرباز جانباخته امام خمینی صیاد شیرازی بوده است. او بوده است این عملیات را به برزخی برای منافقین مبدل کرده است.
[ دو شنبه 7 مرداد 1392برچسب:فرمانده ناجا + کاوشگر روز, ] [ 7:58 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

به بهانه سالروز عملیات مرصاد

مسعود رجوی در شب آغاز عملیات گفته بود: «براساس تقسیمات انجام شده، ۴۸ ساعته به تهران خواهیم رسید... کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم در حد توان و اشل یک ابرقدرت است؛ چون فقط یک ابرقدرت می‌تواند کشوری را ظرف این مدت تسخیر کند... از پایگاه نوژه هم ترسی نداشته باشید؛ هر سه ساعت به سه ساعت دستور می‌دهم هواپیماهای عراقی بیایند و آنجا را بمباران کنند. پایگاه هوایی تبریز را هم با هواپیما هر سه ساعت به سه ساعت مورد هدف قرار خواهیم داد. ...

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:عملیات مرصاد + کاوشگر روز, ] [ 13:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

(تصاویر) عجیب و دیدنی از همه جا

دیده ها و اتفاقات عجیب و غریب در دنیای امروز کم نیست، از پدیده های طبیعی گرفته تا راهکارهای عجیب افراد برای حل مسائل روزانه و حتی ماجراجویی برخی افراد؛ در این بین عکاسان تنها با حضور تصادفی و یا به موقع می توانند تصویر جذابی برای دیگران رقم بزنند. 

 در زیر عکس های عجیب و جالبی از همه جای جهان که در چند روز گذشته در فضای اینترنت منتشر شده است را مشاهده می کنید. عجیب و دیدنی های این هفته از دنیای حیوانات و با گیرکردن شیر و اسب در میان شاخه و تنه درخت رشروع می شود. مار عظیم الجثه، لحظه نجات آهو از چنگال پلنگ ها، زمین خوردن سوارکار و اسب دیگر تصاویر جالب و دیدنی هستند. در بخش دیگر این مجموعه وزش باد حین سخنرانی پاپ در برزیل، بر جا ماندن نیش زنبور، خودروی دست ساز یک هندی، رقابت های شیرجه اسپانیا، نشست خیابان، و صخره شبیه چشم را نیز مشاهده می کنید.
 
 
 
بقیه تصاویر در ادامه مطلب ...

ادامه مطلب
[ یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:تصاویر زیبا + کاوشگر روز, ] [ 12:41 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

استخدام در ارتش انگلستان ...

توجه ! توجه!
ارتش انگلستان تعدادی زیر تفنگی با حقوق مکفی استخدام می کند
 
افسران -  توجه !توجه!!ارتش انگلستان  تعدادی زیر تفنگی استخدام می کند
[ یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:استخدام + کاوشگر روز , ] [ 11:22 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ترسناک‌ترین وسیله شهربازی در دنیا/ تصاویر

وسایل شهربازی همیشه یک چاشنی ترس را در خود نگه می دارند اما وقتی این وسایل ترسناک در نقطه ای ترسناک تر قرار بگیرند می توانند محیطی وصف ناپذیر به وجود آورند.
به تازگی در ارتفاعات کلورادو شهربازی خاصی باز شده است که یکی از ترسناک ترین وسیله های دنیا را در اختیار دارد. این شهربازی در لبه یک دره به ارتفاع 400 متری قرار گرفته است و در گوشه ای از آن تابی قرار دارد که بر فراز دره حرکت می کند.

این وسیله یک تاب الکترونیکی است که در لبه دره قرار گرفته است و زمانی که حرکت می کند به روی دره رفته و زاویه ای 112 درچه ای میگیرد. این باعث می شود تا افرادی که سوار وسیله شده اند به اوج ترس برسند.

این وسیله به تازگی باز شده است ولی تنها افراد سالم می توانند از آن استفاده کنند زیرا قبل از نشستن روی صندلی های این تاب باید از چندین مرحله آزمایش مختلف پزشکی عبور کرد و سپس پزشکان اجازه سوار شدن می دهند. این تاب این روزها به عنوان ترسناک ترین تاب دنیا شناخته می شود.

 

 

[ یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:هیجان و سرگرمی + کاوشگر روز, ] [ 11:19 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کتابی درزمینه اخلاق...

کتابی درزمینه اخلاق معرفی کنید 
 
فرمودند:
 
لازم نیست یک کتاب باشد یک کلمه کافیست که بدانی
"خدا می بیند"
[ یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:اخلاق + کاوشگر روز, ] [ 11:18 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

غربت ریحانه‌ها از کوچه بنی‌هاشم تا خیابان‌های تهران

مادری در ماه رمضان، در یک کوچه، با طفلی صغیر کبود می‌شود و اگر همین بسیجیان نبودند آن مادر شاید جان می‌داد؛ از این رفتارها در تاریخ اسلام هم ثبت شده در اینجا بسیجیان بودند اما در آن کوچه، تنها کریم آل طاها بود.

خبرگزاری فارس: غربت ریحانه‌ها از کوچه بنی‌هاشم تا خیابان‌های تهران

 

 برای مایی (پرمدعا) که سال‌هاست پدرانمان بی‌ادعا برای انقلاب و نظام فعالیت کرده‌اند و بعضاً پدرانی که شهید شدند و جانباز و...

که این انقلاب پابرجا بماند و کسانی که به نظام جمهوری اسلامی ایران رأی «آری» دادند و فرزندانشان را به جنگ تحمیلی فرستادند تا باز دست امریکا و هم پیمانانش مثل همیشه از چنگال انداختن به کشور عزیزمان قطع شود و در حسرت یک وجب از خاک ارزشمندمان به هر چیزی مثل تحریم و... متوسل شوند که کمرمان شکسته شود؛ خیلی سخت است که یک فرد نادان و خودباخته به ما بگوید «شماها باید از کشورمان بروید بیرون...»

این کوته فکری، خودخواهی و تکبر غربی تا آنجا افزایش پیدا می‌کند که به چادر زهرا(س) که دختران چادری به این میراث گران بها ارزش می‌نهند، هتک حرمت شده و چادر از سرشان بر می‌دارند و با مشت و لگد به جانشان در کوچه‌ها می‌افتند تنها به خاطر امر به معروفی که سال‌هاست ائمه اطهار ما به آن سفارش کرده‌اند.

این اولین بار نیست و حتماً آخرین بار هم نخواهد بود که افرادی که فقط عریان شدن بدن برایشان ارزشمند است نه زیبایی اندیشه، به جان کسانی بیافتند که سعی کرده‌اند حداقل در این ماه مبارک رمضان حرمت نگه دارند.

سخت است برای امثال ما یعنی کسانی که به اندازه ذره‌ای اسلام را درک کرده‌اند و مدیون شهدا هستند که نگذاشتند پای بی‌حیایی و فساد اجنبی در کشورمان باز شود، کسانی بیایند بگویند «بروید پی کارتان که یک مشت آدم‌های متحجری هستید که کهنه پرستی عشقتان است و بویی از تجدد و تمدن نبرده‌اید».

واقعاً سخت است برای ما، که ما جواب شهدایمان را نمی‌توانیم بدهیم چه برسد به اولیای دین!

در این کشور که خیلی‌ها چشم طمع به ثروت آن را دارند و این ابلهان و نادانان چراغ سبز به بی‌بندوباری امریکا نشان می‌دهند، کهنه پرستانی هستند که به دلیل یک سوال از یک بی‌حجاب که «آیا اینجا ایران نیست؟ آیا نباید تابع قوانین کشوری باشیم که در آن زندگی می‌کنیم؟» مورد ضرب و شتم یاغی صفتان قرار می‌گیرند.

این کهنه پرستان در این ماه، در یک کوچه، با طفلی صغیر کبود می‌شوند و اگر همین بسیجیان متحجر حزب الهی نبودند آن مادر شاید جان می‌داد؛ از این رفتارها همیشه بوده و در تاریخ اسلام هم ثبت شده در اینجا بسیجیان بودند اما در آن کوچه تنها کریم آل طاها بود؛ برای ما حتی خبرش هم درد است اما برای کسی که در غم زهرا (س) این روزها می‌سوزد؛ فرقش شکافته می‌شود!

کارمان به جایی رسیده که در کشور اسلامی امر به رعایت شئونات اسلامی کنیم! آنهم با چاشنی ضرب و شتم!

[ یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:رسانه + اخبار روز + تصاویر, ] [ 11:16 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

یافتن "قدر" مستلزم تفکر است

شب قدر شب شناخت انسان کامل است اینکه انسان تبلور نور قرآن را در وجود او مشاهده می کند و در آینه او گم شده خویش را بلکه خویش را خواهد یافت؛ همه چیز برای آن است که در سایه شناخت قدرِ لیلة القدر ،بنده قدر خود را دریابد و قرآن را با پیامبر قرآن و امر را با صاحب الامر و لذت انسان بودن را در طریق عبودیت درک کند که سعادت در گرو بندگی خداست.

[ یک شنبه 6 مرداد 1392برچسب:رسانه + اخبار روز + تصاویر, ] [ 11:14 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

گوشه ای از کرامات امام هادی علیه السلام

زنی ادعا كرد كه من زینب دختر فاطمه زهرا (علیهما السلام) می­باشم متوكل زن را طلبید و گفت كه زمان زینب تا به حال سالها گذشته تو جوانی. گفت: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) دست بر سر من كشیده و دعا كرده در هر چهل سال جوانی به من برگردد.

متوكل بزرگان آل ابوطالب و اولاد عباس و قریش را طلبید همه گفتند او دروغ می گوید، زینب (علیهما السلام) در فلان سال وفات كرده. زن گفت: اینها دروغ می گویند، من از مردم پنهان بودم كسی از حال من مطلع نبود تا اكنون ظاهر شدم، متوكل قسم خورد كه باید از روی دلیل ادعای او را باطل كرد. ایشان گفتند بفرست امام هادی را حاضر كنند شاید او از روی حجت كلام این زن را باطل كند.

متوكل امام - علیه السلام - را حاضر كرد و جریان را برای حضرت شرح داد . امام - علیه السلام - فرمود: دروغ می گوید حضرت زینب (علیها السلام) در فلان سال وفات كرد. گفت: دیگران این را گفته­اند دلیلی بر بطلان حرف او بیان كن، فرمود: حجت بر بطلان حرف او این است كه گوشت فرزندان فاطمه (علیها السلام) بر درندگان حرام است، او را بفرست نزد شیران اگر راست می­گوید شیران او را نمی خورند، متوكل به آن زن گفت چه می گویی. گفت: او می خواهد مرا به این سبب بكشد حضرت فرمود: اینجا عده­ای اینجا عده­ای از فرزندان فاطمه (علیها السلام) هستند هر كدام را كه می خواهی بفرست تا این مطلب بر تو معلوم شود.

راوی گفت: رنگ صورتهای همه در این موقع تغییر كرد، بعضی گفتند چرا حواله بر دیگری می­كند و خودش نمی­رود، متوكل گفت: یا اباالحسن چرا خودت به نزد آنها نمی­روی؟ فرمود: میل داری بروم. نردبانی گذاشتند امام - علیه السلام - داخل قفس و محل نگهداری حیوانات درنده شدند و در گوشه ای نشستند، شیران خدمت آن بزرگوار آمدند، از روی خصوع سر خود را در جلوی آن حضرت بر زمین نهادند آن حضرت دست بر سر آنها مالید و امر كرد كه كنار روند تمام به كناری رفتند و اطاعت آن جناب را می­نمودند.

وزیر متوكل گفت: این كار درست نیست هر چه زودتر او را از این مكان خارج كن این تا مردم این معجزه را مشاهده نكنند همین كه امام - علیه السلام - پا بر نردبان نهاد شیران دور آن حضرت جمع شدند و خود را به لباس آن حضرت می مالیدند حضرت اشاره كرد كه برگردند و برگشتند، در این موقع زن گفت: من ادعای باطل كردم و من دختر فلان شخص هستم و فقر باعث شد كه چنین نیرنگی بزنم.

 

[ شنبه 5 مرداد 1392برچسب:رسانه + اخبار روز + تصاویر, ] [ 8:51 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

روزه کله گنجشکی !!!

روزه کله گنجشکی(تصاویر)

بقیه در ادامه مطلب ...


ادامه مطلب
[ سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:رسانه + اخبار روز + تصاویر, ] [ 15:31 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

یک ابتکارجالب درحرم حضرت عبدالعظیم+عکس

مسئولان حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با ابتکاری جالب، امکان رفع تشنگی برای معذوران از روزه داری در ماه مبارک رمضان را فراهم کرده اند. ین جا آب خوردن در ساعت های روزه داری آزاد است. البته با ذکر این نکته که این امکان برای مسافران و معذوران طراحی شده تا از تظاهر به روزه خواری جلوگیری شود.

در حالی که معمولا در روزهای ماه رمضان در بعضی از اماکن عمومی و مذهبی، با بستن آبخوری ها و به دلیل جلوگیری از تظاهر به روزه خواری، امکان نوشیدن آب برای مراجعان وجود ندارد، مسئولان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در شهرری، با ابتکاری جالب امکان نوشیدن آب برای معذوران از روزه داری اعم از مسافران، بیماران و کسانی که عذر شرعی دارند را فراهم کرده اند.

به این ترتیب و با کشیدن یک دیوار برزنتی دور آبخوری های حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) امکان نوشیدن آب برای معذوران از روزه داری به وجود آمده است. بدون آن که تظاهری به روزه خواری انجام شود.

یک ابتکارجالب درحرم حضرت عبدالعظیم+عکس 

[ سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:اخبار روز + تصاویر + رسانه, ] [ 15:29 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

"قیام-1" استثنايي ترين موشك ايران

"قیام-1" استثنايي ترين موشك ايران! حاصل 25 سال تلاش در زمینه موشک های بالستیک.

ویژگیها:

- اولین موشک بالستیک بدون بالك ساخت ایران (قابلیت پرتاب از سیلو های مخصوص، پرتاب از پرتابگر، پرتاب از زیر دریایی)

- قابلیت جابجایی و متحرک بودن

- سرعت آماده سازی بالا

- ويژگي‌هاي رادارگريزي (احتمال ردیابی و مورد اصابت قرار گرفتن آن توسط سیستم های ضد موشک مانند پاتریوت، ارو و ... به علت سرعت بالا هنگام پرتاب، چرخشي شدن، استفاده از آلیاژ خاص و جذاب امواج رادار و استفاده از کلاهک 3 تکه به شدت كاهش يافته است.

- سیستم نشانه روی هوشمند

این موشک در خرداد 90 تحویل نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد

بقیه عکس در ادامه مطلب ...


ادامه مطلب
[ یک شنبه 30 تير 1392برچسب:رسانه + اخبار روز + تصاویر, ] [ 10:23 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

رونمایی از شبیه‌سازها و نفربرهای بهینه‌سازی‌شده اسکورپین در آذرماه

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه همایش «شهید صیاد شیرازی و هوانیروز» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال که رزمایش الگوی پیاده زرهی و توپخانه خواهیم داشت همچنین رزمایش در منطقه جنوب شرق کشور در آبان ماه برگزار خواهد شد که برنامه‌های اولیه آن صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین در حال آماده کردن شبیه‌سازها و بهینه‌سازی نفربرهای اسکورپین هستیم که آذرماه رونمایی خواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین اعلام کرد:‌ امسال بحث رزمایش مشترک سپاه و ارتش را نداریم.

پوردستان همچنین با اشاره به دیگر دستاوردهای نیروی زمینی ارتش به بهینه‌سازی موشک نازعات با برد و دقت بیشتر اشاره کرد.

[ یک شنبه 30 تير 1392برچسب:رسانه + اخبار روز + تصاویر, ] [ 10:22 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عکسی جدید از خانواده سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله در این تصویر در کنار "مهدیه صفی الدین" و "سید عبدالکریم" مادر و پدر و 3 برادراش حضور دارد.

[ یک شنبه 30 تير 1392برچسب:رسانه + اخبار روز + تصاویر, ] [ 10:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مسعود رجوی مرد+عکس

مسعود رجوی که از بیماری سرطان رنج می برد و تحت درمان بود به درک واصل شد. در ادامه این خبر که به طور غیررسمی منتشر شده آمده است: هرچند که مریم رجوی می گوید حال مسعود رجوی رو به بهبود است ولی به گفته برخی منابع آگاه، امروز مسعود رجوی، رهبر منافقین به هلاکت رسید و جسد وی در پاریس به گور سپرده شد.

[ یک شنبه 30 تير 1392برچسب:رسانه + اخبار روز + تصاویر, ] [ 10:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عملیات قادر 1

عمليات "قادر 1" كه مرحله نخست آن در روز 23 تيرماه 1364 آغاز گرديد يكي از عمليات هاي آفندي موفق و ارزشمند رزمندگان غيور و ولايتمدار ارتش جمهوري اسلامي ايران و نهمين عمليات ارتش در پنجمين سال جنگ تحميلي محسوب مي شود.

[ یک شنبه 30 تير 1392برچسب:رسانه + اخبار روز +‌تصاویر, ] [ 10:0 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

چه فایده ای دارد که چشم داشته باشم اما قرآن نخوانم؟

آیات و روایات زیادی در باب انس با قرآن و قرائت و تدبر در این صحیفه سعادت وارد شده است اما در کنار آنها سیره اولیای الهی در توجه به این کتاب آسمانی متنبه کننده و تکان دهنده است.

با نگاهی به سیره حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در می یابیم که ایشان جدا از ایام سال در ماه مبارک رمضان توجه ویژه ای به قرآن کریم داشته اند؛ به طوری که روزی هفت بار قرآن می خواندند!؛ در هر فرصتی ولو اندک قرآن می خواندند ،بار ها دیده شد که امام حتی در دقایقی قبل از آماده شدن سفره -که معمولا به بطالت می گذرد- قرآن تلاوت می کنند.

یکی از اطرافیان امام می گوید که ایشان در نجف چشمشان درد گرفت و به دکتر مراجعه کردند،دکتر بعد از معاینه چشم امام گفت: شما باید چند روزی قرآن نخوانید و به چشمتان استراحت بدهید. امام خندیدند و فرمودند: دکتر، من چشم را برای قرآن خواندن می خواهم، چه فایده ای دارد که چشم داشته باشم و قرآن نخوانم شما یک کاری کنید که من بتوانم قرآن بخوانم.

[ یک شنبه 30 تير 1392برچسب:رسانه + اخبار روز + تصاویر, ] [ 9:58 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 64 65 66 67 68 ... 74 صفحه بعد