مجموع دریافتی نمایندگان مجلس چقدر است؟

 

جمع تمامی دریافت‌های نمایندگان مجلس به ۲۰ میلیون می‌رسد

محمدجواد جمالی نماینده مردم فسا  در واکنش به ادعای برخی سایت‌ها و رسانه‌ها مبنی بر اینکه نمایندگان در ماه 32 میلیون تومان دریافتی از مجلس دارند، گفت: این موضوع را کاملا تکذیب می‌کنم.

وی تصریح کرد: نمایندگان پیش از این حدود ۴ میلیون تومان ماهانه حقوق دریافت می‌کردند که اکنون با مقداری افزایش به بالای ۶ میلیون تومان رسیده است.

[ سه شنبه 28 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

افشای جزئیات جدیدی از تبانی آمریکا با داعش در سوریه

 

افشای جزئیات جدیدی از تبانی آمریکا با داعش در سوریه

یک مقام سابق نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه در گفتگو با رویترز فاش کرد که پیش از آزادی رقه در سوریه، هزاران تروریست داعشی در یک معامله محرمانه با آمریکا به سلامت از این شهر خارج شدند.

'طلال سیلو' که پس از آزادی رقه به دلیل ترکمن بودن از نیروهای دموکراتیک سوریه (از گروههای معارض سوری و تحت حمایت آمریکا) جدا شد و به ترکیه رفت، تعداد تروریست‌های تخلیه شده را ۴۵۰۰ نفر اعلام کرد. این در حالیست که برخی منابع غیررسمی پیش از این، تعداد داعشی های فراری داده شده از رقه را کمتر از ۳۰۰ نفر برآورد کرده بودند.

به گفته او، مذاکرات اولیه ابتدا بین یکی از فرماندهان نظامی کُرد و یکی از بستگان نزدیک امیر داعش در رقه صورت گرفت و پس از توافق اولیه آنها، موضوع از طریق فرمانده نظامی کُرد به اطلاع یکی از مقامات ارشد ائتلاف نظامی آمریکا در یکی از پایگاه های نظامی این کشور در سوریه رسید و پس از تایید او، معامله مذکور نهایی شد.

طلال سیلو که در زمان آزادی رقه، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه بود، هدف از معامله آمریکا با تروریست‌های داعش را آزادی سریع رقه اعلام کرد تا نیروهای تحت حمایت آن (نیروهای دموکراتیک کُرد) بتوانند خود را پیش از ارتش سوریه به دیرالزور برسانند.

به گفته او، رقه با تبانی آمریکا و داعش آزاد شد و خبرهایی که درباره درگیری‌های شدید میان نیروهای ائتلاف نظامی آمریکا و تروریستهای داعش در این شهر منتشر می‌شد، دروغ بود.

طلال سیلو که هم اکنون تحت حمایت دولت ترکیه در آنکارا اقامت دارد، در مصاحبه اختصاصی خود با رویترز عنوان کرد که تلاش آمریکا در زمان انجام این معامله محرمانه این بود که تا زمان تخلیه کامل تروریستهای داعش از رقه، این مساله از نگاه رسانه ها دور نگه داشته شود.

 

 

[ سه شنبه 28 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:0 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آمریکا ابوبکر بغدادی را بازداشت کرده است

 

روزنامه ترکیه‌ای: آمریکا ابوبکر بغدادی را بازداشت کرده است

  یک روزنامه ترکیه‌ای در گزارشی مدعی شد آمریکا ابوبکر بغدادی را بازداشت کرده است.

بر اساس ادعای این روزنامه، سرکرده  گروه وهابی داعش دستگیر شده  است و آمریکایی‌ها بغدادی را از عراق به سوریه انتقال داده‌اند. بغدادی اکنون در یک پایگاه آمریکایی در استان حسکه در شمال شرق سوریه به سر می‌برد. 

سرکرده گروه تکفیری داعش پس از آنکه از طریق منطقه القائم وارد سوریه شد به پایگاه رمیلان حسکه انتقال یافته است.

ینی شفق همچنین نوشت: آمریکا از نیرو‌های گروه داعش ارتشی جدید تشکیل می‌دهد. این کشور شمال سوریه را به پایگاه جدید آموزش سازمان‌های تروریستی بین المللی تبدیل کرده است.

بر اساس اطلاعاتی که وزارت دفاع روسیه به دست آورده است، ۷۵۰ تروریست، که ۴۰۰ تن از آنان از عناصر داعش هستند، در حسکه آموزش می‌بینند.

[ سه شنبه 28 آذر 1396برچسب:ابوبکر البغدادی + داعش + کاوشگر روز, ] [ 12:58 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دیدار وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران با دریادار خانزادی

[ دو شنبه 27 آذر 1396برچسب:اخبار نداجا + کاوشگر روز, ] [ 11:15 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عربستان برای آرزوی دستگیری سردار سلیمانی انیمیشن ساخت

آل سعود، آرزوی خود برای شکست قاسم سلیمانی را در انیمیشنی به نمایش گذاشت

 با توجه به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت اسلامی به فرماندهیحاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شکست کامل فتنه داعش و به عبارتی کوتاه شدن دست رژیم آل سعودبرای ادامه جنایت هایش در منطقه، رژیم کودک‌کش آل سعود با ساخت انیمیشنی از آرزوهای واهی خود برای شکست نظام جمهوری اسلامی ایران و دستگیری سرلشکر قاسم سلیمانی پرده برداشت.

در این انیمیشن رژیم سعودی به فرماندهی محمد بن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع کنونی این رژیم به کمک ناوها، موشک‌ها، جنگنده‌ها و تانک‌های خود به نقاط مختلف کشورمان حمله می کند، نکته جالب و شاید طنز این انیمیشن اینجاست که در مقابل حملات سعودی ها، ایران هیچ اقدام دفاعی و مقاومتی از خود به نمایش نمی گذارد، آن هم ایرانی  که یکی از قدرت های برتر نظامی جهان است. این در حالی است که رژیم سعودی از جبهه مقاومت اسلامی شکست های زیادی خورده و در باتلاق جنگی که به کمک ائتلاف خود در یمن ایجاد کرده دست و پا می‌زند؛ یمنی که از امکانات نظامی بسیار کمی بهره می برد و طبق گفته آمارهای جهانی از فقیر ترین کشورهای منطقه و جهان است.

رژیم سعودی باید این آرزو و توهمات را  به گور ببرد و تنها دلخوش به ایجاد و انتشار چنین انیمیشن های مضحکی باشد.

[ دو شنبه 27 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:13 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مقامات سعودی میلیاردر فلسطینی را آزاد کردند

مقامات سعودی میلیاردر فلسطینی را آزاد کردند

  به نقل از رویترز، «صبیح المصری» بانفوذترین سرمایه دار در اردن و میلیاردر فلسطینی، که از سوی مقامات  عربستان سعودی بازداشت شده بود، به منزل خود در ریاض بازگشت و به زودی اجازه خروج از کشور را دریافت می‌کند.

بازداشت المصری که پس از بازجویی و بازداشت تعداد زیادی از نخبگان ثروتمند سعودی انجام شد محافل تجاری اردن و فلسطین را به شدت شوکه کرد. این مرد ثروتمند در اردن و مناطق فلسطینی سرمایه‌گذاری‌های کلانی کرده است.

این شهروند سعودی که ریشه فلسطینی دارد رئیس بانک «عرب» واقع در شهر امان در اردن نیز هست. این بانک یکی از بزرگترین موسسات مالی خاورمیانه است. او سه‌شنبه گذشته پیش از اینکه جلسات شرکت‌های تحت مالکیتش را ترک کند، بازداشت شد.

[ دو شنبه 27 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:12 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

انیمیشن در برابر انیمیشن/ پاسخ قاطع ایران به انیمیشن مضحک سعودی‌ها

  عربستان سعودی آرزوی حمله به ایران را با ساخت یک انیمیشین بی کیفیت به تصویر کشید.

در این انیمیشن که با عنوان قدرت بازدارنده عربستان منتشر شده است نیروهای سعودی به فرماندهی محمد بن سلمان به ایران حمله می‌کنند و سردار قاسم سلیمانی را دستگیر می‌کنند.

در پاسخ به این رویاپردازی مقامات آل سعود، نماهنگی برگرفته از انیمیشن سینمایی نبرد خلیج فارس 2 را مشاهده می‌کنید که این انیمیشن علاوه بر پاسخ قاطع به رژیم سعودی بیانگر تفاوت توانایی ایران با عربستان سعودی در عرصه انیمیشن سازی است.

[ دو شنبه 27 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:12 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

هیچ اتفاق نظری میان اعضای ۱+۵ درباره ایران وجود ندارد

  پایگاه اینترنتی آمریکایی هافینگتن پست  در تحلیلی نوشت: در هفته‌ای که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سخنان سنجیده‌ای درباره توافق هسته‌ای ایران بیان کردند، توصیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از این توافق به عنوان «توافق بد» برای جامعه جهانی معنایی ندارد جز این که وی برای درک چگونگی حصول این توافق و محتویات آن هیچ تلاشی نکرده است. سیاست وی بر مبنای خروج از این توافق و امضای یک توافق بهتر است؛ اما هیچ حرفی درباره این که یک توافق جدید چگونه حاصل خواهد شد، به میان نیاورده است.

این مسئله موجب شد تا اتحادیه اروپا از فرصت استفاده کند. اتحادیه اروپا در حمایت از توافق هسته‌ای کاملا متحد است. برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تعهد الزام‌آور و نقطه آغازی برای همه طرف‌ها است تا از آن نقطه پرداختن به مسائل مهم دیگر را آغاز کنند.

هافینگتن‌پست در تحلیلی با اشاره به اقدامات ضدایرانی آمریکا نوشت میان واشنگتن و اروپایی‌ها درباره نحوه برخورد با تهران هیچ اتفاق نظری وجود ندارد.

[ دو شنبه 27 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:11 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

فوتبال ایران همچنان در رده نخست آسیا و سی و دوم جهان

فوتبال ایران همچنان در رده نخست آسیا و سی و دوم جهان

  طبق روال همیشه فدراسیون جهانی فوتبال رده بندی ماهیانه را به زودی اعلام خواهد کرد اما قبل از آن سایت فوتبال رنکینگ مطابق با فرمول های موجود پیش بینی جایگاه تیم های ملی را منتشر کرده است.

بر اساس این پیش بینی تیم ملی ایران با 798 امتیاز بدون تغییر همچنان جایگاه سی و دوم را در رده بندی جهانی دارد.

در ادامه 10 تیم برتر جهان طبق پیش بینی بدون تغییر و به ترتیب آلمان، برزیل، پرتغال، آرژانتین، بلژیک، اسپانیا، لهستان، سوئیس، فرانسه و شیلی هستند.

گفتنی است رنکینگ ماهیانه فیفا روز پنجشنبه 30 آذر اعلام خواهد شد.

[ دو شنبه 27 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

رونمایی از ۵ عنوان کتاب جدید نیروی دریایی ارتش

 

از ۵ عنوان کتاب جدید نیروی دریایی ارتش رونمایی شد

  همزمان با فرارسیدن هفته پژوهش مراسم رونمایی از ۵ عنوان کتاب جدید نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه بیست‌وششم آذرماه در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد.

در این مراسم امیر تورج حسنی‌مقدم جانشین فرمانده نداجا و سردار عباس سدهی رییس دفتر ارتباطات مردمی ستاد کل نیروهای مسلح حضور داشتند.

گفتنی است در این مراسم از کتاب‌های کرانه‌های مکران دروازه ورود به اقیانوس هند، بایندر (زندگی و عملکرد شهید غلامعلی بایندر)،به سوی قله‌ها ۲، نیروی دریایی راهبردی اقتدار دریایی و اطلس حضور فرماندهی معظم کل قوا در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر رونمایی شد.

[ دو شنبه 27 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

منظم ترین گل جهان

منظم ترین گل جهان

[ یک شنبه 26 آذر 1396برچسب:تصاویر زیبا + منظم ترین گل + کاوشگر روز, ] [ 10:13 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تانک میتسوبیشی ژاپن

تانک میتسوبیشی

[ یک شنبه 26 آذر 1396برچسب:تانک ژاپنی + کاوشگر روز, ] [ 10:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سبزیجاتی اعجاب انگیز برای کاهش وزن

برخی از سبزیجات نقش موثرتری در از بین بردن چربی های اضافه بدن دارند که ۶ نمونه از مهمترین آنها از این قرارند:

فلفل سبز: مملو از ویتامین ث بوده و خاصیت چربی سوزی دارد. مطالعات نشان می دھند که کسانی که دچار کمبود ویتامین ث ھستند، چربی اندوخته بیشتری در بدن خود دارند. پس خوردن میوه ھا و سبزیجاتی که منبع این ویتامین ھستند، می تواند بدن را به سوی چربی سوزی سوق بدھد. ھمچنین، ویتامین ث به بدن در جذب آھن کمک می کند.

کلم پیچ: این سبزی، سرشار از کلسیم است که به چربی سوزی و کاھش سایز دور کمر کمک می کند. ھمچنین، حاوی آھن و لوتئین (ویتامین چشم) است و آنقدر قابل تطبیق است که می توان از آن به جای سبزیجات دیگر در تھیه انواع سوپ استفاده کرد.

لیمو ترش: بین مصرف لیمو ترش و کاهش وزن رابطه وجود دارد. لیموھایی رو انتخاب کنید که سفت و نسبت به اندازه شان، سنگین باشند و پوست براق داشته باشند و رنگشان ھم سبز تیره باشد.

کاهوی سبز: کاهو سرشار از فیبر، ویتامین ث، فولات و منگنز است و احتمال اینکه پس از خوردن این غذا به سراغ پرس دوم غذا یا دسر بروید را کمتر میکند.

آووکادو: آووکادو حاوی مقادیر مناسب اسیدھای چرب غیراشباع تک زنجیره است که در چربی سوزی شکم، نقش دارند. ھمچنین دارای ٢٠ نوع ماده مغذی ضروری مثل فیبر، پتاسیم، ویتامین ای و اسید فولیک بوده و تحقیقات نشان می دھند کسانی که از آووکادو به صورت منظم در برنامه غذایی خود استفاده می کنند، شکر کمتری مصرف کرده و شاخص توده بدنی و سایز دور کمر آنھا نیز کمتر است.

تخم کدو: تخم کدو حاوی مواد معدنی ضروری مثل آھن، فسفر و منیزیم است و منبع بسیار خوب عنصر روی نیز می گذارد. این آجیل، سرشار از آنتی اکسیدان بوده و خطر ابتلا به بیماریھای قلبی را نیز کاهش می دهد. اگ تخم کدو باب میل تان نیست، پسته نیز جایگزین خوبی است و تقریبا ھمان خواص این دانه را دارد.

[ یک شنبه 26 آذر 1396برچسب:لاغری + رژیم سبزیجات + کاوشگر روز, ] [ 10:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نظر نمایندگان مجلس درباره افزایش قیمت بنزین

شرفی

عضو کمیسیون انرژی نظر نمایندگان و فضای مجلس درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی را تشریح کرد.

غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار منتشر شده درباره افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی، اظهار داشت: دولت نباید مشکلات خود را بر دوش مردم بگذارد و اگر کسری بودجه دارد نباید این کسری را از جیب مردم جبران کند.

وی با بیان اینکه هیچ منطقی پشت افزایش قیمت حامل‌های انرژی و قطع یارانه‌ها وجود ندارد، افزود: اکثریت نمایندگان مجلس نسبت به افزایش قیمت حامل‌های انرژی روی خوشی نداشته و موافق این اقدام نیستند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه اعضای کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون تخصصی در این حوزه نیز با چنین اقدامی موافق نیستند، ادامه داد: مردم و به ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه به دلیل افزایش قیمت اقلام گوناگون ریاضت اقتصادی می‌کشند لذا افزایش قیمت حامل‌های انرژی سبب می شود تا اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد فشار مضاعفی را متحمل شوند.

 

شرفی تصریح کرد: با توجه به اینکه افزایش قیمت بنزین بر سایر مولفه‌های اقتصادی اثر می‌گذارد بنابراین افزایش یکباره قیمت بنزین قابل قبول نیست.

 

[ یک شنبه 26 آذر 1396برچسب:قیمت بنزین + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حقایق پنهان مانده و افشا نشده در پس نفوذ غرب و آمریکا در نظام آموزشی و درسی کشورهای اسلامی

آمریکا چگونه دانش‌آموزان افغانستانی و عراقی را مدیریت می‌کند/ چاپ و نشر کتب مذهبی و افراطی برعهده کیست +تصاویر

سیاست تامین کتاب های درسی افغانستان پس از حوادث 11 سپتامبر و تا حال حاضر ادامه دارد،‌ با این تفاوت که اکنون آمریکایی ها تلاش می کنند، آنچه را کاشته اند، به نحوی که تامین کننده منافع و اهداف آنها باشد، اصلاح کنند.

[ یک شنبه 26 آذر 1396برچسب:افغانستان + کتاب درسی + کاوشگر روز, ] [ 10:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

10 بهمن 20 هزار نفر از سربازی معاف می‌شوند

سردار ابراهیم کریمی، جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به پایان زمان ثبت نام کسری خدمت و معافیت سربازی ایثارگری گفت: بعد از پایان مهلت ثبت‌نام در 10 دی ماه و بررسی یک ماهه، اسامی افرادی که در زمره 20 هزار نفر کسری یا معافیت از خدمت امسال باشند، اعلام خواهد شد.

10 اسفند 20 هزار نفر از سربازی معاف می‌شوند

 

10 اسفند 20 هزار نفر از سربازی معاف می‌شوند

[ یک شنبه 26 آذر 1396برچسب:خدمت سربازی + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 10:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خرافاتی که توسط موساد در بین مردم شکل می‌گرفت

اوایل انقلابی صحبتی در بین مردم شکل گرفته بود که عکس امام خمینی (ره) روی ماه دیده می‌شود.

  مشاور امنیتی رئیس ساواکدر کنفرانس مطبوعای در اوایل انقلاب از طرحی به نام ماهان پرده برداشت که از طرف موساد برای تضعیف بنیه اعتقادی مردم به ساواک پیشنهاد و توسط عوامل اطلاعاتی با تعیین بودجه از طرف دولت و با پرداخت پول به برخی روحانی‌نماها خرافاتی در بین مردم ایجاد می‌شد تا اعتقادات آنها را تضعیف کنند. دیده شدن تصویر امام خمینی (ره) در ماه، دیده شدن مو در سوره بقره، دیدن خواب شاه توسط یکی از روحانیون بخشی از اینخرافات و شایعه‌ها بوده است.

[ یک شنبه 26 آذر 1396برچسب:خرافات + کاوشگر روز, ] [ 10:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در شب یلدا

اجیل

 

مرجان افغان در ارتباط با بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در شب یلدا اظهار داشت: مواد غذایی که از قدیم برای جشن شب یلدا مردم در نظر می‌گرفتند بسیار مفید بود که این مواد غذایی شامل انواع آجیل و میوه‌ها است. 

وی با بیان اینکه روی هم خوردن این مواد غذایی هر چند که همه آنها مفید است ولی به صلاح نیست چرا که می‌تواند مشکلات گوارشی برای افراد به همراه داشته باشد.

این کارشناس تغذیه اضافه کرد: افراد بهتر است پس از مصرف آجیل تا یک ساعات از انار استفاده نکنند تا دچار مشکلات گوارشی نشوند.

وی با بیان اینکه بیماران دیابتی و افراد دچار چربی خون باید در مصرف انواع آجیل دقت کنند، گفت: مصرف انواع تخمه در کنار سایر مواد غذایی می‌تواند سبب سنگین شدن سیستم گوارشی افراد شود بنابراین توصیه می‌شود در شب یلدا از همه این مواد به صورت اندک استفاده شود.

وی گفت:  در این شب به دلیل مصرف همزمان بسیاری از مواد غذایی همچون آجیل، دانه‌های انار باید حتما جویده شوند و در غیر این صورت دور ریخته شوند چرا که سیستم گوارشی دچار اختلال خواهد شد. همچنین حداقل فاصله خوردن آجیل تا هندوانه نیم ساعت به طول انجامد.

این دکترای فیزیولوژی ورزشی اضافه کرد: همچنین توصیه می‌شود در این شب افراد نسبت به انجام ورزش‌های گروهی همچون طناب‌کشی، پرتاب توپ، پانتومیم بازی، وسطی و .... اقدام کنند تا هم هضم مواد غذایی بهتر انجام گیرد و هم افراد شادتر باشند. 

افغان تصریح کرد: البته میزان ورزش و شدت ورزش برای افراد مختلف متفاوت است و هر فردی با توجه به شرایط جسمانی که دارد می‌تواند ورزش‌های لازم را انجام دهد.

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:شب یلدا + کاوشگر روز, ] [ 13:18 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دُم خروس گروه تروریستی جدید در عراق بیرون زد

رایات البیضاء

 

رایات البیضاء گروهی متشکل از عناصر تکفیری گروه انصارالاسلام کردستان عراق است که ماموریت خود را مبارزه با شیعه و حشدالشعبی اعلام کرده است. این گروه مستقیما توسط مسعود بارزانی تسلیح شده است.

 

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:داعش + کردستان + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:17 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سلفی اعجوبه کشتی جهان با حمید سوریان

عکس سلفی رومن ولاسوف فرنگی کار روس قهرمان المپیک و جهان با حمید سوریان پرافتخارترین کشتی گیر ایران

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:کشتی + سوریان + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:13 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مصوبه جدید کنگره فروش هواپیما به ایران را دشوار می‌کند

 

المانیتور: مصوبه جدید کنگره فروش هواپیما به ایران را دشوار می‌کند

  وبگاه آمریکایی المانیتور گزارش داد طرحی که شب گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید مستقیما فروش هواپیما‌های مسافربری به ایران را ممنوع نمی‌کند، اما به صورت بالقوه می‌تواند تمایل وزارت خزانه‌داری برای اعطای مجوز فروش هواپیما به ایرانرا کاهش دهد.

در واقع، طرح موسوم به «افزایش نظارت بر فروش هواپیما به ایران» هیچکس را از فروش کالایی به ایران منع نمی‌کند، اما به جهت مسئولیتی که بر دوش وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار می‌دهد می‌تواند فرآیند فروش هواپیما به ایران را مختل کند.

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:12 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

گرانی بنزین چه بر سر اقتصاد کشور می آورد؟

زمزمه‌های گرانی قیمت بنزین و گمانه زنی‌های حاکی از افزایش این محصول، از یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ تومان به گوش می‌رسد.

گرانی بنزین چه بر سر اقتصاد کشور می آورد؟/ دغدغه مردم صرفا به نرخ حمل و نقل خلاصه نمی شود  طی روزهای گذشته، اخباری از رسانه ها مبنی بر احتمال افزایش قیمت بنزین تا 1700 تومان  منتشر شد.

پیش از این هم بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ، خواستار گرانی قیمت بنزینشده و طی روزهای گذشته نیز به موضوع پیگیری دولت برای دریافت مجوز افزایش قیمت بنزین اشاراتی داشته است.

در ظاهر دولت، در تبصره 18 لایحه بودجه سال 97 ،با پیش بینی درآمد 17 هزار و 400 میلیارد تومانی از محل افزایش قیمت حامل های انرژی،کلید گرانی قیمت بنزین را زده است.

 

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:گرانی بنزین + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:12 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

در ماجرای همه‌پرسی اشتباه کردیم

نیچروان بارزانی

 

یک مقام مسئول در کردستان عراق گفت: اقلیم پس از بحران همه‌پرسی دو دیدار با هیئت‌های ایرانی داشته و امیدواریم که صفحه جدیدی از روابط با جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.

روزنامه کیهان در ستون ویژه امروز خود نوشت:

اقلیم کردستان عراق پس از بن‌بست همه‌پرسی جدایی از عراق، خواستار بهبود ارتباطات با ایران و رفع انسداد مرزها شده است.

یک مقام مسئول در کردستان عراق گفت: اقلیم پس از بحران همه‌پرسی دو دیدار با هیئت‌های ایرانی داشته و امیدواریم که صفحه جدیدی از روابط با جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.

وی گفت: اقلیم در رأس هیئتی به ریاست نچیروان بارزانی در یک ماه گذشته دو بار با هیئت‌های جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده و در این دیدارها  به هیئت ایرانی اعلام شد که همه‌پرسی در اقلیم به پایان رسیده و اقلیم امیدوار است جمهوری اسلامی ایران صفحه دیگری از روابط با اقلیم کردستان عراق رقم بزند.

وی افزود: در این دیدارها نچیروان بارزانی تصریح کرد که اقلیم کردستان عراق با کنار گذاشتن اشتباهات گذشته امیدوار است که روابط با جمهوری اسلامی ایران بار دیگر عادی شده و دو طرف دوره جدیدی از روابط را آغاز کنند.

این مقام کرد عراقی تأکید کرد که نیچروان بارزانی پیشنهاد کرده در این راستا مرزهای اقلیم با جمهوری اسلامی ایران از انسداد بیرون آمده و دو طرف با برنامه جدید روابط خود را توسعه دهند.

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:کردستان عراق + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:11 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کاریکاتور/ پرچم برافراشته، پرچم برافروخته!!!

جهان اسلام یکپارچه علیه صهیونیست‌ها/ ملت ایران: "رژیم صهیونیستی نفس‌های آخر را می‌کشد" / پرچم اسرائیل در برنامه زنده کشور ترکیه به آتش کشیده شد / پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی دراندونزی به آتش کشیده شد / خشم آلمانی ها از رژیم صهیونیستی/ آتش زدن پرچم اسرائیل در کلن / خشم سفیر اسرائیل در برلین

کاریکاتور/ پرچم برافراشته، پرچم برافروخته!!!

 

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:11 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دستمزدهای ۶۶ میلیونی برای پروژه‌های مشاوره‌ای دفتر جهانگیری

جهانگیری

 

دولت در لایحه بودجه سال آینده برای اجرای هر پروژه در زمینه خدمات مشاوره، مطالعه و ارزیابی برای دفتر معاون اول رئیس‌جمهور بیش از ۶۶ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته است.

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پیروزی بر داعش عامل تقویت نفوذ منطقه‌ای ایران

شکست داعش - نمایه

 

کارشناسان آمریکایی با اذعان به موفقیت ایران در شکست داعش و تقویت نفوذ منطقه‌ایش به صورت هم‌زمان، از تشکیل گروه‌هایی به سبک حزب‌الله لبنان در سراسر خاورمیانه ابراز نگرانی می‌کنند.

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پیش‌بینی متحد بزرگ رئیس‌جمهور آمریکا: ترامپ سقوط می‌کند

 

 به نقل از نیوزویک، یکی از متحدان دیرینه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دردسرهایی را که دولت وی به زودی با آن‌ها روبرو خواهد شد، پیش‌بینی کرده است.

راجر استون، استراتژیست سیاسی و متحد بزرگ ترامپ گفت مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید که تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه در پرونده احتمال تبانی ترامپ و روسیه، و نیز اتهامات آزار جنسی به رئیس جمهور آمریکا، گریبانگیر وی شود.

وی در گفتگو با مجله «ونیتی فر» گفت: «اینکه مولر اتهاماتی را به ترامپ وارد خواهد کرد، به صورت آزاردهنده‌ای آشکار است.» او افزود: «نظریه اصلی این است که مولر وی را متهم می‌کند و به نظر می‌رسد تنها افرادی که از این مسئله آگاهی ندارند، وکلای ترامپ و شخص رئیس جمهور هستند.»

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:9 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

انتقال 5900 داعشی به افغانستان توسط آمریکا

پرچم داعش

  یک مسئول ارشد افغانستان از فرار بیش از 5900 تروریست تکفیری گروه داعش از عراق و سوریه و انتقال قریب الوقوع آنها به کشورش خبر داد. بنابر این گزارش، فیض محمد عثمان وزیر حج و اوقاف در کابینه افغانستان با ابراز نگرانی از انتقال این تروریست‌ها به کشورش خواستار حفظ هوشیاری نهادهای امنیتی افغانستان شد.

وی این سوال را مطرح کرد که در خبرها انتقال 5900 داعشی به همراه اعضای خانواده هایشان از شهر رقه در شمال سوریه مطرح ششده این افراد الان کجا هستند؟مقصد بعدی آنها کجاست؟ بدون شک مهمترین مقصد این تروریستهای وهابی افغانستان خواهد بود و اخیرا شنیده ایم که 11 تروریست را اخیرا نیروهای امنیتی افغانستان در ایالت لوگر دستگیر کرده اند.

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:داعش + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بتن‌ریزی فضایی

ماهواره

به گفته رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم که از باسابقه ترین افراد در صنعت موشکی و فضایی کشور محسوب می شود، تا آبان ۱۳۹۵ کمتر از ۱۰ درصد اهداف سند جامع توسعه هوفضای کشور محقق شده است.

 

برنامه فضایی کشور به عنوان یک برنامه با اولویت "الف" در بین اسناد توسعه علمی کشور مطرح بود که در دهه گذشته با شتاب بالایی روند رو به رشد خود را آغاز کرد و در فاصله سال های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰ علاوه بر پرتاب کاوشگرهای مختلف فضایی، سه ماهواره امید، رصد-۱ و نوید را نیز با موفقیت در مدار قرار داد. اما از سال ۱۳۹۲ و به بیان دقیقتر از ۱۳۹۳ به ناگهان با افت قابل توجه و به تعبیر برخی دست اندرکاران امر، توقف رو به رو شد که برخی این اتفاق را ناشی از توافقات نانوشته با قدرتهای خارجی رسیدن به برنامه جامع اقدام مشترک می دانند.

 

واقعیت امر هر چه که باشد، امروز قریب ۱۰ ماهواره ایرانی که هر یک برای آزمودن تعدادی از فناوری های مربوط به ماهواره های بزرگ و عملیاتی و کاربردی طراحی شده بودند، می بایست پرتاب می شده و بازخورد دوره عمر آنها نیز برای طراحی ماهواره های بعدی به کار گرفته می شد. اما نه تنها این پرتاب ها صورت نگرفته بلکه برخی از این ماهواره ها با وجود رونمایی نمونه مهندسی آنها، دچار تغییرات اساسی در زیرسامانه ها شده که خود آنها را بیش از پیش از برنامه عقب انداخته و در واقع به مفهوم جدیدی در برنامه تدوین شده تبدیل کرده است.

 

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اصلاح‌طلبان از روحانی سرخورده هستند

کواکبیان

 

کواکبیان گفت: اصلاح طلبان از دولت روحانی سر خورده اند و اگر اصلاح طلبان پای کار نباشند مشارکت پایین می‌آید.

[ شنبه 25 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:7 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 74 صفحه بعد