وزارت خزانه داری آمریکا ۱۴ نهاد و شخصیت ایرانی را تحریم کرد


وزارت خزانه داری

 

 وزارت خزانه داری آمریکا نام 14 شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود به بهانه های حقوق بشری اضافه کرد.

پیشتر استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفته بود که انتظار دارد که تحریم های جدیدی علیه ایران وضع شوند.

[ یک شنبه 24 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:46 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حقوق کارمندان متناسب با دریافتی تا ۳۰ درصد افزایش می یابد

امیرآبادی

 

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: حقوق کارکنان دولت نسبت به دریافتی شان افزایش یابد،به طوری که کارمندان با دریافتی ۱۱میلیون ریال ۲۰ تا ۳۰ درصد و با دریافتی ۴۰ تا ۵۰میلیون ریال، بین یک تا ۲ درصد افزایش می یابد.

[ یک شنبه 24 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:46 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اشک‌های تفنگداران آمریکایی چگونه در جزیره فارسی سرازیر شد؟+تصاویر

خبر کوتاه بود بود و غرورانگیز، دلاورمردان نیروی دریایی سپاه توانسته بودند ده تفنگدار نظامی آمریکایی را - که به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران تجاوز کرده بودند - در نزدیکی جزیره فارسی دستگیر کنند. اتفاقی که ۲۲ دی ۱۳۹۴ رخ داد و رسانه‌ای شدن آن حدود ۱۲ ساعت زمان برد و تا مدت‌ها از تصاویر ضبط شده آن تحلیل ارائه می‌شد. شجاعت، جسارت و شهامت دریادلان نیروی دریایی سپاه، باعث شد تا ۲۲ دی ۹۴ به عنوان روزی غرورآفرین در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شود.

گریه تفنگداران آمریکایی چگونه در جزیره فارسی سرازیر شد؟/اشراف اطلاعاتی «وجب به وجب» در خلیج فارس

http://javaninews.ir     

[ یک شنبه 24 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:45 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

۵ نرم‌افزار داخلی جایگزین تلگرام می‌شود

تقی‌پور:  

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: ۵ پیام‌رسان "سروش، ویسپی، گپ، آی گپ و بیسفون" قرار است جایگزین تلگرام شود 

تقی پور
[ یک شنبه 24 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:45 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مقدمات برگزاری حج 97 فراهم شده است

  حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر با اشاره به تبلیغات وسیعی که علیه روحانیون در فضای مجازی صورت می‌گیرد، لزوم پاسخگویی به شبهات را خاطرنشان ساخت و اظهار کرد: روحانیون باید در صحنه و در کنار مردم باشند و توطئه‌های دشمنان را برای ایجاد جدایی بین مردم و روحانیت خنثی کنند.

وی سپس دستاور‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در 4 دهه اخیر و اهمیت و جایگاه آن در سطح بین الملل و منطقه را یادآور شد و با انتقاد از کسانی که در سخنان خود وانمود می‌کنند هیچ کاری در این نظام صورت نگرفته است، افزود: در مدت نزدیک به 40 سالی که از برپایی جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد کار‌های بسیار بزرگی صوت گرفته که قابل تقدیر و ستایش است و همه آحاد مردم و به ویژه روحانیون موظفند این دستاورد‌ها را بیان و از نظام اسلامی دفاع کنند.

[ یک شنبه 24 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:44 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حادثه برای کشتی جنگی ایرانی در بندر انزلی

 منابع محلی در انزلی از برخورد ناوشکن دماوند با موج شکن این بندر خبر دادند.

به گزارش گیل نگاه؛ پیگیری‌های گیل نگاه از منابع مختلف درباره علت دقیق برخورد این کشتی جنگی ۱۰۰ متری که بیش از ۱۳۰۰ تُن وزن دارد به موج شکن تا این لحظه مشخص نیست و تنها عامل اعلام شده طوفانی بودن دریا اعلام شده است.

یکی از افراد حاضر در صحنه به گیل نگاه گفت؛که ارتفاع موج در بعضی لحظات در زمان وقوع حادثه و اکنون به حدود ۴ متر می‌رسد. در این رابطه آمارهای مختلفی هم درباره مجروحان و کشته شدگان حادثه منتشر شده است که هنوز از سوی منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در انزلی تایید نشده است.

براساس اطلاعات گیل نگاه هنگام گشت زنی ناوشکن دماوند معمولا ۱۸ سرنشین حضور داشتند که گفته می‌شود ۶ تن از این افراد در لحظات اولیه به داخل دریا پرت شدند. منابع خبری غیررسمی از نجات ۴ تن از آن‌ها خبر می‌دهد اما از سرنوشت ۲تن از افراد پرت شده به داخل دریا هنوز خبر موثقی در دست نیست.

بررسی‌های گیل نگاه حکایت از حضور ۱۲ سرنشین دیگر در ناوچه دماوند دارد که در انتظار امدادرسانی هستند.

تعدادی از اعضای خانواده‌های سرنشینان ناوشکن هم با حضور در محل حادثه بی‌تاب کسب اطلاع از وضعیت اعضای خانواده‌شان هستند. آن‌ها می‌گویند در انتظار عملیات نتیجه بخش گروهای امداد و نجات برای نجات جان عزیزانشان که در داخل ناوشکن حضور دارند، هستند.

تا این لحظه هیچ یک از مقامات مربوطه حاضر به ارائه اطلاعات به خبرنگاران و رسانه‌ها نشده‌اند و انتشار اطلاعات را به ساعات آینده موکول کرده اند. در منطقه حادثه دیده هم به دلیل مسایل امدادسرانی و امنیتی اجازه نزدیک شدن خبرنگاران و عکاسان به حوالی ناوشکن دماوند داده نمی‌شود و امکان رصد اخبار با فاصله ای نسبتا زیاد از محل حادثه ممکن است. در عین حال تلاش های گیل نگاه برای کسب اطلاعات بیشتر و انتشار آن‌ها ادامه دارد.

گفتنی است ناوچه دماوند که ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ طی مراسمی با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت وقت ایران در بندر انزلی تحت عنوان «جماران۲» به آب انداخته شد و تیرماه ۱۳۹۳ وارد مرحله تست و آزمایش شد و پس از پشت سر گذاشتن تست‌های SAT، HAT و دریانوردی‌های آزمایشی سرانجام در روز ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ به ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست. پس از آن بود که از دماوند به عنوان بزرگ‌ترین کشتی جنگی ایران در این منطقه دریایی یاد شد.

سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع وقت جمهوری اسلامی ایران هم درباره این ناوچه گفته بود که از نظر طراحی و ساخت کاملاً بومی بوده و با همکاری حدود ۴۰۰ دانشگاه، مرکز تحقیقاتی و تولید کنندگان و صنایع ایرانی ساخته شده است و از جدید‌ترین تجهیزات ناوبری و سیستم‌های پیچیده دفاعی برخوردار است.

کارشناسان: صدمه وارده در زمان کوتاهی برطرف خواهد

نیروی دریایی ارتش از برخورد ناوشکن دماوند با موج شکن در دریای خزر خبر داد.

به گزارش تسنیم؛ ناوشکن دماوند در هنگام ورود به بندر به علت افزایش سرعت باد و طوفان شدید در دریای خزر، با موج شکن‌ برخورد جزیی داشته است.

کارشناسان نظامی گفته‌اند که آسیب‌های وارد ناچیز بوده و صدمه وارده در زمان کوتاهی برطرف خواهد.

[ پنج شنبه 21 دی 1396برچسب:ناو جنگی + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 9:22 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خبر خوش برای بازنشستگان ارتش

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید صندوق بازنشستگی ارتش از وضع خوبی برخوردار نیست و مجلس پیش بینی‌هایی برای حل این مشکل کرده‌است.

 ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم درباره افزایش حقوق نیروهای مسلح گفت: یکی از بحث‌هایی که در کمیسیون مطرح شده موضوع کسری 4000میلیاردی حقوق و مزایای نیروهای مسلح است.

وی افزود: بنا بود با گران شدن حامل‌های انرژی بخشی از این کسری جبران شود که کمیسیون تلفیق با این پیشنهاد مخالفت کرد و ما درحال بررسی منابع پیشنهاداتی برای جبران این کسری از منابع دیگر هستیم.

حسین بیگی با بیان اینکه امروز صندوق بازنشستگی ارتش از وضع خوبی برخوردار نیست، گفت: آن دسته از نیروهایی که قبل از سال 86 بازنشسته شدند زیر 1 میلیون تومان دریافتی دارند و پیش بینی شده تا کسری حدود 3000 میلیاردی در این حوزه نیز بر طرف شود.

[ پنج شنبه 21 دی 1396برچسب:بازنشستگان ارتش + کاوشگر روز, ] [ 9:16 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شست‌وشوی حرم مطهر امام علی(ع)

[ چهار شنبه 20 دی 1396برچسب:حرم حضرت علی + حرم عشق + کاوشگر روز, ] [ 13:36 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اعزام نیروی دریایی برای کمک به نفتکش ایرانی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از مذاکره امیر خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و امیر سیاری با نیروی دریایی چین درباره آتش سوزی نفتکش ایرانی خبر داد.

به گزارش تسنیم، اسد‌اله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورد نفتکش ایرانی با کشتی تجاری در نزدیک مرز‌های چین و کره جنوبی، گفت: آتش نفتکش تاکنون محار نشده اما با توجه به اینکه هوا و جو در منطقه مساعد شده امکان اطفای حریق فراهم شده است.

وی با بیان اینکه امیر خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و امیر سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش با نیروی دریایی چین وارد مذاکره شده‌اند و تیمی هم از سوی نیروی دریایی ایران به محل حادثه اعزام می‌شوند، افزود: با توجه به اینکه در محل سانحه 9 آتشبار وجود دارد در صورتی که این آتش بار‌ها همزمان برای خاموش کردن آتش اقدام کنند با توجه به کاهش شدت آتش، حتما آتش نفتکش خاموش می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه پس از مهار آتش می‌توان وارد نفتکش شد، ادامه داد: احتمال زیاد وجود دارد که خدمه و ملوانان در قسمت‌های زیرین نفتکش محبوس شده باشند بنابراین احتمال زنده ماندنشان وجود دارد.

قره‌خانی با تاکید بر اینکه مسئولان چینی تاکنون بنا به دلایلی در این رابطه کم کاری داشته‌اند، تصریح کرد:یکی از دلایل تعلل مسئولان چینی این است که آنها چندان بی‌میل نبودند که کل محموله کشتی سوخته شود تا سواحل این کشور آلوده نشود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجس با بیان اینکه کشتی ژاپنی نیز به درخواست مسئولان ایران برای کمک و اطفاء حریق به محل سانحه اعزام شده، گفت: با ورود شرکت نفتکش، نیروی دریایی و همچنین ورود دستگاه دیپلماسی و برقراری ارتباط با نخست وزیر چین که کلیه اختیارات برعهده وی است، امکان اطفای آتش نفتکش وجود دارد.

[ چهار شنبه 20 دی 1396برچسب:ارتش + نیروی دریایی + نفتکش + اخبار روز, ] [ 13:29 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

۱۸ ماه است در بلغارستان سفیر نداریم؛ ظریف توجهی نمی‌کند

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان گفت: ایران ۱۸ ماه است که در بلغارستان سفیر ندارد. 

احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز

احمد علیرضا‌بیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر این گروه به صوفیه، گفت:در این سفر اعضای گروه دیدار‌هایی با رئیس و نایب رئیس پارلمان بلغارستان، و روسای کمیسیون‌های تخصصی  این کشور داشتند و از نزدیک با شیوه قانون‌گذاری بلغارستان آشنا شدند.

وی با بیان اینکه در این سفر مشخص شد که در حدود 18 ماه است که ایران در بلغارستان سفیر ندارد، افزود: همچنین در این سفر مشخص شد که مسئولان بلغارستان از این وضعیت چندان رضایت ندارند.

[ چهار شنبه 20 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:29 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران قطعنامه صادر کرد

جلسه نمایندگان آمریکایی در حمایت از اغتشاشات اخیر ایران

 مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه سه‌شنبه نشستی را در حمایت از آشوب‌های هفته گذشته در ایران برگزار کرد.

نماینده نیویورک در این نشست شعارهای اغتشاشگران را در صحن مجلس نمایندگان آمریکا به زبان انگلیسی تکرار و در توهینی آشکار مردم ایران را «گدا» خطاب کرد.

اِد رویس، رئیس کمیته روابط خارجه مجلس نمایندگان آمریکا نیز در اظهاراتی مداخله‌جویانه از آشوب‌ها حمایت کرد.

برد شرمن نماینده کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا هم از همه همکارانش خواست به یک قطعنامه ضدایرانی که در دستور کار این نشست قرار دارد، رای مثبت بدهند.

در پایان این نشست، مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا با تصویب قطعنامه‌ای از ناآرامی‌های هفته گذشته در ایران حمایت کرد.

از مجموع ۴۱۷ نماینده حاضر، تنها دو نماینده به این قطعنامه رای منفی دادند.

این قطعنامه با ادعای حمایت از آزادی بیان از دولت آمریکا می‌خواهد با اعمال تحریم‌های هدفمند، به نقض حقوق بشر توسط ایران واکنش نشان دهد.

[ چهار شنبه 20 دی 1396برچسب:مجلس آمریکا + کاوشگر روز, ] [ 13:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کاریکاتور/ بی‌دی‌اس؛‌جنبش‌تحریم و ورشکستگی‌رژیم‌صهیونیستی

بی دی اس؛ جنبش تحریم و ورشکستگی رژیم صهیونیستی / علاوه بر فعالیت‌های محور مقاومت در مبارزه با رژیم صهیونیستی، مبارزه ای تشکیلاتی در ابعاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در برابر صهیونیسم دنبال می شود که جنبش بی دی اس نام دارد. تمامی صهیونیست ها اعتقاد دارند که بی دی اس خطری استراتژیک برای رژیم خشونت طلب اسرائیل است که متشکل از اشغالگری و آپارتاید و استعمار است. سیاست هایی که از سوی موسسات حاکم رژیم صهیونیستی از زمان موجودیت این رژیم در سرزمین های اشغالی دنبال شده است.

کاریکاتور/ بی‌دی‌اس؛‌جنبش‌تحریم و ورشکستگی‌رژیم‌صهیونیستی
[ چهار شنبه 20 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

با دیدن این پیامک،موبایلتان را به فروشنده پس دهید + عکس

با دیدن این پیامک، گوشی موبایلتان را به فروشنده پس بدهید + عکس

 ؛ در پی طرح شناسه دار کردن تلفن‌های همراه، بسیاری از گوشی‌های وارداتی مشمول این طرح قرار گرفتند.

تاکنون دو فاز از این طرح اجرا شده و فاز سوم نیز در حال اجراست. این مساله بازار گوشی‌هایی مانند اپل را تحت تأثیر قرار داده است، طبق این طرح هر گوشی‌ای که  شناسه دریافت نکرده باشد غیر فعال خواهد شد. 

کاربرانی که گوشی‌های آنها ثبت نشده باشد، پیامک زیر را دریافت خواهند کرد. دارندگان این گوشی‌ها باید بلافاصله محصول خریداری شده را پس دهند چرا که غیرقانونی بوده و باید ثبت شوند. 

 با دیدن این پیامک، گوشی موبایلتان را به فروشنده پس بدهید + عکس

[ چهار شنبه 20 دی 1396برچسب:تلفن همراه + قاچاق + کاوشگر روز, ] [ 13:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ادعاهای ضد ایرانی وزیر خارجه انگلیس در مجلس عوام این کشور!

ادعاهای ضد ایرانی وزیر خارجه انگلیس در مجلس عوام این کشور!

  بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس در مجلس عوام این کشور ادعا کرد: ما همچنان نگران فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران (!) در منطقه و برنامه موشک های بالستیک این کشور هستیم.

وی مدعی شد: ما به طور مستمر نگرانی های خود را درباره فعالیت های بی ثبات کننده و مخرب ایران (!) در منطقه و همچنین درباره برنامه موشک های بالستیک آنان (ایرانیان) - که کماکان تحت تحریم اتحادیه اروپا و سازمان ملل قرار دارد - به روشنی اعلام کرده ایم.

جانسون در ادامه ادعاهای بی اساس خود گفت: البته ما ضمناً نگران گزارش هایی درباره فراهم سازی سلاح های ایرانی برای حوثی های یمن (جنبش انصارالله) - که نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل به حساب می آید - هستیم. ما این نگرانی ها را با شفافیتِ کامل در شورای امنیت (سازمان ملل) مطرح کرده ایم.

وی همچنین گفت: از دوستان‌مان در کاخ سفید تقاضا داریم برجام را دور نیاندازند.

[ چهار شنبه 20 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:26 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کاریکاتور/"آبونمان" غایب، "هزینه‌خدمات‌مستمر"حاضر!

آبونمان با اسم جدید به قبوض گاز برگشت؛ دعوا بر سر یک اسم بود؟ / دریافت آبونمان در قبوض گاز که از سوی دیوان عدالت اداری غیرقانونی اعلام شده بود، با تغییر نام به "هزینه خدمات مستمر" ، در قبوض جدید گاز از مشترکان دریافت شد.

کاریکاتور/"آبونمان" غایب، "هزینه‌خدمات‌مستمر"حاضر!
[ چهار شنبه 20 دی 1396برچسب:کاریکاتور + هزینه گاز + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:26 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بازنشستگی پیش از موعد، صندوق بازنشستگی را مستأصل کرده است

بازنشستگی پیش از موعد،عارضه ای که صندوق بازنشستگی را مستاصل کرده است

 ،سن بازنشستگی در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای توسعه یافته، پایین تر به نظر می‌رسد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، کم نیستند افراد و گروه هایی که پیش از سن 50 سالگی به بازنشستگی می‌رسند و این در شرایطی است که در جوامع توسعه یافته، به‌صورت میانگین سن بازنشستگی حدود 70 سال برآورد می شود.

در این میان، برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند؛ یکی از دلایل بروزمشکلات جدی در صندوق های بازنشستگی به بازنشستگی پیش از موعد معطوف می شود که هزینه های سنگینی را بر دوش سازمان مذکور گذاشته است.

[ چهار شنبه 20 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:25 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

«رئیس شورای عالی فضای مجازی تفاوت تلگرام با اسنپ را نمی‌داند؟»

سایت رجانیوز با طرح این سؤال از آقای روحانی می‌نویسد: به دنبال ترویج عملیات تروریستی و کشتار مردم در چندین کانال تلگرامی، این پیام‌رسان در ایران مسدود شد؛ اقدامی که اگرچه به دلیل وابستگی مردم به آن و عدم برنامه‌ریزی مسئولان برای ارائه جایگزین مناسب ایرانی آن در طول این سال‌ها، مشکلاتی را برای برخی کاربران ایجاد کرد اما به دلیل ممانعت از ادامه اغتشاشات و آشوب‌ها، با استقبال روبرو شد.
با این حال سخنان اخیر رئیس‌جمهور نشان داد که دقیقا عدم شناخت اینترنت و مسائل مربوط به آن سبب شده تا امنیت ملی ایران در اختیار یک پیام‌رسان خارجی قرار بگیرد.

قطعا زمانی که رئیس‌جمهور اصلا تفاوت میان دو برنامه‌ کاربردی (اپلیکیشن) را نمی‌داند و با تندخویی، فیلترینگ تلگرام را مانع تاکسی گرفتن مردم می‌داند، انتظار بهبود فضای مجازی و ارائه خدمات مناسب به مردم و کاربران، انتظاری بیهوده است؛ حتی اگر حسن روحانی صدایش را بالا ببرد و از «آزاد گذاشتن مردم در اینترنت» سخن بگوید.

[ چهار شنبه 20 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:24 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

چرا روحانی در کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شرکت نکرد؟

محمد هاشمی

محمد هاشمی برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کنگره بزرگداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت:‌ هاشمی رفت اما فرهنگ و خطی مشی او به عنوان اعتدال در فضای سیاسی کشور نهادینه شده است.

هاشمی افزود: مسیر اعتدال و مسیر هاشمی ادامه‌دهنده بزرگان دین اسلام و ایران است.

برادر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد:‌ آیت‌الله هاشمی در دوران عمر مفید خود ثابت کردند جز برای عظمت اسلام و سرافرازی ایران نکوشیدند و حاضر بود در این مسیر همه مسائل را نیز تحمل کنند.

وی تاکید کرد: امروز یک سال است که آن عزیز را در میان نداریم اما با انبوهی از اسنادی که از کردار و گفتارش به جای مانده است، آیندگان بزرگی و بصیرت او را خواهد شناخت.

هاشمی همچنین در خصوص حضور روحانی در این مراسم گفت: بنا به دلایلی که نمی‌دانیم، دو سه روز قبل از دفتر رییس جمهور اطلاع دادند که ایشان در کنگره حضور پیدا نمی‌کنند.

[ چهار شنبه 20 دی 1396برچسب:اخبار رورز + کاوشگر روز, ] [ 13:24 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آخرین اقدامات نزاجا در مناطق زلزله‌زده

امیر کیومرث حیدری

امیر «کیومرث حیدری» با اشاره به آخرین روند امدادرسانی‌های نیروی زمینی ارتش در شهر زلزله‌زده سرپل‌ذهاب، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه «شورای تامین» و «ستاد بحران» استان کرمانشاه، در شهر سرپل‌ذهاب از نیروی زمینی ارتش خداحافظی کردند، ولی بنا به اوامر امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، ما کماکان در کنار مردم زلزله‌زده حضور داریم.

وی افزود: به موجب قراردادی که میان ارتش و بنیاد مسکن منعقد شده، مسئولیت نصب کانکس در شهر سرپل‌ذهاب بر عهده ارتش است و این روند تا امروز یا فردا به صورت کامل به پایان می‌رسد و ما خبر پایان ماموریت خود در این زمینه را به صورت رسمی اعلام می‌کنیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه گروه مهندسی ۴۱۱ بروجرد نزاجا همچنان در سرپل‌ذهاب مستقر است و کانکس‌های مردم زلزله‌زده را در هر جایی که آن‌ها بخواهند جابجا و نصب می‌کند، گفت: پایان ماموریت نیروی زمینی ارتش در زمینه نصب کانکس‌های شهر سرپل‌ذهاب، به منزله خروج ما از این شهر و مناطق زلزله زده نخواهد بود بلکه حضور ما در کنار مردم مصیبت‌دیده این منطقه همچنان ادامه خواهد داشت.
امیر حیدری در ادامه با بیان اینکه بیمارستان تخصصی نزاجا همچنان در شهر سرپل‌ذهاب فعال است، عنوان کرد: این بیمارستان با همان کیفیتی که از روز اول به زلزله‌زدگان خدمت‌رسانی می‌کرد، به امدادرسانی‌های خود ادامه می‌دهد.
وی افزود: همچنین حمام‌های رفع آلودگی یگان‌های نزاجا نیز که برای روز مبادا پیش‌بینی شده‌اند، در اختیار زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان با بیان اینکه اقدامات هوانیروز در مناطق زلزله‌زده غرب کشور در صورت نیاز همچنان ادامه خواهد داشت، اما در برهه کنونی نیازی به اقدامات این نیرو احساس نمی‌شود، خاطرنشان کرد: پَدهای بالگردهای هوانیروز در پادگان ابوذر است و هر زمانی که نیاز اورژانسی پیش بیاید، این بالگردها آماده انجام اقدامات امدادرسانی هستند.

[ سه شنبه 19 دی 1396برچسب:اخبار ارتش + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:49 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خطرناک‌ تر از زلزله در تهران!

خطرناک‌ تر از زلزله در تهران!

[ سه شنبه 19 دی 1396برچسب:زلزله + کاوشگر روز, ] [ 11:46 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

"جلاد داعش" با پرداخت رشوه آزاد شد

پیرمرد ریش‌سفیدی که دستور اعدام، بریدن سر و سنگسار قربانیان گروه تروریستی داعش در موصل را می‌داد، با پرداخت مقادیری وجوه نقدی از بازداشت نیروهای عراقی آزاد شد.

به گزارش ایلنا، «زهیر الجبوری» سخنگوی «بسیج نینوا»، روز گذشته تایید کرد که «ابو عمر» معروف به ریش‌سفید داعش با پرداخت هفت میلیون دلار، از بازداشت نیروهای عراقی آزاد شد.

ابوعمر اوایل ماه جاری میلادی پس از گزارش‌های مردمی به دستگاه‌های امنیتی مبنی بر حضور یک گروه تروریستی در برخی مناطق موصل، دستگیر شده بود.

در ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی تصاویری از سه مرد متهم به همجنسگرایی توسط گروه تروریستی داعش منتشر شد که ابوعمر دستور بریدن سر آن‌ها با شمشیر را در میان مردم در یکی از میادین عمومی موصل صادر کرد.

 

[ سه شنبه 19 دی 1396برچسب:جلاد داعش + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:39 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ارتش تا پایان این هفته دو هزار کانکس تحویل مناطق زلزله‌زده خواهد داد

ارتش تا پایان این هفته دو هزار کانکس تحویل خواهد داد/ چون صدا و سیما در جبهه انقلاب است آمریکا با این نهاد دشمن می‌کند

 فرمانده کل ارتش گفت: هر فرد یا نهاد انقلابی چون صدا و سیما در سمت جبهه‌ انقلاب باشد آمریکا در مقابل آن قرار دارد.

امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران  درباره آخرین اقدامات ارتش در مناطق زلزله زده غرب کشور اظهار کرد: ارتش در زلزله و امدادرسانی نیروی واکنش سریع است و کارش این است که برای اقدامات اولیه به فوریت وارد صحنه شود و کار امداد و نجات را انجام دهد که در زلزله کرمانشاه نیز همین کار را انجام دادیم.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: در زلزله کرمانشاه پس از اقدامات اولیه تصمیم بر آن شد تا شهر را به مسئولین واگذار کنیم و همین کار را هم انجام دادیم، اما استقرار گردان‌های مهندسی و بیمارستان ارتش را در این استان ادامه دادیم تا هر زمان که مسئولین خواستند به کمک بیایند.

وی با بیان اینکه ما به یگان‌های پادگان سرپل ذهاب هم اعلام کردیم تا در صورت نیاز دوباره وارد صحنه شوند، افزود: مأموریت ارتش در زلزله کرمانشاه دو روز پس از سفر فرماندهی معظم کل قوا به این استان پایان یافت، اما به درخواست آقای تابش رئیس بنیاد مسکن برای ساخت کانکس وارد صحنه شدند.

[ سه شنبه 19 دی 1396برچسب:اخبار روز + اخبار ارتش +‌کاوشگر روز, ] [ 11:38 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

رویای فدراسیون فوتبال سراب شد

رویای فدراسیون فوتبال سراب شد

  در حالی که مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان مدعی بودند که نمایندگان ما در لیگ قهرمانان آسیا در ایران به مصاف حریفان خود می‌روند و حضور در کشور ثالث را تکذیب می‌کردند، اما در آن طرف آب‌ها مسئولان عالی رتبه فدراسیون جهانی فوتبال "فیفا" تاکید بسیاری برای برگزاری دیدار‌های نمایندگان ایرانی مقابل حریفان در کشور ثالث داشتند.

حتی این موضوع تا جایی پشت پرده باقی ماند که نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال هنگامی که برای قرعه کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا راهی مالزی شده بودند از برگزاری مسابقات خود در کشور ثالث با خبر شدند. مسئولان عالی رتبه کنفدراسیون فوتبال آسیا در صحبت‌های خود اعلام کردند که هرگونه تصمیم در مورد اینکه ایرانی‌ها مقابل حریفان می‌توانند در کشور خود بازی کنند صحت ندارد و این موضوع باعث شد تا فدراسیون فوتبال در قبال موضع خود زیر سوال برود.

[ سه شنبه 19 دی 1396برچسب:فدراسیون فوتبال + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:37 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

همکاری عربستان با آمریکا و گروهک منافقین بر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران

همکاری عربستان با آمریکا و گروهک منافقین بر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران  «الوطن» یکی از روزنامه های کویتی که به نزدیکی با حاکمان عربستان و ضدیت با نظام جمهوری اسلامی ایران شهرت دارد با اشاره به حمایت‌های عربستان سعودی از گروهک تروریستی منافقین و شرکت مقامات این کشور در نشست‌های این گروهک در پاریس و همچنین سرمایه‌گذاری و تحریک قومیت ها به ویژه ایرانیان عرب زبان ساکن جنوب ایران و تشکیل ائتلاف عربی - آمریکایی علیه ایران به بهانه مبارزه با تروریسم از نقش مقامات سعودی از جمله ولیعهد این کشور در اغتشاشات اخیر ایران پرده برداشت.

[ سه شنبه 19 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:36 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بی‌توجهی خاص الغرافه به مهدی طارمی؛ استقبال سرد پس از جدایی بد

مهدی طارمی بدون خداحافظی با هواداران پرسپولیس این تیم را ترک کرد و به الغرافه قطر رفت و در این تیم هم با استقبال سردی مواجه شد.

مهدی طارمی

  مهدی طارمی بدون اینکه با هواداران پرسپولیس خداحافظی کند، به الغرافه رفت. بازیکنی که در این چند سال هر چقدر برای این تیم گل زد و محبوبیت کسب کرد، همه محبوبیت خود را یک شبه به باد داد. مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس که فصل گذشته به یک‌باره راهی ریزه‌اسپور ترکیه شده بود، بدون فسخ قرارداد با این تیم به جمع سرخپوشان بازگشت و همین مسئله این فصل دردسرهای زیادی برای پرسپولیس داشت. هرچند در این مسئله باشگاه پرسپولیس هم کم مقصر نیست و بدون توجه به قرارداد طارمی به ریزه‌اسپور او را به خدمت گرفت که هنوز در خصوص این انتقال ابهامات زیادی وجود دارد.

[ سه شنبه 19 دی 1396برچسب:طارمی + اخبار فوتبال + کاوشگر روز, ] [ 11:35 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کشته شدن سه تن از شاهزادگان سعودی در درگیری‌های مسلحانه در ریاض

کشته شدن سه تن از شاهزادگان سعودی در درگیری‌های مسلحانه در ریاض

  پایگاه اینترنتی العهد لبنان اعلام کرد: خبرها از کشته شدن سه تن از شاهزادگان سعودی و هفت تن از نگهبانان زندان الحائر در درگیری های مسلحانه در ریاض حکایت دارد.

گارد سلطنتی عربستان اخیرا 11 شاهزاده سعودی را که به وضع سیاسی و اقتصادی کشورشان اعتراض داشتند، بازداشت و روانه زندان الحائر کرد.

[ سه شنبه 19 دی 1396برچسب:اخبار روز + شاهزادگان عربستانی + کاوشگر روز, ] [ 11:35 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حملات عربستان ادامه یابد، خطوط کشتیرانی در دریای سرخ را می‌بندیم

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با معاون نماینده ویژه سازمان ملل گفت که اگر حملات ائتلاف متجاوز سعودی به بندر الحدیده ادامه یابد، خطوط کشتیرانی در دریای سرخ را می‌بندیم.

الصماد

[ سه شنبه 19 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:34 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دشمنی آمریکا با ملت ایران روشن‌تر از قبل شده است

دشمنی آمریکایی‌ها با ملت ایران روشن‌تر از قبل شده است

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به حمایت رئیس جمهور آمریکا از آشوب‌های اخیر ایران اظهار کرد: دشمنی آمریکایی‌ها پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران روشن‌تر از قبل شد، چرا که مواضع ما نیز روشن‌تر شد.

وی با بیان اینکه دشمنان از روز اول به دنبال درگیری و سرنگونی نظام ما بودند، تصریح کرد: قرار نیست هرچه آنها می خواهند بشود و ما در این 40 سال ثابت کردیم هر دشمنی را زمین می‌زنیم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آنها از هر رخنه‌ای استفاده خواهند کرد تا دشمنی عمیق خود با ملت ایران را به نتیجه برسانند؛ آنها تاکنون دشمنی‌های زیادی کرده‌اند، اما همه آنها شکست خورده و در ادامه نیز شکست خواهد خورد.

[ سه شنبه 19 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:33 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سهم میلیاردی باشگاه‌ها از حضور تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸؛ پول چشمگیر در انتظار پرسپولیس و استقلال

یفا بابت حضور هر بازیکن در جام جهانی ۲۰۱۸ پاداشی را برای باشگاه‌های آنها در نظر گرفته و به‌این‌ترتیب باشگاه‌های ایرانی نیز باید در انتظار پاداش مناسبی باشند.

 

 
دیدار تیم های فوتبال ایران و ازبکستان-2

  از صعود به جام جهانی 2018 روسیه، سودی نصیب فوتبال ایران خواهد شد که می‌تواند بسیاری از مشکلات باشگاه‌ها را حل کند، آن هم باشگاه‌هایی که در یک سال اخیر حسابی با مشکلات مالی و بدهی‌های سنگین بعضاً میلیاردی مواجه بودند. فیفا علاوه بر پرداخت پاداش به فدراسیون تیم‌هایی که به جام جهانی صعود کرده‌اند، پاداشی هم برای باشگاه‌ها در نظر می‌گیرد. آن دسته از باشگاه‌هایی که در جام جهانی بازیکن داشته باشند، بابت حضور بازیکنان‌شان در جام جهانی پاداش دریافت می‌کنند و مجموع این پاداش 209 میلیون دلار (حدود 900 میلیارد تومان) است.

[ سه شنبه 19 دی 1396برچسب:جام جهانی + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:33 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

رسیدگی پیوسته به بیماران صعب العلاج در نیروی زمینی ارتش

رسیدگی پیوسته به بیماران صعب العلاج در نیروی زمینی ارتش

  امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تعدادی از بیماران صعب العلاج این نیرو در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

حیدری در این دیدار اظهار کرد: چنانچه کارکنان نیروی زمینی ارتش در خانواده خود بیمار صعب العلاجی دارند برابر دستورالعمل دارالشفای حضرت زهرا(س) به بیمارستان‌های نزاجا در سراسر کشور مراجعه کنند تا بتوانند علاوه بر تحت درمان قرار گرفتن بیماران از کمک‌های بلاعوض نیروی زمینی برخوردار شوند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: رسیدگی به بیماران صعب العلاج در نیروی زمینی با قدرت پیگیری می‌شود.

[ سه شنبه 19 دی 1396برچسب:ارتش + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:32 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 74 صفحه بعد