عکس/ بارش شدید برف در حیران

تصویری زیبا از طبیعت زمستانی زیبای حیران

[ شنبه 7 بهمن 1396برچسب:طبیعت + کاوشگر روز, ] [ 10:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تلاش آمریکا برای نفوذ در مدرسه فیضیه قم طی دو سال

فیضیه قم

سفارت پیشنهاد یک تبادل شاگرد را کرده است. به طوری که تحت طرح فولبرایت یک یا دو شاگرد پیشرو مترقی٬ را از مدرسه فیضیه در قم، به یک مدرسه مناسب آمریکایی برای دو سال منتقل کنند.

 

 http://javaninews.ir

[ شنبه 7 بهمن 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:9 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خودروی زرهی مین‌کوب ساخت ایران +عکس خودروی زرهی مین‌کوب خودوروهای مین‌کوب برای پاکسازی میادین مین

پاکسازی میادین مین، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی یگان‌های عملیاتی در صحنه نبرد و حتی پس از آن است. در یک میدان مین معمولا از انواع مختلف مین‌های ضد نفر، ضد خودرو و ضد تانک به صورت همزمان  و در کنار سایر تله‌های انفجاری و موانع متعدد برای سد کردن پیشروی نیروهای دشمن استفاده می‌شود.

از همین رو پاکسازی میادین مین چه در زمان عملیات و چه پس از آن امری اجتناب ناپذیر است و همیشه با مخاطرات فراوانی همراه است. پاکسازی میادین مین توسط عامل انسانی هم وقت‌گیر است هم احتمال افزایش تلفات انسانی را بالا می‌برد. از همین رو نیروهای مسلح به فکر ساخت تجهیزاتی افتادند که هم سرعت بیشتری در پاکسازی میادین مین داشته باشد و هم احتمال تلفات نیروی انسانی را کاهش دهد.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 4 بهمن 1396برچسب:مین کوب + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:11 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مردم هشیار باشند/ افزایش اسکناس های تقلبی در شب عید+تصاویر

اسکناس تقلبی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم, چند سالی است که اسکناس ها و ایران چک های تقلبی مردم را با مشکل همراه کرده اند. فروشندگان و بازاری ها محتاط تر شده و هر بار که وجه نقد از مشتری دریافت می کنند بعد از اطمینان از اصل بودن آن را به صندوق منتقل کرده و معامله را تمام می کنند.

ولی با این حال بازهم بسیاری از فروشندگان در دام اسکناس ها و البته بیشتر ایران چک های تقلبی می افتند. مردم هم از این ایران چک ها در امان نیستند و حتی بارها شده از دستگاه های خودپرداز اسکناس جعلی دریافت کرده اند.

مردمی که این روزها گرفتار ایران‌چک‌های 50 هزار تومانی تقلبی شده‌اند، می‌گویند که این چک‌پول‌ها را از بانک گرفته‌اند. برخی دیگر از وجود آنها در بین پول‌های خودپرداز می‌گویند.

تعداد زیادی از افرادی که هر چند وقت یکبار در دام جاعلان اسکناس و ایران چک تقلبی می افتند با خبرگزاری تسنیم تماس گرفته و خواستار رسیدگی دستگاه های مسوول به ویژه بانک مرکزی هستند.

ترویج ایران‌چک تقلبی درحالی در بازار روی داد که هنوز مدت زیادی از رونمایی چک‌پول‌های آبی‌رنگ 50 هزار تومانی بانک مرکزی نگذشته بود. این چک‌پول‌ها همزمان با ولادت امام رضا(ع) با حضور رئیس جمهور و رئیس‌کل بانک مرکزی در پاستور رونمایی شده بود.

 این وقایع باعث شده فروشنده‌ها و حتی راننده های تاکسی, نمونه ایران‌چک و اسکناس‌های تقلبی را مقابل صندوق خود قرار دهند تا دیگر گرفتار این پول‌های تقلبی یا به‌قول بانک مرکزی "کپی‌های رنگی" نشوند. به همین دلیل برخی از فروشگاه‌ها نمونه اسکناس 10هزار تومانی، ایران‌چک 50 و 100 هزار تومانی تقلبی را مقابل صندوق فروشگاه خود نصب کرده‌اند که هنگام دریافت پول نقد بعد از مطابقت با نمونه جعلی و اطمینان از اصلی بودن آن، پول را از مشتری دریافت کنند.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 4 بهمن 1396برچسب:اخبار روز + اسکناس تقلبی + کاوشگر روز, ] [ 13:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

موشک کروز نصر در جریان رزمایش ارتش شلیک شد

موشک

سخنگوی رزمایش ارتش از شلیک یک فروند موشک کروز نصر در رزمایش امروز خبر داد.

  در جریان رزمایش مشترک ارتش با نام محمد رسول الله در آبهای جنوب کشور و دریای عمان، یک فروند موشک کروز کوتاه‌برد نصر شلیک شد.

بنا بر اعلام سخنگوی رزمایش، این موشک صبح امروز علیه یک هدف شناوری شلیک شده است.

موشک «نصر» که قادر است شناورهای 3 هزار تُنی را منهدم کند، در کلاس موشک‌های کوتاه بُرد با قابلیت شلیک از ساحل و انواع شناورها و بالگردها محسوب می‌شود.

[ چهار شنبه 4 بهمن 1396برچسب:اخبار ارتش + اخبار روز + رزمایش + کاوشگر روز, ] [ 13:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف خدمت سربازی ۲۰هزار نفر از فرزندان

دوره آموزشی سربازی

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا عضو هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از برگزاری جلسه هیئت رئیسه این فراکسیون با مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح به‌منظور تعیین تکلیف اجرای قانون کسرخدمت فرزندان ایثارگران خبر داد و گفت:‌ این جلسه روز یکشنبه اول بهمن با حضور سردار کمالی، سردار کریمی و همچنین مسئولان نیروی انتظامی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در طول چند ماه گذشته جلسات متعددی در این باره با مسئولان ستاد کل برگزار شد، افزود:‌ در جلسه اخیر هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس با مسئولان ستاد‌کل نیروهای مسلح مقرر شد که ظرف دو هفته آینده مقدمات اجرای این قانون برای 20 هزار نفر از فرزندان ایثارگر به‌ترتیب اولویت اجرایی شود.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس با تأکید بر اینکه ‌اجرای این قانون نیاز به ثبت‌نام از افراد ندارد، اظهار داشت: این قانون باید برای فرزندان ایثارگران که حائز شرایط موردنظر برای خدمت سربازی تا پایان سال جاری هستند اجرایی شود.

[ چهار شنبه 4 بهمن 1396برچسب:اخبار روز + خدمت سربازی + کاوشگر روز, ] [ 13:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سیاست‌بازی در شورای شهر این بار برای پدر معنوی منافقین

یک عضو شورای شهر تهران پیشنهاد کرد یک خیابان به نام نخست‌وزیر دولت موقت اسم‌گذاری شود.

 احمد مسجدجامعی دیروز در تذکری گفت: مهندس بازرگان نقش زیادی در پیشرفت تهران داشته و پیشنهاد می‌شود مکان یا خیابانی به نام وی نامگذاری شود.

 پیشنهاد مسجدجامعی در حالی است که پیش از این با اصرار برخی اعضای لیست امید در شورای شهر، شهرداری موظف شد مکانی ویژه برای اعتراضات در نظر بگیرد تا بدین ترتیب اعتراض به رسمیت شناخته شود.

 این رفتار سیاست‌بازانه در حالی است که شورای شهر جدید، حتی یک کار مفید و تخصصی در خدمت مردم پایتخت انجام نداده است.

 تمجید مسجدجامعی از بازرگان رئیس گروهک نهضت آزادی در حالی است که حضرت امام خمینی(ره) ۱۹ بهمن ۱۳۶۶ و در پاسخ نامه محتشمی وزیر کشور وقت، نهضت آزادی را منافق و سازمان تروریستی منافقین را فرزندان بازرگان معرفی کرده و  تصریح فرمودند:

ادامه مطلب

http://javaninews.ir

[ چهار شنبه 4 بهمن 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سرلشکر صفوی:‌ ترکیه با آمریکا و اسرائیل هماهنگ‌ است

سرلشکر صفوی

دستیار و مشاور ارشد فرمانده کل قوا گفت: ایران با هوشمندی می‌تواند با تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای که علاوه بر روسیه و سوریه، شامل پاکستان و عراق نیز باشد در مقابل ائتلاف آمریکایی‌ها بایستد.

 سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور ارشد فرمانده معظم کل قوا در گفتگوی ویژه خبری، با اشاره به حوادث سال‌های اخیر در منطقه به خصوص عراق و سوریه اظهارداشت: این حوادث و این توطئه بزرگ در 3 سطح قابل بررسی است که بخش اول آن طرح‌ریزی این ماجراها بود که آمریکا بازیگری اصلی آن را بر عهده داشت. بخش دوم موضوع حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از تروریست‌هاست که توسط سعودی، اماراتی‌ها و حتی قطری‌ها صورت گرفت و موضوع سوم بحث آموزش است که توسط ترکیه و اردن انجام شد.

http://javaninews.ir 

[ چهار شنبه 4 بهمن 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

موشک کروز قدیر؛ "دست‌بزنِ ۳۰۰ کیلومتری" نیروی دریایی ارتش در دریاها + عکس

امروز و در جریان رزمایش محمدرسول الله ارتش، برای نخستین بار موشک‌ کروز قدیر از یگان‌های شناور و ساحلی نداجا با موفقیت شلیک شد. 

موشک قدیر

  امروز در مرحله دوم رزمایش مشترک محمدرسول الله (ص) ارتش جمهوری اسلامی، 2 فروند موشک کروز دریایی قدیر توسط نیروی دریایی ارتش شلیک و با موفقیت توانست اهداف دریایی را منهدم کند. یکی از این موشک‌ها از ناوشکن‌های قندی شلیک شده و دیگری نیز از یک پرتابگر متحرک ساحلی به سوی هدف روانه شده است.

[ چهار شنبه 4 بهمن 1396برچسب:اخبار روز + اخبار ارتش + رزمایش + کاوشگر روز, ] [ 13:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

توضیح علی مطهری و پاسخ کیهان/ مسئولیت‌پذیر باشید!

در پی انتشار خبر ویژه‌ای با عنوان «شیرین کاری ۲۰ دقیقه‌ای و دلار ۴۶۵۰ تومانی» علی مطهری توضیحی به این شرح ارسال کرد:

«در شماره دوشنبه دوم بهمن آن روزنامه، بخش خبر ویژه، ضمن مخالفت با اقداماتی مانند بازدید نمایندگان از زندان اوین برای آگاهی از وضع بازداشت شدگان و بررسی مسئله خودکشی یکی از آنها، آمده است: «نکته جالب این که طی هفته‌های اخیر با وجود تشدید برخی نابسامانی‌های اقتصادی و طفره رفتن مسئولان دولتی از پاسخگویی، امثال علی مطهری در قامت وکیل‌الدوله سکوت اختیار کرده‌اند و این در حالی است که مردم انتظار دارند مطالبات اقتصادی آنها از طریق نمایندگان مجلس از دولت پیگیری شود.» و بعد با اشاره به افزایش قیمت دلار آمده است «اما امثال علی مطهری که مدعی بودند ۲۰ دقیقه هم برای تصویب برجام زیاد بود، اکنون درباره ثمرات وارونه و تلخ برجام کمترین موضع‌گیری و پرسش‌گری از دولت نمی‌کنند.»

ادامه مطلب

http://javaninews.ir

[ چهار شنبه 4 بهمن 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شمخانی: بازبینی برجام ناشی از توهم ترامپ است

علی شمخانی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی العالم افزود: اقدامات اخیر آمریکا برای به چالش کشاندن برجام رفتاری غیر قانونی بوده و امکان مذاکره مجدد در مورد این سند کامل و غیر قابل تجزیه تحت هیچ شرایطی وجود ندارد.
شمخانی توافق برجام را حداقل مطالبات جمهوری اسلامی برای دستیابی به توافق با 1+5 عنوان کرد و با اشاره به کارشکنی آمریکا در اجرای تعهدات برجامی اظهار داشت: در حالی که به رغم پایبندی کامل ایران به تعهدات خود، هنوز بخشی از گشایش های اقتصادی که باید در چارچوب تعهدات آمریکا و حتی اروپا محقق می شد، انجام نشده است صحبت کردن در مورد بازبینی برجام، بیانی وقیحانه و ناشی از توهم رییس جمهوری آمریکاست.
دریابان شمخانی افزود: توان موشکی جمهوری اسلامی ایران کاملا بومی و بر گرفته از تجربه هشت سال دفاع مقدس و مظلومیت مردم ایران در تامین نیازمندی های اولیه برای دفاع برابر تجاوز بوده و مسیر تکامل خود را در چارچوب بازدارندگی برابر تهدیدات با قدرت ادامه خواهد داد.
وی یاداور شد: در چارچوب اجماع کامل مجموعه مسوولان جمهوری اسلامی ایران ما هیچ گونه مذاکره ای در موضوع موشکی و توان دفاعی خود با هیچ کشوری نخواهیم داشت.
دبیر شورای عالی امنیت ملی درخصوص سیاست های منطقه ای کشورمان و راهبردهای آتی ایران تصریح کرد: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در منطقه هیچ گونه مغایرتی با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد نداشته و تلاش های آمریکا برای تصویرسازی غلط از رفتارهای ثبات آفرین جمهوری اسلامی ناشی از شکست واشنگتن و همپیمانان آن در استفاده ابزاری از تروریسم برای تحمیل اراده خود به کشورهای مستقل منطقه است.
شمخانی با اشاره به تحرکات جدید دستگاه دیپلماسی آمریکا برای همراه سازی کشورهای اروپایی و عربی با سیاست های ضد ایرانی آمریکا افزود: به نظر می رسد پس از گسترش تروریسم تکفیری به کشورهای اروپایی و لمس نزدیک تهدیدات آن از سوی شهروندان این کشورها، عقلانیت کافی برای درک نقش تاثیرگذار ایران در مهار تروریسم و شناخت اهداف مخرب آمریکا در این زمینه ایجاد شده باشد.

[ چهار شنبه 4 بهمن 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

توضیح آستان مقدس حضرت معصومه (س) در مورد هزینه ساخت قرآن کشتی مطلا

توضیح آستان مقدس حضرت معصومه (س) در مورد هزینه ساخت قرآن کشتی مطلا

 

در بیانیه روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) آمده است: بنا به درخواست تعدادی از دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام و برای اطلاع‌رسانی صحیح در مورد اثر هنری قرآنی که موزه آستانه مقدس به منظور بازدید کوتاه مدت از آن در نظر گرفته شده بود، توضیحاتی ارائه می‌گردد.

در این بیانیه تصریح شده است: با توجه به اینکه آستانه مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها همواره در تاریخ خود ملجأ و پناه عاشقان اهل‌بیت علیهم‌السلام بوده است این اثر هنری در تاریخ 27 دی‌ماه جاری در موزه آستانه با حضور جمعی از مردم، خدام و مسؤولان آستانه مقدس، معاون استانداری قم و اصحاب رسانه، بازدید شد.

در این بیانیه آمده است: این اثر، بدون هرگونه حمایت مادی از سوی آستانه مقدس، توسط هنرمند ارجمند جناب آقای موسویان، و صرفا برای ابراز ارادت ایشان به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، با طراحی و هزینه شخصی تولید شده که به درخواست سازنده آن و هماهنگی به‌عمل‌آمده از سوی استانداری قم برای بازدید عموم مردم برای مدتی کوتاه به موزه آستانه مقدس منتقل شده بود و طبق نیت شخصی مالک، این اثر به حرم امام حسین علیه‌السلام اهدا می‌شود.

[ شنبه 30 دی 1396برچسب:کشتی طلا + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:17 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کاریکاتور/تفاله‌های‌پهلوی‌و‌منافقان جیره‌خوار‌‌ آل‌سعود

سازمان دهی گروهک تروریستی منافقین و عناصر تفاله پهلوی در اغتشاشات ایران توسط ال سعود /فرمان آشوب از اتاق فکر مثلث شوم با پول سعودی و اجرای منافقین / پشت پرده اغتشاشات اخیر/ حمایت مثلث شوم آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل از اغتشاشات در برخی نقاط کشور محصول هم‌اندیشی آنها در اتاق‌های فکر مشترکی است که از ماهها پیش برای مقابله با اقتدار ایران در منطقه تشکیل شده‌اند.سعودی ها نقش رابط میان اتاق فکر مشترک «آمریکا، صهیونیسم و انگلیس» با عوامل اجرایی برنامه های آنها را ایفا می کنند.

کاریکاتور/تفاله‌های‌پهلوی‌و‌منافقان جیره‌خوار‌‌ آل‌سعود
[ شنبه 30 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:17 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

افزایش قیمت نفت

اوپک

 اوپک در جدیدترین گزارش ماهیانه خود اعلام کرد قیمت متوسط نفت سنگین ایران در دسامبر 2017 با یک دلار و 60 سنت، معادل 2.7 درصد افزایش نسبت به ماه نوامبر به 60 دلار و 87 سنت رسیده است. همچنین قیمت متوسط هر بشکه نفت سنگین ایران در کل سال 2017، 51 دلار و 71 سنت بوده که رشد قابل توجهی نسبت به 39 دلار و 57 سنت ثبت شده در سال 2016 نشان می دهد.

اوپک همچنین به نقل از منابع ثانویه اعلام کرده که میزان تولید نفت ایران در ماه پایانی سال 2017 با 13 هزار و 200 بشکه افزایش به 3 میلیون و 829 هزار بشکه در روز رسیده است. این دومین ماه متوالی افزایش تولید نفت ایران بوده است.

اما گزارش اعلامی دولت ایران به دبیرخانه اوپک نشان می دهد که تولید نفت ایران در ماه دسامبر با 67 هزار بشکه کاهش به 3 میلیون و 811 هزار بشکه در روز رسیده است.

[ شنبه 30 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:16 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عکس/ خودروی «اخلال‌گر» ارتش ترکیه در مرز سوریه

خودروی اخلال گر امواج مدل KORAL ساخت شرکت Aselsan ترکیه متعلق به ارتش این کشور در مرز با سوریه مستقر شده است.

[ شنبه 30 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:15 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اتهامات آمریکا به حزب‌الله ظالمانه و بی‌اساس است

سید حسن نصرالله

"سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت یادبود شهدای قنیطره و اربعین پدر عماد مغنیه گفت: بدون فداکاری شهدا امنیت در کشورمان محقق نمی شد.

وی در این سخنرانی گفت: باید به حق شهدا بر ملت و کشور و امت اعتراف کنیم و زمانی که هر مسئولی درباره امنیت صحبت می کند باید برای همگان این نکته به ذهن خطور کند که امنیت بدون فداکاری شهدا محقق نمی شد و زمانی که درباره شکست آمریکایی ها و پیروزی ملت های منطقه در مقابله با چالش ها حرف می زنیم باید بدانیم که این فضل خداوند بوده و کسانی که فداکاری کرده و مجروحانی که از درد رنگ می برند و کسانی که مقاومت کردند بر گردن ما حق دارند.

[ شنبه 30 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:14 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

افزایش ۲۰ تا ۵۰ درصدی حقوق کارمندان در لایحه جدید دولت

رئیس سازمان اداری و استخدامی با تشریح جزئیات لایحه دائمی شدن قانون خدمات کشوری گفت: امتیازات حقوق و مزایای کارمندان دولتی در این لایحه ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است که دولت متناسب با مشاغل و شرایط خود این افزایش ها را اعمال می کند.

پول اسکناس

http://javaninews.ir

[ شنبه 30 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:14 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تصویرسازی/ ایران در اندوه سانچی

سانچی قلب ملت ایران سرشار از اندوه کرد / بی تردید این حادثه دردناک قلب ملت عزیز ایران را سرشار از اندوه و عزادار ساخت.

تصویرسازی/ ایران در اندوه سانچی
[ شنبه 30 دی 1396برچسب:سانچی + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:13 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کاریکاتور/پزشک‌کاخ سفید:حال‌ترامپ‌خیلی‌خوب‌است!!!

پزشک کاخ سفید: حال ترامپ خیلی خوب است / پزشک کاخ سفید پس از انجام آزمایشات مختلف درباره وضعیت سلامتی دونالد ترامپ اعلام کرد که وی در سلامت بسیار خوبی به سر می‌برد. این در حالی است که اکثر کارشناسان و پزشکان جهان بر این باور هستند که رئیس جمهور آمریکا تعادل روانی ندارد و با یک هیتلر دیوانه مواجه هستند.

کاریکاتور/پزشک‌کاخ سفید:حال‌ترامپ‌خیلی‌خوب‌است!!!
[ شنبه 30 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سرلشکر باقری جان باختن دریانوردان نفتکش سانچی را تسلیت گفت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی به مناسبت جان باختن دریانوردان سانچی، با خانواده‌های آنان ابراز همدردی کرد.

سرلشکر باقری جان باختن دریانوردان نفتکش سانچی را تسلیت گفت در پی جان باختن 32 تن از هموطنان در سانحه‌ تصادم، آتش سوزی و غرق شدن کشتی نفتکش سانچی در آب‌های چین، سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح پیام تسلیتی صادر کرد. 

متن پیام به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

انّا لله و انّا الیه راجعون

جان باختن 32 تن از کارکنان دریادل و فداکار کشتی نفتکش سانچی در سانحه دلخراش تصادم، آتش‌سوزی و غرق شدن در حین مأموریت و تلاش برای خدمت و پیشرفت ایران اسلامی در سرزمین‌های دوردست و آب‌های چین، موجب تأثر و تألم فراوان گردید. 

اینجانب این مصیبت عظیم را به محضر مبارک مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت شریف و قدرشناس ایران و خانواده‌های داغدار تسلیت و تعزیت عرض نموده و رحمت و مغفرت دریانوردان جانباخته و صبر و شکیبایی بازماندگان معزز را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

[ سه شنبه 26 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:7 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پاسخ به تمام شایعات درباره حادثه نفتکش سانچی

حادثه نفتکش سانچی شایعاتی زیادی به همراه داشت که حمله آمریکایی ها از داغ ترین آنهاست.

پاسخ به تمام شایعات درباره حادثه نفتکش سانچی/ از حمله آمریکایی‌ها تا وجود اتاق امن در کشتی با غرق شدن کشتی نفتکش سانچی در اقیانوس آرام  شایعاتی زیادی پیرامون این موضوع در بین مردم و کارشناسان مطرح شد که از مهم ترین آنان می توانیم به حمله آمریکایی ها به کشتی ، احتمال زنده بودن خدمه کشتی در اتاق امن و یا مخابره نشدن حادثه در سطح بین الملل اشاره کرد.

جهت شفاف سازی مسائل به وجود آمده گفتگویی داشتیم با هادی حق‌شناس مدیر امور دریایی سازمان بنادر که در ادامه می خوانید.

حق‌شناس در ابتدای مصاحبه  درباره این ادعا که گفته می شود، مقصد نهایی کشتی سانچی کره‎شمالی بوده است، گفت: به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد. مقصد نهایی نفتکش  داسان کره جنوبی بوده که حاوی محموله 136 هزار تنی میعانات گازی بوده است.

وی در مورد اظهارنظرها درباره عمدی بودن حادثه و برخورد موشک از سوی آمریکایی‌ها به این نفتکش به دلیل قطع شدن رادار، گفت: این موضوع از آن دست شایعاتی است که در فضای مجازی دست به دست می‌شود و به هیچ عنوان صحت ندارد.

[ سه شنبه 26 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عکس/ نمایی از قبل و بعد قاتل سانچی

کشتی باری چینی که به نفتکش سانچی برخورد کرده، قبل و بعد از حادثه، گویا ثبت شده در هنگ کنگ هست و حامل بار غلات امریکا بوده است.

[ سه شنبه 26 دی 1396برچسب:سانچی + آمریکا +‌اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

«داوود اوغلو» آبروی اردوغان را بُرد

سقوط

داوود اوغلو نخست وزیر سابق ترکیه با ارائه گزارشی به پارلمان ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور شخصا دستور ساقط کردن جنگنده روسیه را داده بود.

[ سه شنبه 26 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آسیب دیدگی ناوشکن دماوند جدی است

سخنگوی ارتش گفت: آسیب دیدگی ناوشکن دماوند جدی است و نیاز به تعمیر و بازسازی اساسی دارد.

  امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره آسیب وارده به ناوشکن دماوند اظهار کرد: به دنبال ایجاد حادثه برای ناوشکن دماوند در دریای خزر به دلیل افزایش ناگهانی طوفان و وضعیت بد جوی؛ در بررسی‌های اولیه آسیب وارده به این ناوشکن جزیی اعلام شد.

تقی‌خانی تاکید کرد: پس از حضور تیم‌های تخصصی و ارزیابی‌های دقیق‌تر، مشخص شد میزان خسارت و آسیب وارد شده جدی بوده و ناوشکن دماوند نیاز به تعمیر و بازسازی اساسی دارد.

[ سه شنبه 26 دی 1396برچسب:ناو دماوند + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 10:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مدیر فروش «ایرباس» پیش‌بینی کرد که تحویل هواپیما به ایران با تاخیر همراه باشد.

ایرباس: نمی‌توانیم در موعد مقرر به ایران هواپیما تحویل دهیم به نقل از رویترز، «جان لیهی» مدیرفروش «ایرباس»اعلام کرد که تحویل هواپیما به ایران با تاخیر همراه شده است.

وی در این باره افزود: «معاملات با ایران بر اساس توافق انجام شده صورت می گیرد اما نمی توان در خصوص زمان تحویل اولیه تضمینی داد چرا که باید ساز و کار‌های تأمین مالی آن  مهیا شود؛ ایران هم باید پیش‌پرداخت قبل از تحویل هواپیما را در نظر داشته باشد.»

گفتنی است، ایران تاکنون  سه فروند هواپیما از شرکت ایرباس تحویل گرفته است.

[ سه شنبه 26 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ورود وزیر تولیدات دفاعی، علوم و فناوری پاکستان به تهران

وزیر تولیدات دفاعی، علوم و فناوری پاکستان صبح امروز در صدر یک هیئت عالیرتبه با استقبال رئیس امور بین الملل وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

ورود وزیر تولیدات دفاعی، علوم و فناوری پاکستان به تهران  به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به دعوت رسمی امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، وزیر تولیدات دفاعی، علوم و فناوری پاکستان صبح امروز در صدر یک هیئت عالیرتبه با استقبال رئیس امور بین الملل وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

رانا تنویر حسین در این سفر که با هدف گسترش همکاری دفاعی میان ایران و پاکستان انجام می شود با امیر حاتمی دیدار و مذاکره خواهد کرد.

[ سه شنبه 26 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

امیر خانزادی ماموریت کلاه سبزها در سانچی را تشریح کرد

امیر خانزادی ماموریت کلاه سبزها در سانچی را تشریح کرد امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره حادثه نفتکش ایرانی سانچی و اقدامات انجام شده در این باره گفت: این حادثه بیش از ۸۰۰۰ مایل دورتر از مرزهای دریایی کشورمان اتفاق افتاد. در روزهای اول مشاهده کردیم با وجود اینکه بخشی از شناور دچار حریق نبود و به زعم ما، امکان حضور بر روی کشتی برای امداد و نجات وجود داشت، اما اقدامی در این باره انجام نشد و من تصور کردم شاید جرأت رفتن بر روی کشتی وجود ندارد.

ادامه مطلب

http://javaninews.ir

[ سه شنبه 26 دی 1396برچسب:اخبار ارتش + نداجا + کاوشگر روز, ] [ 10:2 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

این نوشیدنی به کاهش وزن کمک می‌کند

هیچ قرصی نیست که بدون به خطر انداختن سلامتی بتواند به فرآیند کاهش وزن بدن کمک کند. در اینجا دستور تهیه یک نوشیدنی خوشمزه و سالم را که در کنار ورزش و رژیم غذایی به کاهش سریعتر وزن کمک می‌کند را در اختیار شما می گذاریم.

مواد مورد نیاز:

ساقه کرفس: یک عدد

خیار: یک عدد سایز متوسط

جعفری خرد شده: ۱ لیوان

آناناس: ۳ برش کوچک

سبزیجات را تمیز بشوئید و پوست آناناس را بگیرید. سپس تمام مواد را داخل مخلوط بریزید و هم بزنید. نمک یا شکر به مواد اضافه نکنید.

آب سبزیجات و آناناس را باید تا ۱۵ دقیقه بعد از درست کردن نوش جان کنید تا خاصیتش را از دست نداده باشد. این نوشیدنی را صبح ها با معده خالی بنوشید.

اگر این نوشیدنی را در کنار رژیم غذایی سالم و ورزش مصرف کنید زودتر به نتیجه می رسید.

و اما راز این نوشیدنی چیست؟

کرفس یک سبزی کم کالری است و هر ۱۰۰ گرم حاوی ۱۶ کیلوکالری است. فیبرهای رژیمی در داخل شکم متورم می شوند و باعث می شوند احساس سیری کنید. به علاوه افزایش فیبر در رژیم غذایی اصلی ترین عنصر کاهش وزن است.

خیار نیز مانند کرفس سرشار از فیبر و بسیار کم کالری است. ۹۵ درصد این میوه را آب تشکیل می دهد و با خوردن آن ۲ لیتر از آب مورد نیاز بدن را تامین کرده اید. تمام متخصصان تغذیه خوردن این میوه را به کسانی که می خواهند خوش اندام بمانند توصیه می کنند.

جعفری نیز یک از سبزیجات پر فیبر است. (هر ۱۰۰ گرم جعفری حاوی ۳٫۳ گرم فیبر) این سبزی بعلاوه یک گیاه طبیعی ادرار آور است.

هر ۱۰۰ گرم آناناس حاوی ۱ گرم فیبر نامحلول است و ارزش انرژی آن ۵۰ کیلوکالری است. این میوه شیرین است و شیرینی آن نوشیدنی را خوشمزه تر می کند.

[ یک شنبه 24 دی 1396برچسب:لاغری + کاوشگر روز, ] [ 10:51 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مخالفت امام و رهبر انقلاب با حمله به بدحجاب‌ها

فیلم/ آخرين افطاری آیت‌الله خامنه‌ای در كنار امام (ره)

مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۶ و در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران با نقل خاطره‌ای از امام خمینی (ره) به مخالفت با برخورد تند با بدحجاب‌های پرداخته و می‌فرمایند:

انقلاب عظیم مردمی، واقعاً پدیده‌ی عظیمی است. چنین حادثه‌ی عظیمی را شما خلق کردید. حادثه‌ی پیروزی در جنگ هشت ساله را شما جوانان حزب‌اللَّه خلق کردید. حادثه‌ی پیروزی در محاصره‌ی سیاسی و در محاصره‌ی اقتصادی را شما خلق کردید. همه‌ی اینها آفرینشهای شماست. روشنفکری این است.

خوب، چرا بایستی به خاطر عملِ - مثلاً - کسی که حالا سلیقه‌اش[متفاوت] است، شما متّهم شوید؟! گفته شود که اینها اهل منطق نیستند؛ اهل جنجالند، اهل بی‌خودی حرف زدنند، اهل حمله کردنند، اهل زنجیر و داغ و درفشند! چرا؟ این ظلم نیست؟ من این‌گونه موافق نیستم.

ببینید؛ سلیقه‌ی امام رضوان‌اللَّه‌علیه هم عیناً همین بود. نه این‌که خیال کنید سلیقه‌ی دیگری بود؛ نخیر، سلیقه‌ی امام، عیناً همین بود. بنده به شما عرض می‌کنم، خبر می‌دهم؛ البته شواهد هم هست.

در سال شصت‌وچهار که آقای ناطق نوری وزیر کشور بودند، من یادم نمی‌رود که عدّه‌ای از جوانان در خیابانها به بدحجابها حمله می‌کردند. امام به ایشان نوشت: بروید و این جوانانی را که به بدحجابها حمله می‌کنند، بگیرید، بزنید، زندان و حبسشان کنید! امام، مخالف بود؛ در حالی که امام، آن مرد شجاع و بی‌نظیری است که مسأله‌ی حجاب را به این کشور برگرداند! هیچ کسِ دیگر غیر از امام نمی‌توانست. این هم یکی از اختصاصات امام بود. اگر غیر از امام، هر کس دیگر بود - از همین بزرگان و مقدّسین علما - هیچ کس جرأت نمی‌کرد بگوید «زنان باید با حجاب، بیرون بیایند». امام در همان ماههای اوّل پیروزی انقلاب گفت «باید با حجاب بیایند»! این همان امام است؛ امّا درعین‌حال با آن روش، مخالف بود و ایستادگی کرد و گفت که بچه‌های کمیته جلوِ این کار را بگیرند.

البته آنها هم بچه‌های حزب اللّهی بودند؛ منتها کار را نمی‌فهمیدند، اشتباه می‌کردند. بنده هم با این‌گونه زدن و جنجال موافق نیستم. بچه‌های خوب، مؤمن، صادق، سالم، خوش‌فکر و خوش‌دل، گاهی راه را اشتباه می‌کنند!

[ یک شنبه 24 دی 1396برچسب:حجاب + کاوشگر روز, ] [ 10:48 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

به آرامی آغاز به مردن نکن......

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

به آرامی آغاز به مردن می کنی

اگر سفر نکنی،

اگر کتابی نخوانی،

اگر به اصوات زندگی گوش ندهی،

اگر از خودت قدردانی نکنی.

به آرامی آغاز به مردن می کنی

زمانی که خود باوری را در خودت بکشی،

وقتی نگذاری دیگران به تو کمک کنند.

به آرامی آغاز به مردن می کنی

اگر برده‏ عادات خود شوی،

اگر همیشه از یک راه تکراری بروی،

اگر روزمرّگی را تغییر ندهی،

اگر رنگ های متفاوت به تن نکنی،

یا اگر با افراد ناشناس صحبت نکنی.

تو به آرامی آغاز به مردن می کنی

اگر از شور و حرارت،

از احساسات سرکش،

و از چیزهایی که چشمانت را به درخشش وا می دارند،

و ضربان قلبت را تندتر می کنند، دوری کنی.

تو به آرامی آغاز به مردن می کنی

اگر هنگامی که با شغلت‌ یا عشقت شاد نیستی، آن را عوض نکنی،

اگر برای مطمئن در نامطمئن خطر نکنی،

اگر ورای رویاها نروی،

اگر به خودت اجازه ندهی،

که حداقل یک بار در تمام زندگیت

ورای مصلحت ‌اندیشی بروی.

امروز زندگی را آغاز کن!

امروز مخاطره کن!

امروز کاری کن!

نگذار که به آرامی بمیری!

شادی را فراموش نکن

۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩



[ یک شنبه 24 دی 1396برچسب:شعر + کاوشگر روز, ] [ 10:47 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 74 صفحه بعد