کاریکاتور/ شروط بن‌سلمان برای آزادی شاهزاده‌‌ها

گمانه‌زنی‌ها حاکی‌ست که ولیعهد سعودی شاهزاده‌های بازداشت‌شده را مشروط و با محدودیت‌هایی آزاد می‌کند و بعد از نشستن بر تخت پادشاهی در اواخر ماه آینده یا اوایل سال جاری، آنها را در اقامت اجباری قرار می‌دهد. همین امر هرگونه مخالف در میان خاندان سلطنتی را علیه بن‌سلمان از میان برمی‌دارد.

کاریکاتور/ شروط بن‌سلمان برای آزادی شاهزاده‌‌ها
[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:عربستان + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:7 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حاجی بابایی: بودجه ۹۷ یارانه بگیران را قلع و قمع و فقرا را نابود می‎کند

حاجی بابایی

 

حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به شدت مخالفم که افراد جامعه برای دریافت یارانه به سازمان های حمایتی مراجعه کنند. این نوعی زورگویی به مردم است.
وی در گفتگوی ویژه خبری گفت: بر اساس لایحه بودجه پنج دهک جامعه از دریافت یارانه ها حذف می شوند و این مسئله نه تنها فقر را در کشور بر نمی دارد بلکه فقیر را نابود می کند.
حاجی بابایی افزود: دولت به مجلس شورای اسلامی اعلام کند پولی که از حذف یارانه ها به دست می آورد کجا می خواهد خرج کند؟ 

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کاریکاتور/ داعش به کدام کشور عزیمت خواهد کرد!

فرار ۵۹۰۰ عضو داعش از سوریه و احتمال عزیمت به افغانستان / داعش در افغانستان تحرکاتی دارد. ما به‌عنوان کشورهای منطقه، وقتی از شکست داعش در سوریه و عراق ابراز خرسندی می‌کنیم باید مراقب باشیم و بررسی کنیم که داعشی‌های که زنده مانده کجا فرار کرده‌اند؛ این ۵۹۰۰ داعشی که از رقه فرار کرده‌اند الان کجا هستند؟ بدون شک یکی از جاهایی که داعشی‌ها تمایل دارند حضور داشته باشند افغانستان است؛ همین اخیراً نیروهای امنیتی ما موفق شدند درلوگر ۱۱ داعشی را دستگیر کنند.

کاریکاتور/ داعش به کدام کشور عزیمت خواهد کرد!
[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:داعش + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

لباسی که عربستان بر تن داعش کرد

یک کارگاه دوخت لباس در بوکمال کشف شده است که بسته‌های پارچه تولید عربستان در آن دیده می‌شود.

تامین پوشاک تروریست‌های داعش از سوی سعودی‌ها نشانه دیگری از حمایت این رژیم از ماشین آدم کشی غرب در منطقه است. در مناطق آزاد شده بوکمال کارگاه‌های دوخت لباسی کشف شد که روی مشخصات مواد اولیه و پارچه‌های آن، نام ریاض آورده شده است.

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:داعش + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

چرا سلمان بن عبدالعزیز در نشست سازمان همکاری اسلامی درباره قدس شرکت نکرد؟

رأی الیوم نوشت: عدم مشارکت سران برخی کشورهای عربی در کنفرانس همکاری اسلامی استانبول که به منظور اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی برگزار شد، نقاب را از چهره‌ها کنار زد و مواضع واقعی را بر ملا کرد که این بزرگترین دستاورد این کنفرانس بود.

عبد الباری عطوان سردبیر روزنامه الکترونیکی رای الیوم که در لندن بروز رسانی می شود، در یادداشت امروز خود در این روزنامه نوشت: شرکت نکردن اکثر سران کشورهای عربی در کنفرانس استانبول به شدت زشت و ننگین بود، کنفرانسی که به منظور بررسی مواضع جانبدارانه مقامات آمریکا در خصوص اقدام اسرائیل به یهودی سازی قدس اشغالی و از بین بردن هویت اسلامی و عربی آن، برگزار شد.

چرا سلمان بن عبدالعزیز در نشست سازمان همکاری اسلامی درباره قدس شرکت نکرد؟

 

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:اسرائیل + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دست‌های پشت پرده آمریکا و اسرائیل رو شده است

 

دست‌های پشت پرده آمریکا و اسرائیل رو شده است/ اقتدار امروز جمهوری اسلامی حاصل رعایت اصل استکبار ستیزی است

  سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در همایش دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی که در مسجد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله اعظم برگزار شد، اظهار کرد: وجه مشترک همه دانشگاه‌های سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: تربیت یک پاسدار در تراز انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها، موضوعی مهم و اصلی است که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دو بعد داخلی و خارجی دارد، تصریح کرد: بعد خارجی انقلاب در مقاومت اسلامی خلاصه می‌شود که خوشبختانه امروز در سطح منطقه و جهان در حال گسترش است و جبهه مقاومت پیروزی‌های پی‌درپی را بدست آورده که به دلیل رشادت جمعی از مجاهدان انقلاب است.

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آخرین آرزو‌ی یوز ایرانی !!!

صدور مجوز معدنکاوی در زیستکاه "یوزپلنگ" شاهکاری از دولت دوازدهم / باور داشتیم رویه آقای روحانی جلوگیری از تخریب محیط زیست است اما با آغاز دولت دوازدهم مجوز معدنکاوی در زیستگاه یوز صادر شد. ای کاش متولیان امر، صادقانه تکلیف را روشن کنند و بگویند اولویت‌شان حفظ محیط زیست و سرمایه‌های ملی است یا جلب رضایت صنعتگران.

کاریکاتور/ آخرین آرزو‌ی یوز ایرانی !!!
[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:2 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سخنان تاثیرگذار همسر فرمانده شهید محسن حججی

 

همسر شهید حسین پور فرمانده شهید حججی از همسر شهیدش می‌گوید + فیلم

 شهید مرتضی حسین‌پور شلمانیحسین قمی )، شهید سرافراز مدافع حرم استان گیلان است که نام و یاد او در کنار شهید بی‌سر، محسن حججی همچون ستاره‌ای در آسمان درخشان شهدای مدافع حرم درخشان است.

این شهید بزرگوار از سال 83 با عضویت در سپاه پاسداران، به حفاظت از آب و خاک خود مشغول شد و سرانجام مرداد ماه سال جاری در سن 32 سالگی در خاک سوریه به دست تکفیر‌های داعش به شهادت رسید.

حاج قاسم سلیمانی، سردار رشید اسلام پس از شنیدن خبر  شهادت او گفت: خسارت بزرگی وارد شد کاش به جای او من شهید شده بودم، شهید حسین پور مایه افتخار همه ایران است، در شب شهادتش مدیریت او جان 100 نفر را نجات داد و پس از 4 مرتبه جراحت به مقام شهادت نائل آمد، این تابلوی زیبای معرفی جوان ایرانی است و افتخار همه است.

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:2 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

به دنبال میزبانی مسابقات قهرمانی جهان و آسیایی هستیم

رسول خادم

 

رئیس فدراسیون کشتی گفت: سعی داریم جدای میزبانی از جام‌های جهانی کشتی با تعامل با سایر کشورها میزبان مسابقات قهرمانی جهان و آسیا در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و امید باشیم.

 

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ادعای آمریکا در ارائه شواهدی از نقض تعهدات بین‌المللی از سوی ایران!

 

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیئت دیپلماتیک آمریکا در بیانیه ای مدعی شد نیکی هیلی، نماینده این کشور در سازمان ملل امروز، پنج شنبه، اسناد غیرقابل انکاری را ارائه خواهد داد که نشان می دهد ایران بطور عمد پایبندی های بین المللی خود را نقض کرده و تلاش کرده است بر روی نقض تعهدات بین المللی خود سرپوش بگذارد(!).

هیئت دیپلماتیک آمریکا همچنین در این بیانیه اعلام کرده است: ایران در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر نقض تعهدات بین المللی خود (!) شکست خورده است.

قرار است نیکی هیلی امروز، پنج شنبه، نشستی مطبوعاتی در خصوص این ادعا که ایران فعالیت های بی ثبات کننده خود را در خاورمیانه و دیگر مناطق جهان ادامه می دهد (!)، برگزار کند.

نیکی هیلی از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است در قبال ایران شدت عمل بیشتری از خود نشان دهد. هیلی مدعی شده است تهران معاملات تسلیحاتی غیرقانونی در یمن، لبنان و سوریه انجام داده است.

در گزارش محرمانه ای که به شورای امنیت فرستاده شده است، اعلام شده کارشناسان سازمان ملل باقیمانده موشک هایی را که نیروهای انصارالله به سوی عربستان شلیک کرده اند، مورد بررسی قرار دادند. طبق این گزارش شواهدی که ثابت کند این موشک ها از سوی ایران تأمین شده است، وجود ندارد.

همچنین آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گزارشی که به دست خبرگزاری فرانسه رسیده است، اعلام کرده کارشناسان هنوز تجزیه و تحلیل اطلاعات را تمام نکرده اند.

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 12:59 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شکست داعش نشانه اقتدار ایران و تدبیر رهبری است

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شکست داعش نشانه اقتدار جمهوری اسلامی و تدبیر ولی فقیه و الهی بودن قدرت معظم له است و ملت باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشند.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در آئین تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران در ارومیه افزود: گروهک تروریستی داعش زائیده دولت های استکباری از جمله آمریکا بود و جنایت های هولناکی را نیز در سایه حمایت های این دولت ها علیه مسلمانان و بشریت انجام دادند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امنیت پایدار در مرزهای ایران اسلامی حاکم است، گفت: پرونده گروه شوم داعش با اراده خدا، رهنمودهای های رهبری وهمراهی نیروهای مسلح قدرتمند به طور کامل بسته شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این مراسم، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در سطح دنیا بی نظیر دانست و گفت: ایران تنها کشوری است که نیروهای مسلح آن از مقابل کلام الله رژه می روند و این مساله نشان دهنده این است که در این نظام نیروهای مسلح سربازان خداوند و دین مبین اسلام هستند.

در این مراسم با حکم فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر سرتیپ دوم علی حاجیلو به عنوان فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب ارتش معرفی و از تلاش های امیر سرتیپ دوم کیومرث شرفی تجلیل شد.

[ پنج شنبه 23 آذر 1396برچسب:اخبار ارتش + کاوشگر روز, ] [ 13:22 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تا زمانیکه مردم سرپل ذهاب به ما نیاز داشته باشند در کنارشان هستیم

امیر سرتیپ دوم مراد خوش کنار، فرمانده تیپ ۳۵ واکنش سریع نیروی زمینی ارتش گفت: تیپ ۳۵ در اولین ساعات بعد از حادثه زلزله در منطقه حضور پیدا کرد و تا زمانیکه مردم سرپل ذهاب به ما نیاز داشته باشند در کنارشان هستیم.

امیر سرتیپ دوم خوش کنار با بیان اینکه  این حادثه بسیار تلخ و ناگوار برای ملت گرانقدر ایران بود افزود: کارکنان تیپ ۳۵ واکنش سریع در همان ساعات اولیه تعداد ۵۵ نفر از کسانیکه در زیر آوار بودند را زنده خارج کردند، تعداد ۱۰۶ نفر را بصورت زمینی با آمبولانس ها و خودرو هایی که در اختیار داشتیم به بیمارستان منتقل کردیم و متاسفانه تعدادی زیادی از عزیزان که در زیر آوار بودند و جان باختند را خارج و تحویل خانواده های آنها دادیم.
سرتیپ دوم مراد خوش کنار در ادامه تاکید کرد: درحال حاضر در خصوص اسکان عزیزان حادثه دیده به صورت شبانه روزی در خدمت مردم هستیم ‌و در این مسیر کوچکترین خستگی را احساس نمی کنیم و تا زمانی که مردم به آرامش برسند و به ما نیاز داشته باشند در کنارشان خواهیم بود.
فرمانده تیپ ۳۵ واکنش سریع عنوان کرد: مهمترین مسئولیت ما در این روزها تامین امنیت است و از همان ابتدا در این حوزه وارد عمل شدیم و شهر و محله ها رو در اختیار گرفته و کاملا به منطقه مشرف هستیم و به صورت شبانه روزی منطقه تحت واپایش تیپ۳۵ واکنش سریع است.
وی در خصوص بارندگی اخیر نیز گفت: متاسفانه بارندگی زندگی آسیب دیدگانی که در چادرها اسکان داشتند را با مشکلاتی مواجه ساخت ولی به لطف خدا و همت ارتش و دیگر نهادها در حال واگذاری کانکس ها به مردم هستیم که تاکنون چندین منطقه تحت پوشش قرار گرفته است.

[ پنج شنبه 23 آذر 1396برچسب:اخبار ارتش + کاوشگر روز, ] [ 13:21 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سرلشکر جعفری: پیروزی یمن نزدیک است

سرلشکر جعفری

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در آینده‌ای نزدیک در یمن شاهد پیروزی خواهیم بود.

[ پنج شنبه 23 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:15 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بارش نخستین برف پاییزی در حرم رضوی

بارش نخستین برف پاییزی در حرم مطهر رضوی

[ پنج شنبه 23 آذر 1396برچسب:برف + حرم رضوی + کاوشگر روز, ] [ 13:11 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آمار عجیب فرار مغزها از ایران در یک سال

 

فرار مغزها

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی همدان پدیده فرار مغزها از کشور را فاجعه‌بار دانست.

دکتر رشید حیدری مقدم در هیجدهمین جشنواره پژوهش و فن‌آوری این دانشگاه و در جمع اساتید و پژوهشگران گفت: خروج ۱۸۰ هزار نفر از دانش‌آموختگان کشور در سال ۱۳۹۴ و مهاجرت به دیگر کشورها از جمله کانادا برابر است با مجموع درآمد نفت که فاجعه‌ای برای کشور است.

وی افزود: بدترین اتفاق در پدیده فرار مغزها فرار ژن از کشور است که به احتمال زیاد کشور در دهه آینده با پدیده پایین آمدن آی‌کیو یا فکر خلاق و نوآور مواجه خواهد شد.

این فرد مسئول با تاکید بر اینکه نیازمند تغییر نگاه در روند فعالیت دانشگاه‌ها هستم، گفت: باید فرصت‌ها را تشخیص دهیم و دانشگاه‌ها را به سوی خلق ثروت از علم سوق دهیم. در غیر این‌ صورت علاوه‌ بر مشکل‌دار شدن وضعیت آموزش عالی و دانشگاهی، جایگاه اول علمی کشور در منطقه را به ترکیه و عربستان واگذار خواهیم کرد.

[ سه شنبه 21 آذر 1396برچسب:فرار مغزها + کاوشگر روز, ] [ 11:36 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جمهوری اسلامی ایران از اتخاذ راه‌حل سیاسی در یمن حمایت می‌کند

جمهوری اسلامی ایران از اتخاذ راه‌حل سیاسی در یمن حمایت می‌کند

 مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران روز گذشته (دوشنبه 20 آذرماه) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار از مواضع سوئیس در رابطه با اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس قدردانی کرد.

 امیرعبداللهیان با اشاره به مسائل بحرین و یمن در منطقه افزود: جمهوری اسلامی ایران از اتخاذ راه‌حل سیاسی در یمن حمایت می‌کند اما باید در روند ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور تسریع گردد.

[ سه شنبه 21 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:35 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل ایران آغاز شد

دهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل ایران آغاز شد

  دهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل ایران، با شعار «فرماندهی و کنترل در بحران» از دقایقی پیش به میزبانی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش، در مجموعه فرهنگی پنجم آذر سازمان بسیج مستضعفین آغاز شد.

گفتنی است در این مراسم امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) و سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) حضور دارند.

[ سه شنبه 21 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:34 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عامل حمله نیویورک از جمله پیروان وهابیت عربستان است

  ریچارد بلک، سناتور جمهوری خواه ایالت ویرجینیا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت عامل حمله نیویورک از جمله افرادی است که از وهابی‌گری عربستان پیروی می‌کنند.

او در پاسخ به پرسشی با اشاره به حملات ۱۱ سپتامبر و حمله شب گذشته در نیویورک گفت: این افراد همان افرادی هستند که از عربستان سعودی و نوع «اسلام» آن که وهابی‌گری است، پیروی می‌کنند. این بسیار هولناک است. ما در اینجا با فردی افراط‌گرا از بنگلادش روبرو هستیم. او (عامل حمله نیویورک) تلاش کرد تا آنجا که ممکن است خود را وارد جمعیت کند تا بیشترین خسارات و تلفات ممکن را به همراه داشته باشد.

[ سه شنبه 21 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:33 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

هشدار تکان‌دهنده دانشمندان هندی: تا ۱۲روز دیگر، بشریت نابود خواهد شد!+ تصاویر

به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، دانشمندان هندی در جدیدترین پیش بینی خود مدعی شدند یک ویروس فضایی ناشناس، بشریت را در 23 دسامبر نابود خواهد کرد.

هشدار تکان دهنده دانشمندان هندی: تا 12 روز دیگر، بشریت نابود خواهد شد!

[ سه شنبه 21 آذر 1396برچسب:اخبار روز + خنده دار + کاوشگر روز, ] [ 11:33 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پرسپولیس 2 - صنعت نفت آبادان 0

/////پرسپولیس 0 - صنعت نفت آبادان 0//////

 تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار معوقه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال امروز دوشنبه ساعت ۱۶:۱۵ در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم فوتبال صنعت نفت آبادان بود.

دو تیم پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در چارچوب دیدار معوقه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان پرسپولیس با 2 گل از سد حریف خود عبور کرد.

[ سه شنبه 21 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:32 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آمادگی ایران برای پشتیبانی همه‌جانبه از نیروهای مقاومت

آمادگی ایران برای پشتیبانی همه جانبه از نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین

   سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امشب طی تماس تلفنی با فرماندهی گردان‌های شهید عزالدین قسام و فرماندهی سرایا (گردان های جهاد اسلامی) در غزه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پشتیبانی همه جانبه از نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین را اعلام کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه همچنین بر آمادگی دیگر گروه‌های جبهه مقاومت در منطقه برای دفاع از مسجد الاقصی تأکید کرد.

[ سه شنبه 21 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:32 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

قدم‌هایی که آل سعود روی خون و خیانت بر می‌دارد

قدم‌هایی که آل سعود روی خون و خیانت بر می‌دارد

سید جلال فیاضی به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را خطرناکترین اقدام حاکمیت آمریکا یاد کرد و اظهار داشت: تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر انتقالسفارت آمریکا به قدس،احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان را بر انگیخت و قطعا این تصمیم به ضرر کاخ سفید و رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.

وی افزود: با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سویترامپ،موج مخالفتها در جهان روز به روز افزایش و شعله های انتفاضه فلسطین فروزانتر می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی به نقش عربستان سعودی در رسمیت بخشیدن به اشغال قدس اشاره کرد و گفت: از همان ابتدای تصمیم ترامپمبنی انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس در محافل سیاسی این گمانه زنی وجود داشت که چنین تصمیمی نمی تواند بدون هماهنگی با کشورهای عربی متحد آمریکا به ویژه عربستان اتخاذ شود.

[ سه شنبه 21 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:31 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بسیاری از قطعات مورد نیاز کشور در سازمان صنایع هوایی طراحی و ساخته می‌شود

تدبیر فرمانده کل قوا برای تولید جنگنده بومی توسط وزارت دفاع

  رئیس و اعضای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی روز گذشته از سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع بازدید کردند.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در جمع مدیران ارشد این سازمان گفت: پیشرفت‌های موجود درکشور و سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح بر خلاف مشکلات و تحریم‌های موجود، مبتنی بر فناوری‌های نوین جهانی است.

 امیر سرتیپ بنی‌طرفی مدیرعامل سازمان صنایع هوائی نیروهای مسلح گفت ساخت قطعات صنعت هواپیمایی کشور را با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری از وظایف سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح برشمرد و افزود: به حمدالله به چنان فنآوری و تکنولوژی دست یافته‌ایم که بسیاری از قطعات مورد نیاز کشور در سازمان صنایع هوایی طراحی و ساخته شده است.

[ سه شنبه 21 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:31 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

رژیم صهیونیستی بخشی از هویت استعماری آمریکا است

رژیم صهیونیستی بخشی از هویت استعماری آمریکا است

 سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در همایش قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار کرد: همه می‌دانند که برخی مناطق همچون غرب آسیا به عنوان نقطه تغییر موازنه قدرت محسوب شده و جنگ‌های بسیار بزرگی در این مناطق به جهت کسب و گسترش قدرت رخ داده است.

وی ادامه داد: منطقه غرب آسیا نقطه استراتژیک و عامل تامین کننده امنیت رژیم صهیونیستی است و به همین دلیل محل برخورد راهبردهای قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای است و شما مشاهده می‌کنید تمامی جنگ‌های چند سال اخیر در این منطقه رخ داده است.

سردار سلامی گفت: رژیم صهیونیستی بخشی از هویت استعماری آمریکا است؛ پس جهان استکبار به دلیل کوچک بودن راهبردی که انتخاب کرده به دنبال تجزیه کشورهای منطقه و تشکیل حکومت‌های ضعیف است تا رژیم صهیونیستی در امنیت باشد، پس این رژیم غاصب منبع تنش در منطقه است.

[ سه شنبه 21 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:30 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

همایش قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا برگزار شد

همایش قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا برگزار شد

 همایش قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا صبح امروز دوشنبه( ۲۰ آذر) در دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی‏ برگزار شد.

نقش ایالات متحده آمریکا، روسیه، چین، اتحادیه اروپا و ناتو در امنیت منطقه غرب آسیا، غرب آسیا در اسناد راهبردی قدرت‌های بزرگ و نقش قدرت‌های بزرگ در آینده تحولات امنیت منطقه غرب آسیا از محور‌های اصلی برگزاری این همایش یک روزه است.

همچنین قرار است، در این همایش سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی حضور دارند.

لازم به ذکر است؛ سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امورخارجه و سید علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

[ سه شنبه 21 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:29 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جبهه مقاومت در آستانه ورود به مهمترین پایگاه جبهه النصره در جنوب استان ادلب

  آخرین تحولات میدانی ازجنوب استان ادلب حاکیست، پیشروی نیروهای ارتش سوریه و رزمندگانجبهه مقاومت در محورهای مختلف ادامه دارد و عناصر تروریستی خسارت هایی سنگینی را در برخی مناطق متحمل شده اند.

نیروهای سوری و مقاومت پس از تثبیت مواضع در شهرک «بلیل» با پشتیبانی جنگنده های روسی به سمت حومه شمالی منطقه پیشروی کردند و بعد از درگیری های سنگین موفق شدند شهرک های « شطیب، الهویه و الظافریه» را از اشغال تروریست های داعش خارج کنند.

ارتفاع «بولص» هم در جریان عملیات عصر امروز ( یک شنبه) به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد؛ در جریان درگیری ها حدود ۳۵ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند؛ از حومه شهرک «القاهره» هم خبر می رسد پیشروی های نیروهای مقاومت ادامه دارد.

[ سه شنبه 21 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:29 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نیروهای مسلح چه سهمی در بودجه سال 97 دارند؟

نیروهای مسلح چه سهمی در بودجه سال 97 دارند؟

  حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با حضور در صحن علنی مجلس، لایحه بودجه سال 97 کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز لایحه بودجه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس که متشکل از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و نمایندگان سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس است، می‌دهد و نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های تخصصی 15 روز و در کمیسیون تلفیق نیز 15 روز فرصت دارند تا لایحه بودجه را بررسی کنند و پیشنهادات خود را به صحن علنی مجلس ارائه دهند.

پس از بحث و بررسی در مورد بخش‌های مختلف لایحه بودجه، کمیسیون تلفیق، لایحه بودجه را برای تصویب به صحن علنی مجلس ارائه می‌کند که در ابتدا کلیات لایحه بودجه مطرح، و پس از تصویب آن درآمد‌ها و مصارف دولت مشخص می‌شود و در نهایت لایحه بودجه به تصویب مجلس می‌رسد.

یکی مهمترین بخش‌های لایحه بودجه سال 97 کل کشور، بودجه نیروهای مسلح است. بودجه نیروهای مسلح ذیل بودجه وزارت دفاع تعریف می‌شود. در ذیل به تفکیک بودجه پیشنهادی دولت برای سال 97 را مشاهده کنید.

 1- وزارت دفاع: 17,708,985

2- ستاد کل نیروهای مسلح: 16,975,219

3- سپاه پاسداران: 267,366,971

4- ارتش: 97,080,866

5- بسیج:

[ سه شنبه 21 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اگر انقلاب اسلامی ایستادگی نمی‌کرد، شعار نیل تا فرات اسرائیل به نتیجه می‌رسید

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: مطمئن باشید که اگر انقلاب اسلامی ایستادگی را نمی‌کرد و پیروز نمی‌شد، شعار نیل تا فرات اسرائیل به نتیجه می‌رسید.

اگر انقلاب اسلامی ایستادگی نمی‌کرد، شعار نیل تا فرات اسرائیل به نتیجه می‌رسید  سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در همایش قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا که صبح امروز دوشنبه (20 آذر) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار کرد: منطقه غرب آسیا یا به اصطلاح غربی‌ها خاورمیانه، یکی از 10 منطقه ژئوپولیتیکی جهان محسوب می‌شود که بر اساس نظر کارشناسان امروز این منطقه به عنوان مهم‌ترین منطقه اعلام شده است.

[ سه شنبه 21 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

انتقال سفارت آمریکا به قدس، شجاعت یا حماقت ترامپ!

ششم دسامبر ۲۰۱۷ میلادی بود که دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده در یک سخنرانی رسمی در کاخ سفید اعلام کرد: ما در کنگره قرار شد که اورشلیم (قدس) را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت بشناسیم، اما همه روسای جمهور آمریکا آن را به تعویق انداختند. ولی اکنون زمان آن رسیده که به طور رسمی اورشلیم را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت بشناسیم.

به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از دیگر اقدام‌های نابخردانه دونالد ترامپ پس از شکست در پروژه داعش در منطقه غرب آسیا بوده است. به واقع می‌توان گفت رییس جمهور این کشور با چنین رفتاری، زمینه را بیش از پیش برای اتحاد مسلمانان جهان فراهم ساخت.

[ سه شنبه 21 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:26 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دلیل استعفای سعد الحریری فاش شد

یک منبع نزدیک به نخست وزیر لبنان اعلام کرد، پس از آن‌که الحریری در عربستان با تهدیدهای سعودی‌ها علیه دولت و شهروندان لبنان مواجه شد، مجبور شد برای راضی ساختن ریاض، استعفای خود را اعلام کند.

 President of Russia Vladimir Putin & Prime Minister Lebanon Saad Hariri in Sochi, 13 September 2017 (3) (Cropped).jpg

[ سه شنبه 21 آذر 1396برچسب:سعد حریری + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:17 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 74 صفحه بعد