آمریکا، صهیونیست‌ها و مستکبران عالم، نه به شیعه علاقمندند و نه به اهل سنت

آمریکا و صهیونیستها و مستکبران عالم، نه به شیعه علاقمندند و نه به اهل سنت/هر حنجره‌ای که در جهت اختلاف حرف بزند، بلندگوی دشمن است

روز ولادت پیامبر اكرم (ص) طبق روایات شیعه 17 ربیع الاول و طبق روایات برادران اهل سنت 12 ربیع الاول است بنابراین امام خمینی (ره) این تاریخ را هفته وحدت نامگذاری کردند که حاکی از اهمیت وحدت از منظر امام راحل است.مقام معظم رهبری نیز همواره بر وحدت میان مسلمانان و کنار گذاشتن اختلافات تاکید کرده‌اند.

در شرایطی که دشمنان اسلام تمام تلاش خود را برای مبارزه و مقابله با اسلام به کار بسته و آشکارا آن را اعلام می کنند. تاکید بر مسائل اختلافی و تفرقه میان صفوف مسلمانان منطقی نیست. در این گزارش بخش‌های از بیانات مقام معظم رهبری درباره ضرورت وحدت میان مسلمان را می‌خوانید.

هر حنجره‌ای که در جهت اختلاف حرف بزند، بلندگوی دشمن است

[ شنبه 18 آذر 1396برچسب:کلام رهبر + کاوشگر روز, ] [ 11:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

درخواست سعودی‌ها از سازمان ملل برای حل بحرانی که خودشان ایجاد کرده‌اند

درخواست سعودی‌های از سازمان ملل برای حل بحرانی که خودشان ایجاد کرده‌اند! + فیلممدت‌هاست کهعربستان سعودی  ظلم‌های متعددی را بر مردم  یمن رواداشته است و تمام کشورها هم از ظلم‌های آشکار عربستان آگاه هستند. در این میان دیپلمات‌های سعودی از   سازمان ملل خواسته‌اند که برای حل بحران یمن وساطت کند.

[ شنبه 18 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:7 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سوره تکویر چکیده‌ای از علم زمین شناسی است

  پروفسور بهرام عکاشه پدر علم زلزله شناسی ایران با حضور در برنامه حالا خورشید گفت: دانشجویان دکتری را موظف می‌کنمسوره تکویر را با تفسیر استاد الهی قمشه‌ای بخوانند و پژوهش کنند چون این سوره چکیده‌ای از علم زمین شناسی  است.

پروفسور عکاشه اظهار کرد: اگر در تهران زلزله 7 ریشتری بیاید حداقل 7 میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند.

[ شنبه 18 آذر 1396برچسب:سوره تکویر + علم زمین شناسی + کاوشگر روز, ] [ 11:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سردار حاجی زاده: ایران در سال 90 تا مرز موشک باران پایگاه‌های نظامی آمریکا پیش رفت

 

  سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در سال 90 به تمام پایگاه‌های موشکی آماده باش داده بودیم که اگر آمریکایی‌ها در منطقه حرکتی کردند، پایگاه‌هایشان را موشک باران کنیم.

[ شنبه 18 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

میلاد پیامبر عزیز اسلام و امام جعفر صادق مبارک

نتیجه تصویری برای میلاد پیامبر

[ سه شنبه 14 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:39 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شناور موشک انداز «سپر» در دریای خزر به ناوگان دریایی ارتش ملحق شد

با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، جدیدترین ناوچه موشک انداز ساخت داخل با نام «سپر» با شماره بدنه P234 به ناوگان دریایی ارتش در شمال کشور (دریای خزر) الحاق شد.

این چهارمین ناوچه ساخته شده از کلاس سینا در منطقه چهارم دریایی در انزلی است که ساخت آن 2 سال و نیم طول کشید.

این شناور از 4 پرتابگر موشک کروز از کلاس نور یا قادر (با برد 120 تا 250 کیلومتر)، یک توپ 76 میلیمتری فجر27 بر روی سینه و یک توپ 40 میلیتری بر روی پاشنه بهره می‌برد.

 

[ سه شنبه 14 آذر 1396برچسب:شناور سپر + کاوشگر روز, ] [ 11:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مسافرکش خوش‌ذوق تبریزی

راننده تاکسی خوش ذوق تبریزی که محیط جالبی را برای مسافران خود مهیا کرده است.

[ دو شنبه 13 آذر 1396برچسب:مسافرکش خوش ذوق + کاوشگر روز, ] [ 10:46 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سهراب مرادی در آغوش قویترین مرد جهان

سهراب مرادی وزنه بردار کشورمان پس از شکستن رکورد جهان در دسته 94 کیلوگرم در آغوش بهداد سلیمی قرار گرفت.

[ دو شنبه 13 آذر 1396برچسب:سهراب مرادی + بهداد سلیمی + کاوشگر روز, ] [ 10:46 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

موشک‌های ایران دلیل صلح‌طلبی و امنیت‌سازی جمهوری اسلامی است نه جنگ‌طلبی

موشک‌های ایران دلیل صلح‌طلبی و امنیت‌سازی جمهوری اسلامی است نه جنگ‌طلبی

  محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حساب اینستاگرامی خود نوشت «توان موشکی ایران برای صلح و امنیت است، سی سال پیش در چنین روزی اولین نسل موشک‌های بالستیک ساخت ایران را در جریان جنگ تحمیلی با موفقیت آزمایش کردیم.

توان موشکی ما به‌عنوان یک عنصر بازدارنده دفاعی، امنیت را برای سرزمین و منطقه ما به همراه آورده است و دشمنان ما بهترین سند و گواه برآنند که موشک‌های ایران برای جنگ ساخته نشده، بلکه دلیل صلح‌طلبی و امنیت سازی جمهوری اسلامی است؛ اگر دستاورد سی‌ساله خود را از دست بدهیم، ناامنی‌های منطقه وارد کشورمان می‌شود.»

[ دو شنبه 13 آذر 1396برچسب:قدرت موشکی + کاوشگر روز, ] [ 10:41 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

منزلگاه بعدی داعش کجا خواهد بود و از آنجا چه می‌خواهد؟

پایان یافتن داعش در عراق و سوریه آینده این گروه تروریستی نیز بسیار مهم است. برخی از کارشناسان معتقدند که صحرای سینا یکی از مناطق احتمالی خواهد بود که داعش برای جایگزینی عراق و سوریه در نظر دارد. اخیرا تلویزیون عراق به نقل از مفتی داعش اعلام کرد که او از عناصر خارجی این گروه خواسته تا به «سرزمین موعود» در مصر و فلسطین بروند، اما مصر چرا به عنوان یکی از مقصد های داعش معرفی شده است؟

منزلگاه بعدی داعش کجا خواهد بود؟

مجتبی امانی دیپلمات سابق ایران در مصر در این مورد معتقد است: مصر این ظرفیت را دارد که در خط مقاومت علیه رژیم صهیونیستی قرار گیرد و لذا باید دچار مشکلات امنیتی شود. داعش با هدایت دستگاه‌های امنیتی غربی، عبری و عربی قصد دارد از طریق مصر وارد غزه شود تا حماس را با یک مشکل امنیتی شدید مواجه کند. نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای قطع محور مقاومت در عراق و سوریه ناکام ماند و اکنون آن ها می‌خواهند بخشی از نقشه جدید خود را در غزه دنبال کرده و این محور را دچار تهدید کنند. بنابراین به نظر می رسد که مصر هرچند اکنون با رژیم صهیونیستی و آمریکا متحد است، اما زمینه های داخلی مصر از جمله وجود جمعیت 90 درصدی مسلمان در این کشور همواره به عنوان یک تهدید برای اسرائیل محسوب می شود و همچنین اشراف مصر بر کانال سوئز برای اسرائیل به یک مسئله حیاتی تبدیل شده است.

[ دو شنبه 13 آذر 1396برچسب:اخبار داعش + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:41 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نامه رهبری به جوانان غربی نشان داد، داعش هیچ سنخیتی با اسلام ندارد

ر

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی، اظهار کرد: نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب ابتکاری در نوع خود بی نظیر است که جای خود را در میان جوانان بین المللی باز کرد.

وی ادامه داد: داعش تلاش می‌کرد خشونت‌هایش را به نام اسلام معرفی کند اما این حرکت رهبری، توطئه‌های آنان را خنثی کرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: نظام سلطه و صهیونیست‌ها با عملیات روانی سعی دارند نقش جمهوری اسلامی را در فتح قلوب مردم دنیا از بین ببرد اما در این اقدام خود موفق نشدند.

وی اضافه کرد: رهبری با دو نامه‌ای که نوشتند به صورت مستقیم با جوانان صحبت کردند و این ابتکار جدید است که ایشان جامعه جوانان جهان را مورد خطاب قرار دادند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این نامه‌ها به جوانان گفتند، داعش متعلق به اسلام نیست و تروریسم جز موضوعاتی است که اسلام در مقابل آن ایستاده است.

[ دو شنبه 13 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:40 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

موشکی که توان چانه‌زنی را برای انصارالله بالا برد

من آوردگاهی بود که ولیعهد جوان عربستان سعودی با هدف بلند پروازی‌های ژئوپلتیکی به خاک و خون کشید، چرا که با شروع  موج بیداری اسلامی در میان کشورهای منطقه  و رسیدن  این موج  به یمن  با سد سیاست‌های زورگویانه عربستان مواجه شد، حکومت آل سعود تصمیم گرفت میان مردم و حکومت یمن دومی را انتخاب کند، چرا که به دنبال تأمین منافع خود از طریق حکومت دست نشانده در منطقه بود.

موشکی که توان چانه‌زنی را برای انصارالله بالا برد/جلوگیری از توطئه با موشک‌های مقاومت یمن

موشک‌های محور مقاومت در یمن نشان داد که یمن آنچنان‌که پیش‌بینی می‌شد لقمه راحتی نیست.

[ دو شنبه 13 آذر 1396برچسب:قدرت موشکی + کاوشگر روز, ] [ 10:39 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نیروی هوایی ارتش نقش اساسی در بازدارندگی و حفظ امنیت آسمان کشور دارد

نیروی هوایی ارتش نقش اساسی در بازدارندگی و حفظ امنیت آسمان کشور دارد

  به نقل از روابط عمومی نهاجا، امیر خلبان محمد قراباغی معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در مراسم دانش آموختگی دانشجویان ماده 33 و 52 این نیرو که در فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید خضرایی برگزار شد، گفت: پوشیدن لباس مقدس نیروی هوایی افتخاری بزرگ برای تک تک کارکنان این نیروی الهی است.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش با بیعت تاریخی خود با امام راحل روند پیروزی انقلاب را تسریع بخشید، در 8 سال دفاع مقدس با انجام عملیات های فراوان و موثر خود نقش بی بدیلی در پیروزی رزمندگان اسلام ایفا کرد و در حال حاضر نیز نقش اساسی در بازدارندگی و حفظ امنیت آسمان کشور انجام می‌دهد.

[ دو شنبه 13 آذر 1396برچسب:اخبار ارتش + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:39 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آیا زمان اخراج ترامپ از کاخ سفید فرا رسیده است؟

آیا زمان اخراج ترامپ از کاخ سفید فرا رسیده است؟

  مایکل فلین، برجسته‌ترین مقام برکنار شده در حلقه نزدیکان دونالد ترامپ در یک اعتراف غیرمنتظره گفت تاکنون در جریان تحقیقات پیرامون نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دروغ می‌گفته، بر حقایق سرپوش می‌گذاشته و آنرا کتمان می‌کرده، مقامات قضائی و دادستان را در این زمینه گمراه می‌کرده است.

با این اعترافات صریح، شاید قدری از جرم فلین کاسته شود که با دادستان همکاری کرده و بالاخره حقیقت را برملا کرده ولی افشای این حقایق برای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری قرار نیست بیش از این مشمول مرور زمان شود، چرا که بازپرس‌ها و دادستان سعی دارند با شدت بیشتر و دامنه گسترده‌تری اتهامات را پیگیری کنند و به نظر می‌رسد آنها تدریجاً به کاخ سفید نزدیک‌تر می‌شوند.

با این حساب شاید آن روز چندان دور نباشد که برای خروج یا اخراج ترامپ از کاخ ریاست جمهوری، شمارش معکوس آغاز شود، البته اگر تاکنون آغاز نشده باشد.

[ دو شنبه 13 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:38 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

انگیزه‌های قوی برای فراموشی یاد شهدا وجود دارد

دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس محبان اهل بیت (ع) و مسئله تکفیری‌ها با امام خامنه‌ای

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: نباید اجازه داد در اثر برخی جلوه‌های کاذب یاد شهیدان فراموش و کهنه شود و فعالیت‌هایی همچون کنگره شهدا پادزهر آن توطئه و حرکت مسموم است.

[ دو شنبه 13 آذر 1396برچسب:کلام رهبر + کاوشگر روز, ] [ 10:37 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تجهیزات جدید درمانی پدافند هوایی ارتش در در منطقه بیرجند مستقر می‌شوند

  امیر سرتیپ دوم پزشک علیرضا رنجبر نائینی رییس اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در نشست خبری رزمایش بزرگ طب رزم، امدادرسانی و مردم‌یاری ارتش که در دانشگاه علوم پزشکی آجا برگزار شد، اظهار کرد: گروه پزشکی متخصص و مجرب در تخصص‌های مختلف و به همراه تجهیزات جدید درمانی قرارگاه پدافند جهت ارائه خدمات مردم یاری و پزشکی در قالب رزمایش بزرگ مردم یاری محمد رسول الله(ص) ارتش به بیرجند اعزام و در روستاهای استان خراسان جنوبی ارائه خدمت خواهند کرد.

وی ادامه داد: گروهای پزشکی، پیرا پزشکی و پرستاری قرارگاه پدافند هوایی در قالب این رزمایش آماده خدمات رسانی به مردم در منطقه بیرجند هستند.

[ دو شنبه 13 آذر 1396برچسب:اخبار ارتش + کاوشگر روز, ] [ 10:37 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مواظب رایحه حرفهایمان باشیم ؛

56caf5cd43ffaa13.jpg

مواظب رایحه حرفهایمان باشیم ؛

حرفها رایحه دارند ، بو دارند ،عطر دارند …
رایحه حرفهایمان تا ساعتها روی جان و تن می نشیند …
تا مدتها در فضا میماند ….
تا سالها در خاطره ها جا خوش میکند …
عطر حرفهایمان ، هر چه باشد تند و تلخ، گرم و
شیرین، تیز و شورانگیز ،آرام و روح انگیز و…
ما را، در خاطره ها به یاد می آورد…..
شمیم رایحــه حرفهــایـت را انتخـاب کن؛
بــدان که بــه یــاد میمــاننـــد…!

[ دو شنبه 13 آذر 1396برچسب:حرف حساب + کاوشگر روز, ] [ 10:36 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حیله دشمن

[ دو شنبه 13 آذر 1396برچسب:حیله دشمن + کلام رهبر + کاوشگر روز, ] [ 10:36 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کاریکاتور/ از آل ابوسفیان تا آل سعود!!!

یزید جدید / محمدبن سلمان در مقام یزید در تقلای راه اندازی جنگ علیه شیعیان است. نشریه «نشنال اینترست» خود ولیعهد جوان عربستان را وارث ردای سیاسی یزید بن معاویه می خواند که در تلاش برای راه اندازی جنگی جدید علیه شیعیان در خاورمیانه است؛ جنگی با نتیجه ای متفاوت.

کاریکاتور/ از آل ابوسفیان تا آل سعود!!!
[ دو شنبه 13 آذر 1396برچسب:آل سعود + تروریست + کاوشگر روز, ] [ 10:35 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تقویت نیروهای مسلح آسیب‌ناپذیری ملت را حفظ می‌کند

رهبر انقلاب مالک اشتر

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند:تقویت نیروهای مسلح آسیب‌ناپذیری ملت را حفظ می‌کند.

  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و برگزیدگان جشنواره مالک‌اشتر با اشاره به خصومت‌های تمام‌نشدنی دشمنان با ملت و نظام اسلامی، مواجهه با این معارضه‌ها را در گرو ایستادگی و تقویت روزافزون توانایی‌های نیروهای مسلح خواندند و تأکید کردند: امروز نیروهای مسلح به بهترین نیروی انسانی از لحاظ فکری، عملی، عزم و اراده احتیاج دارند تا بتوانند آسیب‌ناپذیری ملت را در مقابل دشمنی‌ها حفظ کنند.

[ دو شنبه 13 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:34 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ارتش یمن به‌سوی نیروگاه‌های اتمی ابوظبی موشک کروز شلیک کرد

موشک کروز

نیروی موشکی ارتش یمن اعلام کرد که یک موشک کروز را به‌سوی نیروگاه‌های هسته‌ای «براکه» ابوظبی شلیک کرده است.

در همین راستا، «عزیر راشد» معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گفتگو با شبکه المیادین اعلام کرد که «شلیک موشک به‌سوی نیروگاه‌های ابوظبی حاوی پیامی سیاسی و نظامی است»، وی همچنین تصریح کرد که «موشک به هدف خود»‌ اصابت کرده است.

[ دو شنبه 13 آذر 1396برچسب:موشک + قدرت اتمی + کاوشگر روز, ] [ 10:34 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

همایش طلوع حقیقت

همایش طلوع حقیقت

همایش "طلوع حقیقت" به مناسبت دومین سالگرد صدور دو نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، با حضور شخصیت‌های مختلف سیاسی و علمی کشور برگزار شد.

[ دو شنبه 13 آذر 1396برچسب:طلوع حقیقت + کاوشگر روز, ] [ 10:31 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مهمان ناخوانده خلیج فارس

کشتی یونانی، کشتی به گل نشسته ایست که در ۴ مرداد ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو(۱) از حرکت ایستاد و برای همیشه در آب های خلیج فارس ماندگار شد. این کشتی انبوهی از ذخایر نفتی را در خود داشت و دارای ارزش بسیاری بود. خدمه مجبور به ترک کشتی شدند و بار آن نیز تخلیه شد. تلاش های بسیاری برای بیرون کشیدن کشتی از آب انجام دادند اما بعد از گذشت هشتاد روز و تلاشِ بی پایان یدک کش هلندی به نام اورینکو، هیچ نتیجه ای حاصل نشد. در نهایت کشتی همان جا باقی ماند چرا که هزینه سرسام آور برای حفظ آن اصلا مقرون به صرفه نبود. هیچ کس تا به امروز نتوانسته دلیل به گل نشستن این کشتی را کشف کند و این بخش از سرنوشت آن هنوز در هاله ای از ابهام است.

 

 

 

[ یک شنبه 12 آذر 1396برچسب:کشتی یونانی + جزیره کیش + کاوشگر روز, ] [ 12:59 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

موفق‌ترین فرمانده نیروهای مسلح مشخص شد

فیلم/ نامه حاج قاسم سلیمانی به رهبرانقلاب

 

هشتمین جشنواره مالک اشتر به منظور تقدیر از یگانها و فرماندهان برتر نیروهای مسلح صبح امروز برگزار شد. در این مراسم نیروی قدس سپاه به عنوان برترین نیرو و سرلشکر قاسم سلیمانی به عنوان موفق ترین فرمانده نیروهای مسلح انتخاب شدند.

در این مراسم سرلشکر پاسدار محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر سید حسن فیروز آبادی مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا، سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی معاون سابق ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر حسین حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح حضور داشتند.

[ یک شنبه 12 آذر 1396برچسب:سردار سلیمانی + فرمانده موفق + کاوشگر روز, ] [ 12:58 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دو خواسته اساسی فرماندهی معظم کل قوا از فرماندهان نیروهای مسلح

سرلشکر باقری

 

سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مراسم هشتمین جشنواره مالک اشتر نیروهای مسلح پیروزی های بزرگ جبهه مقاومت را در شکست فتنه انگیزی های استکبار جهانی که در شکل داعش و سایر اشکال تروریسم به دست آمده است تبریک گفت و تصریح کرد: همانطوری که فرماندهی معظم کل قوا فرمودند و تجربه تاریخی به مانشان می دهد هرگاه پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی اتفاق افتاده دشمنان انقلاب اسلامی عزم خود را برای طراحی و شکل دهی به توطئه جدید و ایجاد وضعیت و مشکلات جدیدی در مسیر پیشبرد انقلاب اسلامی ایجاد کردند که در این مورد هم به همین نحو خواهد بود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: از این رو می طلبد که نیروهای مسلح به ویژه با درایت و آگاهی و هوشیاری و مراقبت لازم در همه این جبهه ها حضور داشته باشند و انشاالله ما نمونه هایی از غافلگیر نشدن را بتوانیم نشان بدهیم و با آگاهی و هشیاری لازم مسیر انقلاب اسلامی را با صلابت و استواری ادامه بدهیم.

سرلشکر باقری اضافه کرد: طبیعتا در این مسیر اشراف اطلاعاتی و هوشیاری و مراقبت و همچنین ارتقاء توان و آمادگی دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح گام های اساسی است که همگی باید در این مسئله ثابت قدم، محکم و پیش برنده حرک کنیم.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: فلسفه اشراف به طور عام این است که فرمانده از همه جزئیات و اتفاقات مجموعه زیردست خود آگاهی پیدا کند، نمونه های بسیار زیادی در بخش لشکری و کشوری در کشور خودمان و در حوادث منطقه ای را شاهد داریم که کمبود یا نبود آگاهی های مدیران و فرماندهان نسبت به مجموعه های خود چه فجایع و گرفتاری هایی را ایجاد کرده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: در مقابل نکته اشاره شده در بالا نیز هر یک از فرماندهان ما که توفیق در پیشبرد ماموریت ها و وظایف خود دارند، لازمه آن و مقدمه قطعی آن آگاهی آنان به همه مجموعه ها و جزئیات زیردست های خود بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: مقام معظم فرماندهی کل قوا بارها و بارها بر مساله اهمیت و ضرورت توجه به اشراف تاکید فرموده اند که این مهم از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح ابلاغ شده است.

وی گفت: شناسایی نابسامانی ها واشکالات مجموعه های زیر دست مان و شناسایی عیوب و ضعف های مان برای رفع مناسب تر آنها از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا بوده است و انتظار فرمانده ما بر این است که ما یک صفحه مانیتوری را در مقابل خودمان و فرماندهی معظم کل قوا ایجاد کنیم که که هر یک از فرماندهان ما در سطوح مختلف نیروهای مسلح در صورت اراده بتوانند به صورت لحظه ای و به هنگام از تمام زیرمجموعه های خود جزئیات، نقاط قوت و ضعف، پیشرفت ها و ناکامی های آن به طور کامل آگاهی داشته باشند و بر آن اساس مدیریت مناسبی را اعمال کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: طبیعی است هرچه سطوح فرماندهان ما عالی تر و راهبردی تر باشند، این اشراف کلی تر و عام تر می شود و هر مقدار که واحدهای ما عملیاتی تر و تاکتیکی تر شوند این اشراف جزئی تر، دقیق تر و ظریف تر می شود.

وی با اشاره به اینکه اشراف فرماندهی نقش های بسیار بااهمیتی را بر عهده دارد و بهترین کمک به فرمانده در تصمیم گیری های اساسی خواهد بود، گفت: فرماندهان باید اشراف را به عنوان یک بازو و یک فرصت بی نظیر برای خود بدانند و در هنگام تصمیم گیری مسئولان اشراف و اطلاعات موجود در مجموعه اشراف می توانند بیشترین کمک را به تصمیم گیری مناسب فرماندهان داشته باشد. اشراف می تواند ابزار مناسبی در پیشرفت ما و ارتقای ماموریت ها و تحقق اهداف ما در مجموعه نیروهای مسلح باشد.

وی تصریح کرد: دو خواسته اساسی فرماندهی معظم کل قوا از تک تک فرماندهان نیروهای مسلح ارتقای توان رزمی و آمادگی های رزمی است و شما می دانید که هرگاه گزارش اشراف به محضر فرماندهی معظم کل قوا تقدیم می شود معظم له می فرمایند من به این مقدار پیشرفت قانع نیستم چرا که شما توانایی بیشتری از این راه دارید.

وی گفت: در این مساله یعنی ارتقای آمادگی رزمی و دفاعی هم اشراف بایستی و می تواند کمک و یار مناسبی برای فرماندهان باشد و در حل مشکلات اساسی و کلیدی نیروهای مسلح اشراف باید بتواند این مشکلات را به خوبی شناسایی کند و آنها را جلوه بدهد و به فرمانده نشان دهد و راهکارهای مناسب را ارائه کند و فرمانده این اشراف را غنیمت بشمارد و در مسیر حل این مشکلات گام بردارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه اظهار کرد: ما اهمیت اساسی برای نیروهای انسانی باید قائل باشیم هرآنچه که ماموریت پیش می رود یا با دشواری مواجه می شود به نیروی انسانی ما برمی گردد که در اشراف باید این امکان به وجود بیاید که بهتر از گذشته عناصر شایسته و کارآمد در سطوح مختلف میانی و پایینی ما به خوبی شناسایی بشوند و موجبات ارتقای آنان فراهم شود تا کار به دست عناصر شایسته اداره شود.

سرلشکر باقری در پایان افزود: به حمدالله امروز در حوزه اشراف پیشرفت های بسیار مطلوبی حاصل شده و تمامی فرماندهان نیروهای مسلح مساله اشراف را در یگان های خود درنظر دارند.

[ یک شنبه 12 آذر 1396برچسب:نیروهای نظامی + اخبار نیروهای مسلح + کاوشگر روز, ] [ 12:57 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مراسم تشییع پیکر «دهقان فداکار»

[ یک شنبه 12 آذر 1396برچسب:دهقان فداکار + کاوشگر روز, ] [ 12:56 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آغاز ثبت‌نام معافیت و کسرخدمت‌ ایثارگری

  بر اساس زمانبندی اعلام شده از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا، از امروز تمامی افراد متقاضی بهره مندی از کسر خدمت‌های مربوط به دوران رزمندگی، ایثارگری و آزادگی باید با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 و پرداخت 6000 تومان درخواست خود را ثبت کنند.

مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام متقاضیان در حال حاضر یک ماه است و در 10 روز اول جانبازان و ایثارگران باید به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و پس از آن نیز رزمندگان می‌توانند به این دفاتر مراجعه و ثبت نام کنند.

هفته گذشته سردار ابراهیم کریمی، جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا  جزئیات اجرای این طرح را تشریح کرده و به تمامی سوالات و ابهامات مخاطبان در این زمینه پاسخ داده بود، او اجرای این طرح را براساس بند "د" ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه اعلام کرده و گفته بود که موضوع کسر خدمت و معافیت‌های مربوط به فرزندان ایثارگران مورد توجه قرار گرفته و بر اساس آن و با موافقت ستادکل نیروهای مسلح به ازای هر یک ماه سابقه حضور در جبهه یک ماه کسر خدمت به فرزندان رزمندگان اعطا خواهد شد. همچنین به ازای هر یک درصد جانبازی و هر یک ماه اسارت نیز یک ماه کسر خدمت به فرزندان جانبازان و آزادگان داده می‌شود

[ یک شنبه 12 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 12:50 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آمادگی کامل یکان های ارتش مستقر در کرمان برای کمک رسانی

سخنگوی ارتش از ابلاغ دستور آمادگی یکان های مستقر در استان کرمان از سوی امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش برای هرگونه کمک رسانی در مناطق زلزله زده این استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرتیپ دوم تقی خانی، سخنگوی ارتش گفت: پس از دستور فرماندهی کل ارتش و متعاقبا آمادگی کامل نیروی زمینی، هرگونه امدادرسانی توسط پایگاه هوانیروز کرمان، مرکز آموزش سربازی 05 و همچنین گروه های مهندسی مستقر در کرمان و بیمارستان منطقه ای ارتش صورت خواهد پذیرفت.
وی افزود: تا کنون از ستاد بحران استان کرمان درخواستی برای کمک ارتش صورت نگرفته لیکن در صورت نیاز به کمک ارتش جمهوری اسلامی ایران، همه امکانات ارتش در منطقه اعم از بالگردها، نیروی انسانی، تجهیزات مهندسی و بیمارستانی در خدمت مردم عزیز خواهد بود.

[ یک شنبه 12 آذر 1396برچسب:زلزله + کرمان + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 12:48 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آماده باش ارتش برای حضور در مناطق زلزله‌زده کرمان

فرمانده ارتش جنوب شرق کشور از اعلام آماده باش ارتش برای کمک به زلزله زدگان و حضور در منطقه خبر داد و اظهار کرد: 3000 نفر نیروی ارتشی آماده به کار برای اعزام احتمالی در منطقه در حالت آماده باش قرار دارند.

به گزارش ایسنا، سردار امیر علیدوست شامگاه جمعه دهم آذرماه در ستاد بحران استان کرمان با بیان اینکه ارتش از صبح امروز و پس از وقوع زمین لرزه در منطقه در حالت آماده باش قرار دارد تصریح کرد: هم اکنون هوانیروز و نیروهای مهندسی ارتش در حالت آماده باش هستند و 3000 نفر نیروی آماده به کار ارتش برای اعزام به منطقه در حالت آماده باش قرار دارند.

وی با اشاره به آمادگی هوانیروز ارتش جنوب شرق کشور برای اعزام 30 فروند بالگرد برای اورژانس و امداد به منطقه تصریح کرد: 40 تخت بیمارستانی ارتش کرمان نیز تخلیه شده است که می توانند به عنوان پشتیبان منطقه قرار گیرد ضمن آنکه ارتش این آمادگی را دار که بیمارستان متحرک در منطقه راه اندازی کنیم.

علیدوست با بیان اینکه باید ستاد بحران به گونه ای طرحی شود که دستگاهها بتوانند و بدانند در بحران چه نقشی دارند، اظهار کرد: متاسفانه در بحران همه دستگاه های اجرایی به هم می پیچنند و باید طرحی مشخص شود که وظیفه همه دستگاه ها در وقوع بحران مشخص شود.

[ شنبه 11 آذر 1396برچسب:زلزله کرمان + آماده باش ارتش + کاوشگر روز, ] [ 10:56 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عکس یادگاری سرمربیان تیم‌های حاضر در جام‌جهانی

قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روز جمعه در کاخ کرملین مسکو برگزار شد و ۳۲ تیم حاضر در این رقابت ها حریفان خود را شناختند.

همه سرمربیان این تیم‌ها در مراسم قرعه‌کشی حاضر بودند و تنها تابارس، سرمربی اروگوئه به علت بیماری و سرمربی استرالیا -این تیم در حال حاضر بدون سرمربی است- در این مراسم شرکت نداشتند.

پس از پایان قرعه‌کشی ۳۰ سرمربی حاضر در این مراسم عکس یادگاری گرفتند.

 

[ شنبه 11 آذر 1396برچسب:عکس یادگاری + قرعه کشی جام جهانی + کاوشگر روز, ] [ 10:54 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 ... 74 صفحه بعد